eitaa logo
بنیاد فضای مجازی جبرئیل
1.1هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
2.2هزار ویدیو
27 فایل
بنیاد راهبری فضای مجازی "جبرئیل" مرکز آموزش فضای مجازی و سواد رسانه‌ای دانلود اپلیکیشن 👇 cafebazaar.ir/app/ir.jebreil شماره روابط عمومی بنیادفضای مجازی جبرئیل👇 ۰۹۹۳۲۰۳۸۰۱۳
مشاهده در ایتا
دانلود
🚦در صحنۀ تاریک تئاتر، اگر نورافکن را متمرکز کنیم روی بازیگرِ بالای سن، چیز دیگری جز آن شخص دیده نمی‌شود. به همین ترتیب، وقتی رسانه‌ها خود را وقفِ اخبارِ سلبریتی‌ها می‌کنند، مشکلات واقعی جامعه به فضای تاریکِ فراموشی سپرده می‌شود. 🔻 ازآن‌پس، تا حرفی از دهان یک هنرپیشه خارج نشود، رسمیت پیدا نمی‌کند: جامعۀ ما دچار خشکسالی یا کودک‌آزاری است، تنها اگر پُست اینستاگرام یک بازیگر چنین بگوید. در این اوضاع، سیاست به‌دست افرادی می‌افتد که زندگی‌شان هیچ ربطی به مردم عادی ندارد! ▫️ترجمان علوم انسانی 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
🏴رسانه های ما بیشتر مداخله در افکار عمومی می کنند تا مدیریت افکار عمومی ♦️رسانه‌ها در اساس رسانه‌های القایی هستند و رسانه‌هایی نیستند که در فرآیند طبیعی رشد کرده باشند و بالا آمده و مخاطب‌مدار باشند. در واقع این رسانه‌ها هستند و توجه به جلب مخاطب دارند ولی این نیست که بر اساس خواسته مخاطب یک فضایی را بسازند. ♦️ رسانه‌های ایرانی از بالا به پایین هستند، از هر جناحی که باشند. به همین دلیل مدیریت خاصی از افکار عمومی دارند، مدیریتی که خودشان تلقی از آن دارند، نه یک مدیریت علمی و درست. یک حادثه کوچک و بی‌اهمیت را آن قدر می‌پردازند و بزرگ می‌کنند که به صورت غیرواقعی به یک مسأله مهم تبدیل می‌شود، در حالی که به یک مسأله مهم اصلاً نمی‌پردازند. این یعنی اینکه این رسانه‌ها بر اساس انتخاب و گزینش که بر اساس سلایق و علایق خودشان است، عمل می‌کنند. در واقع این نحوه برخورد بیشتر یک نوع مداخله در افکار عمومی است تا مدیریت افکار عمومی. به همین دلیل افکار عمومی ایرانی به نوعی معیوب است. چون نحوه ساخته‌شدنش و زیست اجتماعی که دارد، با هم جور در نمی‌آید. رسانه این اشکال را دارد. ♦️ علت این اشکال یکی بر می‌گردد به ساخت سیاسی جامعه ایرانی و دوم بر می‌گردد به نحوه تولید، ظهور و غروب رسانه‌ها و کنترل و ممیزی‌های متعددی که بر این رسانه‌ها وجود دارد. سومین دلیل هم بر می‌گردد به نیرویی که در این رسانه‌ها مشغول به کار است. نیروهایی که در رسانه‌ها هستند، نیرو‌های غیرمتخصص هستند و وقتی به سطح تخصص می‌رسند، دیگر در رسانه کار نمی‌کنند. معمولاً رسانه‌ها تربیت نیرو می‌کنند تا نظام اجتماعی را مدیریت کنند. رسانه‌ها الان مثل دانشگاه شده‌اند و تنها نیرو تربیت می‌کنند بدون آنکه خودشان از این نیرو‌ها بهره ببرند. 📍 🆔 @media_literacy3 https://t.me/joinchat/AAAAAECiCwGX31ggxNAwzw
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦گدایی فالور در برنامه زنده تلویزیونی! 🔸علی‌رغم آمارهای جهانی که نشان دهنده کاهش مخاطب و ضریب نفوذ در دهه گذشته است، اما متاسفانه مدیریت‌های سالهای اخیر سازمان صداوسیما، شخصیت حرفه‌ای و کاریزماتیک این رسانه رو دچار افت شدیدی کرده که هر روزه شاهد اتفاقات عجیب و غریب در آن هستیم! 🔸متوسل شدن شبکه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به جذابیت‌های کاذب، اتکای افراطی بر حضور سلبریتی‌ها، تلاش کاریکاتوری برای پرمخاطب نشان دادن خود و بسیاری از ناهنجاری‌های دیگر، نتیجه راهبرد غلط در مبنای نظارت و ارزیابی سازمان صداوسیما است. وقتی را بر که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است برتری می‌دهیم و ملاک موفقیت یا عدم موفقیت یک شبکه یا برنامه را بر مبنای تعداد مخاطب قرار می‌دهیم نه کیفیت تولید و تاثیرگذاری آن، همچنان باید شاهد سقوط آزاد این رسانه‌ی به اصطلاح ملی (!) بود!! 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
♨️سلسله نشست‌های 🌀 💠 باحضور: حجت الاسلام صاحبقرانی 🔸مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ⁦🗓️⁩ زمان: سه شنبه ۱۷ تیرماه 🕕 ساعت ۱۸ 🔸پخش از طریق صفحات در آپارات، پیام رسان گپ و وب سایت جبرئیل jebreil1.ir https://gap.im/jebreil1 https://www.aparat.com/jebreil1
💢 چیست؟ 🔹 یکی از کارکردهای مهم رسانه‌ها جریان سازی است که از آن با عنوان جریان سازی رسانه‌ای یاد می‌کنند. 🔸 فرآیندی است که رسانه‌ها از آن به منظور همراه کردن مخاطبان استفاده می‌کنند. جریان سازی می‌تواند هم با هدف مثبت و هم با هدف منفی انجام گیرد. به همین دلیل می‌توان آن را یک شمشیر دو لبه دانست. 🔹 جریان سازی رسانه‌ای می‌تواند اهدافی همچون راه اندازی و اجرای را دنبال کند. از طرف دیگر می‌تواند به منظور نهادینه شدن یک تفکر استفاده شود. در صورتی که اهداف جریان سازی به درستی انتخاب شود حتماً جنبه سازندگی خواهد داشت. 🔸 در رابطه با جریان سازی رسانه‌ای به چند نکته باید توجه داشت: 1️⃣ هدف از جریان سازی تغییر یا تثبیت نگرش و نسبت به یک مقوله به طور دلخواه است 2️⃣ همانند تلویزیون، رادیو، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ... ابزارهای ایجاد و انتشار جریان سازی هستند 3️⃣ مالکان رسانه‌ها، حکومت‌ها، سیاست گذاران، و ... می‌توانند منبع جریان سازی باشند 4️⃣ جریان سازی در قالب‌های رسانه‌ای ارائه می‌شود مانند برنامه‌های آموزشی، تفریحی، خبری و ... . در این زمینه رسانه، نقش ویژه‌ای را دارد 5️⃣ جریان سازی در طول یک فرآیند و به صورت تدریجی، نظام مند و غیر مستقیم ارائه می‌شود. 🔹 در جریان سازی سه مرحله مهم را باید مد نظر داشت: 👈 شناخت و تفسیر نگرش او برای برنامه ریزی فرآیند جریان سازی 👈 مخاطب 👈 ایجاد جریان به عنوان حساس‌ترین مرحله جریان سازی. 🔸 همچنان که گذشت، باید توجه داشت که جریان سازی رسانه‌ای می‌تواند در خدمت اهداف مثبت و مبارزه با هجمه‌های دشمنان قرار گیرد. در نتیجه می‌توان به آن به عنوان یکی از مزیت‌ها و فرصت‌های رسانه نگاه کرد. ✏️منبع: مقاله "جریان‌سازی در فضای مجازی؛ با تاکید بر رسانه‌های اجتماعی" به اهتمام قاسم صفایی نژاد 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در این ویدئو، از کودکانی که یک «فرق آشکار» با یکدیگر داشتند پرسیده شد: «شما چه فرقی با هم دارید؟» جالب است که کودکان، به تفاوت‌هایی که بزرگسالان بدیهی می‌پندارند، توجه ندارند! 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
❓این 5 سوال را در مواجهه با رسانه از خودتان بپرسید 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زبان بدنتان خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید، انگیزه‌ها، امیال و احساسات واقعی شما را نشان می‌دهد و بخش مهمی از تاثیرگذاری شما بر روی افرادی که با آنان کار می‌کنید را تشکیل می‌دهد 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
پنج نکته‌ی قانونی درباره یکی از پرتکرارترین مشکلات فضای‌مجازی؛ «تهدید دیگران به افشای اسرار خصوصی» 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
💢نگاهی به یک تکنیک مهم اقناعی 🔻 🔸این تکنیک تا حدودی نقطه مقابل تکنیک تداعی معانی به شمار می‌رود. هرچقدر در آنجا سعی می‌شود تا احساسات خوب در پیام‌های رسانه‌ای به اهداف خاصی سنجاق شود، در اینجا از چیزهای دوست نداشتنی و بعضا ترسناک (مثل بوی بد دهان، شکست و ناکامی، مالیات زیاد، تروریسم و …) برای جلب توجه مخاطب استفاده می‌شود. 🔹اینگونه پیام‌های رسانه‌ای معمولا از این طریق مدام سعی در طرح یک مشکل و یا یک مسأله می‌کنند تا پس از آن با ارائه راه حلی مطابق با هدف خود، به نتیجه مطلوب نظر خود برسند. 🔸چهره چندش‌آور سوسک در یک آگهی بازرگانی بخاطر این است که مطمئنا بعد از آن یک اسپری سوسک‌کش برای نجات شما ترسیم شود. هشدارهای سیاستمداران یا گروه‌های حامی آن‌ها و ترسیم هراس‌آور وضعیت موجود در اخبار، سخنرانی‌ها و گزارش‌های آن‌ها هم نمونه دیگری برای استفاده از این تکنیک است تا خود و برنامه‌های خود را نجات‌بخش وضعیت ترسیم شده معرفی کنند. 📚منبع: کتاب «سواد رسانه‌ای: مفاهیم و کلیات»؛ حمیدرضا آیت‌اللهی 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
🔍 بیشتر بدانیم 📍 به طور کلی سه نوع نگاه 👀 و ذهنیت 🧠 نسبت به فضای مجازی در بین افراد وجود دارد : 🔸 نگاه اول، نگاه بدبینانه : افرادی که درباره فضای مجازی نگاه و ذهنیت بدبینانه ای دارند ، به این فضا نگاهی آسیب محور دارند که نتیجه این نگاه ایجاد محدودیت است ، در این حالت شخص در رابطه با استفاده ازین فضا برای خود و اطرافیان محدودیت های زیادی ایجاد میکند به طوری که از فرصتهای آن محروم میشود. 🔸نگاه دوم، نگاه خوش بینانه : این دسته افراد برعکس گروه اول فقط به فرصتها و نکات مثبت فضای مجازی نگاه میکنند ،افرادی که دارای نگاه صرفا خوش بینانه هستند معمولا آسیبهایی که فرد را تهدید میکند مورد غفلت قرار میدهند. 🔸 نگاه سوم ، نگاه واقع بینانه : نگاه واقع بینانه یعنی نگاه هم زمان به آسیبها و فرصتها که ماحصل آن استفاده درست و با احتیاط از فضای مجازی است . 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞چگونه از حباب‌های اطلاعاتی خارج شویم؟ 💥گاه در فضای مجازی به نظر می‌رسد جامعه آبستن تحولی شگرف است، در حالی که در دنیای واقعی همه چیز آرام و امور مثل همیشه در جریان است 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
🚦چیزی به اسم دیگر وجود ندارد! 📍ما در فضایی که اسمش را گذاشته‌ایم خرید می‌کنیم، به آدم‌هایی که هرگز ندیده‌ایم اعتماد می‌کنیم، پول به حساب‌شان می‌ریزیم، در این فضای مجازی با هم به صورت واقعی حرف می‌زنیم، از هم گله می‌کنیم، غذای واقعی سفارش می‌دهیم، اوقات فراغت‌مان را اینجا می‌گذرانیم، روزمان را آنجا شروع می‌کنیم و شب هم آخرین تصویری که می‌بینیم آنجاست، چطور اسمش هنوز مجازی است؟ 🔸با یکی از سلبریتی‌های سینما در مورد شبکه‌های مجازی حرف زدم. اینکه تا چه اندازه زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار داده اند. می‌گفت فارغ از اینکه امتیازات برجسته‌ای مثل سنجیدن نبض جامعه و ایجاد ارتباط مستقیم با هواداران را ایجاد کرده، به شدت روی میزان حضور یا حذف بازیگرها تاثیر گذاشته است. بسیاری از کارگردان و تهیه کننده‌ها بر اساس تعداد فالور بازیگر انتخاب می‌کنند. 🔸یعنی با خودشان می‌گویند فلان بازیگر چندمیلیون فالوور دارد، وقتی فیلمی که بازی کرده را توی صفحه‌اش تبلیغ کند، درصدی از آنها هم به سینما بیایند بخشی از فروش فیلم را تضمین می‌کنند. 🔸او هم مثل من باور داشت که ناسزاهای مجازی، دردهای واقعی به همراه می‌آورند و اصولاً دیگر مرزبندی میان دنیای مجازی و واقعی آنقدر به هم ریخته که نمی‌توان خط مشخصی برایش کشید. 🔸زندگی ما به شدت تحت تاثیر این دنیای هنوز مرموز است. دنیایی که در حال کشف و شهود در آنیم و حتی کسانی که مدعی هستند آن را می‌شناسند وقتی با زوایای تازه اش روبرو می شوند با دهان های باز، از حرکت می‌مانند. 🔹فضای مجازی به زندگی واقعی خط می‌دهد، اما به شدت تحت تاثیر زیست واقعی شهروندان است و بازتابنده کنش‌های واقعی ماست. 🔸 در این فضا هرآنچه می‌بینیم و می‌شنویم انگار آینه ای است که روبه روی خودمان قرار گرفته و اصولاً با چنین رویکرد و کارکردی چطور می‌توان آن را مجازی نام گذاشت؟ 🔸درک دغدغه کسانی که معتقدند این فضا فسادزا است، دشوار نیست اما این فضا در امتداد زندگی واقعی قرار دارد. 🔸تکمیل کننده لذت های بشری است و خلاءهایی را برای کاربران پُر می‌کند که امکان پاسخگویی به آنها در دنیای واقعی وجود ندارد. 🔸وقت‌گذرانی در فضای مجازی ارزان است. وقتی سینما و تئاتر و رستوران و سفر رفتن در دنیای واقعی بسیار پرهزینه می شود، بسیاری از کاربران بر اساس اصل «وصف العیش نصف العیش» در این فضا بخشی از نیازهای حسی‌شان را دنبال می‌کنند. 🔸اگر در دنیای واقعی مجال تامین وجود داشته باشد بعید است این همه مشتری سرگردان در این فضای معلق رها شوند. 🔸در بازاریابی می‌گویند در کنار خریداران واقعی، کسانی هم هستند که به آنها window shopper می‌گویند. 🔸 کسانی هستند که به دید زدن ویترین مغازه ها علاقه دارند. در امریکا مشهور است که دید زدن ویترین مغازه ها و پرسه زدن در مراکز خرید کار مورد علاقه نیویورکی ها برای گذراندن زمان است. 🔹در ایران هم این نوع گذران که برخی آن را «پرسه زنی در شهر» هم می‌خوانند وجود دارد، شبکه های مجازی- به ویژه اینستاگرام که عکس محور است- این امر را بسیار آسان، متنوع، ارزان و لذتبخش کرده است. 📍آفرینندگان شبکه‌های مجازی این نیازهای بشری را شناسایی کرده‌اند و بر اساس یک رفتارشناسی و روان‌شناسی اجتماعی آن این نرم افزارها را طراحی کرده‌اند. همه گیری، اثرگذاری و نفوذ این شبکه ها اتفاقی نیست. 📍 اگر دنبال راهی هستیم که این فضا را مدیریت کنیم، آن راه نیست، بلکه شناخت جامعه واقعی و پاسخ به نیازهای واقعی مردمِ واقعی است. ✍ 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
♨️ کاربران ایرانی در کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند؟ 🔸بر اساس آماری که استارتاپ «نوین‌هاب» (پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی) منتشر کرده، تلگرام و واتساپ پرجمعیت‌ترین پیام‌رسان‌های داخل ایران هستند و از آن سو پیام‌رسانی مانند سروش در جایگاهی بالاتر از توییتر و فیس‌بوک در میان کاربران ایرانی قرار دارد. 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
🚩 با فراگیر شدن رسانه های نوین، مراقب تغییرات فرهنگی و تغییر ارزش های جامعه باشیم! 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
✅ انسان شناسی رسانه ای 🔸برخی از تحلیلگران رسانه ای و دانشمندان رایانه تعامل انسان و رسانه را با نگاهی مثبت تحلیل می کنند، برخی دیگر اصطلاح زندگی را برای این وضعیت بیان می کنند. 🔺رای کورتسوایل وضعیت جدید را این گونه توصیف می کند که: تکامل بیولوژیک به پایان رسیده است اما هنوز در حال تکامل است و تکامل تکنولوژیک بر این اساس انجام می پذیرد. 🔺بولتس، معتقد است که واقعیت رسانه ای در پس تصاویر نیست بلکه در میان آنهاست. واقعیت رسانه ای به عنوان تجربه پیشینی ادراک ما از هستی قرار می گیرد. بنابر این امروزه ما با یک یورش و تهاجم از بیرون رو به رو نیستیم بلکه تهاجمی از درون ما را تهدید می کند. چراکه ادراکی متفاوت و متغیر در مغزهای ما رخ می نماید. 🔺از نظر جرج هربرت مد، انسان یک موجود اجتماعی است و از این رو در نظر او اجتماع بر فرد تقدم دارد. انسان با فعالیت و عملکرد خود بر اجتماع تأثیر می گذارد بنابر این در نظر او تصویر انسان تصویری باز است که نمی توان آن را جدای از جامعه و رها از آن تصور کرد. 🔺در نظر برخی دیگرهمچون پلسنر، در کنار طبیعت دومین سرزمین آباء و اجدادی انسان است که در بستر آن تربیت می شود و جهت می یابد. 🔸🔹با توجه به این ضرورت ها و نیز وضعیت جدید در دنیای رسانه ها، ، تغییرات انسان ها را در جامعه رسانه ای بازتاب دهد و پرسش های انتقادی را در این زمینه مطرح سازد. 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 انیمیشن هایی زیبا از کارکرد شورتکات ها (میان‌برها) در صفحه کلید ویندوز 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
نحوه انتشار امواج Wi-Fi در خانه بدین شکل میباشد ! Wi-Fi را در اتاقی قرار بدهید که کمترین میزان رفت و آمد در آنجاست 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
📌 بازی های رایانه ای با توجه به هدف بازی ، شش نوع هستند ، این دسته بندی از بازی ها عبارتند از : 1️⃣ رقابتی : همانطور که از اسم آن پیداست ، رقابت موضوع اصلی این بازی هاست . برای مثال در بازی رایانه ای فوتبال شما سخت تلاش میکنید تا امتیاز نهایی را به نفع تیم خود ببرید . بازی رایانه ای دوز هم جزء همین دسته است. 2️⃣ شانسی : این بازی ها اغلب با حدس و گمان شما سروکار دارند مثل بازی هایی که شما باید حدس بزنید کلید در کدام خانه است . 3️⃣ بازی پر تحرک : در این نوع بازی ها ، بازیکنان دائما در حال جنب و جوش بصورت مجازی هستند ، مثل بازی های بوکس و ماشین بازی . 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
📌 4️⃣ تقلیدی : در این بازی ها ، که با خیال پردازی همراه می شود ، بازیکنان هویت های تازه ای اختیار می کنند ، برای مثال در برخی بازی ها ، بازیکنان میتوانند آواتاری را انتخاب کنند که ژست یک شوالیه ی قرون وسطی را به خود بگیرد . 5️⃣ بازی های اکتشافی : مانند بازی هایی که باید به دنبال کشف یک گنج ، نقشه قدیمی باشید و یا یک معمای را حل کنید تا به امتیاز نهایی برسید . 6️⃣ بازی اجتماعی : در این بازی ها ، بازیکنان با زبانی رمزگونه ، نام مستعار و ... به گروهی ویژه می پیوندند و با دیگران ارتباط برقرار می کنند ، در این نوع بازی ها شما شخصیتی مجازی دارید که ممکن است با شخصیت واقعی شما کاملا متفاوت باشد . 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
📵 تلفن همراه ﺍﺯ ﮐﻢ ﻭﺯﻥ ﺗﺮﯾﻦ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭﺩﻧﯿﺎ ﺣﻤﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ .. ﻭﻟﯽ ﺷﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺗﺮﯾﻦ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﺑﻪ ﺩﻭﺵ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﭘﺲ ﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﻢ. 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
✅ برخی از توانایی هایی که میتوان در سایۀ سواد رسانه ای کسب کرد: 🔸توانایی استفاده از تکنولوژی روز برای پردازش و تولید اطاعات؛ 🔹توانایی نتیجه گیری در مورد روابط علی و معلولی، میان گزارش های رسانه ها و واکنش عمومی 🔸توانایی تشخیص تأثیر تحریف، کلیشه سازی، تبلیغات و خشونت در رسانه های دیداری 🔹توانایی تشخیص تفسیر و به وجود آوردن تصویرهای بصری 🔸توانایی مصرف انتقادی و نه منفعلانه از رسانه ها؛ 🔹توانایی اتخاذ رژیم مصرف رسانه ای؛ کسی که از سواد رسانه ای برخوردار است میتواند به درستی تصمیم بگیرد؛ که چه مقدار و چگونه از غذاهای رسانه ای استفاده کرده و در معرض چه بخش هایی از رسانه قرار بگیرد 🔸توانایی تجزیه و تحلیل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رسانه ها 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
فرایند تأثیر رسانه ها بر کنش های سیاسی از منظر ژئوپلیتیک 🔻 رسانه های جمعی {شبکه های مجازی، اینترنت، تلویزیون و ماهواره، اخبار و روزنامه} ⬇️ جغرافیای ذهنی افراد و گروه ها ⬇️ نقش آفرینی ژئوپلیتیکی ⬇️ کنشهای سیاسی در فضای عینی، در قالب: { مشارکتها، اعتراضات، جنبشها و انقلابها} 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
💢 هوش مصنوعی در ۲۰ سال آینده چه شغل‌هایی را نابود می‌کند؟ شغلهایی که بیشتر در معرض خطر هستند. پیش‌خدمت‌ها (۷۳ درصد) قفسه‌چین‌ها (۷۲ درصد) فروشندگان مبتدی (۷۱ درصد) دستیاران آشپزخانه (۶۹ درصد) دندان‌پزشک‌ها (۲۱ درصد) معلم‌های مختص افراد ۱۱ تا ۱۸ ساله (۲۱ درصد) مقام‌های رده‌بالا در حوزه آموزش (۲۱ درصد) اساتید دانشگاه (۲۰ درصد) پزشک‌ها (۱۸ درصد) 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
📱 سندروم سلفی چیست ؟ 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1