🚨 توییت #احسان_موحدیان:
🔻 در سفر وزیر دفاع باکو به اردن، توافقنامۀ همکاری دفاعی بین باکو و اردن امضا شد.
اینکه مقاماتِ نظامی باکو به سرعت به اردنی سفر میکنند که دیشب در تلاش بوده، پهپادها و موشکهای ایرانی را رهگیری و سرنگون کند، جای تأمل دارد.
[رژیم] باکو چه طرحی در سر دارد که به کسب این تجربیات نیاز دارد؟
#قفقاز #آسیای_مرکزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی نتانیابو میگه هیچ موشکی به ما نخورد:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ هر کسی شک دارد، به این چهل سال نگاه کند...
✅ ما قوی تر و دشمنان ضعیف تر!
#امام_خامنه_ای
#خدا_با_ماست
#ایران_قوی
#انقلاب_کارآمد_است
#فرعون_زمانه_رفتنی_است
#جهادتبیین
🔻خرمشهر که سقوط کرد ملک حسین اردنی رفت عراق، با صدام رفت بازدید خرمشهر، جگر کباب کردند. تلویزیون عراق فیلم این دیدار را بارها پخش کرد.
▫️هیچوقت فرصت تنبیه اردن برای مشارکت در جنگ و اشغال ایران فراهم نشد.
▫️پسر ملک حسین، که آسمان اردن را برای مقابله با پهپادهای ایران در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داد و دخترش را برای انهدام این پهبادها فرستاد باید به یادش آوریم که
"حسابهای عقب افتاده فراوانی دارد."
#اردن | #عراق | #ایران | #وعده_صادق
🔻#پوستر | لا يَجِدُونَ وَلِيّٗا وَلَا نَصِيرٗا
◽️هیچ یارو یاوری نخواند یافت. (۶۵ احزاب)
▫️طراح گرافیک: صالح کوشکی
#طوفان_الاقصی | #فلسطین | #قدس | #غزه
#ایران | #وعده_صادق | #همه_با_هم_برای_فلسطین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الله اکبر!
وقتی پرندهها هم تحمل پرچم این رژیم کودک کشِ کفتار صفت را ندارند.
«الم یجعل کیدهم فی تضلیل@ وارسل علیهم طیرا ابابیل@ ترمیهم بحجاره من سجیل»
#حسین_مهدیزاده https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
✍️ یک دانشجو می گفت:
زمان تحصیلم در سوئیس با یکی از اساتید دانشگاهمون رفتیم کافه نزدیک دانشگاه تا قهوه بخوریم؛ حرف از حکومت و اوضاع بد خاورمیانه شد که استادم حرف جالبی زد که همواره توی ذهنم نقش بست.
استادم گفت: فکر نکن برای کشورها قرعه کشی کرده اند و مردم سوئیس به خاطر شانس خوب این حکومت گیرشون اومده و مردم خاورمیانه بد شانس بودن و به این روز افتادند.
بلکه هر ملتی حکومتی را که سزاوارش هست می سازه و مردم سوئیس شایسته داشتن حکومتی اینچنینی هستن و مردم خاورمیانه هم لیاقتشون بیشتر از اینی که دارند، نیست!
دوستم میگفت: کمی احساس تحقیر کردم، به همین خاطر پرسیدم: ما باید چه کاری انجام دهیم تا تغییر کنیم؟
✅ استاد فنجون قهوه رو از کنار دهانش پایین آورد و لبخندی زد و گفت:
هر سوئیسی در سال ۱۰ کتاب میخواند، تو اگر کسی را از خاورمیانه دیدی، از طرف من بگو چنانچه مردم کشورت سالی یک کتاب بخوانند کشورت تغییر خواهد کرد.
تغییر با گسترش فرهنگ مطالعه ✍️ یک دانشجو می گفت:
زمان تحصیلم در سوئیس با یکی از اساتید دانشگاهمون رفتیم کافه نزدیک دانشگاه تا قهوه بخوریم؛ حرف از حکومت و اوضاع بد خاورمیانه شد که استادم حرف جالبی زد که همواره توی ذهنم نقش بست.
استادم گفت: فکر نکن برای کشورها قرعه کشی کرده اند و مردم سوئیس به خاطر شانس خوب این حکومت گیرشون اومده و مردم خاورمیانه بد شانس بودن و به این روز افتادند.
بلکه هر ملتی حکومتی را که سزاوارش هست می سازه و مردم سوئیس شایسته داشتن حکومتی اینچنینی هستن و مردم خاورمیانه هم لیاقتشون بیشتر از اینی که دارند، نیست!
دوستم میگفت: کمی احساس تحقیر کردم، به همین خاطر پرسیدم: ما باید چه کاری انجام دهیم تا تغییر کنیم؟
✅ استاد فنجون قهوه رو از کنار دهانش پایین آورد و لبخندی زد و گفت:
هر سوئیسی در سال ۱۰ کتاب میخواند، تو اگر کسی را از خاورمیانه دیدی، از طرف من بگو چنانچه مردم کشورت سالی یک کتاب بخوانند کشورت تغییر خواهد کرد.
#طوفان_الاقصی #وعده_صادق #حسین_مهدیزاده #تحلیل #سوئیس #گپ #قهوه https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
آورده اند که:
چون فردوسی وفات کرد، شیخ ابوالقاسم کرگانی بر او نماز نکرده، و عذر گفته که او مداح کفار بوده، و بعد از آن در خواب مشاهده کرده که فردوسی در بهشت است.
شیخ به او گفته:
«به چه چیز خدای تعالی تو را آمرزید، و در بهشت ساکن گردانید؟»
فردوسی گفته:
«به دو چیز: یکی به آنکه تو بر من نماز نکردی! ، و دیگر آنکه این بیت در توحید گفته ام:
"جهان را بلندی و پستی تویی
ندانم چه ای، هر چه هستی تویی.."
✍️ هنگامی که کسی میپرسد فلسفه به چه کار میآید، پاسخ باید ستیزه جویانه باشد، چرا که پرسش کنایه آمیز و نیشدار است.
فلسفه نه به دولت خدمت میکند و نه به کلیسا، که هر دو دغدغههای دیگری دارند. کار فلسفه ناراحت کردن است. فلسفهای که هیچکس را ناراحت نکند و با هیچکس ضدیت نورزد فلسفه نیست.
کار فلسفه آزردنِ حماقت است،. فلسفه کاربردی ندارد جز افشا کردن پستیهای اندیشه در تمامی اَشکالش.
👤 #ژیل_دلوز
📗 #نیچه #فلسفه
#طوفان_الاقصی #وعده_صادق #حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
جذابترین دانشی که در سالهای اخیر آشنایی با آن برایم مایه اعجاب و حیرت شده است، «علوم شناختی» (Cognitive science) است؛ دانشی میانرشتهای و متاثر از رشتههایی چون روانشناسی، فلسفه ذهن، عصبشناسی، زبانشناسی، انسانشناسی، علوم رایانه و هوش مصنوعی که ماهیت فعالیتهای ذهنی مانند تفکر، یادگیری، استدلال، قضاوت، برنامهریزی و تصمیمگیری را زیر ذرهبین قرار میدهد و به این پرسش پاسخ میدهد که ذهن انسان چگونه از خود، جهان و جامعه شناخت پیدا میکند.
#طوفان_الاقصی #وعده_صادق #حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
از نظر این علوم، عوامل مؤثر بر شناخت ذهن از واقعیتها، به دو بخش درونی (عوامل فیزیکی بدن، عوامل روانی و ذهنی فرد) و بیرونی (فرهنگ، اقتصاد، اخلاق و سیاست در جامعه) تقسیم میشوند.
#حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
یکی از زیرشاخههای علوم شناختی، زبانشناسی شناختی نام دارد که زبان را چونان جزء بنیادین شناخت و نمودی از نظام تصوری ذهن تلقی میکند و در این مسیر، نقش پررنگی به «استعاره» بهمثابه پدیدهای شناختی میدهد. طبق این برداشت، استعاره دیگر یک ابزار بلاغی صرف و «فقط و فقط زبانی» نیست که برای نمونه، شاعران و ادیبان با استفاده از آن بتوانند رنگ و لعابی به نوشتههای خود بدهند.
#حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
برعکس، آنطور که زبانشناسان شناختی استدلال میکنند؛ «همه ما درباره جهان عمدتاً براساس استعاره استدلال میکنیم»، «استعارهها همهجا حضور دارند»، «زبان و استدلال روزمره، مردم را ساخت میدهند» و «درک مردم از جهان، همیشه و همواره تا حد زیادی، استعاری است».
#حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
نقلقولهای اخیر، جملاتی هستند که جرج لیکاف، زبانشناس و فیلسوف شناختی آمریکایی در گفتوگویی با الیزابت وهلینگ، زبانشناس شناختی بر زبان رانده و مجموعه این گفتوگوهای جذاب در کتابی با نام «مغز سیاسی» در سال 2016 منتشر شده است.
#حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
لیکاف، روزی بارانی در دانشگاه برکلی در کالیفرنیا را بهیاد میآورد که دختری خیسخورده با تاخیر سر کلاس حاضر میشود و وقتی نوبت به او میرسد که تکلیف دانشگاهی را بخواند، شروع میکند به اشکریختن و در پاسخ به نگرانیهای استاد میگوید: «من با دوستم مشکل استعارهای دارم. شاید بتوانید کمک کنید. دوستم میگوید رابطه ما به بنبست رسیده است.» بحثهای متعاقب لیکاف با دانشجو و تأمل دوبارهاش دراینباره، او را به این نتیجه میرساند که در اینجا مرد جوان از استعاره استفاده نکرده است تا فقط به شیوهای زیباشناختی خبر را به دختر برساند،
#حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
بلکه استدلال اساسی او در بنیاد خود بر مبنای آن استعاره است. لیکاف آن استعاره را «عشق، سفر است» میداند: «در ذهن او یک رابطه، وسیله نقلیهای بود که قرار بود به شما کمک کند به مکانهایی در زندگی بروید، نه اینکه شما را به یک خیابان بنبست ببرد. بنابراین وقتی احساس کرد که همهچیز به جایی نمیرسد، تصمیم گرفت از آن خارج شود.»
#حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
این فقط یک مثال از دهها مثال مهم و جذابی است که لیکاف در این کتاب بدانها اشاره میکند تا نشان دهد چگونه آدمیان بهطرزی استعاری استدلال میکنند.
#حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
او البته در همان فصل اول این گفتوگو که بیشتر صبغه نظری دارد، همه ادعاهای اصلی خود را مطرح میکند؛
#حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
گزارههایی که چهار فرضیه اشتباه درباره تفکر انسان را هدف میگیرند: 1ـ مردم تصور میکنند که تفکر آگاهانه است. این اما خطاست زیرا اکثر افکار، تقریباً 98 درصد، کاملاً ناخودآگاه هستند. 2ـ بسیاری از ما تصور میکنیم که عقلانیت انسانی چیزی است که مستقل از بدن ما وجود دارد درحالیکه استدلال فرآیندی فیزیکی است که به بدن ما و واقعیتهای فیزیکی مغز ما بستگی دارد. 3ـ بسیاری از مردم معتقدند که استدلال، جهانی و عام است و همه افراد به یک شکل استدلال میکنند. ازنظر لیکاف، اما مردم درباره جهان بهگونهای متفاوت استدلال میکنند؛ چون ذهن آنها ساختارهای متمایزی را ازطریق تجربیات فرهنگی و فردی خود بهدست آورده است و 4ـ مردم بر این باورند که انسانها میتوانند چیزها را همانطور که «بهمعنای واقعی کلمه» در جهان وجود دارند، درک کنند و بهطور عینی درباره آنها صحبت کنند.
#حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
لیکاف با این نیز مخالف است و میگوید، اگرچه ما بدون توجه به استعاره استدلال میکنیم اما درواقع با استعاره صحبت و استدلال میکنیم و این امر بهخصوص وقتی قرار است درباره ایدههای انتزاعی صحبت کنیم، بیشتر به چشم میآید.
#حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
اما شاید برای شما سوال پیش آید که چرا نام این کتاب «مغز سیاسی» نهاده شده است. دلیل این است که لیکاف بعد از این بحثهای مقدماتی در فصل اول، در سایر فصلها تاثیر تعیینکننده استعارههای مفهومی در رقابتهای سیاسی بهخصوص در آمریکا و میان دو جناح جمهوریخواه و دموکرات را بررسی میکند.
#حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
برای نمونه ازنظر لیکاف، فهم استعاری از «ملت» بهمثابه «خانواده»، در این رقابت نقش مهمی ایفا میکند زیرا براساس این استعاره، نوع تعامل حاکمان با شهروندان، برگرفته از الگوهای متفاوت فرزندپروری در خانواده است و بنا به الگوهای پدر سختگیر یا پدر پرورنده، میتواند به سیاستهایی متضاد نیز منجر شود.
#حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️هم اکنون/حمله پلیس به مرکز یهودیان تورات در محله میاشیریم .
🔹علت دستگیری این یهودیان انتشار مطلب در فضای مجازی و اظهار خوشحالی از عملیات ایران بوده است.
✍️میشه یهودی باشه اما صهیونیست نباشه و شرف داشته باشه!
#حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
🌷موضوع: شناخت دقیق جامعه اسرائیل و نقش جامعه موزاییکی اسراییل در شکست های مکرر
ساده و روان و کمی طولانی
اسرائیل متشکل از مهاجران اسکان یافته ای از کشورهای مختلف با فرهنگ هایی متفاوت هست که شکاف ها و اختلافات اجتماعی، سیاسی و ساختاری بزرگی بینشون وجود داره!
افرادی با ارزش ها و عقیده های مختلف، در یک سرزمین دور هم جمع شدن که هیچ حس هم وطن بودن نسبت به هم ندارن!
مثال میزنم: شما وقتی در کشور بیگانه یک ایرانی می بینید یک حس نزدیکی، اعتماد، هم وطن بودن ، برادری، بهتون دست میده. اما هرگز این حس رو نسبت به یک نفر غیر ایرانی ندارید.
مردم اسرائیل هم همیشه احساسشون نسبت به هم ، مثل یک غیر هم وطن و کاملا بیگانه از هم هست.
نه خاطرات مشترک ، نه شرایط مشترک ، نه فرهنگ مشترک و نه تاریخی مشترکی!
در اسرائیل میان یهودیان متدین و یهودیان سکولار هم ، باز شکاف عمیقی وجود داره که اولی ها فقط جمعیت دارند و دومی ها صرفا قدرت سیاسی!
اختلاف میان این دو دسته به حدی بالاست، که سکولارها، مذهبی ها رو به الفاظی با اسم حشرات، و حیوانات خطاب می کنن.
شکاف بین یهودیان اشکنازی ها و سفاردی ها هم ، خودش داستان دیگه ایه!
اشکنازی ها یهودیان اهل اروپا و آمریکا و اصطلاحا یهودیان غربی هستن که خودشون رو موسس اسرائیل میدونن و سفاردی ها هم یهودیان اهل آسیا و آفریقا بویژه کشورهای عربی که اصطلاحا یهودیان شرقی گفته میشن که بعد از تشکیل اسرائیل به اونجا مهاجرت کردن که شهروندان درجه دو محسوب میشن!
اشکنازی ها عملا فرهنگ خودشون رو بر یهودیان شرقی تحمیل میکنن و اساساً امکاناتی که در اختیار این دو دسته هست قابل مقایسه نیست.
درآمد و امتیازات اعطایی به اشکنازی ها همیشه بمراتب بالاتر از سفاردی ها بوده! از کیفیت زمین هایی که به اونها اختصاص داده شده گرفته، تا کیفیت تحصیل بچه هاشون!
مثلا جوانان اشکنازی، امکان دستیابی به مدرک تحصیلی دانشگاهی شون تقریبا 3.5 برابر جوانان سفاردی ها اعلام شده. این مسائل بشدت جامعه اسرائیل رو به سمت اعتراضات اجتماعی و مدنی گسترده پیش می بره.
باز مسئله به همینجا هم ختم نمیشه چون این اختلافها حتی در بین گروه های مختلف اشکنازی ها هم وجود داره. مثلا خصومت های منطقه ای که از قبل بین مجارستانی ها و لهستانی ها وجود داشته به اینجا هم سرایت کرده. یا خصومت های بین چک ها و اسلواکی ها یا بین پاکستانی ها و هندی هایی که به اسرائیل منتقل شدن.
خلاصه اون یکدستی و انسجام ، فرهنگ مشترک، دلسوزی و هویت مشترکی که ما و شما در کشور خودمون نسبت به هم داریم، در کشور اسرائیل دیده نمیشه!
ما با یه پرچم امام حسین اشک تو چشمامون جمع میشه و حاضریم براش جونمون رو هم فدا کنیم.
تاریخ و فرهنگ مشترک و یه احساس هم خونی با هم داریم، ولی در اسرائیل سفاردی ها که می بینن در کشورشون بطور رسمی ناعادلانه باهاشون برخورد میشه چه انگیزه ای برای جانفشانی برای باصطلاح ، کشورشون در اونها وجود داره؟!
همه این اختلافات و شکاف ها ، کاری با اسرائیل کرده که مردم با فرهنگ و کشورهای مشترک ، جامعه ای اختصاصی و گروهی ، و جدا از هم ، برای خودشون ایجاد کنن که اصطلاحا به همچین پدیده ی اجتماعی، جامعه موزاییکی گفته میشه!
یعنی جامعه ای که به دلیل نداشتن اشتراکات فرهنگی و اعتقادی یکدست نیست اما با یک شکاف محسوس در کنار هم قرار دارن.
واضحه که همچین جامعه ای میتونه کاملا شکننده باشه و با کوچیکترین اتفاقی از هم بپاشه!
در واقع ما عملا در اسرائیل جامعه ای یکپارچه با هویت ملی مشترک رو پیدا نمی کنیم بلکه بر عکس!
طبیعیه در همچین جامعه ای وقتی جنگی رخ بده، واژه ای به نام ایثار و فدا کردن جان برای سایرین ، معنا پیدا نمیکنه و باعث میشه حتی سربازها برای رفتن به خط مقدم و حتی انتخاب مکان خط مقدم ، از طرف فرماندهان، معترض باشن!
از طرفی در نقطه مقابل این نوع تفکر ، جامعه ای وجود داره مثل جامعه اعراب فلسطین مسلمان ، که افراد حول یک هدف واحد یعنی پس گرفتن سرزمینشون، و اعتقاد واحد یعنی آزادی بیت المقدس، و نگرش والای معنوی واحد یعنی دستیابی به شهادت، با یک فرهنگ و جمعیت واحد یعنی فلسطینی ، قرار داره که اعضای اون حاضرهستن هر نوع ایثار و از خود گذشتگی رو برای دستیابی به آرمان مشترکشون، انجام بدن و نتیجه این میشه که اسراییل تا دندان مسلح ، در مقابل فلسطینی های محروم ، در نبرد رودر رو دچار شکست های مفتضحانه و پی در پی بشه و عملا کاری از پیش نتونه ببره و مجبور بشه برای سرپوش گذاشتن بر شکستها، دست به حمله ناجوانمردانه از طریق بمباران خانه ها و زنها و بچه ها برای نمایش یک پیروزی احمقانه و مردود بزنه که اتفاقا چیزی غیر از ایجاد انزجار جهانی برای مشروعیت بخشیدن به مطالبه جهانی برای نابودی هرچه سریعتر این رژیم ، به ارمغان نداره.
#حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
منبع: کانال خبر فوری سراسری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♨️ گاوصندوق رژیم صهیونیستی کجاست؟
🔹پایگاه هوایی نواتیم چرا مهم است و قفل این گاوصندوق ارزشمندِ رژیم صهیونیستی چطور به دست ایران شکست؟
#حسین_مهدیزاده #تحلیل #وعده_صادق https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
.
♨️ حملات راکتی مقاومت از لبنان به کریات شمونه
🔹اصابت راکت های حزب الله به اهدافی در سرزمین های اشغالی,گنبد آهنین در دفع راکت های حزب الله لبنان ناکام ماند.
#طوفان_الاقصی #وعده_صادق #حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh