eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴پیام مهم فرمانده هوافضای سپاه 🔹یاد و خاطره شهید تنگسیری معمار نظم جدید تنگه هرمز گرامی باد. نیروی هوافضای سپاه همچنان بی اعتماد به دشمن دست به ماشه و در آمادگی کامل برای دفاع از ایران قرار دارد. مراقب روایت های دروغین و شایعات دشمن باشیم.
یک منبع آگاه: اگر آتش بس در لبنان نمی‌شد ایران بنا داشت ساعت ۲۰ دیشب به اسرائیل حمله کند ▪️ یک منبع آگاه نظامی به خبرگزاری تسنیم گفت: پیگیری‌های مستمر مقامات ایرانی برای اجرای تعهد ترامپ به اعمال آتش‌بس در لبنان نهایتاْ شب گذشته به نتیجه رسید و رژیم صهیونیستی مجبور شد که آتش بس در لبنان را نیز بپذیرد. ▪️ وی خاطرنشان کرد: ایران تصمیم گرفته بود که در صورت عدم اجرای تعهد ترامپ، ساعت ۲۰ شب گذشته به رژیم صهیونیستی حمله کند و همه مقدمات لازم برای این منظور آماده شده بود؛ به گونه‌ای که حتی لانچرهای پرتاب موشک نیز به حالت عملیات قرار گرفته بود تا اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کنند. چرا که عدم اجرای این تعهد، عملا نقض کامل آتش بس محسوب می‌شد و صبر ایران نیز رو به اتمام بود. 🔴 به گزاش تسنیم، ترامپ حدود ساعت ۱۹ شب گذشته به وقت ایران اعلام کرد که آتش‌بس در لبنان برقرار شده است.
✅ توئیت عراقچی بد بود اما ترامپ دروغ می‌گوید؛ این دلایل را بخوانید ⛓️‍💥 گروه تفسیر جنگ خبرگزاری تسنیم: توئیت بد و ناقص آقای سید عباس عراقچی وزیر خارجه کشورمان درباره بازگشایی تنگه هرمز، که به جزئیات آن و مهمتر از همه، تفاوت آن با پیش از آغاز جنگ هیچ اشاره‌ای نکرده بود، باعث انتقادات و گمانه‌های بسیاری شد و ترامپ نیز که احساس می‌کرد مجال خوبی برای خیال‌بافی یافته است، طی چندین پست در فضای مجازی، آرزوهای خود را به عنوان اخبار اعلام کرد. در این باره چند نکته وجود دارد: 1⃣اعمال آتش بس در لبنان که پس از پیگیری‌های مستمر ایران و تهدید نظامی در شب گذشته (تهدید معتبر حمله ساعت ۲۰) صورت گرفت، یک پیروزی بسیار بزرگ دیگر برای کشورمان بود. ترامپ عملا مجبور شد که آتش بس را اعلام کند؛ آنهم به نحوی تحقیر آمیز در قبال اسرائیل. ترامپ آنقدر سراسیمه بود که حتی با اسرائیل در این زمینه هماهنگ نکرد و امروز هم به نوعی گفت که تصمیم را او گرفته و اسرائیل باید عمل کند! با یک توئیت بد آقای عراقچی، این پیروزی بزرگ نباید به حاشیه برود و تصور کنیم که ایران دستاوردهای خود را واقعا از دست داده است. 2⃣همانطور که در همان گزارش‌های ابتدایی آتش‌بس نیز آمده بود، در تبادل پیام‌های مربوط به آتش بس موقت بنا شده بود که آتش بس در ایران و لبنان اعلام شود و سپس بر مبنای ۱۰ بند پیشنهادی ایران مذاکراتی صورت بگیرد. اسرائیل و آمریکا ابتدا آتش بس را نپذیرفتند و ایران هم بر این مبنا اجازه عبور و مرور کشتی‌ها در تنگه هرمز را صادر نکرد. حالا که آتش بس در لبنان عملیاتی شده، ایران عبور بخشی از کشتی‌های تجاری از تنگه هرمز را تحت شرایط مشخصی پذیرفته است. تنگه هرمز به حالت سابقه برنگشته بلکه پس از تحقق مطالبه ایران، بخشی از توافق آتش‌بس نیز حالا عملیاتی شده است. 3⃣ محاصره دریایی آمریکا تا همینجا نیز در عمل بلوف بوده و به اذعان رسانه‌های غربی کشتی‌های بسیاری از ایران از تنگه هرمز و دریای عمان عبور کرده‌اند؛ اما حتی به همین ادعای ترامپ نیز باید کاملا حساس بود و نباید از کنار آن به سادگی گذشت. اگر محاصره دریایی به هر نحوی رسما پایان نیابد، دلیلی بر عبور و مرور محدود کشتی‌ها هم وجود ندارد. اگر آمریکا تنگه را می‌خواهد با محاصره ببندد؛ ما نیز باید آن را دوقفله و سه قفله کنیم و اجازه عبور و مرور حتی یک کشتی را ندهیم. ضمن اینکه این محاصره دریایی رسما نقض آتش بس است و باید اقدامات مشخص و متناسب پرقدرتی صورت بگیرد. 4⃣ مجددا باید تاکید کرد که تنگه هرمز هیچگاه به وضعیت پیش از جنگ برنمی‌گردد. خطاهای نگارش توئیت از یک سو و توهمات توئیتی ترامپ از سوی دیگر وضعیت را تغییر نمی‌دهد. @TasnimNews
🔴ترامپ دروغ می‌گوید، یا ترامپ دروغ می‌گوید؟! ‌ فعال مشهور بازار مالی: ‌ دو گزینه وجود دارد: ‌ ۱) ترامپ در مورد همه چیز دروغ می‌گوید. یا ۲) ترامپ امتیازات شرم‌آوری داد و درباره وجود آنها دروغ می‌گوید. ‌ زیرا ایرانی‌ها به سادگی نمی‌گویند که «خب، ما همه چیز را بدون هیچ شرطی می‌پذیریم»
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
برادر عراقچی، لطفاً نظرتان را پس بگیرید ✍حسین شریعتمداری ▪️ساعتی قبل آقای عراقچی، وزیر محترم امور خارجه کشورمان با انتشار یک توئیت اعلام کرد: «در پی اعلام آتش‌بس در لبنان، عبور و مرور تمامی کشتی‌های تجاری از طریق تنگه هرمز برای باقیمانده دوره آتش‌بس به‌طور کامل آزاد اعلام می‌شود. این تردد باید در مسیر هماهنگ‌شده و از پیش اعلام‌شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران انجام گیرد»! این توئیت پرسش‌های توام با ابهامی را در پی داشته است که انتظار می‌رود جناب آقای عراقچی برای رفع این ابهام توضیحات قانع کننده‌ای داشته باشند... ▪️گفتنی است غیر از ترامپ که به دروغگویی شهرت دارد، تمامی صاحب‌نظران و کارشناسان و مقامات رسمی در سراسر جهان بر پیروزی ایران در جنگ اخیر تاکید دارند و این دیدگاه را با استناد به شواهد و رخدادهای چهل و چند روزه جنگ رمضان ابراز می‌دارند و تمامی آن‌ها بدون استثناء بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های متعلق به کشورهای متخاصم و متحدانشان را یکی از اصلی‌ترین علت شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ رمضان می دانند. و اما، حاکمیت و نظارت فعال ما بر تنگه هرمز در حالی است که این حاکمیت حق قانونی ایران است که در دو کنوانسیون بین المللی ۱۹۸۵ ژنو و کنوانسیون ۱۹۸۲ جامائیکا به رسمیت شناخته شده است. به بیان دیگر حاکمیت توام با نظارت ایران بر تنگه هرمز حتی بدون بروز جنگ نیز حق مسلم و قانونی ایران بوده است. از این روی تعجب آور است که چرا تصمیم گرفته ایم این تنگه را دقیقاً در حالی که دشمن را به تنگ آورده و راه تنفسش را بسته است، باز کنیم؟! ▪️به یقین جناب عراقچی! توئيتی را که ترامپ دقایقی بعد از توئیت ایشان در شبکه اجتماعی متعلق به خود منتشر کرده است، ملاحظه فرموده اند. ترامپ نوشته است: «تنگه هرمز کاملاً باز و آماده برای تجارت و عبور و مرور کامل است، اما محاصره دریایی تا آنجا که به ایران مربوط می‌شود، با تمام قوا و تا زمانی که معامله ما با ایران ۱۰۰٪ تکمیل شود، ادامه خواهد داشت. این روند باید خیلی سریع انجام شود، زیرا بیشتر نکات از قبل مذاکره شده است. از توجه شما به این موضوع متشکرم»! ▪️جناب عراقچی! حضرتعالی در توئیت خود برای گشودن تنگه هرمز آن را «در پی آتش بس لبنان» دانسته‌اید! حالا به توئیت بعدی ترامپ توجه فرمائید! در کمال قلدری و باج خواهی نوشته است: «ایالات متحده تمام «غبار هسته‌ای» ایجادشده توسط بمب‌افکن‌های B2 ما را دریافت خواهد کرد- به هیچ‌وجه هیچ پولی رد و بدل نخواهد شد. این توافق به هیچ عنوان به لبنان مربوط نیست اما آمریکا به‌صورت جداگانه با لبنان همکاری خواهد کرد و به موضوع حزب‌الله به‌طور مناسب رسیدگی می‌کند. اسرائیل دیگر لبنان را بمباران نخواهد کرد و توسط ایالات متحده از انجام این کار منع شده است. دیگر بس است»! ▪️برادر عراقچی عزیز! سوء استفاده و برخورد قلدرمآبانه دشمن را ملاحظه می فرمائيد ؟! لطفاُ نظرتان را پس بگیرید! ◼️@Rajanews_com
📣ستاد رسانه جنگ@ج_رزما:🔻 ♨️ نیویورک پست: در دنیای جدید نفت، فارغ از اینکه جنگ در ایران چگونه به پایان برسد، بازارهای نفت دیگر هرگز مانند گذشته نخواهند شد 🔹️شوک ناشی از انسداد تنگه هرمز، تیر خلاصی بود بر این باور که زنجیره تأمین انرژی جهانی همیشه پایدار خواهد ماند. حتی اگر فردا صلح برقرار شود، خطر برای همیشه بر قیمت نفت سنگینی خواهد کرد و هزینه‌های بیمه کشتیرانی در منطقه به سطح جدیدی می‌رسد. 🔻‌ادامه پست🔻
✍ آنچه که در تفسیرهای غربی میبینیم،‌ نه پشیمانی از جنایت‌ست و نه پذیرش پرداخت غرامت از بابت شکست مفتضحانه و جبران خسارت ناشی تجاوز و قتل عالی‌ترین مقام‌ شامخ ایرانی،‌ کودکان و دیگر مردم ایران تا تخریب ساختارهای علمی و مسکونی. آنچه اینروزها از زبان مسئولین و نویسندگان غربی میخوانیم، سرزنش سیاستمدارانشان ازین بابت است که چرا نتیجه این جنگ،‌ باعث شده که آنها تحت فشار اقتصادی قرار بگیرند. مطالعه مقاله‌های غربی بوضوح نشان میدهد که اگر کشوری همچون ایران بتواند در هرجنگی،‌ به دنیای مادی و اقتصادشان آسیبی بزند،‌ آنها با مرور زمان فرو خواهند پاشید. و این یعنی همان جمله‌ای که در روز ابتدایی جنگ گفتیم؛ "برای غرب از خود جنگ مهمتر، اقتصاد جنگ‌ست" پس ای دنیای غرب که ۵۰ سال علیه ایران و تمدن ایرانی اسلامی تاخت و تاز کردید و جنگهای شناختی نرم و سخت و فرهنگی اقتصادی.. براه انداختید حقتان است که ازهم فرو بپاشید، بله بی رحمانه می‌گویم چونکه هنوزهم با ما بی‌رحمانه عمل میکنند، و انسانیت فرهنگ فاخر ایرانی را نفهمیدند... 🆔️@J.RAZMAA @رصدتحولات_جنگ_ترکیبی_شناختی_ضدصهیونیزم_جبهه_انقلابیون_کمیته_عالی_ فجازی @ج_رزما  کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa @ابرگروه_ویژه_شماره۲ج_رزما 🔻 https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754 @پایگاه_شماره۳_تقنینی_ج_رزما🔻 https://eitaa.com/joinchat/2066351486C65db81924e
14.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کارشناس بین‌الملل شبکه سه: خطای اتفاق افتاده توسط عراقچی با نگارش توییت چه سهوی باشد یا برداشت اشتباه، موجب شده است که طرف مقابل فعالیت رسانه‌ای تندی علیه ایران کند و قیمت نفت ۱۰ درصد کاهش یابد.عراقچی باید حتما توییت خود را اصلاح کند