eitaa logo
کلمه سواء
294 دنبال‌کننده
105 عکس
66 ویدیو
4 فایل
نقد سکولاریسم مضاعف (افکار التقاطی به نام انقلاب اسلامی) با منت پذیرای پیشنهاد و انتقادها هستم. @Moienoddin
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام یکی از اساتید بزرگوار: گل حرف شما آنجاست که اسلام نسبت به امامت اهل بیت لااقتضا و لابشرط است و این نیاز به توضیح دارد توضیح اسلام لا اقتضا نسبت به امامت اهل بیت علیهم السلام: یکی از ابجدیات عقاید شیعه این است که رسیدن به توحید راستین بدون پذیرش امامت ناممکن است؛ به دیگر سخن پذیرش امامت اهل بیت علیهم السلام شرط موحد شدن است. به تعبیر امام راحل قدس سره: "امام به معنای حکومت نیست، آن یک امام دیگری است و آن مسئله دیگری است. آن مساله، مسئله‌ای است که اگر او را کسی قبول نداشته باشد اگر آن ولایت کلی را قبول نداشته باشد، اگر تمام نمازها را مطابق با همین قواعد اسلامی شیعه هم بجا بیاورید باطل است، این غیر حکومت است آن در عرض اینها نیست، آن از اصول مذهب است، آنی است که اعتقاد به او لازم است و از اصول مذهب است."(سخنرانی عید غدیر؛ 02 شهریور 1365 http://emam.com/-/jGYUA5) اما در نگاه این دوستان، این باورها حرف‌های دست و پا گیر عده‌ای متکلم است و ولایت یک حقیقتی دارد که پذیرش و انکار امامت اهل بیت علیهم السلام در رسیدن به آن هیچ تاثیری ندارد. به تعبیر یکی از همین دوستان می‌توان سنی بلکه مسیحی و...بود اما به بالاترین درجات توحید و ولایت نائل شد.
لطفا به تقریر ایشان از ولایت توجه کنید و ببینید در این تقریر از ولایت مانند آنچه از مرحوم امام خمینی و دیگر علمای شیعه گفته شد، باور به ائمه اطهار علیهم السلام ضروری است یا لا اقتضا و علی السویه
و یا به این پرسش: آیا معیار سعادت و شقاوت ولایت است یا اعتقاد به امامت؟ این دوگانه مبتنی بر پذیرش معنایی از ولایت است که پذیرش و انکار امامت در آن هیچ اثری ندارد 👇
در پایان از همه‌ی سروران همراه به خاطر اطاله و ورود به مصادیق عذرخواهی می‌کنم. شقشقة هدرت ان شاء الله از این به بعد جز در موارد اضطراری به مصادیق اشاره نخواهم کرد؛ چون هدف من چیزی به جز تبیین امامت و نقد افکار نیست.
یشهد الله که هدف حقیر هرگز آزار برادرانی که آن‌ها را نقد می‌کنم نبوده و نیست. همه‌ی این برادران، مومن و انقلابی هستند و من اطلاع دارم که کارهای ارزنده‌ای نیز انجام می‌دهند که از همینجا دست تک تکشان را به خاطر کارهای خوبشان می‌بوسم. اما این تفکر، تفکر نادرستی است که به هسته‌ی سخت عقیده شیعی آسیب می‌زند. اگر ما پایه‌های اعتقادی درستی نداشته باشیم و عقاید درست را برای مردم تبیین نکنیم؛ مبارزه با استکبار هم از کمونیسم و... سردرخواهد آورد؛ مانند چپ‌های عدالتخواهی که خیلی زود در بغل لیبرالیسم غش کردند. اول ای جان دفع شر موش کن / وآنگهان در جمع گندم کوش کن
مقام معظم رهبری حفظه الله ورعاه: خب، مخالفت با انقلاب هم دوجور است: یک‌وقت صریحاً کسانی با انقلاب مخالفت میکنند -که این هم در حوزه وجود دارد، نه اینکه وجود نداشته باشد، ما بی‌اطّلاع نیستیم؛ حالا کسانی هستند صریحاً گوشه‌کنار [مخالفت میکنند]؛ البتّه کم هستند- یک‌وقت هست که نه، صریحاً با انقلاب مخالفت نمیشود، [بلکه] با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت میشود؛ روی اینها باید حسّاس بود. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=32763
کلمه سواء
مقام معظم رهبری حفظه الله ورعاه: خب، مخالفت با انقلاب هم دوجور است: یک‌وقت صریحاً کسانی با انقلاب م
قطعا امامت اهل بیت علیهم السلام یکی از پایه‌ای‌ترین و مهم‌ترین مبانی و مبادی اعتقادی این انقلاب است؛ که به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید روی آن‌ها حسّاس بود.
هدایت شده از ابو الحسنين 110
برخی از مخاطبین گرامی از پست ما سوء برداشت کرده اند در توضیح می گوییم: از دیدگاه ما بسیار روشن است که فقهای شیعه، خط اصیل و ادامه دهنده سبیل اهل بیت علیهم السلام و علمدار عترت محمدی هستند. پست ما هم در دفاع از فقیه بزرگ و شیخ شهید بود. از دیدگاه ما هر فکری که خلاف موازین فقه جواهری _ به عنوان معیار کلیدی فهم ثقلین_ و در تقابل با آن باشد، قطعا پرچم شیطان و طاغوت است.
کلمه سواء
در پاسخ به کنشگر وحدت که به حریم شیخ شهید خدشه نموده است می گویم: اگر شما هر پرچمی غیر پرچم اهل بیت
به گمانم اگر کسی قبل و بعد پیام‌ها را دیده باشد و به دنبال برچسب‌زنی هم نباشد؛ معنای حصر در جمله "تنها اهل بیت علیهم السلام سفینه نجات..." در فرسته برادر فاضلم جناب بهرامی روشن‌تر از خورشید در وسط ظهر است. این حصر برای نفی مکاتب و مذاهب و ادیان دیگر است نه خدای نکرده نفی ولایت فقیه که امتداد حقیقی مدرسه اهل بیت علیهم السلام است. عجیب است برخی سوءبرداشت‌ها
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 وحدت و ترویج مذهب اهل‌بیت دو کار بزرگ اردبیلی‌ها برای ایران ✏️ رهبر انقلاب: اردبیل یکی از آن نقاطی است که در تاریخ ما برجستگی‌هایی دارد؛ اردبیل حقّ بزرگی بر گردن ایران دارد. من در دیدار با مردم اردبیل چند سال پیش از این، آنجا خطاب به برادران و خواهران عرض کردم که اردبیلی‌ها دو کار بزرگ برای ایران کرده‌اند؛ یکی یک کار ملّی است، یکی یک کار مذهبی است. کار ملّی عبارت بود از وحدت کشور؛ یعنی این یکپارچگی و وحدتی که شما امروز در ایران می‌بینید، کار صفویّه است؛ این از اردبیل شروع شد... کار مذهبی هم اشاعه‌ی مذهب اهل‌بیت بود. ۱۴۰۲/۰۵/۲۲ 🌷 دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای با رهبر انقلاب 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از مجتمعنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشهد[الرضا]، موج های آبی قم، سرای ایرانی جالب اینجاست که مشهد، به لحاظ مسائل زیست محیطی از مناطق پر آب کشور محسوب نشده و آب، همواره یکی از مسائل اصلی شهر مشهد بوده است. نکتۀ جالب دیگر این است که استدلال اولیۀ ساخت 6 مجتمع آبی در مشهد، اسکان بیشتر زائر در مشهد و تقویت اقتصاد زیارت در این شهر بوده است. جالب اینجاست که در تحلیل وبر از سرمایه داری، سرمایه داری هرچند در آغاز وابسته به پروتستانتیسم است، اما در ادامه از آن منفک می شود و با سازوکار خودش ادامه می یابد.
هدایت شده از حامد کاشانی
در نگاه جریان افراطی که خیال می‌کند تقریرش از وحدت تنها نسخه‌ی شفابخش است، دوران صفویه که مکتب اهل بیت علیهم‌السلام را ترویج می‌کردند، جملگی‌ تحجر و انحطاط بود. آنها ترویج مذهب تشیع را خلاف نگاه تمدنی و وحدت جهان اسلام می‌دانند در حالی‌ که در پیام رهبر معظم انقلاب به مردم اردبیل، یکی از دو کار برجسته صفویه «اشاعه‌ی مذهب اهل‌بیت» است. اگر این جملات را غیر از رهبر معظم انقلاب گفته بود، از همه جانب بر او می‌تاختند و او را به ضدیت با ولایت فقیه متهم می‌ساختند و در برابر کلمات ایشان در این‌باره که ترویج مذهب اهل بیت علیهم السلام را آن هم با مدح، جزو خدمات صفویه و مردم اردبیل میداند، چاره‌ای جز کتمان و سکوت ندارند. الحمدلله رب العالمین إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوٓا حج - 38 پ.ن؛ پیام رهبر معظم انقلاب و تأکید چندباره‌ی ایشان درباره اهمیت تبلیغ و اشاعه‌ی مذهب اهل بیت، در تاریخ ۲۲ مرداد امسال (۱۴۰۲) در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای اردبیل بیان شده است.
کلمه سواء
مشهد[الرضا]، موج های آبی قم، سرای ایرانی جالب اینجاست که مشهد، به لحاظ مسائل زیست محیطی از مناطق پر
صدق عنوان "شیعی" بر یک جامعه، در گرو محوریت داشتن حجت مفترض الطاعه الهی در آن جامعه است. تبلیغ سفر به مشهد برای تفریح و بازار یا هر چیز دیگری به جز زیارت حضرت رضا علیه السلام دقیقا به معنای تلاش برای تغییر جایگاه محوری حرم مطهر است. مشکل اینجاست که حوزه در بهترین حالت خودش را موظف به پاسخ به شبهات مستقیم پیراامامتی می‌داند اما گویا نسبت به امور اجتماعی که محوریت امام را مخدوش می‌کند برای خود رسالتی قائل نیست. سلام و رضوان خدا بر روح پاک امام خمینی
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 سخنان ٤٩ سال پیش رهبر انقلاب در خصوص کنگره جهانی اربعین 🔻چهل و نه سال پیش، یعنی زمانی که هنوز مراسم اربعین، به شکوه امروز شکل نگرفته بود، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۲ مصادف با روز جمعه ۲۰ صفر سال ۱۳۹۴ هجری قمری در جریان سلسله جلساتی در مسجد امام حسن (ع) در مشهد مقدس که به شرح و تفسیر خطبه‌های نهج‌البلاغه اختصاص داشت، به‌مناسبت تقارن با شب اربعین حسینی، تحلیلی تاریخی و جامع از چرایی اهمیت زیارت اربعین ارائه دادند. این بیانات را به شرح زیر می‌خوانیم: 🔹می‌دانید یکی از علائم ایمان زیارت اربعین است؟ بنده نمی‌دانم این روایت چقدر صحیح است، اصراری هم ندارم که بگویم معنای این روایت همین است که من گمان کرده‌ام، واقعش هم این است که احتمال می‌دهم معنایش یکی از شقوق و احتمالات دیگری باشد که در این زمینه بیان می‌شود؛ امّا اگر این احتمال هم که من می‌گویم باشد، مؤیّد فراوانی دارد؛ «زیارة الاربعین». 🔸شیعه یک جمع متفرقی بود. یک جامعه‌ای بود که در یک جا، در یک مکان زندگی نمی‌کردند. در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند، اطراف و اکناف بلاد. اما یک روح در این کالبد متفرق و در این اجزا متشتت در جریان بود. 🔹مثل دانه‌های تسبیح یک رشته و یک نخ همه این‌ها را به هم وصل می‌کرد. چه بود آن رشته؟ رشته اطاعت و فرمانبری از مرکزیت تشیع، از رهبری عالی تشیع یعنی امام. همه این رشته‌ها به آنجا متصل می‌شد. قلبی بود که به همه اعضا فرمان می‌داد. و به این ترتیب تشیع یک سازمان و یک تشکیلاتی بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند اما بودند کسانی که از حال همه با خبر بودند. اطاعت و فرمانبری آنها به حساب بود، فریاد زدنشان از روی دستور بود، سکوتشان بر طبق نقشه بود. 🔸همه چیزشان با حساب بود. فقط یک عیبی کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر می‌دیدند. اهل یک شهر، شیعیان یک منطقه البته یکدیگر را می‌دیدند. اما یک کنگره جهانی لازم بود برای شیعیان روزگار ائمه (ع). 🔹این کنگره جهانی را معین کردند. وقتش را هم معین کردند. گفتند در این موعد معین در آن کنگره هر کس بتواند شرکت کند. آن موعد روز اربعین است و جای شرکت، سرزمین کربلا است. چون روح شیعه روح کربلایی است‌، روح عاشورایی است. در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است. شیعه هر جا که هست دنباله‌روی عاشورای حسین است. این هم که می‌بینی همه جا این تپش‌هایی که در شیعه مشهود شده‌، از آن مرقدِ پاک ناشی شده. این شعله‌هایی بوده که از آن روح مقدس و پاک و از آن تربت عالی مقدار سرکشیده. به جان‌ها و روح‌ها رسیده. انسان‌ها را به گلوله‌های داغی تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده. 🔸بنابراین مسئله اربعین یک مسئله مهمی است‌، اربعین یعنی میعاد شیعیان در یک کنگره بین‌المللی و جهانی برای سرزمینی که خودش خاطره‌انگیز است آن سرزمین‌. سرزمین خاطره‌ها است‌، خاطره‌های باشکوه‌، خاطره‌های عزیز، سرزمین شهدا، مزار کشته‌شدگان راه خدا، اینجا جمع بشوند تشیع‌، پیروان تشیع و دست برادری و پیمان وفاداری هر چه بیشتر بدهند. 🔹اگر امروز هم بتوانند شیعیان آن سرزمین پاک و مقدس را یک چنین میعادی قرار بدهند. البته بسیار کار بجا و جالبی خواهد بود و همین دنباله‌گیری از راهی است که از ائمه هدی (ع) به ما ارائه دادند. 🔻سخنرانی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) / مشهد ۲۴ اسفند ۱۳۵۲ 🔴 👇 @bidariymelat