eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
2.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣ستاد رسانه جنگ_@ج_رزما🔻 این کلیپ هم خیلی قشنگ بود مشاور سابق وزارت دفاع آمریکاس میگه تلخه اما من میگم و اون اینکه ایرانی‌ها بالاخره ما را از منطقه اخراج می‌کنند و ما الان شکست خورده این جنگ هستیم و همه سربازها فراری هستند از این جنگ پ ن : اینا خودشون فهمیدن اما غربگداها نمی فهمند یا نمی‌خواهند بفهمند و باید روزی با تو سری به آنان فهمانده شود، که دیگر اربابی ندارند. ‌ 🆔️@J.RAZMAA       @رصدوتبیین_تحرکات_جنبشهای_ضد_صهیونیزم_بین_الملل_کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa لینک وبسایت رسمی ج.رزما : 🔻 https://jrmee.ir/
ألسَّلامُ عَلَيْكَ یا صاحِبَ الزَّمان امید به دعای خاص حضرت ولیعصر (عجل‌ الله تعالی فرجه الشریف) برای غلبه قاطع بر دشمن 📃 خطاب به سرورمان عجل‌ الله تعالی فرجه الشریف عرضه می دارم که ما با ایمان به خدای متعال و توسل به ائمه معصومین صلوات‌‌الله و سلامه علیهم و با تأسّی به رهبر شهید خود در زیر پرچم جنابتان و در مقابل جبهه کفر و استکبار ایستاده‌ایم... 🤲🏼 اینک با تمام وجود به دعای خاص حضرتتان برای غلبه قاطع بر دشمن چه در صحنه مذاکرات و چه در میدان نبرد؛ دل بسته‌ایم و امید داریم هر چه زودتر، هم ما و هم دشمنانمان اثر معجزه‌آسای آن را مشاهده کنیم، ان‌شاءالله. ✍🏼 بخشی از پیام حضرت آیت‌الله سیدمجتبی حسینی خامنه‌ای | ۲۰/فروردین/۱۴۰۵ أللَّھُمَّ عَجِّــلْ لِولیِّکَ الفَرَج وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ صفایی کمیته حقوقی رزما
💢توئیت معنادار مشاور ارشد امنیتی واداده حسن روحانی💢 😡وقتی که سردمداران فتنه از سوراخ‌ها بیرون آمده و به سیرک توئیت‌بازی می‌پیوندند، باید نگران(به قول فتنه‌گران دلواپس) بود. 😡ببینید این توئیت سخیف را، حتی معاهده ننگین ترکمانچای تا برجام را چگونه تطهیر می‌کند! 😡اینها با القاء‌ات شیطانی خود هرگونه نقد دلسوزانه به عملکرد افراد را جلوه می‌دادند. 😡سیاست‌بازانی‌ که از نقد و انتقاد هراس دارند، با وارونه‌سازی حقایق می‌خواهند جای شهید و جلاد را عوض کنند. 😡 منادی تفرقه در دولت روحانی می‌شود وحدت‌طلب و ندای حق‌طلبانه مردم در کف خیابان می‌شود رفتار هیجانی، احساسی و تفرقه‌افکنی! 😡در قاموس اینها نقد می‌شود تخریب، اظهار نظر وفاداران نظام می‌شود اتهام و صد البته هدف فقط یک چیز است، تو فقط سکوت کن و هیچی نگو و الا عرض‌ و آبرویت هدر است. ‌ 🆔️@J.RAZMAA      @رصد_امور_اطلاعاتی_رسانه_ای_عملیات_روانی_جنگ_ترکیبی_شناختی_کمیته_عالی_فجازی @ج_رزما   کانال تحلیلی/ راهبردی شماره ۱ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa ابرگروه ویژه شماره ۲@ج_رزما 🔻 https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754 @پایگاه_شماره۳_تقنینی_حکمرانی_ج_رزما🔻 https://eitaa.com/joinchat/2066351486C65db81924e 🔻کانال شماره ۵ رزما در روبیکا https://rubika.ir/jrazmaa
لبخند دشمن، شمشیر پنهان ✍ سید علیرضا آل‌داود سون تزو نویسنده کتاب هنر جنگ همیشه، آتش‌بس را پایان نبرد نمی‌دانست، بلکه آنرا مرحله تغییر شکل جنگ عنوان می‌کرد. وی می‌گوید: «بزرگ‌ترین هنر جنگ، شکستن مقاومت دشمن بدون جنگیدن است»؛ یعنی در شرایط امروز آمریکای بدعهد و غیر قابل اعتماد از آتش‌بس نه برای صلح، بلکه برای بازسازی قوا، سنجش واکنش‌ها و آماده‌سازی ضربه بعدی استفاده می‌کند. در آتش‌بس ۱۵ پس از دفاع مقدس ۴۰ روزه، ما باید این احتمال را جدی بگیریم که رژیم‌های تروریست آمریکا و صهیونی از فاصله زمانی ایجادشده برای شناسایی دقیق‌تر زیرساخت‌ها، شبکه‌های ارتباطی و رفتار سیاسی و رسانه‌ای ایران بهره ببرند. بنابراین، آتش‌بس از منظر راهبردی به‌معنای تغییر شکل نبرد از میدان سخت به میدان نرم و اطلاعاتی است، نه توقف واقعی درگیری! آنهم وقتی روبروی ما ترامپ قمارباز، روان‌پریش، دیوانه و جنایتکار است! سون تزو تأکید می‌کند: وقتی دشمن لبخند می‌زند، ببین شمشیرش کجاست!. در ادبیات استراتژیست‌های نظامی و جنگ شناختی - روانی، آتش‌بس کوتاه‌مدت می‌تواند فرصتی برای اجرای عملیات فریب، تغییر آرایش نیروها و ایجاد حس خواب‌آلودگی سیاسی در طرف مقابل باشد. در این دوره، ممکن است دشمن با پیام‌های آشکار صلح‌طلبانه و هم‌زمان با تحرکات پنهان اطلاعاتی، سایبری و دیپلماتیک، تصویر غلطی از نیت واقعی خود بسازد. برای ما، مهم است که این ۱۵ روز را دوره ارزیابی و رصد عمیق بدانیم؛ یعنی از هر نشانه کوچک در میدان، دیپلماسی و رسانه برای فهمیدن نیت واقعی طرف مقابل استفاده کنیم، نه این‌که صرفاً به متن توافق و لحن دیپلماتیک دل‌خوش بمانیم! از منظر جنگ شناختی و روانی، یکی از هدف‌های آتش‌بس می‌تواند ایجاد دوگانه‌های کاذب جنگ - صلح یا جنگ - مذاکره در ذهن جامعه و نخبگان باشد؛ درحالی‌که واقعیت می‌تواند جنگِ پنهان در لباس صلح باشد. سون تزو هشدار می‌دهد که اگر حواس فرمانده از «میدان ذهن‌ها» پرت شود، در نهایت در «میدان گلوله‌ها» غافلگیر خواهد شد. در این ۱۵ روز، دشمن می‌تواند از ابزار رسانه، شبکه‌های اجتماعی، لابی‌های سیاسی و عملیات روانی برای القای این تصور استفاده کند که تهدید تمام شده و دیگر نیازی به آماده‌باش، انسجام داخلی و هوشیاری راهبردی نیست. ما برای خنثی کردن این سناریو باید هم‌زمان دو پیام را مدیریت کنیم: ایجاد آرامش در جامعه، اما هوشیاری آشکار و بدون لکنت در نخبگان و نیروهای عملیاتی. هوشیاری ایران در زمان آتش‌بس یعنی: حفظ آمادگی میدانی، تقویت سامانه‌های رصد و اطلاعات، کنترل هوشمندانه روایت رسانه‌ای و جلوگیری از هرگونه غفلت در محاسبات دفاعی. در چارچوب سون تزو، بهترین استفاده از آتش‌بس این است که ما خودمان هم صحنه را بازطراحی کنیم؛ بازبینی نقاط ضعف آشکارشده در درگیری، اصلاح سازوکار فرماندهی و کنترل، تقویت هم‌افزایی دیپلماسی و دفاع و آماده‌سازی سناریوهای مختلف برای بعد از ۱۵ روز. آتش‌بس، اگر با هوشیاری و نگاه راهبردی مدیریت شود، می‌تواند از فرصت فریب دشمن به فرصت بازتنظیم برتری نسبی ما تبدیل شود؛ به شرطی که هرگز با پایان تهدید اشتباه گرفته نشود... 💡 سید علیرضا آل‌داود
🔴 مجموع ترابری‌ها و تحولات لجستیک در منطقه حکایت از آمادگی دشمن برای آغاز مجدد جنگ علیه ایران دارد. این هشدار، دو بار به‌صورت آشکار و دو بار به‌نحو پنهان، از سوی یکی از کشورهای منطقه نیز به مسئولان کشور اعلام شده است.
🔴اعلام آماده‌باش کامل ارتش یمن وزیر دفاع یمن: 🔹نیروهای مسلح یمن در بالاترین سطح آمادگی برای مقابله با هر تجاوز علیه ملت یمن قرار دارند. 🔹دور اخیر درگیری‌ها وحدت جبهه‌ها را به‌خوبی نشان داد و کارآمدی عملیات نظامی محور مقاومت را ثابت کرد.
آتلانتیک: ایران در تمام این سال‌ها یک سلاح آخرالزمانی در اختیار داشت ‌ نشریه آتلانتیک با انتشار یادداشتی از آلن ایر (سخنگوی پیشین فارسی‌زبانان در وزارت خارجه آمریکا) آورده است: ‌ 🔹کنترل یک آبراه حیاتی، به تهران قدرت بازدارندگی‌‌ای را می‌دهد که همیشه به‌دنبالش بوده است. ‌ 🔹واشینگتن تصورش را هم نمی کرد که بستن تنگه هرمز برای ایران تا این حد آسان باشد، یا بازگشایی آن برای آمریکا تا این اندازه دشوار، یا اینکه پیامدهای اقتصادی آن تا چه حد گسترده و سریع در جهان پخش شود. ‌ 🔹مهم‌تر از بازگشایی تنگه هرمز، باز نگه داشتن آن است و این کار تقریباً بدون همکاری ایران ممکن نیست. ایران نشان داده می‌تواند نه‌تنها علیه پایگاه های آمریکایی، بلکه علیه زیرساخت‌های انرژی در خلیج فارس حمله تلافی جویانه انجام دهد. ‌ 🔹علت اشتیاق ایران برای بسته نگه داشتن تنگه، در بازدارندگی راهبردی آن نهفته است. ایران به‌دنبال شکل قدرتمندتری از بازدارندگی رفته و در مقایسه با ترامپ می‌تواند درد کوتاه‌مدت بیشتری را تحمل کند. ‌ 🔹در مجموع، دیگر بعید است ایران کنترل آن را به‌طور کامل رها کند. ‌
هدایت شده از جوانان حزب الله
♦️لس‌آنجلس‌تایمز نوشت: پیشنهاد آزادسازی ۲۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده ایران یک نکته بسیار جنجالی دارد؛ این مبلغ بیش از ۱۰ برابر توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، یعنی برجام است.
🔴دومین هشدار روسیه به ایران: با وجود ادعاهای دیپلماتیک، ایالات متحده در حال افزایش نیروهای نظامی خود در منطقه از جمله گروه‌های دلتا و لشکر ۸۲ هوابرد است که احتمال وقوع یک عملیات مستقیم را بالا می‌برد
قالیباف: مردم خودشان مبعوث شدند، امام و امت شدند و خدا آنها را هدایت کرد محمدباقرقالیباف، رئیس مجلس در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم: 🔹 همیشه امام کبیر و امام شهید ما می گفتند فکر نکنید انقلاب متکی به ماست این انقلاب متکی به خدا و ملت است و در نبود ما نیز کارها پیش می رود. 🔹 امام شهید ما چند روز قبل از شهادت خود فرمودند خدا مردم را مبعوث می‌کند امروز بعد از چهل و نه روز از جنگ آن را درک کردیم و این کلام امام شهید عینیت پیدا کرد مردم خودشان مبعوث شدند، امام و امت شدند و خدا آنها را هدایت کرد.