eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.9هزار عکس
12.6هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
‌♨️ سرلشکر حاتمی: نیروهای مسلح با آمادگی کامل در برابر تهدیدات دشمن ایستاده‌اند فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: 🔹نیروهای مسلح و فرزندان غیور ارتش با تمام وجود در برابر تهدیدات دشمنان ایستاده اند. 🔹وی با اشاره به سرعت بالای تحولات علمی و تغییر ماهیت تهدیدات، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران باید همواره خود را به‌روز نگه دارد و از تجربیات ارزشمند جنگ‌های گذشته، به‌ویژه جنگ ۱۲ روزه، برای دشمن‌شناسی، تهدیدشناسی و خودشناسی بهره گیرد. 🔹امیر سرلشکر حاتمی افزود : امروز 2 مولفه اصلی نیروی انسانی، شامل انگیزه و کارآمدی است و انگیزه باید الهی و برخاسته از بصیرت عمیق باشد و کارآمدی نیز نیازمند دانش و مهارت است. 🔹آمادگی برای آینده، نگاه به جنگ‌های نوین و تقویت توان دفاعی را وظیفه‌ای خطیر است و باید برای حفظ روحیه، نشاط و تلاش مستمر در مسیر اقتدار ملی تلاش کرد. 🆔️@J.RAZMAA @کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما
🔴کانال ۱۳ اسرائیل: موساد مدعی تجهیز شدن فوری ۶۰۰ سیلوی موشکی زیرزمینی در ایران شد 🔹موساد به ارتش اطلاع داده که ایران به‌طور فوری تمامی شهرهای موشکی زیرزمینی خود را به سیلوهایی برای پرتاب‌های زیرزمینی مجهز کرده است؛ برآورد می‌شود که تعداد کل این سیلوها به حدود ۶۰۰ مورد برسد. 🆔️@J.RAZMAA @رصدامور_جنگ_سخت_افزاری__ضدصهیونیزم__کمیته_عالی_فجازی کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ج. رزما در ایتا🔻 https://eitaa.com/jrazmaa ابرگروه ویژه شماره ۲ 🔻 https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محمود محبوبی فر: 💢آیا میدانستید تهیه کننده فیلم محمد رسوالله ،همان مدیر شبکه من و تو یعنی رابرت مرداک بود؟ چرا رابرت مرداک یهودی فیلم محمد رسول‌الله را ساخت ؟🤔🤔 این چند دقیقه فیلم پرده از واقعیت‌هایی بر می‌دارد که تا حالا شاید نشنیده باشید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❅🇵🇸 🇮🇷🇵🇸🇮🇷 🇵🇸 ❅  🔻ادامه مطلب🔻     
♻️عُمرِ گرامیِ پیامبر اعظم سلام الله علیه در زمانِ شَهادَت،۶۳ سال بود. 🔻با طبعِ جسمیِ ایشان،یعنی ما با یک مردِ کاملِ توو پُرِ استخوان‌ دارِ چهارستون مواجه هستیم وَ نه یک پیرِ فرتوتِ دست به کمرِ خمیده. 🔻در روایت می‌ گویند هنوز قسمتِ زیادی از محاسنِ پیامبر سیاه بوده است. 🔻یکی از قدم‌ های اول در بررسیِ هر پرونده ی امنیتی،پاسخ به سوالِ چراییِ وقوع در زمان وُ مکانِ کنونی است. چرا پیامبر یک سال قبل ترور نشد؟ چرا باید پیامبر در چنین شرایطی ترور شود؟ پیامبر چه کار داشت می‌ کرد که اگر موفق می‌ شد،قلبِ جریانِ نفوذ وُ نفاق ضربه می‌ خورد؟ پیامبر به کجا رسیده بود که یهود وُ کفر با هم ماهیتِ خود را در خطرِ استراتژیک دیدند؟ ✍پاسخ یکی است: پیغمبر به "موته" رسیده بود. موته کجاست؟ یک قدمیِ فلسطین در اردنِ کنونی. 🔹️پیامبر اگر یک سال دیگر عمر می‌ کرد، احتمالِ قریب به یقین فلسطین را فتح کرده بود. 🚩فتحِ فلسطین یعنی پیچیده‌ شدنِ طومارِ یهود. پیامبر رسید به خطِ قرمزی که به زعمِ آن‌ ها نباید می‌ رسید. روی نقشه ببینید. به موقعیتِ فدک،خیبر،تبوک وَ موته دقت کنید. این‌ ها قلعه‌ هایی است که یهود در طولِ ۳۰۰ سال به اسمِ این که ما می‌ خواهیم این جا زندگی کنیم،ساخت. این قلعه‌ ها در مسیری است که پیامبر قرار بود از مدینه به سمتِ فلسطین حرکت کند. یعنی از ۳۰۰ سال قبل از ولادت طراحی کردند. نقشه ریختند. اجرا کردند. یهود نمی‌ خواهد ما پیامبرِ خود را این گونه ببینیم. تاریخِ خود را این گونه بشناسیم. لذا آنی که پیامبر را به شَهادَت رسانده، جریانی است که قدمتِ آن به تاریخِ انبیاء گره خورده است. این همان جریانی است که در دعای ندبه می‌ خوانیم: ✍"أَيْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الْأَنْبِياءِ وَأَبْناءِ الْأَنْبِياءِ؟" این جریانی که در شاه‌ بیتِ دعای ندبه به حضرتِ حجت عرضه می‌ کنیم که بیا از آنها انتقام بگیر،آنها چه کسانی هستند؟ "جریانِ یهود" تمامِ قرآن را زیر وُ روو کنید، تمامِ روایات را بگردید،تنها قومی که معروف به پیامبرکشی هستند،قومِ یهود است. 📌نقل است حتی بنی‌ اسرائیل در اوایلِ یک‌ روز،۴۳ پیامبر را در یک زمان کشتند،پس از آن ۱۱۲ نفر از بنی‌ اسرائیل برای امرِ به معروف برخاستند که آنها را هم در آخرِ همان روز کشتند. ♻️پیامبرِ خاتم شَهید است. پیامبری که ایشان را یهودیان به شَهادت رساندند. چرا؟ چون داشت می‌ رسید به آن جایی که باید می‌ رسید وَ از دیدِ یهود نباید به آن جا می‌ رسید. بعد از این که پیامبر مسموم شد، ایشان با وجودِ این که دستور داد همه باید در لشکرِ اُسامه حرکت را ادامه دهند، اما این لشکر را هم فروپاشاندند وَ اجازه ندادند اُسامه به فلسطین برسد. ✍دستورِ مکررِ پیامبر بر اعزامِ هرچه زودترِ لشکر به بلقاء وُ داروم در فلسطین وَ درخواستِ تعجیلِ ایشان بدین خاطر بود که می‌ خواستند هر چه زودتر سرِ مار هدف قرار گیرد. 📯اینها زوایای مغفولِ تاریخ است. اینها مواردی است که جامعه را به حرکت وا می‌ دارد. 🔸️حال،ما امروز در ایامِ شَهادَتِ پیامبر به مردم چه می‌ گوییم؟ 🔸️مواردی که روشنگرِ تمامِ زوایای تاریخ است یا چیزهایی که حتی بابِ میلِ یهود است؟ 🔸️چه قدر از جامعه ی مومنین می‌ دانند که پیامبر شَهید شده است؟ وَ چرا شَهید شده است؟ 🔸️چه قدر می‌ دانیم که چه قدر تلاش کردند پیغمبری به دنیا نیاید؟ چه قدر می‌ دانیم که چه قدر تلاش کردند حال که به دنیا آمده، در همان کودکی ایشان را بربایند و بقتل برسانند، یا اگر نتوانستند به پیغمبری نرسد؟ 🔸️چه قدر می‌ دانیم که چه قدر تلاش کردند که حال که به پیغمبری رسیده،حکومت تشکیل ندهد؟ 🔸️چه قدر می‌ دانیم که چه قدر تلاش کردند که حال که حکومت تشکیل داده، به سمتِ سرِ مار نرود؟ 🔸️بعد از موفقیت در ترورِ پیامبر وَ توقفِ حرکتِ سپاهِ اسلام به سمتِ فلسطین، یهود حرکتِ بعدی خود را طراحی کرد. 🔹️چه بود؟ امثالِ ابو هُریره وَ کعب الاحبار را واردِ مسلمین کردند. این دو که بودند؟ دو یهودی اما تازه مسلمان شده در سالِ آخرِ عُمرِ پیامبر تا مکانیسمِ تحریف تداوم یابد. 🔹️امروز مسئله این است اساسی‌ ترین مانعِ ظهورِ حضرتِ حجت،جریانِ صهیونیسم است. چرا؟چون صهیونیسم تجلیِ سازمانی/تشکیلاتی/دولتیِ یهود است. 🔹️البته این صهیونیسمِ موجود در اسرائیل، دُمِ مار است. سرِ مار جای دیگری است. 🔸️سرِ مار، تبرِ ابراهیمی وَ یدِّ حیدری می‌ خواهد که قطع شود. 🔸️انقلابِ اسلامی همان تبرِ ابراهیمی وَ یدَّ حیدری است که سرِ مار را خواهد زد. اما اول مردم باید بدانند که واقعیتِ تاریخ چگونه بوده است تا بتوانند آینده تحولات را دنبال کنند. 🔸️مردم باید بدانند که ترور در ذاتِ یهود است. 🔸️مردم باید بدانند که یهود، بی‌ سر وُ صدا وَ بدونِ جلبِ توجه حرکت می‌ کند تا در نهایت به هدفِ خود برسد. که به حول و قوه الهی هرگز نخواهد رسید، 🆔️@J.RAZMAA @کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما
هدایت شده از صالح راد
بسم‌الله الرحمن الرحیم سلام افوض امری الی الله ان الله بصیرابالعباد 🖊 هوشنگ صالح راد. ⭕️تفکرات و اظهار نظرهای ظاهر بینانه دشمن را در محاسبات و معادلات خود دچار اشتباه نموده. 💢. بی بصیرتی و تحلیل ظاهر بینانه و اظهار نظرهای نپخته خلاف مصالح کشور و دشمن را در محاسبات و معادلات خود دچار اشتباه نموده امان از کسانی که همیشه جلوتر از رهبر خود حرکت میکنند و در سخنان خود مذاکره مستقیم با آمریکا را پیشنهاد می نمایند سخن ما با آنهایی است که با سخنان نسنجیده و بی بصیرت باعث اشتباه دشمن درمحاسبات و معادلات شده‌انداین افرادظاهربین درسخنان و جلسات خود با همفکرانشان طرح مذاکره مستقیم با آمریکا را مطرح می کنند این افراد خلاف نظر ولایت سخن می گویند و جلوتر از رهبری حرکت می کنند امروز مقاوم عظمای ولایت حجت را در رابطه با مذاکره مستقیم با آمریکا تمام نمودن و بطور روشن مذاکره مستقیم با آمریکا را ظاهر بینانه عنوان نمودن آنها که در دفاتر خود و در حضور همفکران خود جلسات برگزار می کنند و اظهار نظر می کنند که باید با آمریکا مذاکره مستقیم صورت می گیرد غلط اضافه می کنند و از این به بعد به آنها نصیحت می کنیم دهان خود را ببندند چرا که اگر بخواهند جلوی ولایت حرکت کنند ملت دهن آنها را خواهد بست . 💢.امروز مقام معظم رهبری در سخنان خود در جمع هزار نفر از مردم در حسینیه امام خمینی ره در مورخ ۲ شهریور ۱۴۰۴ مطرح کنندگان مذاکره مستقیم با آمریکا را افراد ظاهر بین که هدف واقعی آمریکا را درک نکرده آمد حضرت آقا هدف اصلی آمریکا را گوش به فرمان کردن ایران عنوان و تسلیم و به زانو در آوردن ایران عنوان نمود. 💢.نصیحت ما به این افراد اینکه خط قرمز جریان انقلابی مقام معظم رهبری است حرکت کردن جلوی رهبری برای جریان انقلابی قابل تحمل نیست به این ساده لوحان نصیحت می کنیم که از هر گونه اظهار نظرهای خلاف مصالح کشور پرهیز نمایند امروز کشور در حالت جنگی قرار دارد گرفتن جلسات با همفکران خود و ایراد سخن و اظهار نظر در زمینه های مختلف که این اظهار نظرها باعث ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه گردد پذیرفته نیست هر گونه سخن گفتن خلاف نظرات ولی امر مسلمین قابل تحمل نیست چرا که ما معتقد هستیم رهبر معظم انقلاب حکیمی فرزانه و رهبری مقتدر و دانا است که توجه به سخنان ایشان راه نجات کشور است بر این اساس حرکت کردن جلوی ولایت و سخن گفتن خلاف سخنان ولایت قابل تحمل نبوده و در صورت نیاز اتش به اختیار عمل خواهیم کرد اگر نهادهای ذی صلاح به اظهار نظرهای نسنجیده و ظاهر بینانه چنین افرادی و سخنان و موضع گیری چنین ساده لوحانی که خلاف نظر ولایت است رسیدگی نکنند و این افراد به تکرار مطالب خود ادامه بدهند بدون شک صبر سربازان ولایت تمام خواهد ما در وضعیت کنونی خواستار حفظ وحدت هستیم اما اگر افرادی بخواهند با اظهار نظرهای نسنجیده و ظاهر بینانه جلوی ولی امر مسلمین حرکت کنند قطعا سکوت نخواهیم کرد مطالبه ما از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و همچنین دستگاه قضایی کشور اینکه در این زمینه ورود نمایند و به هر طریق ممکن جلوی چنین افراد ساده لوح گرفته شود حضرت آقا فرمودند مذاکره با آمریکا ظاهر بینانه است هر سخنی خلاف این فرمایش باشد قابل قبول نخواهد بود . اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا ۲شهریور ۱۴۰۴
بسمه تعالی ✍بر اساس موضوعاتی که توسط سخنرانان محترم جلسه این هفته دو شنبه سوم شهریور ۱۴۰۴ شورای عمومی جمعیت رزما بیان شد عرض می‌شود: 🔴«نفوذ» و «نفاق» در جبههٔ اصلاحات ♦️ در هفته‌ای که گذشت، چند موضع‌گیری و انتشار یک بیانیه با عنوان «جبهه اصلاحات ایران»، نخبگان، دلسوزان و مردم کشور را رنجاند و آزرده خاطر ساخت و در مقابل، رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی را خشنود و دست آنان را به اصطلاح برای موج‌سازی علیه منافع ایران پر کرد. البته از جمله افرادی که علیه این بیانیه موضع گرفتند، برخی از چهره‌های معقول و دلسوز جریان اصلاح‌طلب بودند؛ کسانی که معمولاً کوشیده‌اند در چهارچوب نظام اسلامی و منافع ملت حرکت کنند و نام «اصلاح‌طلبی» را همچون دیگر هم‌طیفان خود به اسم رمزی برای «تسلیم‌طلبی» و «استعمارخواهی» تبدیل نکنند. ♦️با این حال، مرور رفتار این جریان، به مثابه یک نحله، در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب نشان می‌دهد که همراهی، همسویی و همزبانی آنان با دشمنان نظام ـ مانند آمریکا و اسرائیل و هم‌پیمانان آنان ـ آن هم در بزنگاه‌ها، بخش جدایی‌ناپذیر کارنامه سیاسی‌شان بوده است. امروز کاملاً روشن است که هرچند برخی عناصر معتقد به اصول و مبانی انقلاب همچنان در این جریان حضور دارند، اما دو عنصر «نفوذ» و «نفاق» نقشی اساسی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های بخش مهمی از این جریان ایفا می‌کنند. الف) نفاق ♦️ در ادبیات دینی ما و در متون مقدسی چون قرآن و نهج‌البلاغه، نفاق اقسام گوناگونی دارد؛ اما اساس همه آن‌ها در «استتار سیاسی» و «تفاوت میان ظاهر و باطن» نهفته است. 🔹️در سال‌های نخست انقلاب، نمود آشکار نفاق را می‌شد در رفتار منافقین سازمان یافته (مسما به سازمان مجاهدین خلق) مشاهده کرد. این نوع نفاق، با وجود همه توحش و خشونتی که در عملکرد آنان دیده می‌شد، در واقع ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین شکل نفاق بود. 🔹️ اما خطرناک‌ترین و پیچیده‌ترین نوع نفاق، گونه‌ای دیگر است که ویژگی‌های خاص خود را دارد و معمولاً در افرادی بروز می‌کند که در گذشته سوابق مثبتی از خود نشان داده بودند، اما به مرور زمان تغییر و دگرگونی در باور‌ها و اعتقادات شان عیان شد. این افراد، تغییر ماهوی خویش را - که غالباً برخاسته از منفعت‌طلبی و فرصت‌جویی است - پنهان می‌سازند و در پوشش همان سابقه مثبت نمایی و با به‌کارگیری اصطلاحاتی چون «اصلاح‌طلبی»، اهدافی تازه و تیره را دنبال می‌کنند؛ اهدافی که در حقیقت بخشی از پازلی است که دشمن طراحی کرده است. 🔹️قرآن کریم علت اصلی غلتیدن این افراد در ورطه نفاق را «غفلت» و «تعلل» در برابر انحرافات و گناهان معرفی می‌کند؛ گناهانی که در آغاز کوچک‌ هستند، اما بر اثر بی‌توجهی، همچون ویروسی کوچک که ر‌ها شود، به عفونتی بزرگ و مزمن تبدیل می‌گردند؛ تا آنجا که حتی آنان را به انکار مبانی و اصول نیز می‌کشانند. چنان‌که قرآن می‌فرماید: «ثُمَّ کَانَ عَاقِبَةَ الَّذِینَ أَسَاءُوا السُّوأَیٰ أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَکَانُوا بِهَا یسْتَهْزِئُونَ» (سوره روم، آیه ۱۰). ♦️از همین رو، ایستادگی چنین افرادی در برابر اصول و مبانی اعتقادی و سیاسی، نه تنها عجیب نیست بلکه پیامد طبیعی این مسیر انحرافی است. در فتنه‌های گوناگون، از ۱۸ تیر ۱۳۷۸ گرفته تا فتنه‌های ۱۳۸۸ و ۱۴۰۱ و تا بیانیه اخیر، ردپای این نحله‌های دچار نفاق به‌روشنی دیده می‌شود. ب) نفوذ ♦️ پدیده «نفوذ» از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از اصلی‌ترین ابزار‌های دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب بوده است. سرویس‌های اطلاعاتی دشمن آسان‌ترین مسیر نفوذ را در استفاده از همین احزاب و جریان‌های مستعد نفوذ کرده به درون نظام یافته‌اند. در دهه نخست انقلاب، سرویس اطلاعاتی شوروی از طریق حزب توده نفوذ خود را پیش می‌برد. سازمان CIA آمریکا و موساد اسرائیل نیز با بهره‌گیری از سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و افرادی همچون کشمیری و کلاهی، در پی رخنه و ضربه‌زدن به انقلاب برآمدند. ♦️امروز نیز سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه همان مسیر را ادامه می‌دهند، اما نه در قالب بمب‌گذاری و اقدامات میدانی، بلکه از طریق نفوذ در لایه‌های تصمیم‌سازی سیاسی. این نفوذی‌ها با ارائه تحلیل‌ها و برآورد‌های نادرست، در پی ایجاد انحراف در مواضع و محاسبات سیاسی کشورند؛ امری که نشانه‌های آن در همسویی برخی مواضع داخلی با مواضع دشمن به‌روشنی دیده می‌شود. بنابراین، با توجه به حضور پررنگ دو عنصر «نفوذ» و «نفاق» در این جریان، صدور بیانیه اخیر جبهه اصلاحات ایران نه جای تعجب دارد و نه غیرمنتظره است؛ بلکه امتداد همان مسیر شناخته‌شده‌ای است که از آغاز انقلاب تا امروز بار‌ها تجربه و افشا شده است. 🆔️@J.RAZMAA                @کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما
✍🗒 در برابر فهم‌های نامنطقی: پنجرۀ نقد را نبندید! مهدی جمشیدی ۱. برخی برداشت‌های مطلق و سوگیرانه از سخنان رهبری، بسیار عجیب هستند. مگر رهبری تاکنون دربارۀ دولت‌های گذشته گفته بودند که «من از فلان دولت حمایت نمی‌کنم» یا «مردم از فلان دولت حمایت نکنند»؟! این حمایت، امر مشترک و همیشگی بوده و اختصاص به هیچ دولتی نداشته است‌. اتفاق تازه‌ای رخ نداده! انتظار داشتید رهبری بگویند مردم از دولت فاصله بگیرند؟! نه‌فقط دربارۀ دولت‌ها، بلکه دربارۀ هیچ‌یک از نهادها، تاکنون رهبری موضعی نداشته‌اند که بر نفی دلالت داشته باشد. در کجا رهبری گفته‌اند مردم در برابر فلان نهاد بایستند؟! یا مردم به فلان نهاد، کمک نکنند؟! هیچ‌جا. دربارۀ دولت اعتدال نیز که آن‌همه صدمات و لطمات زد، رهبری در هیچ سخنی، توصیۀ به عدم‌کمک نکردند، چه رسد به تقابل. ۲. منطق عملی رهبری نسبت به دولت‌ها، اصطکاک و تنش نیست. در تلخ‌ترین شرایط نیز ایشان، بنا را بر تفاهم و همکاری و کمک می‌گذارند و می‌خواهند گره‌ها گشوده شود. اگر تضادها و تعارض‌های نهانی، در سطح بالا هم قرار داشته، باز رهبری سعی کرده‌اند دورۀ دولت‌ها به سر آید و فرود آرام و پایان خوش رقم بخورد. توقع مواجهۀ غلیظ و تقابل و عزل از رهبری، نابجاست. ایشان به دولت‌ها از دو منظر می‌نگرند؛ یکی از اینکه جزو ساختار رسمی و قانونی و بخشی از نظام هستند، و دیگر این‌که منتخب مردم هستند. این دو جهت، سبب می‌شود که حتی در صورت تفاوت جدی میان سیاست‌های رهبری و دولت‌ها، ایشان به حمایت از آنها ادامه بدهند و به صورتی رفتار نکنند که حس جدایی و اصطکاک در ذهنیت مردم رخ بدهد. فراتر از اینها، علامۀ مصباح می‌گفت با وجود این‌که رهبری می‌دانند برخی نیروهای سیاسی، قصد خیانت و توطئه دارند و مترصّد ضربه‌زدن هستند، اما باز هم مواجهۀ پدرانه و بزرگوارانه با آنها دارند و به روی خویش نمی‌آورند و با آنها با ملاطفت و ملایمت رفتار می‌کنند. از این جهت، ایشان بر این باور بود که سعۀ‌صدر رهبری، حیرت‌آور است. ۳. به یاد داریم که در دورۀ دولت اصلاحات نیز، رهبری همواره به همبستگی و وحدت دعوت می‌کردند و به حمایت از دولت می‌پرداختند، اما از آن سو، شخصیتی مانند علامه مصباح، از زاویۀ فکری و معرفتی، به نقد جدی و چالشی دولت می‌پرداخت؛ چنان‌که ایشان به‌عنوان یک نیروی منتقد دولت اصلاحات شناخته می‌شد. بدین‌جهت، رئیس دولت وقت نیز از علامه مصباح، ناخشنود و بلکه عصبانی بود. بااین‌حال، علامه مصباح در آن دوره، نقدهای بنیادین خویش را به نحوۀ حکمرانی دولت و به‌خصوص سیاست‌های فرهنگی‌اش، تعطیل نکرد. تکلیف رهبری با دیگران تفاوت دارد و لازم نیست نیروهای فکری نیز همانند رهبری، ملاحظات فراوان داشته باشند؛ چون تفاوت در موقعیت، موجب تفاوت در موضع‌گیری می‌شود. حضرت امیر -علیه‌السلام- هیچ‌گاه جناب ابوذر را از روشنگری‌هایش باز نداشتند، اما خودشان آن‌گونه عمل نکردند. همین نقادی‌های مبتنی بر حق و انصاف، در ذات خودش، کمک و مساعدت است. حمایت از هیچ دولتی، مطلق نیست؛ بلکه حمایت، فقط از فضیلت‌ها و صواب‌ها و صلاح‌هاست. حمایت از خطا و خیانت، بی‌معناست. آنجا که دولت به راه حق رفت، باید حمایت و همدلی کرد، و آنجا که به جانب باطل رفت، باید نقد و نهی کرد. ما با امر مطلق روبرو نیستیم که بتوانیم مواجهۀ مطلق در پیش بگیریم. ساختارهای نسبی، مواجهات نسبی و اقتضائی و موقعیتی می‌طلبند.
هدایت شده از Dr.Sh
764.4K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗯 آن روز که در مورد جمهوری اسلامی احساس خطر کنم دیگر نصیحت نمی‌کنم، دست همه را قطع ‌خواهم کرد!
هوالحبیب مطالبه ملت بر اساس فرمان ابلاغی امام خامنه ای حفظه الله. تذکر ؛ حمایت ملت از قوای سه گانه و سایر ارکان حاکمیت ، مطلق نیست. فقط در گرو حرکت در مسیر اجرای فرامین و تدابیر حضرت اقا است. امیدوارم شورای عالی دفاع ، نیروهای مسلح، دولت ، مجلس و نخبگان جامعه در مسیر اجرای فرمان حضرت اقا حرکت کنند تا از حمایت ملت برخوردار شوند. بدون شک ملت نیز ناظر و مطالبه گر اجرای فرامین حضرت اقا خواهد کرد. "باید در مقابل این (رژیم صهیونی) ایستاد. ایستادگی هم به زبان نیست که دولتها بگویند که؛ ما مخالفیم، محکوم میکنیم. حتّی دولت فرانسه، دولت انگلیس و دیگران هم محکوم کردند ــ این فایده‌ای ندارد؛ بایستی راه کمک رساندن به رژیم صهیونیستی بسته بشود؛ راه کمک به آنها بسته بشود. این کاری که امروز مردم شجاع یمن انجام میدهند، کار درست است؛ کار درستْ آن است. در مقابل جنایتی که سران رژیم صهیونی انجام میدهند، هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه راه‌های کمک به آنها بکلّی از همه‌طرف مسدود بشود." ( امام خامنه ای - ۲ شهریور ۱۴۰۴). موضوع مطالبه گری ملت ؛ بر اساس اخبار و اطلاعات عمومی ، در محدوده جغرافیای ایران از دو راه آشکار رژیم صهیونی پشتیبانی می شود؛ ۱- خیلج فارس و تنگه هرمز . ۲- کریدورهای هوایی که از آسمان ایران می گذرد . ملت انتظار دارد؛ شورای عالی دفاع، نیروهای مسلح. دولت و مجلس. این دو راه را بصورت دقیق و کامل مورد کاوش قرار دهند. در صورت کمک رسانی از این دو مسیر به رژیم صهیونی، با کمک رسانان بشدت مقابله شود . ملت منتظر اقدام فوری شورای عالی دفاع است . علیرضا تنهای کیسمی ۳ شهریور ۱۴۰۴ https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحبیب مطالبه ملت بر اساس فرمان ابلاغی امام خامنه ای حفظه الله. تذکر ؛ حمایت ملت از قوای سه گانه و سایر ارکان حاکمیت ، مطلق نیست. فقط در گرو حرکت در مسیر اجرای فرامین و تدابیر حضرت اقا است. امیدوارم شورای عالی دفاع ، نیروهای مسلح، دولت ، مجلس و نخبگان جامعه در مسیر اجرای فرمان حضرت اقا حرکت کنند تا از حمایت ملت برخوردار شوند. بدون شک ملت نیز ناظر و مطالبه گر اجرای فرامین حضرت اقا خواهد کرد. "باید در مقابل این (رژیم صهیونی) ایستاد. ایستادگی هم به زبان نیست که دولتها بگویند که؛ ما مخالفیم، محکوم میکنیم. حتّی دولت فرانسه، دولت انگلیس و دیگران هم محکوم کردند ــ این فایده‌ای ندارد؛ بایستی راه کمک رساندن به رژیم صهیونیستی بسته بشود؛ راه کمک به آنها بسته بشود. این کاری که امروز مردم شجاع یمن انجام میدهند، کار درست است؛ کار درستْ آن است. در مقابل جنایتی که سران رژیم صهیونی انجام میدهند، هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه راه‌های کمک به آنها بکلّی از همه‌طرف مسدود بشود." ( امام خامنه ای - ۲ شهریور ۱۴۰۴). موضوع مطالبه گری ملت ؛ بر اساس اخبار و اطلاعات عمومی ، در محدوده جغرافیای ایران از دو راه آشکار رژیم صهیونی پشتیبانی می شود؛ ۱- خیلج فارس و تنگه هرمز . ۲- کریدورهای هوایی که از آسمان ایران می گذرد . ملت انتظار دارد؛ شورای عالی دفاع، نیروهای مسلح. دولت و مجلس. این دو راه را بصورت دقیق و کامل مورد کاوش قرار دهند. در صورت کمک رسانی از این دو مسیر به رژیم صهیونی، با کمک رسانان بشدت مقابله شود . ملت منتظر اقدام فوری شورای عالی دفاع است . علیرضا تنهای کیسمی ۳ شهریور ۱۴۰۴ https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
11.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴نعیم‌ قاسم: آمریکا طرح اخراج مردم جنوب لبنان را دنبال می‌کند 🔹‌️ واشنگتن از تجهیز ارتش برای مقابله با اسرائیل جلوگیری کرد 🔹‌دبیرکل حزب‌الله لبنان:ایالات متحده طی سال‌های اخیر با اعمال تحریم‌ها، کارشکنی در بازسازی و جلوگیری از ورود کمک‌های خارجی، عملاً مانع بهبود اوضاع لبنان شده است. 🔹‌آمریکا تنها اجازه داده ارتش لبنان تا سطحی محدود مسلح شود، اما از تجهیز آن برای مقابله با رژیم صهیونیستی جلوگیری کرده است. 🔹‌از سال ۲۰۱۹ تاکنون، بسیاری از بحران‌ها، فسادها و فروپاشی‌های داخلی با حمایت و نظارت آمریکا تشدید شده است. حتی برخی از اعتراضات و ناآرامی‌ها با برنامه‌ریزی و هدایت مستقیم واشنگتن شکل گرفته‌اند. 🔹‌اکنون نیز آمریکا در پی ایجاد یک منطقه اقتصادی در جنوب لبنان است تا زمینه اخراج ساکنان بومی و واگذاری آن به اسرائیل را فراهم کند. 🆔️@J.RAZMAA          @تبیین_امور_سیاسی_راهبردی_جنگهای_ترکیبی_شناختی_نظام_سلطه_صهیونیزم_بین_الملل_کمیته_عالی_فجازی کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa ابرگروه ویژه شماره ۲ 🔻 https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754