eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
سلام، در بحث محاکمه عراقچی، به چه جرمی، او فقط یا عامل است، حسن روحانی و ظریف پشت همه این قضایا هستن
الان پزشکیان وقالیباف تصمیم گیرنده هستند الباقی نقش مشاور را دارند هرچه تا کنون برسر ملت آمد نتیجه انتخابات غلط مردم در انتخابات ریاست جمهوری است جریان اصلاحات همچنان برسر نوشت کشور چنبر زدند کاظمی
واکنش معاون اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور به توییت‌های ترامپ ✍دم خروس زد بیرون کاظمی
🚨در سایه سکوت سران اصلی کشور ترامپ هم‌چنان درحال تولید اخبار از خود است ترامپ در گفت‌وگو با NewsNation تأیید می‌کند که ایران با توقف غنی‌سازی اورانیوم موافقت کرده است، و افزود که ایران با همه‌چیز موافقت کرده است. https://eitaa.com/westanews
2.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻هر کشتی اجازه عبور ندارد؛ کنترل شدید نیروی دریایی سپاه با قدرت تنگه هرمز را کنترل می‌کند. ✍️ جالب اینکه همین حالا یک ویدیوی از مکالمه یکی از کشتی‌ها در نزدیکی تنگه هرمز با نیروی دریایی سپاه پس از اعلام بازگشایی تنگه منتشر شده است که در آن به کشتی اجازه عبور داده نمی‌شود چون مجوز عبور ندارد. به این ترتیب، در تنگه هرمز هر کشتی و هر شناوری حق عبور ندارد. تنگه هرمز «باز» است اما رفت و آمد در آن «آزاد» نیست.
مسئولان محترم! لااقل دلیل «توضیح ندادنتان» را توضیح دهید 🔹همزمان با توییت غیرمنتظره وزیر امور خارجه درباره آزادسازی تنگه هرمز و متعاقب آن رجزخوانی های عصبی ترامپ، جامعه ایران در هاله‌ای از سردرگمی فرو رفته است. تحلیلگران بین المللی رفتار اخیر رئیس جمهور آمریکا را ناشی از استیصال در میدان پیچیده ایران ارزیابی میکنند، اما آنچه مردم داخل کشور را بیش از پیش نگران کرده، سکوت مطلق و عجیب شورای عالی امنیت ملی و تیم مذاکره کننده است. 🔹شهروندان تأکید دارند که اعتماد به رعایت خطوط قرمز نظام توسط مسئولان و تدبیر آنها را قبول دارند، اما انتظار میرود دستکم درباره «دلیل سکوت» توضیحی شفاف داده شود. افکار عمومی این پرسش را مطرح میکند: اگر به مصلحت کشور است که جزئیات مذاکرات یا تحولات اخیر رسانه ای نشود، چرا خودِ این مصلحت و دلیل پرهیز از شفاف سازی، برای مردم تبیین نمیگردد؟ 🔹مردم می دانند با فاش گویی اهداف و برنامه ایران، دشمن هم از آن مطلع می شود و انتظار بیان اسرار مگو را در چنین وضعیتی ندارند، اما از مسئولان میخواهند نگذارند روایت دشمن و رسانه های معاند، خلأ روایی ایجاد شده را با بازی دادن روح و روان جامعه پر کند. این روزها، توئیتر و جملات کوتاه و قصار، رسانه مناسبی برای اقناع افکار عمومی داخلی نیست؛ بلکه همین «توضیحِ ندادن» هم نیازمند توضیح است. @Farsna
*ما تنگه هرمز را برای دستیابی به آتش بس نبسته بودیم که با آتش بس، آن را باز کنیم. تنگه هرمز به عنوان یک سلاح علیه دشمن به کار گرفته شد و در انتقام خون رهبر شهیدمان مسدود شد. آتش این سلاح، باید همچنان اقتصاد دشمن را زیر ضرب بگیرد تا آمریکا مجبور به خروج از منطقه ما شود؛ که اگر چنین نشد، باید منتظر تکرار ترور و تهاجم باشیم. بازگشت به موازنه سابق قدرت در منطقه، نه با الفبای غیرت می‌خواند نه با الفبای سیاست.* @syjebraily
🔴پیام مهم فرمانده هوافضای سپاه 🔹یاد و خاطره شهید تنگسیری معمار نظم جدید تنگه هرمز گرامی باد. نیروی هوافضای سپاه همچنان بی اعتماد به دشمن دست به ماشه و در آمادگی کامل برای دفاع از ایران قرار دارد. مراقب روایت های دروغین و شایعات دشمن باشیم.
یک منبع آگاه: اگر آتش بس در لبنان نمی‌شد ایران بنا داشت ساعت ۲۰ دیشب به اسرائیل حمله کند ▪️ یک منبع آگاه نظامی به خبرگزاری تسنیم گفت: پیگیری‌های مستمر مقامات ایرانی برای اجرای تعهد ترامپ به اعمال آتش‌بس در لبنان نهایتاْ شب گذشته به نتیجه رسید و رژیم صهیونیستی مجبور شد که آتش بس در لبنان را نیز بپذیرد. ▪️ وی خاطرنشان کرد: ایران تصمیم گرفته بود که در صورت عدم اجرای تعهد ترامپ، ساعت ۲۰ شب گذشته به رژیم صهیونیستی حمله کند و همه مقدمات لازم برای این منظور آماده شده بود؛ به گونه‌ای که حتی لانچرهای پرتاب موشک نیز به حالت عملیات قرار گرفته بود تا اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کنند. چرا که عدم اجرای این تعهد، عملا نقض کامل آتش بس محسوب می‌شد و صبر ایران نیز رو به اتمام بود. 🔴 به گزاش تسنیم، ترامپ حدود ساعت ۱۹ شب گذشته به وقت ایران اعلام کرد که آتش‌بس در لبنان برقرار شده است.
✅ توئیت عراقچی بد بود اما ترامپ دروغ می‌گوید؛ این دلایل را بخوانید ⛓️‍💥 گروه تفسیر جنگ خبرگزاری تسنیم: توئیت بد و ناقص آقای سید عباس عراقچی وزیر خارجه کشورمان درباره بازگشایی تنگه هرمز، که به جزئیات آن و مهمتر از همه، تفاوت آن با پیش از آغاز جنگ هیچ اشاره‌ای نکرده بود، باعث انتقادات و گمانه‌های بسیاری شد و ترامپ نیز که احساس می‌کرد مجال خوبی برای خیال‌بافی یافته است، طی چندین پست در فضای مجازی، آرزوهای خود را به عنوان اخبار اعلام کرد. در این باره چند نکته وجود دارد: 1⃣اعمال آتش بس در لبنان که پس از پیگیری‌های مستمر ایران و تهدید نظامی در شب گذشته (تهدید معتبر حمله ساعت ۲۰) صورت گرفت، یک پیروزی بسیار بزرگ دیگر برای کشورمان بود. ترامپ عملا مجبور شد که آتش بس را اعلام کند؛ آنهم به نحوی تحقیر آمیز در قبال اسرائیل. ترامپ آنقدر سراسیمه بود که حتی با اسرائیل در این زمینه هماهنگ نکرد و امروز هم به نوعی گفت که تصمیم را او گرفته و اسرائیل باید عمل کند! با یک توئیت بد آقای عراقچی، این پیروزی بزرگ نباید به حاشیه برود و تصور کنیم که ایران دستاوردهای خود را واقعا از دست داده است. 2⃣همانطور که در همان گزارش‌های ابتدایی آتش‌بس نیز آمده بود، در تبادل پیام‌های مربوط به آتش بس موقت بنا شده بود که آتش بس در ایران و لبنان اعلام شود و سپس بر مبنای ۱۰ بند پیشنهادی ایران مذاکراتی صورت بگیرد. اسرائیل و آمریکا ابتدا آتش بس را نپذیرفتند و ایران هم بر این مبنا اجازه عبور و مرور کشتی‌ها در تنگه هرمز را صادر نکرد. حالا که آتش بس در لبنان عملیاتی شده، ایران عبور بخشی از کشتی‌های تجاری از تنگه هرمز را تحت شرایط مشخصی پذیرفته است. تنگه هرمز به حالت سابقه برنگشته بلکه پس از تحقق مطالبه ایران، بخشی از توافق آتش‌بس نیز حالا عملیاتی شده است. 3⃣ محاصره دریایی آمریکا تا همینجا نیز در عمل بلوف بوده و به اذعان رسانه‌های غربی کشتی‌های بسیاری از ایران از تنگه هرمز و دریای عمان عبور کرده‌اند؛ اما حتی به همین ادعای ترامپ نیز باید کاملا حساس بود و نباید از کنار آن به سادگی گذشت. اگر محاصره دریایی به هر نحوی رسما پایان نیابد، دلیلی بر عبور و مرور محدود کشتی‌ها هم وجود ندارد. اگر آمریکا تنگه را می‌خواهد با محاصره ببندد؛ ما نیز باید آن را دوقفله و سه قفله کنیم و اجازه عبور و مرور حتی یک کشتی را ندهیم. ضمن اینکه این محاصره دریایی رسما نقض آتش بس است و باید اقدامات مشخص و متناسب پرقدرتی صورت بگیرد. 4⃣ مجددا باید تاکید کرد که تنگه هرمز هیچگاه به وضعیت پیش از جنگ برنمی‌گردد. خطاهای نگارش توئیت از یک سو و توهمات توئیتی ترامپ از سوی دیگر وضعیت را تغییر نمی‌دهد. @TasnimNews
🔴ترامپ دروغ می‌گوید، یا ترامپ دروغ می‌گوید؟! ‌ فعال مشهور بازار مالی: ‌ دو گزینه وجود دارد: ‌ ۱) ترامپ در مورد همه چیز دروغ می‌گوید. یا ۲) ترامپ امتیازات شرم‌آوری داد و درباره وجود آنها دروغ می‌گوید. ‌ زیرا ایرانی‌ها به سادگی نمی‌گویند که «خب، ما همه چیز را بدون هیچ شرطی می‌پذیریم»
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
برادر عراقچی، لطفاً نظرتان را پس بگیرید ✍حسین شریعتمداری ▪️ساعتی قبل آقای عراقچی، وزیر محترم امور خارجه کشورمان با انتشار یک توئیت اعلام کرد: «در پی اعلام آتش‌بس در لبنان، عبور و مرور تمامی کشتی‌های تجاری از طریق تنگه هرمز برای باقیمانده دوره آتش‌بس به‌طور کامل آزاد اعلام می‌شود. این تردد باید در مسیر هماهنگ‌شده و از پیش اعلام‌شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران انجام گیرد»! این توئیت پرسش‌های توام با ابهامی را در پی داشته است که انتظار می‌رود جناب آقای عراقچی برای رفع این ابهام توضیحات قانع کننده‌ای داشته باشند... ▪️گفتنی است غیر از ترامپ که به دروغگویی شهرت دارد، تمامی صاحب‌نظران و کارشناسان و مقامات رسمی در سراسر جهان بر پیروزی ایران در جنگ اخیر تاکید دارند و این دیدگاه را با استناد به شواهد و رخدادهای چهل و چند روزه جنگ رمضان ابراز می‌دارند و تمامی آن‌ها بدون استثناء بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های متعلق به کشورهای متخاصم و متحدانشان را یکی از اصلی‌ترین علت شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ رمضان می دانند. و اما، حاکمیت و نظارت فعال ما بر تنگه هرمز در حالی است که این حاکمیت حق قانونی ایران است که در دو کنوانسیون بین المللی ۱۹۸۵ ژنو و کنوانسیون ۱۹۸۲ جامائیکا به رسمیت شناخته شده است. به بیان دیگر حاکمیت توام با نظارت ایران بر تنگه هرمز حتی بدون بروز جنگ نیز حق مسلم و قانونی ایران بوده است. از این روی تعجب آور است که چرا تصمیم گرفته ایم این تنگه را دقیقاً در حالی که دشمن را به تنگ آورده و راه تنفسش را بسته است، باز کنیم؟! ▪️به یقین جناب عراقچی! توئيتی را که ترامپ دقایقی بعد از توئیت ایشان در شبکه اجتماعی متعلق به خود منتشر کرده است، ملاحظه فرموده اند. ترامپ نوشته است: «تنگه هرمز کاملاً باز و آماده برای تجارت و عبور و مرور کامل است، اما محاصره دریایی تا آنجا که به ایران مربوط می‌شود، با تمام قوا و تا زمانی که معامله ما با ایران ۱۰۰٪ تکمیل شود، ادامه خواهد داشت. این روند باید خیلی سریع انجام شود، زیرا بیشتر نکات از قبل مذاکره شده است. از توجه شما به این موضوع متشکرم»! ▪️جناب عراقچی! حضرتعالی در توئیت خود برای گشودن تنگه هرمز آن را «در پی آتش بس لبنان» دانسته‌اید! حالا به توئیت بعدی ترامپ توجه فرمائید! در کمال قلدری و باج خواهی نوشته است: «ایالات متحده تمام «غبار هسته‌ای» ایجادشده توسط بمب‌افکن‌های B2 ما را دریافت خواهد کرد- به هیچ‌وجه هیچ پولی رد و بدل نخواهد شد. این توافق به هیچ عنوان به لبنان مربوط نیست اما آمریکا به‌صورت جداگانه با لبنان همکاری خواهد کرد و به موضوع حزب‌الله به‌طور مناسب رسیدگی می‌کند. اسرائیل دیگر لبنان را بمباران نخواهد کرد و توسط ایالات متحده از انجام این کار منع شده است. دیگر بس است»! ▪️برادر عراقچی عزیز! سوء استفاده و برخورد قلدرمآبانه دشمن را ملاحظه می فرمائيد ؟! لطفاُ نظرتان را پس بگیرید! ◼️@Rajanews_com