eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علیرضا طاهری نیا
📸 گزارش تصویری هفته در منطقه ۱۱ تهران که با هدف رسیدگی به مشکلات مردم و ایجاد ارتباط مستقیم و بی‌واسطه شهروندان با مسئولان برگزار گردید. ✅ شبکه اطلاع‌رسانی محمد سراج، نماینده مردم شریف تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس. 🟢 پایگاه اطلاع‌رسانی ایتا https://eitaa.com/mohammadseraj1
هدایت شده از  دکتر پیمان فلسفی
⭕️ پایتخت در آستانه بحران آب/ همکاری وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، کلید مقابله با کم‌آبی 🔹"پیمان فلسفی"، رئیس فراکسیون کشاورزی پویا و امور عشایر و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت: ○ اعتبارات بودجه‌ای برای رفع تشنگی پایتخت کافی نیست. ○ مدیریت بارش‌ها و جلوگیری از هدررفت آب ضروری است. ○ لازم است وزارت نیرو هرچه سریع‌تر لایحه آبخیزداری را ارائه کند تا اعتبارات بخش آب و آبخیزداری به‌صورت متوازن پیش‌بینی، تصویب و برای اجرا ابلاغ شود. ○ بازچرخانی آب در تهران هنوز به‌صورت اصولی انجام نمی‌شود و آب شرب در لوله‌ها، برای مصارف بهداشتی و شست‌وشو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مسئله یکی از مشکلات اساسی شبکه آب است. ○ دولت و مجلس باید نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های آبرسانی، انتقال و توزیع آب، شبکه‌های آبرسانی و حوزه‌های آبریز داشته باشند. 🌐 مشروح خبر @peymanfalsafi
هدایت شده از Tanha110
هوالحبیب‌ درسی که از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال ؛ - هم شورای نگهبان باید بیاموزد. - هم قوه قضائیه باید بیاموزد . - هم نهادهای اطلاعاتی و امنیتی باید بیاموزند . براساس واقعیت های غیر قابل انکار، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بسیار بی نظیر بود. در سال ۱۴۰۴ ؛ - هم تهاجم نظامی اسرائیل را داشتیم . - هم تهاجم نظامی امریکا را به میهن اسلامی مان داشتیم ، - هم تورم حداکثری را تجربه کردیم . - هم بی ثباتی شدید اقتصادي را . - هم فتنه و آشوب شدید داخلی داشتیم . - هم دستگیری و بازداشت تعدادی از سران کودتا چی اصلاح طلبان را داشتیم ، (دقیقا چند روز قبل از راهپیمایی ۲۲ بهمن .) - هم حضور سنگین آمریکایی‌ها را در دور تا دور مرزهای خودمان داریم ، همراه با رجز خوانی های سنگین مبنی بر حمله نظامی به ایران ، آن هم به قصد براندازی نظام. - هم تحریم شدید شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و اعلام عزای عمومی توسط تمامی گروه‌های معاند و سلبریتی های فاسد و مشهورین را. سوال ؛ - چه شد که مردم ما هم، حضور حداکثری در این راهپیمایی مقدس داشتند؟ - چه شد نتیجه ان تحلیل های انحرافی که مرتب می‌گفتند : اگر هوای گروهها و احزاب سياسی و جریانات انحرافی را در زمانهای خاص نداشته باشید ، مشارکت مردم در انتخابات ها و تظاهرات کاهش می یابد .؟ - مگر همبن دو سه روز قبل خیلی از روزنامه ها ننوشته بودند و سیاسیون تحلیل نکرده بودند که بدلیل برخورد با سران جبهه اصلاحات و همچنین بر خورد شدید با فتنه گران و کودتاگران آمریکایی و صهیونی ، حضور مردم در این راهپیمایی بشدت کاهش خواهد داشت؟ - مگر بسیاری از گروه‌های معارض و شبه معارض و حتی روزنامه های داخلی و. افراد مشهور، این راهپیمایی را تحریم نکرده بودند ؟ چه شد که همه این تحلیلگران و روزنامه ها و گروههای سیاسی و... بشدت توسط مردم مفتضح شدند؟؟ - ایا شورای نگهبان جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات با همین اطلاعات و تحلیل های آبکی و انحرافی ، صلاحيت های مشتی اشغال را هم، در انتخابات های مجلس و شورای اسلامی تایید می کرد؟ - ایا قوه قضائیه هم ، بخاطر حفظ انسجام داخلی و ... با همین تحلیل ها ، از برخورد با مدیران ارشد فاسد ، ابر بدهکاران و..‌‌. واهمه داشت؟ - آیا نهادها اطلاعاتی و امنیتی هم، تحت تاثیر اینگونه تحلیل ها، اجازه دادند تعدادی فتنه گر و اشغال هم، در دولت مسئولیت بگیرند ؟ - آیا بخاطر ترس از عدم مشارکت حداکثری مردم در برنامه های نظام ، به مشهورین و بازیگران و بازیکنان تیم های ورزشی و اهالی سینما و غیره مرتب باج می‌دادید و انها را از پرداخت مالیات معاف کردید ؟ اگر نهادی و مسئولی با این تحلیل ها و بخاطر ترس از عدم مشارکت حداکثری مردم ، در انتخابات ها و تظاهرات ، چنین کارهایی کرده باشد ، هم مشرک است و هم احمق. مردم ما برای چهل و هفتمین بار ثابت کردند ؛ اگر تمامی ارکان حاکمیتی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و نظارتی و... محکم بر روی اصول انقلاب اسلامی بایستند ، محکم از باج دهی به احزاب و گروه‌های منحط سیاسی و رقاص ها و ویژه خوارها و دلقک ها و مفسدین اقتصادی و آقازاده های بی شرم، وزرا و وکلای نجومی بگیر و حرام خوار خود داری کنند ، مردم نیز در همه صحنه ها و میدان ها ، پرشور تر وبا انگیزه بیشتری حضور خواهند داشت . راه جلب مشارکت حداکثری مردم در سرنوشت انقلاب و نظام ، باج دهی و وفاق با گوگوش ها و سروش ها و فتنه گران و حرامخواران نیست . فقط و فقط پاسداری و ایستادن بر روی اصول انقلاب و نظام است . علیرضا تنهای کیسمی ۲۳ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
هدایت شده از  بهشته
⁉️ چرا ولایت فقیه به صراحت در قرآن نیامده است؟ با نگاه‌ اول در قرآن ممکن است اینطور برداشت شود که چون در قرآن اسمی از ولایت فقیه نیامده، پس این نظریه‌ی ولایت فقیه، مستند قرآنی ندارد! درحالیکه با کمی دقت روشن می‌شود که این تصور و برداشت فقط برخاسته از یک درک نادرست نسبت میان قرآن و عقل و سنت است. ۱) اول اینکه قرآن، کتاب هدایت کلی و به نوعی قانون اساسی برای تمام انسان‌هاست نه یک آیین‌نامه جزئی حکومت؛ به بیان دیگر قرآن کریم کتابی است که آمده تا اصول و قواعد کلی حیات فردی و اجتماعی انسان را بیان میکند، نه اینکه وارد جزئیات اجرایی همه‌ی دوران‌های بشیریت بشود. لذا می بینیم که در قرآن طریق انتخاب قاضی، استاندار، فرماندار و یا نحوه‌ی تنظیم نظام بانکی و ... به صراحت نیامده است؛ اما اصول و اساس و پایه آن منجمله (عدالت، علم، امانت، تقوا) بیان شده است تا که انسان‌ها با عقل و اجتهاد، در پرتو آن اصول، سازوکارها را در هر عصری استخراج و استفاده کنند. در مورد ولایت فقیه نیز هم به همین طریق و منطق است : خداوند عالمیان، اصل لزوم ولایت الهی و لزوم حاکمیت اهل علم و عدل را مطرح کرده است، اما تعیین مصادیق آن را در عصر غیبت امام زمان عج، به عقل و سنت سپرده است. ۲) در آیات قرآن به صراحت از اصل ولایت و وجود رهبری با اهل علم و تقوا سخن گفته‌است؛ هرچند که لفظ ولایت فقیه در قرآن نیست، ولی مفهوم و مبنای آن در آیات فراوانی از قرآن اعظم ریشه دارد. منجمله : آیه ولایت (مائده/۵۵) : إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ. این آیه اصل حاکمیت الهی و تداوم آن در بندگان صالح را تأسیس می‌کند. آیه اطاعت (نساء/۵۹) : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ مفسران شیعه و سنی اتفاق دارند که اولی‌الامر رهبران واجد علم و صلاح هستند. در عصر حضور، مصداق آن امام معصوم است؛ و در عصر غیبت، عقل و سنت می‌گویند نزدیک‌ترین فرد به او در علم و عدالت، فقیه جامع‌الشرایط است. آیه‌ی حکم بما أنزل الله (مائده/۴۹): وَأَنِ احْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ یعنی حکم و زمام‌داری باید بر اساس علم به شریعت الهی باشد، نه به رأی شخصی. و این همان ملاک اساسی ولایت فقیه است. ۳) به بیان امام خمینی درباره‌ی ولایت ، وقتی ولایت را تصور می کنیم آن‌وقت موجب تصدیق آن هم می شود؛ به بیان روشنتر، وقتی مفهوم ولایت در جامعه دینی تصور شود، عقل خود به ضرورت وجود آن نیز حکم قطعی می‌دهد. همان‌طور که در هنگام جنگ و دعوا و نزاع، خود به خود عقل به ضرورت وجود و حضور قاضی حکم می‌دهد. بنابرین می بینیم که امام خمینی در باره ولایت فقیه در حقیقت در پی استدلال بر بداهت عقلاییِ ولایت بوده است ، نه در پی اثبات لفظی آن در قرآن. ۴) ولایت در قرآن یک امر مستمر است‌که از خود خداوند سبحان آغاز می‌شود و در پیامبران و ائمه معصومین علیهم‌السلام تداوم داشته و در ادامه به وجود اهل ایمان ادامه پیدا می‌کند ؛ ولایت فقیه امتداد طبیعی ولایت انبیاء و اولیاء الهی است؛ آنجا که قرآن‌الکریم می فرماید: اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا...(بقره/۲۵۷) بنابرین در عصر حضور ، ولیّ خدا امام معصوم است؛ در عصر غیبت، این ولایت نمی تواند بدون جانشین بماند، زیرا جامعه‌ی الهی بدون امام عقلاً باطل و ناقص است و این از عدل و فضل و لطف خداوند باری تعالی به دور است . پس فقیه عادل، به حکم عقل و نصوص روایی (مانند توقیع شریف امام زمان (عج) به اسحاق بن یعقوب)، نایب عام در اجرای همان ولایت است. ✓ بنابراین، اینکه تصریح لفظی ولایت فقیه در قرآن وجود ندارد ، نشانه‌ی نبودن آن نیست ، بلکه نشانه‌ی حکمت، اعجاز زیبای قرآن در بیان اصول و واگذاری تطبیقات به عقل و اجتهاد است؛ به تعبیر بنده احترام و ارزش به جایگاه عقل انسان هاست. اساساً می توان گفت ولایت فقیه در حقیقت، ثمره‌ی تعامل سه منبع معرفتی است : قرآن ( اصل ولایت و حاکمیت عدل )، سنت ( نصب فقهای عادل در عصر غیبت)، عقل ( لزوم نظم و رهبری جامعه). همانطوریکه امام خمینی فرمودند : ولایت فقیه، از امور بدیهی عقل و فقه است؛ و همان‌گونه که اسلام بدون حکومت قابل تحقق نیست، حکومت نیز بدون ولیّ فقیه در مسیر اسلام باقی نمی‌ماند. ✍طاهره قادری سطح سه کلام و عقاید اسلامی راه ارتباطی جهت ارسال نظرات،پرسش،شبهه @sahebzaman8487 اگر مطالب کانال مفیدشماست، آنرا به دیگران نیز معرفی بفرمایید 👇 https://eitaa.com/beheshteh_8487
راز حمایت های سخنگوی دولت از آشوبگران مشخص شد؟ علیرضا مهاجرانی برادر دوقلوی سخنگوی دولت، پزشک ساکن کانادا و از مخالفان جمهوری اسلامی است که از حامیان جدی پهلوی به شمار می رود. سئوال این است که در گزینش یک نیروی تازه استخدامی یکی از بستگان دور اگر در خارج از کشور باشد ، پرونده گزینش رد می شود، اما برادر دوقلوی خانم سخنگو، از حامیان براندازی و مخالف جمهوری اسلامی است اما خواهرش پست حساس دولتی را در اختیار دارد. این درحالی است که مواضع مهاجرانی در آشوب های اخیر و همچنین آشوب های سال ۱۴۰۱ کاملا سئوال برانگیز و حتی در جهت حمایت از مخالفان ضدنظام بوده است. @Booltan