eitaa logo
کانون ادبی بهزیستی کرمانشاه
107 دنبال‌کننده
159 عکس
22 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
عاشقانه.. اندوه جهان چیست؟ تویی داغِ یگانه دلسوختگان را چه به اندوه زمانه؟ ‌ بر شانه بیفشان و مزن شانه به مویت بگذار حسادت بکند شانه به شانه! ‌ "زخم تبرت مانده ولی جای شکایت شادم که نگه داشته‌ام از تو نشانه" ‌ از عشق چرا چشم بپوشم که ندارد این تازه مسلمان شده با کفر میانه ‌ بهتر که سرودی نسراییم و نخوانیم سخت است غم عشق در آید به ترانه ‌ سجاد سامانی ‌
کجاست آن ییلاقِ خوشه‌ برانگیزِ نگاه؟ و سپیده‌دَمِ شبنم‌ افشان آرامش؟ کجاست آن ثانیه‌هایِ بارانی که پُر از پچ‌پچ نیلوفرها و آب‌بازی دُرناهاست؟ کجاست فلسفه‌ی زیبایی آفتابگردان در این صحرایِ تُهی تفکر؟ کجاست دانش شیرین عسل در این کَندوهایِ خالی از اِدراک؟ - احمد عزیزی - یک لیوان شطح داغ، ص۱۱۹
عنوان: مبانی فیلم‌نامه‌نویسی | راهنمای گام‌به‌گام از فکر تا فیلم‌نامه ✍نویسنده: سید فیلد مترجم: جلیل شاهری لنگرودی انتشارات: سوره مهر همان‌طور که از نام کتاب هم برمی‌آید، کتاب پیش‌رو دست مخاطبش را می‌گیرد و از زمانی که نطفه‌ی داستانی در ذهن او شکل می‌گیرد تا زمانی که آن نطفه به یک فیلم‌نامه‌ی کامل تبدیل شود، کمکش می‌کند. طبعاً همیشه نوشته‌ی نهایی یک فیلم‌نامه درجه یک نیست و نویسنده باید بداند که برای رسیدن به چنین جایی، نیاز به چیزهای دیگری هم وجود دارد اما این کتاب برای کسی که می‌خواهد شروع به یاد گرفتن قواعد اولیه کند، کتابی مفید است.
ما را کبوترانه وفادار کرده است. فاضل جان نظری https://eitaa.com/kaanonadabibehzisti انجمن ادبی بهزیستی کرمانشاه 🌙
شاهکار زیبای خداوند در طبیعت
در این زمانۀ بی های و هوی لال پرست خوشا به حال کلاغان قیل و قال پرست چگونه شرح دهم لحظه لحظۀ خود را برای این همه ناباور خیال پرست به شب نشینی خرچنگ‌های مردابی چگونه رقص کند ماهی زلال پرست رسیده‌ها چه غریب و نچیده می‌افتند به پای هرزه علف‌های باغ کال پرست رسیده‌ام به کمالی که جز انالحق نیست کمال دار برای من کمال پرست هنوز زنده‌ام و زنده بودنم خاری است به تنگ چشمی نامردم زوال پرست ▪️درگذشت استاد محمدعلی بهمنی را به جامعه ادبی و خانواده محترمشان تسلیت عرض می‌کنیم. https://eitaa.com/kaanonadabibehzisti انجمن ادبی بهزیستی کرمانشاه
هر کس که سـر زلف تو آورد بدست از غالیه فارغ شد و از مشگ برست عــاقل نکند نسبـت زلفـت بـا مشـگ داند که میان این و آن فرقی هست
دلخوشم با غزلی تازه همینم کافی‌ست تو مرا باز رساندی به یقینم کافی‌ست قانعم بیشتر از این چه بخواهم از تو؟ گاه‌گاهی که کنارت بنشینم، کافی‌ست گله‌ای نیست من و فاصله‌ها همزادیم گاهی از دور تو را خوب ببینم کافی‌ست آسمانی تو در آن گستره خورشیدی کن من همین‌قدر که گرم است زمینم کافی‌ست من همین‌قدر که با حال و هوایت گهگاه برگی از باغچه‌ی شعر بچینم کافی‌ست فکر کردن به تو یعنی غزلی شور انگیز که همین شوق مرا خوب‌ترینم، کافی‌ست
رحيم معینی كرمانشاهی رحيم معینی كرمانشاهی، فرزند كريم‌خان معینی، ملقب به سالار معظم و نوه‌ی حسين‌خان معين الرعايا، در پانزده بهمن ۱۳۰۱ هجری خورشيدی، در شهر كرمانشاه ديده به جهان گشود. او از سال ۱۳۲۰ به کار نقاشی پرداخت و تابلوهای نفیسی از خود به یادگار گذاشت. وی تخلص‌های شوقی، اميد و سپس معینی را برای خود برگزيد. معینی كرمانشاهی دارای سابقه كار ادبی از سال ۱۳۲۰ و مدير روزنامه سلحشوران غرب در سال ۱۳۲۲ تا سال ۱۳۲۸ می‌باشد. .
کرمانشاه میزبان جشنواره بین‌المللی شاهنامه‌خوانی 🔹رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: جشنواره بین‌المللی شاهنامه‌خوانی مهر ماه امسال در کرمانشاه برگزار می‌شود. 🔹ایمان درخشی افزود: از ۶۵ شهر ایران و ۵ شهر خارج از کشور از جمله تاجیکستان، سوییس و آلمان آثاری برای این جشنواره ارسال شده و اختتامیه آن مهرماه برگزار می‌شود و هدف آن آشنا با فرهنگ شاهنامه و اهمیت در کرمانشاه است.
(محمد علی بهمنی) از: محمد کریم جوهری با باد استاد زنده یاد محمدعلی بهمنی. *** بهار بود و شکوفا و سبز و دانا بود ستاره وار درخشید و دیده ی ما بود چه با شکوه و شب افروز و شاد و بی پروا به راه پاک (محمد)(ص) (علی)(ع) دل ها بود رسیده بود به جایی که در سخندانی پیام ناب رهایی (بهمنی) بینا بود به مهر و مه همه دلداده بود و نام آور نداشت نمونه چرا که بی تا بود به پاکبازی و دانش درخت بار آور به شادمانی و بینش سپیده آسا بود امیدوار و دل آرا نوید رهپویی دلش بهشت خدا بود و پیک فردا بود به دلنشینی باران و چشمه ها هر دم کویر نبود او همیشه دریا بود به بزمگاه هنر شهسوار آزادی رها و نیک نهاد آفتاب هر جا بود ترانه ساز و سرافراز و تازه و بیدار ترانه خوان ادب بود و نیک سیما بود پیام (جوهری) این است هر زمان ای دوست که (بهمنی) همه فریاد از دل ما بود.
تبیین جایگاه والای نان در میان زاگرس‌نشینان 🔹دانش‌آموخته مردم‌شناسی و کارشناس ثبت میراث ناملموس اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: نان از قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین خوراکی‌های کشف‌شده بشر است که استفاده آن تاکنون ادامه دارد و تغییرات زمان تأثیری بر روی حذف نان نداشته و تنها ممکن است تغییراتی بر شکل ظاهری اعمال کرده باشد. 🔹عزیز مصطفایی افزود: در زبان فارسی و کُردی ضرب‌المثل‌های بسیاری درباره نان وجود دارد برای نمونه می‌توان به دو اصطلاح یا ضرب‌المثل کُردی در منطقه کرمانشاهان اشاره کرد که عبارتند از نان‌دار و نان‌کور. ناندار به فردی گفته می‌شود که سخاوتمند و سفره‌دار است بنابراین اگر صفات بزرگی در یک فرد دیده شود او را با عبارت نان‌دار توصیف می‌کنند این نشان می‌دهد که نان علاوه بر خوراکی‌بودن، نقشی اجتماعی و هویت‌بخش را بر عهده دارد در واقع ارزش و جایگاه اجتماعی یک فرد با واژه نان‌دار به او الحاق می‌شود. ادامه مطلب https://mersadnews.ir/short/Vwryp
موتور محرکهٔ نوشتن داستان «فکر نمی‌کنم کسی بتواند بدون نظم استثنایی کتابی ارزشمند بنویسد.» گابریل گارسیا مارکز امروز دو صفحه نوشتم و یک صفحه را حذف کردم. چیزی به پایان داستانم نمانده است و از این بابت خوشحالم. نویسندگی علاوه بر الهام نیاز به نظم و انضباط دارد و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم نقل قول پیکاسو در این باره به هدف نزدیکتر است: «الهام تنها پس از پشتکار و کارسخت به سراغتان می‌آید.» اما حتی اگر زمان زیادی برای نوشتن ندارید یادداشت‌های روزانه را از دست ندهید. نوشتن منظم خاطرات روزانه روی کاغذ، انرژی نوشتن شما را تأمین می‌کند. موضوع بسیاری از داستان‌هایم در همان یک ربعی شکل گرفته که مشغول نوشتن یادداشت‌های روزانه بوده‌ام. وقتی موضوع برای فکر کردن و پر و بال دادن به تخیل‌تان پیدا شود سرانجام وقت و انگیزه نوشتن هم از پی آن می‌آید و به قول معروف می‌توانید با دکمه لباس بدوزید. https://eitaa.com/kaanonadabibehzisti انجمن ادبی بهزیستی کرمانشاه
هنوز هم گاهی دلم تنگ می‌شود نه برای تو ... برای کسی که فکر می‌کردم تو هستی شاعــرانه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید انجمن ادبی بهزیستی کرمانشاه https://eitaa.com/kaanonadabibehzisti
آغاز ثبت‌نام بیمه درمان تکمیلی اصحاب فرهنگ 📍صندوق اعتباری هنر به منظور کاهش دغدغه‌های درمانی جامعه فرهنگ و هنر کشور، ثبت‌نام بیمه درمان تکمیلی ویژه هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان قرآن و عترت را از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ لغایت ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ از طریق پیام‌رسان اختصاصی صندوق هنر به نشانی honarcredit.ir/app و یا سایت صندوق به نشانی Profile.honarcredit.ir انجام خواهد داد. انجمن ادبی بهزیستی کرمانشاه https://eitaa.com/kaanonadabibehzisti
"آهنگ" در لغت‌نامه انجمن ادبی بهزیستی کرمانشاه https://eitaa.com/kaanonadabibehzisti
گروه علمی فابک مجمع عالی حکمت اسلامی دفتر کرمانشاه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های کرمانشاه و زنجان برگزار می‌کنند: 🔻هفتمین دوره تربیت مربی با موضوع: «تربیت مطالعاتی، چیستی و چگونگی» 📜همراه با اعطای گواهی 🔸مجازی و آنلاین ▫️ویژه‌ی والدین، مربیان و فعالان حوزه‌ی تربیت کودک و نوجوان ⬇️موضوعات دوره: 🔹راه‌کارهای ایجاد عادت مطالعه در کودکان در زمانه اعتیاد به رسانه‌های دیداری 🔸استفاده از روش‌ نوین کتاب درمانی جهت تربیت فرزند 🔹کتاب و فرهنگ اسلامی 🔸مطالعه فلسفی، چیستی و چگونگی 🔹چگونگی ارتقای روش مطالعه 🍃به همراه یک جلسه معرفی الگو و تجربه نگاری در زمینه‌ی تربیت مطالعاتی انجمن ادبی بهزیستی کرمانشاه https://eitaa.com/kaanonadabibehzisti
گاهی از دور تو را خوب ببینم کافی‌ست دلخوشم با غزلی تازه همینم کافی‌ست تو مرا باز رساندی به یقینم کافی‌ست قانعم بیشتر از این چه بخواهم از تو؟ گاه‌گاهی که کنارت بنِشینم کافی‌ست گله‌ای نیست من و فاصله‌ها همزادیم گاهی از دور تو را خوب ببینم کافی‌ست آسمانی! تو در آن گستره خورشیدی کن من همین‌قدر که گرم است زمینم کافی‌ست من همین‌قدر که با حال و هوایت گه‌گاه برگی از باغچه‌ی شعر بچینم کافی‌ست فکر کردن به تو یعنی غزلِ شور انگیز که همین شوق مرا خوب‌ترینم کافی‌ست محمدعلی بهمنی انجمن ادبی بهزیستی کرمانشاه https://eitaa.com/kaanonadabibehzisti
۲۱ شهریور زادروز افشین یداللهی (زاده ۲۱ شهریور ۱۳۴۷ اصفهان — درگذشته ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ تهران) پزشک، شاعر و ترانه‌سرا او متخصص اعصاب و روان و از ترانه‌سرایان موفق بود که فعالیت‌های حرفه‌ای ترانه‌سرایی را در سال ۱۳۷۶ آغاز کرد. نخستین ترانه‌های وی با آهنگسازی فؤاد حجازی و شادمهر عقیلی بود که با خوانندگی خشایار اعتمادی اجرا شد. وی برای تیتراژ بسیاری از سریال‌های معروف تلویزیونی، ترانه‌ گفت و بیشترین شهرتش در این زمینه برای سرودن ترانه شب آفتابی، سریال غریبانه، شب دهم، میوه ممنوعه و مدار صفر درجه بود. وی چندین سال بود که اداره انجمنی به نام خانه ترانه را برعهده داشت که در سال ۱۳۸۰ با همکاری ترانه‌سرایان: عباس سجادی، سعید امیراصلانی، بابک صحرایی، یغما گلرویی، افشین سیاهپوش، نیلوفر لاری‌پور و محمدرضا حبیبی راه‌اندازی شد. این جلسات به‌خواندن ترانه، نقد ترانه و جلسات کارگاهی اختصاص می‌یافت. جلسات خانه ترانه سپس به فرهنگسرای قانون و پس از آن به فرهنگسرای شفق انتقال یافت. در سال‌های گذشته به‌تدریج ترانه‌سراهای مؤسس خانه ترانه به دلایل گوناگون از آن جدا شدند و او تنها فرد باقی‌مانده از هیئت مؤسس این انجمن بود که بعد از این اتفاق همچنان اداره خانه ترانه را برعهده داشت. از ترانه‌سرایان قدیمی در خانه ترانه: نادر بختیاری، مونا برزویی، ساناز صفایی، علیرضا سلیمانی، روزبه بمانی، سیامک رجاور، فروه مخصوص، بامداد بامداد، کوروش سمیعی، سعید کریمی، صابر قدیمی، میثاق جوهری، وحید عربانی، مهسا سماواتی، المیرا آقازاده، نیما کوکلانی، میثم یوسفی و بسیاری دیگر از اعضای قدیمی انجمن بودند. او در حادثه رانندگی درگذشت. آرامگاه وی در قطعه هنرمندان است. ‎ انجمن ادبی بهزیستی کرمانشاه https://eitaa.com/kaanonadabibehzisti
یک‌روز می‌آیی که من، دیگر دچارت نیستم از صبر ویرانم ولی، چشم‌انتظارت نیستم یک‎روز می‌آیی که من، نه عقل دارم نه جنون نه شک به چیزی نه یقین، مست و خمارت نیستم شب‌زنده‌داری می‌کنی تا صبح زاری می‌کنی تو بیقراری می‌کنی، من بیقرارت نیستم پاییزِ تو سر می‌رسد، قدری زمستانی و بعد گل می‌دهی، نو می‌شوی، من در بهارت نیستم زنگارها را شسته‌ام، دور از کدورت‌های دور آئینه‌ای رو به تواَم، اما کنارت نیستم دورِ دلم دیوار نیست، انکارِ من دشوار نیست اصلاً منی در کار نیست، اَمنَم حصارت نیستم افشین یداللهی
اینگونه کُند چشم مرا عشقِ تو بیدار شاید که در این صبح شوی قسمتم ای یار .
درباره آنچه در آن مهارت دارید بنویسید. اگر ما مکاتبات تولستوی را دنبال کنیم، با دقت بیشتری می‌توانیم اثبات کنیم که تولستوی یک زمیندار کوچک بود که به مزرعه کوچکش بسیار علاقه مند بود. همین کار باعث شد او سبک هنری خود را شکل دهد. اگر تولستوی در 18 سالگی به کار دیگری پرداخته بود شاید هرگز به این تولستوی تبدیل نمی‌شد، زیرا چیزی برای نوشتن نداشت. اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم‌، اگر هر نویسنده ای فقط درباره آنچه می دانست می‌نوشت، به تعداد انگشتان دست هم آثار خوب به وجود نمی آمد و‌ ما آثار زیادی را از دست می‌دادیم. نویسنده از تخیل و تجربه تغذیه می کند. تجربه بدون تخیل خاطره ای است که با تمام احترامی که برای آن قایلیم،‌ جذابیت اثر هنری را ندارد. بنابراین نه در مورد آنچه خوب می‌دانید ، بلکه در مورد آنچه که به آن اشتیاق دارید بنویسید، آنچه شمارا به خود جذب می‌کند، چیزی که به شما اجازه نمی‌دهد تا شب‌ها بخوابید. درباره سرگردانی، فضا، عشق، نفرت و ... بنویسید، اما بیش از همه در مورد یک شخص بنویسید. قهرمانی که در مرکز داستان شما قرار دارد و به او اهرمی بدهید تا قادر باشد همه چیز را جابجا کند. ویکتور شکلوفسکی تکنیک‌نوشتن سال 1927 انجمن ادبی بهزیستی کرمانشاه https://eitaa.com/kaanonadabibehzisti
روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت شهریار گرامی باد دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین به علی شناختم من به خدا قسم خدا را شهریار انجمن ادبی بهزیستی کرمانشاه https://eitaa.com/kaanonadabibehzisti