eitaa logo
آخرالزّمان
1.4هزار دنبال‌کننده
333 عکس
102 ویدیو
3 فایل
@joinchatakheruzzaman پایگاه بررسیهای راهبردی رویدادهای آخرالزّمان
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آخرالزّمان
کابوس
هدایت شده از آخرالزّمان
بخشی از وادی یابس (درۀ خشک) در شهر سُوَیْدا؛ زیستگاه و شورشگاه سفیانی!
هدایت شده از آخرالزّمان
🔻صفحۀ 1 از 2 🔵تعیین جایگاه قیام سفیانی برای نخستین بار در تاریخ پژوهشهای مهدوی 🔴😳هر گاه ناقوس بانگ زند، کابوس فشار آورد و گاومیش سخن بگوید... امیر مؤمنان علی-علیه‎السّلام-، در بیان نشانه‎های ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام-، فرمود: ای جابر، هر گاه ناقوس بانگ زند، کابوس فشار آورد و گاومیش سخن بگوید، پس در آن هنگام، شگفتیها و چه شگفتیهایی خاهند بود! هر گاه آتش در بُصْری بدرخشد، پرچم عثمانی در درۀ سُوَیْدا(۱) پدیدار شود، بصره آشفته گردد و برخی از آنان بر برخی دیگر چیره شوند، هر گروهی بر گروهی دیگر یورش بَرَد(۲)، لشکرهای خراسان بجنبند و شعیب ابن صالح تمیمی از درون تالقان بجوشد(۳)، برای سعید شوشی در خوزستان پیمان بسته شود، برای بلندقدان و تناوران کردها(۴) پرچم برافراشته شود و ترکها(۵) بر ارمنیها چیره شوند... .(۶) بی‌گمان، امام علی(علیه‌السّلام) با سخنش: «هر گاه ناقوس بانگ زند» خبر داده است كه کمی پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام)، ناقوس خطری کوبیده خاهد شد که هشدار می‌دهد مردم را که آنان در آستانۀ نابودی‌اند، و نیز سخن امام می‌تواند به یورش رومیان مسیحی بر سرزمینهای مسلمانان و کارزارشان با ایشان کمی پیش از قیام اشاره‌گر باشد. کابُوس (بَخْتَک) فشار سختی است که بر سینۀ انسان در خاب می‌آید و او را آزار می‌دهد و می‌ترساند، و مراد از «کابوس فشار آورد»، همان فشارهای سختی‌اند که بر مردمان از رویدادهای ترسناک و گرفتاریهای بزرگ در ماههای پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) فرود می‌آیند. در گفتار امام: «گاومیش سخن بگوید» اشاره‌ای نرم به داستان گوسالۀ سامری است که از تلا ساخته شده و برای آن صدای گاو بود، و بیشتر قوم موسی پیامبر(علیه‌السّلام) در روزهای پنهان‌شدن وی آن را می‌پرستیده‌اند، و گویا این گاومیش سخنگو در آخرالزّمان به آن گوسالۀ تلایی فریادکش میان بنی اسرائیل همانند شده است، و بنا بر آن‌چه در اندیشه‌ام می‌گذرد، مقصود از «گاومیش سخن بگوید»، می‌تواند همان سخن‌گفتن مردی تندخو، نیرومند، ترسناک و پرنیرنگ در کارهای مردم باشد، و خداوند داناتر است. درخشیدن آتش در بصری همان درخشش آتشی است که در حجاز، در پی ترکیدن و جوشش برخی آتشفشانهای جنوب مدینه، پدیدار می‌شود و در هوا پخش می‌گردد و شعله‌هایش سوی آسمان زبانه می‌کشند، به گونه‌ای که بخشهای گسترده‌ای از حجاز و سرزمینهای پیرامونش را روشن می‌کنند و از جاهای دور، مانند بصرای شام(۷)، دیده می‌شوند. پدیدارشدن پرچم عثمانی در درۀ سویدا همان برافراشته‌شدن پرچم عُثْمان ابن عَنْبَسَه سُفْیانِی، رهبر شامیان و واپسین زمامداران اَمَوی از نژاد ابو سفیان در آخرالزّمان است که در صفر پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) رهبری برخی جنبشهایی را که پیشتر در سوریه آغازیده شده بودند می‌پذیرد، و در رجب در درۀ خشک در سُوَیْدا برمی‌شورد، و در ماه رمضان بر دمشق، سپس بر بیشتر سرزمینهای شام چیره می‌شود، و سپاهش بر مصر، عراق، ایران و عربستان سعودی یورش می‌برد. شایان یادآوری است، از بیشتر احادیث اسلامی‌ای که به جایگاه قیام سفیانی اشاره می‌کنند بهره گرفته می‌شود که آن همان «درۀ خشک» در کناره‌های دمشق و دوردستهای آن است، و گمانی نیست در این‌که اکنون در سرزمینهای شام دره‌ای به این نام یافت نمی‌شود، بلکه درۀ خشک نامی همگانی است که همۀ دره‌های خشک در شام را در بر می‌گیرد، و برای همین، به روایتی نیازمندیم که این اسم را ویژه می‌کند و این جایگاه را می‌شناساند، و آن نیست مگر همین روایتی که در آغاز گفتار گزارش کرده‌ایم، و آن ما را یادآوری می‌کند که جای شورش سفیانی همان درۀ سُوَیْدا است؛ پس، روایت نزد پژوهندگان در رویدادهای آخرالزّمان بسیار گرانبهاست. از آن چیزهایی که راهنمایی می‌کنند درۀ خشک در سویدا همان جایگاه شورش سفیانی است، برخی روایات اسلامی‌‌اند که روشن می‌کنند سفیانی «داییهایش از کلبیان‌اند»(۸) و «بیشتر پیروانش از کلبیان‌اند»(۹)، و سخن برخی جغرافی‌دانان که می‌گوید: «... سویدا، پس بی‌گمان، در آن‌جا گروهی از کلبیان‌اند»(۱۰). «درۀ سویدا» دره‌ای در شهر سویدا در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر دمشق است، و بنا بر آن‌چه کمال شوفانی، در گفتارش «دره سویدا دیگر دره نیست» در پایگاه اینترنتی « السويداء الیوم» از برخی جهانگردان گزارش کرده است که درۀ سویدا دره‌ای گود بود که از کوه حَوْران سرازیر می‌شد، و بر بالایش پلی بلند و استوار و خُش‌ساخت بود و از آن سیلابهای برنده‌ای در برخی فصلها روان بودند که برای به کار انداختن آسیابهای آبی در غرب پل بسنده بودند، و آبهای فراوان در پایان بهار روان نمی‌شدند، و شوفانی گفته است: وادی سویدا سخنی پرکاربرد در زبان مردم شهر نیست؛ پس، نشانه‌هایش پنهان شده‌اند، و از آن، جز نمای ميان تُهى‌اش در میان ساختمانهای نو سویدا و پلهای برپا بر آن که می‌فهمانند بی‌گمان، دره‌ای در زیرشان روان بوده، نمانده است.
هدایت شده از آخرالزّمان
🔻صفحۀ 2 از 2 بنا بر آن‌چه از برخی احادیث اسلامی بیانگر رویدادهای آخرالزّمان هویدا می‌شود، آشفتگی بصره برای شورش حزب بعث و گروه داعش با رهبری اصهب مروانی از پیرامون این شهر بر دولت عراق و چیره‌شدنشان بر آن و یورش آنان از آن‌جا بر شهر اهواز می‌باشد، و در پی آن رویداد، یورش ایرانیان بر عراقیها و گرفتنشان بصره را خاهد بود. «لشکرهای خراسان» همان دارندگان پرچمهای سیاه کوچک در آخرالزّمان‎اند، و «شعیب ابن صالح تمیمی» نوجوانی است که در تالِقان زاده می‌شود، و جنبش خُد را از آن‌جا می‌آغازد، و در رجب پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) در سَمَرْقنْد برمی‌شورد، و پس از آمدن هاشمی چینی با سپاهش از چین و مُلْتان به خُراسان و قیامش در آن‌جا، شعیب همراه یارانش با وی پیمان می‌بندد و فرمانده سپاهش می‌شود. مقصود از «تالقان» در این حدیث، تالقان خراسان است که مرکز استان تَخار در شمال شرقی افغانستان می‌باشد و در جنوب سمرقند است که آن نیز از سرزمینهای خراسان و از شهرهای ازبکستان می‌باشد. شُوش شهری باستانی در خوزستان است، و خُوزِسْتان استانی در جنوب غربی ایران است که مرکزش اهواز و از شهرهایش آبادن و شوش و شُوشْتَرند.(۱۱) «سعید شوشی» مردی از زیندگان شوش کنونی است که رهبری جنبشی را در خوزستان در آخرالزّمان می‌پذیرد. چنین می‌نماید که سخن امام علی(علیه‌السّلام): «بلندقدان و تناوران کُرد» به کردهای طالبانی اشاره می‌کند که در بخشهای کوهستانی عراق، مانند سلیمانیّه و پیرامونش، جای دارند؛ زیرا آنان در سنجش با کردهای بارزانی که در بخشهای ناکوهستانی، مانند اربیل و کرکوک و پیرامونشان، زندگی می‌کنند، بلندقدتر و تنومندترند، و خداوند داناتر است. شاید مقصود امام علی(علیه‌السّلام) از گفتارش: «عربها بر ارمنیها چیره شوند»، چیره‌شدن برخی گروههای تروریستی عرب مانند داعش و جز آنان باشد که با ترکهای ترکیه و آذربایجان در یورش بر ارمنستان همبسته می‌شوند، و خداوند داناتر است. ---------------------------------------------------------- ۱. در همۀ نسخه‌های چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «سوداء» (سیاه) یافت می‌شود که به «السویداء» اصلاح و ترجمه گردید. ۲. در همۀ نسخه‌های چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «صبا کلّ قوم إلی قوم» یافت می‌شود که به «صبأ كلّ قوم علی قوم» اصلاح و ترجمه گردید. ۳. در همۀ نسخه‌های چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «تبع» یافت می‌شود که به «نبع» اصلاح و ترجمه گردید. ۴. در همۀ نسخه‌های چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «کردان» یافت می‌شود که واژه‌ای فارسی است و در سخن عربها به کار نمی‌رود، و به «الأکراد» اصلاح و ترجمه گردید. ۵. در همۀ نسخه‌های چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «العرب» یافت می‌شود که سازگار با درونمایۀ برخی روایات اسلامی ، به «الترك» اصلاح و ترجمه گردید. ۶. مشارق أنوار الیقین، ص ۲۶۶، خطبة التَّطَنْجِيَّة؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۷. بُصْری یا بصرایِ شام شهری در جنوب دمشق در استان دَرْعا و نزدیک مرزهای شمالی اُردن است؛ بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع. ۸. كتاب سُلَيم بن قيس الهلاليّ، ج ۲، ص ۷۷۴، ح ۲۵. ۹. المستدرك علی الصحیحین، ج ۵، ص ۷۲۷، ک الفتن و الملاحم، ح ۸۶۳۳. ۱۰. البلدان، یعقوبی، ص ۱۶۴، درگاه «جند دمشق». ۱۱. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🌺چگونه دانستم وادی یابس -درۀ خشک- کجاست؟! به مخاطبان منتظر؛ از شیعه و سنّی و مسیحی و یهودی و زرتشتی و دیگرانی که عضو کانال آخرالزّمان هستند، با کمال افتخار یادآور می‌شوم که نویسنده پس از سالها پژوهش و پی‌بردن به سرگردانی عالمان شیعه و سنّی در این‌که وادی یابس کجاست، به باب علم پیامبر-صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله- مولا امیر المؤمنین-علیه‌السّلام- متوسّل شدم تا این‌که ذهنم روشن شد و دانستم که وادی یابس دره‌ای در شهر سویدا در 100 کیلومتری جنوب دمشق است، و خدای را بر این نعمت شاکرم. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🌺با سلام بس خبرهاست در این عالم خاک که کنند اهل معانی ادراک دیشب وقت سحر از طریق خاصّی مطّلع شدم که برای شخصی از «د....ن» از عالم باطن فرمان رسیده است که صاحب تخت و پادشاهی شود! هرچند از زمان این رویداد با خبر نشدم، احساسم آن است که دور نیست، و در هر حال برای من خبری مسرّت بخش بود و «چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی»! آن کس که ز شهر آشنایی است داند که متاع ما کجایی است از خانندگان گرامی می‌خاهیم اگر توانستید کلمه را حدس بزنید لطفا آن را بر زبان نیاورید و ننویسید ... فعلاً مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز .... یکشنبه 13 آذر 1401 برابر 9 جمادی اوّل 1444 ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🔴معترضان در شهر سویدای سوریه فرمانداری را به آتش کشیدند شاهدان عینی می‌گویند که داخل مرکز فرمانداری سویدا به طور کامل در آتش سوخت ده‌ها تن از شهروندان سوریه که از بدتر شدن شرایط اقتصادی کشور خود به خشم آمده‌اند، روز یکشنبه به مرکز فرمانداری در شهر جنوبی سویدا هجوم بردند و آن را غارت کردند. خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات سوری و شاهدان عینی گزارش داد که در بحبوحه مشکلات اقتصادی و افزایش شدید قیمت‌ها در سوریه، ابتدا بیش از ۲۰۰ نفر مقابل مرکز فرمانداری در سویدا تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی خواستار سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، شدند. معترضان در این تجمع شعار «مرگ بر اسد» سر دارند. این در حالی است که دولت دمشق تظاهرات ضدحکومتی در مناطقی را که تحت کنترل نیروهای بشار اسد است تحمل نمی‌کند و این اعتراضات موارد معدودی هستند. رسانه‌های دولتی سوریه گزارش دادند که ده‌ها «قانون‌شکن» به مرکز فرمانداری یورش برده و مدارک و اسناد رسمی را سوزانده‌اند. وزارت کشور سوریه نیز گفت که معترضان همچنین تلاش کردند مقر پلیس در شهر سویدا را تصرف کنند و در درگیری میان آنها با نیروهای انتظامی یک پلیس کشته شد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای تاکید کرد که تمام «قانون‌شکنان» را تحت تعقیب قرار می‌دهد و علیه هر کسی که جرات کند امنیت و ثبات استان را به خطر بیندازد، اقدام قانونی خواهد کرد. سه شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که فرماندار به هنگام هجوم معترضان به فرمانداری در آنجا حضور نداشت و این مرکز از قبل تخلیه شده بود. رایان معروف، یک فعال مدنی و دبیر وبسایت محلی سویدا ۲۴، می‌گوید که داخل مرکز فرمانداری به‌طور کامل در آتش سوخت و چندین نفر نیز در جریان تبادل آتش مجروح شدند. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز عنوان کرد که تیراندازی سنگینی در محل رخ داد و مشخص نبود گلوله‌ها از کجا شلیک می‌شود. رویترز همچنین به نقل از یک منبع مطلع در بیمارستان شهر سویدا نوشت، یکی از شهروندان غیرنظامی که مجروح شده بود در بیمارستان جان باخت. استان سویدا از خشونت‌هایی که بیش از یک دههاست دیگر نواحی سوریه را فرا گرفته در امان مانده، خشونت‌هایی که در پی سرکوب شدید اعتراضات علیه حکومت بشار اسد به ویرانی این کشور و کشته شدن صدها هزار نفر منجر شد. با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن رادیو فردا
🔴خوب است بدانید که این اعتراضات در سویدا جدای از قیام سفیانی است، ولی اگر شهر از کنترل نیروهای بشّار اسد خارج شود، ممکن است سفیانی ظاهر شود، اگر خدا بخاهد. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🔴درخواست مسکو از تل‌آویو: مانع انتقال تجهیزات نظامی ما از سوریه به اوکراین نشوید به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع عالی‌رتبه در فلسطین اشغالی که نخواست هویتش فاش شود مدعی شده است که مقامات روسیه و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر مذاکراتی را با محوریت روند خروج تجهیزات نظامی ارتش روسیه از خاک سوریه و انتقال آن به مناطق عملیاتی اوکراین آغاز کرده‌اند. بنابر اعلان شبکه کان11 رژیم صهیونیستی، از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در فوریه 2022 مقامات کرملین تصمیم به خروج بخشی از تجهیزات و نیروهای نظامی خود از سوریه و انتقال آن به اوکراین گرفتند. با این حال رسانه‌های صهیونیستی مدعی هستند که انتشار اخباری مبنی بر همکاری‌های نظامی تهران و مسکو در ماه‌های اخیر سبب شده است کرملین احساس کند این همکاری ممکن است باعث مانع‌تراشی تل‌آویو بر سر راه انتقال تجهیزات ارتش روسیه از خاک سوریه شود.
🔴از خبر بالا دو نتیجه‌گیری راهبردی و مهم می‌توان کرد: 1. حکومت روسیه و پوتین چقدر ناتوان و پوشالی است که همزمان نمی‌تواند در جبهۀ شام پشتیبان حکومت بشّار اسد باشد و هم در جبهۀ اکراین بجنگد! 2. روسها چنان‌که رسم دیرین آنان است و به بی‌وفایی مشهورند، همان گونه که سالها پیش گفته‌ بودیم، سرانجام دست از پشتیبانی دولت سوریه می‌کشند، و زمینه را برای چیره‌شدن نیروهای داعش و نیز سفیانی بر سوریه و پیرامونش فراهم می‌آورند، چنان‌که پیشتر از پشتیبانی دولت صدّام در عراق و دولت قذّافی در لیبی و دولت علی عبدالّاه صالح در یمن و ... دست کشیده بودند! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🌺روند رو به رشد آشکارشدن برخی نشانه‌های عمومی ظهور خشبختانه طبق بررسیهایی که نویسنده انجام داده است، برخی نشانه‌های عمومی ظهور یکی پس از دیگری در حال پدیدارشدن می‌باشند. مانند خشکسالی و فتنۀ ناشنوا. به‌زودی به نمونۀ دیگری اشاره خاهیم کرد. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman