♡︎بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ♡︎
اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ
اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ.
اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ
أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً.
اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْه
اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى.
اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ،
وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ
اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
پس سه مرتبه دست بر ران راست خود میزنے و در هر مرتبه میگویے:
اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
#متن
#دعای_عهد
#خودسازی
@jqkhhamedan
۳۰ بهمن ۱۴۰۱
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼
✍امام علی عليه السلام: بخيلترين مردم كسى است كه مال خويش را از خود دريغ دارد و براى وارثانش بگذارد
📚غررالحكم حدیث ۳۲۵۳
@jqkhhamedan
۳۰ بهمن ۱۴۰۱
✍رسول مهربانی حضرت محمّد مصطفی «صلّی اللّٰه علیه و آله» فرمودند:
لايُتِمُّ الإيمانُ اِلاّ بِمُحَبَّتِنا أهلَ البَيتِ.
ايمان كامل نمىشود مگر با محبّت ما اهل بيت.
📘 بحارالانوار، جلد ۳۶، صفحهی ۳۲۷
🎴 @jqkhhamedan
۳۰ بهمن ۱۴۰۱
💚 امير المؤمنين علي عليه السلام:
🔺حُسْنُ الْخُلْقِ فى ثَلاثٍ: اِجْتِنابُ الْمَحارِمِ وَ طَـلَبُ الْحَلالِ وَ التَّـوَسُّعُ عَلَى الْعِيالِ
🔺خوش اخلاقى در سه چيز است: دورى كردن از حرام، طلب حلال و فراهم آوردن آسايش و رفاه براى خانواده.
📕بحارالأنوار ج 68 ص 394
🆔 @jqkhhamedan
۳۰ بهمن ۱۴۰۱
‼️ استمرار عذر پس از تیمم بدل از غسل
🔷 س ۶۵۱۴: کسی که وظیفه اش #تیمم_بدل_از_غسل است و تا مدتی آب برای او ضرر دارد، آیا برای هر نماز واجب باید تیمم کند یا یک مرتبه تیمم برای آن مدت، کافی است؟
✅ ج: کسی که وظیفه اش #تیمم است، تا زمانی که عذرِ مجوزِ تیمم (در فرض سؤال: ضرر) برطرف نشده است و حدثی مانند بول، خواب و... از او سر نزده است، همان تیمم، کافی است؛ ولی اگر #حدث_اصغر از او سر زد، بنابر احتیاط واجب (برای اعمال مشروط به طهارت) باید مجددا بدل از غسل، تیمّم کند و وضو هم بگیرد و اگر از گرفتن وضو هم معذور باشد، تیمّم دیگری نیز بدل از وضو انجام دهد.
#احکام_طهارت #احکام_تیمم
🆔 @jqkhhamedan
۳۰ بهمن ۱۴۰۱
27.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ شیعه و سنی به محمد (ص) افتخار میکنیم
💠 #به_حلال_زادگی_خود_افتخار_کنید که سند حقانیت دین محمد (ص) است و به ریسمان او چنگ زنید تا در محضر خدا طوق لعنت و شرمساری تمدن ولدزنا بودن بر گردن جامعه ما نیز نیفتد
⚠️ آری ابلیس با شعار زن و زندگیش امروز مترصد الحاق ایران حلال زاده به مستعمرات حرامزادگیش است
💬 سخنرانی #استاد_حسن_عباسی با موضوع درآمدی بر اعلامیه جهانی حق خدا
🗓در تاریخ :۳ خرداد ۱۳۹۳
@jqkhhamedan
۳۰ بهمن ۱۴۰۱
#حفظ_موضوعی4
📜 موضوع چهارم: نماز جماعت
💠 وأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ
و نماز را بر پای دارید و زکات دهید و با رکوع کنندگان رکوع کنید.
آیه 43 سوره مبارکه بقره
#آیات_زندگی
#حفظ_موضوعی
#تصویر_آیه
💠مرکز آموزش مجازی جامعة القرآن خواهران همدان
🆔 @jqkhhamedan
۳۰ بهمن ۱۴۰۱
4.mp3
144.7K
📜 موضوع چهارم: نماز جماعت
💠 وأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ
و نماز را بر پای دارید و زکات دهید و با رکوع کنندگان رکوع کنید.
آیه 43 سوره مبارکه بقره
#آیات_زندگی
#حفظ_موضوعی
#تلاوت_آیه
💠مرکز آموزش مجازی جامعة القرآن خواهران همدان
🆔 @jqkhhamedan
۳۰ بهمن ۱۴۰۱
rooz 4.mp3
9.36M
📜 موضوع چهارم: نماز جماعت
🔊 درسنامه صوتی موضوع چهارم
❇️ 🌷نـکـات و پـیـام های قرآنی🌷 ❇️
👌در حقیقت سه دستور داده شده است :
نخست پیوند فرد با خالق (نماز) بیان شده، و سپس پیوند با مخلوق (زکات) و سر انجام پیوند دسته دسته جمعى همه مردم با هم در راه خدا!.💫
👌نماز در فرهنگ الهى ستون دين است ؛ از اين رو از صيانت و مراقبت و سلامت آن به اقامه تعبير مى شود؛ زيرا ستون، برپاداشتنى است، نه خواندنى.💫
👌مراد از اقامه نماز، برپاداشتن و احياى نماز در جامعه و به جا آوردن حقّ نماز با رعايت همه شرايط ظاهرى و باطنى آن و عدم اكتفا به شكل ظاهرى آن است.💫
🕊🍃🌺🕊🍃🌸🕊
#آیات_زندگی
#حفظ_موضوعی
#درسنامه_صوتی
💠مرکز آموزش مجازی جامعة القرآن خواهران همدان
🆔 @jqkhhamedan
۳۰ بهمن ۱۴۰۱
حدیث مرتبط با آیه موضوع چهارم
از امام باقر(علیه السّلام) نقل است که فرمود:
این آیه دربارة رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و علی بن ابیطالب علیه السلام نازل شده است؛ زیرا آنان نخستین کسانی بودهاند که نماز گزاردند و رکوع نمودند".✨💫
🍃(تفسیر البرهان، ذیل آیه فوق.)🍃
💠مرکز آموزش مجازی جامعة القرآن خواهران همدان
🆔 @jqkhhamedan
۳۰ بهمن ۱۴۰۱
📜 موضوع چهارم: نماز جماعت
📜📔📚. داستان 🌹🌹
✍️
🌲از عبدالله بن مسعود نقل شده است که: روزي از تکبير نماز جماعت ماندم و به خاطر اين کار يک بنده آزاد نمودم، و وقتي که جريان را خدمت پيامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) عرض کردم فرمود: فضيلت از دست رفته را درک نخواهي کرد اي پسر مسعود! اگر تمام روي زمين را انفاق کني، ثواب تکبير از دست رفته را جبران نخواهد نمود.💫
🍃(داستانها و حکايتهاي مسجدص 90 - 89)🍃
🌲✨🌹🍃🌸✨💐🌼✨
💠مرکز آموزش مجازی جامعة القرآن خواهران همدان
🆔 @jqkhhamedan
۳۰ بهمن ۱۴۰۱
02.Baqara.042-43.mp3
999.6K
💠 تفسیر موضوع چهارم
📖آیه ی 43 سوره مبارکه بقره
📚 خلاصه تفسیر و پیام های آیات 42 و 43 سوره بقره
1️⃣ نه حقّ را با باطل مخلوط كنيم و آنرا تغيير دهيم و نه باطل را در لباس حقّ مطرح سازيم.
👈🏻 «لا تلبسوا الحقّ، لا تكتموا الحقّ»
2️⃣ وجدان وفطرت، بهترين گواه بر حقّ پوشى انسان است.
👈🏻 «وانتم تعلمون»
3️⃣ بعد از دعوت به ايمان، دعوت به عمل صالح است.
👈🏻 «آمنوا... اقيموا»
4️⃣ نماز و زكات، در آئين يهود نيز بوده است.
👈🏻 «اقيموا الصلوة و اتوا الزكوة»
5️⃣ رابطه با خدا، از طريق نماز و كمك به خلق خدا، از طريق زكات و همراهى با ديگران، يك مثلّث مقدّس است.
👈🏻 «اقيموا، اتوا، اركعوا»
6️⃣ اصل فرمان نماز، با جماعت است. اساس دين بر حضور در اجتماع و دورى از انزوا و گوشهنشينى است.
👈🏻 «واركعوا مع الراكعين»
🛑 تفسیر این آیه شریفه بدلیل ارتباط معنایی و درک بهتر، همراه با آیه قبلی انجام گرفته است.
🎧 لطفاً فایل صوتی تفسیر را با دقت گوش کنید.
💠مرکز آموزش مجازی جامعة القرآن خواهران همدان
🆔 @jqkhhamedan
۳۰ بهمن ۱۴۰۱