فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢کاربر عرب برای این ویدیو نوشت: عشق، ایمان و اعتقاد ایرانیان بسیار عمیق و غیرقابل توصیف است.
⛳️کانال حسین مهدی زاده:
@Hossain_mahdizadeh
راههای کسب رضایت و احسان به والدین پس از مرگ:
۱. دعا و طلب آمرزش
دعا کردن در حق آنان و طلب آمرزش نمودن. سعی کنید همیشه به خصوص بعد از هر نماز در حق پدر و مادرتان دعا کنید.
و بگویید: «اللهم اغفرلی ولوالدیَّ و للمؤمنین یوم یقوم الحساب».
حدیثی از امام باقر
امام باقر (علیهالسّلام) فرموده است: «فردی که در زمان حیات پدر و مادر خود عاق آنهاست و نسبت به آنها نیکی نمیکند، ولی چون مردند برای آنها آمرزش میخواهد، خدای عزّوجل او را نیکوکار مینویسد».
۲. ادا نمودن بدهیها و دیون والدین
اگر به نظر شما پدر مرحومتان به کسی بدهکار است، شما میتوانید با ادا نمودن بدهیهایش، رضایت او را کسب نمایید.
۳. انجام دادن اعمال مستحبی
انجام دادن اعمال مستحبی و اهدا نمودن ثواب آن به روح والدین.
شما میتوانید صدقه بدهید نماز بخوانید، حج به جا آورید و روزه بگیرید و ثواب آنها را نثار روح پدر و مادر بزرگوارتان نمایید. خداوند مانند همان ثواب را برای شما نیز عطا خواهد کرد.
۴. رفتار مناسب داشتن
در رفتار و عملکردهای خویش به گونهای باشید که همگان از شما به نیکی یاد کنند. در کارهای خیر پیشقدم باشید و با اخلاق شایسته با دیگران برخورد نمائید وقتی مردم این همه خوبی و اخلاق نیکو را از شما ببینند خواهند گفت: خدا رحمت کند پدر و مادرش را که چنین فرزندی تربیت نمودهاند و خدای نکرده کاری نکنید که مردم آنها را دشنام دهند.
اگر به مضمون روایات مذکور عمل نمایید، مطمئن باشد که روح پدر و مادرتان از شما خشنود خواهد شد و از این طریق غفلتها و بیتوجهیهای شما نسبت به پدرتان جبران میشود. هیچگاه از رحمت خداوند مأیوس نبوده
و همیشه در رفع کاستیها و نقایص خویش بکوشید.
⛳️کانال حسین مهدی زاده:
@Hossain_mahdizadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان جالب یک بوشهری از رفتار یک نانوا
⛳️کانال حسین مهدی زاده:
@Hossain_mahdizadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توی این ماه چه خبره ؟ - استاد حسین انصاریان
⛳️کانال حسین مهدی زاده:
@Hossain_mahdizadeh
در زندگی هر آدمی روزهایی وجود داره که خیلی شاده، این روز برای من، تولد بچه هامه. امشب هم شب تولد علی آقا پسرمه، علی جان پسرم تولدت مبارک 🎁🎈🎊🎉
علی جان پسرم دلم میخواست تولد تو را در کوهها جشن بگیرم ، نه در دریا ها ماهی ها را به تماشای تو بنشانم ، دلم میخواست پرندگان بر فراز آسمان پرواز کنند و آبی ترین آبی ها را برایت بخواهم ، اما بهترین چیزی که می توانستم به تو هدیه دهم آرزوی آرزوهایت بود. آرزو می کنم در روز تولدت که روز زمینی شدنت است و روزی میباشد که روح خداوند در تو دمیده شده تمامی آرزوهایت برآورده شوند. پ ن: خانم کوچولوی نازنین در عکس هلنا جان نوه عزیزم میباشد.
تمام وجودم را در قلبم ، قلبم را در چشمانم ،
چشمانم را در زبانم ، خلاصه می کنم تا بگویم
روز تولدت مبارک باد
♥️♥️♥️
بی عطر سنبل اولماز
بی نغمه بلبل اولماز
دنیا بوتون گل اچسا
سنین کیمی گل اولماز
دوغوم گونون موبارک .
گل سنبل بدون عطر نمیشود
بلبل بدون آواز نمیشود
اگه همه دنیا پر از گل شود
گلی مثل تو پیدا نمیشود.
روز تولدت مبارک باد
گویلرده بیر گول وارییدی آللاه اونو منه وئردی منده اونو اوز قلبیمه اکدیم
تا قلبیم گولسوز قالماسین ، آنا دان اولان گونون موبارک منیم گوزل اوغلوم
1- عمل سیاسی بهینه چیست؟
پنجره انتخاب فرصتها همیشه باز نیست اما در دسترسترین گزینه برای قدرتمند شدن و اثرگذاری بیشتر و پایدارتر مردم است و انتخابات، بهترین فرصت برای انتخاب نقطه بهینه عمل سیاسی است.
2- معمولا در حوزه اقتصاد، افراد مایل به نوعی فعالیت هستند که بیشترین سود و فایده را برای آنها ممکن سازد. بنابراین در میان امکانهای مختلف عمل اقتصادی، گزینهای را انتخاب میکنند که بیشترین منفعت ممکن را به آنها برساند. بطوریکه سرمایه آنها را بیشتر کند و اطمینان بالایی به آنها در تداوم این سودرسانی بدهد. بنابراین عمل اقتصادی بهینه، انتخاب بهترین و پایدارترین کار اقتصادی است.
3- اما شاید از این زاویه به حوزه سیاسی، کمتر نگاه کرده باشیم. اگر پرسش آن باشد که عمل سیاسی بهینه چیست، پاسخ چه خواهد بود. نفع مردم در حوزه سیاسی چیست؟ شاید تا کنون بیشتر در خصوص منافع سیاستمداران و نخبگان سیاسی حرف زده شده باشد یا در موردش چیزی شنیده باشیم، اما اکنون میخواهیم بفهمیم، منفعت مردم در حوزه سیاسی چه چیزی می تواند باشد؟ پس از آن است که میتوان در خصوص انتخاب نقطه بهینه عمل سیاسی حرف زد.
4- به نظر میآید برای پاسخ به این سوال لازم است، ابتدا ببینیم آیا سیاست هم میتواند مانند اقتصاد، چیز ملموس و حسپذیری به مردم عطا کند یا خیر؟ طبیعی است اگر کالای سیاسی مانند کالای اقتصادی چنین ملموس و حسپذیر بود، حتما در موردش بیشتر شنیده بودیم یا صحبت میشد یا ذهنیتمان در مورد کالای سیاسی، به عنوان چیزی لوکس -که تنها در اختیار طیفی از نخبگان، مسئولان و سیاست پیشه گان است-، نبود.
5- با این حال چه بدانیم چه ندانیم، همه ما کم و بیش از این کالای به ظاهر دسترسناپذیر بهرهمند هستیم و شاید اگر بیشتر و بهتر در موردش میدانستیم، میتوانستیم برای بهرهمندی بیشتر از آن، عمل سیاسی بهینه داشته باشیم. اگر حد وسط همه تعاریف موجود در خصوص سیاست را جمع کنیم، مفهوم قدرت، خودنمایی میکند. قدرت خود نیز به معنای توانایی افراد در اثرگذاری روی چیزها و دیگران معنا شده است. بنابراین هر که قدرتش بیشتر باشد، توانایی اثرگذاریش هم بیشتر است.
6- پس بهرهمندی بیشتر از این کالای سیاسی، به معنای اثرگذاری بیشتر روی چیزها و افراد دیگر است. با این حساب طبیعی است افراد دست به عملی بزنند که توان تاثیرگذاری و اعمال قدرت بیشتری به آنها بدهد. توانی که بتواند مسائل سخت و به ظاهر لاینحل زندگیشان را رفع و رجوع کند. چیزهایی که در صورت عدم آگاهی به وجود چنین توانی، میپنداشتند جبری بوده و باید سختی و رنج آن را تحمل کنند.
7- مسأله ولی درست از وقتی شروع میشود که بعد از این آگاهی، افراد باید دست به انتخاب یک عمل سیاسی بزنند. کالاهای موجود در بازار سیاست هم برای برگزیده شدن کم نیستند. انتخابی که میتواند افراد را از مواهب سیاست بهرهمند کند یا به گونهای معکوس قدرت آنان را کمتر کرده و یا بیاثر سازد. عمل سیاسی به این معنا شاید مهمترین و کانونیترین امکان تغییر اوضاع زندگی افراد باشد.
8- شاید افراد با پیدا کردن نقطه بهینه اقتصادی بتوانند در «احوال» شخصی زندگی خود تغییرات مثبت ایجاد کنند، اما برای تغییر «اوضاع» زندگی خود، حتما نیاز به پیدا کردن نقطه بهینه سیاسی دارند. اگر وضعیتی که در آن زندگی افراد جریان دارد، معیوب و مشکل دار باشد، مطمئنا، احول شخصی زندگی آنان بیگزند نخواهد ماند. افراد میتوانند با پیدا کردن نقطه بهینه سیاسی، روی «وضعیتی» که درون آن زندگی شان را بنا کردهاند، تاثیر مثبت بگذارند.
9- در بازار سیاست، کالاهایی وجود دارد که فقط معطوف به احوال شخصی مردم است و علی الظاهر میخواهد قدرت آنان را در احوال شخصیشان بیشتر کند. این کالاها مساحت تاثیرگذاری و قدرت افراد را در چارچوب خانههای شخصیشان تعریف میکند. در خارج از آن گویی افراد عناصری بیگانه از زندگی عمومی هستند، و به قول آن گفته معروف، آنها را باید از وضعیت خانهشان بشناسیم نه بیرون از آن.