eitaa logo
اندیشه تشیّع
18.8هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
5.9هزار ویدیو
43 فایل
مفتخریم که همراه شما هستیم ❤️ کارشناسان ما در زمینه احکام، اعتقادات، ادیان، مشاوره خانواده و... پاسخگوی سوالات هستند. ✅ ارتباط با مشاوره و کارشناس دینی @pasokhgo313 ادمین تبادل: @Sardar69 اندیشه برتر @btid_org اندیشه برتر/ پرسمان @ostadmohamadi
مشاهده در ایتا
دانلود
♥️ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ♥️ 🍃 یا رَبَّ الْعالَمین 🍃 🗓 امروز شنبه: 22 آذرماه 1399 26 ربیع‌الثانی 1442 12 دسامبر 2020 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈 ♥️ ♥️
علمای مذاهب اربعه حکم به جواز توسل به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در زمان حیات و ممات ایشان داده اند. این حکم در برابر صریح نظر وهابیت بر عدم جواز توسل وشرک قرار گرفته است. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🔰 قوانین بهشت با دنیا قابل قیاس نیست! 💬 : گفته می‌شود در بهشت عسل در جوی‌ها روان است. اما برای جاری شدن عسل در یک نهر یا باید درجه حرارتی آن‌جا 70 درجه باشد، یا آن نهر شیبی معال 80 درجه داشته باشد، و در چنین شرایطی انسان نمی‌تواند زندگی کند. ✅ : ✍ شبهه کننده تمام آیات قرآن و دیگر مبانی اسلامی را با فضای ذهنی خود و دنیای مادی با همین شرایط و همین قوانین می‌سنجد و بر اساس آن اشکال می‌کند، اما اگر مقداری تفکر کند، می‌یابد که اگر قرآن از موضوعی سخن می‌گوید تنها کلیات را بیان کرده و جزئیات امر و شرایط آن را بیان نکرده است. لذا در پاسخ می‌گوییم: 👈 قرآن کریم در وصف بهشت می‌فرماید: «در آن نهرهایی است از آبی که مزه و رنگش برنگشته و نهرهایی از شیر که طعمش دگرگون نشده و نهرهایی از شراب که برای نوشندگان مایه لذت است و نهرهایی از عسل خالص است، و در آن از هر گونه میوه‌ای برای آنان فراهم است[محمد/15]». 👈 اما نکته‌ای که شبهه کننده از آن غافل است این می‌باشد که قرآن کریم فرموده: «روزی که زمین به غیر این زمین، و آسمان‌ها [به غیر این آسمان‌ها] تبدیل شود[ابراهیم/48]» این نکته یعنی زمین و تمام قوانین آن و آسمان‌ها تغییر کرده است و هیچ چیزی مانند الان نیست. ✅ بنابراین دنیا به این شکل و با این قوانین وجود ندارد که اشکال کنیم عسل 70 درجه سانتی گراد لازم دارد تا روان شود و... چون شرایط تغییر کرده است. بهتر است برای روشن شدن بحث مثالی ذکر کنیم، همه می‌دانیم که گوشت در شرایط عادی و در محیط بیرون به سرعت خراب شده و گندیده می‌شود و تجزیه می‌گردد، اما اگر شرایط تغییر کند مثلا آن را منجمد کنند تا ماه‌ها سالم می‌ماند و برای انسان نیز قابل استفاده است و حتی در آزمایشگاه می‌توان با منجمد کردن برخی چیزها مانند خون و فرآورده‌های آن و ... تا سال‌ها بعد نیز از آن‌ها استفاده کرد. به همین خاطر است که زندگی در بهشت با زندگی در دنیا متفادت است، چون شرایط و قوانین تغییر می‌کند، مثلا در بهشت پیر شدن، درد و رنج، بیماری، چاق شدن، قضای حاجت و... وجود ندارد، چون بدنی که خدا در بهشت به انسان می‌دهد یک بدن خاص است با شرایط و ویژگی‌های خاص، با قوانین خاصی که مخصوص بهشت است. btid.org/fa/news/155232 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کیفیت خلقت و حضور حضرت حواء در بهشت 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺 🍃 یا ذَالْجَلالِ وَالْاِکْرام🍃 🗓 امروز یکشنبه: 23 آذرماه 1399 27 ربیع‌الثانی 1442 13 دسامبر 2020 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈 ♥️
💎 امروز که نمازم را خیلی سریع می خوندم تا اینکه به کارهای عقب موندم برسم با خودم فکر کردم چرا می خواهیم نماز را زود تمام کنیم تا اینکه به کارهای دیگرمان برسیم. ✳️ وقتی خوب فکر کردم به این نتیجه رسیدم که ما برای همه کارهای روزانه مون برنامه داریم اما برای عبادات برنامه نداریم مثلاً برای شغلمون برنامه داریم، از ساعت چند تا چند بریم سر کار، یا برای درس خواندن مون برنامه داریم که از ساعت چند تا چند کلاس بریم یا در کتابخانه درس بخوانیم و بقیه کارها هم همچنین؛ اما برای عباداتمان برنامه نداریم. برای خانواده یمان برنامه داریم که به گردش مون به تفریح مون برسیم اما به این فکر نیستیم که برای نماز مان هم باید برنامه داشته باشیم یعنی با خودمون عهد ببندیم که وقت نماز ۲۰ دقیقه من با خودم و خدا خلوت کنم و این ۲۰ دقیقه هیچ وقت کم نشه و جزء برنامه های زندگیم باشه؛ همانطور که دینمون برای زندگی روزانمون برنامه داده است. 💠 حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: وقت هر انسان مؤمن سه قسمت است: 1⃣ یک وقت و ساعتی که برای مناجات و دعا و عبادت است. 2⃣ یک وقت و ساعتی که برای کسب معاش و در آمد است. 3⃣ یک وقت و ساعتی که برای تفریح و استفاده از لذتهای حلال است و انسان عاقل جز در این سه مورد، وقت نمی گذراند یا کسب معاش یا قدم نهادن برای معاد و آخرت و یا لذت بردن در غیر حرام. 📚نهج البلاغه، قصار،۳۹۰ 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
اينکه ميگن امام زمان عج وقتي ظهور مي کنند از قاتلان امام حسين عليه السلام انتقام مي گيرند چگونه مي خواهند انتقام بگيرند در حالي که آنها مرده اند؟.mp3
7.87M
💬 عجل الله تعالی فرجه الشریف 🔹 اینکه میگن امام زمان عج وقتی ظهور می کنند از قاتلان امام حسین علیه السلام انتقام می گیرند چگونه می خواهند انتقام بگیرند در حالی که آنها مرده اند؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
9.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 من میخوام بدونم خدا چه شکلی هست بعضی ها میگن نور است یعنی چه؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🔰 آیا در آن دنيا تنها روح وجود دارد یا جسمانی هم هست؟ ✍ بعد از اثبات اصل معاد و وجود آخرت، یکی از بحث‌های مهم، راجع به آن این است که انسان چگونه و با چه بدنی در آن‌جا زندگی خواهد کرد؟ آیا تنها روح در آن‌جا به سر می‌برد و جسم و بدن را همراه ندارد، یا جسم تنها است و روحی ندارد؟ یا هر دو را دارد؟ 👈 ما معتقدیم که معاد هم جسمانی است و هم روحانی و در قیامت هم جسم محشور می‌شود و هم روح، هم لذایذ بدنی و حسی هست و هم آلام و لذایذ روحی و عقلی. لذا در سرای آخرت بدن‌های مردگان صورت‌های پیشین خود را بازیافته و نفس و روح آدمی که با مرگ از بدن قطع علاقه کرده بود، به بدن‌ها تعلق می‌گیرد و با این کار، بدن‌های مرده دوباره زنده می‌شود. 📖 قرآن کریم دارای دو دسته از آیات است، برخی از آیات دال بر است و دسته دیگر دال بر ؛ 👈 لذا جمع بین این آیات این است که بگوییم معاد مد نظر قرآن هم روحانی است و هم جسمانی. 🔹از جمله آیاتی که دال بر معاد روحانی است، این آیات است: 1⃣ «اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حِينَ مَوْتِها(زمر-42): خداوند ارواح را به هنگام مرگ، قبض می‌كند». در این آیه بیان شده که هنگام مرگ، خداوند متعال «نفس» را که همان روح آدمی است، قبض می‌کند و با این کار روح از بدن جدا می‌شود که دال بر معاد روحانی است. 2⃣ «قُلْ يَتَوَفَّاكُمْ مَلَكُ الْمَوْتِ الَّذِي وُكِّلَ بِكُمْ ثُمَّ إِلى‏ رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ (سجده- 11): بگو: فرشته مرگ كه بر شما مامور شده (روح) شما را می‌گيرد، سپس به سوى پروردگارتان باز می‌گرديد». این آیه نیز به صراحت بیان می‌کند که انسان تنها آن بدن و جسم مادی نیست و در هنگام مرگ روح آدمی توسط فرشته مرگ، قبض می‌شود که دال بر معاد روحانی است. 🔹از جمله آیاتی که دال بر معاد جسمانی است، این آیات است: 1⃣ داستان حضرت ابراهیم (علیه‌السلام) که آن حضرت، مأمور شد چهار پرنده را ذبح کند و گوشت آن‌ها را مخلوط کند، سپس نام آن‌ها را ذکر کند و به اذن الهی همه آن‌ها زنده شدند. 2⃣ «مِنْها خَلَقْناكُمْ وَ فِيها نُعِيدُكُمْ وَ مِنْها نُخْرِجُكُمْ تارَةً أُخْرى‏ (طه- 55): ما شما را از آن (خاك) آفريديم و به آن باز می‌گردانيم و بار ديگر از آن، شما را بيرون می‌آوريم». این آیه به صراحت بیان می‌کند شما از خاک هستید و به آن باز می‌گردید و بار دیگر از خاک بر می‌خیزید، که دال بر معاد جسمانی است. ✅ بنابراین جمع بین این دو دسته از آیات اقتضا می‌کند، معاد هم جسمانی باشد و هم روحانی؛ با این بیان که در عالم برزخ، تنها روح وجود دارد و بدن در خاک است، ولی در قیامت بدن و جسم مادی نیز از دل خاک بیرون آمده و دوباره روح به بدن تعلق می‌گیرد. btid.org/fa/news/25068 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا رشد اهل سنت در ایران خطر است یا فرصت؟ 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
در روایات امده با احمق و تارک صله رحم و... قطع رابطه کنید حالا اگر بخواهیم چنین کنیمباید با اکثر مردم رابطه نداشته باشیم؟.mp3
579.8K
💬 🔸در روایات امده با احمق و تارک صله رحم و... قطع رابطه کنید حالا اگر بخواهیم چنین کنیم باید با اکثر مردم رابطه نداشته باشیم؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
♥️ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ♥️ 🍃 یَا قاضی الحاجات 🍃 🗓 امروز دوشنبه: 24 آذرماه 1399 28 ربیع‌الثانی 1442 14 دسامبر 2020 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈 ♥️ ♥️