eitaa logo
آخرالزّمان
1.3هزار دنبال‌کننده
297 عکس
85 ویدیو
3 فایل
@joinchatakheruzzaman پایگاه بررسیهای راهبردی رویدادهای آخرالزّمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴سیمایی خیالی از امام مهدی-علیه‌السّلام-، پناهنده به کعبه!
🔻صفحۀ 1 از 4 🔴جنگهای پایدار و آشوبهای فراگیر از صفر تا صفر صفر دومین ماه از ماههای دوازده‌گانۀ سال هجری قمری نزد مسلمانان است، و از برخی روایات اسلامی بیانگر رویدادهای آخرالزّمان بهره گرفته می‌شود که هر گاه خدای متعالی بخاهد امام مهدی-علیه‌السّلام- را بر جهانیان چیره کند، میان آنان، به‌ویژه مسلمانان، جنگهایی پایدار و آشوبهایی فراگیر را در بازه‌ای یک‌ساله پیش می‌اندازد که از صفر سال پیش از قیام امام آغازیده، و در صفر پس از قیامش پایان‌داده می‌شوند، و چنین می‌نماید که آغاز جنبشهای اصهب مروانی در عراق و اعرج کندی در لیبی و عثمان سفیانی در سوریه همان آغاز آشوبها و جنگهایی باشند که در این بازۀ زمانی روی می‌دهند، و برخی پژوهشگران باور دارند که شوریدن ترکها بر ارمنیها در قفقاز جنوبی آغاز آن جنگها و آشوبها است، و خداوند داناتر است. در این‌جا شایان اشاره است که ماه صفر در روزگار نادانی عربها به بدشگونی شناخته شده بود، و عربها باور داشتند که صفر ماه فرودآمدن ناشادمانیها و ناخُشایندها است، و افسوس این‌که آن باور نادرست میان مسلمانان تا روزگار کنونی ما نیز پخش شده است، به گونه‌ای که بسیاری از ایشان می‌گویند که صفر ماهی بدشگون است، به‌ویژه واپسین روز چهارشنبۀ آن. پس، از سفرکردن در صفر یا پیوند زناشویی در آن خُدداری می‌کنند، در حالی که از پیامبر و خاندانش-صلوات‌الّاه‌علیهم- چیزی که نشانگر ناخجستگی این ماه یا برخی روزهایش باشد، به ما نرسیده است، مگر برخی روایتهایی که در بارۀ رویدادهای صفر پیش از ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام- آمده‌اند، و آن نیز برایِ مؤمنان چشم‌به‌راه نیکو است. از کتاب عبدالّاه ابن بَشّار، شیرخُرده(۱) با حسین-عليه‌السّلام-، روايت شده است: هر گاه خداوند بخاهد خاندان محمّد را چیره گرداند، جنگ را از صفر تا صفر پیش می‌اندازد، و آن، در آستانۀ قیام مهدی-عليه‌السّلام- است.(۲) چنین می‌نماید که این روایت از سخنان پیامبر-صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله- باشد، اگرچه عبدالّاه ابن بَشّار ابن ابی عَقِب دُئْلی لَیْثی، شاعر مشهور و دارندۀ قصیدۀ مَلاحِم، آن را به وی نسبت نداده است. ابو هُرَیْرَه از پیامبر-صلّى‌الّاه‌عليه‌[وآله]وسلّم- روایت کرده است که فرمود: مرگی(۳) در صفر خاهد بود... .(۴) بی‌گمان رسول خدا-صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله- در این روایت از روی‌دادن مرگی در ماه صفر خبر داده است، و هرچند ما آشکارا نمی‌دانیم که این مرگ برای چه و برای که و در کجا رخ می‌دهد، گمان می‌رود که آن در پی رویدادن جنگی در سرزمینهای مسلمانان خاهد بود. شایان یادآوری است، هنگامی که ما به نوشتار همۀ این حدیث برمی‌گردیم، می‌بینیم که در گزارش برخی سخنانش پیش‌وپس‌انداختنی روی داده است، و از آن‌چه پس‌انداخته شده است، سخن «مرگی در صفر خاهد بود» می‌باشد، در حالی که آن، به رویدادی در صفر پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- در ماه محرّم اشاره می‌کند. بنا بر آن‌چه در احادیث اسلامی آمده است، بزرگ‌ستاره‌ای دنباله‌دار که «گیسوی سختی‌آور» یا «گیسوی شیطان» نامیده می‌شود، کمی پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام-، از صفر تا رجب در کرانه‌های آسمان می‌گردد تا آن‌که در شعبان میان خُرشید و زمین جای می‌گیرد و در ماه رمضان به زمین نزدیک می‌شود و پیرامونش می‌چرخد و اندک‌اندک درون پوشش گازی‌اش می‌رود و می‌سوزد و شعله‌ور می‌شود و سه یا هفت‌شبی پیاپی برای زمینیان نورافشانی می‌کند، و تندبادی سرخ پدید می‌آورد و شهابهایی فراوان بر روی زمین فرو می‌باراند و ناگهان با صدایی سخت و بسیار ترسناک در مشرق می‌افتد و مایۀ گرفتاریها و ناخُشیهایی برای مردم می‌شود. ابن مسعود گفته است: در ماه صفر نشانه‌ای خاهد بود، و ستاره‌ای که برای وی دنباله‌هایی‌اند، پدیدار(۵) می‌شود.(۶) چنین می‌نماید که این حدیث از سخنان پیامبر-صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله- باشد، اگرچه عبدالّاه ابن مسعود صحابی آن را به وی نسبت نداده است. از روایت وَلِید ابن مُسْلِم و جز آن بهره گرفته می‌شود که ترکها و رومیان، هنگام گردش ستاره‌ای دنباله‌دار در کرانه‌های آسمان از ماه صفر تا رجب پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام-، درون سرزمینهای کردی و عربی می‌روند. ولید گفته است: ... جز این نیست که ستارۀ نشانه‌ها ستاره‌ای است که در صفر و در دو ربیع یا در رجب در کرانه‌ها می‌گردد، و در آن هنگام، خاقان با ترکها می‌رود، در پیِ او رومیان آشکارشونده با پرچمها و صلیبها می‌روند.(۷)
🔻صفحۀ 2 از 4 «خاقان» واژه‌ای ترکی است که در روزگاران کهن لقب پادشاهان ترکها بود، و بنا بر آن‌چه هویداست، مراد از «خاقان» در این حدیث، واپسین فرمانروای ترکیه در آخرالزّمان است که نیروهای ترکش از مرزهای جنوبی این کشور می‌گذرند و درون بخشی از سرزمینهای جزیره که در شمال و شرق کشور سوریه جای دارد، می‌روند، و مقصود از «رومیان آشکارشونده با پرچمها و صلیبها»، نیروهایی مسیحی‌اند که از سرزمینهای رومیان، مانند اروپا و آمریکا، به دشت عُمْق، میان حَلَب و اَنْتاکِیَه، در شمال غربی سوریه، قَرْقِیسِیا در شرق این کشور و حِمْص در غرب سوریه و رَمْلَه در شمال فلسطین و اسکندریّه در شمال مصر می‌آیند. ذی قَرَبات(۸) گفته است: مردم در صفر ناسازگاری می‌کنند، و به چهار تن می‌گرایند: مردی در مکّه پناهنده، و دو مرد در شام که یکی از آن دو سفیانی و دیگری کبودچشم و زردی آمیخته با سرخی و سپیدی از فرزندان حَکَم است، و مردی از زیندگان مصر که [کوتاه‎قدّی](۹) بسیارزورگو است، پس آنان چهار تن می‌باشند. مردی از کِنْدیان خشمگین می‌شود و سوی کسانی که در شام‌اند، می‌رود و سپاه را به مصر می‌آورد. پس آن بسیارزورگو كشته می‌شود و مصر چون پاشیده‌شدن سرگین شتر پاشيده می‌شود. سپس [سفیانی سپاهی را](۱۰) سوی کسی که در مکّه است، می‌فرستد.(۱۱) چنین می‌نماید که این روایت از سخنان پیامبر-صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله- باشد، اگرچه ذو قَرَبات حِمْیَری صحابی آن را به وی نسبت نداده است. مراد از «مردی در مکّه پناهنده» در این حدیث، امام مهدی-علیه‌السّلام- است که پس از پنهان‌شدنی دراززمان، در ماه محرّم سال قیامش، در مدینه آشکار می‌شود، و هنگامی که سپاه سفیانی به این سرزمین می‌رسد، و می‌خاهند وی را دستگیر کنند و بکشند، او بر جان خِیش نگران می‌شود و سوی مکّه می‌گریزد و به کعبه پناه می‌برد. بدان که «پناهنده» از ویژگیهای امام مهدی-علیه‌السّلام- می‌باشد، و بر کسی که از زبان عربی آگاه است، پوشیده نیست که پناهنده در این‌جا معنایش «پناهنده به کعبه در آینده» می‌باشد، و از این حدیث و دیگر احادیث اسلامی بهره گرفته می‌شود که پیروان امام مهدی-علیه‌السّلام- هنگامی که برخی نشانه‌های نزدیک‌شدن زمان ظهورش را در ماه صفر پیش از قیامش می‌بینند، با برخی نشانه‌هایی که پیشتر دیده‌اند، چشم به راه ظهور و قیامش در ماه محرّم سال قیامش می‌شوند. «سُفْیانِی» همان عُثْمان ابن عَنْبَسَه شامی، رهبر شامیان و واپسین زمامداران اَمَوی از نژاد ابو سفیان در آخرالزّمان است که در صفر پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- رهبری برخی جنبشهایی را که پیشتر در سوریه آغازیده شده بودند می‌پذیرد، و در رجب در درۀ خشک در سُوَیْدا برمی‌شورد، و در ماه رمضان بر دمشق، سپس بر بیشتر سرزمینهای شام چیره می‌شود، و سپاهش بر مصر، عراق، ایران و عربستان سعودی یورش می‌برد. «دیگری کبودچشم و زردی آمیخته با سرخی و سپیدی از فرزندان حَکَم» همان اَصْهَب مَرْوانِی، رهبر زیندگان جزیره(۱۲) و عراق(۱۳) و واپسین زمامداران اَمَوی از نژاد مَرْوان حِمار پسر محمّد پسر مروان پسر حکم پسر ابو عاص پسر اُمیّه در آخرالزّمان است که در صفر پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- رهبری برخی جنبشهایی را که پیشتر در سرزمینهای جزیره و عراق آغازیده شده بودند می‌پذیرد، و در رجب یا نزدیکش بر بغداد، سپس بر بیشتر سرزمینهای کشور عراق چیره می‌شود، و با هاشمی شَیْصَبانِی شورشگر در کوفه پیمان می‌بندد، و سپاهش با فرماندهی عَوْف سُلَمِی با ایران می‌جنگد، و بر سوریه یورش می‌برد. برخی پژوهشگران گمان می‌کنند «مردی از زیندگان مصر که کوتاه‌قدّی بسیارزورگو است» همان عبدالفتّاح سِیسِی رئیس‌جمهوری کنونی مصر است که نماد زمامداران سکولار(۱۴) ستیزه‌گر با گروههای تروریستی مانند داعش می‌باشد، پس او کسی است که با دست سپاه قیسیان، بربرها و سیاهان آفریقایی یا با دست گروهی از مصریان سَلَفی‌ای که به این سپاه می‌پیوندند، کشته می‌شود، و خداوند داناتر است. «مردی از كِنْدیان» همان عبدالرحمان اَعْرَج کِنْدِی رهبر قیسیان، بربرها و سیاهان آفریقایی در آخرالزّمان است که چندماهی پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- رهبری برخی جنبشهایی را که پیشتر در لیبی و پیرامونش آغازیده شده بودند می‌پذیرد، و در جمادی آخر یا نزدیکش در آن‌جا برمی‌شورد، سپس سپاهش را به مصر می‌آورد، و آنان را با فرماندهی اَبْقَع فِهْرِی مصری برای نبرد سوی فلسطین، اردن و سوریه می‌فرستد.
🔻صفحۀ 3 از 4 امیر مؤمنان علی ابن ابی طالب-عليه‌السّلام- فرمود: سه پرچم ناسازگاری می‌کنند: پرچمی در مغرب، وای بر مصر از آن‌چه(۱۵) در آن‌جا فرود می‌آید از آنان (مغربیها)، و پرچمی در جزیره، و پرچمی در شام؛ آشوب یک‌سالی میان آنان پایدار می‌شود... .(۱۶) بی‌گمان امام علی-عليه‌السّلام- در این روایت از روی‌دادن آشوبهایی یک‌ساله میان نیروهای اعرج کندی از لیبی و نیروهای اصهب مروانی از جزیرۀ عراقی و نیروهای عثمان سفیانی از سوریه خبر داده است، و از برخی احادیث اسلامی بهره گرفته می‌شود که آشوبها در میان پرچمداران سه‌گانه از ماه صفر پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- آغازیده می‌شوند، و در صفر پس از قیامش پایان‌داده می‌شوند. شَهْر ابن حَوْشَب گفته است: ... در صفری از صفرها هر بسیارزورگویی در جایگاه گردآمدن رودها کشته می‌شود.(۱۷) چنین می‌نماید که این حدیث از سخنان پیامبر-صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله- باشد، اگرچه شهر ابن حوشب تابعی آن را به وی نسبت نداده است. مراد از «صفری از صفرها» در این روایت، صفری است که در پیِ محرّمی می‌آید که امام مهدی-علیه‌السّلام- در آن ماه در مکّه قیام می‌کند، و مقصود از «جایگاه گردآمدن رودها»، سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات و پیرامون آن دو می‌باشند که کشتارگاه بسیاری از بسیارزورگویان در آخرالزّمان‌اند. ابو بَصِیر از ابو عبدالّاه [صادق]-عليه‌السّلام- روایت کرده و گفته است: از او در بارۀ رجب پرسیدم؟ فرمود: آن ماهِ یادآوری است که عربهای روزگار نادانی آن را بزرگ می‌داشته اند، و آن را ماه ناشنوای خدا می‌نامیده‌اند(۱۸). گفتم: شعبان؟ فرمود: کارها در آن شاخه شاخه می‌شوند. گفتم: رمضان؟ فرمود: ماه خدا است، و در آن به نام زمامدارتان و نام پدرش بانگ زده می‌شود. گفتم: پس شوّال؟ فرمود: کار گروه در آن پراکنده می‌شود. گفتم: پس ذی قعده؟ فرمود: در آن می‌نشینند(۱۹). گفتم: پس ذی حجّه؟ فرمود: آن ماهِ خون است. گفتم: پس محرّم؟ فرمود: در آن حلال حرام، و حرام حلال‌کرده می‌شود. گفتم: صفر و ربیع؟ فرمود: در آن دو رسوایی‌ای سخت زشت و کاری بزرگ است. گفتم: جمادی؟ فرمود: در آن گشودن است از آغازش تا پایانش.(۲۰) بنا بر آن‌چه هویداست، مراد از «کارها» در این حدیث، کارهای بنی عبّاس می‌باشد، و «زمامدارتان» همان امام مهدی-عليه‌السّلام- است، و مقصود از «گروه»، فرمانروایان بنی عبّاسی‌اند که بخشی از سرزمینهای مشرق را در آخرالزّمان فرمانروایی می‌کنند. در پایان این گفتار برای شما روشن می‌کنم که بنا بر برخی روایات اسلامی، در آخرالزّمان، میان مردم، به‌ویژه مسلمانان، آشوبها و جنگهایی آشکار می‌شوند که دوازده سال پایدار می‌مانند، و سپس آشوبها و جنگهایی سختر از پیش که پایدار و ناگسستنی‌اند، در آستانۀ قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- از صفر تا صفر روی می‌دهند. از بَزَنْطِی روایت شده است که رضا-علیه‌السّلام- فرمود: پیشاپیش این رویداد کشتاری بسیار ریشه‌برانداز(۲۱) است. گفتم: بسیار ریشه‌برانداز چیست؟ فرمود: پایداری است که سست نمی‌شود.(۲۲) مراد امام رضا-علیه‌السّلام- از سخنش: «این رویداد»، قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- می‌باشد. --------------------------------------------------------- ۱. بی‌گمان در برخی روایات اسلامی آمده است که «حسین-علیه‌السّلام- از فاطمه-علیهاالسّلام- و از هیچ زنی شیر نخُرد»، و در هیچ روایت و تاریخی یافت نمی‌شود که عبدالّاه ابن بشّار و امام حسین-علیه‌السّلام- از یک پستان شیر خُرده باشند، مگر در این سخن، و شاید مراد گوینده‌اش آن باشد که آن دو را یک دایه پرورش داده است. ۲. الصراط المستقیم، ج ۲، ص ۲۸۵، ب ۱۱، ف ۱۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۳. در همۀ نسخه‌های چاپی الفتن نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «صوت» یافت می‌شود که سازگار با آن‌چه در المستدرك علی الصحيحين آمده است، به «موت» اصلاح و ترجمه گردید. ۴. الفتن، ص ۱۴۹، الجزء ۳، ح ۶۱۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۵. در همۀ نسخه‌های چاپی الفتن نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «يبتدأ» یافت می‌شود که به «یتبدّی» اصلاح و ترجمه گردید. ۶. الفتن، ص ۱۴۸، الجزء ۳، ح ۶۰۹؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۷. الفتن، ص ۱۵۲، الجزء ۳، دنبالۀ ح ۶۲۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۸. در نسخۀ چاپی الفتن پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «ذي قریات» یافت می‌شود که به «ذي قربات» اصلاح و ترجمه گردید. ۹. میان دو چنگک از افزوده‌های ما است که آن را از روایت دیگری از ذی قربات مانند این روایت که در «الفتن، ص ۱۹۶، الجزء ۴، ح ۸۰۱» آمده است، گرفته و ترجمه کرده‌ایم.
🔻صفحۀ 4 از 4 ۱۰. میان دو چنگک از افزوده‌های ما است که آن را از روایت دیگری از ذی قربات گرفته‌ایم که گفته است: «پس هر گاه سفیانی به کسی که در مصر است برسد، سپاهی را سوی کسی که در مکّه است، می‌فرستد، و مدینه را سخت‌تر از حَرَّه ویران می‌کنند تا آن‌که به بَیْدا رسیدند فرو برده می‌شوند»؛ الفتن، ص ۱۹۶، الجزء ۴، ح ۸۰۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۱. الفتن، ص ۱۹۸، الجزء ۴، ح ۸۰۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۲. جزیره بخش شمالی سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات از جنوب شرقی ترکیه و شمال و شرق سوریه تا درون عراق است، و مراد از «جَزِیرَه» در این‌جا، بیشتر سرزمینهای جزیره می‌باشد که درون کشور عراق جای دارد، و از مَوْصِل در شمال تا تَکْرِیت بر کنارۀ باختری دجله و حَدِیثَه بر کنارۀ خاوری فرات کشیده می‌شود؛ بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع. ۱۳. مقصود از «عِراق» در این‌جا، بخش جنوبی سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات و پیرامون آن‌دو است که از سامَرّا بر کنارۀ خاوری دجله و هِیْت بر کنارۀ باختری فرات آغاز می‌شود و تا آبادان در جنوب غربی ایران و پایانۀ بَصْرَه در شمال کویت کشیده می‌شود؛ بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع. ۱۴. زمامداران سکولار کسانی‌اند که نه باورهای دینی را پشتیبانی و نه با آنها ناسازگاری می‌کنند. ۱۵. در همۀ نسخه‌های چاپی عقد الدرر نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «و ما» یافت می‌شود که به «ممّا» اصلاح و ترجمه گردید. ۱۶. عقد الدرر، ص ۷-۱۲۶، ب ۴، ف ۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۷. الملاحم، ص ۱۶۶، ب ۱۸، ح ۹۷؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۸. بر کسی که به تاریخ روزگار نادانی عربها می‌نگرد پوشیده نمی‌ماند که آنان واژۀ «الّاه» را به کار می‌برده‌ و او را باور می‌داشته‌اند، ولی ایشان برای «الّاه» همبازانی می‌گرفتند و بتها را در کنار «الّاه» می‌پرستیده‌اند. و جوهری در الصِّحاح گفته است: «مردم روزگار جاهلیّت رجب را ماه ناشنوای خدا می‌نامیده‌اند. خلیل گفته است: جز این نیست که به آن نام نامیده شده است، چون در آن ماه صدای یاریخاهی و کارزاری و برخُرد جنگ‌افزاری شنیده نمی‌شده است؛ زیرا آن از ماههای حرام است». ۱۹. در نسخۀ چاپی سرور أهل الإيمان پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «يقاعدون» یافت می‌شود که سازگار با آن‌چه در بحار الأنوار آمده است، به «يقعدون» اصلاح و ترجمه گردید. ۲۰. سرور أهل الإيمان، ص ۴۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲۱. در همۀ نسخه‌های چاپی بحار الأنوار نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا و پس از آن «بَیُوح» و «البیوح» یافت می‌شوند که سازگار با آن‌چه در روایتی دیگر مانند این روایت که در بحار الأنوار آمده است، به «بَؤُوح» و «البؤوح» اصلاح و ترجمه گردیدند. ۲۲. بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۱۸۲، ب ۲۵، ح ۶، با گزارش از: قرب الإسناد؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🔴پنت هاوس‌های متری ۴۰۰ میلیون تومانی که بانک‌ها صاحبان آنها هستند سعید لطفی گفت: قیمت های فوق نجومی برای برخی آپارتمان‌ها و پنت‌هاوس‌ها در شمال شهر تهران هیچ مبنا و منطقی ندارد. خانه‌هایی در تهران با قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در هر متر مربع برای فروش عرضه شده است. او گفت: در برخی از موارد شاهد نرخ‌های بالای ۴۰۰ میلیون تومان هم هستیم در حالی که متوسط قیمت هر متر خانه در گرانترین محله تهران هم اکنون متری ۸۳ میلیون تومان است به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور، برای اشخاص حقیقی و سرمایه گذاران بخش خصوصی صرفه و منطق اقتصادی ندارد که آپارتمان را بدون استفاده بگذارند. بخش خصوصی یا واحد را می‌فروشد یا اجاره می‌دهد. اگر غیر این باشد به این معناست که مالک این خانه‌ها بخش دولتی، ارگان‌ها و بانک‌ها هستند. باشگاه خبرنگاران جوان
🔴با خبر فوق و یک آیه از قرآن کریم می‌توان یک پیشگویی بزرگ کرد... منتظر باشید!
🔴چند گفتار از کارشناسان امور قفقاز پیرامون تجاوزات اخیر ارتش باکو علیه ارمنستان 🔹احسان موحدیان: دکترای روابط بین الملل از دانشگاه علامه طباطبایی: شمارش معکوس سقوط مرز ایران و ارمنستان به صدادرآمد. از پارسال هشدار دادیم تابستان داغی در راه است. نظامیان ایران همین الان باید وارد استان سیونیک ارمنستان شوند. به پوتین و پاشینیان امیدی نیست. هر لحظه تعلل، خطر ناتو، اسرائیل و ترکیه علیه ایران را تشدید می‌کند. 🔹علی حیدری: کارشناس مسائل ترکیه درگیری دیشب بین جمهوری باکو و ارمنستان یک نکته مهم در بر داشت. رژیم باکو اعلام کرده بود که شب گذشته نیروهای ارمنی به سوی نیروهای آذری تیراندازی کردند که در نتیجه آن یک نظامی آذری کشته شد. ارتش باکو نیز در پاسخ به این تحرکات اقدام به بمباران مواضع ارمنی کرد که تا صبح امروز ادامه داشت. ده روز پیش هم آذربایجان با بهانه‌ای مشابه اقدام به انجام عملیاتی به نام “قصاص” کرد که تعداد زیادی سرباز ارمنی کشته شدند. ظاهراً راهبرد رژیم باکو در پاسخ به حملات پراکنده ارتش ارمنستان همانند ترکیه در شمال سوریه، حملات سنگین با تحمیل تلفات سنگین به دشمن باشد. این استراتژی باعث می‌شود تا باکو، علاوه بر ایجاد ترس و وحشت در میان قوای ارمنی، نه تنها بخشی از مناطق مورد مناقشه بلکه استان سیونیک را نیز تصرف کند. 🔹حسین یزدی، مدیر مسئول پایگاه خبری مبین ۲۴: اگر ایران تعلل کند و برای ارمنستان تسلیحات نظامی سنگین ارسال ننماید و یا خودش جاده زنگزور را اشغال نکند، کار تمام است و مرز بین ایران و ارمنستان قطع می‌شود و با اتصال باکو به نخجوان و ترکیه، طرق مواصلاتی تجاری ایران به اروپا قطع می‌شود و خطرناک‌تر از همه استان‌های آذری‌زبان ما را هم تحریک به تجزیه خواهند کرد، که صد البته با هوشیاری مردم غیور و وطن‌پرست آذربایجان، دشمنان ایران اسلامی به اهداف شوم خود نخواهند رسید. iuvm press وبسایت خبری تحلیلی
🔴موضع ایران در قبال تجاوز باکو به استان سیونیک ارمنستان چیست؟ دیشب نیروهای جمهوری باکو اقدام به حمله غافلگیرانه علیه مواضع ارمنستان کرده اند و درگیری شدیدی به وقوع پیوسته است. بهانه نیروهای علیف برای تجاوز ، مین گذاری نیروهای ارمنی در برخی مناطق زنگزور و انتقال اسلحه به آنجاست . نکته جالب اینجاست که حملات جمهوری باکو متوجه قره باغ نیست و استان جنوبی ارمنستان را در نوک حملات خود قرار داده است. در پی درگیری دیشب برخی رسانه های ارمنی از دولت این کشور خواستند که از روسیه درخواست اجرای معاهده دوستی و همکاری مربوط به سال ۱۹۹۷ را نماید . یکی از بندهای این معاهده ، حمایت نظامی روسیه از ارمنستان در صورت تجاوز احتمالی به این کشور کوچک است. البته علیف که آرزوی الحاق استان سیونیک به خاک باکو و پیوستن زمینی به نخجوان را دارد ، زمانی را برای حمله انتخاب کرده که روسها در اوکراین گرفتار جنگی سخت هستند و بعید است بتوانند در چنین شرایطی نیروی نظامی موثر برای حمایت از ایروان بفرستند . البته جمهوری اسلامی نیز صریحا نسبت به تحرکات احتمالی ترکیه و باکو جهت اشغال جنوب ارمنستان هشدار داده و بدون تردید در صورت ورود زمینی ارتش علیف به این استان ، نیروهای نظامی ایرانی واکنش مناسبی را نسبت به این تجاوز اتخاذ خواهند نمود . البته فعلا درگیری ها به صورت آتشباری متقابل و حملات محدود زمینی ارتش باکو به مناطق شرقی زنگزور بوده، لکن بعید نمی نماید در صورتی که جنگ بالا بگیرد و عزم علیف برای تصرف سیونیک تداوم یابد ، جمهوری اسلامی چنین تجاوزی به همسایه اش و بستن یکی از مسیرهای اصلی تجارت خود به اروپا را تحمل نکند. علیرضا تقوی نیا iuvm press وبسایت خبری تحلیلی
🔴پیشبینی گسترش شعله‌های جنگ باکو و ایروان سوی ایران!!! با توجّه به اطّلاعات و مطالعات نویسنده در خصوص رعایت حال شیعیان و مسلمانان آذر بایجان از یک سو، و از سویی دیگر هشدارهایی که در روایات اسلامی نقل‌شده از پیامبر وامام علی-صلوات‌الّاه‌علیهما- در خصوص مخاطرات ترکهای قفقاز و ترکیه - ترکهای نوعثمانی- وجود دارد و ارتباط آذربایجان با اسرائیل، بهتر است که در حمایت سیاسی و نظامی از ارمنستان ملاحظات بیشتری داشت، هرچند پیشبینی ما آن است که شعله‌های جنگ باکو و ایروان سرانجام دامن ایران را نیز خاهد گرفت! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
هدایت شده از آخرالزّمان
🔴آغاز درگیریها و جنگها و آشوبهای نزدیک ظهور در ماه صفر اگر در ماه صفر امسال جنگ و آشوبی ادامه‌دار و گسترش یابنده آغاز شود، مانند درگیری ترکیه و آذربایجان با ارمنستان یا جنگ هند و چین یا جنگ هند و پاکستان یا درگیری جدیدی در لیبی یا سوریه یا عراق، کار تمام است؛ و گرنه همچون گذشته باید صبورانه پیگیر رویدادهای آخرالزّمانی در خاورمیانه باشیم. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴برخی خانندگان کانال آخرالزّمان به دلیل عدم دقّت در متن خبر مقدار 500 میلیون دلار ثروت شخصی ملکه انگلیس بر ما خرده گرفته‌اند که این رقم واقعی نیست و دروغ می‌باشد، در حالی که ما این خبر را از برخی منابع نقل کرده‌ایم و از طرفی هم ثروت پادشاهی انگلیس که ملیاردها دلار است را باید جدای از ثروت شخصی ملکه انگلیس دانست. برخی خانندگان دیگر هم اختلاس یا دزدی یا هر غلط دیگری در شرکت فولاد مبارکه اسفهان را سه میلیارد دلار دانسته‌اند و نوشته‌اند: ۹۲ هزار میلیارد تومان تقسیم بر سی هزارتومان می‌شود ۳ میلیارد دلار، نه ۶ میلیارد دلار.
🔴هشدار صریح تهران به باکو | مرز ایران و ارمنستان نباید تغییر کند امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در گفتگوی تلفنی با جیحون بایرام‌اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، در خصوص تحولات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی به تبادل نظر پرداخت. همشهری آنلاین
🔴۵۰۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند به گزارش مشرق، «ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع اوکراین امروز (چهارشنبه) گفت در حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای ارتش روسیه در محورهای مختلف، در روز گذشته بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی کشته شده‌اند. به نوشته روسیا الیوم، او گفت که در جریان حمله ناموفق نیروهای اوکراینی در محور کریووی روگ نیکولایف (خرسون)، نیروهای اوکراینی ۸ تانک، ۱۳ خودروی جنگی پیاده نظام و ۱۱ خودروی زرهی دیگر را از دست دادند و ۱۵۰ نفر نیز کشته شدند.
🔴روی‌آوردن مردم به دیدار آرامگاه امام حسین-علیه‌السّلام- در آخرالزّمان ساختن ساختمانهای برافراشته و بازارها پیرامون آرامگاه امام حسین-علیه‌السّلام- و روی‌آوردن مردم از سراسر زمین به دیدار آن، از نشانه‌های سپری‌شدن دوران بنی مروان یا دوران بنی عبّاس و نزدیک‌شدن زمان قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- است. امام رضا از پدرانش از امیر مؤمنان [علی]-صلوات‌الّاه‌عليهم- روایت کرده است که وی فرمود: گویا ساختمانهای بزرگی را می‌بینم که پیرامون آرامگاه حسین-عليه‌السّلام- برافراشته شده‌اند، و گویا کجاوه‌هایی(۱) را می‌بینم که از کوفه سوی آرامگاه حسین می‌روند، و شبها و روزها نمی‌گذرند، مگر آن‌که از گوشه‌وکناره‌ها سوی آن‌جا برده شوند، و آن، هنگام سپری‌شدن پادشاهی بنی مروان خاهد بود.(۲) امام رضا از پدرانش-علیهم‌السّلام- روایت کرده و فرموده است: علی ابن حسین-عليهما‌السّلام- فرموده است: گویا ساختمانهای بزرگی را می‌بینم که پیرامون آرامگاه حسین-عليه‌السّلام- برافراشته شده‌اند، و گویا بازارهایی را می‌بینم که گرداگرد آرامگاهش را گرفته‌اند؛ پس، روزها و شبها نمی‌گذرند، مگر آن‌که از گوشه‌وکناره‌ها سوی آن‌جا برده شوند، و آن، هنگام سپری‌شدن پادشاهی بنی مروان خاهد بود.(۳) بی‌گمان برخی پژوهشگران در زیرنویس بر این روایت نوشته است: «و در نسخه‌ای: ملك بنی العبّاس است»(۴). بنا بر این، نشانه‌هایی که در روایت آمده‌اند، از نشانه‌های نابودی پادشاهی بنی عبّاس در آخرالزّمان خاهند بود. امروزه می‌بینید، چنان‌که امام علی و نوه‌اش علی ابن حسین-صلوات‌الّاه‌علیهم- خبر داده‌اند، پس از فروپاشی زمامداری صدّام در عراق، بازارهایی نو و ساختمانهایی بلند، مانند هتلها، پیرامون حرم حسینی ساخته شده‌اند، و روی‌آوردن مردم به زیارت آرامگاه امام حسین-علیه‌السّلام- افزایشی چشمگیر داشته است، به گونه‌ای که ميليونها تن از شیعیان امام و دوستدارانش برای دیدار آرامگاه شریف وی از سراسر زمین، سواره و پیاده، روز اربعین حسینی در ماه صفر از هر سالی، به کربلای مقدّس می‌آیند، و بنا بر پیشگوییهای بیرون آورده شده از روایات اسلامی، مروانیان، مانند بازماندگان حزب بعث و گروه داعش، چند ماه در آخرالزّمان بر عراق چیره می‌شوند و شتابان نابود می‌شوند، و بنی عبّاس بخشی از سرزمینهای مشرق را چندین سال در آخرالزّمان فرمانروایی می‌کنند و ناگهان نابود می‌شوند، و این گونه خدای متعالی زمینه را برای قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- و پیاده‌کردن فرمانروایی وی بر عراق و همۀ جهان فراهم می‌کند. ---------------------------------------------------------------- ۱. مراد از «کجاوه‌ها» در این حدیث، خُدروهای سواری به کار رونده در آخرالزّمان‌اند. ۲. بحار الأنوار، ج ۴۱، ص ۲۸۷، ب ۱۱۴، ح ۹، با گزارش از: عیون أخبار الرضا؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۳. بحار الأنوار، ج ۹۸، ص ۱۱۴، ب ۱۵، ح ۳۶، با گزارش از: صحیفة الرضا؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۴. بنگرید: فروع الکافي، ج ۳، ص ۲۰۷، ک الجنائز، ب ۶۸، پ ۴. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
هدایت شده از آخرالزّمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺نوحه "زینب زینب زینب" 🔴با مدّاحی مرحوم سلیم مؤذّن زاده اردبیلی آپارات ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴طمع ژئوپلیتیک اردوغان و علی اف و تحمیل دالان زنگه زور به تهران دور جدید درگیرهای مرزی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان از دوشنبه هفته گذشته آغاز شد. اگرچه تداوم این درگیری‌های پراکنده مرزی پس از جنگ ۴۴ روزه پاییز سال ۲۰۲۰ امری طبیعی به نظر می رسد، اما با بررسی دقیق تر دور جدید های تنش های مرزی آن‌گونه که پیداست باکو با تحریک آنکارا به دنبال تشدید درگیری و حتی ایجاد جنگ مرزی با هدف تصرف و اشغال بخشی از خاک ارمنستان در استان سیونیک برای ایجاد دالان موهوم زنگه زور و تحمیل آن به ایروان و همچنین تهران است. تا همین جای کار تجاوز و اشغال گری باکو تلفات حدی را در پی داشته است. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان پیشتر به پارلمان کشورش گزارش داد که از زمان آغاز خشونت‌ها در هفته اخیر، ۱۰۵ نظامی ارمنی کشته شده‌اند. جمهوری آذربایجان هم در روز اول درگیری‌ها از کشته شدن ۵۰ نظامی خود خبر داد. اظهارنظر جمهوری آذربایجان و روشن شدن پشت پرده تجاوز جدید باکو به خاک ارمنستان جمهوری آذربایجان سه شنبه گذشته اعلام کرد که پس از بدترین دور درگیری بین ایروان و باکو در سال ۲۰۲۰، به اهداف نظامی خود در مرز با ارمنستان دست یافته است. همین گزاره کوتاه و به نوعی اعتراف صریح باکو نشان می دهد که دوره اخیر درگیری ها مستقیماً از سوی جمهوری آذربایجان با هدف تجاوز به خاک جمهوری ارمنستان برای ایجاد دالان موهوم زنگه زور و تحمیل آن به ایروان و تهران شکل گرفته است. ریاست جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای پس از دیدار الهام علی‌اف، رئیس جمهور با فرماندهان نظامی این کشور اعلام کرد: «همه اهداف باکو در تنش اخیر محقق شده است.» به موازات این اظهار نظر ریاست جمهوری آذربایجان که پشت پرده های تنش اخیر مرزی را روشن می کند سکوت معنادار ارمنستان پس از درگیری های هفته گذشته هم به نوعی گویای آن است که باکو و علی اف با تحریک اردوغان اکنون دور جدید از درگیری ها را برای اشغال استان سیونیک در جمهوری ارمنستان آغاز کرده است. در این رابطه طبق گزارش رویترز، مقامات جمهوری آذربایجان درباره توافق آتش‌بس به منظور متوقف کردن مرگبارترین تنش میان این دو کشور از سال ۲۰۲۰ سکوت اختیار کرده‌اند. اما آنچه که کوچک ترین شبه ای را برای دلایل و اهداف پشت پرده باکو در آغاز دور جدید درگیرها و تجاوز و اشغال خاک ارمنستان باقی نمی گذارد به اظهارنظر رسانه های در ترکیه باز می گردد. در همین راستا شبکه ترکی TGRT صراحتا عنوان کرد: «آذربایجان ده کیلومتر از خاک ارمنستان را اشغال و اگر در درگیری های جدید بتوان حدود 20 کیلومتر دیگر در استان سیونیک پیش برود، رویای اتصال سرزمین های ترک محقق می شود.» دیپلماسی ایرانی
🔴اسرائیل به مواضع «گروه‌های مورد حمایت ایران» در نزدیکی فرودگاه دمشق حمله کرد خبرگزاری دولتی سوریه از کشته شدن ۵ سرباز این کشور در حمله هوایی اسرائیل به مواضعی در نزدیکی فرودگاه دمشق خبر داد. سانا، خبرگزاری رسمی سوریه می‌گوید این حمله به برخی زیرساخت‌ها آسیب رسانده ولی سیستم دفاع هوایی سوریه موفق شده برخی از موشک‌های پرتاب شده را رهگیری کند. گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا می‌گوید اسرائیل اماکنی را که گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت ایران در آن مستقر بودند، هدف قرار داده و دو تن از این نیروها کشته شده‌اند. اسرائیل به ندرت درباره حملات هوایی خود اظهار نظر می‌کند، اما گفته است که تا کنون صدها حمله علیه اهداف مرتبط با ایران در سوریه انجام داده است. بی بی سی فارسی
🔴فوری؛ دستور آماده باش به نظامیان آمریکایی در اروپا رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خواستار آماده باش و احتیاط نظامیان آمریکایی مستقر در اروپا به خاطر آنچه که او شکست‌های اخیر روسیه در اوکراین خوانده است، شد. اقتصادنیوز
🔴آسیب‌پذیری جنبشها و شورشهای پیش از سفیانی بر پایۀ روایات اسلامی، روزگار نزدیک به ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام- روزگاری پر از آشوب و جنگ است، و پیش از شورش سفیانی، هر جنبش و قیام خُدسرانه‌ای آسیب‌پذیر می‌باشد و به شکست و نابودی می‌انجامد، و در صورت پیروزی کوتاه‌مدّت رهبریش با طاغوتی خاهد بود که جای خدا پرستیده می‌شود. بنا بر این، بهترین کار در زمان بروز فتنه‌ها و جنگها میان مسلمانان، پرهیز از شورش و قیام و نشستن در خانه است تا انسان بازیچۀ دست گروهها و احزاب نشود و مال و جان و ایمان خُد را از دست ندهد، و هنگامی که دشمن خدا سفیانی شامی برشورید، و رهبران بر حق و توانمندی مانند هاشمی چینی، شعیب تمیمی خراسانی، قریشی سیستانی، حسنی گیلانی و حسینی یمانی آشکار شدند و قیام کردند، انسان نیز برخیزد و به آن رهبران الاهی بپیوندد. گرفتارشدن بسیاری از مسلمانان هم‌روزگار ما در سرزمینهایی مانند لیبی، مصر، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، بحرین، یمن، کشمیر و ایران، برآیند ناآگاهی آنان از روایات بیانگر رویدادهای آخرالزّمان و ناباوری آنان و عمل‌نکردنشان به سفارشهای پیامبر و خاندان وی-علیهم‌السّلام- است. چنین کسان و مردمانی جنبشها و تلاشهایشان ناسودمند می‌باشند و نیروهایشان هدر می‌روند و چه بسا در بند می‌افتند و شکنجه‌ها می‌شوند و خونهایشان بر زمین می‌ریزند و گشایش را نمی‌بینند. ابو کَبشَه گفته است که از ابو موسی شنیدم که رسول خدا-صلّی‌الّاه‌علیه[وآله]‌وسلّم- می‌فرمود: بی‌گمان پیشِ دستان شما آشوبهایی مانند پاره‌های شبِ تاریک‌اند که مرد در آن آشوبها صبح می‌کند در حالی که مؤمن است و شب می‌کند در حالی که کافر است، شب می‌کند در حالی که مؤمن است و صبح می‌کند در حالی که کافر است، نشستۀ در آن آشوبها بهتر از ایستاده، ایستادۀ در آنها بهتر از گام‌بردارنده و گام‌بردارندۀ در آنها بهتر از تندرونده است. گفتند: چه دستوری به ما می‌دهید؟ فرمود: پلاسهای خانه‌هایتان باشید.(۱) امیر مؤمنان علی ابن ابی طالب-علیه‌السّلام- فرمود: ... به زمین بچسبید و بر گرفتاری شكیبا باشید و دستهایتان و شمشیرهایتان را [در] خاهش زبانهایتان نجنبانید و در آن‌چه خداوند در باره‌اش برای شما شتاب نکرده است، نشتابید؛ پس بی‌گمان هر كس از شما، با شناخت حقّ آقایش-عزّ و جلّ- و حقّ فرستاده‌اش و خاندانش-صلوات‌الّاه‌علیه‌وعلیهم-، در بستر خیش بمیرد، شهید می‌میرد و مزد وی بر خداست، و سزاوار پاداش آن چیزی که از کار شایسته‌اش خاسته است می‌شود، و خاسته‌اش در جای شمشیرش را از نیام برأوردن می‌ایستد؛ پس بی‌گمان برای هر چیزی زمانی و سررسیدی است.(۲) از سَدِیر روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق]-علیه‌السّلام- به من فرمود: ای سَدِیر، در خانه‌ات بمان، و پَلاسی از پلاسهای آن باش، و تا شب و روز آرام‌اند، آرام باش. پس هر گاه خبر برسد که بی‌گمان سفیانی برشوریده است، هرچند با پایت، سوی ما کوچ کن... .(۳) —------------------------------------------------------------------------— ۱. سنن أبي داود، ج ۶، ص ۳۱۹، ح ۴۲۶۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲. نهج البلاغة، ص ۴۴۱، ب المختار من الخطب، ش ۱۹۰؛ ترجمۀ سيّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۳. بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۱-۲۷۰، ب ۲۵، دنبالۀ ح ۱۶۱، با گزارش از: سرور أهل الإیمان؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🌺گفتار «آسیب‌پذیری جنبشها و شورشهای پیش از سفیانی» با ویرایشی نو در کانال آخرالزّمان ارائه شده است. بنا بر این، کسانی که نشر و ویرایش پیشین این گفتار را در پایگاههای اینترنتی خد بارگذاری کرده‌اند، ویرایش جدید را جایگزین کنند.
🔴تاس:جمهوری آذربایجان به مرز شرقی ارمنستان حمله کرد خبرگزاری تاس از ایروان نوشت: وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد قوای حکومت باکو صبح روز جمعه به مواضع ارتش ارمنستان در بخش شرقی حمله کردند. تاکنون از تلفات این حمله گزارشی مخابره نشده ا ست. تارنمای خبری تاس نوشت: ۲۳ سپتامبر (اول مهرماه) حدود ساعت ۰۷:۴۰ صبح به وقت محلی ،(حدود ۰۸:۱۰ بوقت تهران)، قوای جمهوری آذربایجان با گشودن آتش علیه مواضع رزمی ارمنستان در بخش شرقی مرز ارمنستان باردیگر به نقض آتش بس مبادرت ورزیدند.