eitaa logo
جرعه‌نوش
327 دنبال‌کننده
109 عکس
29 ویدیو
6 فایل
من جرعه‌نوشِ بزم تو بودم هزار سال کی ترک آب‌خورد کند طبع خوگرم سیاهه‌های علی احسان‌زاده @dastmalbaf
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه: ۸- تکنوکرات‌ها/«کارگزاران سازندگی» (امثال اکبر ترکان، محمدعلی نجفی، محمدرضا نعمت‌زاده، سید محسن نوربخش، غلامحسین کرباسچی، بیژن زنگنه، حسین مرعشی، سید عطاءالله مهاجرانی، عیسی کلانتری، سید مصطفی هاشمی‌طبا، محمد هاشمی رفسنجانی، اسحاق جهانگیری، فائزه هاشمی رفسنجانی، محسن هاشمی رفسنجانی، سعید لیلاز، عبدالناصر همتی و محمد قوچانی) ۹- حلقه‌ی مترجمان آثار نویسندگان یهودی لیبرال (مانند عزت‌الله فولادوند) ۱۰- جریان دانشگاهیان غربگرا (جمعی از اساتید دانشگاه خصوصاً در رشته‌های علوم انسانی (مثل مسعود نیلی، موسی غنی‌نژاد، محسن رنانی، صادق زیباکلام، حمیدرضا جلایی‌پور، الهه کولایی و ...) ۱۱- جریان حوزوی لیبرال (مانند «مجمع محققین و مدرسین» (امثال اسدالله بیات زنجانی، داوود فیرحی، محمدتقی فاضل میبدی و سید محمدعلی ایازی)) ۱۲- جریان حوزوی سنتی سکولار (مانند برخی اعضای «نشست اساتید») ۱۳- جریان سرمایه‌داری زالوصفت ۱۴- و افرادی که از راست سنتی به این جریان ملحق شدند؛ مثل اکبر هاشمی رفسنجانی، علی‌اکبر ناطق نوری، حسن روحانی و مصطفی پورمحمدی ۱۵- جمعی از داستان‌نویسان و هنرمندان (مانند محمود دولت‌آبادی و اصغر فرهادی) ۱۶- حلقه‌ای از ژورنالیست‌ها (مانند محمد قوچانی) و رسانه‌های ایشان (روزنامه، مجله، سایت، کانال) ۱۷- جریان چپ مدافع‌نمای کارگران (حزب اسلامی کار، خانه‌ی کارگر، افرادی همچون ابوالقاسم سرحدی‌زاده، علی‌رضا محجوب، حسین کمالی، علی ربیعی و سهیلا جلودارزاده) ۱۸- جریان شبه‌فمنیسم ("جمعیت زنان مسلمان نواندیش"، شهین‌دخت مولاوردی، فاطمه راکعی، الهه کولایی، آذرمنصوری، فخرالسادات محتشمی‌پور، صدیقه شکوری‌راد، زهره آغاجری) ۱۹- پیاده‌نظامی از سلبریتی‌‌ها (بازیگر، ورزشکار، خواننده و ...) و افراد فراوان دیگری همچون عباس آخوندی، سید محمد بهشتی شیرازی، مصطفی معین، جعفر توفیقی، محمدرضا عارف و ... روشن است که این‌ها طیفی از افرادند که نمی‌توان تمامی آن‌ها را در یک رتبه و وضعیت قرار داد. ولی آن‌چه مهم است، گستره‌ی ارتباطات و شبکه‌ی گسترده‌ی آن‌هاست که یک را تشکیل داده. این‌ها به تناوب در دستگاه‌های مختلف اجرایی و تصمیم‌گیری در نظام قرار داشته‌اند و نیروهای هم‌بسته با خود را نیز در این بدنه نفوذ داده‌اند؛ همچنان که بسیاری از اینان بر کرسی استادی دانشگاه نشسته‌اند و فکر خود را توسعه داده و شاگردان بسیاری را پرورده‌اند. سؤال مهم این است: آیا می‌توان در پیوند با این شبکه قرار گرفت و بر خلاف آن رفتار کرد؟ آیا می‌توان در انتخابات خود را وام‌دار این جریان نمود، ولی پس از انتخاب، از اطاعت آن سر باز زد؟ قطعاً نه. پس پزشکیان هرچه هم متدین و خودی باشد، این کنش انتخاباتی، او را در حلقه‌ای سخت به‌هم‌پیوسته قرار داده که اساساً غیرخودی، بسیار خشن و سرکوبگر، شدیداً بی‌اعتقاد به مبانی انقلاب و بی‌توجه به مردم، بسیار فاسد، بسیار منفعت‌طلب و انحصارگر است. گوشه‌ای از عمق خطر این جریان را می‌توان در اتهام آن به دست‌داشتن در ترور جمعی زیادی از بزرگان انقلاب از جمله شهیدان رجایی و باهنر مشاهده کرد؛ جریانی که در شش کودتا علیه جمهوری اسلامی در سال‌های ۷۸، ۸۲، ۸۸، ۹۸ و ۱۴۰۱ همکاری و یا هم‌راهی داشته است. جریانی که از زمینه‌ساز تحریم و فشار اقتصادی بر مردم ایران بوده و از آن سود برده و در نهایت، خود را منجی مردم از این مشکل نشان داده است. و ده‌ها جنایت تاریخی دیگر که کارنامه‌ی این جریان را سیاه نموده است. حالا بگویید؛ پزشکیان خوب است یا بد؟ 🤨 روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
سال هزار و چهارصد در توییت زیر به حذف پزشکیان اعتراض کردم. دو هفته پیش هم که انتخابات کلید خورد از حضور پزشکیان در انتخابات همدلانه استقبال کردم. فکر میکردم او میتواند بلوکی غیرغربگرا و عدالتخواه درون اصلاح‌طلبان بسازد. نوعی ضعیف از سوسیال دموکراسی که شکاف‌های اجتماعی را ترمیم کند بدون آنکه حاکمیت دوگانه دوران اصلاحات یا اعتدال را تکرار کند. اما هرروز که گذشت پزشکیان بیشتر در بدنه کارگزارانی-رفسنجانیستی-اعتدالی جذب و هضم شد و احیای مذاکرات و برجام، یعنی شرطی کردن دوباره اقتصاد ایران به تصمیم‌های واشنگتن را، پروژه محوریش کرد و تبدیل به دولت سوم روحانی شد. تبدیل پزشکیان به دولت سوم روحانی اتهامی ناروا نیست. صرفا محصول خطای سیاسی یا اخلاقی او هم نیست. محصول قوانین علوم سیاسی در مقام برهم‌کنش نیروها بر یکدیگر است: پزشکیان نه نیروی اجتماعی مستقلی از پیش داشت و نه ریشه‌ای در نهادهای قدرت بالادستی و نه ارتباطی مستقل با سرمایه داری ملی. ازینرو اگر قرار به پیروزیش بود او باید این قرارداد فاوستی را با سرمایه‌داری غربگرا به مثابه نمایندگان انحصاری طبقه متوسط امضا میکرد. ادغام پزشکیان در کارگزاران امری جدید یا تصادفی هم نیست. میرحسین موسوی که عقایدش به صورت خیلی منسجم‌تری به سوسیال دموکراسی کلاسیک نزدیک بود و کارنامه‌ مشخص و عملی در این زمینه در دهه ۶۰ داشت و شخصا هم زور و محبوبیت بیشتری بین گارد قدیم نظام از جمله نیروهای سپاه داشت در کارگزاران عملا ادغام شد و با جنبش سبز در سالهای هشتاد و هشت کاری نکرد جز آنکه نقش میانجی ناپدیدشونده و محلّل تاریخی برای سرمایه داری غربگرا را...
بازی کرد و مسیری را پیش برد که سرمایه داری رفسنجانیست ایران را در سال نود و دو به پاستور برگرداند. آن چیزی که از سال نود و سه به آن رسیدم و اولین بار در سخنرانیم در انجمن گفتگو و دموکراسی در پاریس گفتم را تکرار می‌کنم: تا اطلاع ثانوی ساخت سوسیال دموکراسی به واسطه نیروهای درون اصلاحات به صورت پیشینی پروژه‌ای غیرممکن است. چنین بلوکی از پیش در بخش نئولیبرال این جناح که بسیار فربه و قدرتمند است، مانند کارگزاران سازندگی، ادغام و حذف می‌شود.
از تحلیل‌های سطحی، یک‌سویه و مطلق بپرهیزیم؛ آن‌چه رخ داده، حقیقتی چندضلعی و دارای ابعاد گوناگون است که تا جامع دیده نشود، به‌درستی شناخته نخواهد شد و مورد قرار نخواهد گرفت. روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
پیام امام خامنه‌ای برای همین امروز خطاب به ما (1) «استحكام نظام جمهورى اسلامى موجب شده تا تيغ دشمنان كُند شود و بر صخره فرود بيايد. و من می‌‏خواهم بگويم اين حالت صخره‏‌گون را ملت و دولت عزيز ما حفظ كنند. نگذاريد اختلاف به وجود بيايد. نگذاريد شكاف به وجود بيايد. نگذاريد آن‌چه را كه دشمن در تبليغات و در خباثت‌هاى سياسى و تفتين‌هاى سياسى می‌‏خواهد در مورد كشور ما انجام بدهد، انجام دهد. شما ببينيد در همين پنج شش روز گذشته ... چه جنجالى در دنيا راه انداختند. تحليل‌ها را بردند به اين سمت كه بله، در داخل نظام جمهورى اسلامى شكاف ايجاد شده است! ... دستگاه‌هاى تبليغاتىِ خودشان را از اين حرف‌هاى سست و بی‌پايه پر كردند. ببينيد چطور منتظر بهانه‌اند. ببينيد چطور مثل گرگ در كمين نشسته‌اند كه يك بهانه‌اى پيدا كنند، هر جور می‌توانند، حمله كنند. ... مخالفين، دشمنان بيرونى، تريبون‌دارهاى بين‌المللى، بوق‌هاى تبليغاتى، از همين مسئله استفاده می‌كنند براى اين‌كه فضاى تبليغاتى را شلوغ كنند. عرض من به عناصر داخلى، به مردم دل‌سوز، به برادران و خواهرانى كه در داخل با مسائل تبليغاتى سروكار دارند، اين است كه سعى كنند به اين آشفتگى كمك نكنند. اين‌كه تحليل بگذارند، يكى از آن طرف، يكى از اين‌طرف، اين عليه آن، آن عليه اين، براى هيچ و پوچ، چه لزومى دارد؟ نه، دستگاه بحمدالله دستگاه مقتدرى است، مسئولين مشغول كارشان هستند، رهبرى هم كه بنده‌ى حقير هستم با همه‌‏ى حقارت، خداى متعال كمک كرده، ما در مواضع صحيحِ خودمان محكم ايستاده‏‌ايم. تا من زنده هستم، تا من مسئوليت دارم، به حول و قوه‏‌ى الهى نخواهم گذاشت اين حركت عظيم ملت به ‏سوى آرمان‌ها ذره‌‏اى منحرف شود. ... اين را بدانيد؛ تا ما توى ميدان هستيم، سايه‌‏ى لطف الهى هست. ماها- من يك جور، شما يك جور، آن ديگرى يك جور، چهارمى يك جور- اگر سراغ مسائل شخصى خودمان برويم و اهداف را فراموش كنيم، البته كمك الهى هم كم خواهد شد. ... حالا نقص در كار همه‌‏مان هست؛ بنده هم نقص دارم، رؤساى قوا هم خالى از نقص نيستند، مسئولين هم خالى از نقص نيستند. بايد به خداى متعال پناه ببريم، نقص‌هاى خودمان را بشناسيم، آن‌ها را كم كنيم؛ در كار عظيم اين ملت بزرگ و اين حركت عظيمى كه اين ملت دارند، گره ايجاد نكنيم. ...» (03/ 02/ 1390 ه‍.ش؛ بيانات امام خامنه‌ای در ديدار هزاران نفر از مردم استان فارس) روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
سخنرانی امام خامنه‌ای در جمع کارگزاران نظام در رمضان سال ۷۹ را حتماً بشنوید. بازخوانی برای ما بسیار عبرت‌آموز است. روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
شباهت غریبی است میان مهندس بازرگان و دکتر پزشکیان؛ متن زیر، حکم نخست‌وزیری بازرگان است: ۱۵ بهمن ۱۳۵۷؛ حکم امام خمینی به مهندس مهدی بازرگان جهت تشکیل دولت موقت و نخست‌وزیری: "‏‏بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏۶ ربیع‌الاول ۱۳۹۹ ‏‏جناب آقای مهندس مهدی بازرگان‏ ‏‏بنا به پیشنهاد شورای انقلاب، بر حَسَب حق شرعی و حق قانونیِ ناشی از آرای‏‎ ‎‏اکثریت قاطع قریب به اتفاق ملت ایران که طی اجتماعات عظیم و تظاهرات وسیع و‏‎ ‎‏متعدد در سراسر ایران نسبت به رهبری جنبش ابراز شده است، و به موجب اعتمادی که‏‎ ‎‏به ایمان راسخ شما به مکتب مقدس اسلام و اطلاعی که از سوابقتان در مبارزات اسلامی‏‎ ‎‏و ملی دارم، جناب عالی را بدون در نظر گرفتن روابط حزبی و بستگی به گروهی خاص،‏‎ ‎‏مأمور تشکیل دولت موقت می‌نمایم تا ترتیب ادارۀ امور مملکت و خصوصاً انجام‏‎ ‎‏رفراندم و رجوع به آرای عمومی ملت دربارۀ تغییر نظام سیاسی کشور به جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی و تشکیل مجلس مؤسسان از منتخبین مردم جهت تصویب قانون اساسی نظام‏‎ ‎‏جدید و انتخاب مجلس نمایندگان ملت بر طبق قانون اساسی جدید را بدهید.‏ ‏‏مقتضی است که اعضای دولت موقت را هر چه زودتر با توجه به شرایطی که مشخص‏‎ ‎‏نموده ام تعیین و معرفی نمایید.‏ ‏‏ کارمندان دولت و ارتش و افراد ملت با دولت موقت شما همکاری کامل نموده و‏ ‏‎‏رعایت انضباط را برای وصول به اهداف مقدس انقلاب و سامان‌یافتن امور کشور‏‎ ‎‏خواهند نمود.‏ موفقیت شما و دولت موقت را در این مرحلۀ حساس تاریخی از خداوند متعال‏‎ ‎‏مسئلت می‌نمایم.‏ ‏‏روح‌الله الموسوی الخمینی‏" (صحیفه امام، ج ۶، ص ۵۴) روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
جرعه‌نوش
شباهت غریبی است میان مهندس بازرگان و دکتر پزشکیان؛ متن زیر، حکم نخست‌وزیری بازرگان است: ۱۵ بهمن ۱
و این هم توصیه‌ی امام خامنه‌ای به نامزدهای انتخابات چهاردهم، چند روز قبل از انتخابات: "و امّا توصیه و عرض ما به نامزدهای انتخابات؛ من به این حضرات محترم عرض میکنم: با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفّق شدید و توانستید مسئولیّتی به دست بیاورید، کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذرّه‌ای با انقلاب زاویه دارند. آن کسی که با انقلاب، با امام راحل، با نظام اسلامی ذرّه‌ای زاویه داشته باشد، او به درد شما نمیخورد؛ او همکار خوبی برای شما نخواهد بود. آن کسی که دلبسته‌ی آمریکا باشد و تصوّر کند که بدون لطف آمریکا نمیشود قدم از قدم برداشت در کشور، او برای شما همکار خوبی نخواهد بود، او از ظرفیّتهای کشور استفاده نخواهد کرد، او خوب مدیریّت نخواهد کرد؛ آن کسی که راهبرد دین و شریعت را مورد بی‌اعتنائی قرار بدهد، برای شما همکار خوبی نخواهد بود. کسی را انتخاب کنید که اهل دین، اهل شریعت، اهل انقلاب، اهل اعتقاد کامل به نظام باشد. اگر شما نامزدهای محترم یک چنین عهدی با خدای خودتان ببندید، بدانید که همه‌ی کارهایی که برای انتخابات میکنید، حسنه خواهد بود؛ اگر یک چنین نیّتی داشته باشید. اگر یک چنین عهدی با خدا ببندید، کارهای انتخاباتی میشود یک کار حسنه و پیش خدای متعال ثواب خواهد داشت."
۲۹ تیر، سال‌روز صدور پیام حج سال ۱۳۶۷ از سوی است؛ همان پیامی که در آن از پذیرش قطع‌نامه ۵۹۸ و جام زهر گفتند و از آغاز سخن راندند. برادر عزیز من! خواهر گرامی! در هر کجای این کشور که هستی، تو را به خدا، یک بار متن این پیام را بخوانید. این، ضرورت امروز و هر روز ماست. روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ اتحاد جماهیر شوروی چگونه فروپاشید؛ کلیپ پیشتر منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی رهبری را دوباره ببینید 🔓نکته مهم این گزارش تحلیلی، استفاده از یادداشت‌های روزانه آیت‌الله خامنه‌ای و بهره‌گیری از منابع روسی‌ست که در آن ایام تاریخی، این تحلیل را قابل تامل‌تر کرده است. 🆔@alqatreh
mobareze.ir-manshore-estegamat.mp3
11.2M
🔶🔷🔶صوت قرائت پیام قطعنامه خصوصا از دقیقه ۳۸ به بعد رو با دقت بیشتر دنبال بفرمایید 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
هدایت شده از جرعه‌نوش
شهادت نامۀ شیخ فضل الله نوری.pdf
468.6K
این متن را چند سال قبل برای انتشار در کانال در سال‌روز شهادت آیت‌الله نوشتم. شاید برای آشنایی اجمالی با مفید باشد. https://eitaa.com/jorenush/179
هدایت شده از جرعه‌نوش
یازدهم مرداد ۱۲۸۸ ش، کربلایی‌ترین حادثه در تاریخ ایران رخ داد ...
روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدیون شماییم❤ 😭😭😭 شهدا را تو کربلا زیاد یاد کنید
هدایت شده از جرعه‌نوش
پیرامون عزاداری (1) - موضوع مصیبت‌زدگی را باید از اقامه‌ی عزا تفکیک کرد. شعائر و اقامه‌ی آن، امری سیاسی و حکومتی است و باید طبق تشخیص و صلاح‌دید دیده‌بان جامعه و نظام اسلامی که ولی امر باشد، انجام شود، اضافه گردد، توسعه یابد یا کاسته شود. مناسک عزاداری، هرچند توقیفی نیست، ولی تشخیص آن بر عهده‌ی کسی است که علت جعل مناسک را بداند و آن ملاک را در موارد دیگر نیز بیابد؛ چنان‌که امام خمینی، 15 خرداد را تا ابد عزای عمومی اعلام کردند. - یکی از ملاک‌های اساسی در جعل مناسک عزاداری، هوشیار کردن جامعه‌ی مؤمنین نسبت به دشمن و احیای برائت نسبت به اوست؛ دشمنی که هنوز هست. عزاداری که نتواند ارتباط عوامل شهادت سیدالشهداء را با اولین و آخرین ظالم بیابد و تعینات آن را در زمانه‌ی خویش دریابد، است و دریافتی قشری از دارد و ملاک آن را درنیافته است. - امام باقر (ع) وصیت کردند که پس از شهادتشان، ده سال در منا برای ایشان عزاداری شود. این نوعی جعل منسک موقت است، ولی برای اباعبدالله، اَمَد عزا لااقل تا هنگام ظهور است و خود ائمه‌ی معصومین، مدت اول تا دهم محرم را تعیین کرده‌اند، و چنین امری برای هیچ‌یک از ائمه‌ی دیگر قرار داده نشده است. پس ما نمی‌توانیم به‌راحتی نسبت به دیگر ایام اقامه‌ی عزا کنیم و آن را شعار مذهب قرار دهیم. چنان‌که از مقام معظم رهبری مکرر نقل شده است که با پیاده‌روی عزاداران در ایام فاطمیه که برخی مراجع علمدار آن هستند مخالف اند. @jorenush
هدایت شده از جرعه‌نوش
پیرامون عزاداری (2) - عناوین ثانویه هم باید در جعل مناسک مد نظر قرار گیرند. یکی از این عناوین، بازتاب فراوانیِ مناسک عزا در جامعه‌ی مؤمنان است. اگر ما نسبت به وفیات و موالید، نگاه تقویمی داشته باشیم، به چند مشکل برمی‌خوریم: اولاً به‌جز عاشوراء و 21 رمضان و نیمه‌ی شعبان، هیچ‌یک از ایام شهادت و میلاد، تاریخ دقیق حتمی ندارد. بنا بر این، اگر بخواهیم حداکثری نگاه کنیم، باید همه‌ی احتمالات را مراسم بگیریم و گر نه، در برگزاری مراسمات، به تبعیض عمل کرده و فقط مناسبت‌های قوی‌تر را برگزار نکنیم یا یکی را از میان احتمالات برگزینیم، که این خلاف نگاه تاریخی است و صرفاً جنبه‌ی رجائی در آن لحاظ شده است. ثانیاً در برخی موارد دچار تعارض می‌شویم مانند هفتم صفر که محل تعارض شهادت امام مجتبی و میلاد امام کاظم (علیهماالسلام) است. آن‌وقت ممکن است به رفتارهایی مبتذل دست بیازیم مانند آن‌چه اخیراً مرسوم شده که میلاد حضرت موسی بن جعفر را بدون هیچ مدرکی در ذی‌الحجه می‌گیرند تا با شهادت امام حسن تداخل نداشته باشد! ثالثاً کمتر روزی را خواهیم یافت که در آن مصیبتی بر اهل بیت علیهم‌السلام وارد نشده باشد، این‌گونه اگر هیئتی بودن را التزام به حزن و فرح اهل بیت تعریف کنیم و ملاک حزن و فرح را هم تقویمی بدانیم، مصیبت‌زدگی وجه غالب ایام ما در طول سال خواهد بود و این خود چند ایراد دارد؛ یکی آن‌که بزرگداشت‌ها و مناسک مرتبط با آنان را لوث، عادی و بی‌خاصیت می‌کند و غرض اصلی را از بین می‌برد، دوم: اکثر متدینین را از کلیت بزرگداشت و عزاداری خسته و روی‌گردان می‌کند و سوم: اهل ولاء را به اقلیتی از جامعه‌ی متدین تبدیل می‌کند که احیاناً از آن سو تندرو خوانده شوند و از این سو، قاطبه‌ی مؤمنین را لاابالی و بی‌ولایت خطاب کنند. و این دوقطبی و انشقاق قطعاً از نظر شرع انور مردود است و مضر. چهارم: عزاداری حالتی فوق‌العاده است که لوازمی دارد، حال اگر به وجه غالب تبدیل شود، میزان تعطیلات و حالاتِ فوق‌العاده افزایش یافته و جامعه را از روند باثبات کارآمد خارج می‌کند. نمونه‌اش همین تعطیلات فراوان حوزوی است. مثلاً چرا باید در همه‌ی ایام شهادات، دروس حوزه‌های علمیه تعطیل باشد؟ آیا این مورد رضایت ائمه است و یا خاصیتی برای عموم طلاب دارد، یا فقط ناشی از همین نگاه تقویمی غیرحکیمانه‌ی است؟ - مناسک وضع شده‌اند تا اغراضِ جعل را فراهم آورند، حال آن‌که ما اغراض را فراموش کرده، و به این پوسته بدون توجه به مغزی که باید می‌داشت و اکنون از آن تهی شده است، چسبیده‌ایم و فقط عزا می‌داریم تا ثواب ببریم. غافل از آن‌که آن‌چه از ثواب بر آن رفتارها بار نموده‌اند، برای تقویت آن لُبّی است که در ورای این ظاهر و پوسته حاصل می‌شود. ولی ما با حفظ آن ظواهر، به جنگ آن غرض رفته‌ایم و امید ثواب داریم و مقدس می‌نُماییم! - نکته‌ی آخر، پیرامون زمان حمله به بیت امیرالمؤمنین و جراحت حضرت زهراء (علیهماالسلام) است که بنا بر تحقیقات استادانی چون استاد یوسفی غروی و استاد طائب، این ایام حدود دو هفته پیش از شهادت حضرت صدیقه‌ی طاهره است نه در دهه‌ی پس از رحلت رسول‌الله (صلوات الله علیه و آله). @jorenush
13790223_7330_24k.mp3
27.12M
ویژه میلاد مبارک نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع)؛ خطبه‌های امام خامنه‌ای در نماز جمعه تهران در اردیبهشت ۷۹ این دو خطبه شامل دو سرفصل کلی است؛ یکی شرحی از شخصیت و سیره‌ی پیامبر یکی هم بحثی مفصل درباره‌ی وحدت اجتماعی این روزها که نقل محافل و مجالس است، شنیدن این سخنرانی ضروری می‌نماید. @jorenush
هدایت شده از روزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید سید حسن نصرالله: این نظر شخصی من است.... اگر قضیه شهادت حاج قاسم و ابومهدی سهل گرفته شود، این آغاز یک خطر است. ▫️ای سیدعزیز! امروز آن خطر بزرگ مثل صاعقه بر سرمان فرود آمده است و ما امروز عزادار توایم... اما شادی این لحظات دشمن کوتاه خواهد بود انشالله آنان را به عزا خواهیم نشاند دعای‌مان کن که شرمنده‌ات نشویم @rozaneebefarda
داغ شهید را سرد نکنیم شهادت سید، یک حادثه‌ی عادی نیست؛ هیچ شهادتی عادی نیست، ولی شهادت سید فراتر از همه است؛ نصرالله علمدار جبهه بود. پس شهادت سید را عادی نکنیم. وقتی سیدالشهداء علیه‌السلام در عاشورای ۶۱ شهید شدند، حضرت زینب و امام سجاد علیهماالسلام سخن از جایگاه والای شهید و پیروزی جبهه‌ی حق در همه‌ی مراحل تاریخی و ... نزدند؛ مردم کوفه را سرزنش کردند، از عظمت شهادت عاشورا گفتند، گریستند و گریاندند. و دنیای پس از عاشورا، هرگز برای آنان مانند پیش از عاشورا نشد. حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام تا پایان عمر، یعنی تا سی‌وچند سال بعد، زندگی عادی را بر خود حرام کرد؛ همواره گریست، گریاند و بستر روایت عمق فاجعه را فراهم کرد. تا عاشورا عادی نشود. خون شهید، آن هم شهادتی به این عظمت، ظرفیت تولید انقلاب دارد، از تیزی و تلخی حادثه کم نکنیم. هم‌دیگر را دل‌داری ندهیم، را حفظ و تقویت کنیم. همین @jorenush