3-Sheytan Shenasi- j1-b3.mp3
4.63M
🔷 ۳- #شیطانشناسی-جلسه١-بخشسوّم
تعاریف برخی از صاحبنظران از ابلیس
🔹شارح نهجالبلاغه دكتر محمدعلى انصارى
زمان 18:24 حجم 4,4 MB
#شناختشیطاندرپرتویآیاتقرآن #گفتارویژه
@kalamee_amir
🌸مرورى بر كلام اميرالمؤمنين عليهالسلام در تحفالعقول
🔹خطبه معروف به وسیله (قسمتبیست و چهار)
أَيُّهَا اَلنَّاسُ كُفْرُ اَلنِّعْمَةِ لُؤْمٌ وَ صُحْبَةُ اَلْجَاهِلِ شُؤْمٌ مِنَ اَلْكَرَمِ لِينُ اَلْكَلاَمِ إِيَّاكَ وَ اَلْخَدِيعَةَ فَإِنَّهَا مِنْ خُلُقِ اَللِّئَامِ.
اىمردم،كفران نعمت نشانۀ پستى است.و معاشرت با نادان عاقبت خوشى ندارد.از نشانههاى بزرگوارى نرمى در گفتار است.بپرهيزيد از فريبكارى، كه آن شيوۀ مردمان پست است.
📜تحفالعقول عنآلالرسول(ص)- ابنشعبه حرّانی/ص ۱۹۴
#مرورى بر كلام اميرالمؤمنين عليهالسّلام در تحفالعقول
#خطبهوسیله
@kalamee_amir
9.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خبر مهم دربارهٔ سامانه منیب
محمدعلی انصاری
زمان: ۴:۱۲ حجم: ۹ MB
#اطلاع_رسانی
#ویدئو
http://www.monibapp.com
🌸 بسْمِ اللّهِ النُّور
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
🌸خطبه غدير رسولاكرم صلىاللهعليهوآله (قسمت هشتم)
وَأَشْهَدُ أَنَّهُ اللَّهُ الَّذى تَواضَعَ كُلُّ شَىْءٍ لِعَظَمَتِهِ، وَذَلَّ كُلُّ شَىْءٍ لِعِزَّتِهِ، وَاسْتَسْلَمَ كُلُّ شَىْءٍ لِقُدْرَتِهِ، وَخَضَعَ كُلُّ شَىْءٍ لِهَيْبَتِهِ.
و گواهى میدهم او اللَّه است كه هر هستى در برابر بزرگىاش فروتن و در مقابل ارجمندىاش رام و به توانايىاش تسليم و به هيبتش خاضع است.
🌸السَّلاَمُ عَلَى مُعِزِّ الْأَوْلِيَاءِ وَ مُذِلِّ الْأَعْدَاءِ
#خطبه_غدير #غدیرخم
@kalamee_amir
🏴السَّلامُ عَلَيكُم آلَ رَسولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيكُمْ أَهلَ النَّجوَى
السَّلامُ عَلَيكُمْ أَئِمَّةَ الْهُدَى وَ رَحمةُ اللَّهِ وَ بَرَكاتُهُ
یا صاحب الزمان آجرک الله فی هذه المصیبه
#مناسبت
@kalamee_amir
4-Sheytan Shenasi- j2-b1.mp3
2.84M
🔷 ۴- #شیطانشناسی-جلسه۲-بخشاوّل
بررسی اولین رویارویی آدم و ابلیس در قرآن کریم
🔹شارح نهجالبلاغه دكتر محمدعلى انصارى
زمان 10:56 حجم 2,7 MB
#شناختشیطاندرپرتویآیاتقرآن #گفتارویژه
@kalamee_amir
🔷 تازیانه های بیداری- شرح خطبه۲۲۳ ( قسمت۲۸)
▫️پردهدری انسان در پیشگاه ربّ متعال
امام در ادامه میفرماید: «وَ تَوَاضَعْتَ مِنْ ضَعِيفٍ مَا أَجْرَأَكَ عَلَی مَعْصِيَتِهِ»؛ واژۀ «تَوَاضُع» از ریشۀ «وَضْع» میآید که در قبال «رَفْع» است. «رَفْع» یعنی بالارفتن و «وَضْع» یعنی پایین آمدن. امیر میگوید به خودت نگاهکن، در قبال خداوند که مرتبۀ بالا دارد، تو با این مرتبۀ پایین در پیشگاه او و در عین ضعیف بودنت چه جسارتی بر معصیت خداوند داری! او بلندمرتبهای است که در اوج قدرت، کرامت میورزد؛ اما تو دونرتبهای هستی که با تمام ضعفت جرئت برمعصیت او داری!
حقیقتِ «معصیت» تقابل با خداوند سبحان است. در قرآن داریم هنگامیکه خداوند خطای ربا را بیان میفرماید: اگر از رباخواری دست برداشتید که هیچ، و الّا بدانید که اعلام جنگ با خدا کردهاید: «فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللهِ وَ رَسُولِهِ» (بدانيد به جنگ با خدا و فرستاده وی، برخاستهايد) (بقره ۲۷۹) . برای سایر گناهان نیز چنین است. درحقیقت، هر گناه به منزلۀ اعلام جنگ با خداوند است.
نبی مکرم (صلیاللهعلیهوآله) فرمود:
«إِنَّ لِكُلِّ مَلِكٍ حِمیً أَلَا وَ إِنَّ حِمَی اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَحَارِمُهُ».
بهدرستی که هر سلطانی قرقگاههایی دارد و قرقگاه خداوند عزوجل، حرامهای اوست.
در گذشته، سلاطین قُرُقگاه داشتند. یعنی منطقهای که کسی حق نداشت اَحشام و اَنعام خود را در آن واردکند. قُرُقبانها این محدوده را نظارت میکردند و به کسی اجازۀ تجاوز به حریم خاص سلطان را نمیدادند. پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) فرمود: هر سلطانی محدودۀ ممنوعهای دارد که کسی حق ندارد پا در آن بگذارد. گناهان نیز قُرُقگاه الهی و محدودۀ ممنوعۀ او هستند و کسی نباید پا در آن محدوده بگذارد.
امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرماید: خداوند با آن تعالی، قوّت و کرامت؛ اما تو با این ضعف، ناتوانی و فرومایگی، این چه جرئتی است که بر معصیت او در تو وجود دارد؟!
📜 تازیانههای بیداری/ شرح خطبه۲۲۳/ دکتر محمدعلی انصاری
#بامنازمولايمسخنبگو #کتابخوانی
#تازیانههایبیداری #دكترمحمدعلىانصاری
🌸التماس دعاى فرج
@kalamee_amir