eitaa logo
معارف الثقلین
102 دنبال‌کننده
111 عکس
321 ویدیو
30 فایل
بسم الله تعالی قال رسول الله صل الله علیه و آله إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ اَلْحَوْضَ
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: 🍁 إِنْ قَدَرْتُمْ أَنْ لَا تُعْرَفُوا فَافْعَلُوا وَ مَا عَلَیْکَ إِنْ لَمْ یُثْنِ عَلَیْکَ النَّاسُ وَ مَا عَلَیْکَ أَنْ تَکُونَ مَذْمُوماً عِنْدَ النَّاسِ إِذَا کُنْتَ عِنْدَ اللَّهِ مَحْمُوداً. 🔹 اگر می‌توانید طوری زندگی کنید که هیچ کس شما را نشناسد، پس چنین کنید. و چه اشکالی دارد اگر کسی از مردم تو را تمجید و ثناگویی نکند، و هیچ مانعی ندارد که حتی اگر مردم تو را نکوهش کنند، در صورتی که پیش خدا پسندیده باشی. 📚 بحارالانوار جلد۶۷ صفحه۱۰۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان تجربه نزدیک به مرگ یک جوان _ حاج آقا دارستانی بسیار زیبا و تاثیر گذار
💎قال رسول الله صل الله علیه و آله و سلم : ✉اَقرَبُکُم غَدا مِنّى فِى المَوقِفِ اَصدَقُکُم لِلحَدیثِ وَاَدَّاکُم لِلاَمانَةِ وَاوفاکُم بِالعَهدِ وَاَحسَنُکُم خُلقا وَاَقرَبُکُم مِن النّاسِ؛ ✍نزدیک ترین شما به من در قیامت، راستگوترین، امانتدارترین، وفادارترین به عهد، خوش اخلاق ترین و نزدیک ترین شما به مردم است. 📚بحارالأنوار، ج75، ص94، ح12 🕋 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
mpdf.pdf
475.1K
تحقیقی پیرامون توطئه نبرد خرافی آرماگدون که توسط یهود برای توجیه جنایات خود ساخته ، تا جنگ بزرگ قرقیسیا که در روایات ما به آن اشاره شده است در هر حال در صورت وقوع این نبرد که بین دو گروه باطل شکل میگیرد کشنده و کشته شونده هر دو اهل آتش (جهنم) هستند
14_DAHA358-Hashemi Nejad- hadis onvan basri_(www.Rasekhoon.net).mp3
4.75M
بیان حدیث عنوان بصری توسط عالم جلیل القدر هاشمی نژاد حفظه الله تعالی
🌺قال الامام المتقین امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب صلوات الله و سلامه علیه : 🌷عِبَادَ اللَّهِ إِنَّكُمْ وَ مَا تَأْمُلُونَ مِنْ هَذِهِ الدُّنْيَا أَثْوِيَاءُ مُؤَجَّلُونَ وَ مَدِينُونَ مُقْتَضَوْنَ أَجَلٌ مَنْقُوصٌ وَ عَمَلٌ مَحْفُوظٌ، فَرُبَّ دَائِبٍ مُضَيَّعٌ وَ رُبَّ كَادِحٍ خَاسِرٌ. وَ قَدْ أَصْبَحْتُمْ فِي زَمَنٍ لَا يَزْدَادُ الْخَيْرُ فِيهِ إِلَّا إِدْبَاراً وَ لَا الشَّرُّ فِيهِ إِلَّا إِقْبَالًا وَ لَا الشَّيْطَانُ فِي هَلَاكِ النَّاسِ إِلَّا طَمَعاً، فَهَذَا أَوَانٌ قَوِيَتْ عُدَّتُهُ وَ عَمَّتْ مَكِيدَتُهُ وَ أَمْكَنَتْ فَرِيسَتُهُ. اضْرِبْ بِطَرْفِكَ حَيْثُ شِئْتَ مِنَ النَّاسِ، فَهَلْ تُبْصِرُ إِلَّا فَقِيراً يُكَابِدُ فَقْراً أَوْ غَنِيّاً بَدَّلَ نِعْمَةَ اللَّهِ كُفْراً أَوْ بَخِيلًا اتَّخَذَ الْبُخْلَ بِحَقِّ اللَّهِ وَفْراً أَوْ مُتَمَرِّداً كَأَنَّ بِأُذُنِهِ عَنْ سَمْعِ الْمَوَاعِظِ وَقْراً؟ 1. وصف جامعه مسخ شده مسلمين: ✍بندگان خدا شما و آنچه از اين دنيا آرزومنديد، مهمانانى هستيد كه مدّتى معيّن براى شما قرار داده شده، بدهكارانى هستيد كه مهلت كوتاهى در پرداخت آن داريد، و اعمال شما همگى حفظ مى شود، چه بسيارند تلاشگرانى كه به جايى نرسيدند، و زحمتكشانى كه زيان ديدند. در روزگارى هستيد كه خوبى به آن پشت كرده و مى گذرد، و بدى بدان روى آورده، پيش مى تازد، و طمع شيطان در هلاكت مردم بيشتر مى گردد. هم اكنون روزگارى است كه ساز و برگ شيطان تقويت شده، نيرنگ و فريبش همگانى، و به دست آوردن شكار براى او آسان است. به هر سو مى خواهى نگاه كن آيا جز فقيرى مى بينى كه با فقر دست و پنجه نرم مى كند يا ثروتمندى كه نعمت خدا را كفران كرده و با بخل ورزيدن در اداء حقوق الهى، ثروت فراوانى گرد آورده است يا سركشى كه گوش او از شنيدن پند و اندرزها كر است؟ 🌷أَيْنَ أَخْيَارُكُمْ وَ صُلَحَاؤُكُمْ وَ أَيْنَ أَحْرَارُكُمْ وَ سُمَحَاؤُكُمْ وَ أَيْنَ الْمُتَوَرِّعُونَ فِي مَكَاسِبِهِمْ وَ الْمُتَنَزِّهُونَ فِي مَذَاهِبِهِمْ؟ أَ لَيْسَ قَدْ ظَعَنُوا جَمِيعاً عَنْ هَذِهِ الدُّنْيَا الدَّنِيَّةِ وَ الْعَاجِلَةِ الْمُنَغِّصَةِ وَ هَلْ [خُلِّفْتُمْ] خُلِقْتُمْ إِلَّا فِي حُثَالَةٍ لَا تَلْتَقِي إِلَّا بِذَمِّهِمُ الشَّفَتَانِ اسْتِصْغَاراً لِقَدْرِهِمْ وَ ذَهَاباً عَنْ ذِكْرِهِمْ؟ فَ «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ». ظَهَرَ الْفَسَادُ فَلَا مُنْكِرٌ مُغَيِّرٌ وَ لَا زَاجِرٌ مُزْدَجِرٌ، أَ فَبِهَذَا تُرِيدُونَ أَنْ تُجَاوِرُوا اللَّهَ فِي دَارِ قُدْسِهِ وَ تَكُونُوا أَعَزَّ أَوْلِيَائِهِ عِنْدَهُ، هَيْهَاتَ لَا يُخْدَعُ اللَّهُ عَنْ جَنَّتِهِ وَ لَا تُنَالُ مَرْضَاتُهُ إِلَّا بِطَاعَتِهِ. لَعَنَ اللَّهُ الْآمِرِينَ بِالْمَعْرُوفِ التَّارِكِينَ لَهُ وَ النَّاهِينَ عَنِ الْمُنْكَرِ الْعَامِلِينَ بِهِ. 2. عبرت گفتن از دنيا: ✍كجايند خوبان و صالحان شما، كجايند آزاد مردان و سخاوتمندان شما، كجايند پرهيزكاران در كسب و كار، كجايند پاكيزگان در راه و رسم مسلمانى؟ آيا جز اين است كه همگى رخت بستند و رفتند و از اين جهان پست و گذران و تيره كننده عيش و شادمانى گذشتند مگر نه اين است كه شما وارث آنها بر جاى آنان تكيه زديد، و در ميان چيزهاى بى ارزش قرار داريد كه لب هاى انسان به نكوهش آن مى جنبد تا قدر آنها را كوچك شمرده و براى هميشه يادشان فراموش گردد. پس در اين نگرانى ها بايد گفت: «انا لله و انا اليه راجعون». فساد آشكار شد، نه كسى باقى مانده كه كار زشت را دگرگون كند، و نه كسى كه از نافرمانى و معصيت باز دارد. شما با چنين وضعى مى خواهيد در خانه قدس الهى و جوار رحمت پروردگارى قرار گيريد و عزيزترين دوستانش باشيد هرگز خدا را نسبت به بهشت جاويدانش نمی توان فريفت، و جز با عبادت، رضايت او را نمى توان به دست آورد. خدا لعنت کند آنانی را كه امر به معروف مى كنند و خود ترك مى نمايند، و نهى از منكر دارند و خود مرتكب آن مى شوند. 📚خطبه ۱۲۹ نهج البلاغه 🔷️🔶️🔷️🔶️🔷️ پناه می برم به خدا از اینکه که مشمول نفرین امام علی علیه السلام شویم ولی از باب تذکر به خودم و تدبر و اندیشه دوستان ارسال میکنم امید که خداوند متعال ما را از گناهان ، خطاها و لغزشها بازدارد 🤲رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَ إِسْرَافَنَا فىِ أَمْرِنَا وَ ثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَ انْصرُْنَا عَلىَ الْقَوْمِ الْکَفِرِینَ
🌺مولی الموحدین امیر المؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله و سلامه علیه پس از جنگ صفّين در سال 37 هجرى در كوفه ايراد فرمود :  🌷أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ الْوَفَاءَ تَوْأَمُ الصِّدْقِ وَ لَا أَعْلَمُ جُنَّةً أَوْقَى مِنْهُ وَ مَا يَغْدِرُ مَنْ عَلِمَ كَيْفَ الْمَرْجِعُ، وَ لَقَدْ أَصْبَحْنَا فِي زَمَانٍ قَدِ اتَّخَذَ أَكْثَرُ أَهْلِهِ الْغَدْرَ كَيْساً وَ نَسَبَهُمْ أَهْلُ الْجَهْلِ فِيهِ إِلَى حُسْنِ الْحِيلَةِ. 🌷مَا لَهُمْ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ، قَدْ يَرَى الْحُوَّلُ الْقُلَّبُ وَجْهَ الْحِيلَةِ وَ دُونَهَا مَانِعٌ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ وَ نَهْيِهِ فَيَدَعُهَا رَأْيَ عَيْنٍ بَعْدَ الْقُدْرَةِ عَلَيْهَا وَ يَنْتَهِزُ فُرْصَتَهَا مَنْ لَا حَرِيجَةَ لَهُ فِي الدِّينِ. 👈پرهيز از حيله و نيرنگ: ✍اى مردم وفا همراه راستى است، كه سپرى محكم تر و نگهدارنده تر از آن سراغ ندارم. آن كس كه از بازگشت خود به قيامت آگاه باشد خيانت و نيرنگ ندارد. امّا امروز در محيط و زمانه اى زندگى مى كنيم كه بيشتر مردم حيله و نيرنگ را، زيركى مى پندارند، و افراد جاهل آنان را اهل تدبير مى خوانند. چگونه فكر مى كنند، خدا بكشد آنها را. ✍چه بسا شخصى تمام پيش آمدهاى آينده را مى داند، و راه هاى مكر و حيله را مى شناسد ولى امر و نهى پروردگار مانع اوست، و با اينكه قدرت انجام آن را دارد آن را به روشنى رها مى سازد، امّا آن كس كه از گناه و مخالفت با دين پروا ندارد از فرصت ها براى نيرنگ بازى، استفاده مى كند. 📚خطبه 41 نهج البلاغه
✅هرکسي لایق این نیست که عشق اهل بيت در قلبش جاي گيرد 💎 امام صادق صلوات الله علیه مي فرمايند:  ✉رحم اللَّه شيعتنا خلقوا من فاضل طينتنا و عجنوا بماء ولايتنا يحزنون لحزننا و يفرحون لفرحنا ✍خدا رحمت كند شيعيان ما را كه از زيادى گل ما بوجود آمده و با آب ولايت (و محبّت) ما خمير شده ‏اند، در غم ما غمگين و در شادى ما شادمانند. ✅بايد قدر این محبت را بدانيم. خيلي از افراد مي دانند اهل بيت حق هستند ولي در دلشان عشقي به آنها ندارند. 👈مباحثه علامه امینی ومفتی اعظم مکه ✍علامه اميني در کتاب شريف الغدير با احاديث اهل سنت حقانيت حضرت علي عليه السلام را ثابت مي کند که اگر کسي ، اين کتاب را در عربستان داشته باشد خودش و خانواده اش را مي سوزانند. علامه اميني مي گويد:روزی براي جمع آوري اين کتاب در ماه مبارک رمضان به مکه رفتم و قصد داشتم يک هفته در مکه و يک هفته در مدينه بمانم چون بيشتر به من اجازه نمي دادند. در مکه به کتابخانه بزرگي مراجعه کردم (ايشان مسافر بودند و نمازشان هم شکسته بود  و روزه هم نداشتند). کتابهايي راکه  مي خواستند مطالعه کنند برداشتند و تا مي خواستند مطالعه کنند اذان گفت و کتابخانه براي اقامه نماز تعطيل شد. کتاب ها را قسمتي گذاشتند تا فردا براي مطالعه بردارند. نگاه علامه اميني به مفتي اعظم عربستان که امام جماعت مسجدالحرام بودند افتاد و مفتی اعظم نیز علامه را ديدند و اسم ايشان را پرسيدند و متوجه شدند از علماي شيعه هستند و گفتند: شما ايراني هستيد؟ علامه عرض کردند : بله . گفتند: ايراني ها وقتي به اينجا مي آيند به طواف کعبه مي روند و اعمال به جا مي آورند، شما آمده ايد کتاب مي خوانيد؟ علامه عرض کردند: من آمده ام از احاديث شما استفاده کنم. مفتی اعظم گفت: کجا اسکان داريد؟ علامه آدرس را گفتند. مفتي اعظم گفتند:مادر همين کتابخانه اتاقي داريم که علما وقتي به اينجا مي آيند آنجا مطالعه مي کنند. شما هم اينجا باشيد و وقتی مايل بوديد بياييد و از کتابها استفاده کنيد وهروقت مايل بوديد به طواف کعبه برويد و ما را هم دعا کنيد. علامه خيلي خوشحال شدند. فرداي آن روز علامه اميني مشغول مطالعه بودند که مفتي اعظم با طبخي از غذا نزد ايشان امدند. علامه که احساس گرسنگی مي کردند اول خوشحال شدند ولي بعد فکر کردند من روزه نيستم و ايشان روزه اند. چطور غذا تناول کنم. وقتي مفتي اعظم به نزد ايشان رسيدند دو ظرف غذا در طبخ بود و به علامه گفتند: بسم الله وشروع کنيد. علامه پرسيدند :آيا شما بيماري وکسالتي داريد که نتوانسته ايد روزه بگيريد؟ گفتند : خیر. علامه پرسيدند: شما که مسافر نيستيد و ساکن مکه هستيد چه عذر شرعي داريد روزه نگرفته ايد؟ مفتي گفت: آقاي اميني من با خواندن همه اين کتاب هايي که شما بخاطر خواندن انها از ايران به اينجا امده ايد به يک نتيجه رسيدم. علامه اميني پرسيدند: چه نتيجه اي؟ مفتي گفت: اينکه من متوجه شدم هر کس علي ابن ابي طالب شما را قبول نداشته باشد، حج ، نماز، روزه و اعمال ديگرش قبول نيست و ارزشي ندارد. علامه عرض کردند: شما شيعه هستيد و تقيه مي کنيد ؟مفتي گفت : خير، من سني هستم. علامه گفت: شما که مي دانيد محبت علي عليه السلام شرط قبولي اعمال است چرا شيعه نشديد؟ مفتي گفت: اقاي اميني مي خواهم شيعه باشم ولي هر کاري انجام مي دهم مهر علي در دلم جاي نمي گيرد. 🤲الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ ✍سپاس خدا را که ما را از کسانی قرار داد که به ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) و ائمه اطهار (صلوات الله علیهم اجمعین) تمسک می‌جویند 🤲الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَ كَمَالَ دِينِهِ وَ تَمَامَ نِعْمَتِهِ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَم‏ ✍سپاس خداى را كه مقرر فرموده كمال دين و تماميت نعمت خود را بر ولايت حضرت امير المؤمنين على بن ابى طالب كه بر او درود و سلام باد 🕋 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
🌺قال الإمامُ الصّادقُ صلوات الله و سلامه علیه : 🌷يا مَعْشرَ الأحْداثِ ، اتَّقوا اللّه َ و لا تَأتوا الرُّؤَساءَ ، دَعُوهُم حتّى يَصيروا أذْنابا ، لا تَتّخِذوا الرِّجالَ وَلائجَ مِن دونِ اللّه ِ ، أنا و اللّه ِ خيرٌ لَكُم مِنهُم . ثُمّ ضَربَ بيدِهِ إلى صدرِهِ ✍اى گروه جوانان! تقوای الهی پیشه کنید و نزد رياست پيشگان [بى لياقت ] نرويد. وا گذاريدشان [و خودتان بزرگ باشيد] تا آنان [از رياست بيفتند و ] به دنباله رو تبديل شوند. مردان [غير الهى] را به جاى خداوند همراز خود نگيريد. به خدا سوگند كه من براى شما از آنان بهترم. آنگاه با دست خود به سينه اش زد. 📚نور الثقلين : 2 / 191 / 69
🌷 امام صادق صلوات الله و سلامه علیه فرمودند : ✍ المؤمنُ مَن طابَ مَكْسبُهُ ، وحَسُنتْ خَليقَتُه ، وصَحَّتْ سَريرَتُهُ ، وأنْفقَ الفَضلَ مِن مالِهِ ، وأمْسكَ الفَضلَ مِن كلامِهِ . ☘ مؤمن كسى است كه درآمدش حلال و پاك باشد و اخلاقش نيكو و باطنش درست؛ زيادى مالش را انفاق كند و زيادى گفتارش را نگه دارد. 📖 الكافي ، ج۲ ، ص۲۳۵ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✍ تقوا چیست؟ 🔹شخصی از عابدی پرسید: تقوا را برایم توصیف کن. 🔸عابد گفت: اگر در زمینی که پر از خار و خاشاک بود، مجبور به گذر شدی، چه می‌کنی؟ 🔹شاگرد گفت: پیوسته مواظب هستم و با احتیاط راه می‌روم تا خود را حفظ کنم. 🔸عابد گفت: در دنیا نیز چنین کن! 🔹تقوا همین است؛ از گناهان کوچک و بزرگ پرهیز کن و هیچ گناهی را کوچک مشمار، زیرا کوه‌ها با آن عظمت و بزرگی از سنگ‌های کوچک درست شده‌اند.
🌺 قال مولی الموحدین ، امام المتقین و آیت الله العظمی امیر المؤمنین علي ابن ابیطالب صلوات الله و سلامه علیه :  🌷عَلَيكَ بِالآخِرَةِ تَأتِكَ الدُّنيا صاغِرَةً ؛ ✍تو بفکر آخرتت باش ، دنیا ذلیلانه به تو روی می آورد 📚غررالحکم ج 2603 ص 144
※  بِسْــمِ اللهِ الرَّحْــمٰنِ الرَّحیـــمْ ※ 💎 امام‌صادق‌علیه‌السّلام: 💫شما شیعیان ☄نوری دارید که در دنیا با آن شناخته می‌شوید. 💥هرگاه یکی از شما دیگری را می‌خواهد ببوسد، بر جای آن نور در پیشانی بوسه زند. 📚 کافی، ج۲ ✾اَللّـٰهُمَّ‌عَجـِّـلِ‌لوَلــیِّکَ‌اَلْفـَـرَجْ✾
❤بسم الله الرحمن الرحیم ❤ ادب یعنی چی ؟! 📝امام جواد عليه السلام: ✅الاْدَبُ عِنْدَ النّاسِ النُّطْقُ بِالْمُسْتَحْسَناتِ لا غَيْرُ، وَ هذا لا يُعْتَدُّ بِهِ ما لَمْ يُوصَلْ بِها إلي رِضَااللهِ سُبْحانَهُ، وَ الْجَنَّةِ، وَ الاْدَبُ هُوَ أدَبُ الشَّريعَةِ، فَتَأدَّبُوا بِها تَكُونُوا أُدَباءَ حَقّاً ✍رعایت ادب در نزد مردم نیکو سخن گفتن است در حالیکه چنین نیست و این معنی حاصل نمی شود مگر اینکه رضای الهی و بهشت بوسیله آن بدست آید و ادب همانا ادب شریعت است (عمل به احکام خداوند در قرآن کریم و فرمایشات اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله وسلامه علیهم اجمعین) پس خود را به آن تادیب کنید آنچنانکه شایسته است ارشاد القلوب ديلمي، ص 160 🔷️توضیح اینکه پیامبر رحمت صل الله علیه و آله و سلم وقتی میفرمایند : إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ یعنی من مبعوث شده ام تا مکارم اخلاق را ( که در گذشته هم بوده) آنرا تکمیل کنم هدف از بعثت انبیاء الهی در این نکته حاصل می شود که آنها آمده اند تا اخلاق را در جامعه تحکیم نمایند و با توجه به حدیث قبل این معنا بدست می آید که فردی متخلق به اخلاق الهی است که بیشتر به احکام و اوامر الهی و فرمایشات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  آنچنانکه شایسته است عمل نماید 🔷️🔷️بسیاری این شبهه را مطرح می کنند که تو آدم خوبی باش به دین من چکار داری ، دین افیون توده هاست یا انسانیت بزرگترین دین است یا انسانیت برترین دین است و ... در حقیقت آنها از مفهوم واژه ای بصورت مغلوب شده استفاده می کنند که این خود یک نوع تحریف معانی است و اینگونه شعار دادن در حقیقت طبل تو خالی است و محتوایی ندارد چراکه بایست توجه داشت اولا اخلاق در پرتو عمل به شریعت بدست می آید نه غیر از آن دوماً آنکس که احکام الهی را زیر پا میگذارد و می گوید که من اخلاق مدار هستم و آزارم به کسی نمیرسد در حقیقت به نحو  واضح و روشن دروغ می گوید مثلا اگر کسی حجاب را رعایت نکند و بگوید دلت پاک باشه در حالیکه با بی حجابی خود موجبات سلب آرامش و غیظ شهوت عده ای را فراهم آورد یا اگر کسی به احکام دین مثل نماز و روزه و خمس و زکات و حج و امر به معروف و نهی از منکر بی توجه باشد  و بگوید مردم را مورد اذیت و آزار قرار نمی دهم،  همین کفایت می کند و ... اما اگر کسی نماز میخواند و رعایت حدود شریعه را حسب ظواهر انجام میدهد اما باز به آزار و ایذاء مردم میپردازد مثلا دروغ می گوید ، در کسب و کار حرام وارد می شود رعایت عفت نفس در باب شهوات نمی کند بداند یا عبادت در او ملکه تقوا (یعنی خودداری نفس از آنچه که بر وی جایز نیست) در او ایجاد نکرده یا اینکه عبادت او وجه الله ندارد یعنی عبادتش برای هدفی غیر از خداوند بنا شده و فاقد اثر است و می تواند شبهه ریاء ، دروغ ، ریاست طلبی و ... داشته باشد که همه اینها نیز در تضاد با اخلاق است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درمان قند خون ،رماتیسم و کم خونی شدید در طب اسلامی
🌷کلمات اهل بیت علیهم‌السلام داروی دردهای انسان‌های حق‌جوست فقط باید با شناخت مخاطب و زمانه و شرايط، داروی متناسب انتخاب نمود. ⭐️به این کلمه احیاگر بنگرید: 🌺قيلَ لِلصـادِقِ صلوات الله و سلامه علیه : 🌷عَلى ماذا بَنَيْتَ أَمْرَكَ؟ فَقالَ عليه السلام: عَلى أَرْبَعَةَ أَشْياءَ: عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلى لايَعْـمَلُهُ غَيرى فَاجْتَهَدْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ مُطَّلِعٌ عَلىَّ فَاسْتَحْيَيْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزقى لايَاكُلُهُ غَيرى فَا طْمَانَنْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اخِرَ أَمْرى الْمَوتُ فَاسْتَعْدَدتُ ✍به امام صادق عليه‌السلام گفتند: كار خود را به چه اساسى استوار ساخته‌اى؟ فرمودند: بر چهار بنيان: 🚩 دانستم كه عمل مرا كسى ديگر انجام نمى دهد پس تلاش نمودم. 🚩 دانستم كه خداى بر من آگاه است پس حيا كردم. 🚩دانستم كه روزى مرا ديگرى نمى‌خورد پس آرام گرفتم. 🚩 دانستم كه پايان كار من مرگ است پس براى آن آماده شدم. 📚بحارالانوار، جلد ۷۸، صفحه ۲۲۸
※  بِسْــمِ اللهِ الرَّحْــمٰنِ الرَّحیـــمْ ※ 💎قال امیرالمومنین علیه السلام : ✉️احْمِلْ نَفْسَكَ مَعَ أَخِيكَ عِنْدَ صَرْمِهِ عَلَی الصِّلَةِ وَ عِنْدَ صُدُودِهِ عَلَی اللُّطْفِ وَ الْمُقَارَبَةِ وَ عِنْدَ تَبَاعُدِهِ عَلَی الدُّنُوِّ وَ عِنْدَ جُرْمِهِ عَلَی الْعُذْرِ حَتَّی كَأَنَّكَ لَهُ عَبْدٌ وَ كَأَنَّهُ ذُو نِعْمَةٍ عَلَيْكَ وَ إِيَّاكَ أَنْ تَضَعَ ذَلِكَ فِي غَيْرِ مَوْضِعِهِ أَوْ تَفْعَلَهُ مَعَ غَيْرِ أَهْلِه‏ 💎آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام میفرمایند: ✍️با دوست خود چنین باش⬇️ ✅️ که خود را وادار کنی که هنگام گسستن با او پیوند کنی ✅️و هنگام کناره گیری اش به او لطف کرده و نزدیک گردی ✅️و هنگام دوری به او نزدیک شوی ✅️و هنگام جرم و بد کاری معذورش داری تا بدان حد که گویا تو بنده او هستی و او حق نعمت بر تو دارد ☑️اما بر حذر باش که این رفتار نابجا نباشد، ☑️یا اینکه با کسی که اهلیت چنین رفتاری را ندارد این گونه رفتار کنی. 📚تصنیف غرر / حدیث ۹۶۳۰ ✾اَللّـٰهُمَّ‌عَجـِّـلِ‌لوَلــیِّکَ‌اَلْفـَـرَجْ✾
.※  بِسْــمِ اللهِ الرَّحْــمٰنِ الرَّحیـــمْ ※ 💎امام حسين (علیه السلام ) فرمودند: ✉️«إِيّاك اَنْ تَكُونَ مِمّنْ يَخَافُ عَلَى الْعِبَادِ مِنْ ذُنُوبِهِمْ وَيَاْمَنُ الْعُقُوبَةَ مِنْ ذَنْبِهِ». ⬅️«مبادا از كسانى باشى كه از گناه ديگران بيمناكند، و از كيفر گناه خود آسوده خاطرند». 📚تحف العقول، ص۲۷۳ ✾اَللّـٰهُمَّ‌عَجـِّـلِ‌لوَلــیِّکَ‌اَلْفـَـرَجْ✾
‎🍃🍂🌺🍂🍃 ✍شخصی به محضر امام جواد صلوات الله و سلامه علیه رسید عرض کرد: چرا به حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) «مُنتَظَر» گفته می شود؟ امام جواد صلوات الله و سلامه علیه در جوابفرمودند: زیرا در غیبت او، عده ای مسلمان خالص انتظار حضرتش را می کشند.. 📚كمال‌الدين، ج 2، ص 72 اللهم عجل لولیک الفرج 🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سبب غائب شدن امام زمان کیست؟ 🔸آیة الله میلانی ‌‌🌼 الّلهُـمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَــرَج 🌼
حدیث عنوان بصری.pdf
1.2M
حدیث عنوان بصری.pdf حدیثی بسیار مهم در سیر و سلوک معنوی از عنوان بصری که در دیدار با امام جعفر صادق صلوات الله و سلامه علیه بیان راهنمایی و ارشاد می نماید حدیث مذکور بسیار مورد تاکید سید علی قاضی طباطبایی رحمه الله علیه به شاگردان خود بوده ، لذا متعلمین به حدیث یادشده ارج نهاده و مطالعه و عمل نمایند
🌺 وَ عَنْ أَبِي إِسْمَاعِيلَ قَالَ: قُلْتُ لِلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ  إِنَّ اَلشِّيعَةَ عِنْدَنَا كَثِيرٌ فَقَالَ هَلْ يَعْطِفُ اَلْغَنِيُّ عَلَى اَلْفَقِيرِ وَ يَتَجَاوَزُ اَلْمُحْسِنُ عَنِ اَلْمُسِيءِ وَ يَتَوَاسَوْنَ قُلْتُ لاَ قَالَ لَيْسَ هَؤُلاَءِ شِيعَةً إِنَّمَا اَلشِّيعَةُ مَنْ يَفْعَلُ هَذَا ✍از ابی اسماعیل نقل شده است که به امام صادق علیه السلام گفتم شیعیان در منطقه ما بسیارند امام صادق صلوات الله و سلامه علیه در جواب فرمود : آیـا توانـگر آنان بر فقیر مهر می ورزد؟ و نیکوکار از بدکار می گذرد؟ و مواسات و بذل و بخشش مالی دارند؟ گفت: خیر. حضرت فرمود: اینان شیعه نیستند. شیعه کسی است که چنین باشد. 📚بحارالأنوار، جلد ۷۱، صفحه۳۱۳
✍حداقل سالی یک‌بار این عمل را انجام دهیم... ✨ امام صادق علیه السلام فرمودند: 🔸 هرکس تسبیحات حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را بگوید، به این صورت: ابتدا ۳۴ مرتبه «الله اکبر»‏ بعد ۳۳ مرتبه «سبحان الله»‏ و سپس ۳۳ مرتبه «الحمدلله»‏ 🔸 و بعد بگوید: «لَا إِلَهَ إِلَّا الله إِنَّ الله وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً لَبَّیْکَ رَبَّنَا لَبَّیْکَ وَ سَعْدَیْک اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلَی أَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ وَ عَلَی ذُرِّیَّةِ مُحَمَّدٍ وَ السَّلَامُ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ وَ رَحْمَةُ الله وَ بَرَکَاتُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ التَّسْلِیمَ مِنَّا لَهُمْ وَ الِایتِمَامَ بِهِمْ وَ التَّصْدِیقَ لَهُمْ رَبَّنَا آمَنَّا وَ صَدَّقْنَا وَ اتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاکْتُبْنا مَعَ الشَّاهِدِینَ اللَّهُمَّ صُبَّ الرِّزْقَ عَلَیْنَا صَبّاً صَبّاً بَلَاغاً لِلْآخِرَةِ وَ الدُّنْیَا مِنْ غَیْرِ کَدٍّ وَ لَا نَکَدٍ وَ لَا مِنْ مَنِّ أَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ إِلَّا سَعَةً مِنْ رِزْقِکَ وَ طَیِّباً مِنْ وُسْعِکَ مِنْ یَدِکَ الْمَلْأَی عَفَافاً لَا مِنْ أَیْدِی لِئَامِ خَلْقِکَ إِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ اللَّهُمَّ اجْعَلِ النُّورَ فِی بَصَرِی وَ الْبَصِیرَةَ فِی دِینِی وَ الْیَقِینَ فِی قَلْبِی وَ الْإِخْلَاصَ فِی عَمَلِی وَ السَّعَةَ فِی رِزْقِی وَ ذِکْرَکَ بِاللَّیْلِ وَ النَّهَارِ عَلَی لِسَانِی وَ الشُّکْرَ لَکَ أَبَداً مَا أَبْقَیْتَنِی اللَّهُمَّ لَا تَجِدُنِی حَیْثُ نَهَیْتَنِی وَ بَارِکْ لِی فِیمَا أَعْطَیْتَنِی وَ ارْحَمْنِی إِذَا تَوَفَّیْتَنِی إِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ»‏ 🔸 خداوند تمام گناهان او را می‌بخشد و او را از همان‌روز و ساعت و ماه و سالش، تا یک سال، از فقر و تنگدستی و دیوانگی و جذام و پیسی و از بد مردن و از هر بلایی که از آسمان به زمین فرود می‌آید، در امان نگه می‌دارد و به خاطر این، برایش گواهی اخلاص در کارش با ثواب آن تا روز قیامت - و البته، ثواب آن بهشت است - نوشته می‌شود. ❓راوی سوال می‌کند: آیا این همه ثواب برای او در مقابل گفتن این ذکر در هر روز از روزهای سال است؟ 🔸 حضرت فرمودند: نه! این (ثوابها) برای گفتن فقط یک بار در سال است که برای او نوشته می‌شود و او را تا همان روز و ساعت و ماه در سال آینده اش کفایت می‌کند. ═══✼🍃✨🍃✼══ 📚 بحارالانوار ج ۸۳ ص ۶ 🕊┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄
مستضعف کیست...؟ عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ عَنِ اِبْنِ مُسْكَانَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : مَنْ عَرَفَ اِخْتِلاَفَ اَلنَّاسِ فَلَيْسَ بِمُسْتَضْعَفٍ . 📚الکافي , جلد 2 , صفحه 405 امام صادق عليه السّلام فرمود: هر كه اختلاف مردم [در دین و مذهب] را بشناسد، پس دیگر مستضعف نیست. ⚜عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنِ اِبْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ اِبْنِ رِئَابٍ عَنْ زُرَارَةَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنِ اَلْمُسْتَضْعَفِ فَقَالَ هُوَ اَلَّذِي لاَ يَسْتَطِيعُ حِيلَةً يَدْفَعُ بِهَا عَنْهُ اَلْكُفْرَ وَ لاَ يَهْتَدِي بِهَا إِلَى سَبِيلِ اَلْإِيمَانِ لاَ يَسْتَطِيعُ أَنْ يُؤْمِنَ وَ لاَ يَكْفُرَ قَالَ وَ اَلصِّبْيَانُ وَ مَنْ كَانَ مِنَ اَلرِّجَالِ وَ اَلنِّسَاءِ عَلَى مِثْلِ عُقُولِ اَلصِّبْيَانِ . الکافي , جلد 2 , صفحه 404 و نيز زراره گويد: از حضرت باقر عليه السلام از مستضعف پرسيدم‌؟ فرمود او كسى است كه چاره و راهکاری كه بوسيلۀ آن كفر را از خود دور كند نتواند و چاره‌ و راهکاری ندارد كه راه ایمان را بیابد، نتواند كه مؤمن شود، و نه كافر گردد، فرمود: و آنها كودكانند و هر كه از مردان و زنان كه عقلشان چون عقل كودكان است.