eitaa logo
اندیشه تشیّع
18.8هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
5.8هزار ویدیو
43 فایل
مفتخریم که همراه شما هستیم ❤️ کارشناسان ما در زمینه احکام، اعتقادات، ادیان، مشاوره خانواده و... پاسخگوی سوالات هستند. ✅ ارتباط با مشاوره و کارشناس دینی @pasokhgo313 ادمین تبادل: @Sardar69 اندیشه برتر @btid_org اندیشه برتر/ پرسمان @ostadmohamadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 عرضه حاجت به پیامبر اکرم(ص) در هر زمان و مکانی ✍ آیا هر حاجتی از هر نقطه ی جهان از پیامبر اکرم(ص) خواسته شود، ایشان همان موقع آن را خواهند شنید؟ ✅ : در هر زمان و مکانی که از پیامبر(ص) حاجت بخواهیم، به اذن خداوند درخواست ما را می‌شنود و به آن‌ پاسخ می‌دهد و این مطلب با دلایل ذیل قابل اثبات است: 1⃣ عرضه اعمال امت بر پیامبر اکرم (ص) آنچنان که حضرت در حدیثی فرمود: اعمال شما مسلمان‌ها بعد از این‌که من از دنیا رفتم، بر من عرضه می‌شود؛ اگر کار خوبی انجام داده باشید، خدا را شکر می‌کنم و اگر کارهای بد انجام دادید، برای شما طلب مغفرت می‌کنم».[1] 2⃣ شاهد بودن پیامبر(ص) بر امت: قرآن می‌فرماید: یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذیراً احزاب/45 ای پیامبر (گرامی) ما تو را به رسالت فرستادیم تا (بر نیک و بد خلق) گواه باشی و (خوبان را به رحمت الهی) مژده دهی و (بدان را از عذاب خدا) بترسانی». طبق این ایه و روایت‌های فراوانی، رسول خدا، شاهد بر اعمال امت است و اعمال همه را زیر نظر دارد و در روز قیامت، یکی از شاهدان خواهد بود و بر طبق آن‌چه دیده‌، شهادت خواهد داد. لذا پیامبر چون شاهد است هم می‌بیند و هم می‌شنود، لذا تمام درخواست‌ها از ایشان را می‌شنود. 3⃣ مخاطب قرار دادن پیامبر(ص) در سلام نماز: تمام مسلمانان در پایان نماز، به رسول خدا (ص) سلام می‌دهند. یکی از واجبات اسلام جواب سلام است، قرآن می­‌فرماید: وَإِذَا حُيِّيتُمْ بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا نساء/86 هر گاه شما را تحیت و سلامی گفتند شما نیز باید به تحیت و سلامی بهتر از آن یا مانند آن پاسخ دهید. 👈 اگر پیامبر خدا سلام آن‌ها را نمی‌شنود، پس کار همه مسلمانان بیهوده است و اگر می‌شنود، پس قطعاً جواب سلام او در حق ما دعا برای ماست، لذا او درخواست ما را می‌شنود و به آن‌ها پاسخ می‌دهد. 📖مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، تحقيق: حسام الدين القدسي، مكتبة القدسي، القاهرة، 1414 ق.ج9، ص 24. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
♥️ امام سجاد (ع) می‌فرمایند: 🍃 مردمانی که در زمان غیبت حضرت مهدی (عج) به سر میبرند و معتقد به امامت او و منتظر ظهور وی هستند، از مردمان همه زمان‌ها برترند، زیرا خدایی که یادش بزرگ است به آنان خرد و فهم و شناختی ارزانی داشته است که غیبت امام برای آنان مانند حضور امام است. 📖بحارالانوار ، جلد ۵۲ ، صفحه ۱۲۲ 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
داستان بعضی از معجزات پیامبر اسلام مثل دو نیم کردن ماه در آسمان.mp3
2.39M
✍ داستان بعضی از معجزات پیامبر اسلام صلی الله علیه واله مثل ، و.. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
💥 اسلام ایرانیان در کلام پروفسور مری بویس ✍ پروفسور مری بویس -ایران‌شناس انگلستانی و استاد دانشگاه لندن- درباره نحوه اسلام آوردن ایرانیان می‌نویسد: 🍃هر چند بعضا فشارهایی وجود داشت، اما بسیاری از ایرانیان، در اثر عواملی چون دعوت شورانگیز مبلغین مسلمان، جذابیت و سادگی تعالیم اسلام و همچنین، برای رهایی از قوانین پیچیده و آزار دهنده زرتشتی، مسلمان شدند. 📖 زرتشتیان، باورها و آداب دینی آنها، مری بویس، ترجمه عسکر بهرامی، ص۱۸۰. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
نفی علم غیب توسط امام صادق(ع)؟! 💬 : شیعه معتقد است امامان دوازده‌گانه آن‌ها علم غیب دارند، در حالی‌که خود آن‌ها در روایات متعددی علم غیب را از خود نفی کرده‌اند به طور مثال کشی از علمای بزرگ شیعه نقل می‌کند که امام صادق(ع) فرموده: به خدا قسم و من علم غیب ندارم و اگر داشتم زمین خوبی را برای خود بر می‌داشتم. ✅ : در ابتدا باید توجه داشت که روش دشمن در برابر اعتقادات شیعه، پیدا کردن یک روایت از گوشه و کنار کتب روایی و با استفاده از آن، به اعتقادات ناب شیعه اشکال کردن است. مرحوم کشی در رجال خود نقل می‌کند: امام صادق(ع) فرمود: به خدای یکتا - که جز او خدایی نیست- سوگند که من غیب نمی‌دانم، ... باغی بین من و عبدالله بن الحسن به شراکت بود که تقسیم کردیم، قسمت هموار و خوب آن زمین به او رسید و قسمت سنگلاخ به من؛ اگر من علم غیب داشتم هر آینه آن قسمت هموار را بر می‌داشتم. 🔹در رابطه با این روایت و بحث علم غیب امام صادق(ع) باید گفت: 🔸 : این روایت با روایات فراوانی که در اکثر کتب روایی شیعه نقل شده و مضمون آن‌ها این است که ائمه اطهار(ع) علم غیب داشته‌اند در تعارض است و با یک روایت نمی‌توان آن همه روایت را کنار گذاشت، به طور مثال خود امام صادق(ع) فرمود: به خدا كه من كتاب خدا را از آغاز تا پايانش می‌دانم، چنان كه گویى در كف دست من است، در قرآن است خبر آسمان و خبر زمين و خبر گذشته و خبر آينده. 👈یا در روایت دیگری فرمود: من آن‌چه در آسمان‌ها و زمين است مى‏‌دانم و آن‌چه در بهشت و دوزخ است مى‌‏دانم و گذشته و آينده را مى‏‌دانم. 🔸 : این روایت تنها در کتاب رجال کشی نقل شده و در هیچ کتاب قدیمی دیگری نیست و یک سند بیشتر ندارد، هیچ کدام از محدثین هم عصر کشی یا حتی بعد از ایشان نیز آن را نقل نکرده‌اند، لذا از حیث اعتبار، ضعیف است. 📋سند روایت نیز از این قرار است: «أَحْمَدُ بْنُ عَلِيٍّ الْقُمِّيُّ السَّلُولِيُّ، قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ صَفْوَانَ، عَنْ عَنْبَسَةَ بْنِ مُصْعَبٍ، قَالَ‏، قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع)» نفر اول «أَحْمَدُ بْنُ عَلِيٍّ الْقُمِّيُّ السَّلُولِيُّ» مجهول است و هیچ مدحی و ذمی ندارد لذا این روایت، ضعیف محسوب می‎شود و با یک روایت ضعیف نمی‌توان روایات بسیاری که چندین سند صحیح دارند را کنار زد. 🔹نکته سوم: معمولا این‌گونه روایات حمل بر تقیه می‌شوند، یعنی اگر هم بپذیریم که این سخن از امام صادق(ع) صادر شده، می‌گوییم حتما در آن مجلس جاسوسی از خلیفه وجود داشته است و قصد تخریب حضرت را داشته، لذا حضرت در مقام تقیه بوده و علم غیب خود را انکار کرده است، تا مدرکی برای آنان وجود نداشته باشد. welayatnet.com/fa/news/152718 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
D1736399T14272552(Web) (1).Mp3
1.25M
💬 🧕قانون اجبار حجاب مبنای شرعی دارد یا مبنای عقلی دارد؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺 🍃 یا ذَالْجَلالِ وَالْاِکْرام🍃 🗓 امروز یکشنبه: 8 تیرماه 1399 6 ذی‌القعده 1441 28 ژوئن 2020 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
✅ تحقیقات علمی: آرامش در اعتقاد به خدای متعال است. ✍ سایت علمی لایوساینس درباره تاثیر مثبت «یاد خدا» در میان موحدان و اثر منفی عدم اعتقاد به وجود خدا در بین ملحدان می‌نویسد: تفکر در مورد خدا، باعث آرامش معتقدین به خدا و [عدم اعتقاد به خدا] سبب اضطراب خدا ناباوران می‌گردد. 🔹این نکته علمی ضمن این‌که مهر تاییدی بر معنویت و دین‌مداری می‌باشد، دقیقا فرمایش قرآن کریم است که قرن‌ها پیش فرموده است: 🍃الَّذِينَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ (رعد/۲۸) اهل ایمان دل‌هايشان به ياد خدا آرام می‌گيرد و بدانيد كه تنها با ياد خدا دل‌ها آرام می‌گيرد. 🌏 منبع: b2n.ir/896781 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
💥 ما عرب پرست نیستیم! ✍ ایرانیان از همان ظهور اسلام و در دوران زندگانی اهل بیت(ع)، عشق و ارادت خود را به این خاندان نشان داده و این محبّت هیچ ارتباطی به قوم و زبان آن‌ها ندارد. 👈امروزه برخی با بیان اینکه ایرانیان عرب پرست شده‌اند و اسطوره‌ها و نیکان خویش را فراموش کرده‌اند، درصدد ایجاد شک و تردید و فاصله میان ایرانیان و اهل بیت(ع) هستند. ✅ در پاسخ باید گفت: گ یکی دانستن اسلام و عرب، جفا در حق اسلام و مسلمانان جهان است، چرا که اسلام دینی جهانی است، نه دینی عربی و اگر قرآن به زبان عربی نازل شده، تنها به دلیل آن است که این اعراب ، آنقدر جموداندیش و عقب افتاده‌ بودند که اگر خداوند قرآن را به زبان غیرعربی نازل می کرد، هرگز ایمان نمی‌آوردند. چنان‌که قرآن کریم می‌فرماید: 🔹و اگر این(کتاب) را قرآنی غیرعربی نازل می‌کردیم حتما می‌گفتند: چرا آیات آن روشن و آشکار بیان نشده؟! فصلت/44 و زبان عربی به عنوان زبان رسمی اسلام و کعبه به عنوان قبله‌گاه مسلمانان، با هدف وحدت و به امر خداوند است. اعراب هرگز اسطوره‌های ما نیستند، بلکه اهل بیت‌(ع) و اولیای الهی به دلیل آن‌که شبیه‌ترین انسان‌ها به خداوند و مظهر جوان‌مردی و مردانگی هستند، اسطوره و الگوهای ما هستند و به همین دلیل نام‌های زیبا و پرمعنای آنان را بر روی فرزندان خود می‌گذارند. ✅ بنابراین ما با اعراب جاهلی که بیشترشان از حقیقت اسلام دور افتاده‌اند و تنها اسم اسلام را به یدک می‌کشند، کاری نداریم، بلکه ما پیرو پیامبر و اهل بیتی هستیم که درس انسانیت و آزادگی را به ما آموختند. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
10.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اثبات دشمنی بنی امیه با اهل بیت از کتب اهل سنتآیت الله ✅ حجت‌الاسلام‌والمسلمین 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
نماز پرفضیلت های ذیقعده 👌 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
تهمتی ناروا به شیعه در برخورد با امام خویش! 💬 : معاندین با توجه به روایتی در کتاب کافی، می‌گویند: امام جواد رنگین پوست بوده و حتی نزدیک‌ترین افراد امام رضا(ع) یعنی برادران، خواهران و عموهای ایشان نیز به او شک داشتند و ایشان را متهم کردند که این بچه، فرزند تو نیست، این چه امامی بوده که نتوانسته است اعتماد نزدیک‌ترین افراد خانواده خود را نیز جلب کند. : این روش معاندین است که با استناد به اخباری ضعیف و مجهول -که به نحوی وارد کتب روایی شیعه شده- شیعه را متهم کرده و آن را به عنوان عقیده شیعه مطرح می‌کنند. مرحوم کلینی در کتاب کافی حدیثی را بدین شرح نقل می‌کند: زكريا بن يحيى می‌گويد: شنيدم على بن جعفر، به حسن بن حسين بن على می‌گفت: به خدا سوگند كه خدا ابو الحسن الرضا(ع) را يارى كرد، حسن گفت: آرى به خدا قربانت گردم، همانا برادرانش نسبت به او ستم كردند، على بن جعفر گفت: آرى به خدا ما عموهايش هم به او ستم كرديم، حسن گفت: قربانت گردم، مگر شما چه كرديد؟ زيرا من نزد شما نبودم، گفت: ما و برادرانش به او گفتيم: هرگز در ميان ما خاندان، امامى كه رنگش دگرگون باشد نبوده؛ حضرت رضا(ع) فرمود: او پسر من است، آن‌ها گفتند: همانا رسول خدا(ص) به حكم قيافه‌شناس داورى کرده است، ميان تو و ما هم قيافه‌شناس داور باشد، حضرت فرمود: من دنبال آن‌ها نمی‌فرستم، شما بفرستيد، و به آن‌ها اطلاع ندهيد كه براى چه دعوت‌شان می‌كنيد و شما در خانه خود باشيد. چون آنان آمدند، ما را در باغی نشستیم و عموها و برادران و خواهران امام رضا(ع) صف كشيدند و آن حضرت را گرفته خرقه و كلاه پشمين پوشاندند و بيلى بر دوشش گذاشتند و گفتند به صورت باغبانى وارد باغ شود، سپس امام جواد(ع) را آوردند و به قيافه‌شناسان گفتند: پدر این پسر را بیابید، آن‌ها گفتند: پدرش این‌جا نيست؛ ولى اين و اين عموى پدر او هستند و اين عموى خود اوست و اين عمه اوست، اگر او در اين‌جا پدرى داشته باشد، همين صاحب باغ است كه قدم‌هاى او با قدم‌هاى اين پسر يكسان است و چون حضرت رضا(ع) برگشت، گفتند: همين شخص پدر اوست. على بن جعفر گويد: من برخاستم و لب امام جواد(ع) را چنان بوسيدم كه آب دهانش را مكيدم و به او عرض كردم: گواهى می‌دهم كه تو نزد خدا امام منى... ». 🔹 : 🔸 : این روایت تنها با یک سند در کتب روایی ما نقل شده، دیگر کتب نیز از کافی نقل کرده‌اند، لذا خبر واحد است و اعتبار چندانی ندارد. 🔸 : در سند آن «عَلِی بْنِ مُحَمَّدٍ الْقَاسَانِی» ضعیف است و «زَكَرِيَّا بْنِ يَحْيَى بْنِ النُّعْمَانِ الصَّيْرَفِی» نیز مجهول است؛ لذا از حدیث سندی، به شدت ضعیف است و چون خبر واحد است، نمی‌توان مضمون آن را پذیرفت. لذا علامه مجلسی و آیت الله خویی نیز به ضعف سندی این روایت اشاره کرده و آن را رد کرده‌اند. 🔹 : مرحوم آیت الله خویی(ره) چند اشکال عمده بر این روایت وارد کرده و آن را نمی‌پذیرد: 1. این روایت بیان می‌کند امام رضا(ع) خواهران و عمه‌های خود را بدون پوشش در معرض قیافه‌شناس قرار داد، تا او بتواند اندام آن‌ها را مشاهده کرده و تشخیص دهد، آن‌ها عمه آن طفل هستند یا نه -و چون لازم بوده برخی از اعضای بدن آنان را ببیند تا تشخیص دهد- این کار حرام بوده و از امام معصوم چنین عملی صادر نمی‌شود. 2. مضمون این روایت مخالف فقه ماست، در فقه، سخن قیافه‌شناس ملاک نیست و نمی‌توان بر مبنای آن گفت این فرزند کسی هست یا نیست. 3. مضمون روایت این است که یاران نزدیک حضرت، همچون عموی بزرگوار حضرت یعنی «علی بن جعفر» نیز در سخن امام شک داشته‌اند و سخن حضرت که فرمود: «این فرزند من است» را نپذیرفتند که از مقام شامخ آنان به دور است؛ شیعیان راستین، به خصوص خانواده خود امام، بدون چون و چرا سخنان امام را می‌پذیرفتند و کوچک‌ترین اعتراضی نمی‌کردن، تا چه رسد به این‌که امام را دروغ‌گو بدانند. ✅ بنابراین این داستان هم به خاطر ضعف سندی و هم به خاطر مخالفت با فقه و اصول اولیه شیعه - اینکه شیعیان سخنان امام خویش را همیشه نصب العین قرار داده‌اند- قابل پذیرش نیست و از اخبار کذب و جعلی محسوب شده که وارد کتب روایی شده است. https://www.welayatnet.com/fa/news/144110 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈