eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Tanha110
هوالسمیع البصیر خطای مکرر: بازگشایی تنگه هرمز در این زمان هم خطای تاکتیکی دیگر ایران بود، و این توجیه؛ " این اقدام بشرط اعمال اتش بس ، قبلا توافق شده بود و چون در لبنان هم اتش بس برقرار شد ، پس ما هم اقدام به بازگشایی تنگه هرمز کردیم " عقلی نیست. چرا عقلی نیست؟؟ چون در طول دوره اتش بس ، علاوه بر نقض های مکرر آتش بس،علاوه بر تاخیر همراه با واردکردن ضربات سخت به حزب الله لبنان در دوره اتش بس ، خطای بسیار سنگینی توسط امریکاییها صورت گرفت که بیانگر پاره کردن توافق اتش بس بود، و ان؛ محاصره دریایی ایران بود. ایا محاصره دریایی هم جز توافق عراقچی با ترامپ بود؟ ایران در قبال برداشته شدن این محاصره دریایی چه اهرمی دارد؟ در مقابل محاصره دریایی که نقض قاطع اتش بس است، ایران عملا چه واکنشی نشان داده است؟ نسبت وجود محاصره دریایی ایران با بازگشایی تنگه هرمز چیست؟ این اقدام فقط یک نتیجه دارد؛ خودشیرینی نزد ترامپ ، غلبه عراقچی بر قالیباف و منفعل بودن شورای عالی امنیت ملی ایران . والسلام علیرضا تنهای کیسمی ۲۹ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
📣ستاد رسانه جنگ_@ج_رزما🔻 ✍کشمکش دریایی بین ایران و آمریکا 🔻 قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا ص: در پی بد عهدی مکرر آمریکا، وضعیت تنگه هرمز به حالت "قبل (کنترل شدید)" باز گشت، تا زمانیکه آمریکا به محدودیت تردد شناورها پایان ندهد " کنترل شدید " تنگه هرمز ادامه خواهد داشت. 🆔️@J.RAZMAA    @کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما
هدایت شده از ۲۱۷۸۳
بسم الله الرحمن الرحیم. دوستان سلام. این روزها دروغ های بزرگ و کوچکی از سوی ترامپ و دولت مذبذب وی شنیده میشود و البته عملکرد پادو مآبانه جریان نفوذ و غرب گدا نیز بر گسترش مبهمات‌و‌تشویش افکار مردم ایران می افزاید و سطح تنش ها و دوقطبی شدن فضای عمومی را گسترش میدهد. در این میانه ، عملکرد و رفتار و گفتارهای عراقچی عشق توییت انگلیسی ازهمه جالب تر است. درحالی که در اسلام آباد اصلا توافقی صورت نگرفته و طرفین با دعوا و مرافعه هرکدام نقطه نظرات خود را ارائه داده و جلسه را ترک کرده اند ، جناب دلداده (عراقچی) در حرکتی ناشیانه اعلام کرده که با آتش بس در لبنان ، ایران هم تنگه را طبق توافق بر روی کشتیها باز کرده است. این حرکت آسیب زننده به بیانیه ۱۰ ماده ای ایران بلافاصله از سوی دلدادگان به آمریکا مورد استقبال واقع شد و ترامپ هم ضمن اعلام موفقیت و سو استفاده از ناشی گری عراقچی اعلام کرد که محاصره دریایی ایران ادامه خواهد یافت . واقعا نمی دانیم نسبت به این مواضع خسارت بار و خیانت امیز تیم دولت و اشخاص منفعل که با مواضع مشکوکشان مردم را عصبانی میکنند و باعث بروز اختلاف بین مردم در میدان میشوند و با خوش رقصی خود آمریکایی ها را خوشحال میکنند، چه واکنش نشان دهیم. این افراد یا خیلی ساده لوح تشریف دارند ویا نگاهشان آمیخته با خیانت است. دهها بار مذاکره و اعتماد به آمریکا و متقابلا خیانت آمریکا به ایران ، اینها را سر عقل نیاورده است. مردم عزیز: آمریکای ها از روی استیصال ، با پذیرش بیانیه ۱۰ ماده ای ایران فقط و فقط بدنبال فرصت برای تجدید قوا و سازماندهی جهت تحریک وسیع تر علیه ایران بودند تا روند پیروزی های ایران را قطع کنند و جنابان ، ساده لوحانه برای چند مین بار به آنها فرصت دادند. اکنون آمریکایی ها با استفاده از خوش خدمتی آقایان ...نه تنها پیروزی های ایران را کم رنگ کرده اند ،بلکه انبوهی از سلاحها و نیروهای نظامی خود را وارد منطقه کرده اند و تلاش خواهند کرد تا با اقدامی نظامی ، شاید آبروی از دست رفته اشان را جبران کنند. سوال مهم اینست که چرا عراقچی و امثالهم با این رفتارهایشان ، هزینه مردم ایران را زیاده میکنند؟ ودر این میانه مردم چقدر رفتارهای خیانت امیز اینها باید صبر و سکوت کنند ، تکلیف مردم در میدان جنگ نرم ، با این دوچهره ها چیست ؟ بنظر میرسد این افراد و مهره های سوخته با این روند اقتدار نیروهای مقتدر و انقلابی و جهادی ایران و مردم درصحنه و جان فدای ایران، کارایی خود را از دست داده باشند و وجود آنها غیر از خسارت و آسیب به ایران عزیز چیز دیگری در بر نداشته باشد. اینان باید یا کنار بروند یا مردم کنارشان بزنند. مردم باید در میدان در تحقق رهنمود امام المسلمین، خامنه ای عزیز بکوشند و با حضور و فریاد خود مطالبات بر حق ایران را نقد کنند و مهره های وابسته به روحانی و ظریف را به تاریخ احاله دهند.. خداوند یار و نگهدار ملت عزیز ایران باشد. کمیته سیاسی رزما
هدایت شده از عبدالله نوری پور
سلام علیکم و رحمةالله 🇮🇷🌹💐🌿🌺🇮🇷 دبیران محترم رزما در مراکز استانها ✍با توجه به اینکه مرکزیت رزما تصمیم گرفته به موضوع تبلیغات برای نامزدهای رزما در انتخابات شورای شهر یک کمک متمرکز داشته باشد لذا محبت کنید اسامی نامزدهای مرکز استان وشهرهائی که رزما در آنجا فعال است را همراه با شماره تماس ایشان را در ایتا برای دبیر کمیته عالی امور استانها ارسال فرمائید. تشکر از بذل توجه قاسمی، دبیر کمیته عالی امور استانهای رزما 🆔️@J.RAZMAA     @کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما
🔻پیام فرمانده کل قوا و رهبر انقلاب به مناسبت روز ارتش 💢حضرت آیت‌الله سیدمجتبی حسینی خامنه‌ای فرمانده کل قوا در پیامی، ضمن تبریک روز ارتش به همه‌ی ارتشیان و خانواده‌های ارجمند ایشان و ملت بزرگ ایران، پیروزی انقلاب اسلامی را پایان دوران ضعف تحمیلی دشمن به ارتش دانستند و به دلاوری‌های اخیر برای دفاع از آب و خاک و پرچم ایران پرداختند. ✍به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله سیدمجتبی حسینی خامنه‌ای فرمانده کل قوا در پیامی، ضمن تبریک روز ارتش به همه‌ی ارتشیان و خانواده‌های ارجمند ایشان و ملت بزرگ ایران، پیروزی انقلاب اسلامی را پایان دوران ضعف تحمیلی دشمن به ارتش دانستند و به دلاوری‌های اخیر برای دفاع از آب و خاک و پرچم ایران پرداختند.همچنین به مناسبت سالروز تولد رهبر عظیم‌الشأن شهیدمان در بخشی از این پیام به تلاش‌های ایشان برای حفظ ارتش در مقابل نغمه‌های شوم انحلال آن و سپس برای ارتقاء توانمندیهای آن اشاره کردند.متن کامل پیام به شرح زیر است: 🔻ادامه متن پیام🔻
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم 🟢إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلونَ في سَبيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنيانٌ مَرصوصٌ﴿صف:۴﴾(ترجمه: خداوند کسانی را دوست می‌دارد که در راه او پیکار می‌کنند گوئی بنایی آهنین‌اند.) 🟢بیست و نهم فروردین ماه، خجسته زادروز ارتش جمهوری اسلامی ایران که به ابتکار حکیمانه خمینی کبیر رحمت‌الله علیه به این عنوان نامگذاری شد را به همه‌ی ارتشیان و خانواده‌های ارجمند ایشان و ملت بزرگ ایران تبریک میگویم. 🟢پیروزی انقلاب اسلامی، خطّ فاصل بین دو مقطع از حیات ارتش به شمار میرود و باید آن را پایان دوران ضعفی دانست که از سوی دشمنان این آب و خاک و به دست خائنین داخلی بر ارتش و ارتشیان دلاور و صادق کشور تحمیل شده بود. از آن پس ارتش، در جای صحیح خود ایستاد و به جای آنکه متعلق به نظام طاغوتی و فاسد پهلوی باشد در آغوش گرم ملت قرار گرفت که براستی ارتش فرزند ملت است و از دل خانه‌های مردم برمی‌آید. بزودی ارتش در مقابل نقشه‌های شوم امریکا و بازماندگان طاغوت پهلوی و تجزیه‌طلبانی که ایرانی از هم‌گسسته میخواستند، ایستاد و حماسه‌ها آفرید. ارتش اسلام اینک همچون دو جنگ تحمیلی سابق، دلاورانه از آب و خاک و پرچمی که به آن تعلق دارد دفاع میکند و با تکیه‌گاه قوی الهی و مردمی خود و در صفوفی متراکم و مستحکم، دوشادوش دیگر مجاهدان نیروهای مسلح با دو ارتش رأس جبهه‌ی کفر و استکبار، پنجه در پنجه درافکنده و ضعف و مَذِلَّت آنان را در انظار جهانیان نمایان ساخته است؛ همانطور که پهپادهای آن صاعقه‌وار بر جانیان امریکایی و صهیونی وارد می‌آید، نیروی دریایی دلاورش آماده است تا تلخی شکست‌های جدیدی را به کام دشمنان بچشاند. 🟢از سوئی دیگر بیست‌ و نهم فروردین ماه سالروز تولد یگانه‌ی دوران، رهبر عظیم‌الشأن شهیدمان هم هست؛ کسی که بیشترین تلاش را از دهه‌ی اول انقلاب برای حفظ ارتش در مقابل نغمه‌های شوم انحلال آن و سپس برای ارتقاء توانمندیهای آن در جهات مختلف به‌عمل آورد. 🟢بی‌شک خطّ ترقی توانمندیهای مختلف این نهاد مردمی اصیل که از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشور را پاسداری میکند باید بطور مضاعف پیگیری شود و باذن‌ الله در افقی نزدیک تدابیر لازمه برای تحقق آن صادر خواهد شد. 🔶️ در این مسیر توجه به چهره‌ی قهرمانانی که در نسل‌های متمادی مدیریتی در پنج دهه‌ی اخیر، ارتش را هدایت و راهبری نمودند و بسیاری از ایشان در خیل شهیدان قرار گرفتند و برنامه‌ها و اقدامات آنان و همچنین مرام بزرگوارانه و خالصانه ایشان، درس‌آموز و الهام‌بخش همه‌ اجزاء نیروهای مسلح خواهد بود. از بزرگانی نظیر قرنی، فلاحی، نامجو، فکوری، بابائی، ستاری، اردستانی، و صیاد شیرازی گرفته تا آخرین شهیدان نامدار آن سیدعبدالرحیم موسوی، و عزیز نصیرزاده. سلام و درود خداوند متعال بر همه‌ی مجاهدان ارتش جمهوری اسلامی ایران از امراء و فرماندهان آن گرفته تا کارکنان و سربازان خاموش و گمنامش؛ و سلام و درود خداوند متعال بر همه ایثارگران و جانبازان آن و سلام و رحمت خاصه‌ی حضرتش بر خانواده‌های مکرّم همه‌ی شهیدان جنگ تحمیلی امریکا و رژیم صهیونی علیه ملت بزرگ ایران. والسّلام و علیکم و رحمت‌الله و برکاته. سیدمجتبی حسینی خامنه‌ای۲۹/فروردین/۱۴۰۵ 📣ستاد رسانه جنگ_@ج_رزما🔻 🆔️@J.RAZMAA    @کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما
ا﷽ا 🔴سپاه سرافراز مقتدر تسلط کامل بر تنگه هرمز بیانیه شورای عالی امنیت ملی : ایران مصمم به کنترل ترافیک از طریق تنگه هرمز تا پایان جنگ یک بار برای همیشه است یا علی مدد🖐
بسم الله الرحمن الرحیم. دوستان سلام. این روزها دروغ های بزرگ و کوچکی از سوی ترامپ و دولت مذبذب وی شنیده میشود و البته عملکرد پادو مآبانه جریان نفوذ و غرب گدا نیز بر گسترش مبهمات‌و‌تشویش افکار مردم ایران می افزاید و سطح تنش ها و دوقطبی شدن فضای عمومی را گسترش میدهد. در این میانه ، عملکرد و رفتار و گفتارهای عراقچی عشق توییت انگلیسی ازهمه جالب تر است. درحالی که در اسلام آباد اصلا توافقی صورت نگرفته و طرفین با دعوا و مرافعه هرکدام نقطه نظرات خود را ارائه داده و جلسه را ترک کرده اند ، جناب دلداده (عراقچی) در حرکتی ناشیانه اعلام کرده که با آتش بس در لبنان ، ایران هم تنگه را طبق توافق بر روی کشتیها باز کرده است. این حرکت آسیب زننده به بیانیه ۱۰ ماده ای ایران بلافاصله از سوی دلدادگان به آمریکا مورد استقبال واقع شد و ترامپ هم ضمن اعلام موفقیت و سو استفاده از ناشی گری عراقچی اعلام کرد که محاصره دریایی ایران ادامه خواهد یافت . واقعا نمی دانیم نسبت به این مواضع خسارت بار تیم دولت و اشخاص منفعل که با مواضع مشکوکشان مردم را عصبانی میکنند و باعث بروز اختلاف بین مردم در میدان میشوند و با خوش رقصی خود آمریکایی ها را خوشحال میکنند، چه واکنش نشان دهیم. این افراد یا خیلی ساده لوح تشریف دارند ویا نگاهشان آمیخته با خیانت است. دهها بار مذاکره و اعتماد به آمریکا و متقابلا خیانت آمریکا به ایران ، اینها را سر عقل نیاورده است. مردم عزیز: آمریکای ها از روی استیصال ، با پذیرش بیانیه ۱۰ ماده ای ایران فقط و فقط بدنبال فرصت برای تجدید قوا و سازماندهی جهت تحریک وسیع تر علیه ایران بودند تا روند پیروزی های ایران را قطع کنند و جنابان ، ساده لوحانه برای چند مین بار به آنها فرصت دادند. اکنون آمریکایی ها با استفاده از خوش خدمتی آقایان ...نه تنها پیروزی های ایران را کم رنگ کرده اند ،بلکه انبوهی از سلاحها و نیروهای نظامی خود را وارد منطقه کرده اند و تلاش خواهند کرد تا با اقدامی نظامی ، شاید آبروی از دست رفته اشان را جبران کنند. سوال مهم اینست که چرا عراقچی و امثالهم با این رفتارهایشان ، هزینه مردم ایران را زیاده میکنند؟ ودر این میانه مردم چقدر رفتارهای خیانت امیز اینها باید صبر و سکوت کنند ، تکلیف مردم در میدان جنگ نرم ، با این دوچهره ها چیست ؟ بنظر میرسد این افراد و مهره های سوخته با این روند اقتدار نیروهای مقتدر و انقلابی و جهادی ایران و مردم درصحنه و جان فدای ایران، کارایی خود را از دست داده باشند و وجود آنها غیر از خسارت و آسیب به ایران عزیز چیز دیگری در بر نداشته باشد. اینان باید یا کنار بروند یا مردم کنارشان بزنند. مردم باید در میدان در تحقق رهنمود امام المسلمین، خامنه ای عزیز بکوشند و با حضور و فریاد خود مطالبات بر حق ایران را نقد کنند و مهره های وابسته به روحانی و ظریف را به تاریخ احاله دهند.. خداوند یار و نگهدار ملت عزیز ایران باشد. @کمیته_سیاسی_ج_رزما
ضرورتی به نام موتور جستجوی قوی ملی/ نیاز حیاتی امروز و فردای ایران 🔸این روزها حملات کوبنده و دفاع جانانه جمهوری اسلامی ایران در برابر تهاجم وحشیانه ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی و شکست سنگین این دو قلدر جهانی، موجب شده که نام ایران به عنوان چهارمین ابرقدرت در کنار چین، روسیه و آمریکا برده شود. 🔸قدرت موشک ها، پهپادها، برخی سامانه های پدافندی و همچنین ساختار خاص و منحصر بفرد ایران در عرصه نظامی و امنیتی، دیگر برای همه آشکار شده است. این موضوع، یکی از اضلاع ابرقدرت شدن ایران است. 🔸در کنار اضلاع نظامی و امنیتی، ضروری است که برای امتداد این ابرقدرت بودن، در برخی عرصه های دیگر نیز هر چه زودتر تصمیم گیری ها و اقداماتی انجام شود. 🔸از جمله مواردی که برای کشورهای ابرقدرت، بسیار حیاتی محسوب می شود، موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در همه بخش ها از جمله نظامی و امنیتی اثرگذار است. 🔸جنگ امروز جنگ فناوری است. کشورهای ابرقدرت، چاره ای ندارند مگر اینکه در حوزه پروتکل ها و همچنین حوزه های سخت افزار و نرم افزار به سمت استقلال و الگوهای خاص خود بروند. 🔸برای مثال، در زمینه موتورجستجو - به عنوان یکی از مهمترین بخش های ICT - در چین، «بایدو»، در روسیه، «یاندکس» و در آمریکا هم «گوگل» را داریم که علاوه بر کشور خودشان در سایر کشورها نیز فعالیت دارند. 🔸متأسفانه در کشور ما به دلایل مختلف از جمله سهل انگاری و نگاه غلط برخی مسئولین، در زمینه موتور جستجو خلأ جدی وجود دارد و این خلأ در این روزها کاملاً برای کاربران ایرانی قابل لمس است. 🔸جهان نیوز در جنگ دوم سال گذشته (یعنی کودتای دی‌ماه) نیز به این موضوع به صورت خاص پرداخته بود. از طرفی، با شرایط یک سال گذشته کشور تاکنون احتمال عدم دسترسی به گوگل در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده امر دور از ذهنی نیست. 🔸در برخی زمینه ها نظیر پیام‌رسان و شبکه اجتماعی، امروز به جایی رسیده ایم که بدون نیاز به سکوهای خارجی، می توان نیازهای روزمره را برطرف کرد؛ البته که فشار استفاده کاربران در ایام جنگ باعث شد تا برخی از همین سکوهای داخلی برای ارائه پایدار برخی خدمات، مجبور شوند محدودیت هایی را در سایر خدمات‌شان ایجاد کنند که نشان دهنده نیاز جدی به حمایت است. 🔸در هر صورت، باید هرچه زودتر برای موتور جستجوی داخلی قدم های اساسی برداشته شود؛ اینکه جستجوگر های ایرانی موجود، ارتقاء داده شوند یا جستجوگر ایرانی دیگری به میدان بیاید و یا راه میانبری در اینجا باید اتخاذ شود تا به رقبا برسیم، خود موضوعی تخصصی است؛ اما راهی نداریم مگر اینکه کشور را از وابستگی به «گوگل» آمریکایی صهیونیستی نجات دهیم. 🔸با همه اینها باید گفت که نه تنها برای مواقع خاص نظیر جنگ و اغتشاش و ...، بلکه به طور کلی کارکردن بر روی موتور جستجوی ملی یک موضوع حیاتی است و برای یک ابرقدرت مانند جمهوری اسلامی یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است./ جهان نیوز
علت نگرانی مردم در میادین چیست؟/ مردم را دعوت به سکوت نکنیم؛ دعوت به نظارت عالمانه و صبورانه کنیم چرا علیرغم پیروزی مقابل ابرقدرت جهان برخی احساس پیروزی ندارند و نسبت به مذاکرات واکنش نشان می‌دهند. مقصودم مردمی هستند که شب و روز در خیابان از کشور و جمهوری اسلامی مراقبت کردند نه خواص. این نگرانی مردم مقدس و از سر غیرت است. بسیار ارزش دارد. مردم وطنداری و مملکتداری کردند. کسی نباید این حس نگرانی بخشی از مردم را سرکوب یا تحقیر کند‌. این مردم همیشه اهل هزینه دادن و حراست از نظام و کشور بوده اند. 🔻اما دلایل نگرانی چیست؟ 🔸۱. تجربه تلخ برجام و تضمین نبودن امضای کری! رهبری شهید هم چند ماه پیش فرمودند: دلیل؟ تجربه. بدعهدی آمریکا به پیش از برجام و قرارداد سعدآباد نیز برمیگردد. 🔸۲. حدود دو دهه رقابت و اختلاف ساختگی بین "میدان و دیپلماسی" که امر بسیار اشتباهی بود. همین آمریکا با قدرت برآمده از میدان در دیپلماسی وارد میشود. دو گانه غلط میدان و دیپلماسی با تجربه تلخ برجام باعث این پیش زمینه شده است. 🔸۳. روش و مدل گفتگو با مردم. البته باید به محدودیت ها و محذوریت های مقامات توجه داشت. با این حال ترامپ شکست در میدان را با روایت سازی تبدیل به پیروزی می‌کند. مخاطب اصلی صحبت های ترامپ افکار عمومی آمریکا و بازار جهانی است تا تصویر پیروز آمریکا حفظ شود و سپس بتواند تبعات اقتصادی این جنگ را مدیریت کند. این روش سیاست ورزی ترامپ است. 🔸۴. بیان صحیح و قاطع لازم است. بین طرح شروط ۱۰ گانه و اینکه ۱۰ شرط پذیرفته شده است تفاوت وجود دارد. 🔸۵. بهرحال دهه ها علیه ساختار و شخصیت ها بی اعتمادی ایجاد کردند. رهبر شهید بارها و بارها فرمودند: وقتی از جزییات اطلاع ندارید موضع گیری نکنید. بیان بسیاری از جزییات به ویژه در مسائل نظامی هم ممکن نیست. این به معنای نامحرم بودن مردم نیست. امیرالمومین(ع) فرمود شما مردم بر من حاکم حقوقی دارید، شما را در جریان امور قرار دهم جز اسرار نظامی. اعتماد مردم باید همراه با نظارت نمودن ادامه داشته باشند. ده‌ها نمونه وجود دارد که ادعای ترامپ با سر و صدای فراوان مطرح شده ولی در نهایت غلط بوده است. 🔸۶. برخی اختلافات حزبی سیاسی و مواضع افراد با تعجیل و بدون اطلاع با همه این اوصاف مردم را نباید ساکت کرد. دعوت مردم به سکوت سیره رهبری شهید نبود. مردم رکن اند. مردم مهمترین پدافند این کشورند‌. باید دعوت به شنیدن، استدلال و صبر همراه با نظارت کنیم. صبورانه بر فرآیند نظارت کنید تا پیروزی نهایی تثبیت شود. رهبری عزیز در پیام اخیرشان اشاره داشتند که از حضور شما در خیابان نباید کاسته شود و ضامن مذاکرات است. ✍️علیرضا زادبر