eitaa logo
آخرالزّمان
1.3هزار دنبال‌کننده
294 عکس
83 ویدیو
3 فایل
@joinchatakheruzzaman پایگاه بررسیهای راهبردی رویدادهای آخرالزّمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴احتمال دارد رمضان 1443 سرآغاز سال دومِ سخت آخرالزّمانی باشد! پیشتر تنها در حدّ احتمال و آرزو گفتیم که خدا کند رمضان 1442 سرآغاز سه سال سخت آخرالزّمانی باشد! و اکنون نیز که جنگ روسیه با اکراین روی داده است و کمبود موادّ غذایی و گرانی و خشکسالی در جهان پدیدار شده است، یادآور می‌شویم که ممکن است رمضان 1443 سرآغاز سال دومِ سخت در آخرالزّمان باشد، و خداوند داناتر است. در بارۀ سه سال سخت می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید 👇👇👇 🔴سه سالی سخت پیش از شورش دجّال در آخرالزّمان https://eitaa.com/joinchatakheruzzaman1/373
🔴گران‎شدن نرخها در آخرالزّمان نشانۀ چیست؟! قاسم ابن اسحاق از پدرش از نیای خُد روایت کرده است که رسول خدا(صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله‎وسلّم) فرمود: نشانۀ خُشنودی خداوند(تعالی) در مردمش، ارزانی نرخهایشان و برابری‎ورزیدن پادشاهشان، و نشانۀ خشمگینی خداوند(تبارك‎وتعالى) بر مردمش، از راستی برگشتن پادشاهشان و گرانی نرخهایشان است.(1) امیر مؤمنان [علی](عليه‌السّلام) روایت کرده است که رسول خدا(صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله‎وسلّم) فرمود: هر گاه خداوند بر گروهی از مردم خشم گیرد و میان آنان شکنجه‌ای فرو نفرستد(2)، نرخهاهايشان گران می‌شوند، عمرهايشان كوتاه می‌شوند، بازرگانانشان سود نمی‌برند، ميوه‎هايشان پاكيزه نمی‌شوند، رودهايشان پُرآب نمی‌شوند، بارانهايشان از آنان بازداشته می‌شوند و بدهایشان بر آنان چيره ‏می‌گردند.(3) ——————————————————————- 1. الكافي، ج ۱۰، ص ۵۲، ک المعیشة، ب الأسعار، ح ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 2. مرادش آن است: میان آنان گرفتاری بزرگ و یک‌باره‌ای نفرستد. 3. الكافي، ج ۱۰، ص ۵۵۳، ک المعیشة، ب النوادر، ح ۵۴؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴آیا گرانی در آخرالزّمان از نشانه‌های ظهور و امتحان الاهی است؟ بله گران‌شدن قیمتها در شهرها و سرزمینها از امتحانات الاهی است، و حاکمان قدرتمند که نرخها را گران می‌کنند و تاجران زراندوز که کالاها را گران می‌فروشند را جهنّمی می‌کند، و مردم ناتوان را به سختی و فقر می‌کشاند، و ایمان آنان را می‌گیرد، و این یعنی عذاب و امتحان الاهی. برای همین، مردم عادی باید قناعت کنند و توانگران و داراها به داد ناداران و نیازمندان برسند و همه تلاش کنند ایمانشان از دست نرود! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴برای دورشدن از خشم خداوند چه کارهایی انجام دهیم؟! برای دورشدن از غضب خداوند از برخی کارها که به آنها اشاره می‌کنیم پرهیز کنید: 1. پرهیز از پس‌انداز سرمایه‌ها در بانکها و گرفتن وامهایشان؛ زیرا گردانندگان این بانکها رباخار و دشمنان خدایند. 2. پرهیز از موسیقیها و نوازندگان و اماکنی که در آن موسیقی نواخته می‌شود. 3. پرهیز از نوشیدنیها و خراکیهایی که از کشورهای غیر مسلمان و از دست غیر مسلمانان به دستتان می‌رسد؛ مانند انواع نوشیدنیها و چاییها و شکلات و ... 4. پرهیز از خردن گوشت و تخم ماهیهایی مانند اوزون‌بُرون که پولک ندارند و دوری کردن از کسانی که در کار تولید، صید و خرید و فروش آنها می‌باشند. 5. دوری‌کردن از انسانهای خیلی پولدار و بسیار متمکّن که از سدهزارشان یکی سرمایۀ حلال ندارند، و طبق روایات اسلامی، ثروت در آخرالزّمان در دست انسانهای پست می‌افتد و نشستن با ثروتمندان قساوت قلب می‌آورد. 6. پرهیز از مجالس گناه و نشستن با انسانهای گناهکار و کفرورز و بی‌اعتقاد به پیامبران و امامان دوازده‌گانه(سلام‌الّاه‌علیهم)، مگر در حدّ ضرورت و احتمال اثرگذاری و اجرای صلۀ رحم در میان خیشان. 7. پرهیز از انسانهای دروغگو و فریبکار و عهدشکن که اینان هیچ گاه از مکر خداوند در امان نیستند. 8. پرهیز از عالمان گمراهی که سیره‌شان دنیاطلبی و شیوه‌شان توجیه کارهای ستمگران است. 9. پرهیز و دوری از حاکمان ستمگر و کارگزارانشان. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🌺بر اساس بررسیهایی که در آیات قرآنی، روایات اسلامی و متون کتب یهودیان و مسیحیان و زرتشتیان انجام داده ایم، و نیز برخی استخراجات جفری که انجام گرفته است، و اخبار تطبیقی که بدانها دست یافته ایم، وقوع ظهور در روزگار ما حتمی است، و ماههای آینده ماههایی پُرحادثه خاهند بود!!! در ایران نیز اختلافات سیاسی، خانوادگی و مالی و دعوا بر سر ارث و میراث در ماههای اخیر رو به فزونی نهاده است. صبور باشید و تسلیم خاسته های نامشروع برادران و خاهران و عروسها نشوید تا به زودی سر طمّاعان و دروغگویان و ... به سنگ بخرد! حتّی اگر از طریق شکایت و قانون و دادگاهها به نتیجه نرسیدید، نگران نباشید. لطفا از ارسال پیام و سؤالات خدداری کنید و ذهن ما را درگیر این امور نکنید. خبرهای مهمّی در پیش‌اند! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴هشدار! دور تازه‌ای از آیات عذاب در ایران در حال فرودآمدن است! در کنار فروکش‌کردن بیماری کرنا، می‌بینیم که خشکسالی و گرانی طاقت‌فرسا و وزش بادهای تند و ویرانگر و حوادث مرگ‌آفرین ساختمانی و جاده‌ای در ایران روز به روز در حال فزونی‌اند. چند روز پیش شاهد فروریختن ساختمان متروپل در آبادان با چندین کشته بودیم، و اکنون خبر رسیده است که ۵ واگن از ۷ واگن قطار مشهد به یزد، در ۸۵ کیلومتری تبس به یزد، از ريل خارج شده و ۱۰ تن کشته و ۵۰ تن زخمی بر جای گذاشته است که ۱۲ تن از آنان بدحال‌اند! پیشبینی می‌شود که به‌زودی بر اثر باد و باران و خشکسالی و زلزله و فرونشست زمین شاهد فروریختن و فرورفتن بسیاری از ساختمانهای فرسوده و تازه‌ساز در کشور باشیم! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴در آخرالزّمان داراییهای مردم غارت و نابود خاهند شد! آیا می‌دانید غارت هزاران میلیارد سرمایه‌های اندوخته و امانات مردم در بانکها توسّط اختلاسگران بانکی و نیز در صندوقهای بیمه و بازنشستگی و در صندوق امانات بانک ملّی از نشانه‌های آخرالزّمان‌اند. در این باره روایاتی هست که در مباحث دیگر به آنها اشاره شده یا خاهد شد. به طور کلّی سیستم بانکداری ربوی دشمنی و جنگ با خداست و به دشمنان خدا اعتماد نباید کرد! در هر حال، کمی پیش از ظهور، امنیّت مالی نیز در کنار امنیّت جانی، از دست می رود، و دزدیها و غارت داراییهای مردم روز به روز رو به فزونی می نهد! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴پاسخ به برخی خرده‌گیران و کج‌اندیشان در پاسخ به برخی کسانی که از دانش مهدوی برخردار نیستند و بر ما در قضایای دزدی و غارت اموال مردم در آخرالزّمان خرده می‌گیرند که ما هر چیزی را جزو نشانه‌های آخرالزمان به شمار می‌آوریم، نخست می گوییم همین «هر چیزی» را که می گویید، سخنی دروغ است و ما چنین نمی کنیم، و اینکه ما دزدیها و اختلاسهای بزرگ در ایران را جزو نشانه‌های آخرالزّمان برشمرده‌ایم شک نکنید که روایاتی در این باره داریم که به برخی در گذشته اشاره کرده ایم و برخی دیگر را نیز در آینده خاهیم آورد، و اگر بخاهیم می توانیم با بهره گیری از روایات اسلامی مقاله ای پیرامون دزدی و غارت اموال در آخرالزّمان بنویسیم، و در هر حال، این دزدیها و غارتها همچنان ادامه می یابند تا اینکه در زمانی نزدیک به ظهور اموال حاجیان در حج غارت شوند و پردۀ گرانبهای کعبه به یغما رود. ناگفته نماند اموال برخی زیارتگاهها و اماکن مقدّس ائمۀ طاهرین(علیهم‌السلام) نیز چنین خاهند شد، و در نهایت همۀ اموال به دست یاران امام مهدی(علیه‌السلام)، چون حسنی گیلانی و دیگران می افتند تا صرف مبارزه با باطل و آبادانی زمین شوند. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴آینده تاخت و تازهای خاورمیانه در آینده تاخت و تازهای خاورمیانه، به‌ویژه سرزمینهای اسلامی، برای روسیه نقش چندانی نمی توان قائل شد، و ارمنستان و آذربایجان تا خلیج فارس و عراق و سوریه و یمن و شام، مستقیم یا نیابتی عرصۀ تاخت و تاز ترکها و عربها و اروپاییان و آمریکاییها می‌شوند! اسرائیل نیز آرام در کناری می نشیند و نظاره گر خاهد بود، و در زمانی نزدیک به ظهور، با تهاجم شورشیان آفریقایی وابسته به ترکیه و عربستان رو به رو خاهد شد، و سرانجام به دست پیروان امام مهدی(علیه‌السلام) گشوده می‌گردد! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴اوضاع اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کنونی در ایران و افغانستان و سوریه و لبنان و یمن و مصر، منطقۀ خاورمیانه را سوی بحرانی تمام عیار به پیش می‌برند! در کنار سختیهای فزاینده و طاقتفرسا، سرنوشت و مقدّرات حکومتها و مردم نیز رو به تغییرند! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴از دیدن پیامها و پاسخگویی معذوریم کسانی که پیام می دهند و سؤال می پرسند، لطفاً نگاهی به پیام پین شده در بالای صفحۀ تلگرام ما بیندازند! خاندن پیامها و پاسخگویی را تعطیل کردیم! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴خلاصه و شاه‌کلید رویدادهایی که طیّ سه سال، از دی ماه ۱۳۹۹ تا دی ماه ۱۴۰۲، روی داده و روی خاهند داد را در گفتار زیر بیابید👇👇👇
هدایت شده از آخرالزّمان
هدایت شده از آخرالزّمان
🔻صفحۀ 1 از 2 🔴پیش‌درآمدها و پیامدهای نزدیکی مشتری و زحل در آخرالزّمان 🔵نزدیک‌شدن مشتری و زحل از رویدادهای نجومی‌ای است که هر بیست سال یک بار انجام می‌شود. منّجمان خبر داده‌اند که مشتری و زحل، در ۱ دی ۱۳۹۹ برابر ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰، با ۶ دقیقۀ کمانی در صورت فلکی جَدْی (بزغاله)، به هم نزدیک می‌شوند، و گفته‌اند که این نزدیکی کمیابترین و نزدیکترین نزدیکی میان دو بزرگ‌ستاره از ژوئیه ۱۶۲۳ است که در آن نزدیکی‌ای با ۵ دقیقۀ کمانی روی داده است(۱)؛ زیرا دوری مشتری و زحل هنگام اقتران کمتر از یک درجۀ قوسی خاهد بود، و دو بزرگ‌ستاره، با نزدیکی بسیار و کمیابی میانشان، آشکارا کمی پس از غروب خُرشید در جنوب غربی آسمان دیده می‌شوند، و چنین نزدیکی‌ای در گذر سده‎ها و روزگاران جز بارهایی اندک روی نخاهد داد. دانشمندان نجوم باور دارند که نزديكی دو بزرگ‌ستارۀ مشتری و زحل در برخی زمانها از آشکارشدن انسانهای برجستۀ کارساز در سرنوشت بشر و روی‌دادن زمین‌لرزه‌ها، ناسازگاریها، دشمنيها، ناآرامیها و جنگها ميان فرمانروایان و مردمان و فرودآمدن اندوهها و سختیها بر سران و ناتوان‌شدن پادشاهان و مرگشان و فروپاشیدن حکومتها و دولتها و کشورها و جابه‎جاشدن فرمانروایی از خاندانی به ديگری و دگرگونی در اخلاق مردم و دینهایشان خبر می‎دهد، و بر کسی که در علم نجوم پیگیری و آزمودگی دارد، پوشیده نمی‌ماند که این رویدادها گاه از یک‌سالی پیش از اقتران تا سه‌سالی پس از آن نمایان می‌شوند، و گاهی پیامدهایشان در درازای سالیان یا سده‌ها و روزگاران پایدار می‌مانند، و خداوند داناتر است. شیخ مفید(رحمه‌الّاه) آورده است: هرگاه زحل و مشتری در یک برج گرد آیند، دنیا در بیشتر حالات دگرگون می‌شود، و کارهای مردم دگرگون می‌شوند، و شورشیان از همه سو، به‌ویژه از گیلان و دیلمها و کردها، برمی‌شورند، و مردم را می‌کشند، کشتاری سخت، و کار بر مردم از ترس و اندوه سخت می‌شود، و فرومایگان جایگاهشان بلند می‌شود، سرشتهای همۀ مردمان دگرگون می‌شوند، و از آنان شرم و انسانیّت می‌رود، و هر کدام در دیگری آزمندی می‌کند، و در ایشان، به‌ویژه زنان، تباهی، انداختن زایندگان فرزندان حرام را، ریختن خونها، کشتن و گرسنگی افزوده می‌شود.(۲) بدان که نوشتار نجومی‌ای که پیشتر آوردیم، به واپسین نزدیکی‌ای که میان مشتری و زحل پیش از ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام) روی می‌دهد، اشاره می‌کند. پس، پیامدهای پیشبینی‌شده برای این اقتران بهره‌گرفته‌شده از علم نجوم و برپایۀ درونمایۀ برخی روایات اسلامیِ‌ بیانگر رویدادهای آخرالزّمان‌اند؛ مانند آن‌چه امیر مؤمنان علی(علیه‌السّلام) فرمود: «هر گاه ... قیامگری از ما در گیلان برپا خیزد»(۳)، و آن‌چه امام صادق(علیه‌السّلام) از آن خبر داد: «حسنی، نوجوان روشن‌چهره، از سوی دیلمان برمی‌شورد»(۴)، و آن‌چه امام علی(علیه‌السّلام) آن را پیشبینی فرمود: «هر گاه ... برای بلندقدان و تناوران کُرد پرچم برافراشته شود»(۵)، و مراد از «شورشیان از همه سو ... برمی‌شورند»، کسانی‌اند که پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) برمی‌شورند، حق باشند یا باطل، مانند: عَوْف سُلَمِی و اَصْهَب مَرْوانِی در جزیره و عراق، هاشمی شَیْصَبانِی در کوفه، کردهای طالبانی در شَهْرِزُور (سلیمانيّه) در کردستان عراق، سعید شُوشِی در خوزستان، قُرَیْشِی عَدَوِی در سیستان، حسنی گیلانی در دَیْلَمِسْتان، شُعَیْب تَمِیمِی خراسانی در سمرقند، هاشمی چینی در سِینْ‌کِیانْگ، شَرُوسِی در ارمنستان و آذربایجان، اَعْرَج کِنْدِی در لیبی، اَبْقَع فِهْرِی در مصر، جُرْهَمِی و رَبِیعِی و سُفْیانِی در سوریه، چشم‌فروهشته در صنعا و حسینی یمانی در یمن. نیز احمد بُونی گفته است: هر گاه زحل با مشتری نزدیک شود، جنگ در سرزمینها فراگیر می‌شود، و پادشاهی از پادشاهان دنیا و زمین می‌میرد.(۶)
هدایت شده از آخرالزّمان
🔻صفحۀ 2 از 2 شایان یادآوری است که بی‌گمان، مشتری و زحل، در ۱۰ دی ۱۳۵۹ برابر ۳۱ دسامبر ۱۹۸۰، با ۱ درجه و ۲ دقیقۀ کمانی، به هم نزدیک شدند، و یک‌سالی پیش از این نزدیکی، ارتش سرخ شوروی در ۲۵ دسامبر ۱۹۷۹ وارد افغانستان شد و حفیظ‌الّاه امین رئیس‌جمهوری را در ۲۷ دسامبر ۱۹۷۹ کشتند و بَبْرَک کارْمَل را جایگزین وی کردند، و نه سالی در آن‌جا ماندند، و در این دوران، یک و نیم میلیون افغانی کشته و سه میليون زخمی و دو میلیون رانده و پنج میلیون تن به دیگر کشورها پناهنده شدند، و پنج‌ماهی پیش از نزدیکی، پادشاه بركنارشدۀ ایران محمّدرضا پهلوی در ۵ مرداد ۱۳۵۹ در مصر مرد، و سه ماهی پیش از نزدیکی، میان ایران و عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ جنگی بزرگ شعله‎ور شد که هشت سال پایدار ماند و کشته‎های بسیار و ویرانیهای فراوانی از آن بر جای ماند، و نه‌ماهی پس از آن نزدیکی، محمّد اَنْوَر سادات، رئیس‌جمهوری مصر، در ۶ اکتبر ۱۹۸۱ کشته شد، و محمّد حُسْنِی مبارک، در ۱۴ اکتبر ۱۹۸۱ جانشينش گردید، و نیز میان مشتری و زحل در ۸ خرداد ۱۳۷۹ برابر ۲۸ می ۲۰۰۰ نزدیکی‌ای‎ با ۱ درجه و ۹ دقيقۀ کمانی روی داد، و پس از گذشتن پانزده‌ماهی از این نزدیکی، حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا روی داد که مایۀ ویرانی دو برج مرکز تجارت جهانی در نیویُرک و کشته و زخمی‌شدن نزدیک ۱۰ هزار تن شد، و در پی آنها، آمریکا و همپیمانانش جنگ با افغانستان را در اکتبر ۲۰۰۱ برپا ساختند و حکومت طالبان را که سازمان القاعده را پناه داده بود، برانداختند، و سپس در مارس ۲۰۰۳ بر عراق یورش بردند و حکومت حزب بعث با رهبری صدّام را فروپاشاندند، و از این دو جنگ هزاران کشته و زخمی و زیانهای مالی فراوانی بر جای مانده است! هنگامی که به تاریخهای دور می‌نگریم، می‌بینیم که بی‌گمان، مشتری و زحل در سال ۶ پیش از سال میلاد عیسی مسیح(علیه‌السّلام) نزد بیشتر مسیحیان، به هم نزدیک شدند، ولی چون برخی پژوهشگران باور دارند که مسیح چهار تا هشت‌سالی پیش از سال آغازین میلادی زاده شده، پس، سزاوار است گفته شود که ولادت در سال اقتران یا در سالی نزدیک به آن بوده است، و نیز می‌بینیم که بی‌گمان، میان مشتری و زحل در ۵۷۱ م، سال ولادت پیامبر(صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله)، و همچنین در سال ۶۱۰ م، سال بعثت وی، نزدیکی روی داده است! افزون بر آنها، مشتری و زحل در مارس ۱۲۲۶ با ۲ دقیقۀ کمانی به هم نزدیک شدند، و زمین‌لرزۀ سختی شهرزور در کردستان عراق را در نوامبر ۱۲۲۶ ویران کرد، و چنگیزخان، بنیادگذار امپراتوری مُغُلی، در اوت ۱۲۲۷ مرد! در پایان این گفتار از خداوند متعالی می‌خاهیم که بدیها و آسیبهای آسمانی و زمینی را، با برکت محمّد و خاندان پاکش(صلوات‌الّاه‌علیهم) و خاندن آیة‌الکرسی و دادن صدقات در راه خدا، از ما و همۀ مؤمنان، دور کند. ------------------------------------------------------------------ ۱. در سال ۱۶۲۳ م شاه عبّاس یکم بغداد را گشود و آن را از دستان سپاهیان دولت عثمانی بیرون آورد. ۲. الاختصاص، ص ۱-۱۶۰، آفة العلامات في السنة؛ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۳. الغیبة، نعمانی، ص ۲۸۳، ب ۱۴، ح ۵۵؛ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۴. الهدایة الکبری، ص ۴۰۳، ب ۱۴؛ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۵. مشارق أنوار الیقین، ص ۲۶۶، خطبة التَّطَنْجِيَّة؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۶. شمس المعارف الكبرى، ص ۳۲، الجزء ۱، فصل في اقتران الکواکب بالکواکب؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ایران-قم-یک‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🌺گفتاری فشرده پیرامون قیام حسنی گیلانی در آخرالزّمان از قیامهای قطعی بر حق در آخرالزّمان که در روایات اسلامی و کتابهای شیعه و سنّی و نیز زردشتیان به آن اشاره شده است، قیام حسنی گیلانی در سرزمین دیلم از استان گیلان است. ناگفته نماند که ُسْتْرآدامُوس، دانشمند، پیشگو و ستاره شناس مشهور فرانسوی (۱۵۶۶ـ۱۵۰۳م) نیز به این قیامگر مؤمن اشاره کرده و در استخراجی جفری نیز برخی نشانه‌های قیام وی و مسیر حرکتش آمده است! به زودی در کانال آخرالزّمان ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴سفارش اقتصادی نویسندۀ کانال آخرالزّمان به همگان سفارش نویسنده به خانندگان مباحث کانال آخرالزّمان آن است که اگر می‌خاهید دنیا و آخرتتان از دست نرود و سرمایه‌هایتان نابود نشوند و آلوده به حرام نگردند، از گرفتن وامهای ربوی و سودهای ربوی بانکها و سرمایه‌گذاری در بازار بورس و نیز خرید و فروش ارزهای دیجیتال جدّاً بپرهیزید. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴فارن افرز: ایران در آستانه هسته‌ای شدن است پایانِ برجام، تنها گزینه های بد را برای جلوگیری از حرکت ایران به سمت بمب هسته ای باقی می گذارد. به گزارش خبرآنلاین، اریک برور در مقاله ای برای نشریه فارن افرز نوشت: تهران اکنون اورانیوم غنی شده کافی برای ساخت بمب هسته ای را داراست و تنها چند هفته تا پشت سر گذاشتن نقطه گریز هسته ای فاصله دارد. اگرچه رسیدن به این نقطه به تنهایی به ایران بمب هسته ای نمی دهد اما مهم ترین گام در ساخت آن است.
🔴تنش ایران با آژانس انرژی اتمی؛ جنگ بزرگی در راه است؟ برخی شواهد از جمله توقف مذاکرات برجامی و تنش با آژانس انرژی اتمی، نشان از احتمال و شاید تمایل جمهوری اسلامی به جنگ دارد. ایران در ۱۶:۱۴ شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ به گزارش تازه نیوز، مهدی نصیری، سردبیر سابق کیهان در یادداشتی نوشت: برخی شواهد از جمله توقف مذاکرات برجامی و تنش با آژانس انرژی اتمی، نشان از احتمال و شاید تمایل جمهوری اسلامی به جنگ دارد. جنگی که در صورت وقوع می تواند منجر به فجایع عظیم انسانی و اقتصادی برای ایران که هنوز آثار سوء جنگ ۸ ساله با عراق را بر پیکر خود دارد، شود.‌
🔴جهان در آستانه شوک گرسنگی سازمان ملل متحد هم هشدار داده که ادامه جنگ روسیه در اوکراین می‌تواند زمین را به «جهنمی» برای مردم همه کشورها مبدل کند، زیرا بی‌شک قحطی و گرسنگی در پی خواهد داشت. مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد با دادن این هشدار تکان‌دهندده گفت کمبود بی‌سابقه مواد غذایی ممکن است به شورش و عصیان در ده‌ها کشور دنیا بینجامد.او هشدار داد که محاصره دریای سیاه بر فشارهای اقتصادی جهانی از ناحیه انتقال غلات و سایر مواد حیاتی خوراکی افزوده است. به گفته این مقام ارشد سازمان ملل، در صورت تداوم جنگ و به‌ویژه حصر بنادر صادراتی اوکراین، دنیا به سوی گرسنگی پیش می‌رود. به گفته او، دنیا حتی پیش از یورش روسیه به اوکراین نیز با بحران جهانی بی‌سابقه غذایی دست و پنجه نرم می‌کرد که دلایل آن، افزایش قیمت سوخت و همه‌گیری کرونا بود. او گفت، فکر نمی‌کردیم که دنیا از دوران کرونا نیز می‌تواند بدتر شود اما حال با جنگی ویرانگر در اوکراین روبه‌رو هستیم. دیوید بیزلی اضافه کرد که شمار افرادی که شوک گرسنگی را تجربه کرده‌اند، از ۸۰ میلیون تن به ۳۲۵ میلیون انسان در دوره اخیر افزایش یافته است. شوک گرسنگی وضعیت انسان‌هایی است که قوت لایموتی دارند و نمی‌دانند وعده بعدی غذا در کار خواهد بود یا نه. او افزود که تعداد انسان‌هایی نیز که از گرسنگی مزمن در رنج هستند، از ۶۵۰ میلیون تن به ۸۱۰ میلیون نفر افزایش یافته است. اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز
🔴ارتش بریتانیا: آماده جنگ جهانی سوم می شویم ژنرال ارشد ارتش بریتانیا خطاب به سربازان این کشور گفته که برای جنگیدن و شکست ارتش پوتین در جنگ زمینی اروپا آماده شوند. اکوایران
🔻صفحۀ 1 از ... 🔴قیام حسنی گیلانی در دیلمستان قیام حسنی گیلانی در دَیْلَمِسْتان از نشانه‌های نزدیک‌شدن زمان قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- است، و حسنی تازه‌جوانی درخشنده‌رو از تبار امام حسن مجتبی پسر امام علی-علیهما‌السّلام- می‌باشد که هنگام پدیدارشدن سختیها، آشوبها، جنگها و خونریزیها در جهان، به‌ویژه ایران، برمی‌شورد، و هدفش برداشتن ستم از ستمدیدگان و یاری‌کردن امام مهدی-علیه‌السّلام- است، و پس از آن‌که گروهی انبوه از زیندگان گیلان و مازندران به او پیوستند، به تهران می‌آید و کنار آرامگاه عبدالعظیم حسنی فریاد می‌زند و مردم را به یاری خیش فرا می‌خاند، پس، هاشمی چینی و شعیب خراسانی و قریشی سیستانی پاسخش می‌دهند و یاری‌اش می‌کنند، سپس با نیروها و یارانش به مشهد و نیشابور و اسفهان می‌رود، و به قم می‌آید و گروهی از قمیهایی که با حقداران ناسازگارند، با وی می‌جنگند، و او بر آنان چیره می‌شود و در آن‌جا چهل روز می‌ماند، سپس به همدان و بصره می‌رود، و سرانجام به کوفه و نجف می‌رسد و پرچم را به امام مهدی-علیه‌السّلام- می‌دهد و همراه همۀ لشکریانش، جز گروهی از منافقان، با وی پیمان می‌بندد. 🔵نشانه‌های نجومی قیام حسنی گیلانی شیخ مفید-رحمه‌الّاه- آورده است: هرگاه زحل و مشتری در یک برج گرد آیند، دنیا در بیشتر حالات دگرگون می‌شود، و کارهای مردم دگرگون می‌شوند، و شورشیان از همه سو، به‌ویژه از گیلان و از دیلمها و کردها، برمی‌شورند، و مردم را می‌کشند، کشتاری سخت، و کار بر مردم از ترس و اندوه سخت می‌شود، و فرومایگان جایگاهشان بلند می‌شود، سرشتهای همۀ مردمان دگرگون می‌شوند، و از آنان شرم و انسانیّت می‌رود، و هر کدام در دیگری آزمندی می‌کند، و در ایشان، به‌ویژه زنان، تباهی، انداختن زایندگان فرزندان حرام را، ریختن خونها، کشتن و گرسنگی افزوده می‌شود.(۱) بدان که نوشتار نجومی‌ای که پیشتر آوردیم، به واپسین نزدیکی‌ای که میان مشتری و زحل پیش از ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام) روی می‌دهد، اشاره می‌کند، و امیدواریم که آن همان گردهمایی‌ای باشد که میان مشتری و زحل در ۱ دی ۱۳۹۹ برابر ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰، با ۶ دقیقۀ کمانی در صورت فلکی جَدْی (بزغاله) روی داده است، و مراد از شورش شورشیان از گیلان و دیلمها، قیام حسنی با یاران دیلمی‌اش از گیلان می‌باشد. --------------------------------------------------- ۱. الاختصاص، ص ۱-۱۶۰، آفة العلامات في السنة؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔻صفحۀ 2 از ... 🔵شورش حسنی گیلانی و یاری‌دادن دیلمیها و سیستانیها و تالقانیها به وی از مُفَضَّل ابن عُمَر روایت شده است که ابو عبدالّاه صادق-عليه‌السّلام- فرمود: ... حسنی نوجوان روشن‌چهره از سوی دیلمان برمی‌شورد و با صدای شیوایی که دارد، بانگ می‌زند: «ای خاندان احمد، ستمدیدۀ یاریخاه و فریادگر از پیرامون قبر را پاسخ دهید»، پس، گنجهای خدا در تالَقان به او پاسخ می‌دهند، گنجهایی و چه گنجهایی که از نقره و تلا نیستند، بلکه آنها مردانی مانند پاره‌های آهن‌اند، گویا من به آنان می‌نگرم که بر اسبهای خاکستری‌اند و در دستانشان دشنه‌هاست، از گرایش به جنگ بانگی کشیده سر می‌دهند، چنان‌که گرگها بانگ می‌کشند، فرمانده‌شان مردی از تمیمیان است که به او شعیب ابن صالح گفته می‌شود، پس، حسنی نزد ایشان می‌آید، در حالی که چهره‌اش مانند گردی ماه شب چهارده است و مردم را از زیبایی پاکیزه‌اش شگفت‌زده می‌کند، پس، نشانه‌های ستمگران را پاک می‌کند و با شمشیرش بزرگ و کوچک و باشکوه و پست(۱) را گرفتار می‌سازد... .(۲) «احمد» از نامهای پیامبر-صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله- می‌باشد، و مراد از «خاندان احمد» در این‌جا همان خانواده و فرزندان آن بزرگوار از تبار امام علی و فاطمۀ زهرا-علیهماالسّلام- در آخرالزّمان می‌باشند که برای آنان نزد مسلمانان جایگاه ارزشمندی است و گرفتن پشتیبانیشان مایۀ پشتیبانی توده‌های مردم می‌شود، و سزاوار است در این‌جا اشاره کنیم که «احمد» از نامهای امام مهدی-علیه‌السّلام- نیز می‌باشد؛ چنان‌که از امام باقر، از پدرش، از نیایش-علیهم‌السّلام- روایت شده است که امیر مؤمنان [علی]-علیه‌السّلام-، در حالی که بر منبر بود، فرمود: مردی از فرزندان من در آخرالزّمان برمی‌شورد که ... برای وی دو نام است: نامى که پنهان و نامى که آشكار می‌شود؛ پس، نامی که پنهان می‌شود احمد، و نامی که آشكار می‌شود محمّد است... .(۳) بدان که بی‌گمان، در روایات اسلامی به یاری‌کردن انسان ستمدیدۀ کمک‌خاه (مَلْهُوف) سفارش شده است، و این کار مایۀ پوشاندن گناهان، و رهاکردن آن مایۀ فرود گرفتاری می‌شود. چنین می‌نماید، مقصود از «قبر» در این‌جا همان آرامگاه شریف عبدالعظیم حسنی-رحمه‌الّاه- در «شهر ری» در جنوب تهران باشد که از نوادگان امام حسن مجتبی-علیه‌السّلام- و راویان احادیث امامان معصوم-علیهم‌السّلام- و دانشمندان بزرگ شیعه بوده است، و خداوند داناتر است. بر کسی که اخبار آخرالزّمان را پیگیری می‌کند، پوشیده نمی‌ماند که «تالَقان»ی که در آن گنجهای خدا یافت می‌شوند، تالقانِ خراسان است که اکنون مرکز استان تَخار در شمال شرقی افغانستان می‌باشد، نه تالقان ری که میان کرج و قزوین جای دارد، و «گنجهای خدا در تالقان» گروهی از یاران امام مهدی-علیه‌السّلام- در این سرزمین‌اند، مانند شعیب ابن صالح تمیمی و برخی همراهان تالقانی‌اش، و آنان کسانی‌اند که پس از آمدن به ری، فریاد یاریخاهی حسنی گیلانی را پاسخ می‌دهند و به او می‌پیوندند، و سرانجام پرچم پیروزی را به امام می‌سپارند. مراد از «اسبان و استران ناعربی خاکستری» در این روایت و همانندهایش، خُدروهای ارتشی گوناگون به کار رونده در روزگار ما، مانند تانکها، نیروبرهای زرهی و جز آن‌دو می‌باشند، و بر کسی پوشیده نیست که بیشتر این خدروها در کشورهای ناعربی ساخته، و برای پنهان‌شدن از چشمان دشمنان، با رنگهای آمیخته از سپید و سیاه رنگ‌آمیزی می‌شوند. ————————————————— ۱. در نسخۀ چاپی الهدایة الکبری پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «الرضیع» (شیرخار) یافت می‌شود که سازگار با آن‌چه در مختصر البصائر و بحار الأنوار آمده است، به «الوضیع» اصلاح و ترجمه گردید. ۲. الهدایة الکبری، ص ۴۰۳، ب ۱۴؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۳. كمال الدين، ص ۶۸۱، الجزء ۲، ب ۲۵، ح ۱۷؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔻صفحۀ 3 از ... از ابو عبدالّاه جعفر ابن محمّد-عليهماالسّلام- روایت شده است که امیر مؤمنان [علی]-عليه‌السّلام- از چیزهایی که پس از وی تا قیام قائم خاهند بود، خبر داد. حسین گفت: ای امیر مؤمنان، خداوند کی زمین را از ستمگران پاک می‌کند؟ امیر مؤمنان-عليه‌السّلام- فرمود: خداوند زمین را از ستمگران پاک نمی‌کند، مگر آن‌که خون حرام ریخته شود. سپس کار بنی اُمیّه و بنی عبّاس را در حدیثی دراز یادآوری کرد، سپس فرمود: هر گاه قیامگر در خراسان برپا خیزد و بر سرزمین کوفان(۱) و مُلْتان(۲) چیره شود و از جزیرۀ بنی کاوان(۳) بگذرد، و قیامگری از ما در گیلان برخیزد، و آبُر و دَیْلَمان به وی پاسخ دهند... .(۴) مراد از «ریختن خون حرام (ناروا)» در این حدیث، کشتن انسان بی‌گناه، فرستادۀ امام مهدی(عليه‌السّلام) سوی مکّیان، کمی پیش از قیامش می‌باشد، و «قیامگر در خراسان» هاشمی چینی، و «قیامگری از ما در گیلان»، حسنی گیلانی است. یاقوت حَمَوی گفته است: «آبُر آبادی ای از آبادیهای سیستان است»(۵)، و اکنون در آن جا آبادی‌ای با این نام نمی‌شناسیم، و گمان می‌کنم که آبُر یا اَبَر همان شهر کهنی است که «اَبَرْ شَهْرْيار» یا «رامْ شَهْرِسْتان» نامیده شده و میان کِرْمان و زَرَنْگ جای داشته و پایتخت استان سیستان بوده و سپس ویران و رها شده است و نشانه‌ها و تپه‌هایی از آن در بخش زَهَک کنونی مانده‌اند و زرنگ مرکز استان گردیده است. «دَیْلَمان» یا «دَیْلَم» سرزمینی کوهستانی از شرق سرزمینهای گِیْلان است که در جنوب رشته‌کوههای اَلْبُرْز جای دارد، و مردمان دیلم از روزگاران کهن به دلیری و گستاخی در جنگها شناخته شده بودند. امیر مؤمنان علی-علیه‌السّلام-، در بیان نشانه‌های ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام-، فرمود: ... پس، هر گاه قیامگر که از چین و مُلْتان آمده است، در خراسان برپا خیزد، سفیانی سربازانش را سوی او می‌فرستد، پس، بر وی چیره نمی‌شوند. سپس قیامگری از ما در گیلان برمی‌خیزد، و مشرقی او را برای دورکردن پیروان عثمان یاری می‌کند، و آبُر و دَیْلَمان به وی پاسخ می‌دهند، و از وی بخشش و خُشِیها می‌یابند... .(۶) مقصود از «مشرقی» در این روایت، هاشمی چینی است که جنبش خیش را از استان سِین‌کِیانْگ در چین می‌آغازد، و با سپاهش به ملتان و خراسان می‌آید و در آن‌جا برمی‌خیزد، سپس سوی ری می‌رود و گروهی از نیروهایش را با فرماندهی شعیب تمیمی خراسانی برای یاری حسنی گیلانی درون این شهر می‌فرستد، و «پیروان عثمان»، گروهی از لشکریان عثمان سفیانی فرمانروای شام‌اند که بر برخی سرزمینهای ایران یورش می‌برند. شایان یادآوری است، پاسخ‌دادن سجستانیها به بانگ حسنی گیلانی که خیش را نزد مردم ستمدیدۀ فریادگر و یاریخاه می‌شناساند، برخاسته از ویژگی سرشتی فریادرسی ستمدیدگان در این گروه است، و یاقوت حموی، در یادآوری برخی ویژگیهای ستوده برای سجستانیها، سوی همین اشاره می‌کند: «محمّد ابن بَحْر رُهْنی گفته است: سیستان یکی از سرزمینهای مشرق می‌باشد، و همواره ... بی‌همتا است با زیباییهایی و یکتاست با کارهای نیکویی که برای سرزمینهایی جز خُدَش شناخته شده نیستند ... شتاب‌ورزیشان سوی فریادرسیِ ستمدیدۀ یاریخاه و رسیدگی به ناتوان...»(۷). --------------------------------------------------------- ۱. یاقوت حَمَوی گفته است: «کُوفان: ... آبادی ای در هرات است؛ معجم البلدان، ج ۲، ص ۱۳۹، درگاه «کوفان»، ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. مقصود از «کوفان» در سخن امام علی-عليه‌السّلام-، آبادی‌ای در استان هَرات در افغانستان است. ۲. «مُلْتان» سرزمینی در جنوب استان پَنْجاب در پاکستان است، و مرکزش شهر باستانی ملتان می‌باشد؛ بهره‌گرفته‌شده از: دانشنامۀ آزاد «ویکی‌پدیا»، درگاه «مولتان». بنا بر خبرهایی که به دست ما رسیده‌اند، اکنون در ملتان، گروهی از شیعیان چشم‌به‌راه ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام- می‌زیَند. ۳. یاقوت حَمَوی گفته است: جزیرۀ کاوان، و جزیرۀ بنی کاوان گفته می‌شود: جزیره‌ای بزرگ است، و آن همان جزیرۀ لافِت و از دریای فارس، میان عُمان و بحرین، می‌باشد؛ معجم البلدان، ج ۲، ص ۱۳۹، درگاه «جزیرة کاوان»، ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. شایان یادآوری است، جزیرۀ بنی کاوان یا اَبَرْكاوان همان جزیرۀ لافِت است که در روزگار ما نزد پارسیان جزیرۀ قِشْم و نزد عربها جزیرۀ جِسْم نامیده می‌شود، و لافت اکنون نام روستا و بندری در این جزیره است، و قشم جزیره‌ای ایرانی و بزرگترین جزیرۀ خلیج فارس می‌باشد که بر تنگۀ راهبردی هرمز جای دارد؛ بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع. ۴. الغیبة، نعمانی، ص ۲۸۳، ب ۱۴، ح ۵۵؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۵. بنگرید: معجم البلدان، ج ۱، ص ۴۹، درگاه «آبر».
۶. منتخب کفایة المهتدي، ص ۴، ح ۳، نسخۀ خطّی عکسی در مرکز احیاء میراث اسلامی در قم، شمارۀ ۱۰۹۹؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی، و از همین منبع در: إلزام‏ الناصب، ج ۲، ص ۱۳۳، نیز گزارش شده است. ۷. معجم البلدان، ج ۳، ص ۱-۱۹۰، درگاه «سجستان»؛ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1