eitaa logo
آخرالزّمان
1.3هزار دنبال‌کننده
297 عکس
85 ویدیو
3 فایل
@joinchatakheruzzaman پایگاه بررسیهای راهبردی رویدادهای آخرالزّمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴امان از روزی که دموکرات‌ها حکومت را به دست بگیرند! دکتر وحید غروی استاد دانشگده روابط بین الملل وزارت خارجه در کافه خبر خبرآنلاین: یکی از مواردی که مخالفان ترامپ مطرح می کنند میزان ارادت و احترام ترامپ به پوتین است، چرا که او قبل از ریاست جمهوری به عنوان یک تاجر مراودات زیادی با روسیه داشته است. از طرفی هم می دانیم که ولادیمیر پوتین در سازمان امنیتی KGB عضو بوده و همواره سعی کرده از اطلاعات خود نهایت بهره را ببرد و در بازی های سیاسی برگ های برنده خود را رو کند. همان گونه که می دانیم بیشترین جنگ ها را دموکرات ها به راه انداخته اند و جنگ ویتنام نیز در زمان ریاست جمهوری جان اف کندی آغاز شد و بنا بر این نباید در دام هواداری از دموکرات ها افتاده و گذشته بد آنها را فراموش کنیم. دموکراتها که سخت به بیرون کردن ترامپ از کاخ سفید کمر بسته اند بیشترین ارتباطات نزدیک با صاحبان کارخانه های اسلحه سازی و شرکت های بزرگ نفتی را دارند. شایان توجه است که بر برخلاف تصور عمومی، در صد سال گذشته، بیشترین روسای جمهوری که جنگ به راه انداخته اند، از دموکرات ها بوده اند. به یاد داریم که جان اف کندی محبوب و نازنین! جنگ ویتنام را به راه انداخت که پیش از جنگ افغانستان به طولانی ترین جنگ آمریکا معروف شد که در آن چهار میلیون نفر از مردم ویتنام و کامبوج و لائوس کشته شدند و نیز هزاران سرباز آمریکایی با تابوت به میهن خود بازگشتند. خبرآنلاین ۳۰ آبان ۱۳۹۸
🔴😳برخی آثار پدیدارشده اقتران مشتری و زحل پیشتر در گفتار «پیش‌درآمدها و پیامدهای نزدیکی مشتری و زحل در آخرالزّمان» گفته بودیم که: دانشمندان نجوم باور دارند که نزديكی دو بزرگ‌ستارۀ مشتری و زحل در برخی زمانها از آشکارشدن انسانهای برجستۀ کارساز در سرنوشت بشر و روی‌دادن زمین‌لرزه‌ها، ناسازگاریها، دشمنيها، ناآرامیها و جنگها ميان فرمانروایان و مردمان و فرودآمدن اندوهها و سختیها بر سران و ناتوان‌شدن پادشاهان و مرگشان و فروپاشیدن حکومتها و دولتها و کشورها و جابه‎جاشدن فرمانروایی از خاندانی به ديگری و دگرگونی در اخلاق مردم و دینهایشان خبر می‎دهد، و بر کسی که در علم نجوم پیگیری و آزمودگی دارد، پوشیده نمی‌ماند که این رویدادها گاه از یک‌سالی پیش از اقتران تا سه‌سالی پس از آن نمایان می‌شوند، و گاهی پیامدهایشان در درازای سالیان یا سده‌ها و روزگاران پایدار می‌مانند، و خداوند داناتر است. اگر پیگیر حوادث باشید می یابید زلزله هایی در پی اقتران مشتری و زحل روی داده اند و در آمریکا شورشی انجام گرفته است و کار انتقال قدرت در این کشور با مقاومت از سوی ترامپ و هوادارانش دشوار شده است تا جایی که ۲۵ هزار نیروی نظامی را به واشنگتن آورده‌اند و هم ترامپ دچار اندوه است و جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب و نانسی پلُسی رئیس کنگره نیز نگران و ناخُش‌اند و حکومت در حال انتقال از حزبی به حزبی دیگر (خاندانی به خاندانی دیگر) و از فرومایگان به فرومایه تر از پیشینیان است! برای سال آینده نیز چنین وضعیّتهایی برای برخی کشورهای خاورمیانه پیشبینی می شود، هرچند کرونا و گرفتاریهای اقتصادی در حال حاضر مردم بسیاری از کشورها و سرانشان را دچار سختی و اندوه ساخته است! ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ایران-قم-یک‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴بیت‌کوین چیست؟ و چگونه باعث کمبود برق و گاز می‌شود؟ برای درک بهتر مطلب به زبان بسیار ساده و عامیانه، این مطلب بیان می گردد👇 تصورکنید که چند نفر، اسم فامیل بازی می کنند و مثلا مقداری تنقلات و آجیل یا میوه در وسط، به عنوان جایزه قرار داده باشند. یک نفر یک حرفی می گوید و بقیه باید با آن حرف یک اسم را حدس بزنند. هر کسی زودتر، اسم درست را حدس بزند، برنده است و به عنوان پاداش یک امتیاز به آن تعلق می گیرد. بعد نفر بعد یک حرف جدید می گوید و دوباره این روند ادامه پیدا می کند. فرض کنید این بازی آنقدر ادامه پیدا کند تا مثلا جمع امتیازات به ۱۰۰برسد. در اینجا یکی ممکن است ۳۰امتیاز، یکی دیگه ۵۰امتیاز یا ۱۰امتیاز گرفته باشد. هر فرد بر اساس امتیازی که به دست می آورد، می تواند از این تنقلات یا میوه یا آجیل استفاده کند. و یا حتی امتیاز خود را به دیگران که امتیاز ندارند یا امتیاز کمتری دارند، بفروشد تا آنها نیز بتوانند از آن خوراکی ها استفاده کنند. در این حالت این امتیاز ارزش پیدا می کند و قابل تبادل است. بیت کوین نیز به نوعی به همین صورت است. یعنی بیت کوین صاحب و مالک خاصی ندارد و همه افراد در کل جهان می توانند در این مسابقه شرکت کنند. در بیت کوین یک فرمول ریاضی به صورت معادل داده می‌شود. همه افراد عضو باید آن عدد را حدس بزنند، کسی که زودتر عدد را حدس بزند، امتیاز می گیرد. بعد یک معادله دیگر داده می‌شود و این عمل آنقدر ادامه پیدا می کند تا به ۲۱میلیون واحد برسد. این واحد های کسب شده قابل خرید و فروش است. مثلا در حال حاضر هر بیت کوین یک میلیارد تومان ارزش دارد. در بیت کوین هر ۱۰ دقیقه یک معادله داده می شود و بقیه باید در ظرف این ده دقیقه جواب درست را حدس بزنند (معادله به نحوی طراحی می شود که در مدت ده دقیقه پاسخ آن حدس زده شود نه کمتر، نه بیشتر) و اولین کسی که درست حدس بزند آن امتیاز را کسب کرده است. و این روند تا رسیدن به حد ۲۱ میلیون واحد به همین روال ادامه می یابد‌. به افرادی که در استخراج بیت کوین شرکت می کنند«ماینر» می گویند. هر ماینر از یک وسیله یا کامپیوتر برای اتصال و نظارت استفاده می کند که «نود» نامیده می‌شود. بعضی از نودها شرایطی ویژه دارند که به آنها «نود ماینینگ» می‌گویند. این نودها مجموع امتیازات گرفته شده را جمع آوری و در یک بسته قرار می دهند که«باک» نام دارد. این باک ها مانند زنجیر به هم پیوسته هستند. سوال؟ خوب حالا این بیت کوین چه ربطی به برق دارد؟ چون رقابت بر سر کسب امتیاز زیاد است و هر کسی زود تر عدد را حدس بزند؛ امتیاز را می گیرد. بنابر این نیاز به یک دستگاه پردازنده قوی برای گرفتن امتیاز هست. از این رو هر سیستمی که سرعت پردازش بیشتری داشته باشد؛ امتیاز بیشتری می گیرد. به نحوی که cpu های معمولی جوابگوی آن نیست. از این رو پردازشگر خیلی قوی نیاز است. پردازشگر قوی، برق بسیار زیادی لازم دارد و آنقدر گرم می شوند که نیاز به فن های بزرگی برای خنک کردن دارند و آنقدر سرو صدا تولید می کنند که در بیرون از مناطق مسکونی قرار داده می شوند. این سیستم های قوی ای‌سیک (ASIC) نام دارند. چند نکته در این رابطه مهم است👇 1️⃣ در حال حاضر استفاده از کامپیوترهای معمولی جوابگوی استخراج بیت کوین نیست. 2️⃣ برای استخراج بیت کوین باید از اینترنت خانگی(ADSL) استفاده کرد. 3️⃣ حتی یک لحظه نباید اینترنت و برق قطع شود. 4️⃣ برای استخراج بیت کوین نیاز به برق قوی و برق خیلی زیادی است. 5️⃣برای حفظ ارزش بیت کوین هر ۴سال یک بار واحد کسب شده بیت کوین نصف می شود. بنابر این درصد امتیاز گیری سخت تر می شود و به همان نسبت ارزش بیت کوین بالاتر می رود که به این عمل«هاوینگ» می گویند. این عمل در اردیبهشت امسال اتفاق افتاد و همین مسئله باعث بالارفتن قیمت آن شد. سوال؟ حالا چرا چینی ها برای استخراج بیت کوین به ایران می آیند؟ برای تولید بیت کوین، برق زیاد نیاز است. تولید برق زیاد، نیاز به انرژی فسیلی مثل گاز و نفت دارد. در چین نفت و گاز خیلی گران است. ولی در ایران به واسطه تولید داخلی و از طرف دیگر به واسطه تحریم های نفتی و گازی و همچنین پایین بودن ارزش ریال نسبت به دیگر ارزها، نفت و گاز ارزان است (البته برای خارجی ها نه برای مردم ایران) از طرف دیگر چینی ها فن‌آوری تولید دستگاه های پیشرفته بیت کوین را دارند. با این اوصاف گروه‌های قدرت، دست در دست چینی ها در ایران اقدام به استخراج هر بیت کوین می نمایند. احتمال می رود تعداد زیاد دستگاه های استخراج بیت کوین و همچنین مصرف خیلی زیاد این دستگاه ها، ایران را دچار کمبود برق کرده باشد. نشریافته در فضای مجازی
طبق نظر حقیر و بررسیهایی که با برخی افراد مطّلع در امور داشتم، بیت‌کوین یا ارز دیجیتال هم تابع اقتصاد شیطانی جهان معاصر است، و مهدی باوران و آخرالزّمانیها بهتر است از آن پرهیز کنند. شک نکنید پشت این اقتصاد نوین یهودیها نشسته اند، هرچند ممکن است دست خد را به‌آسانی رو نکنند.
🔴دی ۹۹، کم‌بارش‌ترین دی ماه ۱۰ سال اخیر دی ماه ۹۹ کم‌بارش ترین دی ماه دهه نود بوده و بجز روز‌های ابتدایی آن تا کنون بارش خاصی در کشور مشاهده نشده است. ▫️البته برای هفته آخر دی ماه بارش‌هایی پیش‌بینی شده اما با وقوع این بارش‌ها باز هم دی ماه ۹۹ کم بارش‌ترین دی ماه دهه نود خواهد بود. تسنیم
🌺سالروز ولادت امام محمّد جواد(علیه‌السّلام) بر همۀ شیعیان و دوستدارانش مبارک باد.
🌺سالروز میلاد امیر مؤمنان امام علی(علیه‌السّلام) بر شیعیان و دوستدارانش مبارک باد. از قَبِیصَه ابن جابر نقل شده است که گفت: در دنیا از علی ابن ابی طالب(رضي‌الّاه‌عنه) زاهدتر ندیدم. در اللّؤلئیّات آمده است که عُمَر ابن عبدالعزیز گفته است: در این امّت (مسلمانان) کسی را پس از پیامبر(صلّی‌الّاه‌عليه‌وآله‌وسلّم) از علی ابن ابی طالب زاهدتر نشناختیم. ————————————————-- ۱. الزهد، ابن أبي الدنيا، ص ۱۶۶، ح ۳۶۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲. مناقب آل أبي طالب، ج ۲، ص ۹-۱۰۸؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴بایدن: عربستان به دلیل نقض حقوق بشر مجازات خواهد شد! به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «Univision» اعلام کرد که از نظر دولت ایالات متحده، عربستان مسئول نقض حقوق بشر است. رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا افزود: «در تماس تلفنی با پادشاه سعودی به او گفتم که ریاض به دلیل نقض حقوق بشر مجازات خواهد شد». بایدن تصریح کرد: «به ملک سلمان گفتم که آمریکا طی روزهای جمعه و دوشنبه تغییرات گسترده در روابط آمریکا و عربستان را اعلام خواهد کرد». سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز جمعه در گزارشی درباره ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود اعلام کرد که محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی با «ربودن» یا «قتل» جمال خاشقجی در استانبول موافقت کرده بود. خاشقجی در اکتبر 2018 پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می‌کرد، تصدیق کرد که این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.
🔴اگر یادتان باشد پیشتر در بارۀ ناسازگاری دمکراتها با عربها و ایرانیان مطالبی گفته بودیم.👇 هرچند باراک حسین اُبامای دمکرات با تبار آفریقایی‌اش دلِ خُشی از عربها و روابط گرمی با دولتهای عربی که بیشترشان با زمامداران ایران ناسازگارند، نداشت، و در ظاهر با ایرانیان مدارا می‌کرد، در دوران ریاست‌جمهوری‌اش شدیدترین تحریمها را ضدّ ایران وضع یا تمدید کرد، و ایرانیها را پای میز مذاکره کشاند و ناچار به امضای برجام و ایستایی برنامه‌های هسته‌ای‌شان کرد. بنا بر پیشبینیهای برخی روایات اسلامی، توانایی رومیان (اروپاییان و آمریکاییها) در آخرالزّمان رو به سستی می‌نهد و چیرگی آنان بر سرزمینهای عربی‌اسلامی کاهش می‌یابد، و با توجّه به ناسازگاری تاریخی دمکراتها با سران دولتهای عربی(۵) و پشتیبانی‌نکردنشان از این دولتها، گروههای افراطی و شورشی، چون داعشیان و بعثیها و نیروهای سفیانی از آفریقا تا شام و قفقاز و خراسان را عرصۀ تاخت و تاز خیش می‌کنند و دولتهای عربی فرو می‌پاشند! https://eitaa.com/joinchatakheruzzaman1/32
🔴😳آسیب‌رسانی جنّیان به انسانها و نقش آنان در انتقال بیماریها و پیدایش حوادث ناگوار بنا بر روایتی که تازگیها به آن دست یافته‌ام و پژوهشها و نیز مشورتی که با یکی از اساتید بزرگوارم داشته‌ام؛ افزون بر راههای آشکار سرایت برخی بیماریها، مانند کُرُنا، موجوداتی مانند جنّ نیز در انتقال سریع آنها نقش دارند، و به طور کلّی، با ساخت‌وسازهای روزافزون و نامناسب انسانها و دستکاری نادرست در طبیعت و آلوده‌کردن آبها و تخریب زیستگاهها و راندن و کوچاندن اجباری این مخلوقات ناپیدای الاهی، آسیبها و دشمنیهای جنّیان نسبت به انسانها در روزگار ما بسیار افزایش یافته است، و مایۀ دخالت آنان در پیدایش برخی حوادث و رویدادهای آسیب‌زا، مانند انتقال سریع بیماریها از کشوری و شهری به جاهای دور و نزدیک، آتش‌سوزیها و تصادفات جاده‌ای، شده است. بنا بر این، خاندن آیة‌الکرسی از «الّاه لا الاه -تا- هو العليّ العظیم» پس از هر نماز واجب و قبل از خاب و پیش از رفتن به بیرون از خانه و کنارگذاشتن دو بار صدقه هرچند اندک در روز، یکی صبح و دیگری غروب، و دود دادن هفته‌ای یک تا سه بار اسپند و کمی کندر، و خُردن اندکی نمک پیش و پس از غذا و لخت‌نکردن کامل و نخُردن همۀ گوشتهای چسبیده به استخانها که غذای جنّیان است، و نرفتن به پارکها و جنگلها و کوهستانها و بیابانها و کنار رودها و دریاها از کمی پیش از غروب آفتاب تا کمی پس از طلوع آن، و بردن نام خداوند هنگام ورود به دستشویی و حمّام و هنگام درآوردن لباس و پوشیدن آن را سفارش می کنیم. فَالّاهُ خَيْرٌ حَافِظاً وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔻صفحۀ 1 از 3 🔴پدیدارشدن آشوبهای گوناگون در آخرالزّمان 🔵آشوب تیره از عَوْف ابن مالک روایت شده است که رسول خدا (صلّی‌الله‌علیه[‌وآله]وسلّم) فرمود: چگونه می‌باشی تو ای عوف، هنگامی که این گروه مردم (مسلمانان) بر هفتاد و سه دسته جدا شوند، یکی در بهشت و دیگرانشان در آتش؟! گفتم: و آن کی خاهد بود، ای رسول خدا؟ فرمود: هر گاه پاسبانان فراوان شوند، کنیزان سروری کنند، جوانانِ موی بر پشت لب روییده(۱) بر منبرها بنشینند و قرآن را ابزارهای نوازندگیِ دمیدنیِ خُد کنند، مسجدها آراسته گردند، منبرها بلند شوند، مالیات چیز دست به دست شونده(۲) و امانت دارایی آسان به چنگ آمده شود، برای جز خدا فقه در دین آموخته شود، مرد زنش را فرمانبرداری و مادرش را نافرمانی [و دوستش را نزدیک](۳) و پدرش را دور کند، پسینیان این گروه مردم (مسلمانان) پیشینیان آن را ناسزا گویند، قبیله را بیرون‌روندگان از راه درست مهتری کنند و رهبر گروه پَست‌‏ترينشان باشد، و مرد برای پرهیز از بدی‌اش گرامی داشته شود، پس، در آن روز آن رویداد خاهد بود ... سپس آشوبی تیره و تاریک می‌آید، سپس آشوبها برخی در پی دیگری‌اند تا آن‌که مردی از خاندان من برشورد که به وی مهدی گفته می‌شود؛ پس، اگر به او رسیدی، پیروی‌اش کن و از راهیافتگان باش.(۴) مقصود از «آشوبی تیره»، آشوبی سخت و سراسری است که به بسیاری از مردم می‌رسد. --------------------------------------------------------------------- ۱. در همۀ نسخه‌های چاپی المعجم الکبیر نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «الحُمْلان» (گوسفندان) یافت می‌شود که سازگار با آن‌چه در برخی روایات اسلامی آمده است از «نشستن نوجوانان بر منبرها» و «نوجوانان بر منبرها سخنرانی می‌کنند»، به «الغلمان» اصلاح و ترجمه گردید. ۲. مرادش آن است که گاهی برای این و گاهی برای آن باشد. ۳. میان دو چنگک از افزوده‌های ما است که آن را از روایتی دیگر مانند این روایت گرفته‌ایم که در «سنن الترمذيّ» آمده است. ۴. المعجم الكبير، ج ۱۸، ص ۵۱، ح ۹۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. از ابن ابی صَدَقَۀ یمانی روایت شده است که گفت: پیشِ رویِ ساعت امیرانی دروغگو، وزیرانی شتاب‌ورز در نافرمانیها، امانتدارانی خیانتکار، سرپرستان گروههایی ستمکار و عبادت‌پیشگانی(۱) بیرون‌رونده از راه درست برانگیخته می‌شوند؛ خاهشهایشان گوناگون و چهره‌هایشان چهرۀ ترسایان است، برای آنان دوری از نافرمانیها و چیزهای آمیخته با حلال و حرامی(۲) نیست، دلهایشان بدبوتر از مردارهاست، خداوند آنان را آشوبی تیره و تاریک می‌پوشاند، سرگردان و کورکورانه در آن می‌افتند، مانند سرگردان و کورکورانه ‌افتادن یهودیان [در](۳) تاریکی.(۴) چنین می‌نماید که این حدیث از سخنان پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله)باشد، اگرچه ابن ابی صدقۀ یمانی آن را به وی نسبت نداده است. بدان که مراد از «ساعت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، زمان قیام قائم(علیه‌السّلام) است. --------------------------------------------------------------- ۱. واژۀ «القُرّاء» در متن عربی حدیث به معنای عبادت‌پیشگان و قرآن‌خانان می‌باشد، و چنین می‌نماید که مراد از آن در این‌جا همان معنای نخست است. ۲. در همۀ نسخه‌های چاپی السنن الواردة في الفتن نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «دعة» یافت می‌شود که سازگار با آن چه در «البحر الزخّار» آمده است، به «الغلمان» اصلاح و ترجمه گردید. ۳. میان چنگک از افزوده‌های ما است. ۴. السنن الواردة في الفتن، ص ۱۱۸، الجزء ۳، ب ۳۶، ح ۲۱۸؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
🔻صفحۀ 2 از 3 از اَصْبَغ ابن نُباتَه روایت شده است که گفت: امیر مؤمنان [علی](علیه‌السّلام) سخنرانی کرد و فرمود: ... چشم به راه آشوب اَمَوی و دولت کسرَوی باشید، سپس دولت بنی عبّاس با گشایش و سختی(۱) روی می‌آورد، و شهری میان دِجْلَه و دُجَيل(۲) و فُرات ساخته می‌شود که به آن زَوْرا گفته می‌شود، کسی که آن‌جا زیست کند، نفرین‌شده است، از آن‌جا سرشت بسیارزورگویان بیرون می‌آید، در آن‌جا کاخها بلند و پرده‌ها آویزان می‌شوند، با فریب و شتاب‌ورزی در نافرمانیها رفتار می‌کنند(۳)، پس، بنی عبّاس که ۴۲ پادشاه‎اند(۴)، آن‌جا را به شمار سالهای پادشاهیشان دست به دست می‌کنند، سپس آشوب تیره و گردنبند سرخ(۵) است که در پسِ آن(۶) گیرندۀ حق می‌باشد.(۷) بنا بر آن‌چه هویداست، مراد از «دولت کسرَوی» در این حدیث، دولت پادشاهان بنی اُمیّه است که خلافت اسلامی را به دولت پادشاهی موروثی مانند دولت کسراها (خسروها) در ایران کهن دگرگون کردند، و دولت عبّاسیان نیز این گونه بوده است، و برخی پژوهشگران باور دارند که مقصود از «گردنبند سرخ» همان کراوات سرخ است که غربیان مسیحی بر گردنهایشان می‌پوشند و به صلیب نسبت داده می‌شود و نماد فرهنگ غربی در روزگار ما می‌باشد، و شاید یادکردن آن در این‌جا به جنبش رومیان صلیبی در آخرالزّمان و لشکرکشی آنان در سرزمینهای اسلامی و دست‌اندازیشان در کارهای مسلمانان اشاره می‌کند، و خداوند داناتر است، و مقصود از «زَوْرا» در این‌جا، زورای کهن یا شهر بغداد می‌باشد که پایتخت عبّاسیان بوده است. بدان که از روایات اسلامی بهره‌گرفته می‌شود که برای بنی عبّاس دو دولت و چهل پادشاه می‌باشد: دولت نخستین همان است که در سرزمینهای اسلامی، پس از فروپاشی دولت اَمَوی، بنیادگذاری و ۵۲۴ سال با سی و هفت پادشاه ماندگار شد و از میان رفت، و دولت دومین آن است که در بخشی از سرزمینهای مشرق، در آخرالزّمان برپا می‌گردد و ۴۰ سال با سه پادشاه پایدار می‌ماند، سپس کمی پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) نابود می‌شود. --------------------------------------------------------------- ۱. در مناقب آل أبي طالب، ج ۲، ص ۳۰۸، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «بالروع و الیأس» (با ترس و ناامیدی) یافت می‌شود. ۲. دِجْلَه و فُرات از بزرگترین رودهایی‌اند که از عراق می‌گذرند، و دُجَيْل رودخانه‌ای میان بغداد و تکریت است که سرزمینهایی را آبیاری می‌کند و در رود دجله می‌ریزد؛ بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع. ۳. در همۀ نسخه‌های چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «يتعلون» یافت می‌شود که به «يتعاملون» اصلاح و ترجمه گردید. ۴. در همۀ نسخه‌های چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «۴۲ ملکاً» یافت می‌شود، ولی بهره‌گرفته‌شده از دیگر روایات اسلامی «۴۰ ملکاً» می‌باشد، و دور نیست که این بند از افزوده‌‌های رونوشت‌برداران باشد. ۵. این بند از حدیث در بحار الأنوار، ج ۴۱، ص ۳۱۸، ب ۱۱۴، ح ۴۲، با گزارش از: مناقب آل أبي طالب این گونه آمده است: «الفتنة الحمراء و القلادة الغبراء» (آشوب سرخ و گردنبند تیره)، و درست همان چیزی است که در مشارق أنوار الیقین آمده است؛ زیرا به کار برده شده در روایات اسلامی همان آشوب تیره است، نه آشوب سرخ. ۶. در همۀ نسخه‌های چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «عنقها» یافت می‌شود که سازگار با آن‌چه که در حدیثی در مناقب آل أبي طالب، ج ۲، ص ۳۰۸ آمده است، به «عقبها» اصلاح و ترجمه گردید. ۷. مشارق أنواراليقين، ص ۲-۲۶۰، خطبة الافتخار؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ابو بَصِیر از ابو جعفر [باقر](علیه‎السّلام) روایت کرده است که رسول خدا(صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله) روزی که نزدش گروهی از همراهانش بودند، فرمود: «خدایا برادرانم را به من رویاروی بشناسان» -دو بار-. پس، کسی از همراهانش که پیرامونش بود، گفت: آیا ما برادرانت نیستیم ای رسول خدا؟! فرمود: نه، بی‌گمان، شما همراهان من می‌باشید، و برادرانم گروهی از آخرالزّمان‌اند که ایمان آورده‌اند، در حالی که مرا ندیده‌اند، سوگند که بی‌گمان، خداوند آنان را با نامهایشان و نامهای پدرانشان به من شناسانده است، پیش از آن‌که ایشان را از پشتهای پدرانشان و شکمهای مادرانشان بیرون آوَرَد، بی‌گمان، یکی از آنان سخت‌ماندگارتر است بر دینش از کشیدن درختی خاردار در شب بسیار تاریک، یا مانند گیرندۀ آتش برافروختۀ درخت گز(۱)، اينان چراغهای تاریکیها می‌باشند، خدا ايشان را از هر آشوب تیرۀ تاریکی رهایی می‌بخشد.(۲) ------------------------------------------------------------- ۱. درخت گز چوب سفتی دارد و آتش آن دیر خاموش می‌شود. ۲. بصائر الدرجات، ص ۸۴، الجزء ۲، ب ۱۴، ح ۴؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
🔻صفحۀ 3 از 3 🔵آشوب سخت و رنگارنگ و ریشه‌برانداز از حُذَیفَه ابن یَمان روایت شده است که گفت: در آخرالزّمان سه آشوب خاهد بود: سخت و رنگارنگ و ریشه‌برانداز. پس، «سخت» در رهبری فرزندان عبّاس می‌باشد؛ ریختن [خونها](۱) و گرفتن داراییها به ناراستی. و «رنگارنگ» در زمان مردی از ایشان خاهد بود که در بارۀ هیچ مؤمنی پیمانی را نگاه نمی‌دارد(۲)، اگر از وی درخاست مهربانی شود، مهربانی نمی‌ورزد، و اگر توانا شود، چشم‌پوشی نمی‌کند، خاهشش گردآوری داراییهاست، در میان مردم روشی پست دارد، سپس می‌میرد ... سپس ناسازگاری می‌افتد، سپس مردی از ایشان برمی‌خیزد و مردم را سوی خِیش فرامی‌خاند که با وی گروه هوادارانی بد و کمک‌کارانی ستمگرند. پس بی‌گمان، مردم در آن روز، از سختی گرفتاری‌ای که میانشان فرود می‌آید، آرزوی مرگ می‌کنند ... پس، مردمان در زمانش در سختی و گرفتاری‌ای(۳) خاهند بود، سپس می‌میرد یا کشته می‌شود. و «ریشه‌برانداز» پس، گروهی‌اند که از مغرب برمی‌شورند، راستی را با نادرستی در هم می‌آمیزند، و سوی مردی از قریشیان فرامی‌خانند، چهره‌هایشان و فراخانهایشان سوی زشتی است، فرزندان عبّاس را جستجو می‌کنند؛ پس، هر کس به آن زمان برسد، باید پَلاسی از پلاسهای خانه‌اش باشد، و آن، زمانِ سفیانی است؛ پس، مردمان همواره آن گونه‌اند تا آن‌که محمّد ابن عبدالّاهِ حسینیِ مهدی برشورد ... پس، برای وی میان جایگاه و زَمْزَم پیمان گرفته می‌شود ... سپس بی‌گمان، وی سوی شام می‌رود و سفیانی را می‌کشد، سپس بی‌گمان، وی با همراهانش در سرزمینهای رومیان می‌رود و با فرمان خداوند قُسْطَنْطِینِیَّه را می‌گشاید ... پس، هنگامی که ایشان آن گونه‌اند، ناگهان به آنان خبر می‌رسد که بی‌گمان، دجّال برشوریده است، رها می‌کنند آن‌چه را که در دستانشان است و سوی او روی می‌آورند؛ پس، در آن هنگام، مسیح عیسی ابن مریم فرود می‌آید و دجّال را می‌کشد.(۴) چنین می‌نماید که این حدیث از سخنان پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) باشد، اگرچه حُذَیْفَه ابن یَمان صحابی آن را به وی نسبت نداده است. بر کسی که اخبار آشوبها و نبردهای پُرکشتار در آخرالزّمان را پیگیری می‌کند، پوشیده نمی‌ماند که بی‌گمان، به این حدیث برخی سخنانی افزوده شده‌اند که از رسول خدا(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نمی‌باشند، و ما در این‎جا آن‎چه از آنها درست و سازگار با دیگر احادیث بوده‌اند را آوردیم، و جای نیاورده‌ها سه نقطه گذاشتیم. مراد از «فرزندان عبّاس» در این‌جا بنی عبّاسی‌اند که بخشی از سرزمینهای مشرق را در آخرالزّمان فرمانروانی می‌کنند، و مقصود از «مغرب» در این‌جا همان شام، و «مردی از قریشیان»، عثمان ابن عَنْبَسَه سفیانی است که با بنی عبّاس دشمنی می‌ورزد و از آنان خونخاهی می‌کند. امام مهدی(علیه‌السّلام) در مدینه آشکار می‌شود، سپس به مکّه می‌رود و کنار کعبه، میان جایگاه ایستادن ابراهیم(علیه‌السّلام) و چاه زَمْزَم، می‌ایستد و همراهانش با او پیمان می‌بندند. «قُسْطَنْطِینِیَّه» شهری بزرگ و کهن بر کنارۀ دریای مَرْمَرَه در ترکیه است که پایتخت امپراتوری روم شرقی بود، و ترکهای عثمانی آن را گشودند و آن را اِسْتانْبُول نامیدند و پادشاهانشان در آن‌جا ماندگار شدند تا آن‌که پایتخت را به آنکارا جابه‌جا کردند، و چون این شهر میان دو قارّۀ اروپا و آسیا جای دارد، دارای جایگاهی راهبردی است و به آن دروازۀ اروپا گفته می‌شود.(۵) ----------------------------------------------------- ۱. میان دو چنگک از افزوده‌های ما است. ۲. این گفتار برگرفته از سخن خداوند متعالی در قرآن کریم، سورۀ توبه، آیۀ ۱۰ است: «در بارۀ هیچ مؤمنی پیمانی را نگاه نمی‌دارند، و آنان همان ستمکاران‌اند». ۳. در نسخۀ چاپی الملاحم پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‎جا «شدّة و غلاء» یافت می‌شود که به «شدّة و بلاء» اصلاح و ترجمه گردید. ۴. الملاحم، ص ۱۰-۲۰۹، ب ۲۶، ح ۱۵۵؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۵. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🌺سلام بر خانندگان گرامی و دوستان عزیز و یاران دیرین برای این‌که خانندگان گرامی و دوستان عزیز و یاران دیرین از ما، برای ندیدن پیامها و ناپاسخگویی به پرسشهایشان، رنجیده‌خاطر و آزرده نشوند، بار دیگر یادآور می شوم که به تجربه دریافتم که اگر چنین رفتار نکنیم، خیلی زود خسته می‌شویم و وقتها و فرصتها شتابان از دست می‌روند و از پژوهش و نوشتن و ارائۀ بسیاری از آیات قرآنی و روایات اسلامی و دیگر پیشگوییهای آخرالزّمانی بازمی‌مانیم. نکته‌ها و شنیدنیهای فراوانی هست که اگر شبانه‌روزی کار کنیم، شاید به بخشی از آنها دست یابیم. بی‌گمان، صبوری و همراهی دلسوزانه و دعای خیر شما عزیزانِ منتظر، فرصت و توفیق انجام چنین کارهایی را به نویسنده خاهد داد؛ ان شاء الّاه تعالی. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🌺نمک درمان هفتاد درد و بیماری ابو عبدالله [صادق](علیه‎السّلام) روایت کرده است که پیامبر(صلّى‌الله‌عليه‎وآله) به علی(علیه‎السّلام) فرمود: ای علی، خُراک خُد را با نمک آغاز کن و با نمک پایان بده؛ پس بی‎گمان، کسی که خُراک خُد را با نمک آغاز کند و با نمک پایانش دهد، خداوند از او هفتاد گونه گرفتاری از گرفتاریهای گوناگون را برمی‎دارد که آسانترینشان جذام است.(۱) بر پایۀ دستورهای طبّی و بهداشتی اسلام، بهتر است خُردن غذا را با نمک بیاغازیم و با سرکه به پایان بریم. خُردن اندکی نمک پیش از غذا و کمی سرکه پس از آن، سبب عفونت‌زدایی از دهان و خُشبوکردن آن و سلامت دندانها و لثه می‌شود. نیز نمک و سرکه با حرکت‌بخشی به غدّه‌های دهان و معده و افزایش ترشّحات آنها، به هضم و جذب بهتر غذا یاری می‌رسانند و از نفخ‌کردن غذا و ترش‌شدن آن در معده جلوگیری می‌کنند. ناگوارانه باید گفت که در روزگار ما، بسیاری از پزشکان شرقی با پیروی کورکورانه از پزشکان غربیِ کم‌بهره از دانش و حکمت، تبلیغات فراوان و پرسروصدایی بر زیان نمک کرده‌اند تا جایی که از این نعمت ارزشمند خداوند با نام «سمّ سفید» یاد، و چه بسا مردم را به خُردن غذاهای بی‌نمک تشویق می‌کنند، و بسیاری از مردم مسلمان نیز نمک را از سر سفره‌هایشان برداشته‌اند، در حالی که نمک مایۀ برکت سفره و مزه‌بخش بسیاری از غذاها و خُراکیها و میکرب‌زدا و ضدّ بلغم، سردی و رطوبت است، و بنا بر روایات اسلامی، درمان هفتاد درد، مانند دیوانگی، جزام، پیسی، گلو درد، دندان درد و شكم درد، می‌باشد. ناگفته نماند که خُردن بیش از اندازۀ نمک به کلیه‌ها، کبد، قلب، رگهای خونی و چشم آسیب می‌رساند، و مایۀ سوختن خون و بیرون رفتن موادّ معدنی استخان از راه ادرار و پوکی استخان و تپش و نارسایی قلبی می‌شود. بنا بر این، از بسیارخُردن نمک و خُراکیهای پُرنمک، مانند ماهی شور، پنیر شور و خیار شور، خُدداری کنید، و با دادن خُراکیهای کم‌نمک به کودکان، کاری کنید که نیروی چشایی آنان از خُردسالی با کم‌خُردن نمک خو بگیرد. برخی پژوهشها نشان می‌دهند که هرچند یددارکردن نمک در جهان به کنترل اختلالات ناشی از کمبود ید کمک کرده است، می‌تواند موجب افزایش فشار خون نیز شود. بنا بر این، از مصرف نمکهای یددار شیمیایی که امروزه بسیار در دسترس‌اند، بپرهیزید، و از نمک طبیعی کوهستان و نمک دریا که دارای گونه‌های موادّ معدنی، به‌ویژه یُد، می‌باشند، بهره بگیرید. ————————————————- ۱. المحاسن، ج ۲، ص ۵۹۳، ک الماء، ب الملح، ح ۱۰۹؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 📚گزیده‎هایی از کتاب: طبّ سلیمانی؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔻با رعایت دستورات زیر کرونا را شکست دهید 👇👇👇 🌺بهترین راههای پیشگیری و درمان بیماری واگیر کُرُنا برای در امان‌ماندن از ویروس کرنا و دیگر بیماریهای واگیر، به هیچ وجه ضدّعفونی‌کننده‌هایی مانند وایتکس و الکل که مایۀ آسیب‌زدن به دستگاه تنفّس، به‎ویژه ریه‎ها، و تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌باشند را به کار نبرید، و درست بر عکس برخی پروتکلهای شیطانی سازمان بهداشت جهانی عمل کنید که استفاده از این دو ماده را توصیه می‎کنند. بهتر است بدانید که با استفادۀ مداوم از وایتکس و الکل، آمادگی شما برای ابتلا به کرنا چندبرابر می‌شود. نیز تجربه ثابت کرده است که استفادۀ درازمدّت و مداوم از ماسک، به دلیل استنشاق هوای آلودۀ بازدم، زیانبار است، و به ریه‌ها آسیب می‌زند و باعث تنگی نفس می‌شود. بنا بر این، جز در مکانهای شلوغ و آلوده که احتمال دچارشدن به ویروس کرنا و .... می‌رود، ماسک نزنید. بنا بر این، بهترین کارهای پیشگیرانه، استفاده از ماسک تنها در مکانهای شلوغ و آلوده و دوری از جاهایی با احتمال آلودگی مانند بیمارستانها و نیز مکانهای ضدّعفونی‌شده با وایتکس و نیز شستشوی دستها با آب و سابون و مزمزه‌کردن اندکی نمک طبیعی در آغاز و پایان غذا و جویدن مقداری پیاز و خُردن آن همراه با غذا در یکی از وعده‌های غذایی روزانه و نوشیدن دمنوشهای گرم گیاهی و غذاها و خراکیهای گرم‎طبیعت و نیروبخش مانند گوشت کباب‎شده و سیاه‎دانه با عسل و نیز غرغره با آب ولرمِ کم‎نمک یا گلاب و پرهیز از نوشیدنیها و خُراکیها و غذاهای سردطبیعت و ترش‎مزه مانند نوشابه‌های گازدار شیمیایی و آب یخ و خیار و ماست و دوغ است. بهترین داروها برای درمان کرنا آن است که روزی سه بار اندازۀ یک گردو پیاز شستۀ پوست‌کنده را بجوید و بخُرید و سپس روی آن یک قاشق غذاخُری عسل را مزمزه کنید و بنوشید. نیز روزی دو بار مقداری پیاز را خُرد کنید و درون پاکت پلاستیکی کوچکی بریزید و بوی آن را از درون پاکت با بینی استنشاق کنید و در بیرون از پاکت هوا را از دهان بیرون بدهید. همچنین برای جلوگیری از لخته‌شدن خون، روزی یک تا دو دانه سیر بخُرید. زیرا ویروس کرنا باعث لخته‎شدن خون و مرگ انسان می‎شود. همچنین پیش و پس از هر وعدۀ غذایی کمی نمک طبیعی مزمزه کنید. بهترین دمنوشها برای درمان کرنا دم‌کردۀ آویشن، بومادران، نعنا کوهی، پونه، گل ختمی، استُخُدوس، دارچین، زنجفیل و زعفران‌اند، و روزی سه بار از این دمنوشهای گرم گیاهی بنوشید. بهترین بخورها ضدّ کرنا بخور اکالیپتوس، نعنا یا پونه و یا کمی جوش شیرین و سرکۀ طبیعی است، و روزی سه بار بخور بدهید. برای ضدّعفونی‎کردن دهان و گلو روزی نصف استکان گلاب را صبح و نصف استکان گلاب را شب هنگام خاب غرغره کنید و بنوشید. شایان یادآوری است، کسانی که به بیماری کرنا دچار می‎شوند، بهتر است زیر نظر پزشک و با رعایت دستورهایی که گفتیم، در خانه بیماری خِیش را درمان کنند. زیرا به تجربه ثابت شده است، بیشتر کسانی که تا کنون با ویروس کرنا مرده‎اند، مرگشان در بیمارستان بوده است، و بیشتر کسانی که جان سالم به در برده‎اند، در خانه خُد را درمان کرده‎اند. دلیل اصلی افزایش مرگ‎ومیرها در بیمارستانها، استفادۀ مرتّب کادرهای بهداشتی و درمانی از وایتکس و الکل در ضدّعفونی‎کردن محیط و بستر و لباس و تن بیماران و دادن داروهای ناسودمند و غذاهای سردطبیعت و زیان‌آور به آنان و ترس بیماران از بیماری کرنا و دیدن مرگ دیگران بوده است! آن‎چه در این گفتار آوردیم، حاصل مشورت با برخی دوستان کارشناس در کارهای پزشکی و بهداشتی و تجربیّات به دست آمده در ماههایی است که بشر گرفتار بیماری کرنا شده است. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴😳همراه با کرونا یک قرن بعد از وبا برگردیم به ۱۰۰ سال قبل همه گیری که دقیقا یکصد سال پیش در دوران احمد شاه اتفاق افتاد. چقدر عجیب است دقیقا بعد از یکصد سال دگربار آن روزها در ایران تکرار شده، امیدوارم این کورنا هر چه سریع‌تر تمام شود و دیگر از این خبرها در زندگی روزمره نداشته باشیم، فقط همان تاریخ باشد و در این زمینه تکراری نداشته باشیم چرا که ظاهرا خوب درس نگرفته‌ایم. نوشته‌ها و خاطرات برجای مانده حاکی از آن است که یکی از بدترین مرگ و میرهای این سرزمین در سال ۱۲۹۷- ۱۲۹۸ هجری شمسی همزمان با پادشاهی احمدشاه قاجار اتفاق افتاد در این زمان مصادف با آخرین سال جنگ جهانی اول، کشور از شمال و جنوب تحت تصرف و سیطره امپراتوری بریتانیا، روسیه و آلمان بود و هر کدام از اینها، قسمتی از سرزمین ایران را در اشغال خود داشتند. در این زمان ناامنی امان مردم را گرفته بود. سرکشان و دزدان در جای جای کشور همان لقمه ناچیز مردم را می‌ربودند و کارگزاران دولت نیز شریک دزد و رفیق قافله بودند. حکومت فقط ظاهری بود و فرمان‌هایش در همان پایتخت نیز محلی از اعراب نداشت تا چه رسد به جایی مانند جیرفت که همیشه بر طبل خودسری می‌نواخت. بدتر از همه در این سال، بیماری واگیرداری بود که به آنفلوآنزای اسپانیایی مشهور شد، این بیماری دقیقا به مانند کرونا در این روزها، تمام جهان را درگیر خود کرد و بیش از ۵۰ میلیون و به عبارتی ۱۰۰ میلیون انسان را به کام مرگ فرستاد. متاسفانه ایران با جمعیت تقریبی ۶ تا هفت میلیون آن زمان با حدود یک و نیم میلیون تا دو نیم میلیون تلفات، از جمله جاهایی بود که بیشترین مرگ و میر را به خود اختصاص داد و بنا بر شواهد و قرائن استان کرمان، از جمله جیرفت و بم بیشترین تلفات را متحمل شدند. دولت ناکارآمد، خشکسالی، جنگ و اشغال ایران توسط دولت‌های خارجی، قحطی، غارت و ناامنی، اعتیاد گسترده، آب آلوده و نبود امکانات پزشکی زمینه را برای شیوع سایر بیماری‌ها مهیا کرده بود. کنکاش در اسناد و منابع آن دوران، حاکی از آن است که به همراه آنفلوآنزا بیماری‌هایی مانند وبا، طاعون، مالاریا، تیفوس و سایر بیماری‌های واگیردار نیز بر میزان تلفات افزوده بود. به نظر نویسنده این سطور، بیماری را سربازان هندی که در آن زمان در پلیس جنوب ایران خدمت می‌کردند از راه بندرعباس به جنوب کرمان وارد کرده بودند. در تهران به دلیل آنکه بیماری هم زمان با وزش بادهای شدید همراه شد به "ناخوشی‌باد" مشهور شد و در بین مردم این شعر رواج پیدا کرد: گلدون و کوزه و گلاب‌پاش، دادیم به پنجاه خاشخاش، ای سال برنگردی ، دُکانا را تخته کردی، ای سال برنگردی در میان فقیران که سوءتغذیه آنها را مستعد بیماری و مرگ کرده بود تلفات بیشتر بود و در بعضی جاها تلفات چنان بالا بود که مُرده‌ها را بدون کفن، دفن می‌کردند. احمد کسروی مورخ نامدار در این باره گفته بود: در سال ۱۲۹۷ شمسی جنگ جهانی در میان بود و گرانی نیز پیش‌آمد و می‌توان گفت یک سوم مردم از میان رفتند و آن سال در تبریز آشکارا می‌دیدم که توانگران دست بینوایان نمی‌گرفتند و وقتی خویشان و همسایگانشان از گرسنگی می‌مردند پروا نمی‌داشتند و مردگان از بی کفنی روی زمین می‌ماندند. ایوانوویچ میروشنیکف نویسنده کتاب ایران در جنگ جهانی اول نیز نوشته بود: جنگ جهانی اول برای مردم ایران بداقبالی‌ها و مشقات بی‌شماری به همراه آورد. مناطق وسیعی بر اثر جنگ تخریب شد، ده‌ها هزار ایرانی دچار قحطی شدند و پس از بیماری مردند. امید شریفی مدرس تاریخ دانشگاه جیرفت خبرگزاری جمهوری اسلامی ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🌺خبری خوب برای درمان آسان و اثربخش بیماری کرنا که بارها تجربه شده است!!! امروز با خبر شدم که یکی از دوستان ما که تجربیّات ارزشمندی در طبّ سنّتی دارد، با دو دستور ساده و چند توصیه، حدود ۱۰۰ تن بیمار کرونایی بیمارستانی و غیر بیمارستانی را در قم درمان کرده است. نزدش رفتم و مطالب گفتار «بهترین راههای پیشگیری و درمان بیماری واگیر کُرُنا» در کانال آخرالزّمان را برایش گفتم و همه موارد را تأیید کرد و در بارۀ روش اثر بخش خُد این گونه توضیح داد: انجام کارهای درمانی در خانه و نرفتن به بیمارستان، پرهیز از زدن ماسک جز در جاهای شلوغ و آلوده، پرهیز و دوری از وایتکس و الکل، پرهیز از خُردن نوشیدنیها و خراکیهای خنک و سردطبیعت، مانند آب یخ و ماست و دوغ و خیار، روزی سه بار غرغره با آب نمک رقیق و روزی سه بار هر بار یک قاشق چایخوری سیاه‌دانه و عسل (ترکیب یک قاشق مربّاخری پُر پودر سیاه‌دانه با ۲۵۰ گرم عسل در ظرف دربسته) مزمزه شود، و اگر روزی سه بار هر بار یک قاشق چایخوری ترکیب بره موم و عسل را نیز مزمزه کنند و غذاهای مقوّی بخُرند و از دمکرده‌های گرم گیاهی بنوشند، درمان بهتر و زودتر انجام می‌گیرد. این دستور را یک هفته انجام دهند. ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🌺احتمال اعلان آغاز شمارش معکوس شروع سالهای سخت آخرالزّمانی از رمضان ۱۴۴۲ با توجّه به احتمال اعلان «آغاز شمارش معکوس شروع سالهای سخت آخرالزّمانی» از ماه رمضان ۱۴۴۲، از ارائۀ برخی اخبار روزانه و حاشیه‌ای در کانال آخرالزّمان خُدداری می‌کنیم، و فقط به آوردن آیات قرآنی، روایات اسلامی و پیشگوییهای متون کتابهای مقدّس یهودیان و مسیحیان و زرتشتیان و پیشگوییهای برخی دانشمندان قدیم مانند نوسترآداموس و استخراجات جفری و نجومی و برخی تحلیلهای آخرالزّمانی می‌پردازیم. به دلیل ضیق وقت، از دیدن پیامها، نظرات، خبرها و پاسخگویی به سؤالات جدّاً معذوریم. فقط گفتارهای کانال آخرالزّمان را اگر دوست داشتید، دنبال کنید... ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🌺سال آینده گروهی امیدوارتر و گروهی ناامیدتر از گذشته خاهند شد! در این زمانه ناامیدی و گرفتاری خوب است بشارتی بدهیم، و آن این است ‌که طبق پیشبینیها و حوادثی که پیش رو داریم، هرچند از سال آینده سختیها و گرفتاریها رو به فزونی می‌نهند، در دل اندک مؤمنان باورمند به مهدی آخرالزّمان، بارقه‌هایی از امید به نزدیک‌بودن ظهور شکوفا می‌شوند که پیشتر آنها را تجربه نکرده بودند، و ناباوران بر کفر و ناامیدیشان افزوده خاهد شد!!! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
دوستان اگر سوالاتی برایتان در بارۀ پست زیر پدید آمد، خوب است آن را چندباری بخانید تا به جواب برسید، خُد راهگشاست. هرچند عدد ابجدی 37 برای الّاه درست است، اعداد یادشده در روایات اسلامی اثرگذارترند، به ویژه عدد 10. بیش از این معذورم.👇👇👇
🌺پرده‌برداری از رازی نانوشته و ناگفته پیرامون نام مبارک «الّاه» شاید شما خانندگان هرکدام یک یا چندین بار اسم علم حروف و اعداد و ابجد و اذکار را شنیده‌اید و برای نمونه به گوشتان خُرده است که اسم مبارک الله را اگر عدد بگیریم، (ا=۱ ل=۳۰ ل=۳۰ هـ=۵) ۶۶ به دست می‌آید، و اگر ۶۶ بار آن را بازگو کنید، خواص و آثاری دارد. سدها سال است که در برخی کتابهای علوم غریبه و اذکار و ادعیه در بارۀ الله این گونه نوشته‌اند و برخی علمای علوم غریبه نیز چنین نظری داده‌اند و دارند، ولی بی‌گمان، به ذهنتان خطور نکرده است که اگر عدد این ذکر که از مهمترین نامهای الاهی و اذکار است، ۶۶ می‌باشد، پس، چرا در میان روایات پیامبر و امامان پس از وی-صلوات‌الّاه‌علیهم- سخنی یافت نمی‌شود که در آن سفارش به گفتن الله با آن عدد شده باشد؟! گفتنی است، عالمترین کس از امّت اسلامی پس از رسول خدا-صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله-، امام علی-علیه‌السّلام- بود که بنا بر روایت موجود در کتابهای شیعیان و سنّیان، پیامبر گرامی پیش از وفاتش هزار باب علم را به وی آموخت که از هر بابی هزار باب دیگر برایش کشف شد. شگفت آن است که هنگام گردآوری و نوشتن قرآن کریم در زمان عثمان، از قرآن نوشته‌شده با دست چنین عالمی که وارث علم نبی بود و نیز از قرآن دو صحابی بزرگ دیگر، یکی عبدالّاه ابن مسعود و دیگری اُبیّ ابن کعب، استفاده نشد، و قرآنی گردآوری و در دسترس همگان قرار گرفت که هزاران اختلاف قرائی متنی و حروفی و اِعرابی در آن پدیدار شد، و همۀ اینها برآیند عالم‌نبودن گردآوری‌کنندگان قرآن عثمانی به همۀ آیات قرآنی و قرائت و کتابت و رسم‌الخطّ عربی درست بود که در آن زمان شکل نگرفته بود، و مایۀ نادرست‌نویسی بسیاری از حروف و کلمات قرآنی گردید! در هر حال، قرآن کریم گردآوری‌شده نزد امام علی-علیه‌السّلام-، چنان‌که بر رسول خدا-صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله- نازل شده بود، سرانجام در آخرالزّمان، با دست امام مهدی-علیه‌السّلام- آشکار و به همگان آموخته خاهد شد. یکی از نامهای پر راز و رمز و گرانبهای نادرست‌ نوشته‌‌‌شده و نادرست عددگیری‌شده نزد پیشینیان تا روزگار ما، کلمۀ مبارک الله (الّاه) است. باید دانست که در هر زبانی از زبانهای بشری، حروفِ کلمات شکل و جایگاه و ساختاری ویژه دارند که در یک مجموعه با دیگر حروف، هماهنگی خاصّی را پدید می‌آورند. بنا بر این، هر واژه باید بر پایۀ آن‌چه بر زبان می‌آید و نیز ریشۀ لغوی و معنایش به گونه‌ای درست بر صفحۀ کاغذ نوشته شود، و سپس، خلاصه یا مکرّر آن بر مبنای قوانین علم حروف و اعداد (اَرَثْماطیقی) عددگیری شود تا در جایگاه درستی قرار گیرد و بر دل و دیده و زبان آید و سرچشمۀ آثار و برکاتی شود. در بارۀ الله (الّاه) باید گفت که برخی دانشمندان مسلمان آن را ترکیبی از «ال» تعریف و «اِلاه» نکره می‌دانند که اگر دو بخش را در هم ادغام کنیم، «اَللّاه» به دست می‌آید، ولی برخی دانشمندان دیگر آن را کلمه‌ای بسیط و اسم عَلَم برای ذات خداوند متعالی می‌دانند که من نیز بر همین باورم، و بنا بر این، باید «الّاه» نوشته شود. پس در هر دو صورت، نوشتن این نام به شکل «الله» کاری نادرست می‌باشد؛ به‌ویژه آن‌که حرف ا (الف) که در تلفّظ بر زبان می‌آید، و در اعداد ابجدی عددش ۱ (یک) است، ناروا از کتابت افتاده و در محاسبۀ اعداد به شمار نیامده است! بنا بر آن‌چه گفتیم و بر پایۀ علم حروف و اعداد، اگر آن نام مبارک را «الله» بنویسیم که سددرسد نادرست است، مجموع عدد ابجدی‌اش ۶۶، و اگر اللّاه بنویسم ۶۷ و اگر الّاه بنویسم ۳۷ (ا=۱ ل=۳۰ ا=۱ هـ=۵) می‌شود، و در هر صورت ۶۶ غلط می‌باشد، و این رازی است که تا زمان ما کسی، جز اصحاب سرّ، به آن پی نبرده است، و اگر هم کسی بدان توجّه کرده باشد، عدد ۶۷ یا ۳۷ را برای آن ذکر نکرده‌ است. بنا بر این، در کتابهای روایی و دعایی مسلمانان هیچ گاه روایتی را نمی‌یابید که گفته باشد کلمۀ «الّاه» را ۶۶ بار بگویید، و بر عکس آن، در برخی روایات اسلامی و دعاها این ذکر یک مرتبه و در برخی سه مرتبه و در برخی ۱۰۰ مرتبه تکرار می‌شود، و در روایتی از امام صادق-علیه‌السّلام- به ده بار پیاپی گفتن «یا الّاه» برای برآورده‌شدن حاجتها سفارش شده است! در پایان این گفتار، از خانندگان بزرگوار می‌خاهم که اگر از آن‌چه گفتم، برایتان بهره‌ای حاصل شد و راهی باز گردید و حال خُشی دست داد و دل شکسته‌ای پیدا شد و خدای را با نام «الّاه» صدا زدید، بندۀ نویسندۀ گنهکار و اساتید دانشمند بزرگوارم در علوم یادشده را نیز به دعای خیر خِیش یاد کنید. 📚گزیده‌هایی از نوشتارهایم پیرامون «اذکار و ختومات»؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🌺من یاغی نیستم!!! روزی مرحوم آخُند ملّا محمّد کاشی در مدرسۀ صدر اصفهان در کنار حوض مشغول وضوگرفتن بود که شخصی با عجله آمد، وضو گرفت و داخل اتاق رفت و به نماز ایستاد. با توجّه به آن‌که مرحوم کاشی خیلی بادقّت وضو می‌گرفت و همۀ آداب و ادعیۀ وضو را به‌جا می‌آورد؛ قبل از اين‌كه وضوی آخند تمام شود، آن مرد نماز ظهر و عصر خُد را هم خانده بود! هنگام بیرون‌رفتن با مرحوم کاشی روبه‌رو شد. ایشان پرسید: چه کار می‌کردی؟ گفت: هیچ. فرمود: تو هیچ کار نمی‌کردی؟! گفت: نه! (می‌دانست که اگر بگوید نماز می‌خاندم، کار بیخ پیدا می‌کند) آقا فرمود: مگر تو نماز نمی‌خاندی؟! گفت: نه! آخوند فرمود: من خدم دیدم که داشتی نماز می‌خاندی! گفت: نه آقا، اشتباه دیدید! سؤال کرد: پس چکار می‌کردی؟ گفت: فقط آمده بودم به خدا بگویم: «من یاغی نیستم»، همین! این سخن در مرحوم آخند چنان اثر گذاشت که تا مدّتها هر وقت از احوال وی می‌پرسیدند، ایشان با حال خاصّی می‌فرمود: من یاغی نیستم! 📚گزیده‌هایی از کتاب: کشکول نمونه؛ گردآوری و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴نقش الله -نه الّاه- پدیدآوردۀ دست بشر خطاکار است! با نکته‌ای که در بارۀ غلط بودن نوشتار الله گفتیم، می‌توانید خیلی راحت نتیجه‌گیری کنید که هر قرآن خطّی و دست‌خطّی که در آن الله -نه الّاه- یافت و به امامان دوازده‌گانۀ شیعیان نسبت داده شد، بدانید نسبتش دروغ و کذب است. نیز نقش الله که گاه بر روی برخی سنگها دیده می‌شود و افرادی ادّعا می‌کنند که طبیعی و خداساخته‌ است، و یا نسبت به امام می‌دهند، بدانید که دست بشر خطاکار در پدیدآوردنش در کار است! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1