فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر
🔺 از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ اولین دوره *«جشنواره تلاوتهای تقلیدی»* برگزار میشود
🌐 متقاضیان میبایست ضمن ثبتنام، فرازهای صوتی خود را حداکثر تا سیام دیماه به پایگاه اینترنتی quraniran.ir ارسال کنند.
🎁 در این جشنواره ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به شش نفر برتر هر رده سنی اهدا میشود، همچنین مبالغی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برای تمامی راهیافتگان به مرحله حضوری در نظر گرفته خواهد شد.
امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر
https://eitaa.com/qoran_oghafemalayer
🔸یک محکوم به اعدام فاقد شرایط عفو با دستور رئیس قوه قضائیه در شهرستان #ملایر عفو شد
🔹معاون قضایی قوه قضائیه: فرد محکومی که در زندان #ملایر به سر میبرد و مدت کمی تا زمان اجرای حکم اعدام وی مانده بود مورد عفو رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.
🔹این فرد که فاقد شرایط عفو بود و مقدمات اجرای حکم اعدامش نیز فراهم آمده بود، پس از گزارش مقامات ذیربط در سازمان زندانها ناظر بر متنبّه شدن وی، حفظ ۸ جزء قرآن کریم در طول مدت حبس و همچنین ارائه آموزشهای قرآنی به سایر زندانیان، مورد عفو رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.
✅خبرهای قرآنی شهرستان ملایر
✅شرکت در مسابقات هفتگی به همراه جایزه
✅آموزش قرآن کریم در رشته های مختلف به صورت مجازی
✅ختم گروهی قرآن کریم
در کانال امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر
🌹فعالیتهای گروهی قرآنی خود را برای ما ارسال نمایید
https://eitaa.com/qoran_oghafemalayer
🌸🌸🌸 دعوتنامه 🌸🌸🌸
همه دعوتید به⬇️
📣تنهاکانالرسمیادارهتبلیغاتاسلامیشهرستانویژهملایر
لینک 👈 https://eitaa.com/tableghatmalayer
با تشکر و سپاس فراوان 💐
@tableghatmalayer
Tajvid 20.mp3
6.13M
جلسه بیستم
آموزش تجوید قرآن کریم توسط استاد علامی
کانال
امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر
https://eitaa.com/qoran_oghafemalayer
تفسیر کوتاه
خوی حیوانی
قرآن کریم می فرماید:
﴿وَ لَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَ لَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَيكَ هُمُ الْغَافِلُونَ﴾. (1)
به تحقیق، گروه بسیاری از جن و انس را برای دوزخ آفریدیم. آن ها دل هایی دارند که با آن نمی اندیشند و چشمانی دارند که با آن نمی بینند و گوش هایی دارند که با آن نمی شنوند. آن ها مانند چهارپایان اند؛ بلکه گمراه تر. اینان همان غافلان اند.
در این آیه شریفه در بیان نشانه های دوزخیان می فرماید: قوای ادراکی خود را به کار نمی اندازند با داشتن عقل و خرد در امور نمی اندیشند با وجود قوه باصره حقیقت را نمی بینند و با داشتن گوش های سالم حق را نمی شنوند؛ اینان خوی حیوانی گرفته اند. امتیاز آدم از حیوان همان درک و اندیشه است که اینان ندارند؛ بلکه از حیوان هم گمراه تر و پست ترند؛ زیرا حیوانات استعداد و امکانات این فهم را ندارند. در واقع این افراد غافل هستند و غفلت، آنان را از دنیای انسانیت به دنیای حیوانی تنزل داده است همه هم و غم ،اینان مانند حیوانات تأمین نیازهای جسمی است و هرگز دغدغه نیازهای معنوی خود را ندارند. حیوانات، قدرت تمیز بین خیر و شر نفع و ضرر و حق و باطل را ندارند و فقط به تمتع و خوردن می پردازند افراد غافل نیز چنین اند نه این که حیوانات گمراه اند و افراد غافل گمراه تر؛ زیرا در حیوان ضلالت اکتسابی نیست و لازمه قوای ترکیبی چارپایان همین است. علامه طباطبائی می فرماید:
ضلالتی که در چارپایان است، ضلالتی است نسبی و غیر حقیقی برای این که چارپایان به حسب قوای مرکب های که آن ها را وادار می کند به این که همه همت خود را در خوردن و جهیدن صرف کنند، در تحصیل سعادت زندگی ای که بر ایشان فراهم شده است گمراه نیستند و در این که قدمی فراتر نمی گذارند، هیچ مذمتی بر آن ها نیست و گمراه خواندن شان در مقایسه با سعادت زندگی انسان است که آن ها مجهز به وسایل تحصیل آن نیستند. برخلاف کر و کورهای از افراد انسان که با مجهز بودن به وسایل تحصیل سعادت انسانی و با داشتن چشم و گوش و دلی که راهنمای آن سعادت است؛ با این حال آن وسایل را اعمال نکرده و چشم و گوش و دل خود را نظیر چشم و گوش و دل حیوانات ضایع و معطل گذرانده اند و مانند حیوانات تنها در تمتع از لذایذ شکم و شهوت استعمال کرده اند به همین دلیل این گونه مردم از چارپایان گمراه ترند و برخلاف چارپایان استحقاق مذمت دارند.
کلام وحی
📝مسابقه معارفی قرآن کریم (هفته شش ) سوال یک: خداوند برای آمادگی جنگی مسلمانان چه فرمانی داده است؟
قابل توجه شرکت کنندگان در این مسابقه :
افرادی که تا الان کد قرعه کشی دریافت نکرده اند پاسخ صحیح را نداده اند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جرعهای از زلال قرآن
📖سوره مبارکه کهف،۱۱۰
💠 قلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَىٰ إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَٰهُكُمْ إِلَٰهٌ وَاحِدٌ فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَ لَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا
💠 ﺑﮕﻮ ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻣﻦ ﻫﻢ ﺑﺸﺮﻱ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﻤﺎﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻭﺣﻲ ﻣﻰﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﻣﻌﺒﻮﺩ ﺷﻤﺎ ﻓﻘﻂ ﺧﺪﺍﻱ ﻳﻜﺘﺎﺳﺖ ﭘﺲ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺩﻳﺪﺍﺭ [ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻭ ﻣﻘﺎم ﻗﺮﺏ] ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺭﺍ ﺍﻣﻴﺪ ﺩﺍﺭﺩ، ﭘﺲ ﺑﺎﻳﺪ ﻛﺎﺭﻱ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﺪ ﻭ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺷﺮﻳﻚ ﻧﻜﻨﺪ. (١١٠)
کلام وحی
📝مسابقه معارفی قرآن کریم (هفته شش ) سوال یک: خداوند برای آمادگی جنگی مسلمانان چه فرمانی داده است؟
مراسم قرعه کشی ساعت 10 به صورت زنده در همین کانال برگزار می شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سردلبران
🔰کارگردان هالیوود تنها راه نجات را قرآن می داند!
فرانسیس فورد کاپولا،کارگردان نام آشنای فیلم پدرخوانده و برنده پنج جایزه هالیوود در آمریکا چیزی گفت که همه حاضران و خبرنگاران شگفتزده شدند!او در این شرایط بحرانی و در این وضعیت ،از قرآن [سوره حمد(فاتحه)] میگوید!
خبر آمد خبری در راه است...
نفرات منتخب مسابقه معارفی هفته ششم
سرکار خانم مبینا مومنی کد شماره 17
سرکار خانم سمیه طاهری کد شمار 26
جناب آقای امیر حسین ابوالقاضی کد شماره 70
این افراد جهت دریافت هدیشون به ادمین کانال مراجعه نمایند.
کلام وحی
📝مسابقه معارفی قرآن کریم (هفته شش ) سوال یک: خداوند برای آمادگی جنگی مسلمانان چه فرمانی داده است؟
پاسخ سوالات هفته ششم:
سوال اول ؛
گزینه «4» صحیح است، آیه 60 سوره انفال
و در برابر آنان هر چه می توانید از نیرو و اسبان ذخیره و ورزیده آماده کنید تا با این تدارکات، دشمن خدا و دشمن خودتان و دشمن دیگری را جز ایشان که شما آنها را نمی شناسید و خدا آنان را می شناسد بترسانید و هر چیزی در راه خدا انفاق کنید پاداشش به خود شما برگردانده می شود و بر شما ستم نمی شود*
هر چیزی را که به کار جهاد می آید فراهم سازید چون همواره امکان برخورد منافع و وقوع جنگ با مؤمنین وجود دارد به همین دلیل باید همیشه در آمادگی رزمی باشید و هر چه می توانید از اسلحه و مردان جنگی باتجربه و تشکیلات مناسب نظامی و قدرت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و روانی و نیز اسب های ورزیده را مهیا سازید. اسب های ورزیده شاید اشاره به نقش دستگاه های ارتباطی و ماشین های نظامی امروزی داشته باشد. امّا هدف از آمادگی رزمی این نیست که مردم سرکوب شوند و سرزمین ها و اموال به تصرف درآیند بلکه هدف ترساندن دشمنان خدا ومسلمین است زیرا غالب دشمنانِ دین گوششان به حرف حساب بدهکار نیست امّا منطق زور را خوب می فهمند. جالب است که دشمنان دین را دشمن خدا و مسلمین خواند تا هم واقعیت را بیان کند و هم مسلمانان را تحریک به مقابله کرده باشد. البته دشمنان دیگری نیز وجود دارند که آنها را نمی شناسید ولی خدا ایشان را می شناسد، همان منافقینی که در صفوف مسلمین و به صورت ناشناس حاضرند لذا باید آمادگی رزمی در حدی باشد که اینها را نیز نومید سازد. تهیۀ نیروی کافی محتاج سرمایه مالی است پس باید با همکاری عمومی این سرمایه از طریق انفاق تامین شود. بدانید آنچه انفاق می کنید به خودتان برمی گردد زیرا یک ملت قوی از امنیت و استقلال برخوردار است که این بر ثروت آن جامعه افزوده و نفعش به همگان خواهد رسید به علاوه چون چیزی از خدا پنهان نیست پس انفاق کننده ها در جوار رحمت حق بالاترین سود را به پاداش انفاقشان بدست می آورند
پاسخ سوال دوم :
گزینه «2» صحیح است، آیه 33 سوره سبأ
و کسانی که زیر دست بودند به کسانی که برتری داشتند می گویند: بلکه مکرِ شب و روز شما بود آنگاه که ما را وادار می کردید که به خدا کافر شویم و برای او همتایانی قرار دهیم. و وقتی عذاب را ببینند پشیمانی خود را پنهان کنند و در گردن های کافران غُلها می نهیم؛ آیا جز به سزای آنچه انجام می دادند می رسند؟*
پیروان پاسخ می دهند که نه، شما بی تقصیر نیستید چون نقشه های پیگیر و مکر شبانه روزی شما ما را به کفر واداشت زیرا همواره به ما دستور می دادید به خدا کفر بورزیم و به خدایان دروغین معتقد شویم. آنها همین که عذاب الهی را می بینند و می فهمند دیگر راه فراری ندارند ندامت خود را پنهان می کنند و همانطور که در دنیا شجاعت اظهار ندامت را نداشتند و از ترس رسوایی و شماتت، دست به پنهانکاری می زدند در آخرت نیز با این که روز ظهور اسرار پنهانی است باز طبق عادت دنیایی و ملکه رذیلۀ خود عمل می کنند و باز دروغ می گویند با اینکه می دانند دروغشان هویداست. غُل و زنجیر برای این است که نتوانند از عذاب بیرون آیند این چیزی جز اعمال و رفتار ایشان نیست که به صورت زنجیرهای اسارت برگردن و دست و پای ایشان نمایان می شود همانطور که در دنیا اسیر هوای نفس بودند در قیامت این اسارت تجسّم می یابد به این ترتیب هر دو گروه مستکبر و مستضعف به جزای اعمالشان می رسند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺استاد محمود الشحات انور
سوره ضحی ،نجم ،شمس ،الفاتحه
☸مقام بیات (نغمه دوکا)
✅ بسیارفنی ومناسب تقلید
Tajvid 21.mp3
9.47M
جلسه بیست و یکم
آموزش تجوید قرآن کریم توسط استاد علامی
کانال
امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر
https://eitaa.com/qoran_oghafemalayer
توضیح جلسات آموزش تجوید قرآن کریم
جلسه اول آموزش تجوید قرآن کریم
جلسه دوم آموزش تجوید قرآن کریم
جلسه سوم آموزش تجوید قرآن کریم
جلسه چهارم آموزش تجوید قرآن کریم
جلسه پنجم آموزش تجوید قرآن کریم
جلسه ششم آموزش تجوید قرآن کریم
جلسه هفتم آموزش تجوید قرآن کریم
جلسه هشتم آموزش تجوید قرآن کریم
جلسه نهم آموزش تجوید قرآن کریم
جلسه دهم آموزش قرآن کریم
جلسه یازدهم آموزش قرآن کریم
جلسه دوازدهم آموزش قرآن کریم
جلسه سیزدهم آموزش قرآن کریم
جلسه چهاردهم آموزش قرآن کریم
جلسه پانزدهم آموزش قرآن کریم
جلسه شانزدهم آموزش قرآن کریم
جلسه هفدهم آموزش قرآن کریم
جلسه هجدهم آموزش قرآن کریم
جلسه نوزدهم آموزش قرآن کریم
جلسه بیستم آموزش قرآن کریم
جلسه بیست و یکم آموزش قرآن کریم
جهت اطلاع از اخبار و عملکرد
ادارهاوقافوامورخیریهشهرستانملایر
👇👇👇کلیک کنید👇👇👇
📱رسانه رسمیادارهاوقافوامورخیریهملایر
اعضای محترم گروه اگه کسی خواست با هزینه کم چندین ختم قرآن برای اموات خودش رو فراهم کنه این کانال رو بهش معرفی کنید تا با ادمین کانال ارتباط بگیرند
در ضمن هر کس خواست هزینه بده برای وقف های قرآنی بازم این شخص رو به ادمین معرفی کنید.
نمونه های نیت وقفهای قرآنی
هزینه پایدار جهت ختم قرآن در شبهای خاص برای افراد مد نظر واقف.
هزینه پایدار جهت وقت آموزش قرآن کریم به افراد خای مختلف.
هزینه خاص جهت بر پایی جلسات قرآنی
و....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جرعهای از زلال قرآن
📖سوره مبارکه اسراء،۷۴_۷۵
💠 وَ لَوْلَا أَن ثَبَّتْنَاكَ لَقَدْ كِدتَّ تَرْكَنُ إِلَيْهِمْ شَيْئًا قَلِيلًا
*إِذًا لَّأَذَقْنَاكَ ضِعْفَ الْحَيَاةِ وَ ضِعْفَ الْمَمَاتِ ثُمَّ لَا تَجِدُ لَكَ عَلَيْنَا نَصِيرًا
💠 ﻭ ﺍﮔﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺛﺎﺑﺖ ﻗﺪم ﻧﻤﻰﺩﺍﺷﺘﻴﻢ، ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺑﻮﺩ ﺍﻧﺪﻛﻲ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﺘﻤﺎﻳﻞ ﺷﻮﻱ.(٧٤) ﺩﺭ ﺁﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﻭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺩﻭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻋﺬﺍﺏ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻣﻰﭼﺸﺎﻧﺪﻳﻢ ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺎ ﻳﺎﻭﺭﻱ ﻧﻤﻰﻳﺎﻓﺘﻲ .(٧٥)