هدایت شده از اساطیرنامه | تاریخ ایران
🔻ستارخان در خاطراتش می گوید:
من هیچوقت گریه نکردم،
چون اگر گریه میکردم آذربایجان شکست میخورد و اگر آذربایجان شکست میخورد ایران شکست میخورد.
اما یک بار گریستم و آن زمانی بود که 9 ماه در محاصره بودیم بدون آب و بدون غذا
از قرارگاه آمدم بیرون، مادری را دیدم با کودکی در بغل، کودک از فرط گرسنگی به سمت بوته علفی رفت و بدلیل ضعف شدید بوته را با خاک ریشه میخورد.
با خودم گفتم الان مادر کودک مرا ناسزا میدهد و میگوید لعنت به ستارخان!
اما مادر، فرزند را در آغوش گرفت و گفت: "اشکالی ندارد فرزندم، خاک میخوریم، اما خاک نمیدهیم." آنجا بود که اشک از چشمانم سرازیر شد!
📜 اساطیر نامه | مروری بر تاریخ
https://eitaa.com/joinchat/2868183226Cfce63ae436
هدایت شده از اساطیرنامه | تاریخ ایران
4.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حرف حساب حاج آقا رمضانی؛ توی دهان آتش بس خواهان بزنیم!
📜 اساطیر نامه | مروری بر تاریخ
https://eitaa.com/joinchat/2868183226Cfce63ae436
هدایت شده از آناتک
دانشمند شهیدی که با رادیوداروها، علم هستهای را به پزشکی متصل کرد
🔹رادیودارو، مفهومی است که در سالهای اخیر بهخوبی به دنیای پزشکی وارد شده است. ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با قدرت علم خود به نتایج موفقیتآمیزی در این زمینه رسیدهاست.
🔹این داروها، ترکیبات شیمیایی معمولی هستند که با اتمهای رادیواکتیو ترکیب شدهاند تا بتوانند به عنوان ابزارهای تشخیصی یا درمانی در بیماریهایی مثل سرطان، بیماریهای قلبی یا اختلالات اعصاب عمل کنند.
🔹«شهید سید امیرحسین فقهی» یکی از کسانی است که با تحقیقات خود در حوزه رادیودارو به ارتقا این علم در ایران کمک موثری کرد.
✅ گزارش آناتک را در لینک زیر بخوانید
ana.ir/004M5c
@AnaTech
هدایت شده از عالَم سیاست| داود مدرسییان
متن محسن چاوشی درباره آهنگ جدیدش
به نام خدا
از اول اعتراضات و نزدیک به دو ماه است فکر میکنم و رصد میکنم تا نکتهای را در آنسوی مرزها بیابم که جذبم کند و حرف حق باشد اما به وجدانم قسم که هرچه گشتم ناامیدتر شدم، پس سکوت کردم!
و در این سکوت دیدم حق با بعضی از شماست: من «وسطم»
«وسط» مثل عابری که دی ماه در خیابان به گران شدن گوشت فکر میکرد و از پشت تیر به سرش خورده بود
وسط مثل پیرزنی روستایی که نه تلویزیون دارد و نه گوشی موبایل؛ فقط آلزایمر دارد و پسری که بیکار شده و چند ماه است قرصهایش را به موقع نمیرساند…
و این «وسط»خیلی جای بزرگی است و خیلیها در آن جا میشوند
اصلا جریانی که این «وسط» را ندارد نمیتواند انقلابی را رقم بزند یا حکومتش را حفظ کند!
در این دو ماه قلبم سوخت برای کشتهشدگان…
اما دست خودم نبود!
من به عنوان کسی در وسط، قلبم برای پلیس و معترض و عابر با هم میسوخت و برای هر هموطنی که ناچار به خیابان آمده بود و دیگر به خانه برنگشت…
در خانهی من نه صدا وسیما یکریز جمهوری اسلامی را تبیین میکند نه اینترنشنال و منو تو مجال حضور دارند
در خانه من اما هنوز چراغ منطق روشن است و ذهن جستجوگرم آزاد است به هر مباحثهای وارد شود و هر حرف حقی، مهر تایید دریافت کند و مهم نباشد که این حرف از دهان چه کسی خارج شده است.
در این دو ماه خیلی فکر کردم و کسانی را دیدم که حتی یک دقیقه فرصت آزادانه و در خلوت فکر کردن را نداشتهاند و هرچه از رسانه به خوردشان داده بودند را پشت هم تکرار میکردند ؛ آنچنان مسخ و مسحور که از کینهی حاکمیت حاضرند شب را روز بنامند و روز را شب…
و ایران امروز ما چقدر در فضای رسانه باخته است.
به این فکر کردم که اگر برای هر کشوری حتی سوییس هم دهها شبکه اپوزیسیون به زبان خودشان سالها و شبانه روز محتوا تولید میکردند که “سوییس کشور خوبی نیست” اکنون درصدی از همین کسانی که در رفاه مطلق هستند نیز به دنبال براندازی بودند…
آری همین رسانه کاری با کشور ِساموراییهای متعصب کرد که در خیابانها به سربازان آمریکایی لبخند گرم بزنند بیآنکه یادشان بیاید در هیروشیما و ناکازاکی چه بلایی به سرشان آوردهاند…
به هر حال هر چه فکر کردم دیدم نمیتوانم از بیگانه بخواهم به کشورم حمله کند!
دیدم نمیتوانم کنار سلبریتیهایی باشم که به اعتقادات لااقل نیمی از مردم کشورم ناسزا میگویند و تهدید به قرآنسوزی میکنند و بدون اینکه خندهشان بگیرد، بشارت آزادی میدهند!
دیدم حتی نمیتوانم از اهالی جزیرهی اپستین بخواهم به جان کودکان و دختران بیگناه وطنم کاری نداشته باشند!!
تا اینکه جنگ شروع شد و کمکها رسیدند،همچنان که قبل از ما کمکها به ویتنام و افغانستان و عراق و لیبی و… رسیده بودند
دیدم جنگ است و فقط میتوانم بخوانم!
که اگر در زمان پهلوی و قاجار هم بودم و بیگانهای به کشورم یورش میبرد همین کار را میکردم…
برای دلگرمی مردم و کسانی که از مردمم دفاع میکنند خواندم…
«حسبی الله» گفتگوی من با مولایم علی (ع) است
و براستی خدا برای ما بس است…
اکنون به عنوان کسی در وسط، حاضرم ۴۷ سال دیگر به جمهوری اسلامی فرصت بدهم نقایص خود را برطرف کند تا اینکه با عدهای همصدا شوم و پوریم دیگری را در تقویم اسراییل رقم بزنم که در فردای به اصطلاح آزادی با چکمه روی سنگ قبر هموطنانم سرود شادی بخوانند!
و آن عده!
آن عده خیلی دیر میفهمند که در جهان هیچ کشوری جز به منافع خودش فکر نمیکند و علاج واقعی در وطنهاست!
این را هم به آن عدهای که سمت درست تاریخ را به من گوشزد میکنند میگویم:
اصلا سمت درست تاریخ و هرچه میبافید ارزانی خودتان…
من ترجیحم این است که
در همین وسط بایستم و بمیرم
وسط مدرسه میناب
وسط خانههایی که سفرههایشان کوچک شد
وسط صدای اذان در حیاط مسجدی فرو ریخته…
وسط خیابانهای شهرم…
محسن چاوشی/ اسفند ۱۴۰۴
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از اهل بیت مدیا
هدایت شده از حکمران
💢 ری دالیو، تحلیلگر آمریکایی: نتیجه نهایی جنگ را نه قیمت نفت و کالا، بلکه حاکمیت تنگه هرمز مشخص میکند.
🔸طبق یک قانون نانوشته، همیشه کنترل آبراههای مهم جهان در دست ابرقدرت دنیا بوده.
جنگی که ترامپ شروع کرد، باعث شد موضوع تنگه هرمز از یک تهدید غیرفعال به یک تهدید فعال تبدیل بشه!
🔹اگر آمریکا اینبار نتونه امنیت کشتیرانی در تنگه رو تصمین کنه، همون اتفاقی براش میفته که برای امپراطوری بریتانیا بعد از از دست دادن حاکمیت کانال سوئز یا قبل از اون برای امپراطوری هلند اتفاق افتاد: سقوط ابرقدرت!
🔸اگر حاکمیت تنگه در دست ایران باقی بمونه، یعنی قدرتی داره که میتونه هروقت خواست اقتصاد جهان رو کنترل کنه. و این به معنای باخت ۱۰۰٪ آمریکاست.
چون در این صورت حتی نمیتونه از منافع متحدین خودش هم دفاع کنه!
🔹از طرفی ایران روی انشقاق داخلی جامعه آمریکا و عدم علاقشون به جنگ طولانیمدت حساب کرده. چیزی که مشخصه، زمان به سود ایرانه و هرچه بیشتر طول بکشه، اهرم فشار زمان روی آمریکا بیشتر میشه.
🔸در این نقطه دیگه هیچ توافق یا مذاکرهای نمیتونه موضوع تنگه رو حل کنه.
از طرفی باز کردن و امن نگه داشتن تنگه نیاز به چندماه کمپین نظامی داره و در کوتاه مدت عملی نیست.
🔹بازنده این جنگ احتمالا امریکا خواهد بود و امریکا با افتادن در دام اسراییل کل فضای ژئوپلیتیک خاورمیانه و شاید دنیا را تغییر داد.
@HokmranOnline
هدایت شده از آکادمی هوش مصنوعی
10.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
▫️تاریخ ۳۹٠ ساله آمریکا در ۶٠ ثانیه🇺🇸
.
.
(ساخته شده با هوش مصنوعی)
📲 @hushe_masnoei
.
هدایت شده از اساطیرنامه | تاریخ ایران
3.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جمله مهمی که کیسینجر
به شهید لاریجانی گفت
📜 اساطیر نامه | مروری بر تاریخ
https://eitaa.com/joinchat/2868183226Cfce63ae436
هدایت شده از بیداری ملت
3.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امانوئل تاد، تحلیلگر فرانسوی:
اگر ایران این ضربه را تاب بیاورد و به اهدافش برسد، در عمل ممکن است پایان امپراطوری آمریکا باشد!
🎬 #بیداری_مدیا برای بیداری وجدانها
@Bidari_Media