eitaa logo
معارف الثقلین
102 دنبال‌کننده
111 عکس
321 ویدیو
30 فایل
بسم الله تعالی قال رسول الله صل الله علیه و آله إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ اَلْحَوْضَ
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸عقل چیست ؟ از حضرت آیت الله العظمی امام حسن مجتبی صلوات الله علیه پرسش شد : عقل چیست ؟! فرمودند : تحمل غصه است تا زمانی که فرصت مناسب "گشایش" برسد. بحارالأنوار جلد1 صفحه116 اَللّهُمَّ عَجِّل فَرَجَهُ وَ مَخْرَجَهُ وَ انْصُرنَا بِهِ نَصْراً عَزِیزاً وسائل الشیعه https://eitaa.com/kalame_thaghalein
🔸...و از نهایت عمر انسان ها و موجودات و نیز جریات و حادثه ها آگاهی کامل دارد.... حضرت آیت الله العظمی امام حسن‌ عسکری صلوات الله علیه می فرمایند : همانا خداوند متعال، حجّت و خلیفه خود را برای بندگانش الگو و دلیلی روشن قرار داد، همچنین خداوند حجّت خود را ممتاز گرداند و به تمام لغت ها و اصطلاحات قبائل و اقوام آشنا ساخت و أنساب همه را می شناسد و از نهایت عمر انسان ها و موجودات و نیز جریات و حادثه ها آگاهی کامل دارد و چنانچه این امتیاز وجود نمی داشت، بین حجّت خدا و بین دیگران فرقی نبود. کافی ج ۱، ص ۵۱۹، ح ۱۱ اَللّهُمَّ عَجِّل فَرَجَهُ وَ مَخْرَجَهُ وَ انْصُرنَا بِهِ نَصْراً عَزِیزاً وسائل الشیعه https://eitaa.com/kalame_thaghalein
💢«ثواب عجیب لعن بر قاتلین امام حسیــــــن علیه‌السلام» 🔹عَنْ دَاوُدَ الرَّقِّيِّ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أبِي‌عَبْدِاَللَّهِ عَلَيْهِ‌السَّلاَمُ إِذَا اِسْتَسْقَى اَلْمَاءَ فَلَمَّا شَرِبَهُ رَأيْتُهُ قَدِ اسْتَعْبَرَ وَ اغْرَوْرَقَتْ عَيْنَاهُ بِدُمُوعِهِ 🔸ثُمَّ قَالَ لِي: يَا دَاوُدُ! لَعَنَ اللَّهُ قَاتِلَ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ‌السَّلاَمُ؛ وَ مَا مِنْ عَبْدٍ شَرِبَ الْمَاءَ فَذَكَرَ الْحُسَيْنَ عَلَيْهِ‌اَلسَّلاَمُ وَ أهْلَ بَيْتِهِ وَ لَعَنَ قَاتِلَهُ إِلاَّ كَتَبَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ: ↶ مِائَةَ ألْفِ حَسَنَةٍ ↶وَ حَطَّ عَنْهُ مِائَةَ ألْفِ سَيِّئَةٍ ↶وَ رَفَعَ لَهُ مِائَةَ ألْفِ دَرَجَةٍ ↶وَ كَأنَّمَا أعْتَقَ مِائَةَ ألْفِ نَسَمَةٍ ↶وَ حَشَرَهُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ثَلِجَ الْفُؤَادِ 📚الکافی ج۶ ص۳۹۱ 📚کامل الزیارت ص۱۰۶ ───┅┄⁣𑁍┄┅─── ♨️ترجمــــــه: 🔹داوود رِقّی نقل میکند در محضر امام صادق علیه‌السلام بودم که ایشان طلب آب کردند پس از نوشیدن آب دیدم دیدگانشان گریان و چشمانشان غرق اشک شد. 🔸سپس به من فرمودند: ای داوود! خدا قاتل حسین علیه‌السلام را لعنت کند؛ و هیچ بنده‌ای نیست آب بنوشد سپس به یاد حسین علیه‌السلام و خاندانش بیوفتد و قاتلش را لعنت کند الا اینکه خداوند عزوجل برای او : ↶صد هزار کار نیک می‌نویسد ↶و صد هزار گناهش را از بین می‌برد ↶و درجه او را صد هزار مرتبه بالا میبرد ↶و انگار که صد هزار برده آزاد کرده است ↶و روز قیامت او را با قلبی آرام محشور می‌کند https://eitaa.com/kalame_thaghalein
علیه السلام . هشتم ماه صفر سال ۳۶هجری قمری مطابق با هفدهم مرداد سال ۳۵هجری شمسی حضرت سلمان علیه السلام در سن ۳۵۰سالگى در مدائن به ملکوت اعلی پیوست. بسیارمورد توجه معصومین بودند. راوی میگوید امام صادق علیه السلام فرمودند: "لاتقل سلمان الفارسي ولكن قل سلمان المحمدي أتدري ماكثرة ذكري له؟" نگوسلمان فارسی بلکه بگوسلمان محمدی، ؟ گفتم نه، فرمودند بخاطرسه خصلت یکی خواست اميرالمؤمنين رابرخواست خودترجيح میداد. دوم فقرا رادوست داشت وبراهل ثروت ترجيح میداد. سوم به علم وعالم محبت داشت. بحارالانوار ج۲۲ص۳۲۷ امالی طوسی ص۱۳۳ امام صادق عليه السلام فرمودند: سلمان علم اول وآخررادرک كرد ودريائى است كه هركس رابهره اى ازآن نيست واو ازما است. عليه السلام فرمودند: سلمان ازكسانى بودكه بر نمازخواند. اختصاص ص۴-۸ روزی حضرت سلمان چشمش به شتری افتاد وبالگد به آن شتر زد. دیگران به اوگفتند یاسلمان چه میکنی؟ فرمود: "ما هذاالبهیمه هذا عسکربن کنعان الجنی لاتنفق جملک هاهنا..." این حیوان نیست بلکه جنی بنام است که عایشه بااو به جنگ جمل میرود. واین را امام مجتبی پی کردند. سفینةالبحار ج١ص۶۵۸ وقتی سلمان درسفرمدائن به رسید، فرمود "هذه مصارع إخوانی وهذامناخ رکابهم..." اینجاقتلگاه برادرانم است، خیام آنهااینجاست واینجا پسربهترین اولین وآخرین شهیدمیشود... رجال کشی ج۱ص۷۴ بحارالانوار ج۲۲ص۳۸۶ معجم الرجال ج۹ص۲۰۴ خدمتکار سلمان درلحظه آخر پرسید: پس ازشما چه کسی غسلتان میدهد؟ سلمان فرمودهمان کسی که پيامبرراغسل داد. پرسيد: اودرمدينه وشما درمدائن؟ فرمودوقتی مُردم اومی آید. زاذان گويد پس ازجان دادن سلمان ناگه ديدم امیرالمؤمنین وقنبر نزدسلمان آمدند. حضرت روپوش راکنارزد، سلمان زد وپایش راجمع کرده ودوباره زنده شد ونشست. حضرت فرمود بحالت قبلی برگرد. خوشا بحالت وقتی حضورپيامبر رسيدی بگوبامن چه کردند. سپس اوراغسل وکفن کرده ودوبيت شعرروی کفنش نوشتند "وفدت علی الکريم بغيرزاد من الحسنات والقلب السليم وحمل الزادأقبح کل شیء إذاکان الوفودعلی الکريم" الوقایع ج۵ص۳۲۵ سپس همراه و۷صف ازملائکه که درهرصف ۷۰هزار ملک حضورداشت، برسلمان نمازگزارده واو رابخاک سپردند. به پيامبرعرضه داشته بودکه اشتياق بهشت به سلمان بيشترازاشتياق اوبه بهشت است. نفس الرحمن فى فضائل سلمان سلمان بن الاسلام https://eitaa.com/kalame_thaghalein
🔻نمونه‌ای از کرامات امام حسن مجتبی علیه‌السلام روایت شده: بعضی از منافقین امام حسن علیه السلام را بخاطر معاویه لعنت الله علیه آزار می‌دادند، پس حضرت فرمودند: «اگر من دعا کنم و از خداوند بخواهم می‌توانم عراق را به شام، و شام را به عراق، و زنان ایشان را به مرد، و مردان ایشان را به زن تبدیل کنم»، پس یکی از حضار منافق چنین جسارت کرد: (چه حرف عجیبی میزنی!)چه کسی است که بتواند این قدرت را داشته باشد! پس حضرت به او فرمودند: «برخیر! و از ما دور شو، آیا تو حیاء نمی‌کنی که در بین مردان نشسته‌ای؟!» پس ناگهان مرد شامی به خودش آمد، و دید که تبدیل به زن شده است، سپس حضرت به او فرمودند: «و بدانکه همسر منافق تو نیز تبدیل به مرده شده و بزودی با تو آمیزش می‌کند و از تو فرزندی به دنیا می آید، که خنثا خواهد شد!!» زندگانى حضرت زهرا عليها السلام ( ترجمه جلد ۴۳ بحارالأنوار)، صفحه۳۶۹ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
علّامه محمّد باقر مجلسی رَحِمَهُ الله مینویسد ؛ قطب راوندی از منهال بن عمرو روایت کرده است که گفت به خدا سوگند که در دمشق دیدم سر مبارک جناب إمام حسین علیه السّلام را بر سر نیزه کرده بودند ، و در پیشِ رویِ آن جناب کسی سوره کهف میخوانْد ، چون به این آیه رسید أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْکَهْفِ وَ الرَّقِیمِ کانُوا مِنْ آیاتِنا عَجَباً به قدرتِ خدا ، سر سیّد شهداء به سخن آمد و به زبان فصیح گویا گفت که أمر من از قصّه اصحاب کهف عجیب تر است. و این اشاره است به رجعت آن جناب برای طلب خون خود. جلاء العیون / باب ۵ ، فصل ۱۵. https://eitaa.com/kalame_thaghalein
🌠معنای بدعت و سنت و وحدت(جماعت) و تفرقه در کلام مولا علی علیه‌السّلام 🌠امیرالمؤمنین على عليه السلام : 🌠وَ قَدْ سُئِلَ عَنْ تَفسيرِ السُّنَّةِ وَ الْبِدْعَةِ وَ الْجَماعَةِ وَ الْفُرْقَهِ : اَلسُّنَّةُ ـ و اللّه ـ سُنَّةُ مُحمِّدٍ صلى الله عليه و آله وَ الْبِدْعَةُ ما فارَقَها وَ الْجَماعَةُ ـ وَ اللّه ـ مُجامَعَةُ اَهْلِ الْحَقِّ وَ اِنْ قَلّوا وَ الْفُرقَةُ مُجامَعَةُ اَهْلِ الْباطِلِ وَ اِنْ كَثُروا؛ 🌠در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، همان سنّت محمّد صلى الله عليه و آله است و بدعت آنچه خلاف آن باشد و به خدا قسم، جماعت، همدست شدن با اهل حق است هر چند اندك باشند و تفرقه، همدستى با اهل باطل است هر چند بسيار باشند. 🌠سلیم بن قیس الهلالی،ج2، ص964 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️مهم : قابل توجه زوار آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام ‼️ محمد بن مسلم نقل کرده است به امام صادق علیه السلام عرض کردم: اگر برای زیارت پدر بزرگوارتان رفتیم باید همانطور باشیم که در حج هستیم؟ حضرت فرمود: آری، ، سپس، پرسیدم آنچه یک حاجی نیاز دارد ما هم نیاز داریم؟ حضرت :فرمود: مثلاً چه چیزهایی؟ گفتم وسایلی که یک حاجی نیاز دارد. حضرت فرمود: ❶باید دوست و همسفر خوبی برای همسفران و دوستانت باشی ❷و سخن کم بگویی و آن هم سخنِ نیکو ❸و هم چنین لازم است زیاد یاد خدا باشی ❹و لباسهای تمیزی داشته باشی ❺و پیش از آمدن به حائر حسینی غسل کنی ❻و متواضع باشی ❼و زیاد نماز بخوانی ❽و بر محمد و خاندان پاکش زیاد درود و صلوات بفرستی ❾و به آنچه مال تو نیست احترام بگذاری و دست نزنی ❿و چشمانت را از حرام نگاه داری ⓫و اگر کسی از برادران دینی‌ات را دیدی که توشه و زاد ندارد نزد آنها بروی و کمکش کنی و با مهربانی با او رفتار کنی ⓬و تقیه را که دین تو بر پایه ی آن است را رعایت کنی. ⓭و ترک آنچه که از تو نهی شده است را انجام دهی ⓮و از دشمنی و زیاد قسم خوردن و جدال هایی که باعث سوگند خوردن میشود دوری کن. اگر همه این دستورها را انجام دادی، حج و عمره تو کامل شده است و آنچه را که به خاطر صرف هزینه و دوری از خانواده پذیرا شده ای و نیز تمایل به چیزی که مشتاق بودی از جانب خدا آنچه نزد اوست، طلب کرده ای و سزاوار بخشش و خشنودی شده ای. 📚كامل الزيارات - ج۱ ص۱۳۰_۱۳۱ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
▪️امام حسین بن علی علیهما السلام وارد مستراح شدند، لقمه غذایی را دیدند که آن‌جا روى زمین افکنده شده بود، آن‌ را برداشتند و به غلامش سپرد، و فرمودند: ای غلام چون درآیم مرا بیاد این لقمه انداز، ولى غلام آن لقمه را خورد. هنگامى که امام حسین علیه السلام از آن‌جا بیرون آمد، به غلام فرمودند: آن لقمه را بده!. غلام گفت: مولاى من! آن‌را خوردم!. امام حسین علیه السلام فرمودند: تو در راه خدا آزادى. مردى به آن‌حضرت گفت: واقعاً غلامتان را آزاد کردید ؟! امام حسین علیه السلام فرمودند: آرى، از جدّم رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که می‌فرمودند: هر کس لقمه‌ای بیابد و پاکش کند و یا آن‌ را بشوید و بخورد، آن لقمه در شکم وى قرار نمی‌‏گیرد، مگر آن‌که خداى متعال او را از عذاب جهنم آزاد کند. و من شخصى را که خدا از جهنم آزادش کرده، در غلامی خود نگه نمی‌دارم. وسائل الشیعه ٫ جلد 1 ٫ صفحه 361 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
💠 جواب کوبنده جناب عمار (رضوان الله علیه) به ام المؤمنین خواندن عائشة 🔹 مرحوم علی بن یونس العاملی (رحمه الله) می‌نویسد: 🔸 واقدی روایت کرده است بعد از جنگ جمل عمار به عائشه گفت: دفاع فرزندانت از دینشان را چگونه دیدی؟ عايشة گفت: شما فرزندان من نیستید!! عمار گفت: راست گفتی؛مادران ما زنان باحجاب و عفیف پیامبر هستند که مطیع خدا و رسول‌اند اما تو مخالف خداوند و پیامبری. 📚 الصراط المستقیم، تألیف علی بن یونس نباطی، جلد ۳، صفحه ۱۶۲، چاپ المکتبة المرتضویة
فاصله بسیار زیاد مدعیان تشیع از عقاید صحیح سلمان و ابوذر جابر از حضرت آیت الله العظمی امام باقر صلوات الله علیه نقل می‌کند : از جابر بن عبداللَّه انصاری شنیدم که می گفت اگر سلمان و ابوذر زنده شوند و این افرادی را که امروز ادعای تشیع و پیروی و دوستی شما را دارند ببینند، خواهند گفت اینها دروغ می گویند و اگر این مدعیان تشیع امروزی سلمان و ابوذر را ببینند، می گویند آنها دیوانه هستند. 📚بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار عليهم السلام با ترجمه فارسي/ج65/ص164
💠 🔹 امام علی علیه السلام: هرگاه در روزی تو تاخیر و تنگی پدید آمد، از خدا آمرزش بخواه تا روزی را بر تو فراوان گرداند. 📚 بحارالأنوار/ج1/ص270/ح77 ✍🏼 گاه روزی مقدری برای انسان قرار داده شده ولی گناهان انسان، جلوی آنرا می‌گیرد و روزگار را برایش سخت و تنگ می‌کند. 📌 و ، این مانع را برطرف می‌کند و این نیز لطف خداست. عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
باید کربلا بریم!!! امام صادق علیه السلام فرمودند: اِنَّ زائِرَ الحُسَینِ یوکَلُ بِهِ مَلَك یَقومُ مَقامَهُ وَ یَستَغفِرُ لَهُ حَتّی یَرجِعَ اِلَی الزِّیارَةِ. همانا برای زائر امام حسین علیه السلام ملکی موکل می شود که به جای او می ماند و برایش استغفار می کند تا زمانی که دوباره برای زیارت بازگردد. بحارالانوار جلد ۹۸ صفحه ۱۵ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
باید کربلا بریم!!! مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِیلَ عَنْ حَنَانٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: زُورُوا قَبْرَ الْحُسَیْنِ وَ لَا تَجْفُوهُ فَإِنَّهُ سَیِّدُ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّهِ مِنَ الْخَلْقِ وَ سَیِّدُ شَبَابِ الشُّهَدَاءِ. امام صادق علیه السلام فرمودند: قبرحسین علیه السلام را زیارت کنید و به او(امام حسین علیه السلام) جفا نکنید که او سرور جوانان اهل بهشت از میان خلق است و سرور شهیدان جوان است. 📚کامل الزیارات صفحه ۱۰۹ بحارالانوار، جلد ۹۸،صفحه ۱ روایت دوم از باب ((ان زیارة الحسین صلوات الله علیه واجبة مفترضة مامور بها)) https://eitaa.com/kalame_thaghalein
فهم رأس دائرة الإيمان و قطب الوجود، و سماء الجود و شرف الموجود وضوء شمس الشرف و نور قمره و أصل العزّ و المجد و مبدؤه و معناه و مبناه مولانا علی به طارق بن شهاب فرمودند: پس آنها (ائمه اطهار) دائره ایمان و قطب وجود و آسمان جود و شرافت موجود و روشنایی خورشید شرف و نور ماهش و اصل عزّت و مجدند و مبدأ آن و معنای آن و مبنای آنند. حدیث طارق https://eitaa.com/kalame_thaghalein
✍️ از خود امام معصوم علیه السلام حاجاتت را بخواه! 🔻 إذَا زُرْتَ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَزُرْهُ وَ أَنْتَ حَزِينٌ مَكْرُوبٌ شَعِثٌ مُغْبَرٌّ جَائِعٌ عَطْشَانُ فَإِنَّ  اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قُتِلَ حَزِيناً مَكْرُوباً شَعِثاً مُغْبَرّاً جَائِعاً عَطْشَاناً وَ اِسْأَلْهُ اَلْحَوَائِجَ وَ اِنْصَرِفْ عَنْهُ. ➖ از امام صادق عليه السلام نقل شده که فرمودند: هر گاه خواستى اباعبدالله عليه السلام را زيارت كنى، با حزن و اندوه و آشفته مو و غبار آلود و گرسنه و تشنه‌ او را زيارت كن، زيرا حسين عليه السلام غمگين و اندوهناک و آشفته مو و خاک آلود و گرسنه و تشنه كشته شد « و حاجات خود را از او بخواه » و از نزد او بازگرد. 📚 ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ، ج۱ ، ص۸۸ 📚 المزار (للمفید) ، ج۱ ، ص۹۶ 📚 تهذیب الأحکام ، ج۶ ، ص۷۶ 📚 كامل الزيارات ، ج۱ ، ص۱۴۲ 📚 الكافي ، ج۴، ص۵۸۷ الهی ‌بِحَقِ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌لِوَلیکَ‌الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج https://eitaa.com/kalame_thaghalein
❌ انگیزه جعلِ خواصّ برای سوره‌های قرآن یکی از عواملی که باعث می‌شود مردم به قرائت قرآن روی آورند، آثار و برکاتی است که برای یک سوره ذکر می‌شود. مانند: و دفع شرور و عافیت و امثالهم؛ امّا چند نکته حائز اهمیّت است: ١ - قرائت قرآن و تدبّر در آیات، بخودی خود برکات بسیاری دارد و از مصادیق عبادت است. لذا اگر به صرف این مسئله نیز قرآن بخوانیم، اثرات و برکات را به ارمغان می‌آورَد. ٢ - برخی روایات که خواصّ سوره‌ها را دربردارد، از طریق شیعی نیست و حجیّت ندارد. ٣ - بدتر اینکه برخی از روایات خواصّ سوره‌ها، علناً جعل شده و هيچ ارتباطی با رسول اکرم و اهل بیت علیهم السّلام ندارد. بعنوان نمونه: ✍🏻 قُرطبی از علمای مشهور سُنّی، نوشته: حاکم نیشابوری و دیگر محدّثان بزرگ ما نقل کرده‌اند که یکی از زُهّاد به جعل حدیث پیرامون فضیلت قرآن و سوره‌‌های آن می‌پرداخت. به او گفتند: چرا چنین می‌کنی؟ گفت: دیدم رغبت مردم به قرآن کم شده؛ لازم دیدم که آنان را به قرآن ترغیب نمایم! گفتند: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرموده‌اند که هرکس عامدانه بر من دروغ بندد، مکانش در آتش است! گفت: من به ضرر پیامبر دروغ نبستم، بلکه به سود وی دروغ بستم‼️ (قد ذكر الحاكم و غيره من شيوخ المحدثين‌ ان رجلا من الزهاد انتدب في وضع الاحاديث في فضل القرآن وسوره، فقيل له: لم فعلت هذا؟ فقال رأيت الناس زهدوا في القرآن فأحببت أن ارغبهم فيه، فقيل: فان النبي قال من كذب عليّ متعمدا فليتبوأ مقعده من النار. فقال: أنا ما كذبت عليه، و انما كذبت له _ التذکار في فضل الأذکار، ص ١۵۵) ✅ لذا اگر قرار است سوره‌ای را برای اثری خاصّ بخوانیم، باید روایت آن از اهل بیت علیهم السّلام و در منابع قابل إعتنا نقل شده باشد. متأسفانه روایات بسیاری درباره آثار سوره‌های قرآن نقل و ترویج می‌شود که هیچ اثری از آن در سیره و کلام رسول اکرم و اهل بیت علیهم السّلام دیده نمی‌شود. در "تفسير البرهان" این دست روایات را مشاهده می‌کنیم که مصدر و مأخذ آن، کتاب یک عالِم سُنّی است. https://eitaa.com/kalame_thaghalein
🔻ملاک برتری و فضیلت ملائکه بر یکدیگر رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمودند: به درستی که شریف‌ترین فرشتگان در پیشگاه خداوند، کسانی هستند که مهر و محبت شدیدتری را نسبت به علی بن ابی طالب (علیهما السلام) دارند. و همانا سوگند فرشتگان در میان خودشان این چنین است: «قسم به کسی که علی را پس از محمد، بر جمیع مخلوقات برتری بخشید.» : إِنَّ اَلْمَلاَئِكَةَ أَشْرَفُهَا عِنْدَ اَللَّهِ أَشَدُّهَا لِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ حُبّاً، وَ إِنَّ قَسَمَ اَلْمَلاَئِكَةِ فِيمَا بَيْنَهُمْ: وَ اَلَّذِي شَرَّفَ عَلِيّاً عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَلَى جَمِيعِ اَلْوَرَى بَعْدَ مُحَمَّدٍ اَلْمُصْطَفَى. تفسیر امام حسن عسکری، ص۴۰۳ احتجاج، ج۱، ص۵۳ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
بر پشت بام خانه برو و خدمت امام حسین صلوات الله علیه عرض ادب کن شب های جمعه هاست که با رسم احترام از پشت بام خانه یمان تا حرم سلام ●قالَ الامام الصَّادِقُ صلوات الله علیه:‏ اصْعَدْ فَوْقَ سَطْحِكَ، ثُمَّ تَلْتَفِتُ يُمْنَةً وَ يُسْرَةً، ثُمَّ تَرْفَعُ رَأْسَكَ إِلَى السَّمَاءِ، ثُمَّ انْحُ نَحْوَ الْقَبْرِ وَ تَقُولُ: «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ! السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ» ●حضرت آقا امام صادق صلوات الله علیه به سدیر فرمود: بر بام منزل برو سپس به طرف راست و جانب چپ خود توجه کن بعد سر به آسمان بلند کن، سپس سر را به طرف قبر امام حسین (صلوات الله علیه) برگردان و بعد بگو: السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ (درود بر تو ای ابا عبد اللَّه، درود بر تو و رحمت و برکات خدا بر تو) کامل الزیارات باب 96 ح 2 من لا يحضره الفقيه ج 2 ص 599 ح 3203 الكافي- ط الاسلامية جلد 4 صفحه 589 وسائل الشيعة - ط الإسلامية ج 10 ص 386 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرزن عراقی که تنها کاری که ازش بر میاد تا به زوار اباعبدالله الحسین (صلوات الله و سلامه علیه و علی اخیه و اولاده و اصحابه) خدمت کند واقعا در کجای دنیا چنین صحنه هایی را می شود دید که همه توان خود را به خدمت زائر صرف کنند آنهم به عشق امام حسین (صلوات الله و سلامه علیه و علی اخیه و اولاده و اصحابه و ) 😭😭😭😭😭😭😭 صل الله علیک یا ابا عبدالله الحسین صل الله علیک یا ابا عبدالله الحسین صل الله علیک یا ابا عبدالله الحسین https://eitaa.com/kalame_thaghalein
💠 🔹 امام حسن(علیه السلام): نه پاکدامنی، روزی را کم و نه حرص زدن، آن را زیاد می کند. روزی قسمت شده است و حرص زیادی، تنها باعث مبتلا شدن به می شود. 🌟 لَیْسَتِ العِفَّةُ بِدافِعَةٍ رِزْقا وَ لاَ الْحِرْصُ بِجالِبٍ فَضْلاً فَاِنَّ الرِّزْقَ مَقْسومٌ وَ اسْتِعْمالُ الْحِرْصِ اسْتِعْمالُ الْمَآثِمِ. 📚 تحف العقول/ص234 ✍🏼 انسان باید تلاش خود را برای بدست آوردن داشته باشد ولی نباید در این راه حرص بزند و مدام به فکر بدست آوردن مال و ثروت زیاد باشد که او را به و می کشاند. عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
. شب يازدهم ماه صفر سال ۳۸هجری قمری نبرد خاتمه جنگ صفین با نبرد لیلة الهریر بود. پس از بى نتيجه ماندن هاى اميرالمؤمنين عليه السلام به معاويه درماه محرم، بالاخره در روز اول صفر سال ۳۸هجری قمری در مقابل صف كشيدند. لشكر حضرت ۹۰هزارنفر و لشكر معاويه ۸۵ هزار نفر بودند. آب را بر سپاه حضرت بستند، ولى امام حسين عليه السلام به آنها حمله کرده وآب را آزاد کردند ولی دیگر مانع رسيدن آب به لشكر معاويه نشدند. امیرالمؤمنین علیه السلام پس از شهادت تعدادى از اصحابشان يكباره با ۱۰ هزار نفر از طائفه ربيعه به حمله كردند و صفوف آنان را بهم ريختند و تا قبه و خیمه معاويه رسيدند و فرمودند: اى معاويه، براى چه مردم را به كشتن میدهى؟ بيا با من مبارزه كن تا هر كدام از ما كشته شود خلافت از ديگرى باشد! عمروعاص به معاويه گفت: على به انصاف سخن گفت. معاويه گفت: اما تو انصاف ندارى، هركس به مصاف علی برود به سلامت باز نمیگردد! سپس معاويه را به اجبار به جنگ حضرت فرستاد. حضرت علی علیه السلام میخواستند با شمشير او را به درک بفرستند، ولى عمروعاص خود را ساخت و حضرت از آن بى حيا روی برگرداندند و آن فرار كرد. بالاخره در شب یازدهم صفر سپاه معاويه از شدت سرما مانند سگ زوزه میکشیدند و "هرير" به صداى سگ میگويند. اميرالمؤمنين عليه السلام با ذوالفقار و سوار بر اسب پيامبر، میجنگیدند و به هر شمشيرى كه میزدند تكبير میفرمودند و شجاعى را به خاک میزدند. در آن شب به دست حضرت بيش از ۵۰۰ نفر کشته شدند و تا صبح مشغول جنگ بودند. به نحوی كه چند مرتبه شد و آن بزرگوار با زانوى مبارک آن را راست نمودند. در اين جنگ اصحاب خاص مولا عمارياسر، و پسر هاشم، خزيمة بن ثابت، با برادرش عبدالرحمن، نخعی شهید شدند. و از لشكر معاويه جمع كثيرى بدرک واصل شدند، و اين جنگ ۱۴ ماه طول کشید. سرانجام با حیله عمروعاص قرآنها را بر سر نيزه كردند. صفوف جلوی لشكر كفر از قرآن و ديگر صفوف و پارچه و هرچه داشتند بر نيزه كرده و فرياد میزدند "لاحكم إلالله" لعنه الله علیه و منافقین لشکر مثل شمر لعنه الله علیه سپاه را ترغیب به حکمیت کردند. هرچه مولا فرمودند كه اين است و من قرآن ناطق هستم نتيجه نداد. سرانجام کاربه کشید. 📚تتمةالمنتهى ص۲۳ 📚فيض العلام ص۶۹ 📚منتخب التواريخ ص۱۶۳ https://eitaa.com/kalame_thaghalein