eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 هم‌اکنون میدان انقلاب و مطالبات مردم 🔹این مصاحبه مردم کف میدان با یوسف سلامی است. مردم حرف‌هایی می‌زنند که احتمالا از تلویزیون پخش نخواهد شد. 🔹مردم مطالبه دارند و می‌خواهند بدانند که چه اتفاقی افتاده است؟ آقایانی که طرف مذاکره بودید باید به هسته سخت حزب‌الله توضیح دهید که چه اتفاقی در جریان بوده است؟ ✍حرف حق: از هزاران تحلیل دقیق تر 💪🚍 با ما در همراه باشید👇 @DadSetanKojayi https://eitaa.com/DadSetanKojayi
🔺واکنش‌ها به پذیرفتن طرح ۱۰ ماده‌ای ایران توسط ترامپ 🔸«ترامپ همیشه جا می‌زند». این را یک خبرنگار آمریکایی پس از اعلام آتش‌بس دو هفته‌ای میان ایران و آمریکا، ۴۰ روز پس از حملۀ این کشور و اسرائیل به خاک ایران نوشته. واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی و خبرنگاران خارجی تقریباً در حول همین محور می‌گردد. 🔹دنی سیترینوویچ، رئیس پیشین بخش ایران در سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل (امان) حقیقتی تلخ را به زبان آورده. او نوشته: اگر ایران واقعاً تضمین‌هایی بر اساس «ده اصل» که ترامپ به آن اشاره کرد به دست آورده باشد، این یک نتیجه حاشیه‌ای نیست، بلکه یک پیروزی استراتژیک برای تهران است که روایت و موقعیت‌یابی خود را تقویت می‌کند. 🔸کریس مورفی، سناتور دموکرات نیز در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان پس از موافقت ترامپ با شروط ایران اظهار داشته: اگر حتی بخشی از بیانیه ایران را بپذیریم، ترامپ موافقت کرده که کنترل تنگه هرمز را به ایران واگذار کند. واقعاً مایه حیرت است که به اینجا رسیده‌ایم؛ که ترامپ دست به اقدامی نظامی زد که ظاهراً، دست‌کم در حال حاضر، به ایران کنترلی بر یک آبراه حیاتی بخشیده است که پیش از آغاز جنگ بر آن کنترل نداشت. 🔹ساگار انجتی، خبرنگار آمریکایی در مورد اعلام این خبر نوشته: وقتی ترامپ می‌گوید طرح ده‌ماده‌ای ایران قابل قبول است، این موارد را شامل می‌شود: آتش‌بس در ایران و لبنان، غرامت خسارات، محدودیت‌هایی بر غنی‌سازی، برداشتن همۀ تحریم‌های غرب، اما از همه مهم‌تر، کنترل ایران بر تنگه هرمز. 🔸رایان گریم،‌ خبرنگار وبگاه دراپ‌سایت عنوان کرده: ترامپ از کوتاهی رسانه‌ها در گزارش این طرح ده‌ماده‌ای بهره می‌برد. این طرح هفته‌ها پیش ارائه شده اما اشکالی ندارد که بگذاریم ترامپ وانمود کند این طرح کاملاً جدید است و او آن را از ایران پس گرفته است. 🔹ترتیا پارسی، تحلیلگر سیاسی ظهر سه‌شنبه پس از تهدید «محو تمدن ترامپ» نوشته بود: تهدیدهای نسل‌کشی‌آمیز ترامپ، البته غیرقانونی و مایه شرمی نابخشودنی است اما ممکن است اینها فقط لاف‌هایی قبل از یک عقب‌نشینی بزرگ باشد. ترامپ احتمالاً نسخه‌ای از پیشنهاد ایران را می‌پذیرد، اما دقیقاً برای اینکه به نظر نیاید عقب‌کشیده، این تهدیدهای پوپولیستی را مطرح می‌کند تا این تصور باقی بماند که ایران از روی ترس عقب‌نشینی کرده. او پس از خبر آتش‌بس به این حرف‌هایش ارجاع داده و عنوان کرده که ترامپ همان رفتار را انجام داده است. 🔸سیکت چاکرابارتی که برای نمایندگی کنگرۀ آمریکا از سانفرانسیسکو در حال تلاش است، نوشته: به نظر می‌رسد ایران در مذاکرات پیروز شده، و ترامپ می‌خواهد وانمود کند که از آنها امتیاز گرفته. اشکالی ندارد. هر کاری که لازم باشد تا ما را از این جنگ خارج کند و از تشدید بیشتر آن جلوگیری نماید. 🔹استیو لوکنر، مجری بخشی از خبر نیویورک تایمز را توئیت کرده: «پیشنهاد ده‌ماده‌ای ایران شامل لغو تمام تحریم‌هایی است که از زمان دولت جرج دبلیو بوش تاکنون، توسط هر دولت آمریکایی علیه ایران وضع شده است.» 🔸ملانی استنزبری، نمایندۀ نیومکزیکو در کنگرۀ آمریکا که از طرفداران استیضاح ترامپ به دلیل پستش دربارۀ «محو تمدن ایران» بود نیز پس از این خبر عنوان کرده: صرفاً به این دلیل که یک رئیس‌جمهور لحظاتی پیش از آنکه تهدید به ارتکاب جنایات جنگی کند، اعلام می‌کند با آتش‌بس دو هفته‌ای موافقت کرده، به این معنا نیست که ناگهان برای خدمت کردن مناسب شده است. 🔸جیم مک گاورن، دیگر نمایندۀ آمریکایی هم به برگشت ترامپ با دستان خالی پس از ۴۰ روز جنگ علیه ایران اشاره و عنوان کرده: پس ترامپ بمباران ایران را متوقف خواهد کرد تا ایران تنگه هرمز را دوباره باز کند. تنگه‌ای که قبل از شروع بمباران ایران باز بود. متوجه شدم! 🔹این تنها بخشی از واکنش‌های اولیه در آمریکا و اسرائیل به آتش‌بس دو هفته‌ای است. جایی که به‌نظر همه یک نفر را بازنده می‌دانند: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا.
هدایت شده از ملت امام حسین (ع)
کدام جشن؟ کدام پیروزی؟ وقتی همه مردم مومن و انقلابی ناراحتند و اشک می‌ریزند؟ و ترامپ و هوادارانش خوشحالند؟ در شورای امنیت ملی چه خبر است؟؟ تبریک چی پدرم؟ تبریک به ترامپ که بازم از تنگنا در رفت.
*حکومت ایران هنوز در قدرت است، اورانیوم غنی شده خود را دارد و موشک شلیک می‌کند!* انتقاد اکانت معروف جمهوری‌خواه به آتش بس ترامپ با ایران: 🔹 ما واقعاً از این جنگ چه چیزی به دست آوردیم؟ 🔹 ایران هنوز اورانیوم غنی‌شده و بیشتر موشک‌های بالستیک خود را دارد، حکومت ایران هنوز در قدرت است و اکنون نشان داده است که می‌تواند تنگه هرمز را کنترل کند، چیزی که قبلاً نداشت... آیا چیزی را جا انداختم؟
*خبرنگار شبکه ال‌بی‌سی: این شکستی مفتضحانه برای ترامپ است* 🔹این یک شکست مفتضحانه برای ترامپ است. 🔹این شکست باعث می‌شود رقبایی مانند پوتین و شی جین‌پینگ یک قدم جلوتر بیایند. 🔹آنها به امثال ترامپ نگاه می‌کنند و پیش می‌روند.
*تحلیل‌گر ارشد رژیم صهیونسیتی: یک پیروزی راهبردی از آن تهران شده است دنی سیترینوویچ، تحلیلگر امنیتی ارشد اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: * 🔹اگر ایران تضمین‌هایی را بر اساس «ده اصل» که ترامپ به آن اشاره کرد، به دست آورده باشد، این یک نتیجه حاشیه‌ای نیست، بلکه یک پیروزی راهبردی برای تهران است که روایت و موضع آن را تقویت می‌کند.
🔴 پاکستان و ایران هر دو به وضوح گفتند که لبنان شامل می‌شود، اسرائیل حالا ظرف چند ساعت آن را رد می‌کند 💪🚍 با ما در همراه باشید👇 @DadSetanKojayi https://eitaa.com/DadSetanKojayi
📸برای فهم بهتر موقعیت کنونی و اینکه دقیقاً چه چیزی رخ داده، دیدن عصبانیت صهیونیست‌های شیطان جذابیت خاصی دارد یکی از روزنامه‌نگاران اسرائیلی که همیشه خاکسار ترامپ بود، امشب و پس از موضع رئیس‌جمهور آمریکا نوشته: 🔸 پست دونالد ترامپ را با دقت بخوانید و سعی کنید دستاوردی فراتر از «بازگشایی تنگه هرمز» را پیدا کنید. 🔸حتی یک کلمه دربارهٔ موشک‌های بالستیک نیست. 🔸حتی یک کلمه دربارهٔ برنامهٔ هسته‌ای نیست. 🔸حتی یک کلمه دربارهٔ اورانیوم غنی‌شده نیست. 🔸حتی یک کلمه دربارهٔ نیروهای نیابتی نیست. 🔸 بله، شاید «تغییر رژیم» یکی از اهداف نبوده باشد، اما همهٔ موارد بالا جزو اهداف بود
هدایت شده از لا ریب فیه
مردم باید محکم بایستند. مردم مبعوث شده اند که جلوی این محافظه کارها را بگیرند.
🔴 دستپخت ظریف، جام زهری دوباره؟! از راز قطعنامه تا زهر دوباره ظریف؟! بماند که در برجام هم یک عده جشن گرفتند که آمریکا قرار بود تحریم ها را بردارد اما چه شد... خوش بین بودن به آمریکا یعنی خسارت محض مذاکره با آمریکا یعنی خسارت محض امریکا فقط زبان زور میفهمد! 💪🚍 با ما در همراه باشید👇 @DadSetanKojayi https://eitaa.com/DadSetanKojayi