eitaa logo
جلوه های تاریکی
54 دنبال‌کننده
324 عکس
33 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اول ذیحجه، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) مبارک #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
✡ جــانشین زورکـی! در روایت موسوم به وصیت که فرقه منحرف یمانی آن را دستاویزی برای پیشبرد هدف شوم خود قرار داده، آمده است: 🔹مهدی های دوازده گانه بعد از امام های دوازده گانه هستند و در این باره توضیح می دهد که: «وقتی وفات امام دوازدهم فرا رسید، خلافت را به فرزندش می دهد: «فذلك إثنا عشر إماماً ثمّ یکون من بعده إثنا عشر مهديّا فإذا حضرته الوفاة فلیسلّمها إلی إبنِه»؛ در نتیجه مهدی اول تا قبل از وفاتِ پدرش کاره ای نیست، هم چنان که سایر ائمه علیهم السلام هم در زمان پدرانِ خود عهده دار منصبی از مناصب امامت نبودند. 🔸 با اینکه به این روایت بر حقانیت خود استناد می کند، بر خلاف مضمون آن، مدعی است که هم اکنون وصی امام دوازدهم بوده، و متصدی قیام و برپایی حکومت و مشرّع احکام جدید است. ⚠️او برای فرار از این اشکالی که مطرح شد، می گوید: مراد از وفاتِ امام دوازدهم، غيبتِ اوست!! (1) اما این از کجای روایت در می آید و چطور است که لفظ وفات در یازده فقره قبلی که در متن روایت موجود است، تماماً به معنای مُردن است، ولی در همین یک فقره، به معنای غائب شدن می آید؟!! از طرفی بر فرض، مراد از «وفات» غائب شدن باشد، در این صورت، روایت می گوید: وقتی زمان غیبت امام دوازدهم فرا رسید، خلافت را به فرزندش تسلیم کند: «فإذا حَضَرته الوَفاة، فلیسلّمها إلی إبنه»، در حالی که ادعای احمد بصری مربوط به دو دهه ی اخیر است و در اینصورت، امام دوازدهم بعد از گذشت حدود ۱۲۰۰ سال از غیبتشان، خلافت را به وی سپرده اند. 👈نکته ی جالب این جاست که گویا یاران احمدبصری، بیشتر از خود او نگران دعوت هستند، چرا که همیشه کوشیده اند که تناقضات متعدد امامشان را هر طور که ممکن است توجیه کرده و مخفی نگه دارند، تا بیش از این مایه ی آبروریزی نشود! 1. وفاته أی: غیبته / مع العبد الصالح، صفحه 49 👇 @jelvehayetariki
🔴 ناامید ڪردن بی‌تقوایی است.⚠️ ✅ رهبرانقلاب: تقوا در اجتناب از ناامیدسازی جوانان؛ بعضی‌ها هستند -چه در مدرسه، چه در دانشگاه، چه در محیط‌های گوناگون ڪسب و ڪار- ڪیفیّت حرف زدنشان ناامیدڪننده است: «آقا فایده‌ای ندارد، آقا به درد نمیخورد»؛ جوان را از آیند‌ه‌ی خودش و آینده‌ی ڪشور ناامید میڪنند؛ یعنی در واقع، قدرت جوان و فرصت وجود جوان را از ڪشور و از اجتماع اسلامی میگیرند؛ خب، این یڪ منڪری است [امّا] توجّه ندارند. تقوای در این امر، این است ڪه مراقبت ڪنند. ۹۸/۴/۲۵ ❓آیا نیروهای انجمنی هم جزء این بعضی ها محسوب میشوند؟ #در_حد_یڪ_تأمل #انجمن_حجتیه #اسلام_آمریکایی #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈 سعی دارند با مقایسه مشرکین صدر اسلام با عمل مسلمانان - در و به رسول خدا و اولیاء الهی - چنین القا کنند که هیچ تفاوتی بین عمل مسلمانان و عمل مشرکان وجود ندارد. وهابیان در تبیین دیدگاه خود به آیاتی از قرآن از جمله آیه 3 سوره زمر استناد می کنند. «وَ الَّذينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِياءَ ما نَعْبُدُهُمْ إِلاَّ لِيُقَرِّبُونا إِلَى اللَّهِ زُلْفى[زمر/3] و آنان كه به جاى خدا معبودانى برگزيدهاند [و مىگويند:] ما آنان را پرستش نمی کنیم جز براى اينكه ما را هر چه بيشتر به خدا نزديك كنند». پس عمل توسل به اولیاء خدا همان کاری است که مشرکان در صدر اسلام نسبت به بتها انجام می دادند. ✅پاسخ 🔹اولا برای استناد به قرآن کریم باید آیات متعدد در یک موضوع را ملاحظه نمود و با عنایت به همه ی آنها دیدگاه قرآن در آن موضوع را بیان کرد. در مقابل این آیه، آیات دیگری به این مطلب تصریح دارد که مشرکین صدر اسلام در مشکل داشتند و اینگونه نبود که بت ها را فقط قرار دهند، بلکه برای بت ها مقام قائل بودند. 🔹مثل آیه آیه 81 سوره مریم: « وَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لِيَكُونُوا لَهُمْ عِزًّا؛ و آنان غیر از خدا معبودانی را برای خود برگزیدند تا مایه عزتشان باشد». طبق این آیه مشرکین، بتها را رب دانسته و عزت و ذلت را به دست آنها می دانستند. و آیه 74 سوره یونس: « وَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لَعَلَّهُمْ يُنْصَرُون؛ و به جاى خدا معبودانى انتخاب كردهاند به اميد اينكه [به وسيله آنها] يارى شوند». یعنی بت پرستان پیروزی و شکست خود را به دست بتها می دانستند. 🔹ثانیا: دقت در ابتدا و انتهای همین آیه نیز خلاف ادعای وهابیان را می رساند. زیرا خداوند در قسمت پایانی آیه می فرماید «إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدي مَنْ هُوَ كاذِبٌ كَفَّارٌ؛ خداوند کسی را که دروغگو و کفران کننده است هرگز هدایت نمی کند». خداوند در اینجا می فرماید اینکه مشرکین صدر اسلام می گفتند ما بت ها را فقط واسطه می دانیم، سخنی دروغ است؛ بلکه مشرکین برای بتها مقام ربوبیت قائل بودند و واقعا آنها را پرستش می کردند، ولی وقتی در مقابل دلایل محکم موحدین قرار می گرفتند، به دورغ می گفتند که ما فقط آنها را شفیع قرار می دهیم نه «رب». 📚سبحانی، جعفر، آشنایی با عقاید وهابیان، قم: توحید، موسسه امام صادق، 1395ش، ص56 🔹بنابر آنچه گفته شد نتیجه گرفته می شود که مقایسه مسلمانان در توسل و شفاعت، به مشرکین بت پرست، کاری خطا و نادرست است؛ 🔹زیرا مشرکین صدر اسلام در توحید ربوبی مشرک بودند و شرک در ربوبیت باعث شده بود که در مقام نیز آنها را عبادت کنند و به شرک در عبادت نیز گرفتار شوند؛ 🔹اما مسلمانان، پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت را بندگان صالح خداوند می دانند و معتقدند که ربوبیت از آن خداست و چون خداوند فرموده است که برای نزدیکی به من از وسیله کمک بگیرید. «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَة»سوره مائده، آیه 35 از پیامبر و اهل بیت کمک می گیرند تا به خداوند نزدیک شوند. 👇 @jelvehayetariki
📸 کاریکاتور/ عربستان‌واسرائیل در صدر فهرست کودک‌کشان جهان 🔰تسنیم #اسلام_سعودی #اسلام_آمریکایی #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
⭕️ تشیعی که ائمه را تحقیر می‌کند! 🔹تشیعی که صرفا به ذکر مصیبت ائمه دعوت می‌کند و در عین تجلیل از آنها، ائمه را تحقیر می‌کند و از اهل بیت جز ذکر مصیبت چیزی نمی‌داند و نمی‌گوید، ماندگار نیست و اگر هم بماند در متن نخواهد بود. 👇 @jelvehayetariki
⭕️⭕️انحراف بزرگ 🔸هدف در عرفان اسلامی قرب الی الله است و این قرب در گذشته بیشتر متوجه اعمال شخصی بوده است حال آنکه در رفتار جمعی، اجتماعی، فرهنگی و... زودتر فرد را به نتیجه مطلوب واصل خواهد کرد. 🔸 عارف باید به نوعی مفتخر به اسماء الهی شود که در زندگی فردی و اجتماعی او کارکرد پیدا کند و مفاهیمی چون آرامش، نبود ظلم، ناعدالتی و ... که در وجود خدا است باید در وجود یک فرد معنوی نهادینه شود. 🔸فرد معنوی باید دوای درد و حلال مشکل باشد نه اینکه به گوشه ای برود و انزوا گزیند. این همان خطری است که عرفان اسلامی را تهدید می کند و از همین اشتباه مدعیان پوچ غربی استفاده ها برده اند. 🔸 در غرب آنچه به عنوان عرفان های جدید و البته کاذب و ادیان جدید مطرح است به علل معرفتی با عرفان اسلامی اختلاف ماهوی دارد. 🔸یکی از این انحرافات و تفاوت ها، عرفی شدن دین به معنای تفکیک دین از امورات جامعه یا زمینی شدن خدا است. 🔸آنچه ما حصل عرفی شدن دین بوده است فردی شدن دین، اخلاقیات و تمام امور مقدس است. بر اساس این نگاه هر فرد گرایش و دیدگاه خاص خود را دارد و برای هر کس متد خاصی وجود دارد و در عین حال همه آنان محترم و درست است!! 👇 @jelvehayetariki
↙️↙️فرق طلا با مطلا!!؟ 👈هر کالایی که گران بهاتر است، در آن بیشتر تقلب می شود. طلا شیئی بسیار قیمتی است ولی اجناس شبیه به طلا نیز فراوان ساخته می شود. طلا و مطلّا در ظاهر شبیه و هم رنگ هستند و افراد عادی نمی توانند آن ها را از هم تشخیص دهند؛ ولی کسی که کارش زرگری است با سنگ محکی که در اختیار دارد طلا را از مطلّا تمیز می دهد. 👈عرفان و مقوله معنویت نیز گوهری گرانبهاست که شیادان بسیاری در مسیر آن به کمین نشسته اند و در پی سوء استفاده و فریب کاری اند. افراد متعددی نیز با همین نیت، فرقه ها و مسلک های مختلفی را در قالب عرفان های بدلی پایه گذاری کرده اند و کسانی نیز فریب آنها را خورده و در دامشان گرفتار آمده اند. 👈 مدعیان فراوانند ولی کسانی که به گوهر حقیقی عرفان دست یافته باشند و بتوانند سره را از ناسره تشخیص دهند، بسیار کم هستند. 👈باید توجه داشت که گرچه اصل و حقیقت عرفان امری متعالی و مطلوب و در راستای تکامل انسان و بلکه حقیقت کمال او است ولی این مساله نباید موجب گردد که تصور کنیم همه کسانی که به این نام شناخته و در این مسیر دیده می شوند، به زلال حقیقت و روح عرفان و معنویت دست یافته اند. 👈 همانند قرآن کریم که آن هم حقیقتی متعالی و نور محض است ولی این گونه نیست که همه کسانی که به سراغ قرآن می روند، بتوانند از آن بهره ببرند یا بهره یکسان داشته باشند. 👇 @jelvehayetariki
📊 #اینفوگراف سعودی ها، بزرگ ترین جنگ طلبان خاورمیانه #اسلام_سعودی #اسلام_آمریکایی #وهابیت #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
💢ساختار کنونی تشکیلات انجمن حجتیه 📌« دارای تشکیلاتی سراسری،دربسته و پیچیده است که گروه‌ها و بخش‌های مختلفی دارد.شعبه اصلی و مرکزی در تهران و هراستان،یک نمایندگی دارد.انجمنی‌ها علاقه شدیدی به سازماندهی تشکیلات دارند و آنقدر ساختار خود را عریض و طویل کرده‌اند که گاهی با مشکل کمبود نیرو برای پست های مختلف مواجه می‌شدند.بنابراین یک فرد مجبور بود چندین مسئولیت را برعهده بگیرد.اگر بخواهیم به عنوان مثال به چند گروه و بخش اشاره کنیم می‌توانیم از تدریس،مهدویت،امر،تألیف،کنفرانس‌ها،ارشاد،امامت،تحقیق،تعقیب و مراقبت و ... نام ببریم. ➖به نظر من جدی‌ترین و مهم‌ترین آسیب تشکیلاتی انجمن حجتیه به همین انکار و کتمان انجمنی‌بودنشان برمی‌گردد که بیشتر از آنکه به اسم تقیه باشد به علت عادت و اعتیاد آن‌ها به رفتار و رویه‌ای است که سال های سال به ویژه پیش از انقلاب و در مبارزه با پیش گرفته‌اند. مخفی‌کاری با پوست و خون انجمنی‌ها عجین شده است به همین خاطر هر فردی جذب انجمن می‌شوددچار همین خصیصه خواهد شد.» 🔰ناگفته های یکی از بُریده های انجمن حجتیه، فصلنامه روشنا،شماره80،ص49. 👇 @jelvehayetariki