🚨علائم ویروسی شدن گوشی های اندروید
✅ روشن کردن خودکار WiFi و اینترنت موبایل (حتی اگر به صورت دستی WiFi یا اینترنت موبایل را خاموش کنید مجددا روشن می شوند)
✅نصب خودکار انواع لانچر و اپلیکیشن های عجیب بر روی دستگاه، بدون اجازه شما
✅ساخته شدن خودکار آیکون هایی با نام Lucky try و lucky draw و از این قبیل بر روی صفحه اصلی دستگاه اندروید شما
✅باز شدن خودکار صفحات تبلیغاتی در حین کار با گوشی یا مرور سایت ها و یا در حین وبگردی
✅پر شدن خودکار حافظه داخلی و خارجی به طرزی عجیب
✅وجود آیکون و میانبر برنامه های ناشناس بر روی هوم اسکرین دستگاه اندروید شما در صورتی که این برنامه در منو موجود نیست
✅دریافت پیغام هایی با مضمون آپدیت سیستم عامل یا آپدیت یک برنامه به صورت جعلی یا حافظه خارجی به طرز عجیب
✅پاک شدن ناگهانی تصاویر گالری(فقط تصاویری که با دوربین گوشی گرفته شده اند)
🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای #جبرئیل
💠 @jebreil1
7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹| #سواد_فضای_مجازی
👈فضای مجازی و جنگ نرم!👉
🎤سخنران: روح الله مؤمن نسب، کارشناس فضای مجازی
🔻تذکر🔻:
🔴⚠️👈دیدن این کلیپ برای افسران جنگ نرم #واجب است.
🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای #جبرئیل
💠 @jebreil1
#سواد_رسانه
👨🏫پست #آموزشی
سه #ضلع سواد رسانهای
🔹سواد رسانهای یک موضوع #متضلع است که قدرت درک مخاطبان از نحوهی کارکرد رسانهها و شیوههای معنیسازی در آنها را طرف مورد توجه قرار میدهد و میکوشد این واکاوای را برای مخاطبان به یک عادت و وظیفه تبدیل کند.
🔹سواد رسانهای را میتوان بستر منطقی دسترسی، تجزیه و تحلیل و تولید ارتباط در شکلهای گوناگون رسانهای و در همین حال تأمین ضوابط مصرف محتوای رسانهای از منظر انتقادی دانست.
🔹🔹🔹سه ضلع سواد رسانهای عبارتند از:
ضلع اول : ارتقاء آگاهی نسبت به رژیم مصرف رسانهای؛ و یا به عبارت بهتر تعیین میزان و نحوهی مصرف غذای رسانهای از منابع رسانهای گوناگون که در یک کلام همان محتوای رسانههاست.
ضلع دوم : آموزش مهارتهای مطالعه یا تماشای انتقادی
ضلع سوم : تجزیه و تحلیل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رسانهها که در نگاه اول قابل مشاهده نیست.
🔻پی نوشت» البته میشه ضلع چهارمی رو هم برای سواد رسانه متصور شد و اون توانمندی در عرصه تولید رسانه ای است که اینجوری یه مربع شکل میگیره
رسـانـه نیـاز واقعـے
🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای #جبرئیل
💠 @jebreil1
چه #بازی_های_کامپیوتری برای فرزندتان مفید است؟
🎮نکته اول: اصرار برای حذف کامل بازی های کامپیوتری از دایره سرگرمی های کودک، صحیح نیست. برخلاف تصور عموم والدین، این نفس بازیهای کامپیوتری و ویدئویی به شکل کلی نیست که برای بچه ها مضر و مخرب است، بلکه #نوع_بازی_انتخاب شده است که می تواند همراستا یا در تضاد با تربیت و خلاقیت کودک باشد. بازی های زیادی وجود دارند که نه تنها زیانبار نیستند، بلکه می توان از آنها برای آموزش و توسعه خلاقیت در کودک استفاده کرد.
🎮نکته دوم: خانواده ها در کنار #کنترل_زمان انجام این بازی ها توسط بچه ها، بیشتر باید نگران #انتخاب_بازی مناسب باشند، تا اینکه بخواهند تصمیم بگیرند که این بازی ها اساسا در زندگی کودک باشد یا نباشد. این دیدگاه هم به واقعیت نزدیکتر است.
🎮نکته سوم: بازی هایی که در آنها کودک برای رفتن به مرحله بعد مساله ای را حل کند، یا برای خروج از آن مرحله نیازمند چیدمان یا ترتیب خاصی است، به مهارت حل مساله کودک کمک می کنند. بعضی دیگر از بازی ها در واقع نسخه نرم افزاری همان بازی هایی هستند که کودک در وسایل کمک آموزشی خود دارد، مانند پازل ها، مازها و بازی با کلمات. همچنین این بازی ها در واقع زاییده تخیل سازندگان آن هستند و همین که با تخیل و به کمک تکنولوژی می توان دنیایی کاملا نو "خلق کرد" ، بسیار برای کودک الهام بخش است.
🎮نکته چهارم: بازي هايي را انتخاب كنيد كه بازي بيش از يك بازيكن در آنها تشويق شده و باعث مي شود كه دو يا سه نفر با هم بازي كنند. به توصيه مركز ملي رسانه ها و خانواده ها، بهتر است خانواده ها كامپيوتر را به يك وسيله اجتماعي تبديل كنند. بهترين نرم افزار موجود در اين خصوص Lapware ذكر شده است كه به شما و كودكتان اجازه مي دهد تجربه اي مشترك از كامپيوتر داشته باشيد .
🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای #جبرئیل
💠 @jebreil1
🔴چرا به فضای مجازی معتاد می شویم؟👇👇
۱)هویت جعلی:
#عکس_نوشته
#سواد_رسانه_ای
🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای #جبرئیل
💠 @jebreil1
📌 #ویژگی_های_اصلی_رسانه_های_جدید
1⃣ تعاملی بودن (interactivity) :
در رسانه هایی مثل رادیو و تلویزیون ، ما صرفا بیننده هستیم و در تغییر برنامه ها نقشی نداریم ، اما در بازی های رایانه ای ، در تعامل مستقیم با آن هستیم . برای شروع و انجام یک بازی رایانه ای برخلاف برنامه های تلویزیونی فعالیت شما لازم است .
2⃣ جمع زدایی (demassification) :
رسانه های نوین در مقابل رسانه های جمعی قرار میگیرند و کنترل رسانه از تولید کننده پیام به مصرف کننده آن منتقل شده است.
هر فردی متناسب با روحیات خود از بازی های رایانه ای استفاده مطلوب خود را میکند ، اما یک برنامه تلویزیونی ممکن است بینندگان بیشماری که از نظر سن ، جنس و میزان تحصیلات متفاوتند را دارا باشد.
3⃣ ناهمزمانی (asynchronous) :
شما در هر ساعت از شبانه روز که اراده کنید میتوانید بازی دلخواه خود را انجام دهید ، اما تماشای برنامه تلویزیونی دلخواه فقط در ساعاتی خاصی امکان پذیر است.
#بازی_های_رایانه_ای
🆔 @media_literacy3
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️⚫️🟡 ﻧﮋاد و رﺳﺎﻧﻪ
🔘 رﺳﺎﻧﻪﻫﺎ ﻳﻜﻲ از ﻧﻬﺎدﻫـﺎي ﻓﺮﻫﻨﮕـﻲ ﻣﺘﻌـﺪدي ﻫـﺴﺘﻨﺪ ﻛـﻪ ﻣﻤﻜـﻦ اﺳـﺖ ﻧﮋادﭘﺮﺳـﺘﻲ را ﺑﺎزﺗﻮﻟﻴـﺪ ﻛﻨﻨـﺪ اﻣـﺎ اﺷـﻜﺎل #ﺑﺎزﻧﻤـﺎﻳﻲ ﻛـﻪ آنﻫـﺎ ﻣـﻨﻌﻜﺲ ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﻨﺪ، ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺑﺴﻴﺎري از ﻣﻨﺘﻘﺪﻳﻦ ﻗﺪرت وﻳﮋه اي در ﺗﺪاوم ﺑﺨﺸﻴﺪن ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎي اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﮔﺴﺘﺮدهﺗﺮ دارﻧﺪ، زﻳﺮا ﺑﺎ اﻳﻦ ادﻋﺎ ﻛﺎر ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺑـﺎ و از ﺟﺎﻧﺐ ﮔﺮوهﻫﺎي وﺳﻴﻌﻲ ــ در ﻣﻮرد ﺑـﺴﻴﺎري از ﻛﺎﻧـﺎلﻫـﺎي ﭘﺨـﺶ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ، ﺑﺎ ﻛﻞ ﻛﺸﻮر ــ ﺻـﺤﺒﺖ ﻣـﻲﻛﻨﻨـﺪ و واﻗﻌﻴـﺖ ﻋﻴﻨـﻲ را ﻣـﻨﻌﻜﺲ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ، #ﻫﺎل ﻣﻲﻧﻮﻳﺴﺪ:
آﻧﭽﻪ [رﺳﺎﻧﻪﻫﺎ] ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ، دﻗﻴﻘﺎً، ﺑﺎزﻧﻤﺎﻳﻲ دﻧﻴﺎي اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﺗﺼﺎوﻳﺮ، ﺗﻮﺻﻴﻔﺎت، ﺗﻮﺿﻴﺤﺎت و ﭼﺎرﭼﻮبﻫﺎﻳﻲ ﺑـﺮاي درك اﻳـﻦ اﺳـﺖ ﻛـﻪ دﻧﻴـﺎ ﭼﮕﻮﻧﻪ اﺳﺖ و ﭼﺮا اﻳﻦﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﻣﻲﮔﻮﻳﻨﺪ و ﻧـﺸﺎن داده ﻣـﻲﺷـﻮد، ﻋﻤـﻞ ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ و در ﻣﻴﺎن اﻧﻮاع دﻳﮕﺮ ﻛﺎر اﻳﺪﺋﻮﻟﻮژﻳﻚ، رﺳﺎﻧﻪﻫـﺎ ﺑـﺮاي ﻣـﺎ اﻳـﻦ ﺗﻌﺮﻳﻒﻫﺎ را ﺑﺮﻣﻲﺳﺎزﻧﺪ: ﻧﮋاد ﭼﻴﺴﺖ؟ ﺗﺼﻮرات ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻧﮋاد ﺣﺎﻣﻞ ﭼـﻪ ﻣﻌﻨﺎﻫﺎﻳﻲ اﺳﺖ؟ و ﭼﻪ درﻛﻲ از ”ﻣﺴﺌﻠﺔ ﻧﮋاد“ ﻣﻲﺷﻮد؟ (ﺑﻪ ﻧﻘـﻞ از ﻣـﻚ دونالد).
📚 ﮔﻔﺘﻤﺎنﻫﺎي رﺳﺎﻧﻪ: ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺘﻮن رﺳﺎﻧﻪ
#درس_رسانه
🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای #جبرئیل
💠 @jebreil1