علی جعفری، از چهرههای نزدیک به سعید جلیلی: همچنین حدود ۸ نفر از اعضای لیست همشهریان، مدیران و مشاوران آقای قالیباف هستند. دو نفر هم از اقوام و کیف کشهای آقای حداد هستند و بقیه هم سهم آقایان رضایی، محصولی و زاکانی.
اصولگرایی واکنش به جریانی بود که اصلاحطلبی خوانده میشد و عدالتطلبی خط سوم میان آنها. اکنون هر سه گفتمان به ته خط رسیدهاند و تمام شدهاند. جبههبندیها و فهرست های انتخاباتی مجلس دوازدهم هر سه جریان، هم فاقد گفتار سیاسی هستند و هم فاقد ایده، چه رسد به وعده...
انتخابات مجلس دوازدهم تا این جای کار فرقهیی پیش آمده است و نه مدرسهیی. کمابیش فکری در کار نیست و به هوای این فرد و آن فرد میخواهیم رأی بدهیم...
سالها سازماندهی سلبی معتقدین به نظام کار را به این جا رسانده است که بیرون از لاک دفاعی جانمایی ندارند. هماین است که در انتخاباتی که معارضین نظام کمرنگند ایدهی ایجابی برای آوردن مردم پای صندوق رأی از آنها نمییابی...
هنگامی که کسانی در عمق عقبهی جمهوری خود را نوک جبههی انقلاب میخوانند، با چه ماهیتی طرفیم؟ سنت؟ نهضت؟ نه؛ نشست، رسوب، لای...
ما انقلاب اسلامی را ترجمهی islamic revolution میدانیم؟ نه. هماین است که جمهوری اسلامی بر آمده از آن را هم ترجمهی islamic republic نمیدانیم. مشترک لفظی انقلاب، مشترک لفظی جمهوری...
جمهوری اسلامی در طول حکومت اسلامی و خلافت اسلامی است؛ جمهوری اسلامی در عرض حکومت اسلامی و خلافت اسلامی نیست...
هنگامی که جمهوری در جمهوری اسلامی را فرنگی و یانکی میفهمیم و خلافت در خلافت اسلامی را سنی و اموی میفهمیم، طبیعی است که جمهوری اسلامی، در چهارچوب شیعی و امامی آن، همآن خلافت اسلامی نخواهد بود...
آن چه شما پاجوش چنار میخوانید را حضرت رهبر چه نامیده است؟ رویشهای انقلاب...
از رفقایی که پی وحدت در جبههی انقلابند تا آنها که امر مقاومت را برگزیدهاند نام یک خانم نامزد در سیاههی پیشنهادیشان است که پیشران آن مصوبهی ضد شریعت در مجلس شورا بوده است. دارم فکر میکنم که آنها بر کدام سنت وحدت کردهاند و اینها برابر چه امری مقاومت میکنند؟ یا چه...
فرقه با سر سپردن به قطب قبیله شکل میگیرد؛ این مدرسه است که اجتهاد و احتجاج و استدلال زیرساخت بیعت است. این یعنی در شکلگیری سیاهههای انتخاباتی فرقههای سیاسی و قبیلههای قدرت چندان پی مبنای منسجم نباشید...
فرقهی سیاسی و قبیلهی قدرت جایی است که سرسپرده بودن به قطب فرقه و پدرخواندهی قبیله شاخص است و نه دلسپرده بودن به ایدهی مدرسه و فکر مکتب...
خط استحسان بیان ولی فقیه را همآن پای منبر ایشان تفسیر به رأی میکند، چه رسد به بیان ولی نبی و ولی وصی در بسی پسآی آن ...
بامزهترین حفرهی بررسی صلاحیتها در شورای نگهبان هماین است که نمایندههایی که قانون خلاف شریعت تصویب کردهاند و با وجود مخالفت فقهای هماین شورا بر آن پای فشردهاند، به جهت عدم التزام به اسلام رد صلاحیت نمیشوند...
حضور در پای صندوق انتخابات حاوی معنای بیعت است و مصداق آنان که به ایشان رأی میدهیم، مشورت است. رکن سوم مردمسالاری دینی پس از بیعت و مشورت، نصیحت است که با پیجویی و احتجاج با نمایندههای راهیافته به مجلس در طول دورهی خدمتشان محقق میشود...
نامزد صورتی به صراحت از استحالهی مفهوم حجاب شرعی به پوشش عرفی در صحن مجلس میگوید و از تعلیق مراتب سخت نهی از منکر حتی در حلقهی حاکمیت. روایت بیپروا از نتیجهی تفقه تنزیهی شورای نگهبان که جامعهی اسلامی ایران را دم شخم سکولار شرمنده و درنده داده است...
اصلاحات را اگر یک قبیلهی سیاسی ندانیم و مطلق جریان عرفیساز غربگرا بدانیم، سکولارهای شرمنده و حتا درندهی ایرانی نباید در انتخابات مجلس دوازدهم خود را بینامزد و بینماینده بدانند؛ نمونه؟ بسی از هماین سیاهه های انتخاباتی ...
فقه ولایت ندارد، فقیه ولایت دارد؛ چه رسد به این که بخواهیم برای قانون اساسی یا قانونهای عرفی دیگر ولایت بر مؤمنین فرض کنیم...
پیام استاد حسین مهدی زاده دبیرکل شبکه تحول خواهان ایران اسلامی بمناسبت انتخابات نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری یازدهم اسفند 1402
همراه با معرفی لیست شمیم
🌏https://purson.ir/rqpwes