میشه برای تولد امسالم بهم نقاشی بدید؟ نقاشی، چیزهای دست ساز، چیزهایی که توشون عشق و هنر هست 😭✨️
هدایت شده از مدرسه نویسندگی مبنا
خودت یک جایی در منِ او حرف گذاشته بودی در دهان درویش مصطفا که «تنها بنایی که اگر بلرزد محکمتر میشود، دل است!»
از وقتی خبر آیسییو رفتنت را شنیدهایم، دلمان هزار بار به غم و غصه لرزیده. اما این دللرزهها، ما را محکمتر نمیکند...
همه ما دلمان روشن است که از همین روزها دوباره سرپا میشوی، مینشینی پشت میزت، قلمت را به دست میگیری و سفر قهرمان خودت را برایمان مینویسی...
پن۱: برای بهبود وضعیت آقای امیرخانی عزیز حمد شفا را فراموش نکنید. پن۲: تصویر برای اردیبهشت امسال است که در گردهمایی مدرسه مبنا درخدمتشان بودیم.| @mabnaschoole |
هدایت شده از Dr.Mutter
خیلی سال پیش تو حدود ۱۸-۱۹ سالگی یک کلاس روانشناسی میرفتم. از همه اون جلسات دو سه تا جمله بیشتر یادم نیست.
یکیش این بود که نیاز به فراغت مهمترین نیاز انسانه!
دیروز هم داشتم یک مطلبی از یک متخصص نورو ساینس میدیدم که میگفت تحقیقات ثابت کرده خیلی پر مشغله بودن و همیشه چندتا کار رو با هم انجام دادن خوب نیست ما نياز داریم گاهی هیچ کاری نکنیم تا مغزمون در آرامش قرار بگیره و اون موقع شروع میکنه به پرسیدن سوال های عمیق از ما.
داریم چیکار میکنیم؟ به کجا میخوایم برسیم؟ آیا راهی که داریم میریم درسته و ...
درونگراهایی مثل من بیشتر از بقیه به این نیاز دارند وگرنه دچار گیجی و خرابکاری حتی میشن
بعد دو ماه و نیم امروز تنهام برای اولین بار. بچه ها رو رسوندم مهد و مدرسه دوتا کوچیکتر ها هم خوابشون برده
تو هوای منفی چهار پنج درجه نشستم تو حیاط و دلم نمیخواد هیچ کاری بکنم
اینجوری ذهنم شروع میکنه به فکر کردن
اولش افکار روزمره میاد سراغ آدم
پول فلانی رو نریختم
به دکتر بچه ها زنگ نزدم
نوبت معاینه فنی ماشین رو نگرفتم
و..
بعدش مغز میره سر فکر های مهمتر
این روزها زیادی با بچه ها دعوا کردم خب چیکار کنم که کمتر بشه و خاطرات خوبی براش ثبت بشه
چرا اینقدر بلاهای زندگیمون زیاد شده؟ مدتی ذکر و دعایی نخوندم پس با خودم قرار بگذارم که..
برای سلامتی و حفظ روحیه ام احتیاج به ورزش دارم پس..
دوست دارم بچه ام فلان نکته تربیتی رو یاد بگیره، چیکار میتونم بکنم براش؟
برنامه های مهم زندگی رو اینجوری باید مشخص کرد، به نظرم اصل اول برنامه ریزی صحیح و موفقیت در اون داشتن فراغته
دکتر موتا
تجربه های یک دندانپزشک ساکن آلمان
چقدر این حرف رو قبول دارم، به عنوان آدمی که در جهان بزرگسالیش گاهی خودش رو میون کارهاش گم کرده واقعا به این رسیدم که ما ربات نیستیم، ما حتما نیاز به آسودگی ذهن داریم، این به معنای بیهوده گذروندن عمر نیست، به معنای اهمیت به خویش میون مشغلههای زندگیه