eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
686 ویدیو
202 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ لیبرمن حضرت موسی (ع) را به ارتکاب اشتباه راهبردی متهم کرد!! 1⃣ به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌گوید از این‌که یهودیان در اشغالی اسکان داده شده‌اند، راضی نیست! 2⃣ در گفت‌وگوی ویژه با روزنامه «کامِرسانت» روسیه گفت که اقدام حضرت موسی (ع) در انتقال یهودیان از مصر به فلسطین کار اشتباهی بوده است! 3⃣ او گفت: «ما همسایه‌هایمان را انتخاب نمی‌کنیم، عموماً در رابطه با همسایگان شانس نداشتیم. به‌طور کلی معتقدم که اشتباه راهبردی‌‌ای که [حضرت] موسی از سال‌های دور مرتکب شده است این بود که ما را به آورد و نه به مرزهای ایتالیا و سوئیس»! ✍ توضیح اندیشکده: شاید اين اظهارات برای افراد نا آشنا با یهود و مطالب یهودیان غریب باشد، اما یقیناً‌ برای همراهان اندیشکده عجیب نیست! در تحریف‌شده مطالبی به مراتب سخیف‌تر از این به انبیاء الهی نسبت داده شده است! 🌐 منبع خبر: 👉 https://www.kommersant.ru/doc/3619258?from=other_read ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ اگر کوروش بعل و مردوک را خدا می‌دانست، پس بت‌پرست بوده، اما اگر برای رضایت مردم و تحکیم قدرت، بت‌ها را محترم می‌شمرد، پس دروغ‌گو و ریاکار بود! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 کوروش هخامنشی بر سر دو راهی بت‌پرستی و ریاکاری 1⃣ هم و هم نمادهای موجود در کاخ سلطنتی کوروش (!) نشانگر این است که وی بت‌های شیطانی و (مردوخ) را پرستش می‌کرد. 2⃣ برخی این مسئله را چنین توجیه می‌کنند که واقعاً بت‌پرست نبود! بلکه برای همراهی و همزبانی با مردم به خدایان و بت‌ها احترام می‌گذاشت! و دین خود را به دیگران تحمیل نمی‌کرد! ✍ در پاسخ باید بگوییم: 1⃣ احترام به بت‌های شیطانی که در معابد آن‌ها هر نوع فسادی رخ می‌دهد، در حقیقت بی‌احترامی به است. یکتاپرستی یعنی بندگی خدای یگانه و به رسمیت نشناختن خدایان دروغین. حال چگونه ممکن است کسی یکتاپرست باشد و در عین حال به بت‌ها احترام بگذارد؟! مخصوصاً این‌که کوروش به ادعای قدرتِ مطلق امپراتوری بود! و در موضع ضعف قرار نداشت که مجبور به مماشات باشد. 2⃣ کوروش دین خود را به دیگران تحمیل نمی‌کرد (؟!)، پس چرا حاکمیت خود را به دیگران تحمیل می‌کرد؟! لشکرکشی‌های متعدد و وقوع جنگ‌های فراوان حاکی از این امر است. 3⃣ کوروش در پی حکومت کردن بود و برای او فرقی نداشت که مردم در جهل و بت‌پرستی و شیطان‌پرستی غوطه‌ور باشند. لذا نه تنها به مردم اجازه‌ی می‌داد، بلکه (معبد اسگیله) و… را نیز تعمیر و تزیین می‌کرد. 4⃣ وجود نماد بت بعل در کاخ سلطنتی کوروش، چه ارتباطی با احترام به مردم سرزمین‌های دیگر دارد؟! 5⃣ اگر بپذیریم که کوروش، برای بت‌های شیطانی بعل و مردوک و… مقام خدایی قائل بود و خود را بنده‌ی آنان می‌دانست (همان‌طور که در منشور آمده است)، دیگر حرفی نمی‌ماند، اما اگر برای راضی نگه‌داشتن مردم، و جلب توجه و تحکیم قدرت خود آن‌ بت‌ها را محترم می‌شمرد، و قلباً اعتقادی به آن بت‌ها نداشت، پس رفتارش مصداق دروغ‌گویی و ریاکاری بوده است. و همه‌ی این‌ها وقتی غیرقابل توجیه می‌شود که وی در موضع قدرت بود، لیکن هیچ تلاشی برای برقراری حق نکرد!! 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع و ارجاعات: 👉 http://yon.ir/Marduk ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
✡ ایرانیان در گذر تاریخ، مقبره کوروش را مربوط به یک زن می‌دانستند و مُصرّانه بر این عقیده پافشاری کرده و حتی از ورود مردان به این بنا جلوگیری می‌کردند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 درباره‌ی مقبره کوروش (1) 1⃣ ایرانیان در گذر تاریخ، نسبت به قبری که امروزه مقبره نامیده می‌شود، عقیده‌ای دیگر داشتند. ایرانیان این بنا را مربوط به یک زن ملقب به مادر سلیمان می‌دانستند (نه کوروش هخامنشی)، و مُصرّانه بر این عقیده پافشاری کرده و حتی از ورود مردان به این بنا جلوگیری می‌کردند! 2⃣ از سویی‌ مشهور است که در سال ۱۸۰۹ نخستین شخصی بود که آن مقبره را به نسبت داد. اما در بررسی‌های خود، متوجه نکته عجیبی شد! او می‌گوید: ✍ «اظهار این مطلب نیز حیرت‌انگیز است که وقتى به عبارات مربوط کتاب او (موریه) مراجعه نمودم معلوم شد که وى این موضوع را مطرح کرده بود تا خود (آن را) نقض کند!» 3⃣ اما متأسفانه برخی از باستان‌پژوهان غربی (که به جهت اهداف استعماری، از دروغ گفتن اِبایی ندارند) این دیدگاه ضعیف و ناقص را منتشر کردند، و چنان پیرامون این دروغ مانور دادند که امروزه گویی وحی مُنزَل است و کسی حق نقد و مخالفت با این دروغ را ندارد! 4⃣ اما به راستی، بنایی که امروزه به عنوان معرفی می‌کنند، واقعاً مقبره‌ی او است؟! 5⃣ از بسیاری متون تاریخی غربی چنین برمی‌آید که کوروش قصد اشغال سرزمین و تصرف ملکه (ملکه ماساگت‌ها) را داشت. به همین علت به خاک آن سرزمین تجاوز کرد و کشته و به دستور ملکه، سر از بدنش جدا شد و به همین علت، بسیاری از تاریخ‌دانان بعید می‌دانند که جسد کوروش به پارس بازگشته باشد (چون میان سرزمین ماساگت‌ها و پارس، هزاران کیلومتر فاصله هست). 👉 https://t.me/jscenter/3333 6⃣ اما حتی اگر فرض را بر این بگیریم که جسد کوروش را به پارس بازگردانده باشند (یا او در پارس مُرده باشد)، باز هم ایراداتی مطرح می‌شود كه با وجود آن‌ها نمی‌توان این بنای موجود را مقبره كوروش دانست! این ایرادات را در پست بعد بخوانید. 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع و ارجاعات: 👉 http://yon.ir/maghbareh ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
✡ در منابع تاریخی آمده است که مقبره کوروش در حد فاصل شرق تا جنوب شرقی تخت جمشید قرار دارد در حالیکه مقبره مشهور امروزی، در شمال شرقی تخت جمشید قرار دارد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 درباره‌ی مقبره کوروش (2) 1⃣ ایراد اول: مى‌نویسد که ده طبقه داشته و قبر در ردیف بالا واقع بوده است. لیکن مقبره‌ای که امروزه به کوروش نسبت داده‌اند، ۶ پله، یک اتاقک و یک بام دارد! یعنی در مجموع ۸ طبقه است، نه ۱۰ طبقه، همچنین مقبره‌‌ای که امروزه به کوروش نسبت داده می‌شود، نه در ردیف بالای این بنا، بلکه در اتاقک (ردیف ۷) قرار دارد! 2⃣ ایراد دوم: در منابع تاریخی آمده است که و مقبره کوروش در مشرق قرار دارد. برخی از منابع تاریخی از جمله نیز گفته‌اند که پاسارگاد در در جنوب شرقی تخت جمشید قرار دارد. (پس پاسارگاد واقعی در حدفاصل شرقی و جنوب شرقی تخت جمشید بوده است). در حالی‌که مقبره مشهور امروزی، در شمال شرقی تخت جمشید قرار دارد! 3⃣ ایراد سوم: می‌نویسد که رودخانه به پاسارگاد می‌رسد. اقرار می‌کند که این رود، همان رودی است که اریان آن را نامیده و امروزه نامیده می‌شود و از جنوب سرچشمه می‌گیرد. همین امر نشان می‌دهد که پاسارگاد واقعی باید در حوالی داربگرد -یا بین دارابگرد (جنوب نیریز) و خلیج فارس- باشد، نه در مکانی که امروزه به دروغ پاسارگاد نامیده شده است. 4⃣ ایراد چهارم: دلیل دیگر واژه‌ی است که در کتیبه آمده است، همچنین واژه‌ای دیگر که در متون تاریخی آمده، واژه . بر اساس نقشه باستانی پرفسور اوپر، پیسیاشادا همان (دارابگرد) و پازاراخا همان (پسا / پاسا) است. هر دو منطقه در جنوب شرقی تخت جمشید قرار دارند و کیلومترها (حداقل ۲۰۰ کیلومتر) از پاسارگاد امروزی فاصله دارند. و در واقع، پیسیاشادا همان پاسارگاد است که طبق منابع تاریخی، شهر، کاخ سلطنتی و مقبره کوروش در آن قرار داشت (که نزدیک شهر فسا است). 5⃣ اعترافی دیگر: کرزن می‌افزاید که دانشمندان اخیر، نسبت به این قضیه (انتساب مقبره به کوروش) اعتراض کرده‌اند. از جمله (Dieulafoy) معتقد بود که این مقبره در بهترین حالت، مربوط به همسر کوروش است! 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع و ارجاعات: 👉 http://yon.ir/maghbareh ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
pasargad.pdf
2.8M
✡ آیا مقبره‌ای که امروز به کوروش نسبت می‌دهند، واقعی است؟ ✍ نوشتاری در 40 صفحه با اسناد متعدد و در قالب 13 چالش. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ آیا كوروش همان فریدون یا كیخسرو است؟! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 اوستا کوروش‌پرستان را رسوا می‌کند! (1) ✡ ابطال نظریات باستان‌گرایان در تطبیق اسطوره‌ها با کوروش 1⃣ در مطالعه تاریخ (و مخصوصاً شخصِ کوروش) ما با روایات متعددی مواجه هستیم. 2⃣ در منابع و یونانی، شاهِ شاهان است که به شرق و غرب لشکر کشید و سرزمین‌های بسیاری را به چنگ آورد. 3⃣ لیکن در منابع کلاسیک ایرانی، کوروش تنها یک فرمانده نظامی و حاکمی دست نشانده از سوی (شاه کیانیان) است. 4⃣ امروزه کسانی هستند که برای رفع این تعارض و کاستی، به یکسان بودنِ کوروش با شخصیت‌هایی چون و (از پهلوانان و شاهان نامی دوران بسیار دورِ تاریخِ ایران) اصرار دارند! 5⃣ قصد داریم ادعای فوق را با محوریت اوستا بررسی کنیم. 6⃣ لیکن به عنوان مقدمه باید دانست که کوروش از سال ۵۵۹ تا ۵۲۹ (یا ۵۳۰) پیش از میلاد حکومت می‌کرد. 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع و ارجاعات: 👉 http://yon.ir/Avesta0 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
✡ آیا كوروش همان فریدون یا كیخسرو است؟! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 اوستا کوروش‌پرستان را رسوا می‌کند! (2) ✡ ابطال نظریات باستان‌گرایان در تطبیق اسطوره‌ها با کوروش 1⃣ پرده‌ی اول 🔸 افرادی که را به و یا تطبیق می‌دهند، دقت نکرده‌اند که اگر به راستی به سخن خود اطمینان دارند، چرا یکی از دو گزینه (فریدون – کیخسرو) را انتخاب نمی‌کنند؟! 🔸 همین تردید (که خود نیز نمی‌دانند کوروش همان کیخسرو است یا فریدون) نشان‌گر عدم آگاهی و عدم اطمینان به این ادعا است. 🔸 یعنی خود نیز به این سخن ایمان ندارند، و صرفاً به جهت خالی نماندن عریضه، به چنین ادعاهای عجیب و نامعقولی چنگ می‌زنند. 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع و ارجاعات: 👉 http://yon.ir/Avesta0 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
💠💠 اوستا کوروش‌پرستان را رسوا می‌کند! (3) ✡ ابطال نظریات باستان‌گرایان در تطبیق اسطوره‌ها با کوروش 2⃣ پرده‌ی دوم 🔸 مربوط به عصری پیش از (یا نهایتاً هم‌عصر با هخامنشیان) است. 🔸 موبد در مقاله «یشت‌ها با ارزش‌ترین و مهم‌ترین ادبیات مزدیسنا» می‌نویسد: یشت‌های بزرگ و اصلی خیلی کهن بوده و با توجه به قواعد دستوری و کلامی و اصطلاحاتی که در آنها به کار رفته متعلق به دوره‌هایی می‌باشند که زبان ، زبان رایج زمان بوده است… 🔸 استاد بر این باور است که ممکن نیست عهد انشاء یشت‌ها پس از هخامنشیان که در اواخر قرن ششم پیش از میلاد حکومت می‌کرده‌اند بوده باشد. 🔸 موبد نیز به نقل از منابع مدنظر خود گفته است: نگارش یشت‌ها به پیش از دوره پادشاهی هخامنشیان در ایران باز می‌گردد. 🔸 خانم (ایران‌شناس بریتانیایی و استاد مطالعات شرق دانشگاه لندن) نیز در جدیدترین پژوهش‌ها به این نتیجه رسید که اوستای متأخر مربوط به ۸۰۰ سال پیش از میلاد و قبل‌تر از آن است. (یعنی یشت‌ها در جدیدترین سروده‌هایش مربوط به حداقل ۳۰۰ سال قبل از هخامنشیان است.) 🔸 این درحالی است که در یشت‌های اوستا بارها و بارها از نام آورده است. از جمله در اَوستا، آبان یشت، بند ۴۹، درواسپ یشت، بند ۱۸ (داستانِ انتقام گرفتنِ کیخسرو از افراسیاب)، فروردین یشت، بند ۹۷-۱۴۲ و همچنین در زامیاد یشت، بند ۹۳ و غیره. 🔸 همچنین نام در درواسپ یشت: بند ۱۳؛ فروردین یشت: بند ۹۷-۱۴۲؛ بهرام یشت: بند ۴۰؛‌ رام یشت: ۲۳؛ زامیاد یشت: بند ۳۶و ۹۲؛ آبان یشت: بند ۳۳ و… آمده است. 🔸 روشن است که یشت‌ها پیش از هخامنشیان یا در عصر هخامنشیان سروده شده است، و همین کتاب معتقد است که فریدون و کیخسرو صدها و بلکه هزاران سال پیشتر (در گذشته‌های دور) زندگی می‌کردند. و لذا نمی‌تواند فریدون و یا کیخسرو باشد! 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع و ارجاعات: 👉 http://yon.ir/Avesta0 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
💠💠 اوستا کوروش‌پرستان را رسوا می‌کند! (4) ✡ ابطال نظریات باستان‌گرایان در تطبیق اسطوره‌ها با کوروش 3⃣ پرده‌ی سوم 🔸 در ریگوِدای هندوها نیز از و نام برده شده، و مخصوصاً فریدون که در با لقب ptyaâ خوانده شده است. 🔸 جالب است بدانیم که امروزه طبق جدیدترین نظریات زبان‌شناسی، ریگودا به حدود ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد نسبت داده می‌شود (یعنی حدود ۳۵۰۰ سال پیش). 🔸 موبد نیز ریگودا (و سایر متون ودایی) را مربوط به هزار تا دوهزار سال قبل از میلاد می‌داند (یعنی حدود ۳۰۰۰-۴۰۰۰ سال پیش). 🔸 پس شخصیت‌هایی چون فریدون و کیخسرو، حداقل ۳۵۰۰ سال (بلکه بیشتر) قدمت دارند! ، حداقل هزار سال پس از فریدون و کیخسرو متولد شده است! شاید هم دو هزار یا سه هزار سال پس از آنان! 🔸 اکنون چگونه می‌توان ادعا کرد که همان فریدون و کیخسرو است؟! 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع و ارجاعات: 👉 http://yon.ir/Avesta0 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
💠💠 اوستا کوروش‌پرستان را رسوا می‌کند! (5) ✡ ابطال نظریات باستان‌گرایان در تطبیق اسطوره‌ها با کوروش 4⃣ پرده‌ی چهارم 🔸 ممکن است گفته شود که میان زندگانی و زندگی و شباهت‌هایی هست. که این نشان می‌دهد، این کوروش همان فریدون است، و اگر فریدون نباشد ممکن است کیخسرو باشد! 🔸 در پاسخ می‌گوییم، که: 🔸 اولاً، باید روشن شود که کوروش، همان فریدون است یا کیخسرو؟! چون نمی‌توان در آنِ واحد او را در دو ذات متمایز شناخت! و عرض شد که همین اختلاف و تردید و دودلی در تطبیق کوروش با فریدون و کیخسرو، خود دلیلی بر غیرقابل اعتماد بودنِ این ادعا است. 🔸 ثانیاً، دلایل روشن و مبرهن وجود دارد که فریدون و کیخسرو هزاران سال پیش از کوروش می‌زیستند. پس یکی بودنِ این‌ها بی‌معنی است. 🔸 ثالثاً، در زندگی همه انسان‌ها و مخصوصاً در داستان زندگی پادشاهان، نقاط مشترک و شباهت‌هایی وجود دارد، همان‌گونه که تفاوت‌هایی وجود دارد. وجود چند شباهت در داستان زندگی افراد، دالّ بر یکی بودنِ آن‌ها نیست. مخصوصاً با وجود تفاوت‌های بسیاری که هست. اما همان شباهت‌ها نیز قابل توجیه است. بدین صورت که و ، زندگانی اسطوره‌ها و حکایاتِ گذشتگان ایرانیان را به غلط به نام کوروش نوشتند. (از همین روی در منابع یونانی، اختلاف پیرامون تاریخ زندگی کوروش بسیار است). 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع و ارجاعات: 👉 http://yon.ir/Avesta0 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
✡ کوروش در حالی مدعی است اجدادش شاه بزرگ و شاه انشان بوده‌اند كه داریوش نیز میگوید: اجدادش شاه بودند، آنهم شاهانی بزرگ و شاهِ شاهان! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 تناقض منشور کوروش با کتیبه بیستون 🌐 پرده‌ی اول ✡ می‌گوید: ✍ «منم کوروش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه نیرومند، شاه بابل، شاه سومر و اَکد، شاه چهارگوشه جهان. پسر کمبوجیه، شاه بزرگ، شاه [شهر] انشان، نوه کوروش، شاه بزرگ، شاه [شهر] انشان، از نسل چیش پیش، شاه بزرگ، شاه شهر انشان. دودمان جاودانه پادشاهی که (خدایان) بل و نَبو فرمانرواییش را دوست دارند…». 🌐 پرده‌ی دوم ✡ می‌گوید: ✍ «من داریوش، شاه بزرگ، شاه شاهان، شاه در پارس، شاه کشورها، پسر ویشتاسب، نوه ارشام هخامنشی. داریوش شاه گوید: پدر من ویشتاسب، پدر ویشتاسب ارشام، پدر ارشام آریامن، پدر آریامن چیش پیش، پدر چیش پیش هخامنش. داریوش شاه گوید: بدین جهت ما هخامنشی خوانده می‌شویم [که] از دیرگاهان اصیل هستیم. از دیرگاهان خاندان ما شاهان بودند. داریوش شاه گوید: هشت [تن] از نیاکان من شاه بودند. من نهمین [هستم] ما ۹ [تن] پشت اندر پشت (در دو شاخه) شاه هستیم». 🔸 در لوح زرین که توسط شاهان (به احتمال بسیار زیاد در اواخر عصر هخامنشیان نوشته شده است) نیز تأکید شده که آریارمنه (پدربزرگ داریوش)، شاه بزرگ و حتی شاه شاهان بوده است! 🌐 پرده‌ی سوم 1⃣ کوروش می‌گوید: اجداد من (کمبوجیه اول و کوروش اول)، شاه، بلکه شاه بزرگ، شاه انشان بودند. داریوش و فرزندان او نیز می‌گویند: اجداد ما (آرشامه و آریارمنه) شاه بودند، آن هم شاهانی بزرگ و شاهِ شاهان! 2⃣ این در حالی است که کمبوجیه اول و کوروش اول (اجداد کوروش) مصادف و هم‌عصر با آرشامه و آریارمنه (اجداد داریوش) بودند! 3⃣ به راستی اجداد کوروش شاه انشان بودند یا اجداد داریوش؟! آیا ممکن است در یک سرزمین، چند شاه وجود داشته باشد و در عین حال همه‌ی آن‌ها شاه بزرگ باشند؟! 4⃣ امروزه بر دانشمندان روشن شده است که انشان نام دیگر سرزمین پارس است و شهر انشان، در نزدیک دژ سپید (بیضاء کنونی) واقع شده بود و حداقل از قرن ۷ پیش از میلاد، انشان نام دیگر پارس بود. 5⃣ و از این قرار، یا سخن کوروش در منشور صحیح است، یا سخن داریوش و فرزندان او! 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع و ارجاعات: 👉 http://yon.ir/Behistun ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
✡ تبارشناسی کوروش (کوروش دوم) و داریوش (داریوش اول) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ منبع تواریخ شرقی درباره کوروش بیشتر یهود است كه فقط از جهت مسئلۀ بنی‌اسرائیل به آن می‌نگرد. چنین روایاتی اغلب با افسانه آمیخته است و از نظر تاریخی مغشوش و درهم! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 کوروش در روایات ایرانی ✡ آیا کوروش و اجدادش پادشاه بودند؟ ✍ نویسنده: محمدابراهیم باستانی پاریزی 1⃣ متأسفانه تاریخ حیات بر ما روشن نیست. مطالبی که از زندگانی او داریم مربوط به مورخین است. مورخینی که سال‌ها بعد از او می‌زیسته‌اند و از کشوری بودند که صد‌ها فرسنگ تا پارس فاصله دارد و زبان آن‌ها هیچ نسبتی با زبان فارسی نداشته است و از نظر تاریخ و فرهنگ و آداب کمتر مناسبتی با هم داشته‌اند و علاوه بر آن، وقایع زمان او را فقط تا آنجا ضبط می‌کرده‌اند که مربوط به می‌شده است. 2⃣ بنده در طی مرور بعض تواریخ شرقی، متوجه شدم که نام کوروش در بسیاری از این کتاب‌ها آمده است. منتهی منبع و مأخذ اصلی آن کتب نیز بیشتر بوده است و جز یکی دو مورد، منبع دیگری مورد استفاده آنان قرار نگرفته و بدین جهت فقط از یک نقطه نظر به احوال کوروش می‌نگرد و آن مسئله‌ی است و لاغیر، طبعاً چنین روایاتی اغلب با و آمیخته است و از نظر تاریخی مغشوش و درهم می‌شود. 3⃣ نخستین مطلبی که از این روایات برمی‌آید این است که در آن عهد (زمان شروع حیات سیاسی کوروش) مرکزیت حکومت و سیاست کشور ایران در بوده است و سلاطین ایرانی که به معروفند در این شهر که «شهر زیبا» هم خوانده شده حکومت می‌کرده‌اند و حکام و ولاتی به شهرهای ایران می‌فرستاده‌اند. ✅ [توضیح کانال انديشکده: در روایات ایرانی کوروش نه شاه شاهان بلكه عامل و کارگزار بهمن است كه در برخی مقالات قبلی بدان پرداخته‌ایم و در این مقاله نیز برخی از اسناد آن ذكر شده است.] 4⃣ این‌که کوروش نماینده و عامل و کارگزار در خوزستان و بابل باشد، آنقدر‌ها با روایات یونانی و آنچه امروز از تاریخ زندگی کوروش داریم مباینت و مخالفت ندارد. زیرا دوران زندگی کوروش را یونانیان خیلی مبهم و تاریک و افسانه‌آمیز نوشته‌اند و روی کارآمدن او به روایت آن‌ها غیرطبیعی است، و حال آن‌که روایات اسلامی به ظاهر طبیعی‌تر می‌نماید. 5⃣ این‌که دولتی عظیم در سواحل آمودریا و بلخ بوده باشد که بر تمام فلات ایران حکومت کند، هیچ استبعادی ندارد و این‌که یکی از افراد نزدیک خاندان سلطنت به حکومت خوزستان و انزان و برای سرکوبی حکام بابل انتخاب شود، هیچ مستبعد نیست. 📖 متن کامل مقاله و منابع آنرا اينجا مطالعه كنيد: 👉 http://yon.ir/IIRANII ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
🏆 اندیشکده مطالعات یهود در دهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال در عنوان «مقاومت و انقلاب اسلامی» بخش «پایگاه‌های اینترنتی» با احراز مقام اول موفق به کسب «نشان سرآمد» شد.
✡ اسماعیل رائین : به عقیده‌ی فراماسونری کنونی، کوروش که باعث آزادی یهودیان شد و معبد بزرگ را در اورشلیم ساخت، «ماسون اول» به شمار می‌رفته است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 کوروش هخامنشی در فراموشخانه ماسونی ✡ آیا کوروش کبیر فراماسون بود؟ 1⃣ پژوهشگر عرصه تاریخ، کتابی مشهور با عنوان «فراموشخانه و فراماسونری در ایران» نوشت. 2⃣ این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۹۶۸ میلادی (۱۳۴۷هجری) در ایتالیا به چاپ رسید. سپس در همان سال در ایران چاپ شد. 3⃣ وی این کتاب را با همکاری و بر اساس اسناد و مدارکی که مقامات عالی‌رتبه رژیم شاهنشاهی در اختیارش قرار داده بودند، نوشت و پیش از انقلاب اسلامی در انتشارات امیر کبیر تهران به چاپ رساند و در مسیر اهداف سیاسی حکومت به معرفی لُژها و شخصیت‌های مطرح در ایران پرداخت. 4⃣ از نکات جالب آن است که رایین، در این کتاب، کبیر پادشاه هخامنشی را جزو ارکان و از رهبرانِ در جهان باستان می‌داند. 5⃣ اسماعیل رایین در کتاب خود می‌نویسد: «به عقیده‌ی فراماسونری کنونی، کوروش که باعث آزادی از اسارت بابلی‌ها شد و معبد بزرگ را در ساخت، طبق تعلیمات درجات عالیه فراماسونری، «ماسون اول» یعنی جزء سازندگان و بانیان معبد به شمار می‌رفته است.» 📖 متن کامل مقاله و منابع آنرا اينجا مطالعه كنيد: 👉 http://yon.ir/MASOON ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
✡ لينک / 10 📚 «فراموشخانه و فراماسونری در ایران» نوشته «اسماعیل رائین » 1⃣ لينک دانلود جلد اول: 👉 http://ketabnak.com/book/32762 2⃣ لينک دانلود جلد دوم: 👉 http://ketabnak.com/book/32763 3⃣ لينک دانلود جلد سوم: 👉 http://ketabnak.com/book/35011 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بیانیه بالفور مدیون تلاش و لابی‌گری این چهار نفر بود. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter