بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي يَا آلَ الْمُصْطَفَي إِنَّا لاَ نَمْلِكُ إلاَّ أَنْ نَطُوفَ حَوْلَ مَشَاهِدِكُمْ وَ نُعَزِّيَ فِيهَا أَرْوَاحَكُمْ عَلَي هَذِهِ الْمَصَائِبِ الْعَظِيمَهِ الْحَالَّهِ بِفِنَائِكُمْ وَالرَّزَايَا اَلْجَلِيلَهِ النَّازِلَهِ بِسَاحَتِكُمُ
زندگی بدون طواف شما، زندگی نیست، ای تنها دلیل و امید زندگی من🖤
@jebhetse
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویر دوربین مداربسته پلیس از لحظه ایست قلبی مهسا امینی
🔹اطلاعیه پلیس تهران بزرگ درباره مهسا امینی: در همان ساعات اولیه حادثه بلافاصله رسیدگی در دستور کار قرار گرفت.
🔹مهسا امینی ۲۲ شهریور به همراه تعدادی از افراد بهدلیل پوشش نامناسب توسط ماموران امنیت اخلاقی برای گرفتن تعهد و توجیه به یکی از مقرهای پلیس هدایت شدند که او در جمع سایر مراجعهکنندگان در سالن اجتماعات به طور ناگهانی بیهوش میشود.
🔹بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به نزدیکترین بیمارستان جهت مداوا منتقل میشود که متاسفانه اقدامات درمانی مثمر ثمر واقع نشد.
🔹بر اساس رسیدگی دقیق به عمل آمده از زمان انتقال او به خودرو و همچنین در مکان مزبور هیچگونه برخورد فیزیکی با ایشان انجام نشده است.
@Farsna
هدایت شده از اندیشکده قصد
*استقلال بانک مرکزی نسخه معیوب مکتب شیکاگو برای اقتصاد ایران!*
🔅دكتر عبدالمجيد شيخي، استاد اقتصاد دانشگاه در یادداشتی برای «نود اقتصادی» نوشت: روزنامه طرفدار اقتصاد سرمایهداری یعنی «دنیای اقتصاد»، در شماره ۵۵۴۴ خود در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در سرمقالهای با عنوان "خطای اقتصادی در حال وقوع" با قلم آقای دکتر سید علی مدنیزاده، مجدداً مجلس ترحیمی مشترکاً بر یک نمونه جنازه گندیده الگوی اقتصاد نئولیبرالیستی مکتب شیکاگو یعنی "مقوله منسوخ شده علمی و عملی استقلال بانک مرکزی" برگزار کرده است. در این زمینه چند نکته قابل تامل وجود دارد:
🔅نکته اول: اقتصاد سرمایه داری با بیش ۲۴۰ بحران و بخصوص بحران سال ۲۰۰۸ نشان داد که به بن بست رسیده و جای تعجب است که تعلیم دیدگان مکتب اقتصاد سرمایهداری همچنان با قالبهای منجمد آموزشی ارث رسیده از شیکاگو هنوز کاسه داغتر از آش هستند.
🔅نکته دوم: نویسنده در پاراگراف فوقالذکر ایراد مظروف را به ظرف و ایراد آمر و فاعل (دولتها) را به مامور و فعل و مفعول نسبت میدهد. اگر دولتها کار اشتباه میکنند چه ربطی به استقلال و عدم استقلال بانک مرکزی دارد؟! چه تضميني دارند كه بانك مركزي خصوصي بعداً اين كارهاي غلط را انحام ندهد؟ اگر افعالي مثل خط اعتباری یا اضافهبرداشت در اختیار بانکها یا خريدن به اجبار اوراق دولتی در نرخهای پایین افعالي قبيحند، چرا در طرح ناقص و منحرف بانكداري اينان اين ها ممنوع نشده است؟ یا مگر قرار است بانک مرکزی تافته جدا بافته باشد که در اینصورت به دلایل ذیل پیشنهاد نویسنده نه باعقل، نه با علم،نه با حقوق و نه با عرف مقبول جور در نمی آید!!
🔅نکته سوم: دنیای علم متعارف دارد داد هماهنگی سیاستهای مالی و پولی می زند، اگر بانک مرکزی مستقل از دولت باشد پس وزارت اقتصاد هم باید مستقل شود در اینصورت دولت چه کاره اقتصاد خواهد بود؟ از نظر علم حقوق مجوز تاسیس بانک یک حق عمومی است. خصوصی کردن بانک ها، خصوصی کردن حقوق عمومی است که بر خلاف علم حقوق و قوانین مدنی است. در اقتصاد اسلامی پول هویتی ندارد. پول سایه سار پیکر، یعنی تولید حقیقی است. استقلال بازار پولی و بالتبع بانک مرکزی ضد اقتصاد اسلامی و غیر عقلانی است.
🖇 ادامه یادداشت را در سایت « نود اقتصادی» بخوانید 👇👇
🖇 https://b2n.ir/g52611
🆔 @QasdWay
23.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ تجمع و خیزش اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در اعتراض به طرح بانکداری اسلامی که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و تصویب است...
🕑 یکشنبه ۱۱ صبح ۱۳ شهریور
🕌 شهر مقدس قم مدرسه مبارکه فیضیه
#جهاد_تبیین
#طرح_بانکداری_مجلس
@jebhetse
〽️زرد رنگی در اعتبارسنجی
✍🏻سید محمد کریمی
یکی از معضلات فکری بخشی از جامعه، اعتبارسنجی زرد رنگی داده های دریافتی اش می باشد. هر گزاره ای قبل از اینکه تحلیلی بر آن صورت بگیرد، ابتدا باید اعتبارسنجی شود.
اعتبارسنجی زرد رنگ، به اعتبارسنجی گفته می شود که فرد بدون توجه به اسناد محکم و صرفا براساس نقل های دیگران که خود آن ها نیز براساس حدس و گمان می باشند، صحت و سقم گزاره ای را بررسی می کند. منطقا نتیجه ای که گرفته می شود چیزی به جز ظن و گمان نمی باشد.
اما آیا براساس این ظن می توان حکمی کرد؟ پاسخ بسیار ساده است؛ عقل حکم می کند که تا انسان به گزاره ای علم معتبر پیدا نکرده است، براساس آن حکمی نکند.
امروزه بخشی از جامعه و متاسفانه بخشی از جامعه نخبگانی، صرفا باتوجه به کثرت یک خبر و بدون توجه به اعتبارسنجی صحیح منشا آن خبر و بررسی سند محکم برای اثبات آن، حکم و قضاوت می کنند.
با توجه به گسترش فضای مجازی، جامعه نیاز مُبرَم به علم معرفت شناسی و آشنایی با میزان اعتبار هر سنخ از گزاره ها دارد.
@jebhetse