✅ نتیجه نگاه صفر و صدی میشود این تحلیل👆👆👆👆
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
🔺رویترز: عربستان سعودی دست کم 330 نفر را اعدام کرده، این امار وحشتناک در طی سالیان گذشته بی سابقه بوده است.
⚠️اکثر این افراد به دلایل عقیدتی در زندان بودند.
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
📷 نمودار رشد نرخ ارز قبل و پس از حضور عبدالناصر همتی در وزارت اقتصاد
🔸قبل از ورود همتی به دولت، با وجود بیشاز ۱۰ بحران سیاسی امنیتی از جمله حمله اسرائیل به کنسولگری ما در دمشق، شهادت رئیسجمهور و... دلار در ۱۵ ماه کمتر از ۱۴ درصد رشد قیمت را تجربه کرد، اما با ورود همتی به وزارت اقتصاد در ۴ ماه بیش از ۳۲ درصد رشد قیمت داشته است.
#مطالبهـاقتصادی
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
13.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♨️ دولت محترم؛ مگه نمی گفتید که نظر کارشناسان برای ما مهم است.چرا به این نظرات توجهی نمی کنید؟
انتقاد صمصامی، نماینده مجلس به سیاستهای ارزی دولت: با این بازارهایی که ایجاد کردند نرخ ارز را بالا میبرند
🔹۱۶ پیشنهاد به دولت برای کنترل نرخ ارز دادیم.
🔹سیاستی شکستخورده را در پیش گرفتند.
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
24.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ نماینده مردم تهران در مجلس: چرا دغدغه دولتمردان رفع فیلترینگ و حجاب است، نه نجات معیشت مردم؟
مهدی کوچک زاده در صحن علنی مجلس:
🔹در رأس این عوامل، مشکلات اقتصادی و معیشتی قرار دارد، نه مسائل حاشیهای همچون رفع فیلترینگ، حجاب.
🔹حال چگونه وزیر علوم بهجای حل مشکلات دانشگاهها، آمار مهاجرت اساتید را بزرگنمایی میکند
🔹معاون غیر قانونی راهبردی رئیس جمهور برای مذاکره با قاتلان حاج قاسم گدایی میکنند؟
🔹چرا هنوز پروندههای کثیرالشاکی که بخش بزرگی از نارضایتی مردم را سبب شده، به نتیجه نرسیده است؟
🔹ای مردم! به کسی اعتماد کنید که جز خیر دنیا و آخرت شما را نمیخواهد.
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
⛔️براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی
قسمت اول
1⃣ میخواهند بهصورت تدریجی و تکهتکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرحهایی بهظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعهقطعه اجرا میکنند تا حسّاسیّتها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برایشان وجود داشته باشد. این پیشرویها، کار را به مرحلهای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحتاندیشی میشود. به زبان فقهی باید گفت میخواهند ولیّفقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّتهایی میآفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پارهای ارزشها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی بهصورت کلّی و راهبردی نگاه میکنیم، درمییابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکستهشدن هستند و ما همچنان در حال عقبنشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ شصت، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل میشوند و آنگاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسألهوار» و «مناقشهبرانگیز» مییابند و باید بهناچار و از سرِ اضطرار، از آنها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیمودهایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعهای و تکهای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمینشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمیافکنیم.
2⃣ شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادیسازی» است و برای عادیسازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزشها را به بحث عمومی میکشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح میکنند و در همین راستا، «مفهومسازیِ منفی» میکنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربههای کاری و ناگهانی وارد میآورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنهآرایی است. از سالهای آغازین دهۀ نود، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرتها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر میرسید، اما برای زمینهسازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادیهای یواشکی»، «چهارشنبههای سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال نودوشش، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورتبندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود سی نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نهفقط این موج تصنّعی و سازماندهیشده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاستجمهوری در سال نودوشش که در آن، تکنوکراتها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آنها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زینپس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است.
3⃣در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظارهگر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالیکه گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخشهایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود شصت درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که میتوانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگنمایی میشد؛ چنانکه گویا نظام، به قلعوقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بیپروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرجومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگتر و منقبضتر میشد. توقع میرفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالشها را پیشبینی کند و نهادهای فرهنگی را به سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورتهای آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و چهل درصدِ باقیمانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند.
✍مهدی جمشیدی
👇ادامه دارد
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
⛔️براندازی هویّتی در جمهوری اسلامی
قسمت دوم
4⃣در مواجهه با اغتشاش «زن، زندگی، آزادی»، بسیاری از نیروهای انقلابی دچار انفعال ذهنی و شناختی شدند و از اغتشاش، روایت وارونه ارائه کردند. همچنان که در فتنۀ سال هشتادوهشت، کسانی تصوّر میکردند که مسأله، «تقلّب در انتخابات» است، در اینجا نیز گمان کردند که مسأله، «مواجهۀ گشت ارشاد» است؛ این یعنی روایت آنها، تطابق ابتدایی با روایت جریان تجدّدی داشت. بهبیاندیگر، در صورت مسأله، مخرج مشترک با جریان تجدّد یافته بودند و این خود، بر پاسخها و راهحلها نیز اثر جدّی میگذاشت. جریان فرهنگی و رسانهای متجدّد، دستکم از سالهای آغازین دهۀ نود، بر حجاب متمرکز شده بود و معطوف به آن، مفهومسازی منفی و چهرهسازی میکرد و میکوشید زمینه را برای ایجاد یک «جبهۀ نزاع» فراهم آورد و در نهایت نیز در یک نقطۀ بحرانی، به آنچه که میخواهد دست یابد. در تمام سالهایی که آن «زمینههای فکری» و «بسترهای اجتماعی» پدید آمدند و ذرهذره و قطعهقطعه، مقدّمات تدارک دیده شدند، نیروهای انقلابی در غفلت و خاموشی به سر بردند و سرانجام در نقطۀ بحرانی، یعنی در متن اغتشاش، تازه دریافتند که چه رخ داده است. البته همچنان که اشاره شد، حتی در این نقطه نیز بسیاری در اثر خطای تحلیلی، پنداشتند که مسأله، قابلتقلیل به مواجهۀ گشت ارشاد است و ریشۀ همۀ این تنشها و تلاطمها، در عملکرد نیروی انتظامی است؛ حالآنکه طرح فرهنگیِ جریان تجدّدی از آغاز، نفی اصل حجاب و زدودن الزام قانونی به آن بود. کلیدواژۀ «حجاب اختیاری»، نشان میدهد که در نظر آنها، باید جنبۀ قانونی حجاب، کنار نهاده شود و حجاب در حد یک انتخاب شخصی و سلیقهای، تنازل یابد، نه اینکه نوع مواجهه با کشف حجاب، تغییر کند و سازوکارهای فرهنگی و هویّتی انتخاب شوند.
5⃣اما چرا جریان تجدّدی در پی نفی جنبۀ قانونی حجاب و تبدیل آن به یک انتخاب شخصی و سلیقهای بود؟ چرا این جریان، یک دهه در اینباره، تلاش رسانهای و نمادین کرد و کوشید جامعه را به سوی انگارۀ حجاب اختیاری سوق بدهد؟ مگر کشف حجاب در معادلۀ براندازی جمهوری اسلامی، چه سهم و نقشی دارد؟ کشف حجاب، چگونه به براندازی کمک میکند و این امر فرهنگی، چه نسبتی با امر سیاسی دارد و به چه واسطههایی در تداوم حاکمیّت، اختلال ایجاد میکند؟ پاسخدادن به این پرسش در شرایط کنونی که کشف حجاب، تعیّن و تحقّق یافته و پیامدها و نتایج آن را به وضوح مشاهده میکنیم، دیگر کار دشواری نیست. همچنان که دین اسلام، «شعائر» دارد که وجه نمادین آن را جلوهگر و مشاهدهپذیر میسازند و تمایز و حتی اقتدار در عرصۀ عمومی میآفرینند، نظام جمهوری اسلامی نیز در حوزۀ زیست زنانه، نمادها و ظهورات و تعیّناتی دارد که از آن جمله، حجاب است. البته این نماد، خودساخته و بشری نیست، بلکه ریشه در حکم الهی دارد و نظام جمهوری اسلامی نیز به سبب اینکه باید در عرصۀ عمومی، احکام شریعت را محقّق کند، آن را قانونی کرد و بهتدریج، وجه نمادین بخشید. حال در این جغرافیای معنایی، روشن است که درهمشکستن حجاب در عرصۀ عمومی، بنیان هویّتی و نمادینِ نظام سیاسی را متزلزل و مخدوش میسازد و آن را با چالش مشروعیّت و تنگنای اقتدار روبرو میکند. کشف حجاب در قالب شرع، حرام شرعی است و در قالب سیاست، حرام سیاسی؛ چراکه به معنی «نافرمانی مدنی» و «معارضۀ با حکومت دینی» است. در اینجاست که حجاب از حوزۀ فرهنگ و سبک زندگی به حوزۀ امنیّت و اقتدار سیاسی راه و تعمیم مییابد و به یک ابزار مهم برای براندازی نظام تبدیل میگردد. این تقابل، گرچه یک انتخاب شخصی و فرهنگی معرفی میشود، اما در اثر روایتپردازی، وجه نمادین یافته و به معنی «کنش براندازانه» است. این معنا، در اختیار فرد نیست که وی بتواند به قصد و نیّت خویش ارجاع بدهد، بلکه در زمینۀ اجتماعی، آفریده میشود؛ آنچه را که در متن یک روند اجتماعی، وجه نمادین یافته و ذیل «نه به حجاب اجباری»، تفسیر شده است، قابل بازتفسیر نیست. بنابراین، خواهناخواه، هر کشف حجابی در این موقعیّت روایتی و تفسیری، معنایی جز معارضۀ با حکومت دینی ندارد. پیش از دهۀ نود، نهفقط کشف حجاب وجود نداشت، بلکه ضعف در حجاب نیز به معنی تقابل با حکومت دینی، تفسیر نشده بود؛ بلکه به انگیزههای شخصی و سلیقهای ارجاع داده میشد؛ چنانکه از «نقص در معرفت دینی» سخن به میان میآمد و یا «میل به تبرّج»، برجسته میشد. اما در دهۀ نود به این سو، طرح امنیّتی برای ایجاد شکاف میان حاکمیّت و مردم، بر روی مسألۀ حجاب، متمرکز شد و آن را به مهمترین نماد سیاسی و ضدهویّتی خویش تبدیل کرد.
✍مهدی جمشیدی
👇ادامه دارد
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌حمید رسایی: سیاست اشتباه گرانسازی دلار تا چه زمانی ادامه دارد؟/ مدافعان سیاست افزایش قیمت دلار پاسخگو باشند
۴۵ سال است دلار را گران میکنند تا جلوی گرانی آن را بگیرند ولی گرانتر میشود!
دلار بود ۷ تومان،
شد ۴۰ تومان، شد ۶۰ تومان،
شد ۱۱۰ تومان، شد ۱۷۰ تومان،
کردیم ۳۰۰ تومان، ۸۰۰ تومان، ۱۲۲۶ تومان،
شد ۲۵۰۰ تومان، شد ۴۲۰۰ تومان، ۲۸۵۰۰ تومان
و سال آینده قیمت آن را کردیم ۳۸۵۰۰ که الان رسیده به ۷۶ هزار تومان!
✍آیا طرفداران این سیاست نباید پاسخ دهند؟
۱۱ بار تکرار یک اشتباه اسمش چیست؟
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
📢 گامهای مهم پزشکیان
✍️ محمد قوچانی، روزنامهنگار با هشتگ «از رای به پزشکیان پشیمان نیستم» نوشت:
1️⃣ حفظ صلح و بازدارندگی ملی و جلوگیری از افتادن در تله صهیونیستی جنگ
2️⃣ تامل در طرح حجاب با توافق با حاکمیت
3️⃣ آغاز فرآیند رفع فیلترینگ با همین شورای مجازی موجود
و انشاءالله به زودی:
◀️ احیای توافق هستهای
◀️ اصلاح ناترازیها
◀️ تقویت نهاد انتخابات
این است وفاق ملی…
✅پ.ن:
🔺ای کاش تقویت پایه پول ملی ، اصلاح نظام اداری کشور ، احیای اقتصاد مقاومتی و کاهش تورم هم در دستور کار دولت قرار بگیره.
#مطالبهـگری
#وفاقـملی
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
✅ گفته بودیم که رفع فیلترینگ نظر کلیت نظامه.
🔺فقط به عکس ها نگاه کنید، متوجه خواهید شد.
#وفاقـملی
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi