⭕️ اطلاعیه مهم
➖ تمدید مهلت ارسال مقالات به اولین کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران
🗓 تقویم به روز رسانی شده کنفرانس:
➖ ارسال چکیده: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
➖ پذیرش چکیده: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
➖ ارسال اصل مقاله: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
➖ اعلام پذیرش مقالات: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
➖ برگزاری کنفرانس: ۲۱ و ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
🆔 @justiceconf
🌐 justiceconf.ut.ac.ir
🇮🇷 عدالت زیر سایه دولت حداقلی؛ قسمت اول
➖ آغاز اولین دوره ریاست جمهوری پس از انقلاب اسلامی، در فضایی آکنده از التهابات و بحران های سیاسی حول موضوعات مرتبط با انسجام نهاد دولت مصادف بود. در چنین فضایی شاهد گفتمانی واحد و منسجم پیرامون عدالت نیستیم و رویکرد نظری دولت منشعب از تحولات ناگهانی تاریخی میباشد که از مقتضیات دوران گذار است.
➖ بازرگان نهاد سازی را بر اساس تفکرات لیبرالیسم کلاسیک در حوزه اقتصاد و سیاست، با دو هدف عمده «اصلاح ساختار دولت و ایجاد دولت حداقلی» و «پایان دادن به تعدد مراکز تصمیم گیری» پیگیری کرد.
➖ گرچه این تصمیم محقق نشد و مهندس بازرگان در پایان دولت در مصاحبه با روزنامه لوموند، عدم دستیابی به تشکیل دولت حداقلی به دلیل وجود مراکز مختلف تصمیم گیری را مشکل بزرگ در مقابل دولت خود و عامل استعفای خویش خواند.
📑 علی بابایی، داوود؛ بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟؛ تهران؛ ۱۳۸۴؛ نشر غزال، ج ۱.
#اولین_کنفرانس_ملی_عدالت_اجتماعی_در_ایران
#عدالت_در_ادوار_جمهوری_اسلامی_ایران
🆔 @justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
🇮🇷 عدالت زیر سایه دولت حداقلی؛ قسمت دوم
➖او در جهت پایه ریزی دولت منسجم تلاش کرد تا از ادبیات انقلابی استفاده نکند اما گفتمان غالب در آغاز انقلاب اسلامی ایران محتوای انقلابی نشات گرفته از آموزه های عدالت طلبانه و شیعی بود.
➖دولت های پس از بازرگان که با شعار عدالت اقتصادی به میدان آمدند گواهی بر این مدعاست که فاهمه عمومی ایرانیان مشکل خود را از سنخ اقتصادی می دانستند و خرد جمعی ملت ایران با مساله نابرابریهای اقتصادی درگیر بود و در چنین فضایی گرایش به سوی ادبیات محافظه کارانه که دغدغه های اقتصادی ملت را بر دوش ملت بگذارد، نمیتوانست با ندای عمومی همراه باشد و از سویی روحیه آرمان گرای انقلابی ملت و اندیشه های عدالت گستر و آزادیخواهانه برای مسلمانان جهان، خواستههای خود را در پیشرفت قدم به قدم و تقدم بازسازی دولت ملی بر اندیشههای آرمان خواهانه باز نمییافت و ازین رو صدای دولت موقت در هیاهوی پس از انقلاب گم شد و گفتمان «دولت حداقلی» بازرگان به مثابه جریانی حاشیه ای فرو ریخت.
📑 علی بابایی، داوود؛ بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟؛ تهران؛ ۱۳۸۴؛ نشر غزال، ج ۱.
🆔 @justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
🔹 #عدالت در صدر هدفهای اولیه همه بعثتهای الهی است و در جمهوری اسلامی نیز دارای همان شأن و جایگاه است.
🔹 این کلمه مقدس در همه زمانها و سرزمینها است و به صورت کامل، جز در حکومت حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) میسر نخواهد شد؛
🔹 ولی به صورت نسبی، همه جا و همه وقت ممکن و فريضهای بر عهده همه بویژه حاکمان و قدرتمندان است.
📜 بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران
🆔 @justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
🍃 ز کوی یار میآید نسیم باد نوروزی
🍃 از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی
🍃 به صحرا رو که از دامن غبار غم بیفشانی
🍃 به گلزار آی کز بلبل غزل گفتن بیاموزی
🆔 @justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
⭕️ ضرورت برپایی عدالت اجتماعی
🔹رشد طبيعى جامعۀ اسلامى در بستر چارچوب اقتصادى سالم، اجازه نمىدهد كه پدیدۀ احتكار و انباشته شدن سرمايه در نزد عدهای معدود و متمرکز شدن آن شکل بگیرد چنان که که در جامعۀ سرمايهدارى چنین پدیدهای موجب پیدایش انحصار در زندگى اقتصادى شد.
🔹 از این رو، اجراى صحيح قواعد و اصول اقتصاد اسلامى توسط حكومت، بهترين مانع ظهور آسيبهاى ناشى از این پدیده و بهترين راهِ حفظ توازن اجتماعى بهشمار مىرود.
🔹اینکه #عدل اصل دوم از اصول دین قرار داده شده و به این وسیله از دیگر صفات الهی متمایز گردیده، از روی اتفاق نبوده، بلکه این کار به این دلیل بوده که به مدلول عملی یکی از مهمترین صفات خداوند و نقش آن در جهتدهی به خط سیر انسان تأکید شود.
🔹زیرا #عدل در مسیر تکامل انسان و قیام این مسیر بر اساس قسط، شرط اساسی رشد هر ارزش والای دیگری است و جامعه بدون عدل و قسط، فضای ضروری برای تحریک آن ارزشها و بروز استعدادهای والا را از دست خواهد داد.
📚 کتاب اسلام راهبر زندگی، انتشارات شهید صدر (ره)
#عدالت_اجتماعی_در_اندیشه_متفکران_مسلمان
🆔 @justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
🇮🇷 دولت اول؛ عدالت به مثابه مبارزه
🔹علیرغم کوتاهی این دوره با کمی تساهل می توان جریان واحدی را در این دولت دنبال کرد. پس از پایان دولت موقت که سازی مخالف با جریان انقلاب می نواخت، با روی کار آمدن شهید رجایی گفتمان انقلابی بار دیگر احیا شد.
🔹 روی سخن شهید رجایی پیوسته با مردم بود و گرایشی مردمی اتخاذ کرد که در عملکرد سیاسی و اقتصادی بازتابی آشکار داشت. محور اصلی در سخنرانیهای او جنگ تحمیلی و مقاومت بود. رجایی با تکیه بر مفاهیم استعمار شرق و غرب و قناعت رویکردی آرمان گرایانه برخاسته از گفتمان مکتبی انقلاب اسلامی اتخاذ کرد.
🔹گفتمان عدالت در اندیشه شهید رجایی تحت تاثیر سنت مقاومت بر مفهوم کلیدی «مبارزه با ظلم» استوار است. تفسیر مکتبی پدیدههای اجتماعی، مردم و مبارزه با ظلم به مثابه مفهومی هم نهاد برای عدالت، مساوات و قناعت در گفتمان سیاسی و اجتماعی دولت رجایی کنار یکدیگر قرار میگیرند. این مولفهها در جمله همیشگی او به نقل از امام حسین(ع) تجلی یافته است:
ان الحياة عقيده و جهاد
📚 مجموعه سخنرانیها و مصاحبههای شهید رجایی، ۱۳۶۱
#عدالت_در_ادوار_جمهوری_اسلامی_ایران
🆔 @justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
📚 عدالت اجتماعی در اسلام: مباحثی در زمینههای جامعه، حکومت، اقتصاد و سیاست؛
🔰 مولف: سید قطب
➖ این کتاب مشتمل بر ۱۲ فصل است و هدف نویسنده تبیین ابعاد عدالت اجتماعی در اسلام و تعریف آن است.
➖ به عقیده قطب عدالت در سه سطح محقق میشود:
۱_ آزادی وحریت همه جانبه که البته در آن آزادی به معنای رهایی از بندگی غیرخدا بوده و ابداً به معنای رهایی از ارزشهای اجتماعی نیست.
۲_ مساوات کامل انسانیت، به این معنا که هیچ انسانی بر دیگری برتری ندارد و همهی انسانها برابرند.
۳_ تکافل و همکاری اجتماعی، به معنای برعهده گرفتن مسئولیت و تکلیف اجتماعی در قبال دیگران.
➖ در نظر قطب عدالت عبارت است از یک مساوات بزرگ انسانی که تعادل همه ارزشها، از جمله ارزش اقتصادی را در بر دارد. چنین مساواتی قابلیت انطباق با شرایط گوناگون را دارد.
➖ از منظر قطب وقتی بنا باشد که طغیان، طمع و امیال فردی در برابر جامعه یک ظلم اجتماعی و مخالف با عدل شمرده شود؛ به همان سان طغیان اجتماع در برابر فطرت و نیروی فرد نیز ستم است. ستمی که تنها علیه یک فرد نیست بلکه در برابر خود اجتماع نیز هست. در حقیقت عواقب سرکوب اهداف، استعدادها و فعالیتهای فردی تنها به محرومیت آن فرد منتهی نخواهد شد، بلکه اجتماع را نیز از بهره برداری از نیروی کامل خود محروم می سازد.
#عدالت_اجتماعی_در_اندیشه_متفکران_مسلمان
🆔 @justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
⚠️ تذکر مهم
➖ افرادی که قصد ارسال مقاله به اولین کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران را دارند، لازم است چکیده و اصل مقالات خود را در سایت کنفرانس به نشانی Justiceconf.ut.ac.ir بارگذاری کنند.
❌❌ آثاری که از طریق ایمیل ارسال شده باشند داوری نخواهند شد.
🆔 @justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
🇮🇷 دولتهای سوم و چهارم؛ عدالت و اصلاح مناسبات اجتماعی
🔰 قسمت اول
🔹 شروع این دوره مصادف با جنگ تحمیلی و پایان آن نیز همزمان با پایان جنگ است. ازین رو دولت میرحسین موسوی را می توان دولت جنگ تحمیلی نامید. در این دوران هدف اصلی گسترش اقتدار حاکمیت و نظاممند کردن جامعه در رأس بود.
🔹 گرچه مهندس موسوی پیوسته خاطرنشان میساخت که دولتش همان سیاستهای شهیدان رجایی و باهنر را دنبال میکند اما در کیفیت برنامهها، اختلافات قابل ملاحظهای میتوان یافت. با بررسی محتوایی گفتارهای دولت و سیاست گذاران در این دوره میتوان دریافت که اصلی ترین دغدغه دولت در این سال ها مسئله عدالت بوده است.
#عدالت_در_ادوار_جمهوری_اسلامی_ایران
🆔 @justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
🇮🇷 دولتهای سوم و چهارم؛ عدالت و اصلاح مناسبات اجتماعی
🔰 قسمت دوم
🔹 میرحسین موسوی محرومیت زدایی را از مصادیق بارز برنامههای عملی عدالت اسلامی میدانست. توجه ویژه نخست وزیر در این دوره به طبقه پایین جامعه امری طبیعی بود، زیرا لزوم ثبات در وضعیت جنگ اقتضاء میکرد که دولت روی سخن خود را متوجه طبقات محروم کند. این توجه خاص به طبقات پایین جامعه موجب میشد تا رویکرد اقتصادی دولت در این دوران با اقتصاد باز ناسازگار باشد و ازین رو دخالت دولت برای تنظیم بازار از لوازم عدالت اجتماعی دانسته شود.
🔹 دولت با دخالت در تمامی حوزههای اقتصادی، کنترل و نظارت بر اقتصاد را افزایش داد. در این دوران بخش وسیعی از صنایع داخلی، بانکها، شرکتهای بیمه و کشاورزی و ساختمانی، ملی اعلام شد و به این ترتیب سیاستهای کنترلی دولت و مهندسی اقتصاد که از ویژگی اقتصادهای چپ است در این دوره بسط یافت.
📄 فراز و فرود گفتمان عدالت در جمهوری اسلامی ایران، غلامرضا خواجه سروی، مجله دانش سیاسی، ۱۳۸۶
#عدالت_در_ادوار_جمهوری_اسلامی_ایران
🆔 @justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
🔰 هم آوایی آزادی و برابری در نظریه عدالت جان رالز
🔸 دو اصل آزادی و برابری که جان رالز آنها را گرانیگاه فلسفه سیاسی خود در نظریهای درباره عدالت قرار داد، در چارچوب به سامان یک نظریه دولت مطرح شده است.
🔸 او در تبیین نظریه عدالت خود، از پشتوانههای نظری کانت در انسان شناسی و فلسفه اخلاق بهره میگیرد. رالز در رساله خود به پیروی از كانت، جایگاه انسان را به مثابه غایتی ذاتی ترسیم میکند و زیر عنوان دو اصل عدالت، تأمین حقوق اساسی و زیست اخلاقی انسانها را در برخورداری از آزادی و برابری معرفی میکند.
🔸 او میکوشد با اولویت دادن به آزادی، حق برابری منصفانه را نیز ادا کند تا انسانها با تأمین نیازهای پایه، از زیست اخلاقی و شرافتمندانه در این جهان برخوردار شوند. هنر رالز این بود که در عین برجسته کردن موضوع برابری در فلسفه سیاسی خویش، آزادی و اهمیت بنیادین آن را به هیچ روی از یاد نبرد و برابری را در کنار آزادی در نظریه خود و در چارچوب دو اصل عدالت، صورت بندی کرد.
🔸 رالز با درک و پذیرش منطق سرمایه داری و با بهرهگیری از اندیشههای فیلسوفان گذشته، به ویژه آرای اندیشهوران دوران روشنگری مانند لاک، روسو، و كانت به نیکی دریافت که بر پایه دو اصل عدالت، سخن گفتن از آزادیها، بدون تأمل در تنظیم نابرابریهای گریزناپذیر اقتصادی و اجتماعی، راه به جایی نمیبرد.
🔸 در برابر، مسئله انسانها در زندگی خانوادگی و در عرصه جامعه، به امور اقتصادی محدود نمیشود. در واقع، بدون بهره مندی از آزادی، نمی توان به اقتصاد، معیشت، و شغل و کار -که عرصه رقابت آزاد و نابرابر انسانها است پرداخت و بدون بهرهمندی شهروندان، به ویژه محرومان از امکانات اقتصادی و برخورداریهای اجتماعی در حد ضرورت، نمیتوان از آزادیهای سیاسی، اجتماعی، دینی، اقتصادی و فرهنگی بهره برد.
🔸 هرچند اشخاص خردمند در موقعیت نخستین، در گام نخست، محاسن اولیه را برمیگزینند که آزادی در صدر آنها قرار دارد و سپس در انتخاب دو اصل عدالت، یعنی آزادی و برابری، اولویت را به آزادی می دهند، اما در نگرش رالز، از رهگذر همسایگی و هم آوایی میان آزادی و برابری است که عدالت، تحقق عینی مییابد.
🔸 در نگاه رالز، برخورداری از آزادی، سنگ بنای دستیابی به برابری است. این درسی بود که رالز در نیمه دوم سده بیستم در برابر چالشهای ساده نوزدهم و نیمه نخست سده بیستم به اندیشهوران علم اقتصاد، علم سیاست و به ویژه فیلسوفان سیاسی و اخلاق آموخت.
📄 فلسفه هم آوایی آزادی و برابری در نظریه عدالت جان رالز، سید علی محمودی، پژوهشنامه علوم سیاسی؛ ۱۳۹۶.
#عدالت_اجتماعی_از_منظر_اندیشمندان_غربی
🆔 @Justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
📣 📣 اطلاعیه مهم
تمدید مجدد مهلت ارسال چکیده
➖ با توجه به درخواستها، مهلت ارسال چکیده بار دیگر تا ۲۹ فروردین ماه تمدید میگردد.
➖ در حال حاضر سایت جهت ارسال چکیده باز میباشد.
⚠️ تذکرات مهم
❌ لازم است چکیده مقالات در سایت کنفرانس به نشانی Justiceconf.ut.ac.ir بارگذاری شود.
❌ چکیدههایی که از طریق ایمیل ارسال شده باشند داوری نخواهند شد.
❌ مهلت ارسال مقاله نهایی ۱۵ اردیبهشت ماه است و تمدید نمیگردد.
🆔 @justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
◀️ عدالت و اعتباریات علامه طباطبایی(ره)
▫️عدالت اجتماعی در اندیشه علامه طباطبایی با اعتباریات و اصل استخدام گره خورده است.
بدین گونه که ایشان عدالت را از امور اعتباری میداند و برای اثبات ضرورت و ارزش عدالت در تفسیر آیات ۲۱۳ سوره بقره و ۲۰۰ آل عمران «خوی استخدام» انسانی را چنین توضیح میدهد:
▫️انسان همه چیز و همه کس را برای مرتفع کردن نیازهای خود میخواهد و در این راستا ناچار است به سود دیگران نیز توجه کند. چرا که توجه به سود دیگران باعث میشود که منافع خود او نیز به رسمیت شناخته شود. لذا انسان به ناچار به صورت جمعی زندگی میکند. در اینجاست که عدالت؛ امری اعتباری میشود.
▫️ایشان در این جهت از دو مقدمه استفاده میکند:
➖ طبق مقدمه اول انسان میخواهد همه چیز را به سود خود به کارگیرد. چنین گرایشی در انسان را خوی استخدام نام مینهد. به این معنا که به هر چیز و هر کسی در راستای تأمین نیاز و ابزاری برای کسب سود مینگرد.
➖ طبق مقدمه دوم انسان برای دستیابی به سود خود ناچارا به سود دیگران هم توجه میکند، لذا زندگی جمعی را میپذیرد.
➖ نتیجه آن که زندگی اجتماعی و عدالتی که ضرورت دوام آن است، معلول طبیعت استخدام انسان است.
#عدالت_اجتماعی_از_منظر_اندیشمندان_مسلمان
🆔 @Justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
🇮🇷 دولت هاشمی رفسنجانی ؛ عدالت به منزله توسعه
(قسمت اول)
➖ دول هاشمی سرآغاز شرایطی تازه برای جمهوری اسلامی ایران بود. از سویی شرایط بی ثباتی انقلاب و دوره استقرار دولت سپری شده بود و از سویی نیز جنگ آثار سنگین اقتصادی و اجتماعی خود را بر دوش دولت جدید نهاده بود.
➖ پایان جنگ تحمیلی موجب شد تا توجه سیاست گذاران از پدیدههای خارجی متوجه اوضاع داخلی شود. این توجه به داخل موجب تغییرات گستردهای در حوزههای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی گردید. درحوزه اقتصاد چرخشی به سوی بازار و تقویت صنایع صورت گرفت که با فراز وفرودهایی همراه بود.
➖ گفتمان عدالت در دولت «سازندگی» تحولی تازه را تجربه میکند و برخلاف رویکرد دولتهای قبلی به عدالت، در گفتمان عدالت دولت هاشمی روی سخن دولت با صاحبان سرمایه و بخش بالای هرم جامعه بود و اعتقاد دولت بر آن بود که در سایه افزایش حجم سرمایه است که عدالت به معنای بهرهمندی همه اقشار جامعه از قدرت اقتصادی و کاهش فقر فراهم میشود.
📚 ازغندی، علیرضا؛ (۱۳۸۱)، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، نشر قومس، چاپ اول
#عدالت_در_ادوار_جمهوری_اسلامی_ایران
🆔 @Justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
🇮🇷 دولت هاشمی رفسنجانی؛ عدالت به منزله توسعه
(قسمت دوم)
➖ هدف اصلی این دولت رشد اقتصادی و سازندگی بود. به دنبال اتخاذ سیاست تمرکز زدایی مقرر شد تا همه بنگاههای اقتصادی که از آغاز انقلاب توسط شورای انقلاب و دولتهای پس از آن ملی اعلام شده بود، به بخش خصوصی واگذار شود. آقای هاشمی متناسب با رویکرد سیاسی و اقتصادی دولت خود، عدالت را نیز بر اساس میزان بهرهمندی تعریف میکند ؛ عدالت در واقع تخصیص منابع به افراد و بر اساس نیازهای مردم نیست بلکه عدالت در ایجاد زمینه فعالیت و ادامه حیات اقتصادی مردم نهفته است.
➖ بدین ترتیب در دوره دولت «سازندگی» گفتمان عدالت نظام در جمهوری اسلامی ایران به نوعی متناسب با اهداف اقتصادی دولت باز تعریف شد. در این دوره روی سخن با بخش بالای هرم اقتصاد و سیاست بود چرا که این قسمت از تخصص و توان لازم برای تقویت اقتصاد کلان و پیشبرد توسعه برخوردار بودند. در این گفتمان به جای مبارزه با فقر، به افزایش ثروت در ادبیات سیاسی توجه شد.
📚 ازغندی، علیرضا؛ (۱۳۸۱)، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، نشر قومس، چاپ اول
#عدالت_در_ادوار_جمهوری_اسلامی_ایران
🆔 @Justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
◀️ عدالت در اندیشه رابرت نوزیک؛
▫️نوزیک، فیلسوف سیاسی معاصر آمریکایی، عدالت را مترادف با کوشش برای سازماندهی جامعه در جهت دسترسی به الگوی توزیعی نمی داند. عدالت از نظر او محترم شمردن حقوق اساسی افراد در جامعه است. او برای این حقوق اهمیت زیادی قائل است. او عدالت توزیعی را درجهت تحدید مالکیت و آزادی های فردی می داند و رد می کند.
▫️نوزیک نظریه عدالت خود را با عنوان «نظریه استحقاق» مطرح می کند که در جهت نظریه دولت حداقلی اوست.
▫️تعریف کلی نوزیک از عدالت ناظر بر حقوق طبیعی افراد است. او حقوق طبیعی افراد را در مصونیت داشتن فرد در برابر حمله، دزدی، حیله و فریب و حق انجام تمام کارهایی که فرد مایل به انجام آن هاست مشروط بر اینکه تداخلی با امنیت و آزادی سایر افراد نداشته باشد، می داند و معتقد است هیچ شخص و در هیچ زمانی حق تضییع این حقوق را ندارد.
▫️او هویت جمعی و خیر اجتماعی را امری موهوم می داند و براین ادعاست که هویت اجتماعی همراه با تصوری از خیر وجود ندارد، که لازم باشد بر اساس آن حقوق و آزادی های فردی قربانی شوند.
▫️ او معتقد است که هیچ گاه نباید فرد را به عنوان ابزاری در خدمت غایت و خیر اجتماعی قرار داد و فرد نباید در خدمت خواسته های افراد دیگر قرار بگیرد.
🔺 نظریه عدالت نوزیک مبتنی بر احترام به حقوق اساسی و مالکیت فردی و استحقاق های حاصل از نتایج و برایند این حقوق است.
📚 نقد و بررسی نظریه های عدالت، احمد واعظی
#عدالت_اجتماعی_از_منظر_اندیشمندان_غربی
🆔 @Justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
📣📣 اطلاعیه مهم
تمدید مهلت ارسال اصل مقاله
🔻مهلت ارسال اصل مقاله تا پایان اردیبهشت ماه تمدید میگردد.
🔺 همچنین برای آن دسته از افرادی که در زمان مقرر موفق به ارسال چکیده نشدند، امکان ارسال همزمان چکیده و اصل مقاله فراهم گردیده است.
🆔 @Justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
📣📣 اطلاعیه مهم
تمدید مجدد مهلت ارسال اصل مقاله
🔻مهلت ارسال اصل مقاله تا سوم خرداد ماه تمدید میگردد. افرادی که در مهلت قبلی موفق به ارسال مقاله نشدند لطفا هرچه سریعتر اقدام نمایند.
🆔 @Justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
📣📣 به استحضار میرساند مقالات ارسال شده در دست داوری هستند و نتایج داوری نهایتاً تا روز چهارشنبه، ۱۸ خرداد از طریق سایت اعلام خواهد شد.
با تشکر
برنامه کنفرانس.pdf
115.4K
📄 برنامه برگزاری اولین کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران
🗓 دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱؛ ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰
🔹 ۸:۳۰ الی ۱۰؛ افتتاحیه
📋 ارائه مقالات در قالب سه کمیسیون: نظریه عدالت؛ عدالت و توسعه؛ عدالت، سلامت و ارتباطات
🔹 ۱۶ الی ۱۶:۳۰؛ اختتامیه
🆔 @Justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
🌐 شرکت مجازی در کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران:
https://zil.ink/justiceconf1401
🗓 دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱؛ ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰
🔹 ۸:۳۰ الی ۱۰؛ افتتاحیه
📋 ۱۰ الی ۱۶؛ ارائه مقالات در قالب سه کمیسیون: نظریه عدالت؛ عدالت و توسعه؛ عدالت، سلامت و ارتباطات
🔹 ۱۶ الی ۱۶:۳۰؛ اختتامیه
🆔 @Justiceconf
🌐 Justiceconf.ut.ac.ir
🔹 دکتر غلامرضا جمشیدیها در اولین کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران:
عدالت اجتماعی به معنای همانندی تمامی انسانها نیست
➖ غلامرضا جمشیدیها، رئیس اولین کنفرانس ملی علوم اجتماعی در ایران در این کنفرانس که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: در نظام آفرینش میان تمامی افراد تفاوت وجود دارد در قراردادهای میان انسانها نیز عدالت اجتماعی به معنای همانندی تمامی افراد نیست.
🌐 ادامه خبر در سایت خبرگزاری آنا:
https://b2n.ir/q36064
🆔 @Justiceconf
🔹 حجتالاسلام پارسانیا در کنفرانس ملی علوم اجتماعی:
عدالت فقط در اخلاق یا حوزه حیات انسانی و اجتماعی خلاصه نمیشود.
➖ دبیر علمی اولین کنفرانس ملی علوم اجتماعی گفت: عدالت فقط مربوط به اخلاق یا حوزه حیات انسانی و اجتماعی نیست و کل نظام عالم در تعامل انسان، عدالت معنیدار میشود و مباحثی را میطلبد.
🌐 ادامه خبر در سایت خبرگزاری آنا:
https://b2n.ir/w52660
🆔 @Justiceconf
🔹 دکتر محسن صبوریان در آئین اختتامیه نخستین کنفرانس ملی علوم اجتماعی:
برگزاری کنگره عدالت اجتماعی بر غنای عدالت در جامعه میافزاید/ لزوم واکاوی نظریه عدالت رالز
➖ دبیر اجرایی نخستین کنفرانس ملی علوم اجتماعی در ایران گفت: برگزاری کنگره عدالت اجتماعی با حضور اشخاص صاحب ایده بر غنای عدالت در جامعه میافزاید.
🌐 ادامه خبر در سایت خبرگزاری آنا:
https://b2n.ir/q93053
🆔 @Justiceconf