eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
🖼 ورود جنگ به منطقه خاکستری! 🔹منطقهٔ خاکستری شرایطی بین جنگ و صلح است که خصومت میان طرفین در جریان و به مراتب پیچیده‌تر و خطرناک‌تر ار شرایط جنگ است. 📣ستاد رسانه جنگ_@ج_رزما 🔻               @کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما 🆔️@J.RAZMAA @رصدوتبیین_تحرکات_عوامل_صهیونیزم_بین_الملل_کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa
✍️ فرصتی که نباید به تهدید بدل شود 🌺 پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۵- سید عبدالله متولیان چهلمین روز از جنگی که ائتلاف تروریست‌های غربی-صهیونی برای فروپاشی ایران آغاز کردند، در حالی با اعلام آتش‌بس دو هفته‌ای همراه شد که رسانه‌های جهان از پذیرش اصولی طرح ده‌بندی تهران توسط ترامپ خبر می‌دهند. اما این توقف نفس‌گیر در نبردی تمام‌عیار، یک هشدار بزرگ هم با خود همراه دارد: اگر مردم حاضر در میدان، به خانه‌هایشان برگردند، ممکن است مهلت تاکتیکی دشمن به فرصتی برای تلخ کردن کام شیرین مردم ایران از عقب‌نشینی حقیرانه ترامپ برای ضربه‌ای به مراتب مهلک‌تر از قبل بدل شود. چه کسی تضمین می‌کند که جنگ سوم تحمیلی به جنگ چهارم کشیده نشود. ساعت‌ها پس از اعلام آتش‌بس موقت، تصویری از جنگ در رسانه‌ها منتشر شد که برای هر تحلیلگری روشن است: این توقف، یک "پیروزی محض" برای هیچ‌کدام از طرفین نیست، بلکه یک بازی پیچیده برای خرید زمان است. نکته نخست؛ آنچه در این آتش‌بس اتفاق افتاده، یک عقب‌نشینی راهبردی از سوی دشمن نیست که یک پیروزی مطلق قلمداد شود. شواهد میدانی نشان می‌دهد که دو هفته پیش‌رو، فارغ از فضای تبلیغاتی، فرصتی طلایی برای بازسازی توان نظامی و نفوذ اطلاعاتی دشمن، به‌ویژه رژیم صهیونی است. رژیم تروریست صهیونی در این روزها نه برای صلح، که برای "به‌روزرسانی بانک اهداف"، "نفوذ امنیتی" و "کم شدن فشار سیاسی" وقت می‌خرد تا اوضاع به هم ریخته داخلی خود را سامان داده و گام بعدی تجاوز را با اطلاعاتی دقیق‌تر بردارد. این واقعیت تلخی است که نباید آن را فدای شادی زودگذر از یک بیانیه سیاسی صرفاً بر روی کاغذ کرد. نکته دوم، درس عبرتی است که از تجربه تاریخی باید گرفت. روایت تلخ فرماندهان پیشکسوت جنگ تحمیلی ۸ ساله هنوز در یادها مانده است که وقتی از صداوسیما اعلام شد قطعنامه را پذیرفتیم، بسیاری تصور کردند جنگ تمام شده است. اما در آن برهه، دشمن از این سهل‌انگاری راهبردی سوءاستفاده کرد و ظرف تنها چهار روز، هزاران نیروی رزمنده را به اسارت گرفت. این تکرارِ آن اشتباهِ محض است اگر گمان کنیم دشمنِ امروز که ده‌ها پایگاه نظامی در منطقه دارد و اقتصاد جهانی را بر هم زده، در این دو هفته فقط به حرف‌های ما گوش خواهد داد. باید بدانیم که حضرت علی علیه‌السلام در نامه ۵۳ می‌فرمایند: «...و از دشمنت بعد از آن که از در صلح و آشتى درآمد سخت بترس! زیرا او چه بسا که بوسیله صلح نزدیک مى‌شود تا از شیوه غافلگیرى استفاده کند، پس احتیاط و دقت را پیشه کن و در چنین مواردى زود باور و خوش گمان مباش. نکته سوم، اهرم فشار واقعی ماست. تجربه چهل روز گذشته به خوبی نشان داد که تنها عاملی که دشمن را به زانو درآورد، "حضور تاریخی و ماندگار مردم در صحنه" بود. آمار بالای حضور در خیابان‌ها و میادین، خط قرمزی بود که نگذاشت ترامپ به تهدیدات وحشیانه خود جامه عمل بپوشاند. اگر این تنورِ مطالبه‌گری سرد شود، مذاکره‌ کننده ایرانی پشت میز مذاکره تنها می‌ماند و زبان‌بازی سیاسی جای شوکت موشکی را می‌گیرد. پس "ادامه حضور" در این دو هفته، خود یک استراتژی جنگی است. آتش‌بس نه هدیه به دشمن است و نه یک جشن پایان جنگ. بلکه یک میدان نبرد پیچیده جدید با لباس مذاکره است که دشمن در آن تبحر بسیار زیادی دارد و اتفاقاً به تجربه ثابت شده که ما تجربه بسیار کمی در این میدان داشته و همواره در این میدان بازنده بوده‌ و به داشته‌های خود چوب حراج زده شده است. ما باید با بدبینی کامل به تعهدات شیطان بزرگ (آمریکا) نگاه کنیم، چراکه تجربه نشان داده این رژیم به هیچ پیمانی وفادار نمی‌ماند مگر اینکه از پشت میز مذاکره هم صدای غرش موشک‌های ما را بشنود و یقین کند که ایران به میز مذاکره هم به عنوان بخشی از میدان جنگ نگاه می‌کند. خیابان‌ها و میادین، تنها ضمانت‌کننده منافع ملی در این روزهای سرنوشت‌ساز است. ما در خیابان می‌مانیم تا دشمن در پای میز مذاکره نیز متحمل شکست سخت شده و مجبور به عقب‌نشینی و قبول برتری و شروط تضمین شده ایران بشود. 🔗 نشانی اینترنتی مقاله 👇 https://www.javanonline.ir/005faw 🇮🇷پژوهشکده مطالعات راهبردی عمار eitaa.com/motevallian
41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پیام کامل رهبر انقلاب اسلامی به‌مناسبت چهلمین روز شهادت امام شهید انقلاب...🔻✅🔻
🔰بخشهايي از پیام رهبر معظم انقلاب؛ حضرت آیت الله حسینی خامنه‌ای، حفظه‌الله تعالی: 🔰فرزندان غیور خمینی کبیر و خامنه‌ای عزیز شهید دشمن را به حیرت و استیصال انداختند 🔸چهل روز و شب است که فرزندان غیور خمینی کبیر و خامنه‌ای عزیز شهید و پیروان اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) با اهتمام و شجاعتی مثال‌زدنی در میدان‌ها و خیابان‌ها و سنگرهای رزم حاضر هستند و علی‌رغم لطمات و خسارت‌های هجوم وحشیانه دشمن، جنگ تحمیلی سوم را به صحنه حماسه دفاع مقدس سوم تبدیل کرده‌اند. 🔹ملت آگاه و هوشیار ایران گرچه نشان داد در غم بزرگ فراق پیشوای شهیدش داغدار است، ولی با تأسی به میراث‌داران بی‌واسطه عاشورای حسینی، از این داغ، حماسه و از رثاء، رجز ساخت. 🔸و همه اینها دشمن تا بن دندان مسلح را به حیرت و استیصال انداخته و آزادگان جهان را به تحسین واداشته است. 🔹این بار جهالت و نادانی مستکبران باعث شد که اسفند ۱۴۰۴ سرآغاز فصل نوینی از قدرت‌گیری و برآمدن نام ایران و انقلاب اسلامی گردد. و پرچم ایران اسلامی نه فقط در جغرافیای خاکی کشورمان بلکه در عمق دلهای حق جویان جهان بر افراشته شود. 🔰پیروزی ملت قهرمان ایران در جنگ تحمیلی سوم؛ 🔸برادران و خواهران هموطن! امروز و تا این نقطه از حماسه دفاع مقدس سوم، به جرأت میتوان گفت که شما ملت قهرمان ایران، پیروز قطعی این میدان بوده‌اید. 🔹امروز طلوع برآمدن جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت بزرگ و قرار گرفتن استکبار در سراشیبی ضعف، مقابل چشم همگان آشکار شده است. این بی شک نعمتی الهی است که از برکت خون رهبر شهیدمان و سایر شهدای گلگون کفن و هموطنان مظلوم و گلهای پرپر شده مدرسه شجره طیبه میناب، و در پی توسلات و تضرعات آحاد ملت به درگاه ربوبی و حضور مجاهدانه ایشان در میادین و محلات و مساجد، و به خاطر جانفشانیهای بی دریغ و بی منت و خالصانه رزمندگان جان برکف اسلام در سپاه و ارتش و فراجا و سربازان گمنام و مرزداران، به ملت ایران ارزانی شده است. این نعمت همانند هر نعمت دیگری باید مورد شکر قرار گیرد تا بقا و رشد داشته باشد که لَئِن شَکَرتُم لَأَزیدَنَّکُم. شکر عملی این نعمت، تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به ایران قوی است. 🔰پیام مهم رهبر معظم انقلاب به همسایگان جنوبی ایران 🔸به همسایگان جنوبی ایران می‌گویم که شما در حال دیدن یک معجزه هستید. پس درست ببینید و درست درک کنید و در جای درست بایستید و به وعده‌‌های دروغین شیاطین بدگمان باشید. ما هنوز منتظر واکنش مناسبی از سوی شما هستیم تا برادری و خیرخواهی خود را به شما نشان دهیم. ‌ 🔰مدیریت تنگه هرمز را به مرحله جدیدی وارد می‌کنیم/همه جبهه مقاومت را به‌طور یکپارچه در نظر داریم، 🔸این را همه باید بدانند باذن الله تعالی ما حتماً متجاوزین تبهکاری که کشور ما را مورد حمله قرار دادند را رها نمی‌کنیم. حتماً غرامت تک‌تک صدمات وارد شده و خون‌بهای شهیدان و دیه جانبازان این جنگ را طلب خواهیم کرد و حتماً مدیریت تنگه هرمز را به مرحله جدیدی وارد خواهیم نمود. ما طالب جنگ نبودیم و نیستیم ولی به هیچ‌وجه از حقوق حقه خود دست نمی‌کشیم و در این جهت همه جبهه مقاومت را به‌طور یکپارچه در نظر داریم. ‌ 🔰سه توصیه بسیار مهم رهبر معظم انقلاب به مردم: 🔸در این مقطع تا مرحله وصول به آنچه متعلق به ما است، اوّلاً همه آحاد ملت سعی در مراعات یکدیگر داشته باشند تا از ناحیه کمبودهایی که اثر طبیعی هر جنگی است، فشار کمتری بر اقشار مختلف وارد گردد. البته این کمبودها که بعضاً در جبهه مقابل شما خیلی بیشتر وجود دارد، به لطف تلاشهای برادران و خواهران شما در دولت و نهادهای دیگر تا حد قابل توجهی مدیریت شده است. 🔹ثانیاً مراقبت از گوشهایمان که پنجره مغز و قلب است در مقابل رسانه‌های تحت حمایت دشمن یا همسوی با ایشان امری لازم است. مسلماً آن رسانه‌ها خیرخواه کشور و ملت ایران نیستند و این معنا بارها ثابت شده است. بنابراین یا اساساً مواجهه و استفاده از آنها را ترک کنیم یا اقلاً با سوء ظن فراوان با هر چیزی که ارائه می‌دهند برخورد کنیم. 🔸ثالثاً ملت عزیز اگر چه با پایان گرفتن مدت عزای رسمی شهادت رهبر عظیم‌الشأن خود، جامه عزا را از تن بیرون می‌آورد، اما عزم قاطع بر انتقام خون پاک ایشان و همه شهدای جنگ تحمیلی دوم و سوم را در روح و قلب خود زنده نگه می‌دارد و پیوسته مترصد تحقق آن خواهد بود. 📣ستاد رسانه جنگ @ج_رزما:🔻                             🆔️@J.RAZMAA  @کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa
🔴امام شهید ما آنقدر که مشهور بود، شناخته نشد بخشی از پیام امام امت سید مجتبی خامنه ای: 🔹 این مناسبت فرصت خوبی است تا قدری مختصر، معرفی رهبر عظیم‌الشأن به عمل آید. صحبت از مردی است که آنقدر که مشهور بود، شناخته نشد. همه میدانند که قائد شهید ما، فقیهی زمان‌شناس و بصیر، مجاهدی خستگی‌ناپذیر و چون کوه استوار و محکم، عالمی عامل و ربانی، اهل ذکر و تهجد و تضرع به درگاه ربوبی و توسل به ذوات مقدسه معصومین صلوات‌الله و سلامه علیهم اجمعین، و از عمق جان، مؤمن به وعده‌های الهی بودند. از خصوصیات دیگر ایشان ایران‌دوستی و تلاش مستمر برای استقلال هرچه بیشتر ایران عزیز بود که در کنار آن بر وحدت کلمه و انسجام ملّی تأکید داشتند.
بخشی از پیام امام امت سید مجتبی خامنه ای: مراقبت از گوش‌هایمان که پنجره‌ی مغز و قلب است در مقابل رسانه‌های تحت حمایت دشمن یا همسوی با ایشان امری لازم است. 🔹آن رسانه‌ها خیرخواه کشور و ملت ایران نیستند. مواجه و استفاده از آنها را ترک کنید، یا اقلاً با سوءظن فراوان با هرچیزی که ارائه می‌دهند برخورد کنیم.
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 نباید با اعلام بنا بر مذاکرات با دشمن، تصور شود که حضور در خیابانها لازم نیست بخشی از پیام امام امت سید مجتبی خامنه ای: 🔹نباید با اعلام بنا بر مذاکرات با دشمن، تصور شود که حضور در خیابانها لازم نیست. بلکه اگر بر فرض، ضرورتاً نوبت دوره سکوت صحنه نبرد نظامی رسیده باشد، وظیفه آحاد مردمی که امکان حضور در میادین و محلات و مساجد را دارند، سنگین‌تر از قبل به نظر می‌رسد. مسلماً فریادهای شما در میادین، در نتیجه مذاکرات مؤثر است؛ همچنان که عدد شگفت‌آور و رو به افزایش میلیونی پویش جان فدا برای ایران، هم از عناصر تأثیرگذار در این عرصه است.
🔴 جمهوری اسلامی بدون مردم از نظر امام شهید بی‌معنا می‌نمود بخشی از پیام امام امت سید مجتبی خامنه ای: 🔹ایشان (امام شهید) عمری را در تلاش برای برپائی نظام اسلامی و قوام و بقاء آن طی کردند و در عین حال جمهوری اسلامی بدون مردم از نظر ایشان بی‌معنا می‌نمود. 🔹در عین اقتدار و صلابت، بهره وافری از ظرافت در اندیشه و نگرش به امور داشتند. 🔹به ظرفیتهای کشور خصوصاً جوانان توجه ویژه‌ای مبذول می‌کردند. به علم و فناوری و پیشرفتِ در سایه آن اهمیت می‌دادند. برای خانواده معظّم شهدا و جانبازان و ایثارگران عزیز ارج خاصی قائل بودند. 🔹در جهات مختلف دارای تجارب گرانسنگ و متراکمی بعضاً با سابقه چند دهه بودند، و خصوصیات متعدد دیگری که فهرست طویلی را شامل می‌شود.
15.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 فرمانده پیشین تحول و نوسازی ناتو: ♦️پرسش اصلی برای من این است، وقتی ایران با این وضعیتِ تسلیحات متعارف خود چنین قدرت‌نمایی کرد، از فردا چه کسی شجاعت و اراده تقابل با ایران را خواهد داشت؟/حتی بزرگترین ائتلافی که توانستیم گرد هم آوریم نتوانست ایران را به زانو درآورد؛ پس ایران از این وضعیت پیروز و تقویت‌شده خارج شده... 📣ستاد رسانه جنگ @ج_رزما:🔻 ‌🆔️@J.RAZMAA              @تبیین_اطلاعات_نظامی_راهبردی_جنگ_ضدصهیونیزم_بین_الملل_کمیته_عالی_فجازی @ج_رزما کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa @ابرگروه_ویژه_شماره۲ج_رزما 🔻 https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754 @پایگاه_شماره۳_تقنینی_ج_رزما🔻 https://eitaa.com/joinchat/2066351486C65db81924e