43.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قال الامام صادق علیه السلام:
أَلْغاضِرِيَّةُ مِنْ تُرْبَةِ بَيْتِ الْمُقَدَّسِ
غاضریه (کربلا) از خاک بیت المقدس است.
🎙 واحد / شب سوم محرم الحرام ۱۴۴۶ ه.ق
#کربلایی_حمید_قنبرزاده
#هیات_عزاداری_حسینی_حزب_الله_اندیمشک
🇮🇷 @kahfolvara 🇵🇸
قال الامام صادق علیه السلام:
أَلْغاضِرِيَّةُ مِنْ تُرْبَةِ بَيْتِ الْمُقَدَّسِ
غاضریه (کربلا) از خاک بیت المقدس است.
اقامه عزای دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۶
شب چهارم محرم
سخنران : حجت الاسلام والمسلمین
محمد جواد حسینی منش
امام جمعه محترم شهرستان امیدیه
زمان: از چهارشنبه ۲۰ تیرماه بمدت ۲شب
رأس ساعت : ۲۱:۰۰
مکان : اندیمشک کوی شهدا خیابان پاسداران جنوبی مسجد امام حسین علیه السلام و زینبیه نور المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
ویژه خواهران و برادران
#هیات_عزاداری_حسینی_حزب_الله_اندیمشک
🇮🇷 @kahfolvara 🇵🇸
قال الامام صادق علیه السلام:
أَلْغاضِرِيَّةُ مِنْ تُرْبَةِ بَيْتِ الْمُقَدَّسِ
غاضریه (کربلا) از خاک بیت المقدس است.
سخنرانی شب دوم محرم الحرام ۱۴۴۶
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی
#هیات_عزاداری_حسینی_حزب_الله_اندیمشک
🇮🇷 @kahfolvara 🇵🇸
سخنرانی شب دوم محرم حجت الاسلام مهدوی.mp3
27.28M
قال الامام صادق علیه السلام:
أَلْغاضِرِيَّةُ مِنْ تُرْبَةِ بَيْتِ الْمُقَدَّسِ
غاضریه (کربلا) از خاک بیت المقدس است.
سخنرانی شب دوم محرم الحرام ۱۴۴۶
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی
#هیات_عزاداری_حسینی_حزب_الله_اندیمشک
🇮🇷 @kahfolvara 🇵🇸
17.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مگه خود امام حسین نمیدونست که اگه بره شهید میشه؟
پس چرا رفت؟
اینجوری که خود کشی محسوب میشه، حتی خانوادشون هم شهید شدن😰
2⃣ قسمت دوم ویژه برنامه محرم
این یه شبهه است که پاسخش هم ساده است و زیبا
اما اگه حل نشه برای کسایی که براشون سواله چی⁉️
بفرست برای دوستات و نوجوون های دور و برت که بدونن ...
محتاج دعای شما ، ختم صلوات یا قرآن برای ظهور امام زمان(عج) و آزادی حاج سید کاظم روحبخش هستیم...
#شبهه_محرم #سیدکاظم_روحبخش #محرم #امام_حسین ع
🌐 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | روبیکا | توییتر
17.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مگه خود امام حسین نمیدونست که اگه بره شهید میشه؟
پس چرا رفت؟
اینجوری که خود کشی محسوب میشه، حتی خانوادشون هم شهید شدن😰
2⃣ قسمت دوم ویژه برنامه محرم
این یه شبهه است که پاسخش هم ساده است و زیبا
اما اگه حل نشه برای کسایی که براشون سواله چی⁉️
بفرست برای دوستات و نوجوون های دور و برت که بدونن ...
محتاج دعای شما ، ختم صلوات یا قرآن برای ظهور امام زمان(عج) و آزادی حاج سید کاظم روحبخش هستیم...
#هیات_عزاداری_حسینی_حزب_الله_اندیمشک
🇮🇷 @kahfolvara 🇵🇸
74.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قال الامام صادق علیه السلام:
أَلْغاضِرِيَّةُ مِنْ تُرْبَةِ بَيْتِ الْمُقَدَّسِ
غاضریه (کربلا) از خاک بیت المقدس است.
🎙 تک حماسی
شب سوم محرم الحرام ۱۴۴۶ ه.ق
#کربلایی_محمد_گرامی
#هیات_عزاداری_حسینی_حزب_الله_اندیمشک
🇮🇷 @kahfolvara 🇵🇸
▪️▪️▪️▪️
احلی من العسل... 🥀
مراسم نوجوان عاشورایی 🚩
🌺 #ویژه دختران ۸تا ۱۵ سال
▫️ #پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳
ساعت ۱۷:۳۰
▪️ زینبیه نورالمهدی عج
کوی شهدا خیابان پاسداران جنوبی جنب مسجد امام حسین علیه السلام
🔖 برنامه ها:
قرآن دعای فرج/دکلمه
همخوانی نوحه توسط نوجوان ها سخنرانی موضوع (زندگانی حضرت قاسم علیه السلام)
روضه و مداحی توسط نوجوان
عهدنامه/پذیرایی
❤️ منتظر دخترای گلمون هستیم
#هیئت_نوجوان
#حسینیه_کودک_و_نوجوان
#شهید_جواد_زیوداری
#زینبیه_نورالمهدی_عج
#هیئت_عزاداری_حسینی_حزب_الله_اندیمشک
@hoseinie_koodak_nojavan
🇮🇷 @kahfolvara
34.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️امام حسین ع که میدونست کربلا چی میشه ، چرا خانواده رو باخودش برد؟
۱- کوفیان امام حسین ع رو با خانواده دعوت کردند
۲- یک حاکم وقتی برای حکومت میرود باید با خانواده رود و الا به او برچسب یاغی و فاسد و شورشی میزنند
3⃣قسمت سوم ویژه برنامه محرم
چند دلیل دیگه رو توی کلیپ بالا ببین👆👆
محتاج دعای شما ، ختم صلوات یا قرآن برای ظهور امام زمان(عج) و آزادی حاج سید کاظم روحبخش هستیم...
#هیات_عزاداری_حسینی_حزب_الله_اندیمشک
🇮🇷 @kahfolvara 🇵🇸
قال الامام صادق علیه السلام:
أَلْغاضِرِيَّةُ مِنْ تُرْبَةِ بَيْتِ الْمُقَدَّسِ
غاضریه (کربلا) از خاک بیت المقدس است.
اقامه عزای دهه اول محرم الحرام
#امشب
#شب_ششم
سخنران :
حجت الاسلام والمسلمین حسینی منش
امام جمعه محترم شهرستان امیدیه
رأس ساعت :۲۱:۰۰
#هیات_عزاداری_حسینی_حزب_الله_اندیمشک
🇮🇷 @kahfolvara 🇵🇸
زندگینامه فرزندان حضرت زینب سلام الله علیها
هنگامی که زینب علیهاالسلام به حد بلوغ رسید، خواستگارهایش زیاد شدند، اما حضرت علی علیهالسلام به هیچ کدام از آنها جواب مثبت نداد، و او را به نکاح برادرزادهاش عبدالله بن جعفر درآورد. براستی چه کسی تواند که برای زینب از عبدالله بهتر باشد در حالی که وی پسر عموی اوست، و پدرش جعفر طیار برای اسلام آوردن سبقت گرفته و سومین کسی بود که مسلمان شد و همراه مسلمین در راه اسلام هجرت کرد و جهاد نمود و به شهادت رسید.
برخی گفتهاند: شدت علاقهی زینب علیهاالسلام نسبت به برادرش حسین بن علی علیهالسلام به حدی بود که هنگام ازدواج با عبدالله شرط کرد که هر گاه امام حسین علیهالسلام خواست به سفری برود زینب بتواند به همراه برادر مسافرت کند و عبدالله از او جلوگیری نکند!چگونه امام علیهالسلام دوری زینب را تحمل کند در حالی که او را مثال خویش و آیینه تمام نمای خود میدید؟ روایت شده است که هرگاه زینب علیهاالسلام سخن میگفت، گویا پدرش علی علیهالسلام سخن میگوید.
شیخ نقدی از نیشابوری نقل میکند که: زینب علیهاالسلام در فصاحت و بلاغت کلام، و زهد و عبادت و مرام، همچون پدرش علی مرتضی علیهالسلام و مادرش فاطمهی زهرا علیهاالسلام بود. حاصل ازدواج زینب علیهاالسلام با عبدالله بن جعفر، سه پسر به نامهای: محمد، عباس و عون، و نیز یک دختر به نام«امکلثوم» بود. و این امکلثوم همان است که معاویه برای فرزند خود «یزید» خواستگاری کرد! اما دایی او یعنی امام حسین علیهالسلام او را به نکاح پسر عمویش «قاسم» پسر محمد بن جعفر بن ابیطالب درآورد.(یادگار خیمههای سوخته: ترجمه کتاب « مع بطله کربلا»تالیف محمدجواد مغینه ،ص، ۳۶)بعضی نوشته اند وی از عبدالله دارای پنج فرزند به نامهای: علی، عون اکبر، عباس، محمد و أم کلثوم بود.
**
مطابق گزارش شیخ مفید دو تن از فرزندان حضرت زینب(س) در کربلا همراه امام حسین(ع) بودند:
عبد اللَّه بن جعفر(شوهر حضرت زینب سلام الله علیها) دو فرزند خود عون و محمد را نزد امام حسین(ع) فرستاد و نامهای نیز به وسیله آن دو براى آنحضرت فرستاد که در آن چنین نوشته بود: «اما بعد تو را به خدا قسم میدهم، زمانی مرا خواندى از این سفر برگرد؛ زیرا من از این راهى که بر آن میروى بر تو ترسناکم از اینکه هلاکت تو و پریشانى خاندانت در آن باشد، و اگر امروز تو از میان بروى روشنایى زمین خاموش خواهد شد؛ زیرا توچراغ فروزان راه یافتگان و آرزو و امید مؤمنان هستى، و به راهى که میروى شتاب مکن تا من به دنبال این نامه خدمت شما برسم و السلام».
عبد اللَّه(این نامه را فرستاد و از آن سو) به نزد عمرو بن سعید (حاکم مکه) رفته از او درخواست کرد اماننامه براى امام حسین(ع) بفرستد و او را آرزومند سازد که از این راه باز گردد، عمرو بن سعید نامهای براى آن حضرت نوشت و در آن نامه او را امیدوار به نیکى و صله کرد و بر جانش امان داد، و آن نامه را به وسیله برادرش یحیى بن سعید فرستاد، پس یحیى و عبد اللَّه بن جعفر به آن حضرت رسیده و پس از آنکه پسران خود را فرستاده بود (خود نیز آمده) و نامه عمرو بن سعید را به او دادند و در بازگشت آن حضرت تلاش بسیار کردند، سید الشهداء(ع) فرمود: «من رسول خدا(ص) را در خواب دیدم و مرا به آنچه به دنبال آن میروم دستور فرمود»، آن دو گفتند: آن خواب چه بوده؟ امام(ع) فرمود: «آنرا براى کسى نگفته و نخواهم گفت تا خداى خویش را دیدار کنم»، پس همین که عبد اللَّه بن جعفر از بازگشت آن حضرت ناامید شد به دو فرزند خود عون و محمد دستور داد امام حسین(ع) را همراهی کنند و در رکابش شمشیر زنند، و خود با یحیى بن سعید به مکه بازگشت.
در روز عاشورا، وقتی نوبت به جوانان هاشمی رسید. فرزندان زینب کبری (سلام الله علیها) نیز خود را آماده قتال کردند. حضرت زینب (سلام الله علیها) در این موقع که فرزندان دلبند خود را راهی قتال با دشمنان دین و قرآن می کرد، حالتی دگرگون داشت.
او عقیلة بنی هاشم است. او نائبة الامام است. اصلاً او شریک کربلای حسین (علیه السلام) است. نه بدین جهت که بنابر نقل، فرزندان خود را با دست خود کفن پوش و فدیة راه حسین (علیه السلام) کرده، که از لحظه ای که از دامن زهرای مرضیه (سلام الله علیها) پای به عرصه وجود گذاشته، دیده به دیدار حسین (علیه السلام) باز کرده است. برای همین است که اهل دل، آفرینش او را برای کربلا معنا کرده اند.
مگر نه آنکه در زمان حضور در کوفه، در مجلس تفسیر قرآن، وقتی آیه شریفة ”کهیعص” را برای زنان کوفی تفسیر می کرد، امیرالمؤمنین (علیه السلام) به او فرمود: این عبارت ”کهیعص” رمزی در مصیبت وارده بر شماست و کربلا را برای آن مخدّره ترسیم کرد. بسیاری می گویند: زینب کبری (سلام الله علیها)، دو فرزند خود را مهیای نبرد کرد و به آنها تعلیم داد که اگر با امتناع آن حضرت مواجه شدید – کما اینکه آن مظلوم حتی غلام سیاه را از قتال
بر حذر می داشت – دایی خود را به مادرش فاطمه (سلام الله علیها) قسم دهید تا اجازه میدان رفتن بگیرید.
امام راضی نشده و مخالفت می نماید. عقیله بنی هاشم زینب کبری(س) بی درنگ عرض می کند: برادر به حق مادرم، اذن میدان به فرزندان خواهرت بده . پسران نیز این درخواست و سوگند را مؤثر یافته و می گویند: دایی جان، به حق مادرت فاطمه زهرا (س)اجازه بده.
امام صورت خواهر زاده های خود را می بوسد و اجازه نبرد به آن دو می دهد. آن دو بزرگوار پیاده به میدان نبرد رهسپار می گردند. ابن سعد آنها را شناخته و با صدای برخاسته از شگفــتی می گوید: (عَجَبا لِلرَحِمِ ) یعنی شگفت از این پیوستگی خواهر و برادری بین حسین و زینب (علیهما السلام).
پس، ابتدا محمد بن عبدالله بن جعفر به میدان آمد و این رجز را سر داد: به خداوند شکایت می کنم از دشمنی دشمنان، قوم ستمگری که کورکورانه به جنگ با ما برخاسته اند. نشانه های قرآنی را که محکم و مبیّن و آشکار کننده کفر و طغیان است را ترک کردند و پس از نبردی نمایان، به شهادت رسید.
بنابر مشهور وی پس از کشتن ده تن توسط عامر بن نهشل تمیمی به درجه رفیع شهادت نایل آمد
پس از او، برادرش عون بن عبدالله جعفر راهی نبرد شد و خود را اینگونه معرفی کرد: اگر مرا نمی شناسید من فرزند جعفر طیار هستم که از سر صدق به شهادت رسید و در بهشت نورانی با بال های سبز پرواز می کند. برای من از حیث شرافت در محشر همین کافی است. او در نبرد خود، سه سواره و هجده پياده از نيروهاى دشمن را به هلاكت رساند و سرانجام توسط عبدالله بن قطنه طائی به شهادت رسيد. سید الشهدا (ع) برجسد این دو برادر حضور یافته و آنها را به سینه چسبانیده و به خیمه شهدا می رساند. تمام اهل حرم بیرون می آیند الا مادرشان زینب کبری (س) که درون خیمه می ماند و می فرماید: می ترسم که از بی طاقتی زجه کشم و برادرم از من شرم کرده و ناراحت و غمگین شود.
شهدای کربلا، در پایین پای حضرت حسین (علیه السلام) مدفونند و به احتمال قوی این دو دلداده نیز در همانجا پروانه شمع محفل حائر حسینی هستند. البته در ۱۲ کیلومتری کربلا بارگاهی کوچک منصوب به عون ابن عبدالله وجود دارد که ملجأ زائرین است. برخی را عقیده بر این است که این مرقد یکی از نوادگان امام مجتبی (علیه السلام) به نام عون می باشد.
منابع:
[۱]. کاتب واقدی، محمد بن سعد، الطبقات الکبری، ج ۸، ص ۳۴۰، دار الکتب العلمیه، بیروت، چاپ دوم، ۱۴۱۸ق.
[۲]. درباره عبد الله بن جعفر ر.ک: «همراهی نکردن عبدالله بن جعفر از امام حسین(ع)»، سؤال ۱۵۰۶۴؛ «قبر عبدالله جعفر»، سؤال ۹۸۵۲؛ «زینب و عبدالله بن جعفر»، سؤال ۱۱۷۰۸٫
[۳]. شیخ مفید، الإرشاد فی معرفه حجج الله على العباد، ج ۲، ص ۶۸ – ۶۹، کنگره شیخ مفید، قم، چاپ اول، ۱۴۱۳ق.
[۴]. همان، ص ۶۹٫
[۵]. همان، ص ۱۲۵؛ طبرسی، فضل بن حسن، اعلام الوری بأعلام الهدی، ج ۱،ص ۴۷۶، مؤسسه آل البیت(ع)، قم، چاپ اول، ۱۴۱۷ق.
هیئت عزاداری حسینی حزب الله اندیمشک
پنجم محرم الحرام ۱۴۴۶ ه ق ۱۴۰۳ ه ش
🇮🇷@kahfolvara🇵🇸