eitaa logo
آخرالزّمان
1.4هزار دنبال‌کننده
333 عکس
108 ویدیو
3 فایل
@joinchatakheruzzaman پایگاه بررسیهای راهبردی رویدادهای آخرالزّمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴پایگاههایی که در ارائۀ مباحث مهدویّت و آخرالزّمان دزدی و خیانت علمی می‌کنند! امانتداری نشانۀ وجدان یا ایمان هر انسانی است. چه بسیار انسانهای بی دینی که ممکن است امانتدار باشند، و چه بسیار انسانهای در ظاهر دینداری که ممکن است دزد و امانت‌ندار باشند. بی‌گمان، امانتداری از دستورهای بسیار سفارش‌شدۀ دین اسلام و مذهب تشیّع است. ابو حمزۀ ثُمالی می‌گوید که از سیّد العابدین علی ابن حسین ابن علی ابن ابوطالب(عليهم‌السّلام) شنیدم که می‌فرمود: بر شما باد دادن امانت؛ پس، سوگند به کسی که محمّد را به حقّ پیامبر برانگیخت، اگر کشندۀ پدرم حسین ابن علی(علیه‌السّلام) مرا امانتدار شمشیری کند که با آن او را کشته است، بی‌گمان، آن را به وی برمی‌گردانم.(۱) این روزها متأسّفانه کپی‌برداری از مطالب و تحقیقات دیگران و نقل آنها بدون ذکر منبع و سند در کتابها و سایتها و وبلاگها و دیگر پایگاههای اینترنتی در ایران به صورت کاری متعارف و عادی درآمده است!!! بارها برخی خانندگان گرامی مقالات همین کانال آخرالزّمان را از برخی پایگاههای اینترنتی برایم فرستادند که گردانندگانشان دزدانه آنها را بدون ذکر منبع و حتّی گاه با نام خُد نقل کرده بودند. در همین‌جا ضمن تذکّر به مدیران آن پایگاهها یادآور می‌شوم که بنده به هیچ وجه شرعاً و قانوناً راضی به این کارشان و نقل گفتارهای کانال آخرالزّمان بدون ذکر منبع و نیز دستکاری‌کردن در مطالب نیستم، و در صورت عدم جبران و اصلاح کارشان، آنان را به خدای متعال واگذار می‌کنم. البتّه نیازی به آوردن نام بنده در پایان گفتارهای نقل‌شده نیست، ولی آدرس کانال آخرالزّمان یا لااقل نام کتاب «جهان در آستانۀ ظهور» را در پایان آنها بیاورید. ————————————————————— ۱. وسائل الشيعة، ج ۱۹، ص ۷۶، ح ۲۴۱۸۸؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ✍🏻ایران-قم-سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🔴قابل توجّه خانندگان گرامی! به دلیل ضیق وقت، از دیدن پیامها، نظرات، خبرها و پاسخگویی به سؤالات خانندگان جدّاً معذوریم. فقط مطالب و خبرهای کانال آخرالزّمان را اگر دوست داشتید، دنبال کنید... ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🌺با سلام برای آشنایی با معارف مهدوی و بررسیهای راهبردی رویدادهای آخرالزّمان، با بهره‌گیری از: آیات، روایات و پیشگوییها، روی لینک زیر کلیک کرده و "جوین=join" را بزنید👇نیز آن را برای دیگران ارسال کنید. ✔️کانال آخرالزّمان در ایتا @joinchatakheruzzaman
🔴حدیثی شگفت پیرامون مردم، فرمانروایان و عالمان در آخرالزّمان از محمّد ابن عبدالجبّار روایت شده است که امام حسن عسكری-علیه‌السّلام- به ابو هاشم جعفری فرمود: ای ابو هاشم، به‌زودی روزگاری بر مردم می‌آید كه رویهایشان خندان و شادمان، و دلهایشان تیره و تار است. سنّت (دستورهای دینی) در میانشان بدعت، و بدعت (نوآوریهای نادینی) در میانشان سنّت به شمار می‌آید. مؤمن میان آنان خار، و فاسق (بیرون‌رونده از راه درست) میان ایشان ارجمند است. فرماندهانشان نادانان و رویگردانان از راستی‌اند، و عالمانشان گردشگران در دربارهای ستمگران‌اند. بی‌نیازانشان توشۀ نیازمندان را می‌دزدند، و خردسالانشان بر بزرگسالان پیشی می‌گیرند. هر نادانی پیش آنان آگاه، و هر چاره‌اندیشی نزد ایشان بی‌چاره است. بی‌ریا و بدگمان را جدا نمی‌دانند، و میشها را از گرگها باز نمی‌شناسند. عالمانشان بدترین مردمان خدا بر روی زمین‌اند؛ زیرا آنان به فلسفه و تصوّف می‌گرایند، و سوگند به خداوند، ایشان رویگردانان از راستی و كجروند. در دوستی با مخالفان ما زیاده‌روی می‌كنند و شیعیان و دوستداران ما را گمراه می‌سازند. اگر به جایگاهی برسند، از رشوه سیر نمی‌شوند؛ و اگر بی‌يار و ياور گردند، خدا را ریاكارانه می‌پرستند؛ هشدار که بی‌گمان آنان راهزنان مؤمنان و فراخانان به كیش بی‌دینان‌اند. پس، هر كس که به ایشان برسد، باید از اینان بپرهیزد و دین و ایمان خِیش را نگاه دارد. سپس امام فرمود: ای ابو هاشم، این چیزی است كه پدرم از پدرانش، از جعفر ابن محمّد-علیهماالسّلام-، برای من روایت كرده است، و از رازهای ما است، پس، آن را جز از سزاوارش، پوشیده بدار.(۱) ----------------------------------------------------------------- ۱. حديقة ‏الشيعة، ج ۲، ص ۶-۷۸۵، ب در ذكر مذاهب صوفيّه، ف ۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🔻صفحۀ 1 از 3 🔴افزایش بی‌دینی، پیمان‌شکنی، خیانت، دروغ، دزدی و آزمندی در آخرالزّمان بنا بر روایات اسلامی و نوشتارهای زرتشتیان، افزایش بی‌دینی، پیمان‌شکنی، خیانت، دروغ، دزدی و طمع‌ورزی، در اندازه‌های خُرد تا کلان، میان مردم جهان، به‌ویژه مسلمانان و ایرانیان، از نشانه‌های نزدیک‌شدن ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام) یا سوشیانت و زمینه‌سازان ظهورش، مانند حسنی گیلانی یا هوشیدر ماه، است! اگر نیم‌نگاهی به حال مردم روزگار ما و قشرهای گوناگون جامعه از کِهین تا مِهین و زیرین تا زبرین بیندازید، می‌بینید همۀ آن‌چه در ادیان گذشته برای آخرالزّمان پیشگویی شده‌اند، روزبه‌روز در حال روی‌دادن و افزایش‌اند. نمونۀ آشکار کارها و رفتارهای ناشایست یادشده، خیانت در ارث و میراث است که گاه پسر و عروسی ناصالح یا دختر و دامادی ناشایست با فریب پدر و مادر و بهره‌گیری از نادانی و حماقتشان، از حقّ دیگر وارثان می‌کاهند یا محرومشان می‌کنند، به گونه‌ای که می‌بینیم در ایران روز به روز اختلاف بر سر ارث رو به فزونی است. از نمونه‌های دیگرش، فروش یک ملک به چند تن با چند فروشنامه و چندبار پول‌گرفتن است، و چنین کارها و کلاهبرداریهایی در کشورمان بسیار فراوان و رو به افزایش‌اند. نیز می‌بینم بسیاری از تاجران در آغاز معامله برای خریدارانِ خُد بهای فروش کالایی را معیّن می‌کنند، ولی هنگامی که خریداران پول آن را آماده و برای خریدش اقدام می‌کنند، تاجران طمّاع نرخی گرانتر از پیش بر آن می‌گذارند تا جایی که خریداران ناچار به دادن بهایی بیشتر می‌شوند و یا از معامله صرفِ نظر می‌کنند که نمونه‌ای از این نرخهای شناور اجحاف‌آمیز را در فروش خُدروهای کارخانه‌های خدروسازی ایران شاهدیم، افزون بر گران‌فروشی و بی‌کیفیّتی کالاهایشان! در صورت برخُرد با برخی خیانتها و کلاهبرداریها، به‌ویژه در ارث و میراث و غصب خانه و زمین از سوی غاصبان، به هیچ وجه از حقّ خُد نگذرید و آن را بر شخص غاصب و کلاهبردار حلال نکنید و به وی نبخشید، و اگر می‌توانید در کوتاه‌مدّت و با مخارجی اندک از راه قانونی پس بگیرید، چنین کنید، و در غیر این صورت، ضمن واگذارکردن حقّتان به خداوند قادری که سخت انتقام‌گیرنده است، صبر کنید تا به‌زودی روز ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام) و انتقام الاهی از ظالمان فرا برسد و به حقّتان دست یابید. ناگفته نماند که اگر خیانت و کلاهبرداری در چیزهای حرام، مانند داراییهای غصبی و یا ربوی، روی دهد، به طور طبیعی نباید انتظار دادخاهی و حقرسی را در دوران فرمانروایی امام مهدی(علیه‌السّلام) داشته باشید. شایان یادآوری است، اگر حقّی که با زور یا نیرنگ از شما گرفته‌اند، خانه و زمینی معیّن است و شخص غاصب قصد فروش یا واگذاری آن را به دیگری دارد و یا کارش را انجام داده است، در اسرع وقت میان اقوام و بستگان و آشنایان و اهل آن آبادی غصبی‌بودنش را آشکارا بیان کنید و بگویید که کسی اقدام به خرید یا گرفتن آن نکند و اگر کسی چنین کند، مالی حرام را خریده و یا گرفته است و هر گونه تصرّفی در آن برایش حرام می‌باشد، و روزی ناچار می‌شود آن را به صاحبش برگرداند.
🔻صفحۀ 2 از 3 در این‌جا شایسته است به دو گزارش ارزشمند پیرامون باورها، رفتارها و کارهای بد مردم آخرالزّمان اشاره کنیم: 🔵گزارش مسلمانان در بارۀ ویژگیهای مردم آخرالزّمان نَزال ابن سَبْرَه گفته است که امیر مؤمنان علی ابن ابی طالب(عليه‎السّلام) برای ما سخنرانی کرد، و خداوند(عزّ و جلّ) را ستود و بر وی آفرین گفت و بر محمّد و خاندان او درود فرستاد، سپس ـسه بارـ فرمود: بپرسید ای مردم از من پیش از آن که مرا نیابید. پس، صَعصَعه ابن صُوحان سوی او برخاست و گفت: ای امیر مؤمنان، دجّال کی برمی‌شورد؟ پس، علی(عليه‎السّلام) به او فرمود: بنشین که بی‌گمان، خداوند سخنت را شنید و دانست چه خاسته‌ای، سوگند به خدا که پرسش‌شونده از پرسشگر داناتر نیست، ولی برای آن، نشانه‎ها و چگونگیهایی‌اند که برخی در پی دیگری می‎آیند، مانند روبه‎روبودن کفش با کفش، و اگر بخاهی تو را از آنها آگاه کنم؟ گفت: بله ای امیر مؤمنان. پس او(عليه‎السّلام) فرمود: به یاد بسپار که بی‎گمان، نشانۀ آن، هنگامی است كه مردم نماز را بميرانند، امانت را تباه كنند، دروغگويی را حلال دانند، ربا بخُرند؛ رشوه بگيرند، ساختمان را استوار بسازند، دين را به بهای دنيا بفروشند، کم‏خِرَدان را به کار گیرند، با زنها رايزنی كنند، رشتۀ خيشاوندی را بگسلند، از خاهشهای دل پيروی كنند، خونها را سبک شمارند، بردباریْ ناتوانی، و ستمْ گردن‏فرازی باشد، فرماندهانْ بدكاران، وزيرانْ ستمگران، سرپرستانِ گروهها خیانتگران، و عبادت‌پیشگانْ(۱) بیرون‌روندگان از راه درست باشند، گواهی بیهوده، بدکارگی، سخن ناروا، بزهکاری و سركشی آشكار شوند، قرآنها آرایش، مسجدها آراسته و مناره‌‏ها دراز گردند، بَدها گرامی‌داشته، صفها شلوغ(۲) و دلها ناهماهنگ شوند، پيمانها شكسته و آن‌چه وعده داده شده است، نزدیک گردد، زنان، برای آزمندی بر دنیا، با شوهرانشان در دادوستد همدست شوند، بانگ بیرون‌روندگان از راه درست بلند شود و سخن ایشان شنیده شود، رهبر گروه پَست‌‏ترينشان باشد، از بدكار برای ترسیدن از بدی‌اش پرهيز شود، دروغگو راستگو، و خيانتكار امانتدار به شمار آيد، کنیزان آوازخان و ابزارهای نوازندگیِ زدنی برگزیده شوند، آیندگان این مردم (مسلمانان) پيشينيانشان را نفرين كنند(۳)، زنان بر زينها سوار شوند، زنان مانند مردان و مردان مانند زنان شوند، گواهی‌دهنده، بی‏آن‌كه از او بخاهند، و ديگری، برای انجام‌دادن پیمانی، بی‌آن‌كه درستی‌اش را بداند، گواهی دهد، فقه برای جز دین آموخته گردد(۴)، كار این جهان را بر آن جهان برتری دهند، پوستهای ميشها را بر دلهای گرگها بپوشند(۵) و دلهايشان از مردارها بدبوتر، و از «صَبِر»(۶) تلخترند؛ پس، در آن هنگام، پیشی گیرید، پیشی گیرید، سپس بشتابید، بشتابید، بهترين زیستگاهها در آن روز بيت‌‏المَقْدِس است، و سوگند که بی‌گمان، روزگاری بر مردم فرا‌ می‌رسد كه هر یک از آنان آرزو كند که وی از زیندگان آن‌جا باشد.(۷) --------------------------------------------------------------- ۱. واژۀ «القُرّاء» در متن عربی حدیث به معنای عبادت‌پیشگان و قرآن‌خانان می‌باشد، و چنین می‌نماید که مراد از آن در این‌جا همان معنای نخست است. ۲. مقصود آن است که صفهای مسلمانان در نماز جماعت شلوغ می‌شوند. ۳. مراد آن است که بَدانِ از مسلمانان در آخرالزّمان خوبانِ از مؤمنان در آغاز اسلام را نفرین می‌کنند! ۴. مقصود آن است که علوم دینی را برای رسیدن به سیم و زر (پول) می‌آموزند. ۵. مراد آن است که دورو و منافق می‌باشند. ۶. شيرۀ گياهی تلخ است که در سرزمینهای گرمسیر می‌روید و در طب به کار می‌رود. ۷. كمال الدين، ص ۳-۵۵۲، الجزء ۲، ب ۱۵، ح ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 🔵گزارش زرتشتيان در بارۀ ویژگیهای مردم آخرالزّمان جهان بد و بَتَر و مردم را زندگانی دشوارتر و شرّ و فساد و دزدی و دروغ بيشتر بوَد.(۱) بی‌دينی و بدی در جهان آيد ... و جهان خاستار دين نباشد.(۲) همۀ مردم آزپرست(۳) ناراست‌دين باشند.(۴) بی‌‏وفايی در جهان بسيار شود.(۵) برادر كوچک برادر بزرگ را زند و برای خاسته(۶) زور و ستم برگويد.(۷) ------------------------------------------------------------------ ۱. جاماسپ‌‏نامۀ فارسی، ص ۳-۸۲، ف ۳، بند ۲. ۲. جاماسپ‌‏نامۀ فارسی، ص ۸۳، ف ۳، بند ۲. ۳. حريص، افزون‌‏طلب. ۴. زند بهمن‌‏يَسن، ص ۷، ف ۴، بند ۴۱. ۵. جاماسپ‌‏نامۀ فارسی، ص ۴، ف ۳، بند ۵. ۶. مال و دارایی. ۷. نجات‌بخشی در اديان، ص ۶۱، گفتار ۱، بخ ۸، با گزارش از: جاماسب‌نامه پهلوی، ف ۱، بند ۴.
🔻صفحۀ 3 از 3 🔵پیامدهای تلخ پیمان‌شکنی با خداوند و پیامبرش ابو جعفر [باقر](عليه‌السّلام) روایت کرده است که رسول خدا(صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله‌وسلّم) فرمود: ... گروهی پیمان خدا و پیمان رسولش را نشکسته‌اند، مگر آن‌که خداوند دشمنانشان را بر آنان چیره کند، و برخی چیزهایی را که در دستانشان‌ است، بگیرند... .(۱) نیز ابو جعفر [باقر](عليه‌السّلام) فرموده است که در کتاب رسول خدا(صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله‌وسلّم) یافتیم: ... هر گاه پیمان را بشکنند، خداوند دشمنشان را بر آنان چیره ‌کند... .(۲) پیامبر(صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله‌) فرمود: ... هر گاه پیمان را بشکنند، خداوند آنان را گرفتار کشتن می‌کند... .(۳) ------------------------------------------------------------- ۱. الکافي، ج ۴، ص ۱۱۹، ک الإیمان و الکفر، ب ۱۶۲، ح ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲. الکافي، ج ۴، ص ۲۰-۱۱۹، ک الإیمان و الکفر، ب ۱۶۲، ح ۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۳. جامع الأخبار، ص ۵۰۹، ف ۱۴۱، ح ۳۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 🔵بازگرداندن حقوق ستمدیدگان در دولت امام مهدی(علیه‌السّلام) جعفر ابن سیّار شامی گفته است: از بازگرداندن مهدی چیزهایی را که با ستم گرفته شده‌اند، کار به جایی می‌رسد که اگر زیر دندان انسانی چیزی باشد، آن را می‌کند تا برگرداندش.(۱) چنین می‌نماید که این حدیث از سخنان پیامبر(صلّى‌الّاه‌علیه‌وآله) باشد، اگرچه جعفر ابن سیّار شامی آن‌ را به وی نسبت نداده است. علی از پدرش عُقْبَه روایت کرده است که [ابو عبدالّاه(عليه‌السّلام)](۲) فرمود: هر گاه قائم(عليه‌السّلام) برپا خیزد، با برابری داوری می‌کند، در روزگارش برگشتن از راستی برداشته می‌شود، با او راهها آسوده می‌شوند، زمین فزونیهایش را بیرون می‌آورد، هر حقّی به سزاوارش بازگردانده می‌شود... .(۳) -------------------------------------------------------- ۱. الفتن، ص ۲۴۹، الجزء ۵، ح ۹۷۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲. میان دو چنگک از همۀ نسخه‌های چاپی الإرشاد نزد ما افتاده است، و آن را از إثبات الهداة، ج ۵، ص ۱۸۰، ح ۵۹۶، نوشته‌ایم. ۳. الإرشاد، ج ۲، ص ۳۸۴؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔻صفحۀ 1 از 2 🔴پیش‌درآمدها و پیامدهای نزدیکی مشتری و زحل در آخرالزّمان 🔵نزدیک‌شدن مشتری و زحل از رویدادهای نجومی‌ای است که هر بیست سال یک بار انجام می‌شود. منجّمان خبر داده‌اند که مشتری و زحل، در ۱ دی ۱۳۹۹ برابر ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰، با ۶ دقیقۀ کمانی در صورت فلکی جَدْی (بزغاله)، به هم نزدیک می‌شوند، و گفته‌اند که این نزدیکی کمیابترین و نزدیکترین نزدیکی میان دو بزرگ‌ستاره از ژوئیه ۱۶۲۳ است که در آن نزدیکی‌ای با ۵ دقیقۀ کمانی روی داده است(۱)؛ زیرا دوری مشتری و زحل هنگام اقتران کمتر از یک درجۀ قوسی خاهد بود، و دو بزرگ‌ستاره، با نزدیکی بسیار و کمیابی میانشان، آشکارا کمی پس از غروب خُرشید در جنوب غربی آسمان دیده می‌شوند، و چنین نزدیکی‌ای در گذر سده‎ها و روزگاران جز بارهایی اندک روی نمی‌دهد. دانشمندان نجوم باور دارند که نزديكی دو بزرگ‌ستارۀ مشتری و زحل در برخی زمانها از آشکارشدن انسانهای برجستۀ کارساز در سرنوشت بشر و روی‌دادن زمین‌لرزه‌ها، ناسازگاریها، دشمنيها، ناآرامیها و جنگها ميان فرمانروایان و مردمان و فرودآمدن اندوهها و سختیها بر سران و ناتوان‌شدن پادشاهان و مرگشان و فروپاشیدن حکومتها و دولتها و کشورها و جابه‎جاشدن فرمانروایی از خاندانی به ديگری و دگرگونی در اخلاق مردم و دینهایشان خبر می‎دهد، و بر کسی که در علم نجوم پیگیری و آزمودگی دارد، پوشیده نمی‌ماند که این رویدادها گاه از یک‌سالی پیش از اقتران تا سه‌سالی پس از آن نمایان می‌شوند، و گاهی پیامدهایشان در درازای سالیان یا سده‌ها و روزگاران پایدار می‌مانند، و خداوند داناتر است. شیخ مفید-رحمه‌الّاه- آورده است: هرگاه زحل و مشتری در یک برج گرد آیند، دنیا در بیشتر حالات دگرگون می‌شود، و کارهای مردم دگرگون می‌شوند، و شورشیان از همه سو، به‌ویژه از گیلان و از دیلمها و کردها، برمی‌شورند، و مردم را می‌کشند، کشتاری سخت، و کار بر مردم از ترس و اندوه سخت می‌شود، و فرومایگان جایگاهشان بلند می‌شود، سرشتهای همۀ مردمان دگرگون می‌شوند، و از آنان شرم و انسانیّت می‌رود، و هر کدام در دیگری آزمندی می‌کند، و در ایشان، به‌ویژه زنان، تباهی، انداختن زایندگان فرزندان حرام را، ریختن خونها، کشتن و گرسنگی افزوده می‌شود.(۲) بدان که نوشتار نجومی‌ای که پیشتر آوردیم، به واپسین نزدیکی‌ای که میان مشتری و زحل پیش از ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام- روی می‌دهد، اشاره می‌کند. پس، پیامدهای پیشبینی‌شده برای این اقتران بهره‌گرفته‌شده از علم نجوم و برپایۀ درونمایۀ برخی روایات اسلامیِ‌ بیانگر رویدادهای آخرالزّمان‌اند؛ مانند آن‌چه امیر مؤمنان علی-علیه‌السّلام- فرمود: «هر گاه ... قیامگری از ما در گیلان برخیزد»(۳)، و آن‌چه امام صادق-علیه‌السّلام- از آن خبر داد: «حسنی، نوجوان روشن‌چهره، از سوی دیلمان بيرون می‌آید»(۴)، و آن‌چه امام علی-علیه‌السّلام- آن را پیشبینی فرمود: «هر گاه ... برای بلندقدان و تناوران کردها پرچم برافراشته شود»(۵)، و مراد از «شورشیان از همه سو ... برمی‌شورند»، کسانی‌اند که پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- برمی‌شورند، حق باشند یا باطل، مانند: هَجَری کوتاه‌قد در اَحسا یا بحرین، عَوْف سُلَمِی و اَصْهَب مَرْوانِی در جزیره و عراق، هاشمی شَیْصَبانِی در کوفه، شَهْرزُورِی در سلیمانيه از کردستان عراق، سعید شُوشِی در خوزستان، عَدَوِی سیستانی در سیستان، حسنی گیلانی در دَیْلَمِسْتان، شُعَیْب تَمِیمِی خراسانی در سمرقند، هاشمی چینی در سِینْ‌کِیانْگ، شَرُوسِی در ارمنستان و آذربایجان، اَعْرَج کِنْدِی در لیبی، اَبْقَع فِهْرِی در مصر، جُرْهَمِی و رَبِیعِی و سُفْیانِی در سوریه، چشم‌فروهشته در صنعا و حسینی یمانی در یمن. نیز احمد بُونی گفته است: هر گاه زحل با مشتری نزدیک شود، جنگ در سرزمینها فراگیر می‌شود، و پادشاهی از پادشاهان دنیا و زمین می‌میرد.(۶)
🔻صفحۀ 2 از 2 شایان یادآوری است که بی‌گمان مشتری و زحل، در ۱۰ دی ۱۳۵۹ برابر ۳۱ دسامبر ۱۹۸۰، با ۱ درجه و ۲ دقیقۀ کمانی، به هم نزدیک شدند، و یک‌سالی پیش از این نزدیکی، ارتش سرخ شوروی در ۲۵ دسامبر ۱۹۷۹ وارد افغانستان شد و حفیظ‌الّاه امین رئیس‌جمهوری را در ۲۷ دسامبر ۱۹۷۹ کشتند و بَبْرَک کارْمَل را جایگزین وی کردند، و نه‌سالی در آن‌جا ماندند، و در این دوران، یک و نیم میلیون افغان کشته و سه میليون زخمی و دو میلیون رانده و پنج میلیون تن به دیگر کشورها پناهنده شدند، و پنج‌ماهی پیش از نزدیکی، پادشاه بركنارشدۀ ایران محمّدرضا پهلوی در ۵ مرداد ۱۳۵۹ در مصر مرد، و سه‌ماهی پیش از نزدیکی، میان ایران و عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ جنگی بزرگ شعله‎ور شد که هشت سال پایدار ماند و کشته‎های بسیار و ویرانیهای فراوانی از آن بر جای ماند، و نه‌ماهی پس از آن نزدیکی، محمّد اَنْوَر سادات، رئیس‌جمهوری مصر، در ۶ اکتبر ۱۹۸۱ کشته شد، و محمّد حُسْنِی مبارک، در ۱۴ اکتبر ۱۹۸۱ جانشينش گردید، و نیز میان مشتری و زحل در ۸ خرداد ۱۳۷۹ برابر ۲۸ می ۲۰۰۰ نزدیکی‌ای‎ با ۱ درجه و ۹ دقيقۀ کمانی روی داد، و پس از گذشتن پانزده‌ماهی از این نزدیکی، حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا روی داد که مایۀ ویرانی دو برج مرکز تجارت جهانی در نیویُرک و کشته و زخمی‌شدن نزدیک ۱۰ هزار تن شد، و در پی آنها، آمریکا و همپیمانانش جنگ با افغانستان را در اکتبر ۲۰۰۱ برپا ساختند و حکومت طالبان را که سازمان القاعده را پناه داده بود، برانداختند، و سپس در مارس ۲۰۰۳ بر عراق یورش بردند و حکومت حزب بعث با رهبری صدّام را فروپاشاندند، و از این دو جنگ هزاران کشته و زخمی و زیانهای مالی فراوانی بر جای مانده است! هنگامی که به تاریخهای دور می‌نگریم، می‌بینیم که بی‌گمان مشتری و زحل در سال ۶ پیش از سال میلاد عیسی مسیح-علیه‌السّلام- نزد بیشتر مسیحیان، به هم نزدیک شدند، ولی چون برخی پژوهشگران باور دارند که مسیح چهار تا هشت‌سالی پیش از سال آغازین میلادی زاده شده، پس، سزاوار است گفته شود که ولادت در سال اقتران یا در سالی نزدیک به آن بوده است، و نیز می‌بینیم که بی‌گمان میان مشتری و زحل در ۵۷۱ م، سال ولادت پیامبر-صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله-، و همچنین در سال ۶۱۰ م، سال بعثت وی، نزدیکی روی داده است! افزون بر آنها، مشتری و زحل در مارس ۱۲۲۶ با ۲ دقیقۀ کمانی به هم نزدیک شدند، و زمین‌لرزۀ سختی شهرزور در کردستان عراق را در نوامبر ۱۲۲۶ ویران کرد، و چنگیزخان، بنیادگذار امپراتوری مُغُلی، در اوت ۱۲۲۷ مرد! در پایان این گفتار از خداوند متعالی می‌خاهیم که بدیها و آسیبهای آسمانی و زمینی را، با برکت محمّد و خاندان پاکش-صلوات‌الّاه‌علیهم- و خاندن آیة‌الکرسی و دادن صدقات در راه خدا، از ما و همۀ مؤمنان، دور کند. ------------------------------------------------------------------ ۱. در سال ۱۶۲۳ م شاه عبّاس یکم بغداد را گشود و آن را از دستان سپاهیان دولت عثمانی بیرون آورد. ۲. الاختصاص، ص ۱-۱۶۰، آفة العلامات في السنة؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۳. الغیبة، نعمانی، ص ۲۸۳، ب ۱۴، ح ۵۵؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۴. الهدایة الکبری، ص ۴۰۳، ب ۱۴؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۵. مشارق أنوار الیقین، ص ۲۶۶، خطبة التَّطَنْجِيَّة؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۶. شمس المعارف الكبرى، ص ۳۲، الجزء ۱، فصل في اقتران الکواکب بالکواکب؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ایران-قم-یک‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔻صفحۀ 1 از 2 🔴😳دی‌ماههای حادثه‌خیز در تاریخ انقلاب و جمهوری اسلامی ایران دی دهمین ماه از ماههای دوازده‌گانۀ خُرشیدی و نخستین ماه از فصل سرد زمستان نزد ایرانیان است. بنا بر آن‌چه پیش آمده است و روی خاهد داد، دی‌ماه در تاریخ انقلاب ایران و جمهوری اسلامی، ماهی حادثه‌خیز و نقش‌آفرین بوده و می‌باشد. چنان‌که می‌دانید، در تاریخ انقلاب ایران، ۱۹ دی ۱۳۵۶ که شورش مردم قم بر رژیم شاهنشاهی در آن آغاز شد، روزی سرنوشت‌ساز به شمار می‌آید. خروج محمّدرضا پهلوی، آخرین پادشاه سلسلۀ پهلوی، از کشور ایران در ۲۶ دی ۱۳۵۷. پایان تسخیر سفارت آمریکا در تهران از سوی ایران در ۳۰ دی ۱۳۵۹. سقوط هواپیمای حامل فرماندهان نیروی هوایی ارتش و کشته‌شدن امیر منصور ستّاری و همراهانش در ۱۵ دی ۱۳۷۳. روی‌دادن زلزلۀ ترسناک ۶.۷ ریشتری در ۵ دی‌ ۱۳۸۲ که شهر بم و روستاهای پیرامونش را ویران ساخت و بزرگترین بنای خشتی جهان (ارگ بم) را در هم کوبید و نزدیک به ۱۰۰ هزار تن کشته و زخمی بر جای گذاشت. سقوط هواپیمای حامل فرماندهان سپاه و کشته‌شدن سردار احمد کاظمی و همراهانش در ۱۹ دی ۱۳۸۴. موج سرما و یخبندان شدید در ایران از ۱۶ تا ۲۵ دی ۱۳۸۶ که آسیبهای فراوانی به محصولات کشاورزی، درختان و ساختمانها زد. آغاز اجرای پیمان برجام یا توافق هسته‌ای میان ایران با اتّحادیۀ اروپا و گروه ۱+۵ (چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، ایالات متّحدۀ آمریکا و آلمان) در ۲۶ دی ۱۳۹۴. مرگ ناگهانی اکبر هاشمی بهرمانی رفسنجانی، سیاست‌مدار معروف ایرانی و دومین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از ستونهای انقلاب ایران، در روز ۱۹ دی ۱۳۹۵. آتش‌سوزی و فروریختن نخستین ساختمان بلند ایران «پلاسکو» در تهران در ۳۰ دی ۱۳۹۵ که مرگ گروهی از آتش‌نشانان، بازاریان و دیگر مردم و زیانهای مالی فراوان را در پی داشت. آغاز برخی اعتراضات مردمی به گرانیها و تورّم اقتصادی و بیکاری در ایران که از ۷ دی ماه ۱۳۹۶ در مشهد آغاز شد و به برخی شهرهای دیگر کشور هم کشیده شد و کشته‌ها و زخمیها و زیانهای مالی فراوانی همراه داشت. حادثۀ برخُرد کشتی نفت‌کش «سانچی» حاوی میعانات گازی با یک کشتی فله‌بر چینی در آبهای چین در ۱۶ دی ۱۳۹۶ و انفجار آن و کشته‌شدن ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی. درگذشت سیّد محمود هاشمی شاهرودی، سیاست‌مدار ایرانی زادهٔ عراق و سومین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رئیس اوّل مجلس خبرگان رهبری در ۳ دی ۱۳۹۷ در تهران، و انتخاب صادق آملی لاریجانی در ۹ دی ۱۳۹۷ با عنوان چهارمین رئیس تشخیص مصلحت نظام. اینک پس از گذر سالیان دراز رسیدیم به دی‌ماه ۱۳۹۸، و بسیاری از خانندگان گرامی پیشتر در گفتار «رویدادهای مهم و شگفتی در راه‌اند!!!» خانده‌اند: «خبرهای مهم و رویدادهای شگفتی در ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه و جهان در ماههای آینده و در مقاطع زمانی خاصّی در راه‌اند، و بنا بر آن‌چه در اوایل اردیبهشت ۱۳۹۷ در جلسه‌ای که با انسانی اهل دل و روشن‌ضمیر داشتم و از وی شنیدم، در حدود ۷ و ۱۶ ماه آینده و دی‌ماه بعد از آن، رویدادهایی در ایران و نیز بحران و بلوایی در اصفهان و نیز رویدادی در گنبد کاووس خاهد بود...». بنا بر پیشبینی آن اهل دل روشن‌ضمیر، در دی‌ماه ۱۳۹۸ رویداد یا رویدادهایی در ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه خاهند بود. گفتنی است، هرچند دی‌ماه امسال (۱۳۹۸) بسیار پرحادثه و بلاخیز بوده است، بی‌گمان، رویدادهای زیر از برجسته‌ترین آنها بودند: ترور سردار قاسم سلیمانی -بزرگترین فرمانده و سردار جنگ و انقلاب- همراه با ابو مهدی المهندس -از فرماندهان حشد شعبی عراق- در فرودگاه بغداد در ۱۳ دی ۱۳۹۸ با پهپاد نیروهای آمریکایی به دستور رئیس‌جمهوری آمریکا دنالد ترامپ. حملۀ موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان انبار عراق به انتقام ترور سردار سلیمانی و همراهانش در بغداد در ۱۸ دی ۱۳۹۸. سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در پیرامون تهران و جان‌باختن همۀ ۱۷۶ سرنشین آن که ۱۴۷ تن از آنان ایرانی بودند در ۱۸ دی ۱۳۹۸، و اعلان سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی با شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران و عذرخاهی مسؤولین لشکری و کشوری در صبح ۲۱ دی ۱۳۹۸.
🔻صفحۀ 2 از 2 نیز شایان یادآوری است، بسیاری از خانندگان پیگیر گفتارهای ما از سالها پیش عباراتهای زیر را به یاد می‌آورند: «در برخی استخراجهای جفری که در سالهای ۲-۱۳۸۱ هـ.ش در بارۀ حوادث ایران در آخرالزّمان و درگیری نظامی آمریکا و متّحدانش با این کشور انجام گرفته است، کلمات زیر پدیدار شدند: «زن، شَرُوس، لبه اَرَس شوم، ز مَهِ دی هَزْل (ضعف) فُرْس (پارسیان)، سَنَه (خشکسالی) بِرَی (تهران)، ترس، صدا در ری، نور ، بَرْد (سرما)، بهانه، زود، شبانه، ز روی آب، تُنْب، بندر، جِت، تازش، سوزش جور...» با نگاه به آن‌که طبق پژوهش نویسنده و با بهره‌گیری از روایات اسلامی، انقلاب و حکومت جمهوری اسلامی در ایران تا قیام حسنی گیلانی در سال ظهور دوام می‌آورد، واژۀ «دی» در محاسبۀ جفری یادشده به واپسین دی‌ماه در دوران چهل‌ و یا چهل ‌و اندی‌ سالۀ انقلاب ایران و هنگام شروع ماههایی که شمارش معکوس حوادث ظهور در آنها آغاز می‌شوند، اشاره دارد، و پس از آن در فصل بهار ایرانیان با رهبری مروزی درگیر نبردی بزرگ با خزرهای قفقازی با فرماندهی شروسی خاهند شد، و چنین می‌نماید که دی‌ماه پایانی در پایانه‌های انقلاب ایران ماهی نقش‌آفرین و حادثه‌خیز خاهد شد. و اکنون به دی‌ماه ۱۳۹۹ رسیدیم، و از پیش گفتیم که دی‌ماه امسال حتّی اگر حادثه‌خیز نباشد، با روی‌دادن دو رویداد مهم و اثرگذارِ اقتران مشتری و زحل و به ریاست‌جمهوری آمریکا رسیدن جو بایدن از حزب دمکرات، بسیار حادثه‌ساز خاهد بود! 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1