eitaa logo
معارف الثقلین
109 دنبال‌کننده
77 عکس
270 ویدیو
26 فایل
بسم الله تعالی قال رسول الله صل الله علیه و آله إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ اَلْحَوْضَ
مشاهده در ایتا
دانلود
🕯 قَالَ الِامَامُ الحُسَین سَیِّد الشُّهَداء اَفضَلُ صَلَواتُ اللهِ وَ سَلامُهُ عَلَیهِ وَ عَلَی مُحَمَّدِِ وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم : 🗞 اِنّا لِلّهِ وَاِنّا اِلَيْهِ راجِعُونَ وَعَلَى الاِْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاُْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ، وَلَقَدْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللّه ِ صلي الله عليه و آلهيَقُولُ: اَلْخِلافَةُ مُحَرَّمَةٌ عَلى آلِ اَبى سُفيانَ.  ✍امام حسين عليه السلام(در پاسخ به پيشنهاد مروان بن حكم كه با يزيد بيعت كن) فرمود:  در اين صـورت بايد گفت: انا للّه و انا اليه راجعون و فاتحه اسلام را خواند زيرا امّت اسلام گرفتار چوپانى همانند يزيد شده است و من خودم از رسول خدا صلي الله عليه و آله شنيدم كه مى فرمود: خـلافت بر آل ابوسـفيان حـرام است. 📚 موسوعة كلمات الامام الحسين عليه السلام 285، ح252. 🕯 قَالَ الِامَامُ الحُسَین سَیِّد الشُّهَداء اَفضَلُ صَلَواتُ اللهِ وَ سَلامُهُ عَلَیهِ وَ عَلَی مُحَمَّدِِ وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم :  🗞 أَلا وَاِنَّ الدَّعِـىَّ ابْنَ الدَّعِـىِّ قـَدْ تَرَكَنى بَيْنَ السِلَّةِ وَالذِّلَةِ، وَهَيْهاتَ لَهُ ذلِكَ مِنّى! هَيْـهاتَ مِنَّـاالذِّلَّـةِ!! أَبَى اللّه ُ ذلِكَ لَنا وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَ حـُجـُورٌ طَهُرَتْ وَ جـُدُودٌ طابَتْ، اَنْ يُؤْثِرَ طاعَةَ اللِّئامِ عَلى مَصارِعِ الْكِرامِ. ✍امام حسين عليه السلام(در روز عاشورا) فرمود:  آگاه باشيد اين حرام زاده پسر حرام زاده ما را ميان شمشير كشيده و خوارى (بيعت) قرار داده ولى خوارى و ذلّت از ما بدور است، ما و ذلّت هرگز!! خداوند و پيامبرش و مؤمنان و دامنهاى پاك و دودمان پاكيزه براى ما نپسنديدند كه فرمان بردارى از پست فطرتان را بر جنگ با عزّت برگزينيم .  📚موسوعة كلمات الامام الحسين عليه السلام 425، ح412
📚سخن عزراییل (صلوات الله و سلامه علیه و علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم) بسیار تکان دهنده... شهید دستغیب (رحمةالله علیه) در کتاب “داستانهای شگفت” حکایتی درباره اهمیت زیارت_عاشورا آورده اند که خلاصه آن چنین است: یکی از علمای نجف حدود یکصد سال پیش، در خواب حضرت عزراییل را می بیند. پس از سلام می پرسد: از کجا می آیی؟ ملک الموت می فرماید: از شیراز! روح مرحوم میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم. شیخ می پرسد: روح او در چه حالی است؟ عرزاییل می فرماید: در بهترین حالات و بهترین باغهای عالم برزخ. خداوند هزار ملک را برای انجام دستورات شیخ قرار داده است. آن عالم پرسید: آیا برای مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد به چنین مقامی دست یافته است؟ فرمود: نه! گفتم: آیا برای نماز جماعت و بیان احکام! فرمود: نه! گفتم پس برای چه؟ فرمود: برای خواندن زیارت عاشورا. نقل است که مرحوم میرزا، سی سال آخر عمرش زیارت عاشورا را ترک نکرد و هر روز که به سبب بیماری یا امر دیگری نمی توانست بخواند، نایب می گرفت. 📗“داستان های شگفت،  حکایت ۱۱۰” 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️ عبارت «هل مِن ناصر یَنصُرُنى» که به امام حسین (علیه السلام) منسوب است، در منابع حدیثی و تاریخى دقیقاً به همین صورت نقل نشده اما با تفاوت‌هایى بصورت زیرآمده است: ۱ - در آغاز نبرد؛هنگامی که دو سپاه روبروی هم قرارگرفتند، امام حسین( علیه السلام) فرمود: «أَمَا مِنْ مُغِیثٍ یُغِیثُنَا لِوَجْهِ اللهِ؟ أَمَا مِنْ ذَابٍّ یَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ الله؟»؛  «آیا دادرسى نیست که براى رضاى خدا به داد ما برسد؟ آیا دفاع‌کننده‌اى نیست که از حریم رسول خدا دفاع کند؟». ✅ که به دنبال آن، حرّ بن یزید ریاحی ازسپاه یزید جداشد و به امام حسین(علیه السلام) پیوست و به شهادت رسید. ۲ - وقتی که امام حسین(علیه السلام) دید که جوانان بنی هاشم و همه پیروانش شهید شدند تصمیم گرفت که خود به نبرد دشمن برود، پس چنین فرمود : «هَلْ مِنْ ذَابٍّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ الله ؟ هَلْ مِنْ مُوَحِّدٍ یَخافُ اللهَ فِینا هَلْ مِنْ مُغِیثٍ یَرْجو اللهَ بِإِغاثَتِنا هَلْ مِنْ مُعِینٍ یَرْجو مَا عِنْدَ اللهِ فِی إِعانَتِنا»؛  «آیا کسى هست که از حرم رسول خدا دفاع کند؟ آیا خداپرستى هست که درباره ما از خداوند بترسد؟ آیا دادرسى هست که به امید پاداش خداوندى به فریاد ما برسد؟ آیا یاورى هست که به امید آنچه نزد خدا است ما را یارى کند؟». ✅این‌جا فرد دیگری به یاری حضرت نیآمد و امام غریبانه به شهادت رسید. شیعه ۱۳۸۵ سال داغدار مصیبت کربلاست و حدود ۱۱۸۶ سال از غیبت امام منتظر مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف میگذرد و این ندا را پاسخ نمی دهد که بایست به یاری امام خود بشتابد و او را غریب و تنها و منتظر باقی گذارده است
پاداش‌گریه‌بر‌اباعبدالله‌الحسین‌علیه‌السلام ▪️ حضرت امام صادق عليه‌السلام می‌فرمایند: ‌✔️ هیچ گریه‌کننده‌ای برای حسین علیه‌السلام گریه نمی‌کند، ☑️ مگر این‌که به فاطمه علیهاالسلام نیکی و احسان کرده ☑️ و ایشان را در عزاداری برای حسین یاری نموده ☑️ و رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله را یاری کرده ☑️ و حقّ ما اهل‌بیت علیهم‌السلام را ادا کرده باشد.  کامل الزيارات، ص ۱۶۸
‍ 🚨شک انداختن در دستگاه عزاداری امام حسین علیه السلام شغل شیاطین است :: 🔹 ابن قولویه روایت کرده است که حضرت زینب سلام الله علیها از امیر المومنین علیه السلام روایت کرده است که در هنگام احتضار از وقائع عاشورا صحبت نمودند و سپس فرمودند: أنَّ إبليس ـ لعنه الله ـ في ذلك اليوم يطِيرُ فَرحاً فيَجول الأرض كلّها بشياطينه وعَفارِيتِه فيقول : يا معاشِرَ الشّياطين قد أدركنا مِن ذُريّة آدم الطّلبة وبلغنا في هَلاكهم الغاية وأورثناهم النّار إلاّ مَن اعتصَمَ بهذه العِصابة ، فاجعلوا شغلكم بتشكيك النّاس فيهم وحملهم على عَداوتهم ، وإغرائهم بهم وأوليائهم حتّى تستحكمـ[ـوا] ضَلالة الخلق وكفرهم ، ولا ينجو منهم ناج... «به درستی که ابلیس در این روز (بعد از واقعه کربلا) حول زمین پرواز می‌کند در حالی که شادمان است و تمامی شیاطین و اجنه خبیث را جمع می‌کند و می‌گوید: ای گروه شیاطین! همانا که ما انتقام و طلب خود را از ذریه آدم گرفتیم و مردم را اهل جهنم کردیم مگر کسی که در این مصیبت گریه کند و به دوستی آل محمد (صلی الله علیه و آله) پایدار باشد. پس تا می‌توانید مردم را به شک اندازید و از این مصیبت باز دارید، تا زحمت من به هدر نرود.» نام کتاب : كامل الزيارات - نویسنده : ابن قولويه القمي جلد : 1 صفحه : 278
😭 احادیث بکاء بر مصائب ارباب 🔅امام رضا جل شانه: ای پسر شبیب اگر به اندازه ای بر حسین صلوات الله علیه گریه کنی که اشکهایت بر گونه هایت بچکد خداوند تمام گناهان تو را که مرتکب شده ای چه کوچک و چه بزرگ چه کم یا چه زیاد می آمرزد. 📚 بحار الانوار، ج٤٤، ص٢٨٦ . امام صادق جل جلاله فرمود:گریه و بی تابی برای انسان مکروه است، جز برای حسین بن علی ، که موجب اجرو پاداش است. 📚 کامل الزیارات، باب ۳۲، ص ۱۰۷ .   امام صادق علیه السلام فرمود: «هرکس که نزد او از حسین یاد شود و به اندازه بال مگسی از چشمانش اشک جاری شود، ثواب او بر عهده خدای عزوجل است و خدای متعال به کمتر از بهشت برای او راضی نمی‌شود. 📚 کامل الزیارات،باب ۳۲، ص ۱۰۷ . امام باقر (جل جلاله ومقامه ) می‌فرماید:هر مؤمنی که برای کشته شدن حسین اشک بریزد تا بر گونه اش جاری شود، خداوند او را در غرفه‌های بهشتی جای می‌دهد که مدتی طولانی در آنها ساکن باشد. کامل الزیارات، باب ۳۲، ص ۱۱۱ .
💎[علل الشرائع] الطَّالَقَانِیُّ عَنِ الْجَلُودِیِّ عَنِ الْجَوْهَرِیِّ عَنِ ابْنِ عُمَارَةَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: قُلْتُ لَهُ أَخْبِرْنِی عَنْ أَصْحَابِ الْحُسَیْنِ وَ إِقْدَامِهِمْ عَلَی الْمَوْتِ فَقَالَ إِنَّهُمْ کُشِفَ لَهُمُ الْغِطَاءُ حَتَّی رَأَوْا مَنَازِلَهُمْ مِنَ الْجَنَّةِ فَکَانَ الرَّجُلُ مِنْهُمْ یُقْدِمُ عَلَی الْقَتْلِ لِیُبَادِرَ إِلَی حَوْرَاءَ یُعَانِقُهَا وَ إِلَی مَکَانِهِ مِنَ الْجَنَّةِ . 🔹 پدر ابو عماره می گوید: به امام جعفر صادق علیه السّلام گفتم: مرا از اینکه چرا یاران امام حسین علیه السّلام برای شهید شدن اقدام نمودند آگاه کن. فرمود: پرده از جلوی چشم آنان به گونه ای کنار رفت که جایگاه خویش را در بهشت دیدند. لذا بعضی از ایشان در شهید شدن بر دیگری سبقت می‌گرفت تا زودتر به حوریه ای که در انتظار او است برسد و او را در آغوش بگیرد و به جایگاه خود در بهشت برود. 📖علل الشرائع، ج ۱ ،ص ۲۱۸، باب ۱۶۳،ح۱ 📖بحارالانوار، ج۴۴،ص۲۹۷،ح۱
آیت الله العظمی و الکبری کیست؟! مَا لِلَّهِ آیَهًٌْ أَکْبَرُ مِنِّی مَا لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ آيَةٌ هِیَ أَكْبَرُ  مِنِّی حضرت امیرالمومنین علی‌ابن‌ابیطالب صلوات‌الله‌علیه فرمودند: خدا را آیتی (نشانه‌ای) بزرگتر از من نیست! کافی جلد۱ صفحه۲۰۷ مناقب جلد۳ صفحه۹۸ تأويل‌الآيات‌الظاهرة جلد۱ صفحه۷۳۳ بصائرالدرجات جلد۱ صفحه۷۶ تفسیرالقمی جلد۱ صفحه۳۰۹ تفسیرالقمی جلد۲ صفحه۱۳۲ تفسیرالقمی جلد۲ صفحه۴۰۱ البرهان‌فی‌تفسیرالقرآن جلد۳ صفحه۱۵ البرهان‌فی‌تفسيرالقرآن جلد۴ صفحه۲۳۶ البرهان‌فی‌تفسیرالقرآن جلد۴ صفحه۶۸۱ البرهان‌فی‌تفسيرالقرآن جلد۵ صفحه۵۶۵ تفسیرنورالثقلین جلد۲ صفحه۲۹۴ تفسیرنورالثقلین جلد۵ صفحه۱۵۸ تفسیرنورالثقلین جلد۵ صفحه۴۹۱ تفسيرالصافی جلد۴ صفحه۷۹ تفسیرالصافی جلد۵ صفحه۲۷۳ تفسيرکنزالدقائق‌وبحرالغرائب جلد۶ صفحه۳۳ تفسیرکنزالدقائق و بحرالغرائب جلد۱۴ صفحه۹۵ مجموعةنفیسةفی‌تاریخ‌الأئمة جلد۱ صفحه۱۶۵ بحارالانوار جلد۲۳ صفحه۲۰۶ بحارالانوار جلد۳۶ صفحه۱ بحارالانوار جلد۹۹ صفحه۱۴۰ امام صادق صلوات‌الله‌علیه در زیارت مولانا امیرالمومنین صلوات‌الله‌علیه فرمودند: اَلسَّلاَمُ عَلَيْکَ يَا آيَةَ اَللَّهِ الْعُظْمَى! سلام بر آیت عظمای خداوند! المزارالکبير جلد۱ صفحه۲۰۵ اقبال‌الأعمال جلد۲ صفحه۶۰۸ المزارللشهیدالأوّل جلد۱ صفحه۸۹ زادالمعاد جلد۱ صفحه۲۶۵ زادالمعاد جلد۱ صفحه۴۷۷ بحارالانوار جلد۹۷ صفحه۳۷۳ سلمان‌محمدی (فارسی) در آخر حدیثی طولانی خدمت مولا امیرالمومنین صلوات‌الله‌علیه عرض کرد: وَ اَللَّهِ اَلْآيَةُ اَلْعُظْمَى وَ اَلْمُعْجِزُ اَلْبَاهِرُ به خدا قسم شما آیت عظمای پروردگار و معجزه‌ی حیرت‌انگیز هستید! المحتضر جلد۱ صفحه۱۲۹ مدینةمعاجزالأئمة جلد۱ صفحه۵۴۹ بحارالانوار جلد۲۷ صفحه۳۳ و رسول خدا صلی‌‌الله‌‌علیه‌‌و‌آله‌‌وسلم درباره‌ی امیرالمومنین علی علیه‌السلام فرمودند: إِنَّهُ الْآيَةُ اَلْكُبْرَى او آیت کبری خداوند است! الأمالی‌للصدوق جلد۱ صفحه۳۱ إثبات‌الهداة جلد۳ صفحه۵۴ روضةالواعظین جلد۱ صفحه۱۰۰ بشارةالمصطفی‌لشیعةالمرتضی جلد۱ صفحه۱۵۳ بهجةالنظر جلد۱ صفحه۴۷ البرهان‌فی‌تفسیرالقرآن جلد۲ صفحه۲۳۹ البرهان‌فی‌تفسيرالقرآن جلد۵ صفحه۴۲۱ بحارالانوار جلد۳۸ صفحه۹۳ نوادرالاخبار جلد۱ صفحه۱۲۲ و در حدیثی حضرت مولانا امیرالمومنین صلوات‌الله‌علیه فرمودند: َاَنَا الْآيَةُ اَلْعُظْمَى وَ اَلْمُعْجِزُ اَلْبَاهِرُ من آیت عظمای خداوند و معجزه‌ی حیرت‌انگیز هستم! بحارالانوار جلد۵۴ صفحه۳۳۶
آیت العظمی فقط حیدر کراراست
امام صادق علیه‌السلام فرمودند: حضرت عیسی‌بن‌مریم علیه‌السلام بر روستایی گذر کرد که ساکنان و پرندگان و چهارپایانش همگی مرده بودند. ایشان فرمود: بدانید اینان به سبب عذابی مرده‌اند؛ چون اگر جدای از هم مرده بودند، همدیگر را دفن کرده بودند. حواریون عرض کردند: ای روح‌الله و کلمه‌ی خدا! از خداوند بخواه آنان را برای ما زنده کند؛ تا ما را از کرده‌ی خود آگاه سازند؛ و ما از چنین کرداری دوری جوییم. حضرت علیه‌السلام از پروردگارش چنین خواست و در آن دم از آسمان به وی ندا رسید که آنان را ندا ده. حضرت عیسی علیه‌السلام شب‌هنگام بر بلندی ایستاد و فرمود: ای ساکنان روستا! در آن هنگام یکی از آنان به حضرت علیه‌السلام پاسخ داد: گوش به فرمان تو هستم ای روح‌الله و کلمه‌ی خدا! حضرت عیسی علیه‌السلام فرمود: وای بر شما! چه کرده‌اید؟! عرض کرد: طاغوت‌پرستی و دنیادوستی با ترس اندک و آرزوی بلند و غفلت‌ورزی در لهو و لعب. فرمود: دنیادوستی شما چگونه بود؟ عرض کرد: همچون فرزندی که مادرش را دوست بدارد. چون به ما رو کرد، خشنود و خوشحال و شاد شدیم. و چون از ما روی گرداند، گریان و نالان شدیم. فرمود: طاغوت‌پرستی شما چگونه بود؟ عرض کرد: اطاعت از اهل معصیت. فرمود: سرانجام کارتان چگونه بود؟ عرض کرد: شب را در تندرستی خوابیدیم و صبح هنگام در هاویه بودیم. فرمود: هاویه چیست؟ عرض کرد: سجّین. فرمود: سجّین چیست؟ عرض کرد: کوهی است از گدازه؛ که تا به روز قیامت بر ما شعله‌ور است. فرمود: شما چه گفتید و به شما چه گفته شد؟ عرض کرد: گفتیم ما را به دنیا بازگردان تا زهد پیشه کنیم! به ما گفته شد دروغ می‌گویید! فرمود: وای بر تو! چرا در میان آنان کسی جز تو با من سخن نگفت؟! عرض کرد: ای روح‌الله! آنان در دستان فرشتگانی درشت‌خو و سخت‌گیر به لگام‌هایی از آتش دهانه شده‌اند. من (در دنیا) در میان آنها بودم، اما از آنها نبودم. از این رو چون عذاب فرود آمد، مرا نیز با آنان در میان گرفت. اکنون من با تار مویی بر لبه‌ی دوزخ آویخته شده‌ام و نمی‌دانم که در آن واژگون می‌شوم یا از آن رهایی می‌یابم! آنگاه حضرت عیسی علیه‌السلام رو به حواریون کرد و فرمود: ای دوستان خدا! خوردن نان خشک با سنگ نمک و خوابیدن در زباله‌دان‌ها در صورت سلامتی دنیا و آخرت، بسیار نیک‌تر است. تفسیراهل‌بیت‌علیهم‌السلام ج۱۸ ص۳۴۸ کافی ج۱ ص۳۱۸
سر شکستن یکی از اصحاب جلیل القدر سیدالشهدا حضرت عابس بن ابی شبیب شاکری علیه السلام که در روز عاشورا جامه از تن خارج کرد و فرمود : «حُبُ الحُسِیْن اَجِنَنْی » و با شمشیر برسر خود کوبید. 《 ﺛﻢ ﻣﺸﻲ ﺑﺎﻟﺴﻴﻒ ﻣﺼﻠﺘﺎ ﻧﺤﻮﻫﻢ ﻭﺑﻪ ﺿﺮﺑﺔ ﻋﻠﻲ ﺟﺒﻴﻨﻪ》 📓مقتل الحسین علیه السلام ، سید عبدالرزاق الموسوی، صفحه ۲۵۱ 📓نفس المهموم ، انتشارات دارالحجه البیضاء ، صفحه ۲۵۵ 📓مقتل ابی مخنف ، صفحه ۲۸۳
سر شکستن حضرت زینب سلام الله علیها 🔳سرهای مقدس را آوردند. در حالی که سر مبارک امام حسین علیه السّلام مانند ماه تابان ، پیش روی آن ها و شبیه ترین خلق به رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلّم بود. محاسن مبارک ، سیاه و قدری از خضاب بیرون آمده بود و صورت آن حضرت مانند گِردی ماهی که طلوع کرده بود بر روی نیزه به این سو و آن سو می چرخید در این هنگام : ✳️«پس زینب متوجه شد و سر برادرش را دید. پس پیشانی اش را به لبۀ محمل کوبید تا آنجائی که دیدم خون را که از زیر مقنعه اش خارج می شد و با سوز دل اشاره به سر مبارک نموده و فرمودند: ️ ای ماه نو! چون به کمال رسیدی ، خسوف تو را فرا گرفت و پنهان شدی. 📓بحارالأنوار : جلد ۴۵ ، صفحه ۱۱۴ و ۱۱۵ 📓أسرارالشّهادات : جلد ۳ ، صفحه ۲۲۲ 📓خصائص الزينبيّة : ۲۴۹ 📓مستدرک سفینه البحار : جلد ۴ ، صفحه ۶
سر شکستن حضرت امام سجاد علیه السلام مرحوم میرزای نوری رضوان الله علیه در حدیثی طولانی آورده است: ✍ قَاٰمَ عَلَیٰ طُولِهِ وَ نَطَحَ الْجِدَارُ بِوَجْهِهِ، فَکَسَرَ انْفَهُ وَ شَجَّ رَأسَهُ وَ سَاٰلَ دَمُهُ عَلَیٰ صَدْرَهُ وَ خَرَّ مَغْشِّیَاً عَلَیْهِ مِنْ شِدَّةِ الْحُزْنِ وَ الْبُکَاءَ. ✳️در حین اینکه راوی در منزل امام سجاد (علیه السلام) مشغول روضه خوانی بود‌، حضرت (علیه السلام) تمام قد ایستادند و صورت مبارک خود را به دیوار منزل کوبیدند، به نحوی که بینی و سر حضرت شکاف برداشت و خون بر صورت و محاسن ایشان جاری گشت و از شدت حزن و گریه از هوش رفتند... 😭 📓دار السلام، تألیف میرزای نوری، جلد ۲، صفحه ۱۴٨، مؤسسة التاريخ العربي 📓الموسوعة الکبری عن فاطمة الزهراء سلام الله علیها، تألیف اسماعیل زنجانی خوئینی، جلد ۲۲، صفحه ۴۸۱ اللهم العن يزيد و اتباعه حتی ترضي اهل بيت النبوة صلوات الله عليهم
سر شکستن حضرت امام سجاد علیه السلام مرحوم میرزای نوری رضوان الله علیه در حدیثی طولانی آورده است: ✍ قَاٰمَ عَلَیٰ طُولِهِ وَ نَطَحَ الْجِدَارُ بِوَجْهِهِ، فَکَسَرَ انْفَهُ وَ شَجَّ رَأسَهُ وَ سَاٰلَ دَمُهُ عَلَیٰ صَدْرَهُ وَ خَرَّ مَغْشِّیَاً عَلَیْهِ مِنْ شِدَّةِ الْحُزْنِ وَ الْبُکَاءَ. ✳️در حین اینکه راوی در منزل امام سجاد (علیه السلام) مشغول روضه خوانی بود‌، حضرت (علیه السلام) تمام قد ایستادند و صورت مبارک خود را به دیوار منزل کوبیدند، به نحوی که بینی و سر حضرت شکاف برداشت و خون بر صورت و محاسن ایشان جاری گشت و از شدت حزن و گریه از هوش رفتند... 😭 📓دار السلام، تألیف میرزای نوری، جلد ۲، صفحه ۱۴٨، مؤسسة التاريخ العربي 📓الموسوعة الکبری عن فاطمة الزهراء سلام الله علیها، تألیف اسماعیل زنجانی خوئینی، جلد ۲۲، صفحه ۴۸۱ 🔥 اللهم العن يزيد و اتباعه حتی ترضي اهل بيت النبوة صلوات الله عليهم
🏴 عجب روایتی ... كَـيْفَ اَصْبَـحْتَ يا ابْنَ رَسُـولِ اللّهِ صلي الله عليه و آله فَقالَ: اَصْبَـحْتُ وَلِىَ رَبٌّ فَوْقى، وَ النّـارُ اَمـامى، وَالْمَـوْتُ يَطْلُبُنى، وَالْحِسابُ مُحـْدِقٌ بى وَ اَنَامُـرْتَهِنٌ بِعَـمَلى، لا اَجِـدُ ما اُحِبُّ، وَ لا اَدْفَـعُ مـا أَكْرَهُ، وَ الاُْمُـورُ بِيَـدِ غَيْرى، فَاِنْ شـاءَ عَـذَّبَنى، وَ اِنْ شـاءَ عَفـا، فَـأىُّ فَقيـرٍ اَفْقـَرُ مِـنّى به امام حسين عليه السلام گفته شد: اى فرزند رسول خدا چگونه صبح كردى؟ فرمود: صبح كردم در حالى كه پروردگارم بالاى سر من است و آتش جهنم پيش رويم و مرگ در جستجوى من است و حساب مرا احاطه كرده و من در گرو عمل خودم هستم آنچه را دوست دارم نمى يابم و آنچه را دوست ندارم از خودم دور نمى كنم كارها دست ديگرى (يعنى خدا) است؛ چنانچه بخواهد عذابم مى كند و اگر مايل باشد مى بخشد. پس چه كسى از من نيازمندتر است؟ بحارالانوار/ جلد 76 / صفحه 15
جاری شدن خون اصحاب کهف چه سرّی است که در راه محبوب باید خون جاری کرد؟ ●وَ خَرَجُوا مِنْ الْمَدِينَةِ فَلَمَّا سَارُوا ثَلَاثَةَ أَمْيَالٍ قَالَ لَهُمْ تمليخا يَا إِخْوَتَاهْ جَاءَتْ مَسْكَنَةٍ الْآخِرَةِ وَ ذَهَبَ مَلَكٍ الدُّنْيَا انْزِلُوا عَنْ خيولكم وَ امْشُوا عَلَى أَرْجُلِكُمْ لَعَلَّ اللَّهَ أَنْ يَجْعَلُ لَكُمْ مِنْ أَمَرَكُمْ فَرَجاً وَ مَخْرَجاً فَنَزَلُوا عَنْ خُيُولُهُمْ وَ مَشَوْا عَلَى أَرْجُلِهِمْ سَبْعَةَ فَرَاسِخَ فِي ذَلِكَ الْيَوْمَ فَجَعَلْتُ أَرْجُلِهِمْ تَقْطُرُ دَما ●علما در احوال اصحاب كهف نقل كرده اند كه آنها از خاصان دقيانوس و به منزله وزارى او بودند وقتى حق تعالى رحمت خود را شامل حال آنها فرمود و به فكر خداپرستى و اصلاح كار خود برآمدند مصلحت خويش را در اين ديدند كه از مردم كناره گيرند و در غارى پناه گرفته به عبادت حق مشغول شوند به اين خاطر سوار بر اسبها شده از شهر بيرون آمدند همينكه سه ميل راه رفتند تمليخا كه يكى از آنان بود گفت: برادران اين راه راه آخرت است و بايد به صورت ندارى و مسكنت رفت و ملك و رياست دنيا را كنار گذاشت اكنون از اسبها پياده شويد و با پاى پياده به درگاه حق رويد شايد خدا به شما رحم كند و در كار شما گشايشى نصيب شما فرمايد همگى از اسبها خود پياده شدند و آن افراد محترم و معظّم در آن روز هفت فرسخ با پاى پياده راه رفتند تا پاهايشان مجروح و خون چکان شد. 📜مفاتیح الجنان. 📜قصص الأنبياء/ص۲۵۹. 📜إرشاد القلوب/ج‏۲/ص۳۶۲. 📜بحار الأنوار/ج‏۱۴/ص۴۱۶. ●شیخ عباس قمی در آداب زیارت امام حسین سلام الله علیه می گوید پس زائرین کربلای حسینی نیز باید خوار و متواضع و پا برهنه به زیارت آن حضرت بروند همان طور که اصحاب کهف به سمت محبوبشان این گونه رفتند. ●فعلى زائر هذا القبر الشريف أن يراعي هذا الأمر وليعلم أيضاً أن تواضعه في هذا الطريق لوجه الله تعالى إنما هو رفعة له واعتلاء. وقد روى في آداب زيارته عليه‌السلام عن الصادق عليه‌السلام قال : من أتى قبر الحسين صَلَواتُ الله وسَلامُهُ عَلَيهِ ماشياً كتب الله له بكل خطوة ألف حسنة ومحا عنه ألف سيئة ورفع له ألف درجة. فإذا أتيت الفرات فاغتسل وعلق نعليك وامش حافياً وامش مشي العبد الذليل [٣]. مفاتیح الجنان
راه رسیدن به دین واقعی👌👌 ❌بسیار مهم عقول مردم عاجز از درک دین خداوند و احکام هستند ❌ 🌺 قال الامام علی ابن الحسین زین العابدین و زینت الساجدین صلوات الله و سلامه علیهما : ✉ إنَّ دینَ اللّهِ لَا یُصابُ بِالْعُقُولِ النّاقِصَةِ، وَ الاَّْرأ الْباطِلَةِ، وَ الْمَقاییسِ الْفاسِدَةِ، وَ لَای ُصابُ إلاّ بِالتَّسْلیمِ، فَمَنْ سَلَّمَ لَنا سَلِمَ، و مَنِ اهْتَدی بِنا هُدِی، وَ مَنْ دانَ بِالْقِیاسِ وَ الرَّأی هَلَک. ✍به وسیله عقول ناقص و نظریه های باطل، و قیاس های فاسد و بی اساس نمی توان به دست یافت؛ تنها وسیله رسیدن به دین واقعی، تسلیم محض می باشد؛ پس هر کس تسلیم ما اهل بیت باشد (دین او از هر انحرافی) سالم می ماند و هر که به وسیله ما هدایت جوید هدایت خواهد شد و شخصی که با قیاس و نظریات شخصی خود بخواهد دین را دریابد، هلاک می گردد. 📚مستدرک الوسائل، ج 17، ص 262 🔎نکته ای که در این حدیث وجود دارد و کمتر به آن توجه می شود ولی بسیار در جامعه امروزی به آن گرفتار هستیم این است که بسیاری از افراد روشهای دین داری را از جمله تحقیق در رابطه با اصول پنج گانه دین (یعنی ) و عمل به فروع دین (یعنی عمل به احکام شریعت اسلام ) و سایر مسائل دینی از جمله نقل تواریخ و ... با عقل ناقص خود مقایسه می کنند و به هیچ عنوان به آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام رجوع نمی کنند وقتی با آنها طرف صحبت قرار میگیریم آیات قرآن کریم و فرمایشات اهل بیت علیهم السلام را برخی جعلی و تحریف شده میدانند برخی نیز این موارد را مربوط به صدر اسلام دانسته در حالیکه بنابر نص صریح قرآن کریم می فرماید إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیز می فرماید : إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ اَلْحَوْضَ که در این کلام شریف می فرماید مادامی که به این دو تمسک جوئید یعنی قرآن کریم و فرمایشات اهل بیت علیهم السلام هرگز گمراه نخواهید شد پس گمراه شدن بسیاری از افراد زمان خود را بایست در عمل نکردن به همین فرمایش نبی مکرم اسلام صل الله علیه و آله و سلم بدانیم از خود بپرسیم در مسائل زندگی و کار و فعالیت خود چقدر از فرمایشات قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نور میگیریم یا اینکه به رای خود و دیگران آنرا قیاس میکنیم ؟؟؟
مداحی_آنلاین_امام_زمان_می_بیند_و_می_شنود_آیت_الله_بهجت.mp3
2.4M
✉امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، اعمال ما را می بیند و صوت ما را می شنود 👌 بسیار شنیدنی 🎙آیت الله بهجت
بنده خیال می‌کنم فضیلت بکاء بر سیدالشهداء علیه‌السلام بالاتر از نماز شب باشد؛ زیرا نماز شب عمل قلبی صرف نیست، بلکه کالقلبی است، ولی حزن و اندوه و بکاء عمل قلبی است! به حدی که بکاء و دمعه اشک چشم از علائم قبولی نماز وتر است.. -آیت‌الله‌بهجت(ره)-
شیطان بعد از شهادت حضرت سید الشهدا خوشحالی کرد و به پیروانش گفت: ما امروز به آرزوی خود رسیدیم، پس تا می توانید مردم را از این واقعه در شک اندازید و از آگاهی از این مصیبت باز دارید تا زحمت من به هدر نرود. سپس جبرئیل نازل شد و گفت به چه خوشحالی ابلیس؟ گفت به خاطر این که از زمان حضرت آدم تا کنون چنین حادثه اى واقع نشده و نخواهد شد؛  حسین را کشتند. جبرییل آسمان را نشان داد که خداوند درب‌هاش را باز کرده تا جمیع فرشتگان کربلا را ببینند. پس شیطان وقتی باخبر از ثواب زیارت کنندگان قبر سیدالشهدا و گریه کنندگان بر مصائب ایشان شد نعره‌ای از سر ناراحتی سر داد که وا حیرتا، چه اشتباهی! عجب باب نجاتی برای امت گشوده شد. پس ای غرق شدگان؛ به کشتی حسین-علیه‌السلام- بشتابید.
💠شیخ صدوق(رحمه الله علیه) در کتاب «مَن لایَحضُره الفقیه »این روایت عجیب و جالب را در پیشگویی زمان ما نقل نموده :  💎رَوَى الْأَصْبَغُ بْنُ نُبَاتَةَ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علی علیه السلام قَالَ: سَمِعْتُهُ یَقُولُ:«یَظْهَرُ فِی آخِرِ الزَّمَانِ وَاقْتِرَابِ السَّاعَةِ - وَهُوَ شَرُّ الْأَزْمِنَةِ - نِسْوَةٌ کَاشِفَاتٌ عَارِیَاتٌ [کاسیاتٌ عاریاتٌ] مُتَبَرِّجَاتٌ، مِنَ الدِّینِ [خارجاتٌ ]، فِی الْفِتَنِ دَاخِلَاتٌ، مَائِلَاتٌ إِلَى الشَّهَوَاتِ،مُسْرِعَاتٌ إِلَى اللَّذَّاتِ، مُسْتَحِلَّاتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ، فِی جَهَنَّمَ خَالِدَاتٌ!»‏ ✍اَصبَغ بن نـُباتـَه روایت می کند از امیرالمؤمنین علی علیه السّلام که فرمود: 👌«در آخر الزّمان و نزدیک به زمان قیامت که بدترین زمانها است زنانى ظاهر می شوند که بى ‏حجاب و برهنه هستند (در نسخۀ بَدَل: کاسیاتٌ عاریاتٌ = در حالیکه لباس برتن دارند انگار برهنه هستند ) ، آرایش کنندگان و اظهار کنندگان زینتهایشان (متبرجات = تبرج کنندگان یعنی کسانی که زینتهای پنهان خودشان را مثل جواهرات و ... به دیگران نشان میدهند) ، اینها از دین خارج می شوند و در فتنه ها و آشوبها وارد می شوند ، به سوی شهوات و لذات جنسى تمایل دارند ، شتاب‏ کنندگان به سوى لَذّات و خوشگذرانی ها هستند و محرمات الهی را حلال می شمارند ، اینها در جهنم وارد می شوند و در آنجا جاویدان خواهند ماند»  📚فقیهُ مَن لا یَحضُرُهُ الفقیهُ، شیخ صدوق، ترجمۀ علی اکبر غفارى، ‏5/21، حدیث ش4374 🕋 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب گرامی باد
شب ششم ثارالله.mp3
20.57M
🎙سخنرانی استاد میرباقری در شب ششم محرم الحرام ۱۴۰۳ هیئت ثارالله قم ☑️ @mirbaqeri_ir
شب ششم حرم.mp3
18.65M
🎙سخنرانی استاد میرباقری در شب ششم محرم الحرام ۱۴۰۳ حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها ☑️ @mirbaqeri_ir