۲۹ تیر، سالروز صدور پیام حج سال ۱۳۶۷ از سوی #امام_خمینی است؛
همان پیامی که در آن از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و جام زهر گفتند و از آغاز #دوران_جدید_مبارزه سخن راندند.
برادر عزیز من!
خواهر گرامی!
در هر کجای این کشور که هستی، تو را به خدا، یک بار متن این پیام را بخوانید.
این، ضرورت امروز و هر روز ماست.
روان تشنهی ما را به جرعهای دریاب:
🆔https://eitaa.com/jorenush
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ اتحاد جماهیر شوروی چگونه فروپاشید؛ کلیپ پیشتر منتشر شده در پایگاه اطلاعرسانی رهبری را دوباره ببینید
🔓نکته مهم این گزارش تحلیلی، استفاده از یادداشتهای روزانه آیتالله خامنهای و بهرهگیری از منابع روسیست که در آن ایام تاریخی، این تحلیل را قابل تاملتر کرده است.
🆔@alqatreh
mobareze.ir-manshore-estegamat.mp3
11.2M
🔶🔷🔶صوت قرائت پیام قطعنامه
خصوصا از دقیقه ۳۸ به بعد رو با دقت بیشتر دنبال بفرمایید
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
هدایت شده از جرعهنوش
شهادت نامۀ شیخ فضل الله نوری.pdf
468.6K
این متن را چند سال قبل برای انتشار در کانال #روزنه در سالروز شهادت آیتالله #شیخ_فضلالله_نوری نوشتم.
شاید برای آشنایی اجمالی با #شیخ_شهید مفید باشد.
https://eitaa.com/jorenush/179
جرعهنوش
#ویراستی #تکههای_کتاب روان تشنهی ما را به جرعهای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
#ویراستی
روان تشنهی ما را به جرعهای دریاب:
🆔https://eitaa.com/jorenush
هدایت شده از عنایات و کرامات شهدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدیون شماییم❤
😭😭😭
شهدا را تو کربلا زیاد یاد کنید
هدایت شده از جرعهنوش
پیرامون عزاداری #محسنیه (1)
- موضوع مصیبتزدگی را باید از اقامهی عزا تفکیک کرد. شعائر و اقامهی آن، امری سیاسی و حکومتی است و باید طبق تشخیص و صلاحدید دیدهبان جامعه و نظام اسلامی که ولی امر باشد، انجام شود، اضافه گردد، توسعه یابد یا کاسته شود. مناسک عزاداری، هرچند توقیفی نیست، ولی تشخیص آن بر عهدهی کسی است که علت جعل مناسک را بداند و آن ملاک را در موارد دیگر نیز بیابد؛ چنانکه امام خمینی، 15 خرداد را تا ابد عزای عمومی اعلام کردند.
- یکی از ملاکهای اساسی در جعل مناسک عزاداری، هوشیار کردن جامعهی مؤمنین نسبت به دشمن و احیای برائت نسبت به اوست؛ دشمنی که هنوز هست. عزاداری که نتواند ارتباط عوامل شهادت سیدالشهداء را با اولین و آخرین ظالم بیابد و تعینات آن را در زمانهی خویش دریابد، #متحجر است و دریافتی قشری از #مناسک دارد و ملاک آن را درنیافته است.
- امام باقر (ع) وصیت کردند که پس از شهادتشان، ده سال در منا برای ایشان عزاداری شود. این نوعی جعل منسک موقت است، ولی برای اباعبدالله، اَمَد عزا لااقل تا هنگام ظهور است و خود ائمهی معصومین، مدت اول تا دهم محرم را تعیین کردهاند، و چنین امری برای هیچیک از ائمهی دیگر قرار داده نشده است. پس ما نمیتوانیم بهراحتی نسبت به دیگر ایام اقامهی عزا کنیم و آن را شعار مذهب قرار دهیم. چنانکه از مقام معظم رهبری مکرر نقل شده است که با پیادهروی عزاداران در ایام فاطمیه که برخی مراجع علمدار آن هستند مخالف اند.
@jorenush
هدایت شده از جرعهنوش
پیرامون عزاداری #محسنیه (2)
- عناوین ثانویه هم باید در جعل مناسک مد نظر قرار گیرند. یکی از این عناوین، بازتاب فراوانیِ مناسک عزا در جامعهی مؤمنان است. اگر ما نسبت به وفیات و موالید، نگاه تقویمی داشته باشیم، به چند مشکل برمیخوریم: اولاً بهجز عاشوراء و 21 رمضان و نیمهی شعبان، هیچیک از ایام شهادت و میلاد، تاریخ دقیق حتمی ندارد. بنا بر این، اگر بخواهیم حداکثری نگاه کنیم، باید همهی احتمالات را مراسم بگیریم و گر نه، در برگزاری مراسمات، به تبعیض عمل کرده و فقط مناسبتهای قویتر را برگزار نکنیم یا یکی را از میان احتمالات برگزینیم، که این خلاف نگاه تاریخی است و صرفاً جنبهی رجائی در آن لحاظ شده است. ثانیاً در برخی موارد دچار تعارض میشویم مانند هفتم صفر که محل تعارض شهادت امام مجتبی و میلاد امام کاظم (علیهماالسلام) است. آنوقت ممکن است به رفتارهایی مبتذل دست بیازیم مانند آنچه اخیراً مرسوم شده که میلاد حضرت موسی بن جعفر را بدون هیچ مدرکی در ذیالحجه میگیرند تا با شهادت امام حسن تداخل نداشته باشد! ثالثاً کمتر روزی را خواهیم یافت که در آن مصیبتی بر اهل بیت علیهمالسلام وارد نشده باشد، اینگونه اگر هیئتی بودن را التزام به حزن و فرح اهل بیت تعریف کنیم و ملاک حزن و فرح را هم تقویمی بدانیم، مصیبتزدگی وجه غالب ایام ما در طول سال خواهد بود و این خود چند ایراد دارد؛ یکی آنکه بزرگداشتها و مناسک مرتبط با آنان را لوث، عادی و بیخاصیت میکند و غرض اصلی را از بین میبرد، دوم: اکثر متدینین را از کلیت بزرگداشت و عزاداری خسته و رویگردان میکند و سوم: اهل ولاء را به اقلیتی از جامعهی متدین تبدیل میکند که احیاناً از آن سو تندرو خوانده شوند و از این سو، قاطبهی مؤمنین را لاابالی و بیولایت خطاب کنند. و این دوقطبی و انشقاق قطعاً از نظر شرع انور مردود است و مضر. چهارم: عزاداری حالتی فوقالعاده است که لوازمی دارد، حال اگر به وجه غالب تبدیل شود، میزان تعطیلات و حالاتِ فوقالعاده افزایش یافته و جامعه را از روند باثبات کارآمد خارج میکند. نمونهاش همین تعطیلات فراوان حوزوی است. مثلاً چرا باید در همهی ایام شهادات، دروس حوزههای علمیه تعطیل باشد؟ آیا این مورد رضایت ائمه است و یا خاصیتی برای عموم طلاب دارد، یا فقط ناشی از همین نگاه تقویمی غیرحکیمانهی #اسلام_مناسکی است؟
- مناسک وضع شدهاند تا اغراضِ جعل را فراهم آورند، حال آنکه ما اغراض را فراموش کرده، و به این پوسته بدون توجه به مغزی که باید میداشت و اکنون از آن تهی شده است، چسبیدهایم و فقط عزا میداریم تا ثواب ببریم. غافل از آنکه آنچه از ثواب بر آن رفتارها بار نمودهاند، برای تقویت آن لُبّی است که در ورای این ظاهر و پوسته حاصل میشود. ولی ما با حفظ آن ظواهر، به جنگ آن غرض رفتهایم و امید ثواب داریم و مقدس مینُماییم!
- نکتهی آخر، پیرامون زمان حمله به بیت امیرالمؤمنین و جراحت حضرت زهراء (علیهماالسلام) است که بنا بر تحقیقات استادانی چون استاد یوسفی غروی و استاد طائب، این ایام حدود دو هفته پیش از شهادت حضرت صدیقهی طاهره است نه در دههی پس از رحلت رسولالله (صلوات الله علیه و آله).
@jorenush
13790223_7330_24k.mp3
27.12M
#هدیه ویژه میلاد مبارک نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع)؛
خطبههای امام خامنهای در نماز جمعه تهران در اردیبهشت ۷۹
این دو خطبه شامل دو سرفصل کلی است؛ یکی شرحی از شخصیت و سیرهی پیامبر
یکی هم بحثی مفصل دربارهی وحدت اجتماعی
این روزها که #وفاق_ملی نقل محافل و مجالس است، شنیدن این سخنرانی ضروری مینماید.
@jorenush
هدایت شده از روزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید سید حسن نصرالله:
این نظر شخصی من است....
اگر قضیه شهادت حاج قاسم و ابومهدی سهل گرفته شود، این آغاز یک خطر است.
▫️ای سیدعزیز!
امروز آن خطر بزرگ
مثل صاعقه بر سرمان فرود آمده است
و ما امروز عزادار توایم...
اما
شادی این لحظات دشمن کوتاه خواهد بود
انشالله
آنان را به عزا خواهیم نشاند
دعایمان کن که شرمندهات نشویم
@rozaneebefarda
داغ شهید را سرد نکنیم
شهادت سید، یک حادثهی عادی نیست؛
هیچ شهادتی عادی نیست، ولی شهادت سید فراتر از همه است؛ نصرالله علمدار جبهه بود.
پس شهادت سید را عادی نکنیم.
وقتی سیدالشهداء علیهالسلام در عاشورای ۶۱ شهید شدند، حضرت زینب و امام سجاد علیهماالسلام سخن از جایگاه والای شهید و پیروزی جبههی حق در همهی مراحل تاریخی و ... نزدند؛ مردم کوفه را سرزنش کردند، از عظمت شهادت عاشورا گفتند، گریستند و گریاندند. و دنیای پس از عاشورا، هرگز برای آنان مانند پیش از عاشورا نشد.
حضرت زینالعابدین علیهالسلام تا پایان عمر، یعنی تا سیوچند سال بعد، زندگی عادی را بر خود حرام کرد؛ همواره گریست، گریاند و بستر روایت عمق فاجعه را فراهم کرد.
تا عاشورا عادی نشود.
خون شهید، آن هم شهادتی به این عظمت، ظرفیت تولید انقلاب دارد،
از تیزی و تلخی حادثه کم نکنیم.
همدیگر را دلداری ندهیم،
#خشم_انقلابی را حفظ و تقویت کنیم.
همین
@jorenush
اگر انقلابیون قم در ۱۷ دی ۵۶، مقالهی توهینآمیز به امام را کوچک گرفته بودند و نخروشیده بودند، جرقهی انقلاب زده نمیشد.
لحظهشناسی و درک حساسیت صحنه، میتواند جرقهی یک حرکت عمومی و انقلاب باشد.
ولی اگر در این فاجعه، سخن از پیروزیها بگوییم و آیات امیدبخش قرآن را بخوانیم و دل خودمان را تسلی دهیم یا تحلیلهای دیپلماتیک ارائه دهیم، هزاران جرقه نیز ما را به انقلاب نخواهد رساند.
بلایی که بر سر شهادت حاج قاسم و هنیه و دیگران آوردیم، بر سر شهادت سید نیاوریم.
حرکت کنیم
به جای اقدامات صوری و نمادین، اقدامات عینی و واقعی بکنیم.
فراموش نکنیم
#تبیین نیازمند بستر است
تا گوشها حساس نشوند، به تبیین گوش نخواهند سپرد
و بستر تبیین را میدان فراهم میکند.
@jorenush
رئیس شورای عالی امنیت ملی باید مسئولیت این جنایت را بپذیرد
باید از او #استیضاح کرد
از نمایندگان مجلس میخواهیم نظر #شفاف خود را درباره این مساله بیان کنند که عقبنشینی این رئیس و بستن دست فرماندهان میدان، چه تاثیری در تاخیر حمله به اسرائیل و جریکردن این سگ هار داشته
نمایندگان باید موضع خود را مشخص کنند: یا رئیس را به محکمهی مجلس بکشند و او را ملزم به انتقام #سخت کنند
یا ما تکلیفمان را با آنها خواهیم دانست.
@jorenush
برای من، تابستان ۱۳۸۵ آغاز یک دوران و زندگی جدید بود؛
ورودم به مدرسهی عشق، همراه شد با جنگ ۳۳روزه.
و این، شتابدهندهی فوقالعادهای بود برای تغییر در من و زندگیام.
جنگ ۳۳روزه نهفقط نقطهی عطفی در تاریخ منطقه و جهان، بلکه نقطهی عطفی در زندگی کسانی چون من هم بود.
آن سال و روزهای پرشور و هیجان و سربلندی، به من و ما عزت داد، افتخار بخشید، امید و تکیهگاه داد؛ ما را زنده کرد.
و این وسط، #سید_حسن_نصرالله یک قهرمان بود؛ یک اسطوره.
دوستش داشتیم و پشتمان به او گرم بود؛ آنچنان که بچهها در مقابل لات محل به بابای خود دلخوشند؛ او بابای جوان و نیرومند ما بود، مرتبهای پایینتر از پدربزرگ حکیمی که سایهاش بر سرمان است.
سید را نه آنکه فقط دوست داشتیم، به او مباهات میکردیم، اعتبار ما بود.
سید برای خیلیها مانند من، حیثیت وجودی داشت؛ یعنی اگر نبود حتماً بخش مهمی از وجود ما ناقص بود.
و حالا او نیست.
او که امید و دلگرمی ما بود در مقابل آن حرامیها.
گرمی صدایش و فریاد رسایش خون را رگ ما میجوشاند، کلماتش جان میبخشید.
و حالا آن صدا و آن کوه باصلابت و زیبا، خاموش شده.
اللهم انا نشکو الیک ...
هدایت شده از هیئت بچه های فاطمه (س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩خونخواهی
✊🏼تحصن مردمی یزد تا پاسخ کوبنده و سخت به رژیم تروریست صهیونیستی
به این جمع اضافه شو...
زمان: هر روز از یکشنبه ۸مهر ساعت ۱۸ الی ۶صبح
مکان: یزد ، حسینیه امیرچقماق
❌لطفا چادر مسافرتی و پتو همراهتان باشد.
🔷کسب اطلاعات بیشتر:
۰۹۳۶۸۷۶۱۸۲۱ حبوباتی
۰۹۱۳۰۹۷۵۳۴۲ پارسائیان
#شهید_القدس
#اسرائیل_باید_از_صفحهروزگار_محوگردد
#امر_ولی
🆔 @bachehaye_fateme
🆔 @madrese_eshgh_yazd
#بیانیه متحصنین حسینیهی امیرچخماق یزد:
بسم الله قاصم الجبارین
این پیامی است برای هر آنکس که حکم نائب امام زمانش را شنیده است.
ما نمیتوانیم عمری دعای فرج بخوانیم و به وقت عمل، حکم نائب امام زمانمان را زمین بگذاریم.
آن زمان که دلخوش بودیم عدهای فرمان خونخواهی آقایمان را امتثال میکنند و فقط به تجمع و محکومیت سرگرم بودیم، آمریکا به آنها وعده آتشبس در قبال عدم اجرای فرمان داد و در عاقبت بمبهایش #سید_مقاومت را از ما گرفت.
پس غیرتمان کجا رفته؟! بنشینیم و جان آقایمان را تهدید کنند؟ هیهات؛
اگر قرار بر این باشد که بدنهایمان را روی هن بچینیم و سنگری تا فلک بسازیم این کار را خواهیم کرد و دیگر پای تعللِ عدهای نمینشنیم.
حرف از آمادگی برای اعزام میزنیم و مسخرمان میکنند که مگر جنگ زمینی است؟
خطاب به آقایان مدعی، به نظرتان دشمن خونخوار ابایی از ورود زمینی دارد وقتی که لشکری روبرویش نباشد؟!
پس لابد قرآن را نیز مسخره میکنید که خداوند دستور به صفآرایی با تمام امکان میدهد تا دشمن بترسد و فکر باطل هم به سرش نزند.
باکی نیست، ما حکممان را دیدهایم و تکلیف را فهمیدهایم و بخشی از امکانمان، آبروی ناچیزی است که داریم.
اعلام میکنیم این اقدام نمایشی نیست که بخواهیم سرگرمش شویم و از آن دست بکشیم، بلکه عمل به فریضه است.
مطالبه خونخواهی محکم داریم، جوری که دشمن نابود یا حداقل به انزوای شدید برود و فکرهای باطل نکند.
اگر ما را میترسانید که درگیر جنگ میشویم، باید بگوییم نبرد عزتمندانه اسمش #تله_جنگ نیست و نشستن مذلتبار هم اسمش نرمش قهرمانانه نیست.
الآن از ترس جنگ بنشینیم تا پس از لبنان با همدستی بعضی کشورهای خودفروخته منطقه به فکر ماجراجویی در مرزها و داخل ایران بیافتد؟ و بعد از آن، تازه به فکر آموزش و سازماندهی و ... بیفتیم؟
با اجازتان این حرفها نخنما شده و اگر ما را دعوت به عافیت طلبی میکنید باید بگوییم ممنون قبلا تجربه شده و الآن با لگد دردناک دشمن بیدار شده ایم، چون مدتیست بعضی ادعای روشنگری دارند و ترمز کار شدهاند و به جای روشنگری سعی کردند برایمان لالایی بخوانند تا خوابمان ببرد.
اکنون تکلیف مشخص است و ما در جوار شهدای گمنام حسینیه امیرچقماق تحصن کرده ایم تا عمل به فرمان خونخواهی آقایمان را مطالبه کنیم و هرگونه امکان و توان خودمان را برای یاری حزبالله و لبنان همسو نماییم و حتی تا مرحله اعزام نیز آماده شویم.
هرکس باور دارد که عملنکردن به حکم نائب امام زمان، یعنی عقبانداختن ظهور وعواقب ذلتبار در پی دارد،
به ما بپیوندد.
و العاقبة للمتقین...
متحصنین حسینیه امیرچقماق یزد
@jorenush