eitaa logo
کلام معصومین علیهم السلام
1.8هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
423 ویدیو
84 فایل
کلام و ادعیه معصومین علیهم السلام شناسه مدیر @ASK110 کپی مطالب حلال اگر مقدور بود #صلوات ی برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت بفرمایید. https://rubika.ir/kalam_maesoumin
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ امتحان شیعیان در آخرالزمان 💚 امام‌صادق(علیه السلام)، درباره شدت فتنه های زمان غیبت می‌فرمایند: 🌸 «وَ اللَّهِ لَتُمَحَّصُن؛و اللَّهِ لَتُمَیَّزُنَّ؛ و اللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ؛حتَّى لَا یَبْقَى مِنْکُمْ إِلَّا الْأَنْدَر...» 🌼 «به خدا سوگند شما خالص میشوید. به خدا سوگند شما از یکدیگر_جدا می‌شوید.به خدا سوگند شما غربال خواهید شد. تا اینکه از شما شیعیان باقی نمیماند جز گروه بسیار کم و نادر. دراین میان کسانی نجات خواهندیافت که: خود را در زمان غیبت به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نزدیک و نزدیک‌تر کنند؛ خود را از رذایل‌اخلاقی پاک کنند و به صفات حسنه نیکو گردانند. ✍️ شناخت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و دعای فراوان برای سلامتی و ظهور ایشان، و ترک گناه و افزایش معرفت و آگاهی بخشیدن به دیگران و دستگیری از دیگران راه نجات در این دوران پر از فتنه است.» 📚منبع: بحارالانوار، ج۵، صفحه٢١۶ @kalam_maesoumin
🍈 علی علیه السلام : 🍊 وَ قَالَ (عليه السلام): جَاهِلُكُمْ مُزْدَادٌ وَ عَالِمُكُمْ مُسَوِّفٌ 🍎 نکوهش افراط و تفریط : و درود خدا بر او فرمود: نادان شما پرتلاش، و آگاهان شما تن پرور و كوتاهی ورزند 📚 ، ۲۸۳
💠امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: زن زیبایی را روز قیامت در دادگاه عدل الهی حاضر می‌کنند که به خاطر جمال و زیبایی خود به گناه افتاده است؛ می‌پرسند: چرا گناه کردی؟ در پاسخ می‌گوید: «خدایا! چون مرا زیبا آفریدی به این جهت به گناه آلوده شدم.» خداوند دستور می‌دهد حضرت مریم را می‌آورند، و به آن زن گفته می‌شود که تو زیباتر بودی یا مریم؟ در حالی که او را زیبا آفریدیم، اما، او به خاطر جمال خود فریب نخورد. آنگاه مرد صاحب جمالی را در دادگاه حاضر می‌کنند که بخاطر زیبایی خود به گناه آلوده شده است می‌گوید: «پروردگارا! مرا زیبا آفریدی و زنان به سوی من میل و رغبت پیدا کردند و مرا فریفتند و گرفتار گناه گشتم.» در این وقت یوسف علیه السلام را می‌آورند و به او می‌گویند: تو زیباتر بودی یا یوسف؟ ما به او جمال و زیبای دادیم ولی فریب زنان نخورد!! سپس صاحب بلا را می‌آورند که به خاطر بلاها و گرفتاری هایش معصیت کرده است. او هم می‌گوید: «خداوندا! بلاها و مصیبت‌ها را بر من سخت کردی لذا به گناه افتادم.» در این موقع ایوب علیه السلام را می‌آورند و به آن شخص می‌گویند: بلای تو سخت تر بود یا بلای ایوب؟ در صورتی که ما او را به بلای سخت مبتلا کردیم اما مرتکب گناه نشد.! بدین گونه راه عذر و بهانه بر گناهکاران بسته می‌شود. 📚 بحار: ج ۷، ص ۲۸۵ و ج ۱۲ ص ۳۴۱. ~~~~═══ 💫💫💫💫 @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : ألا و إنَّ اللّه َ حَرَّمَ الحَرامَ ، و حَدَّ الحُدودَ ، و ما أحَدٌ أغيَرَ مِن اللّه ِ ، و مِن غَيرَتِهِ حَرَّمَ الفَواحِشَ . بدانيد كه خدا حرام را ممنوع فرموده و حدود را مشخص كرده است و كسى غيرتمندتر از خدا نيست و از غيرت اوست كه زشت كاريها را حرام فرموده است. ( بحار الأنوار : ۷۶/۳۳۲/۱ ) @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ. کسى که [شب را] صبح کند و نسبت به سرنوشت مسلمانان [بى‌تفاوت بوده و] اهتمام به خرج ندهد، مسلمان نیست. الکافی: ج ۲، ص ۱۶۳ @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
نواصب در کلام فقهاء شیعه 1⃣: محقق حلی: متوفی 672 🔺«الناصب» و يعني به من يظهر العداوة و الشنآن لأهل البيت (عليه السلام)، و ينسبهم الى ما يقدح في العدالة، كالخوارج، و من ماثلهم. )1 🔸نواصب کسانی که دشمنی خود را با اهل البیت علیهم السلام اظهار بکند و مواردی را به اهل البیت علیهم السلام نسبت بدهند که باعث خدشه دار شدن عدالت شود مثل خوارج 2⃣: علامه حلی متوفی 726 🔺وليس الناصب إلّا من نصب العداوة لأئمة الدين كالخوارج)2 🔸ناصبی کسی نیست مگر اینکه دشمنی خود را با اهل البیت علیهم السلام علنی کند مثل خوارج 3⃣: شهید ثانی متوفی 965 🔺الناصب، و هو من نصب العداوة لأهل البيت عليهم السّلام أو لأحدهم، نطقا و تصريحا، أو لزوما ككراهة ذكرهم و نشر فضائلهم من حيث إنّها فضائلهم و العداوة لمحبّيهم بسبب محبّتهم.)3 🔸ناصبی کسی است که دشمنی خود را با همه اهل البیت علیهم السلام یا با یکی از آنان علنی کند چه به صورت زبانی یا تصریحی یا کنایه ای: مثل کراهت نام بردن اهل البیت علیهم السلام یا کراهت از نشر فضائل اهل البیت علیهم السلام از این جهت که فضلیت اهل البیت علیهم السلام است یا دشمنی با شیعیان به خاطر محبتشان به اهل البیت علیهم السلام 4⃣: مقدس اردبیلی متوفی 993 🔺وأمّا الناصب بمعنى المبغض والعدو لأهل البيت فهو كافر لان بغضهم (نعوذ بالله) كفر ، لأنّه إنكار للضروري)4 🔸ناصبی کسی است که مبغض و دشمن اهل البیت علیهم السلام باشد و چنین شخصی کافر است زیر بغض اهل البیت علیهم السلام کفر است چون انکار یکی از ضروریات دین است 5⃣: شیخ انصاری متوفی ۱۲۸۱ 🔺 العامة منهم ناصب ومنهم مستضعف ومنهم الواسطة بينهما والمحكوم بنجاسته بالاخبار والاجماع هو الأول دون الثانيين)5 🔸شیخ انصاری اهل سنت را به سه گروه تقسیم میکند : 1: ناصبی 2: مستضعف 3: واسطه بین مستضعف و ناصبی و فقط گروه اول یعنی ناصبی ها نجس میداند به دلیل احادیث و اجماع علماء شیعه بر این مطلب 👇نکته👇 اقوال زیادتری بودند که به خاطر طولانی نشدن عرض نکردم همین مقدار من باب مشت نمونه خروار عرض کردم: قبلا هم نظر صریح شیخ صدوق و شیخ طوسی علیهما الرحمه رو عرض کرده بودم 👈انشاءالله احادیث دال بر اسلام اهل تسنن را هم عرض میکنیم خدمت دوستان 📚منابع: 1: : المعتبر في شرح المختصر ج 2 ص766 2: الرسائل التسع ج1ص278 3: المقاصد العلية في شرح الرسالة الألفيةج1 ص141 4: جمع الفائدة والبرهان في شرح إرشاد الأذهان ج6 ص101 5:كتاب الطهارة ج 2 ص358
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب جمعه است یادت نکنم میمیرم 🛑..عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ ثُوَیْرٍ قَالَ: کُنْتُ أَنَا وَ یُونُسُ بْنُ ظَبْیَانَ وَ الْمُفَضَّلُ بْنُ عُمَرَ وَ أَبُو سَلَمَهَ السَّرَّاجُ جُلُوساً عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ، وَ کَانَ الْمُتَکَلِّمُ مِنَّا یُونُسَ وَ کَانَ أَکْبَرَنَا سِنّاً. فَقَالَ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاکَ، إِنِّی کَثِیراً مَا أَذْکُرُ الْحُسَیْنَ عَلَیهِ السَّلامُ، فَأَیَّ شَیْ‏ءٍ أَقُولُ؟ فَقَالَ: «قُلْ: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» تُعِیدُ ذَلِکَ ثَلَاثاً، فَإِنَّ السَّلَامَ یَصِلُ إِلَیْهِ مِنْ قَرِیبٍ وَ مِنْ بَعِید.» 🔰از «حسین بن ثُوَیر» نقل شده است: من و «یونس بن ظَبیان» و «مفضّل بن عمر» و «ابو سلمه سرّاج» نزد امام صادق (علیه‌السلام) نشسته بودیم. از بین ما، یونس که از همه ما بزرگتر بود، سخن می‌گفت. یونس به امام صادق (علیه‌السلام) عرض کرد: فدایتان شوم، من خیلی یاد امام حسین (علیه‌السلام) می‌افتم. (در چنین حالتی) چه بگویم؟ حضرت فرمودند: بگو: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» این را سه بار تکرار کن؛ چراکه سلام، به ایشان می‌رسد، چه از نزدیک و چه از دور.» 📚الكافي، ج۴، ص۵۷۵
📌عظمت مرازم‌بن‌حكيم و محمّد‌بن‌مصادف همسفر شدند تا به بیایند. وقتی به مدينه رسیدند، مرازم شد. در اين مدّت به مى‌رفت و مرازم را تنها مى‌گذاشت. وقتی امام (ع) از اين جريان آگاه شدند به محمدبن مصادف فرمودند: «پرستاری تو از بیمار، از خواندنت در بهتر است». 📚کلینی، کافی، ج۴، ص۵۴۵.
💠حدیث 🔸 امام صادق علیه السلام : زمانی که قائم قیام کند،سپاهی به قسطنطنیه فرستاده و هنگامی که آن سپاه به خلیج میرسد بر پاهای خود چیزی مینویسند و بر روی آب راه میروند. رومیها با دیدن این صحنه میگویند: اصحاب حضرت چنین اند، خودش چگونه است، آنوقت دروازه های شهر را باز کرده و سپاه وارد شهر شده و تا وقتی بخواهند در آنجا میمانند. 📚 الغیبه نعمانی/ص319 @kalam_maesoumin
📌مبارزه با همیشگی است. امام علیه السلام در منزل ، در مقابل سپاه حربن یزید ریاحی فرمود: هركس را ببیند كه خدا را كرده، پیمان خدا را شکسته، با پيامبر خدا(ص) مخالفت مي‏كند و در ميان مردم و ستم می کند، سپس با حرف و عمل بر ضد او نکند، سزاوار است كه خداوند آن كس را نيز به آن حاکم دچار سازد. 📚 طبری، تاریخ، ج۵، ص۴۰۳
فرق بین ایمان(تشیع)و اسلام(اهل تسنن)⁉️ 🛑سَأَلَ رَجُلٌ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام عَنِ الْإِسْلَامِ وَ الْإِيمَانِ مَا الْفَرْقُ بَيْنَهُمَا ... فَقَالَ- الْإِسْلَامُ هُوَ الظَّاهِرُ الَّذِي عَلَيْهِ النَّاسُ شَهَادَةُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ إِقَامُ الصَّلَاةِ وَ إِيتَاءُ الزَّكَاةِ وَ حِجُّ الْبَيْتِ وَ صِيَامُ شَهْرِ رَمَضَانَ فَهَذَا الْإِسْلَامُ وَ قَالَ الْإِيمَانُ مَعْرِفَةُ هَذَا الْأَمْرِ مَعَ هَذَا فَإِنْ أَقَرَّ بِهَا وَ لَمْ يَعْرِفْ هَذَا الْأَمْرَ كَانَ مُسْلِماً وَ كَانَ ضَالًّا . 🔰امام جعفرصادق سلام الله علیه فرمودند: اسلام همان اعتقاد آشکاری است که مردم بر آن هستند . یعنی گواهی به توحید خداوند متعال و نبوت پیامبر اکرم و برپا داشتن نماز و پرداخت زکات و انجام حج و روزه ماه رمضان ، این اسلام است . ولی ایمان عبارت است از اعتقاد به امامت اهل‌بیت سلام الله علیهم همراه با مبانی قبل (توحید، نبوت و.....) پس اگر فرد، به اسلام اقرار نمود و ولایت اهل‌بیت سلام الله علیهم را نشناخت ، مسلمان گمراه است. (مؤمن نخواهد بود) 📚:کافی جلد۲ صفحه ۲۵_۲۴ حدیث۴