🔴بروز اختلافات میان روحانیون و زمامداران ایران با روحانیون و زمامداران عراق در آخرالزّمان!
خانندگانی که از سالها پیش گفتارهای آخرالزّمانی ما را پیگیر بودهاند خاندهاند که اختلاف میان زن و شوهر و برادر و خاهر و پدر و فرزند تا اختلاف میان مردمان و اختلاف میان مردم و حاکمان و اختلاف میان کشورها و دولتها و سرانجام اختلاف داخلی میان گروهها و احزاب و نیروهای نظامی در برخی کشورها همگی از نشانههای نزدیکشدن زمان ظهورند. یکی از اختلافاتی که با بهرهگیری از روایات اسلامی پیشبینی کرده بودیم، اختلاف میان زمامداران عرب و عجم (ایرانیان)، بهویژه اختلاف میان زمامداران عراق با ایران بود. اکنون پس از بروز اختلاف میان ایران با عربستان بر سر یمن و سوریه و بحرین و اختلاف میان ایران با آذربایجان و ترکیه در بارۀ ارمنستان و نخجوان، در پی تحریکاتی که از سوی برخی گروههای معارض کرد ضدّ ایران در مرزهای غربی رخ داده و ایرانیان مناطقی از اقلیم کردستان عراق را موشکباران کردهاند، اختلاف میان زمامداران ایران با عراق رو به فزونی نهاده است، و اگر یادتان باشد، در نوشتارهایمان پیشبینی کرده بودیم که در پی چنین اختلافی، عربستان سعودی و چه بسا ترکیه از فرصت استفاده کرده و بعثیها و داعشیان را بر حکومت مرکزی عراق میشورانند و در این کشور به قدرت میرسانند و آنان بر ایران یورش میبرند و ایرانیان که قویترند ناچار به اشغال شهره راهبردی و بندری بصره میشوند، و در هر صورت، جنگی چندماهه و ویرانگر و پرکشتار میان ایرانیان و عراقیها روی میدهد و در آن جنگ کردها یار و یاور ایرانیان خاهند بود!
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
🔴به نظر میرسد ایران با تولید سوخت هستهای۶۰ درصد حتی برای جنگ اعلام آمادگی کرده است!
به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب امده است: سیاستی که کشورهای غربی اکنون در پیش گرفتهاند به این صورت است که در عین حال که تحریمها را علیه ایران به بهانههای مختلف افزایش میدهند، سعی دارند تا برنامه هستهای ایران به نوعی خودکنترلی شود. «این مسائل بیانگر آن است که مدیریت چالش هستهای بسیار دشوار شده است.»
فلاحتپیشه با اشاره به اینکه تاثیرگذارترین تحریمها به بهانه برنامه هستهای علیه کشور ما اعمال شده است، افزود:« از این رو ایران نیز موضوع هستهای را به ابزاری تبدیل کرد تا توان چانهزنی خود را در دیپلماسی هستهای حفظ کند.»
ئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی گفت کشورهای غربی با سیاستهایشان اوضاع را پیچیدهتر از قبل کردند و در عین حال سوءاستفاده آنها از مسائل داخلی ایران، برای ایرانیها خیلی گران تمام شد و باعث شد که مقامات ایران مواضع تندتری را اتخاذ کنند.
فلاحتپیشه در پاسخ به اینکه نقطه پایان این تقابل کجا و به چه صورت خواهد بود، توضیح داد:« یک گزینه جنگ است و گزینه دیگر بازگشت به میز دیپلماسی؛ به نظر میرسد ایران با تولید ۶۰ درصد سوخت هستهای در فردو به نوعی حتی برای جنگ نیز اعلام آمادگی کرده است. یعنی ایران گامهای چالشی آینده را پیشبینی کرده است.»
🔴ضمن آرزوی نجات همۀ مردم، بهویژه برخی برادران و خاهران ایمانی که نادانسته یا از سر ناچاری دچار وامهای ربوی شدهاند و یا به استخدام بانکها درآمدهاند و اکنون خد از اعضای کانال آخرالزّمان و از منتظران ظهورند، به همه بشارت میدهیم که ان شاء الاه بهزودی با قیام سیاهنشانان که زمینهسازان ظهور امام مهدی-علیهالسّلام میباشند، بساط این سیستم ربوی نابودگر که یهود و نصارا بر ما تحمیل کردهاند، از خاورمیانه و جهان برداشته میشود. در بارۀ قیام سیاهنشانان که در روایات اسلامی به آنان اشاره شده است و از طریق جفر نیز استخراج شدهاند، پیشتر توضیح دادهایم.
🔴زمستان، قصه پرغُصه مردم پاکستان
با آمدن فصل سرما و افزایش برودت هوا، مشکلات ناشی از کمبود شدید گاز و تداوم قطعی برق، زمستان را به قصه پرغُصه مردم پاکستان تبدیل کرده است که سالهاست تمامی ندارد.
این نخستین زمستانی نیست که تقاضا برای مصرف گاز از عرضه پیشی گرفته است. اگرچه دولت های مختلف در پاکستان به دنبال دستیابی به راه حلی برای حل این معضل چندین ساله بوده اند، اما تاکنون اقدامات موثری و راه حلی بادوام حصول نیافته است و مصرف کنندگان نیز حاضر با تغییر سبک زندگی خود نیستند.
در حال حاضر مناطق وسیعی از پاکستان این روزها بامشکلات ناشی از افزایش قیمت ها و تبعات مستقیم و غیرمستقیم ناشی از سیل کم سابقه امسال روبرو شده اند.
در برخی شهرهای پاکستان به ویژه اسلامآباد به عنوان پایتخت کشور ساکنان با نزدیک شدن سرما به دلیل کمبود انرژی و یا محرومیت از گاز خانگی مجبور به جمع آوری هیزم هستند.
افکار نیوز
🔴سخنی کوتاه با خانندگان
همان گونه که برخی مکرّر شاهدند و به تذکّرات نیز گوش نمیدهند، فرصت دیدن پیامها و اخبار ارسالی را نداریم و پاسخگوی سؤالات نیستیم. در بارۀ جابهجایی در شهرهای ایران نظر نمیدهم، ولی با رفتن از ایران به کشورهای دیگر، بهویژه عراق، ترکیه و کشورهای اروپایی، مخالفم. مقاله حسنی گیلانی و آذربایجان و نیز ویرایش جدید مقاله ارمنستان هنوز آماده نشدهاند. طبق برخی روایات اسلامی احتمال شورش و کودتای مردی ارمنی در ارمنستان وجود دارد، و خداوند داناتر است. آشوب پیشآمده در ایران در صورت تداوم همان فتنۀ ناشنواست و از نشانههای نزدیکشدن زمان ظهور و از مقدّمات آشوبی بزرگتر خاهد بود، چنانکه بهزاد نبوی گفته است: «معترضان امروز، به حرف سیاسیون گوش نمیدهند»، و إلّا فلا. ایران عزیز تجزیه نخاهد شد، جز ابتلا به آشوب و جنگ و اشغال موقّت برخی مناطق برای عبور برخی لشکرها. مقالۀ فارسی و عربی در بارۀ ماه ربیع اوّل و دوم را میخاستیم دو باره ویرایش کنیم و در کانال بگذاریم که به دلیل اشتغال به تحقیقات در بارۀ طب و درمان برخی بیماریها و داروسازی، چنین کاری تا کنون میسّر نشد، و ما بحث داروسازی و درمان را یک ضرورت میدانیم.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
🌺آغاز جمادی اوّل ۱۴۴۴
با فرارسیدن ماه جمادی اوّل ۱۴۴۴، وضو بگیرید و دو رکعت نماز اوّل ماه را بخانید و صدقهای کنار بگذارید و از خداوند متعالی سلامت امام مهدی-علیهالسّلام-، مؤمنان، خُد و خانواده و دورشدن بلاهای آسمانی و زمینی از ایشان تا آخر ماه و نزدیکشدن ظهور آن امام بزرگوار را بخاهید.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
🌺چکار کنیم تا موهایمان خوب رشد کنند و نازک و کمپشت نشوند و نریزند؟👇👇👇
https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht/26
🌺روش درست املایی
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است. برای همین، «الله» را «الّاه» و «خوانندگان» را «خانندگان» و «صد» (100) فارسی را «سد» -با س- مینویسیم، چنانکه «سده» را «سده» مینویسند.
🔴خانندگان گرامی، به دلیل ضیق وقت، از دیدن پیامها و پاسخگویی به پرسشها جدّاً معذوریم.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
🌺اکسیر شادابی و تندرستی
👈دمنوشی کمنظیر در دنیای طبّ سنّتی ... جایگزینی برای استامینوفن و ...👇👇
https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht/33
🌺نکات طبّی و بهداشتی، خُراکیها، نوشیدنیها و داروهایی که در کانال طب و بهداشت در آخرالزّمان ارائه میکنیم، همگی مناسب حال و هوای آخرالزّمانی مردم میباشند، و ضدّ آسیبهاییاند که از آب و هوا و تغذیه و ... به مردم میرسند. فَافْهَم و تَدَبَّر. 👈👈👈
https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht
🔴شکل گیری مقدمات انقلاب در سوریه
شهروندان سوری امروز یکشنبه 13 آذر بر علیه بشار اسد بپا خاستند و به خیابانها آمدند. مردم در مقابل ساختمان فرمانداری سویداء تجمع کرده و بنر بشار اسد رئیسجمهوری سوریه را تخریب کردند.
رخدادهای سوریه را پیگیر باشد
خبر ارسالی برخی دوستان منتظر
🔴هنوز قاطعانه نمیتوان گفت در آستانۀ قیام سفیانی هستیم یا نه؟
العجب کلّ العجب بین جمادی و رجب
هرچند هنوز زود است در بارۀ اینکه آیا امسال سال قیام سفیانی است یا نه قضاوت کنیم، خانندگانی که پیگیر مباحث مهدویّت و آخرالزّماناند، لابد به یاد میآورند که چند سال پیش، با بهرهگیری از روایتی و اصلاح متن آن، برای نخستین بار در تاریخ مهدویّت اعلان کردیم که محلّ قیام سفیانی بر خلاف سخن مشهور که میگویند درعاست، شهر سویدا در 100 کیلومتری جنوب دمشق است. نیز به خاطر میآورید که گفتیم در ری فتنۀ ناشنوا و خشکسالی رخ میدهد و خشکسالی در ری از نشانههای بارز برپایی دولت سفیانی است. همچنین از روایتی دریافتیم که آشوب سوریه دوازده سال به درازا میکشد و سپس سفیانی قیام میکند و فرات گنجی از تلا را آشکار میسازد. در هر حال، اکنون به نظر میرسد اعتراضات و آشوبهایی که از ماه صفر به این سو در ایران، بهویژه در تهران، روی دادهاند، و نیز خشکسالی پیشآمده در امسال در ایران، بهویژه در ری، همان دو نشانهاند یا از مقدّمات آن دو، و خداوند داناتر است.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اوضاع وخیم امنیتی در شهر سویدا سوریه!
صبح امروز و پس از اعتراضات مردمی به اوضاع معیشتی، ناگهان مسیر اعتراضات تغییر کرده و به اغتشاشات تمام عیاری تبدیل شد!
مخالفین مسلح ابتدا ساختمان استانداری را اشغال و پس از آتش زدن آن، با نیروهای امنیتی سوریه درگیر شدند .
هم اکنون هم درگیریها دراین شهر ادامه دارد.
هدایت شده از آخرالزّمان
🔻صفحۀ 1 از 2
🔵تعیین جایگاه قیام سفیانی برای نخستین بار در تاریخ پژوهشهای مهدوی
🔴😳هر گاه ناقوس بانگ زند، کابوس فشار آورد و گاومیش سخن بگوید...
امیر مؤمنان علی-علیهالسّلام-، در بیان نشانههای ظهور امام مهدی-علیهالسّلام-، فرمود: ای جابر، هر گاه ناقوس بانگ زند، کابوس فشار آورد و گاومیش سخن بگوید، پس در آن هنگام، شگفتیها و چه شگفتیهایی خاهند بود! هر گاه آتش در بُصْری بدرخشد، پرچم عثمانی در درۀ سُوَیْدا(۱) پدیدار شود، بصره آشفته گردد و برخی از آنان بر برخی دیگر چیره شوند، هر گروهی بر گروهی دیگر یورش بَرَد(۲)، لشکرهای خراسان بجنبند و شعیب ابن صالح تمیمی از درون تالقان بجوشد(۳)، برای سعید شوشی در خوزستان پیمان بسته شود، برای بلندقدان و تناوران کردها(۴) پرچم برافراشته شود و ترکها(۵) بر ارمنیها چیره شوند... .(۶)
بیگمان، امام علی(علیهالسّلام) با سخنش: «هر گاه ناقوس بانگ زند» خبر داده است كه کمی پیش از قیام امام مهدی(علیهالسّلام)، ناقوس خطری کوبیده خاهد شد که هشدار میدهد مردم را که آنان در آستانۀ نابودیاند، و نیز سخن امام میتواند به یورش رومیان مسیحی بر سرزمینهای مسلمانان و کارزارشان با ایشان کمی پیش از قیام اشارهگر باشد.
کابُوس (بَخْتَک) فشار سختی است که بر سینۀ انسان در خاب میآید و او را آزار میدهد و میترساند، و مراد از «کابوس فشار آورد»، همان فشارهای سختیاند که بر مردمان از رویدادهای ترسناک و گرفتاریهای بزرگ در ماههای پیش از قیام امام مهدی(علیهالسّلام) فرود میآیند.
در گفتار امام: «گاومیش سخن بگوید» اشارهای نرم به داستان گوسالۀ سامری است که از تلا ساخته شده و برای آن صدای گاو بود، و بیشتر قوم موسی پیامبر(علیهالسّلام) در روزهای پنهانشدن وی آن را میپرستیدهاند، و گویا این گاومیش سخنگو در آخرالزّمان به آن گوسالۀ تلایی فریادکش میان بنی اسرائیل همانند شده است، و بنا بر آنچه در اندیشهام میگذرد، مقصود از «گاومیش سخن بگوید»، میتواند همان سخنگفتن مردی تندخو، نیرومند، ترسناک و پرنیرنگ در کارهای مردم باشد، و خداوند داناتر است.
درخشیدن آتش در بصری همان درخشش آتشی است که در حجاز، در پی ترکیدن و جوشش برخی آتشفشانهای جنوب مدینه، پدیدار میشود و در هوا پخش میگردد و شعلههایش سوی آسمان زبانه میکشند، به گونهای که بخشهای گستردهای از حجاز و سرزمینهای پیرامونش را روشن میکنند و از جاهای دور، مانند بصرای شام(۷)، دیده میشوند.
پدیدارشدن پرچم عثمانی در درۀ سویدا همان برافراشتهشدن پرچم عُثْمان ابن عَنْبَسَه سُفْیانِی، رهبر شامیان و واپسین زمامداران اَمَوی از نژاد ابو سفیان در آخرالزّمان است که در صفر پیش از قیام امام مهدی(علیهالسّلام) رهبری برخی جنبشهایی را که پیشتر در سوریه آغازیده شده بودند میپذیرد، و در رجب در درۀ خشک در سُوَیْدا برمیشورد، و در ماه رمضان بر دمشق، سپس بر بیشتر سرزمینهای شام چیره میشود، و سپاهش بر مصر، عراق، ایران و عربستان سعودی یورش میبرد.
شایان یادآوری است، از بیشتر احادیث اسلامیای که به جایگاه قیام سفیانی اشاره میکنند بهره گرفته میشود که آن همان «درۀ خشک» در کنارههای دمشق و دوردستهای آن است، و گمانی نیست در اینکه اکنون در سرزمینهای شام درهای به این نام یافت نمیشود، بلکه درۀ خشک نامی همگانی است که همۀ درههای خشک در شام را در بر میگیرد، و برای همین، به روایتی نیازمندیم که این اسم را ویژه میکند و این جایگاه را میشناساند، و آن نیست مگر همین روایتی که در آغاز گفتار گزارش کردهایم، و آن ما را یادآوری میکند که جای شورش سفیانی همان درۀ سُوَیْدا است؛ پس، روایت نزد پژوهندگان در رویدادهای آخرالزّمان بسیار گرانبهاست.
از آن چیزهایی که راهنمایی میکنند درۀ خشک در سویدا همان جایگاه شورش سفیانی است، برخی روایات اسلامیاند که روشن میکنند سفیانی «داییهایش از کلبیاناند»(۸) و «بیشتر پیروانش از کلبیاناند»(۹)، و سخن برخی جغرافیدانان که میگوید: «... سویدا، پس بیگمان، در آنجا گروهی از کلبیاناند»(۱۰).
«درۀ سویدا» درهای در شهر سویدا در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر دمشق است، و بنا بر آنچه کمال شوفانی، در گفتارش «دره سویدا دیگر دره نیست» در پایگاه اینترنتی « السويداء الیوم» از برخی جهانگردان گزارش کرده است که درۀ سویدا درهای گود بود که از کوه حَوْران سرازیر میشد، و بر بالایش پلی بلند و استوار و خُشساخت بود و از آن سیلابهای برندهای در برخی فصلها روان بودند که برای به کار انداختن آسیابهای آبی در غرب پل بسنده بودند، و آبهای فراوان در پایان بهار روان نمیشدند، و شوفانی گفته است: وادی سویدا سخنی پرکاربرد در زبان مردم شهر نیست؛ پس، نشانههایش پنهان شدهاند، و از آن، جز نمای ميان تُهىاش در میان ساختمانهای نو سویدا و پلهای برپا بر آن که میفهمانند بیگمان، درهای در زیرشان روان بوده، نمانده است.
هدایت شده از آخرالزّمان
🔻صفحۀ 2 از 2
بنا بر آنچه از برخی احادیث اسلامی بیانگر رویدادهای آخرالزّمان هویدا میشود، آشفتگی بصره برای شورش حزب بعث و گروه داعش با رهبری اصهب مروانی از پیرامون این شهر بر دولت عراق و چیرهشدنشان بر آن و یورش آنان از آنجا بر شهر اهواز میباشد، و در پی آن رویداد، یورش ایرانیان بر عراقیها و گرفتنشان بصره را خاهد بود.
«لشکرهای خراسان» همان دارندگان پرچمهای سیاه کوچک در آخرالزّماناند، و «شعیب ابن صالح تمیمی» نوجوانی است که در تالِقان زاده میشود، و جنبش خُد را از آنجا میآغازد، و در رجب پیش از قیام امام مهدی(علیهالسّلام) در سَمَرْقنْد برمیشورد، و پس از آمدن هاشمی چینی با سپاهش از چین و مُلْتان به خُراسان و قیامش در آنجا، شعیب همراه یارانش با وی پیمان میبندد و فرمانده سپاهش میشود.
مقصود از «تالقان» در این حدیث، تالقان خراسان است که مرکز استان تَخار در شمال شرقی افغانستان میباشد و در جنوب سمرقند است که آن نیز از سرزمینهای خراسان و از شهرهای ازبکستان میباشد.
شُوش شهری باستانی در خوزستان است، و خُوزِسْتان استانی در جنوب غربی ایران است که مرکزش اهواز و از شهرهایش آبادن و شوش و شُوشْتَرند.(۱۱)
«سعید شوشی» مردی از زیندگان شوش کنونی است که رهبری جنبشی را در خوزستان در آخرالزّمان میپذیرد.
چنین مینماید که سخن امام علی(علیهالسّلام): «بلندقدان و تناوران کُرد» به کردهای طالبانی اشاره میکند که در بخشهای کوهستانی عراق، مانند سلیمانیّه و پیرامونش، جای دارند؛ زیرا آنان در سنجش با کردهای بارزانی که در بخشهای ناکوهستانی، مانند اربیل و کرکوک و پیرامونشان، زندگی میکنند، بلندقدتر و تنومندترند، و خداوند داناتر است.
شاید مقصود امام علی(علیهالسّلام) از گفتارش: «عربها بر ارمنیها چیره شوند»، چیرهشدن برخی گروههای تروریستی عرب مانند داعش و جز آنان باشد که با ترکهای ترکیه و آذربایجان در یورش بر ارمنستان همبسته میشوند، و خداوند داناتر است.
----------------------------------------------------------
۱. در همۀ نسخههای چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا «سوداء» (سیاه) یافت میشود که به «السویداء» اصلاح و ترجمه گردید.
۲. در همۀ نسخههای چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا «صبا کلّ قوم إلی قوم» یافت میشود که به «صبأ كلّ قوم علی قوم» اصلاح و ترجمه گردید.
۳. در همۀ نسخههای چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا «تبع» یافت میشود که به «نبع» اصلاح و ترجمه گردید.
۴. در همۀ نسخههای چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا «کردان» یافت میشود که واژهای فارسی است و در سخن عربها به کار نمیرود، و به «الأکراد» اصلاح و ترجمه گردید.
۵. در همۀ نسخههای چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا «العرب» یافت میشود که سازگار با درونمایۀ برخی روایات اسلامی ، به «الترك» اصلاح و ترجمه گردید.
۶. مشارق أنوار الیقین، ص ۲۶۶، خطبة التَّطَنْجِيَّة؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۷. بُصْری یا بصرایِ شام شهری در جنوب دمشق در استان دَرْعا و نزدیک مرزهای شمالی اُردن است؛ بهرهگرفتهشده از: برخی منابع.
۸. كتاب سُلَيم بن قيس الهلاليّ، ج ۲، ص ۷۷۴، ح ۲۵.
۹. المستدرك علی الصحیحین، ج ۵، ص ۷۲۷، ک الفتن و الملاحم، ح ۸۶۳۳.
۱۰. البلدان، یعقوبی، ص ۱۶۴، درگاه «جند دمشق».
۱۱. بهرهگرفتهشده از: برخی منابع.
📚گزیدههایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
🌺چگونه دانستم وادی یابس -درۀ خشک- کجاست؟!
به مخاطبان منتظر؛ از شیعه و سنّی و مسیحی و یهودی و زرتشتی و دیگرانی که عضو کانال آخرالزّمان هستند، با کمال افتخار یادآور میشوم که نویسنده پس از سالها پژوهش و پیبردن به سرگردانی عالمان شیعه و سنّی در اینکه وادی یابس کجاست، به باب علم پیامبر-صلّیالّاهعلیهوآله- مولا امیر المؤمنین-علیهالسّلام- متوسّل شدم تا اینکه ذهنم روشن شد و دانستم که وادی یابس درهای در شهر سویدا در 100 کیلومتری جنوب دمشق است، و خدای را بر این نعمت شاکرم.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
🌺با سلام
بس خبرهاست در این عالم خاک که کنند اهل معانی ادراک
دیشب وقت سحر از طریق خاصّی مطّلع شدم که برای شخصی از «د....ن» از عالم باطن فرمان رسیده است که صاحب تخت و پادشاهی شود! هرچند از زمان این رویداد با خبر نشدم، احساسم آن است که دور نیست، و در هر حال برای من خبری مسرّت بخش بود و «چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی»!
آن کس که ز شهر آشنایی است داند که متاع ما کجایی است
از خانندگان گرامی میخاهیم اگر توانستید کلمه را حدس بزنید لطفا آن را بر زبان نیاورید و ننویسید ... فعلاً مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز ....
یکشنبه 13 آذر 1401 برابر 9 جمادی اوّل 1444
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
🔴معترضان در شهر سویدای سوریه فرمانداری را به آتش کشیدند
شاهدان عینی میگویند که داخل مرکز فرمانداری سویدا به طور کامل در آتش سوخت
دهها تن از شهروندان سوریه که از بدتر شدن شرایط اقتصادی کشور خود به خشم آمدهاند، روز یکشنبه به مرکز فرمانداری در شهر جنوبی سویدا هجوم بردند و آن را غارت کردند.
خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات سوری و شاهدان عینی گزارش داد که در بحبوحه مشکلات اقتصادی و افزایش شدید قیمتها در سوریه، ابتدا بیش از ۲۰۰ نفر مقابل مرکز فرمانداری در سویدا تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی خواستار سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، شدند.
معترضان در این تجمع شعار «مرگ بر اسد» سر دارند. این در حالی است که دولت دمشق تظاهرات ضدحکومتی در مناطقی را که تحت کنترل نیروهای بشار اسد است تحمل نمیکند و این اعتراضات موارد معدودی هستند.
رسانههای دولتی سوریه گزارش دادند که دهها «قانونشکن» به مرکز فرمانداری یورش برده و مدارک و اسناد رسمی را سوزاندهاند.
وزارت کشور سوریه نیز گفت که معترضان همچنین تلاش کردند مقر پلیس در شهر سویدا را تصرف کنند و در درگیری میان آنها با نیروهای انتظامی یک پلیس کشته شد.
این وزارتخانه در بیانیهای تاکید کرد که تمام «قانونشکنان» را تحت تعقیب قرار میدهد و علیه هر کسی که جرات کند امنیت و ثبات استان را به خطر بیندازد، اقدام قانونی خواهد کرد.
سه شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفتهاند که فرماندار به هنگام هجوم معترضان به فرمانداری در آنجا حضور نداشت و این مرکز از قبل تخلیه شده بود.
رایان معروف، یک فعال مدنی و دبیر وبسایت محلی سویدا ۲۴، میگوید که داخل مرکز فرمانداری بهطور کامل در آتش سوخت و چندین نفر نیز در جریان تبادل آتش مجروح شدند.
وی در گفتوگو با خبرگزاری رویترز عنوان کرد که تیراندازی سنگینی در محل رخ داد و مشخص نبود گلولهها از کجا شلیک میشود.
رویترز همچنین به نقل از یک منبع مطلع در بیمارستان شهر سویدا نوشت، یکی از شهروندان غیرنظامی که مجروح شده بود در بیمارستان جان باخت.
استان سویدا از خشونتهایی که بیش از یک دههاست دیگر نواحی سوریه را فرا گرفته در امان مانده، خشونتهایی که در پی سرکوب شدید اعتراضات علیه حکومت بشار اسد به ویرانی این کشور و کشته شدن صدها هزار نفر منجر شد.
با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن
رادیو فردا
🔴خوب است بدانید که این اعتراضات در سویدا جدای از قیام سفیانی است، ولی اگر شهر از کنترل نیروهای بشّار اسد خارج شود، ممکن است سفیانی ظاهر شود، اگر خدا بخاهد.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman