eitaa logo
🇮🇷 جهاد تبیین
2.6هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
73 فایل
«ما سرسپرده ولایتیم، اللهم عجل لولیک فرج» تبیین اساس کار ما است و فرقِ بین تفکّر اسلامی و تفکّرات غیر اسلامی این است که ما با ذهنها و دلها مواجهیم، باید دلها قانع بشود. (امام خامنه ای) مدیر: @mahdiiabdii @A_Elyasi @qabasi_az_tova
مشاهده در ایتا
دانلود
از عاشورای سال ۶۱ هجری قمری، دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست..! زمان بر امتحان من و تو می‌گردد تا ببیند که چون صدای هَل مِن ناصرِ امام عشق برخیزد، چه می‌کنیم..؟! "شهید آوینی" _ 🇮🇷🇮🇷 جهاد تبیین 🇮🇷🇮🇷_ @jihadTabeen
ما یادمان که نیست ولی راستی « حسین » ؛ با درد غربتِ تو کجا آشنا شدیم!؟ _ 🇮🇷🇮🇷 جهاد تبیین 🇮🇷🇮🇷_ @jihadTabeen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تنها ایرانی‌ای که در سپاه امام حسین(ع) به شهادت رسید _ 🇮🇷🇮🇷 جهاد تبیین 🇮🇷🇮🇷_ @jihadTabeen
آیت‌الله سیدان از فضلای بزرگ حوزه به نقل از آیت الله وجدانی فخر بیان کردند که در یکی از روزهای عاشورا آیت الله وجدانی فخر در قبرستان حاج شیخ (قبرستان نو) در نزد علامه طباطبایی حضور داشتند و ایشان بسیار اشک آلود و غمناک بودند. فرمودند: آقای وجدانی آیا می‌دانید امروز چه روزی است؟! و سپس می‌فرمایند: امروز روز بسیار بزرگی است که بر اهل‌بیت(ع) بسیار سخت گذشت و امروز همه هستی عزادار است و بر امام گریه می‌کنند و حتی جمادات هم بر امام حسین خون گریه می کنند و در حالی که این سخنان را بیان می‌کردند، سنگ کوچکی را از زمین بلند کرده و آن را دو نیم می‌کنند که ناگاه از وسط آن قطرات خون جاری می شود! السلام علیک یا اباعبدالله الحسین _ 🇮🇷🇮🇷 جهاد تبیین 🇮🇷🇮🇷_ @jihadTabeen
. ♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). _ 🇮🇷🇮🇷 جهاد تبیین 🇮🇷🇮🇷_ @jihadTabeen
🔻 طرماح، نرو! حسین تنهاست... 🔸 طرماح آدم بدی نبود؛ از یاران علی علیه‌السلام بود. در مقابل معاویه خضوع نکرد و او را امیر مومنان ندانست. در میانه راه، حق را تشخیص داد و به امامش پیوست؛ 🔹 خبر شهادت "قیس‌بن‌مسهر صیداوی" را او به حسین علیه‌السلام رساند. راه بلد حسین به سمت کوفه بود. در حق حسین خیرخواهی کرد و گفت به کوفه مرو! 🔸 طرماح به قصد شهادت آمده بود و لشکر عظیم کوفه را قبل از حسین دیده بود و می دانست پایان همراهی حسین شهادت است. 🔹 طرماح اولین اشعار روضه برای حسین را قبل از واقعه گفت. که هنوز که هنوز است اشعارش خوانده می‌شود. 🔸 طرماح ادب هم کرد و برای بردن آذوقه برای عیالش از امام اجازه گرفت. طرماح بعد از اجازه امام علیه‌السلام اشکانش جاری شد و گفت: "من این خانواده را می‌شناسم، به این راحتی‌ها به کسی رو نمی‌زنند، ببین حسین چقدر غریب شده است که به من می‌گوید زود برگرد" 🔹 طرماح فقط و فقط حرف دل امامش را نفهمید و از قافله شهدای کربلا باز ماند؛ 🔸 حسین علیه‌السلام به طرماح گفت، برو فقط زود برگرد و طرماح از احوالات حسین باید می‌فهمید که این حرف یعنی: "طرماح، نرو، حسین تنهاست" 🖌 سید مصطفی آل‌علی _ 🇮🇷🇮🇷 جهاد تبیین 🇮🇷🇮🇷_ @jihadTabeen
. ♻️ تا حالا تیتر رسانه‌های ۱۴۰۰ سال قبل را تصور کردید! #روزنامه_های_اموی _ 🇮🇷🇮🇷 جهاد تبیین 🇮🇷🇮🇷_ @jihadTabeen
31.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آجرک الله یا صاحب الزمان... 📢 روضه رو می‌شنوید؟! 🎥 روضه رو ببینید .... 🏴🏴 امروز، غزه، کربلاست ... 💠 به خدا اگر کسی ذره‌ای فطرت و وجدان بیدار داشته باشد، با جنایت‌های یهود در غزه نسبت خودش را با حق و باطل مشخص می‌کند. خدایا! 💢 فریادرس مظلومان عالم را برسان، به‌حق کودکان بی‌گناهی که تو بیشتر از هر کسی دوستشان داری؛ 🌐 یا مهدی! الغوث! _ 🇮🇷🇮🇷 جهاد تبیین 🇮🇷🇮🇷_ @jihadTabeen
🌱تنها هجوم نیزه و شمشیر بس نبود با سنگ شیوه زدنت را بهم زدند _ 🇮🇷🇮🇷 جهاد تبیین 🇮🇷🇮🇷_ @jihadTabeen