۱. این جماعت غالبا حرفهای اصلیشان را صریح نمیزنند(یعنی جرأتش را ندارند) بلکه پیام را در قالب یک داستان یا یک آزمایش ذهنی طرح میکنند و با همین روش جهتگیری خاصی را به مخاطب القا میکنند.
۲. قرار دادن وحدت به عنوان ملاک سنجش درست و غلط همه چیز همیشه در پیامهایشان مشهود بوده اما در نهایت با این ملاک شیعیان و علمای معاصر را نقد میکردهاند اما این بار پا را فراتر گذاشته و یک کتاب حدیث را مورد نقد(بلکه توهین) قرار دادهاند.
۳. تفسیر عیاشی یک تفسیر روایی است و مضامین مورد اشاره آقایان هم اختصاص به این تفسیر ندارد بلکه در روایات اهل بیت علیهم السلام به وفور یافت میشود. در نتیجه این توهین در حقیقت به یک کتاب و یک نویسنده نیست بلکه توهین به ساحت گوینده آن روایات یعنی خود اهل بیت علیهم السلام است.
۴. معنا ندارد که بگوییم اهل سنت آنقدر نزد این جماعت اهمیت دارند که حتی اگر ائمه اطهار علیهم السلام هم چیزی در قدح ایشان فرموده باشند، ایشان را هم اسرائیلی معرفی میکنند بلکه اساس کار این جماعت یک پروژه برای تضعیف تشیع و سوق دادن جامعه شیعی به سوی بی دینی است و شعار وحدت فقط و فقط یک پوشش برای این شیطنت است.
۵. در پیشبرد این پروژه از هر فرصتی استفاده میکنند. اصرار کمیلی بر برجسته کردن سنی بودن حماس را هم باید در همین بافتار فهم کرد.
برای ماستمالی جسارتی که به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام کردهاند یک پیام به پیام قبلی پیوست کردهاند که بگویند ما با خود عقیده شیعه مشکل نداریم بلکه تنها با بیان آن از تریبونهای عمومی مشکل داریم
اما اولا دم خروستان بدجوری بیرون زده و با این ماستمالیهای همیشگی قابل پوشاندن نیست.
ثانیا تعریف آقایان از توهین شامل بیان هرگونه معارفی است که تشیع را از غیرشان متمایز کند.
ثالثا دایره عمومی و خصوصی را به تناسب جایی که حرف میزنند هوشمندانه هر بار تنگ و گشاد میکنند؛ یک بار مصداق عمومی تلویزیون ملی است یک بار منبر حرم رضوی یک بار منبر مسجد و حسینیه سر کوچه و گاهی حتی وقتی شرایط را مناسب ببینند میگویند حتی در کتاب تخصصی حوزوی هم نباید بحث امامت مطرح شود چون امکان عکس گرفتن و انتشار آن در فضای مجازی هست(مضمون سخن کمیلی در موسسه دکتر رهدار)
کلمه سواء
۱. این جماعت غالبا حرفهای اصلیشان را صریح نمیزنند(یعنی جرأتش را ندارند) بلکه پیام را در قالب یک د
چنانکه عرض شد مضامین روائی مورد هجمه، هیچ اختصاصی به کتاب عیاشی ندارد و در کتب رواییِ دیگر نیز وجود دارد. اما به همین بهانه بد نیست نگاهی به تجلیل رهبر معظم انقلاب حفظه الله ورعاه را نسبت به شیخ عیاشی رضوان الله تعالی علیه بیندازیم.
با یک سرچ دم دستی در سایت رهبر انقلاب:
1- در پیام به کنگرهی جهانی هزارهی شیخ مفید - 1372/01/28: مرحوم عیاشی را به عنوان استاد شیخ مفید و کسی که در ایجاد هویت مستقل شیعی و فقه شیعی نقش داشته مورد تجیلیل قرار دادهاند.
2- در بیانات پس از مراسم روضه حضرت امام حسن عسکری (ع) - 1382/02/20: تجلیل به عنوان عالمی که در بسط نفوذ تشیع تاثیر داشته است.
3- در بیانات در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی - 1374/09/13: در صدر علمایی که قدیمیترین حوزههای علمیه را در شرق جهان اسلام و ماوراء النهر دائر کردهاند از ایشان نام میبرند.
کلمه سواء
۱. این جماعت غالبا حرفهای اصلیشان را صریح نمیزنند(یعنی جرأتش را ندارند) بلکه پیام را در قالب یک د
❓ آیا اصل این داستان درست است یا دروغ؟
⬅️ ممکن است درست باشد و ممکن است دروغ باشد؛ اصلا مهم نیست. چرا که یک صهیونیست ممکن است بخواهد از هر چیزی سوءاستفاده کند. قرآن باشد روایت باشد یا هر چیز دیگر.
نکته مد نظر من اصل داستان نیست.
توضیح محل نزاع:
۱. یک جمله واحد ممکن است در بافتارهای متعدد معانی متنوعی داشته باشد؛ مثلا جمله(باران میبارد) ممکن است جایی خبر دادن از بارش باران باشد و در جای دیگر ابراز خوشحالی از برطرف شدن خشکی زمین و در جای دیگر هشدار به کسی که لباسهایش را روی بند پهن کرده و... پس آن چیزی که تعیین کنندهی معنای جدی کلام است بافتاری است که جمله در آن قرار گرفته است.
۲. اخوت فضایی است که همه عالم و آدم را در نسبت با معنای خاصی از وحدت(معنایی آکنده از التقاط و انحراف از مبانی دینی) میسنجد و همه جهان را از این منظر برچسب میزند.
۳. در این بافتار وقتی اشکال روایات تفسیر عیاشی "تند" بودن تعابیر نسبت به اهلسنت بیان شود بدیهی است که حکم امثال فی ما یجوز وفی ما لا یجوز واحد. یعنی در حقیقت اعتراض اصلی به هر روایتی است که در آن چنین معیاری باشد.
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
⏺ مرحوم آیة الله العظمی صافی گلپایگانی برجسته ترین شاگرد محقق بروجردی است. این فقیه بزرگ معاصر در کتاب «فخر دوران» صفحه 14 در شرح حال استادش آیة الله العظمی محقق بروجردی می نویسد:
✍🏻 « آن بزرگوار در حفظ حدود مكتب اهل بيت عليهمالسلام در برابر همين اشخاص كه [شیخ باقوری و شیخ شلتوت] به او كمال احترام را اظهار مىكردند از حق و موضعى تنازل نمىكرد؛ چنانكه وقتى شيخ شلتوت در تفسيرى كه مىنوشت در تفسير آيهى « وَ أَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلاٰمِ » سخن نابجايى گفته بود، در مقام ردّ بر او، به اينجانب امر فرمود تا جواب كافى و شافى طى رساله «حول الاستقسام بالازلام» نگاشتم و براى او ارسال كردند.»
✅ از مهم ترین مبانی فکری تقریب و وحدت مبتنی بر فقه جواهری دفاع همه جانبه از عقاید مکتب شیعه _حتی فروعات فقهی _ است. هر فکری که در صدد سکوت و کوتاه آمدن در مقابل مخالفین _ به بهانه های واهی وحدت و تقریب_ در مقابل شبهات مخالفین باشد، وحدتی نامنضبط و انحرافی است.
این برخورد را با ادعای کسانی که می گویند: «مرحوم بروجردی ده نفر مثل علامه امینی را فدای وحدت و تقریب می کند» را مقایسه کنید و عمق انحراف جریان های واداده وحدت نامنضبط را دریابید!
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از خبرگزاری فارس
مؤسسه علمی زحل و فعالیت های علمی، رسانه ای و حقوقی در خصوص یهود و صهیونیست ها
مؤسسه زحل با استفاده از کارشناسان ادیان، رسانه و حقوقی خود تا کنون هزاران سند از جنایات صهیونیست ها در جنگ با غزه را جمع آوری کرده و در اختیار مجامع مختلف قرار داده است.
همچنین این مؤسسه از طریق ارتباط با گروه های مقاومت در فلسطین و سایر کشور ها، مطالب دست اول را در کانال خود منتشر میکند.
آدرس کانال در ایتا
🪐 @Yahud_Bedoone_Rotoosh