eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
685 ویدیو
202 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
📆 یک سال پیش در چنین ایامی، قسمت را برای آشنایی شما همراهان با ایام خاص و مناسبت‌های دین یهود و آداب و رسوم اختصاصی این ایام، در سایت «اندیشکده مطالعات یهود» افتتاح کردیم. 1️⃣ اولین مقالهٔ این قسمت جدید سایت، «تقویم عبری؛ ١٧ تموز و ٩ آو» نام داشت: 👉 http://jscenter.ir/hebrew-calendar/11383 2️⃣ آخرین مقالهٔ این قسمت نیز با عنوان «هفدهم تموز تا نهم آو؛ ایام سوگواری یهودیان» اکنون در آدرس زیر منتشر شده و شما همراهان را به مطالعهٔ آن دعوت می‌کنیم: 👉 http://jscenter.ir/hebrew-calendar/14354 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : دوشنبه 🌞 ٧ تیر ۱۴٠٠ هجری‌شمسی ☪️ ١٧ ذیقعده ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ٢٨ ژوئن ۲۰٢١ میلادی 🕎 ١٨ تموز ۵۷۸١ عبری 🌍 مناسبت‌های شمسی ✍ انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیةالله بهشتی و یارانش توسط عوامل شبکهٔ یهود (١٣۶٠ش) 🌍 مناسبت‌های میلادی 1⃣ ترور ، در سارایوو که بهانهٔ اعلام جنگ اتریش به صربستان و آغاز شد (١٩١۴م) 2⃣ امضای قرارداد صلح موسوم به بین متفقین و متحدین و پایان جنگ جهانی اول (١٩١٩م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 روچیلدها در جنگ جهانی اول 👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/5897 3⃣ به‌دنبال پیروزی رژیم جعلی در ، قسمت شرقی بیت‌المقدس (اورشلیم) به قسمت غربی شهر، ضمیمه و اشغال شد (١٩۶٧م) 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : سه‌شنبه 🌞 ٨ تیر ۱۴٠٠ هجری‌شمسی ☪️ ١٨ ذیقعده ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ٢٩ ژوئن ۲۰٢١ میلادی 🕎 ١٩ تموز ۵۷۸١ عبری 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💥 مجاهدین خلق؛ تطور از سازمان به کالت (۱) ✡️ شبکه‌های سرّی و «استراتژی تنش» در ایران 1️⃣ در کارهای اخیرم در رابطه با سازمان‌هایی چون (از دهه ۱۳۶۰ نه پیش از آن) از عنوان «کالت» Cult استفاده می‌کنم نه . 2️⃣ در عُرف بین‌الملل مفهوم تعریف‌شده‌ای است. «فرقه» دقیقاً معنای «کالت» را نمی‌رساند. «فرقه» در زبان فارسی معانی متعدد دارد که هم می‌تواند «کالت» باشد هم نباشد؛ مانند دسته و گروه و جماعت. 3️⃣ منظور از «کالت» سازمان بسته‌ای است که بر مبنای و تبعیت تامّ از رهبریِ کاریزماتیک عمل می‌کند. این رهبری می‌تواند مرکزیت سازمان باشد یا فرد؛ و اعضای تبعیّت محض و چشم و گوش بسته دارند. 4️⃣ یکی دیگر از مختصات «کالت» بسته بودن و انضباط شدید است در تبعیت از رهبری. «کالت» وجه نیز دارد، به این معنی که دارای «مناسک و آداب ابداعی مختص به خود» است. 5️⃣ در عُرف جهان امروز «کالت» پدیده‌ای «منفی» تلقی می‌شود. در نظام‌های غربی نسبت به کالت‌ها، به دلیل مخاطراتی که ایجاد می‌کنند و سوءاستفاده‌هایی که از اعضا می‌شود، نگاه منفی وجود دارد و نظارت و گاه سخت‌گیری می‌شود. 6️⃣ در آمریکا اف.بی.آی. کالت‌ها را زیر نظر دارد و حساس است. در آلمان کنترل و سخت‌گیری دربارهٔ کالت‌ها بیش از آمریکاست. در سایر کشورهای اروپای‌غربی نیز این حساسیت کم‌وبیش وجود دارد. ✍️ گفت‌وگو با استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💥 مجاهدین خلق؛ تطور از سازمان به کالت (٢) ✡️ شبکه‌های سرّی و «استراتژی تنش» در ایران 1️⃣ با گذشت سه دهه از ترورهای دههٔ ۶۰ به بازنگری دربارهٔ نقش (منافقین) در حوادث پس از انقلاب نیاز داریم. 2️⃣ برخلاف گذشته، امروزه معتقدم که از مجاهدین خلق برای «عملیات‌های پوششی» استفاده کردند. 3️⃣ کانون‌هایی تلاش کردند مجاهدین خلق را به این سمت سوق دهند، البته با همدستی کامل خود ، که از نظر من از درون زندان قبل از انقلاب با این کانون‌ها همکاری داشت، تا مجاهدین را تبدیل کنند به که بتوانند تمامی را به نام آن استتار کنند. 4️⃣ قبول ندارم که همهٔ ترورهایی که شد کار مجاهدین خلق بود. بلکه آن‌ها را به این سمت بردند تا به پوشش بسیار بزرگی تبدیل کنند. 5️⃣ همین الان هم بعضی کارهای تروریستی به نسبت داده می‌شود، در حالی که در مواردی قطعاً می‌دانیم که کار نیست. 6️⃣ در مورد نیز همین نظر را دارم، یعنی ترورهای فرقان کاملاً با نقشه و فکر انجام شد و گزینش چهره‌های هدف برای ترور، به‌ویژه شهید مطهری و سپهبد قرنی و حاج مهدی عراقی، کاملاً هدفمند بود و هر یک دلیل بسیار مهمی داشت. ✍️ گفت‌وگو با استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💥 مجاهدین خلق؛ تطور از سازمان به کالت (۳) ✡️ شبکه‌های سرّی و «استراتژی تنش» در ایران 1️⃣ در دوران ، در چارچوب «عملیات اطلاعاتی پیمان ناتو» در اروپای غربی و بعضی کشورهای دیگر به‌ویژه ایران، که در همسایگی شوروی و در حد فاصل شوروی با منطقهٔ مهم نفتی و استراتژیک خلیج فارس قرار داشت، «شبکه‌های بسیار مخفی» ایجاد شدند. 2️⃣ این دارای ذخایر پنهان سلاح و پول بودند و وظیفه داشتند در زمانی که خطر سلطهٔ شوروی احساس می‌شود فعال شوند. 3️⃣ با شروع انقلاب، که احتمال سقوط شاه مطرح شد، که غرب آن را مترادف با سلطهٔ شوروی بر ایران می‌دید، این شبکه‌ها در ایران فعال شدند با مأموریت در انقلاب و نظام برخاسته از انقلاب. 4️⃣ در زمان محمدرضا شاه «سرویس‌های اطلاعاتی غرب و پیمان ناتو»، در چارچوب برنامهٔ عظیمی که Stay Behind نامیده می‌شد، مفصّلی ایجاد کردند به‌صورت هسته‌های کوچک و پراکنده و غیرمرتبط با هم که طبق پروتکل ناتو ذخایر اسلحه و پول و دستگاه‌های ارتباطاتی، به‌صورت دفینه‌های مخفی، در اختیار داشتند. 5️⃣ نیروهای استی بیهایند به واحدهایی اطلاق می‌شود که در سرزمین اشغال شده، در پشت جبهه، باقی می‌مانند یا مستقر می‌شوند و به عملیات اطلاعاتی و تخریبی دست می‌زنند. 6️⃣ تلقّی انقلابیون این بود که شاه سقوط کرده و متلاشی شده ولی کسی این شبکه‌ها را نمی‌شناخت که در درون جامعهٔ ایران حضور قدرتمند داشتند و با شروع امواج انقلاب مأموریت آنان تازه آغاز شده بود. ✍️ گفت‌وگو با استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💥 مجاهدین خلق؛ تطور از سازمان به کالت (۴) ✡️ شبکه‌های سرّی و «استراتژی تنش» در ایران 1️⃣ در بعضی دستورالعمل‌های درونی «شبکه‌های سرّی»، «ایجاد در جامعه» از طریق برای تأثیرگذاری بر ساختار سیاسی جامعه ترسیم شده که به «استراتژی تنش» شهرت یافته، به معنی «تأثیرگذاری و و تسلّط از طریق ایجاد تنش». 2️⃣ از زمان پیروزی انقلاب این دقیقاً با همان مختصاتی که در جزوات درونی «ارتش‌های سرّی ناتو» توصیف شده، در ایران شروع شد، به معنی درگیر کردن نظام برخاسته از انقلاب با ترورها و شورش‌ها و آشوب‌های محلی. 3️⃣ مهم‌ترین وجه این «استراتژی تنش» همان است که مجاهدین خلق (منافقین) در دههٔ ۶٠ اجرا کردند. 4️⃣ از این‌رو، کاملاً معقول است که بخش مهمی از موج بزرگ تروریسم کور دههٔ ۶٠ کار مجاهدین خلق نباشد؛ کار هسته‌های پنهان مسلح یا همان هسته‌های مسلّح کوچک و پراکندهٔ مخفی باشد که انجام می‌دادند و ناپدید می‌شدند و مجاهدین خلق به ریش می‌گرفتند. 5️⃣ یکی از کارکردهای اصلی مجاهدین خلق همین بود که کلیهٔ فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی هسته‌های سرّی فعال در ایران را کند. 6️⃣ در این زمینه تا به امروز بسیار موفق بودند. تشکیلات مفصّلی در حد مهم‌ترین ادارهٔ کل معاونت امنیّت وزارت اطلاعات، برای رصد کردن فعالیت‌های ایجاد شد ولی حتی در حد یک جزوهٔ کوچک، فعالیت‌های اطلاعاتی و متحدانش و هسته‌های پنهان فعال در داخل ایران شناخته و معرفی نشدند! ✍️ گفت‌وگو با استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💎 مصاحبهٔ «مجاهدین خلق؛ تطور از "سازمان" به "کالت"» پیرامون «شبکه‌های سرّی و "استراتژی تنش" در ایران»، مصاحبه‌ای بسیار مفصّل و سرشار از اطلاعات مفیدی است که در جایی دیگر یافت نمی‌شود. شناخت مخفی داخل کشور و نقش مخرّب آن، از تحقیقات بدیع استاد عبدالله شهبازی است. تمامی همراهان عزیز اندیشکده را به مطالعهٔ این مصاحبه و نشر آن دعوت می‌کنیم: 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/14364 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : چهارشنبه 🌞 ٩ تیر ۱۴٠٠ هجری‌شمسی ☪️ ١٩ ذیقعده ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ٣٠ ژوئن ۲۰٢١ میلادی 🕎 ٢٠ تموز ۵۷۸١ عبری 🌍 مناسبت‌های میلادی 1⃣ از فعالان برجسته و نامدار صهیونیسم، به‌عنوان نخستین کمیسر عالی فلسطین در این سرزمین مستقر شد (١٩٣٠م) 2⃣ مرگ هفتمین نخست‌وزیر رژیم جعلی و غاصب اسرائیل (٢٠١٢م) 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : پنج‌شنبه 🌞 ١٠ تیر ۱۴٠٠ هجری‌شمسی ☪️ ٢٠ ذیقعده ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ١ ژوئیه ۲۰٢١ میلادی 🕎 ٢١ تموز ۵۷۸١ عبری 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی (۴) 💥٢. خاندانی با روابط پیچیده!! 🔸 آنچه در نسل نمود بسیاری دارد، فراوانی در این نسل است. روشن است که چنین امری حاکی از بی‌اصل و ریشه بودن آن‌ها است. امری که با انتساب امیه به خاندان نبوّت، کاملاً در تناقض است. برخی از نمونه‌های این روابط پیچیده عبارتند از: 1⃣ نفیل، دربارهٔ و عبدالمطلب، خطاب به حرب چنین سرود: 👈 «پدر تو زناکار بود، ولی پدر او مردی پاکدامن بود که لشکر فیل را از شهر مکه دور ساخت.» 2⃣ گفته شده امیه، دست به کاری زد که تا به آن روز در میان عرب سابقه نداشت. او پیش از مرگش، همسرش را به ازدواج پسرش ابوعمرو درآورد و ابوعمرو با او هم‌بستر شد! 3⃣ مادر از پرچمداران روزگار جاهلیت بود! و خود ابوسفیان نیز با زنان بدکارهٔ متعددی در ارتباط بود! 4⃣ در اصل و نسب، مردّد میان چهار مرد به نام‌های مسافر بن ابی‌عمرو، عمارة بن ولید بن مغیره، عباس بن عبدالمطلب و صباح آوازه‌خوان بود. 5⃣ در ضمنِ ماجرایی، وقتی حاضران در جلسهٔ معاویه به دشنام دادن به شاعر یهودی پرداختند و او را «زادهٔ زن یهودی» خطاب کردند، شاعر یهودی گفت: اگر دشنامتان را رها نکنید، من هم دربارهٔ معاویه خواهم گفت! معاویه هم از حاضران خواست ساکت شوند و سپس بحث را عوض کرد! ✍ حجةالاسلام مهدی طائب ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی (۵) 💥٣. غیراصیل بودن بنی‌امیه / الف 📚 گزارش‌های متعددی در دست است که اصل و نسب بنی‌امیه را زیر سؤال می‌برد: 1⃣ امیرالمؤمنین (ع) در نامه‌ای به نوشت: 👈 امیه همانند هاشم، و حرب همانند عبدالمطلب، و ابوسفیان همانند ابوطالب نیستند. مهاجران نیز همانند آزادشدگان، و نسب‌داران همانند «کسانی که خود را به دیگران منتسب کرده‌اند» نیستند! 2⃣ امیرالمؤمنین (ع) در نامهٔ دیگری به معاویه نوشت: 👈 آزادشدگان و فرزندان آن‌ها را چه به جداسازی نخستین مهاجران و تعیین رتبه و طبقهٔ آن‌ها؟! «از صدای مهره معلوم است که از جنس سایر مهره‌ها نیست»! [این عبارت دربارهٔ کسی به‌کار می‌رود که خود را به گروهی که از آنها نیست، نسبت می‌دهد]. 3⃣ در ماجرای شعب، شعری سرود و در آن چنین گفت: 👈 «به‌خصوص از عبدشمس و نوفل یاد می‌کنم... پدر آن‌ها از قدیم، بردهٔ پدربزرگ ما بود. آن‌ها فرزندان همان کنیز فراخ‌چشمی هستند که از آن سوی دریا آورده شد.» 4⃣ در پاسخ معاویه که گفته بود: مگر ما همه شاخه‌های یک درخت به‌نام عبد مناف نیستیم؟ گفت: 👈 «هرگز!... چقدر فاصله است میان بندگان و سروران! امیه را همانند هاشم می‌دانی؟! هاشم، دارای اصالت و کرامت بود، نه پَست و حرام‌زاده!...» 5⃣ عبدالله بن جعفر در جریان فخرفروشی‌‌اش با یزید، در حضور معاویه گفت: 👈 «با کدام‌یک از پدرانت به من فخر می‌فروشی؟! با حرب که ما پناهش دادیم؟! یا با امیه که بردهٔ ما بود؟! یا با عبدشمس که ما سرپرستش بودیم؟!» ✍ حجةالاسلام مهدی طائب ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی (۶) 💥٣. غیراصیل بودن بنی‌امیه / ب 6⃣ مورّخان دربارهٔ علت شروع دشمنی با نوشته‌اند: امیه نسبت به جود و بخشش هاشم حسادت ورزید و تصمیم گرفت خودی نشان دهد، و چون در این کار شکست خورد و مورد ریشخند مردم واقع شد، دست به دشمنی زد و هاشم را مجبور کرد پیش کاهنی بروند تا او به نفع هرکس حکم کرد، دیگری به او پنجاه شتر بدهد و ١٠سال هم از مکه بیرون برود. پیش کاهن خزاعی رفتند و وی به تعریف و تمجید از هاشم پرداخت و او را بر امیه ترجیح داد. در نتیجه، امیه ١٠سال به شام رفت! 👈 به‌نظر می‌رسد این ماجرا سرپوشی برای حقیقت امر و بودن امیه است، چراکه از یک‌سو می‌گویند هاشم بزرگ‌ترین فرزند عبدمناف بود یا این‌که با عبدشمس، دوقلو بودند یا این‌که عبدشمس و هاشم، بزرگ‌ترین فرزندان عبدمناف بودند، و از سوی دیگر می‌گویند هاشم بیشتر از ٢٠ یا ٢۵ سال، عمر نکرد! با این حساب، امیه، کی زاده شد؟! کی بزرگ شد؟! و کی توانست با عموی جوان خود در جود و کرم، رقابت کند؟! به‌ویژه که به تصریح برخی منابع، اوضاع مالی عبدشمس خوب نبود و او نیز عیال هاشم به‌شمار می‌آمد! 7⃣ به حکم رسول‌الله (ص)، سیادت و «ذوی القربی»بودن به نسل هاشم رسید و نسل در این عنوان هیچ سهمی ندارند: نحوهٔ تقسیم خُمس خیبر، باعث اعتراض برخی از افراد خاص! شد. براساس آیهٔ قرآن، رسول‌الله (ص) باید بخشی از خمس را میان نزدیکان خود تقسیم می‌نمود. این عده اعتراض داشتند که چرا رسول‌الله (ص)، این بخش را به و اختصاص داده و آن‌ها را از آن محروم کرده است؟ و این‌که چه فرقی میان آن‌ها و بنی‌مطلب است؟ 👈 پاسخ رسول‌الله (ص) اما جالب است. ایشان فرمود: بنی‌هاشم و بنی‌مطلب، هیچ‌گاه مرا رها نکردند. بنی‌هاشم و بنی‌مطلب، یکی هستند. ابن‌کثیر در تأیید فرمایش رسول‌الله (ص)، از شافعی این‌گونه نقل می‌کند: «بنی‌هاشم و بنی عبدالمطلب، در شعب ابوطالب همراه رسول‌الله (ص) بودند و آن حضرت را رها نکردند.» به‌نظر می‌رسد رسول‌الله (ص) با شناخت دقیقی که از بی‌ریشه بودن داشت، سیاستی را پیش کشید تا آن‌ها هیچ‌گاه نتوانند از جایگاهِ خانوادگیِ ویژه داشتن، سخن بگویند. ✍ حجةالاسلام مهدی طائب ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : جمعه 🌞 ١١ تیر ۱۴٠٠ هجری‌شمسی ☪️ ٢١ ذیقعده ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ٢ ژوئیه ۲۰٢١ میلادی 🕎 ٢٢ تموز ۵۷۸١ عبری 🌍 مناسبت‌های میلادی 1️⃣ مرگ ، کابالیست، جادوگر و پیشگوی شیّاد یهودی (١۵۶۶م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 نوستراداموس پیشگوی بزرگ یهود 👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/263 2️⃣ مرگ فیلسوف فراماسون عصر روشنگری اروپا (١٧٧٨م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 طرح برپایی اسرائیل از عصر رنسانس 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/israel/14033 3️⃣ مرگ داستان‌نویس بلندآوازهٔ آمریکایی و جاسوس دوجانبه! بر اثر خودکشی (١٩۶١م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 روشنفکران بزرگ در CIA 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5610 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی (۷) 💥۴. اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه / الف 1⃣ گذشته از ، دربارهٔ چند تن از افراد تیرهٔ وی نیز ادعای یا و ، مطرح است. 2⃣ این تعدّد، یا در تمام موارد درست است، که دلیلی آشکار بر اتهام امیه به‌شمار می‌آید؛ یا این‌که همهٔ این موارد اشاره به یک مورد اساسی دارند که در این‌صورت، اساسی‌ترین مورد، اتهام امیه است. فرض سوم این است که تمامی این موارد به این نیّت ساخته شده است که اذهان را از متهم اصلی پرونده، یعنی امیه، دور سازند! در هر حال، موارد یاد شده عبارتند از: 🔸الف. ابوعمرو بن امیه 3⃣ پس از آن‌که امیه ١٠سال به رفت، گفته می‌شود همان‌جا ابوعمرو را به فرزندخواندگی گرفت؛ درحالی‌که نام اصلی او و اهل صَفّوریّه بود. پس از مرگ امیه، زن وی به ابوعمرو رسید و در نتیجهٔ آن، که همان ابومعیط باشد زاده شد! 4⃣ ابن‌کلبی می‌گوید: «امیه به شام رفت و ١٠سال آنجا ماند. روزی با کنیزی از اهالی صفوریه به نام تریا که همسری یهودی از همان شهر داشت، هم‌بستر شد و ذکوان به دنیا آمد. امیه، مدعی این نوزاد شد و او را به فرزندخواندگی گرفت و ابوعمرو نامید و به مکه آورد. به همین خاطر است که رسول‌الله (ص) به عقبه، آن روز که دستور کشتنش را داد، گفت: تو و اهل صفوریه هستی.» 5⃣ وقتی از ثور بن تلده که عمری طولانی داشت، پرسید: کدامیک از اجداد مرا دیده‌ای؟ پاسخ شنید: امیه را دیدم که کور شده بود و برده‌اش ذکوان او را راه می‌برد. معاویه نهیب زد: ساکت شو! ذکوان، پسر او بود. ولی پاسخ شنید: این را شما می‌گویید! شبیه همین ماجرا بین معاویه و دغفل نسّابه نیز رخ داد! ✍️ حجةالاسلام مهدی طائب ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی (۸) 💥۴. اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه / ب 🔸ب. ابومعیط بن ذکوان بن امیه 1⃣ گفته شده: ذکوان نیز ابان (ابومعیط) را به فرزندخواندگی گرفت! فضل بن عباس از ابومعیط با عنوان «ابن ذکوان الصفوری» یاد کرده. زمخشری می‌نویسد: «ابومعیط، برده‌ای اهل صفوریه بود که ابوعمرو او را به فرزندی گرفت!» مسعودی هم می‌نویسد: «عقیل می‌گفت ابومعیط، مردی از اهالی صفوریه بود.» 2⃣ در نقل آبرومندانه‌تر ماجرا، پس از مرگ امیه، همسرش آمنه به پسر بزرگ امیه به‌نام ابوعمرو رسید و نتیجهٔ این ازدواج، زائیده شدن ابومعیط بود. بنابراین فرزندان آمنه، هم برادران ابومعیط بودند و هم عموهایش!! 🔸ج. عقبة بن ابی‌معیط 3⃣ رسول‌الله (ص) به عقبه فرمود: «تو قریشی هستی؟! تو برده‌ای اهل صَفّوریه هستی!» عقیل هم به عقبه گفت: «تو به‌گونه‌ای سخن می‌گویی گویا اصل خود را نمی‌دانی! تو برده‌ای اهل صفوریه هستی.» عقیل به این نکته اشاره داشت که پدر او یکی از آن ناحیه بوده است. 🔸د. خاندان ابوالعاص 4⃣ عبدالرحمان بن محمد بن اشعث، می‌گفت: «نسل ابوالعاص، بردگانی اهل صفوریه هستند.» 5⃣ بنابراین یا یک مسألهٔ عادی در میان بوده که در این‌صورت، ادعای آن دربارهٔ هم نیازمند دلیل محکمی نیست؛ احتمال دیگر، این است که تمامی این موارد به یک مورد اصلی باز می‌گردد که در این فرض، اصلی‌ترین متهم و گزینهٔ موجود، است. ✍️ حجةالاسلام مهدی طائب ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter