eitaa logo
کلام وحی
4 دنبال‌کننده
221 عکس
0 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴در وقت نیاز خدا یاریتان میکند 📍أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ (سوره حج آیه ۳۹) 📍ﺑﻪ ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ [ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻧﻪ ] ﻣﻮﺭﺩ ﺟﻨﮓ ﻭ ﻫﺠﻮم ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﻧﺪ ، ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﺘﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﺫﻥ ﺟﻨﮓ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ، ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﻳﺎﺭی ﺩﺍﺩﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﻮﺍﻧﺎﺳﺖ.✳✳✳ 📍ﺍﻳﻦ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻛﻪ ﻣﺘﻀﻤﻦ ﻭﻋﺪﻩ ﻛﻤﻚ ﺍﻟﻬﻰ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺑﻪ" ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﺧﺪﺍ" ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﻟﻬﻰ ﻭﻗﺘﻰ ﺑﻪ ﻳﺎﺭﻯ ﺷﻤﺎ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻴﺘﺎﻥ ﻛﺴﺐ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﺁﻣﺎﺩﮔﻰ ﺩﻓﺎﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﮔﻤﺎﻥ ﻧﻜﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻯ ﺧﻮﺩ ﺑﻨﺸﻴﻨﻨﺪ ﻭ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻳﺎﺭﻯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺑﻪ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺩﻳﮕﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻥ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺳﺒﺎﺏ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﮔﻴﺮﻳﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺷﻤﺎ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﺩ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻳﺎﺭﻯ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺷﻴﺪ، ﻭ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍﻯ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﻠﺎم ﺹ ﺩﺭ ﺗﻤﺎم ﻣﺒﺎﺭﺯﺍﺗﺶ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻰ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﭘﻴﺮﻭﺯ ﻣﻰ ﺷﺪ. ✴✴✴
🔴 آیا مردم در قیامت با هم صحبت می کنند؟؟ 📍ﻓَﺈِﺫَﺍ ﻧُﻔِﺦَ ﻓِﻲ ﺍﻟﺼُّﻮﺭِ ﻓَﻠَﺎ ﺃَﻧﺴَﺎﺏَ ﺑَﻴْﻨَﻬُﻢْ ﻳَﻮْﻣَﺌِﺬٍ ﻭَﻟَﺎ ﻳَﺘَﺴَﺂءَﻟُﻮﻥَ (سوره مومنون آیه ۱۰۱) 📍ﭘﺲ ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭ ﺩﻣﻴﺪﻩ ﺷﻮﺩ، ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﻧﻪ ﻣﻴﺎﻧﺸﺎﻥ ﺧﻮﻳﺸﺎﻭﻧﺪﻱ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ (ﺍﺯ ﺣﺎﻝ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ) ﺳﺆﺍﻝ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. 📍ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻛﻔّﻪ ﻱ ﺍﻋﻤﺎﻟﺸﺎﻥ ﺳﺒﻚ ﺑﺎﺷﺪ، ﭘﺲ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻱ ﻭﺟﻮﺩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﻨّﻢ ﻣﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ.✳✳✳ 📍ﺳﺆﺍﻝ: ﺩﺭ ﺑﻌﻀﻲ ﺁﻳﺎﺕ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻣﺮﺩم ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺳﺆﺍﻝ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ، ﺩﻟﻴﻞ ﺍﻳﻦ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﭘﺎﺳﺦ: ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﻨﺎﻓﺎﺗﻲ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ؛ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻭّﻝ ﻛﻪ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: «ﻣﺮﺩم ﺍﺯ ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ ﺳﺆﺍﻝ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ» ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻭ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻱ ﺍﻫﻞ ﺑﻬﺸﺖ ﻭ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻄﺎﻟﺒﻲ ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻣﻲ ﭘﺮﺳﻨﺪ، ﻭﻟﻲ ﺁﻳﻪ ﻱ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺤﺚ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻱ ﺁﻏﺎﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﺴﺎﺏ ﻭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻱ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﻳﺎ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺳﺆﺍﻝ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﻨﺪ.✴✴✴
🔴عذاب برای دوستداران اشاعه فحشا 📍ﺇِﻥَّ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳُﺤِﺒُّﻮﻥَ ﺃَﻥ ﺗَﺸِﻴﻊَ ﺍﻟْﻔَﺎﺣِﺸَﺔُ ﻓِﻲ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍْ ﻟَﻬُﻢْ ﻋَﺬَﺍﺏٌ ﺃَﻟِﻴﻢٌ ﻓِﻲ ﺍﻟﺪُّﻧْﻴَﺎ ﻭَ ﺍﻟْﺂﺧِﺮَﺓِ ﻭَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻳَﻌْﻠَﻢُ ﻭَ ﺃَﻧﺘُﻢْ ﻟَﺎ ﺗَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ (سوره نور آیه ۱۹) 📍ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺑﺮﺍی ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺯشتی ﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺷﺎﻳﻊ ﮔﺮﺩﺩ، ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭﺁﺧﺮﺕ ﻋﺬﺍﺏ ﺩﺭﺩﻧﺎکی ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ می ﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ نمی ﺩﺍﻧﻴﺪ.✳✳✳ 📍ﺍﺷﺎﻋﻪ ی ﻓﺤﺸﺎ، ﮔﺎهی ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﻭ ﻗﻠﻢ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻋﻤﻞ ﺯﺷﺖ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺍﻓﺸﺎ ﻛﻨﺪ ﻭ ﮔﺎهب ﺑﺎ ﺗﺸﻮﻳﻖ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﮔﻨﺎﻩ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺁﻧﺎﻥ. ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: کسی ﻛﻪ ﺁﻥ ﭼﻪ ﺭﺍ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ی ﻣﺆمنی ﺑﺸﻨﻮﺩ، ﺑﺮﺍی ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﺎﺯﮔﻮ ﻛﻨﺪ، ﺟﺰء ﻣﺼﺎﺩﻳﻖ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺚ می ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: کسی ﻛﻪ ﻛﺎﺭ ﺯشتی ﺭﺍ ﺷﺎﻳﻊ ﻛﻨﺪ، ﻣﺎﻧﻨﺪ کسی ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.✴✴✴
🔴 یا علی اصغر (ع) تو را بکدامین گناه کشتند 📍وَإِذَا الْمَوْءُودَةُ سُئِلَتْ بِأَيِّ ذَنبٍ قتلَتْ (سوره تکویر آیه ۸و۹) 📍ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ [ ﺩﺧﺘﺮ ]ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻪ ﮔﻮﺭ ﺑﭙﺮﺳﻨﺪ ﺑﻪ ﻛﺪﺍم ﮔﻨﺎﻩ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻩ ؟✳✳✳ 📍 ﻣﻮءﻭﺩﺓ" ﺍﺯ ﻣﺎﺩﻩ" ﻭﺃﺩ" (ﺑﺮ ﻭﺯﻥ ﻭﻋﺪ) ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻰ ﺩﺧﺘﺮﻯ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﺧﺎﻙ ﺩﻓﻦ ﺷﺪﻩ، ﺑﻌﻀﻰ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺭﻳﺸﻪ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻰ ﺛﻘﻞ ﻭ ﺳﻨﮕﻴﻨﻰ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﭼﻮﻥ ﺍﻳﻦ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮔﻮﺭ ﺩﻓﻦ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺧﺎﻙ ﺑﻪ ﺭﻭﻯ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻰ ﺭﻳﺰﻧﺪ، ﺍﻳﻦ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺩﺭ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ، ﺗﺎ ﺁﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﻗﻄﻊ ﺭﺣﻢ، ﻭ ﻳﺎ ﻗﻄﻊ ﻣﻮﺩﺕ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﻉ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺜﻰ ﺍﺯ ﺍﻣﺎم ﺑﺎﻗﺮ ﻉ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺳﺆﺍﻝ ﺷﺪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻣﻦ ﻗﺘﻞ ﻓﻰ ﻣﻮﺩﺗﻨﺎ:" ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻃﺮﻳﻖ ﻣﺤﺒﺖ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﻰ ﻣﺎ ﻛﺸﺘﻪ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ"✴✴✴
🔴امام حسین(ع) با این آیه حضرت علی اکبر را بدرقه کردند... 📍إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ (سوره آل عمران آیه ۳۳) 📍بی ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺧﺪﺍ ﺁﺩم ﻭ ﻧﻮﺡ ﻭ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﻭ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﻋﻤﺮﺍﻥ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺷﺎیستگی ﻫﺎی ﻭﻳﮋﻩ ﺍی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩ ] ﺑﺮ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺑﺮﮔﺰﻳﺪ.✳✳✳ 📍" ﺍﺻﻄﻔﻰ" ﺍﺯ ﻣﺎﺩﻩ" ﺻﻔﻮ" (ﺑﺮ ﻭﺯﻥ ﻋﻔﻮ) ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻰ ﺧﺎﻟﺺ ﺷﺪﻥ ﭼﻴﺰﻯ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺻﻔﻮﺓ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻰ ﺧﺎﻟﺺ ﻫﺮ ﭼﻴﺰﻯ ﺍﺳﺖ، ﺳﻨﮓ ﺻﺎﻑ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻟﻐﺖ ﻋﺮﺏ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻧﻈﺮ ﺻﻔﺎ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺧﻠﻮﺹ ﻭ ﭘﺎﻛﻰ ﺍﺳﺖ، ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺍﺻﻄﻔﺎء ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻰ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻛﺮﺩﻥ ﻗﺴﻤﺖ ﺧﺎﻟﺺ ﭼﻴﺰﻯ ﺍﺳﺖ.✴✴✴
🔴 صفات حضرت عباس در این آیه از قرآن آمده است... 📍 ﻭَﻣَﻦْ ﻳُﻄِﻊِ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻭَﺍﻟﺮَّﺳُﻮﻝَ ﻓَﺄُﻭﻟَﺌِﻚَ ﻣَﻊَ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺃَﻧْﻌَﻢَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﻣِّﻦَ ﺍﻟﻨَّﺒِﻴِّﻴﻦَ ﻭَﺍﻟﺼِّﺪِّﻳﻘِﻴﻦَ ﻭَﺍﻟﺸُّﻬَﺪَﺁءِ ﻭَﺍﻟﺼَّﺎﻟِﺤِﻴﻦَ ﻭَ ﺣَﺴُﻦَ ﺃُﻭْﻟَﺌِﻚَ ﺭَﻓِﻴﻘﺎً (سوره نساء آیه ۶۹) 📍ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻛﻨﺪ، ﭘﺲ ﺁﻧﺎﻥ (ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ) ﺑﺎ ﻛﺴﺎنی ﻫﻤﺪم ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻌﻤﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ، ﺻﺪّﻳﻘﺎﻥ، ﺷﻬﻴﺪﺍﻥ ﻭ ﺻﺎﻟﺤﺎﻥ ﻭ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﭼﻪ ﻫﻤﺪم ﻫﺎی ﺧﻮبی ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺗﻔﻀّﻞ ﺍﺯ ﺳﻮی ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍی ﺁﮔﺎﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﺲ ﺍﺳﺖ.✳✳✳ 📍ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ، ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻧﻤﻮﻧﻪ ی ﺻﺪّﻳﻘﺎﻥ، ﺍﻣﺎﻣﺎﻥ ﻣﻌﺼﻮم ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻭ ﺻﺪّﻳﻘﻪ، ﻓﺎﻃﻤﻪ ی ﺯﻫﺮﺍﻋﻠﻴﻬﺎ ﺍﻟﺴﻠﺎم معرفی ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ «ﺷﻬﺪﺍ»، ﻳﺎ ﻛﺸﺘﮕﺎﻥ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﺟﻬﺎﺩﻧﺪ، ﻳﺎ ﮔﻮﺍﻫﺎﻥ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ. همنشینی ﺑﺎ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﺮﺍی ﻫﻤﻪ ی ﭘﻴﺮﻭﺍﻥ ﻭﺍقعی ﺍﻣﻜﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﻣﺮﺍﺩ ﺁﻳﻪ همنشینی ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﺳﺖ.✴✴✴
🔴السلام علیک یا ابا عبدالله 📍ﻛﻬﻴﻌﺺ (سوره مریم آیه ۱) ✳✳✳ 📍ماجرا از این قرار است که حضرت زکریا از پروردگارش درخواست کرد که «اسماء خمسه طیبه‏» را به وی بیاموزد. خداوند متعال، جبرئیل امین را بر او فرو فرستاد و آن اسماء را به او تعلیم داد. حضرت زکریا هنگامی که نام‏های محمد (ص)، علی (ع)، فاطمه (س) و حسن (ع) را یاد می‏کرد، اندوه و ناراحتی‌اش بر طرف می‏شد و گرفتاریش از بین می‏رفت. امام هنگامی که از حسین (ع) یاد می‏کرد، بغض گلویش را می‏فشرد و مبهوت می‏شد. به همین دلیل روزی از خداوند سبب این اندوه و ناراحتی را جویا شد و گفت: بارالها! چرا وقتی آن چهار نفر را یاد می‏کنم، آرامش می‏یابم و اندوهم بر طرف می‏شود، اما وقتی حسین را یاد می‏کنم، اشکم جاری و ناله‏ام بلند می‏شود؟ خدای تعالی او را از داستان شهادت امام حسین (ع) آگاه کرد و فرمود: «کهیعص‏»! «ک» نام کربلا و «ه» اشاره به کشته‌شدن عترت طاهره دارد. «ی» اشاره به نام یزید دارد که بر حسین (ع) ظلم کرد و «ع» اشاره به عطش و تشنگی آن امام و «ص» نیز نشان صبر و مقاومت ایشان است.✴✴✴
🔴دریاها نشانه بزرگی از قدرت خداست 📍وَهُوَ الَّذِي مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ هَٰذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ وَهَٰذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَجَعَلَ بَيْنَهُمَا بَرْزَخًا وَحِجْرًا مَّحْجُورًا (سوره فرقان آیه ۵۳) 📍ﻭ ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﻭ ﺩﺭﻳﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺁﻣﻴﺨﺖ ، ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺵ ﻃﻌﻢ ﻭ ﮔﻮﺍﺭﺍ ، ﻭ ﺍﻳﻦ ﺷﻮﺭ ﻭ ﺗﻠﺦ ﺍﺳﺖ ، ﻭﻣﻴﺎﻥ ﺁﻥ ﺩﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﻭ ﺣﺎﻳﻞ ﻭ ﺳﺪّﻱ ﻧﻔﻮﺫﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻭﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ [ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﺨﻠﻮﻁ ﻧﺸﻮﻧﺪ . ✳✳✳ 📍 ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻳﻜﻰ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﻣﻈﺎﻫﺮ ﺷﮕﻔﺖ ﺍﻧﮕﻴﺰ ﻗﺪﺭﺕ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﺗﺮﺳﻴﻢ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻳﻚ ﺣﺠﺎﺏ ﻧﺎﻣﺮﺋﻰ، ﻭ ﺣﺎﺋﻞ ﻧﺎﭘﻴﺪﺍ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺩﺭﻳﺎﻯ ﺷﻮﺭ ﻭ ﺷﻴﺮﻳﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﺩ ﻭ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻧﻤﻰ ﺩﻫﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺁﻣﻴﺨﺘﻪ ﺷﻮﻧﺪ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻣﺎ ﺍﻳﻦ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻴﻢ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺣﺠﺎﺏ ﻧﺎﻣﺮﺋﻰ ﻫﻤﺎﻥ" ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺩﺭﺟﻪ ﻏﻠﻈﺖ ﺁﺏ ﺷﻮﺭ ﻭ ﺷﻴﺮﻳﻦ" ﻭ ﺑﻪ ﺍﺻﻄﻠﺎﺡ ﺗﻔﺎﻭﺕ" ﻭﺯﻥ ﻣﺨﺼﻮﺹ" ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺳﺒﺐ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﻣﺪﺕ ﻣﺪﻳﺪﻯ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻧﻴﺎﻣﻴﺰﻧﺪ.✴✴✴
🔴مضطر واقعی کیست؟ 📍ﺃَﻣَّﻦ ﻳُﺠِﻴﺐُ ﺍﻟْﻤُﻀْﻄَﺮَّ ﺇِﺫَﺍ ﺩَﻋَﺎﻩُ ﻭَﻳَﻜْﺸِﻒُ ﺍﻟﺴُّﻮءَ ﻭَﻳَﺠْﻌَﻠُﻜُﻢْ ﺧُﻠَﻔَﺂءَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﺃَءِﻟَﻪٌ ﻣَّﻊَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻗَﻠِﻴﻠﺎً ﻣَّﺎ ﺗَﺬَﻛَّﺮُﻭﻥَ (سوره نمل آیه ۶۲) 📍ﻛﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺩﺭﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍی ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ، ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻧﻤﺎﻳﺪ ﻭ ﺑﺪی ﻭ ﻧﺎﺧﻮشی ﺭﺍ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻛﻨﺪ، ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﺎﻥ (ﺧﻮﺩ ﺩﺭ) ﺯﻣﻴﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ؟ ﺁﻳﺎ ﺑﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﻌﺒﻮﺩی ﺍﺳﺖ؟ ﭼﻪ ﻛﻢ ﭘﻨﺪ می ﭘﺬﻳﺮﻳﺪ.✳✳✳ 📍ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﻭ ﺗﻔﺎﺳﻴﺮ ﻧﺪﻳﺪم ﻛﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ی ﺗﻠﺎﻭﺕ ﺁﻳﻪ ی ٦٢ ﺑﺮﺍی ﺍﺳﺘﺠﺎﺑﺖ ﺩﻋﺎ نقشی ﺑﺎﺷﺪ، ﻟﻜﻦ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺗﻨﺎﺳﺐ ﻣﺤﺘﻮﺍی ﺁﻳﻪ ﺗﺒّﺮﻛﺎً ﺁﻥ ﺭﺍ میی ﺧﻮﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﻣﺎنعی ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﻣﻨﺎﺟﺎﺕ ﺑﺎ ﺧﺪﺍی ﺳﺒﺤﺎﻥ ﻭ ﺭﺍﺯ ﻭﻧﻴﺎﺯ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻛﺎﺭی ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ﻭ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ، ﺩﻋﺎ ﺑﻪ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺍﻭ ﻭ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺣﻞ ﻣﺸﻜﻠﺎﺕ ﺧﺼﻮﺻﺎً ﻫﻨﮕﺎم ﺩﺭﻣﺎﻧﺪگی، ﺑﺮﺍی ﻫﻤﮕﺎﻥ ﺿﺮﻭﺭی ﺍﺳﺖﺍﺟﺎﺑﺖِ ﻣﻀﻄﺮّ، ﻛﺎﺭی ﺍلهی ﺍﺳﺖ ﻭلی ﺳﻨّﺖ ﺍلهی ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ نمی ﺩﻫﺪ. ﻣﺜﻠﺎً ﺳﻨّﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﻧﺤﻮب ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﺮﻭﻧﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ی ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺩﺭ ﻟﺤﻈﻪ ی ﺍﺣﺘﻀﺎﺭ، ﻣﻀﻄﺮّﻧﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﺜﺒﺖ ﺩﻫﺪ، ﺑﺎﻳﺪ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﺮﮒ ﺭﺍ ﻟﻐﻮ ﻛﻨﺪﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ می ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: ﻧﻤﻮﻧﻪ ی ﻣﻀﻄﺮّ ﻭﺍقعی، ﺍﻣﺎم ﺯﻣﺎﻥ (ﻋﺠّﻞ ﺍﻟﻠّﻪ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﻓﺮﺟﻪ ﺍﻟﺸﺮﻳﻒ) ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺪﺗﺮﻳﻦ ﺳﻮء «ﻭ ﻳﻜﺸﻒ ﺍﻟﺴﻮء»، ﺳﻠﻄﻪ ی ﻛﻔّﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﺮﻃﺮﻑ می ﺷﻮﺩ ﻭ ﻧﻤﻮﻧﻪ ی «ﻳﺠﻌﻠﻜﻢ ﺧﻠﻔﺎء» ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺻﺎﻟﺤﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ.✴✴✴
🔴با هم همکاری کنید 📍يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُحِلُّوا شَعَائِرَ اللَّهِ وَلَا الشَّهْرَ الْحَرَامَ وَلَا الْهَدْيَ وَلَا الْقَلَائِدَ وَلَا آمِّينَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّن رَّبِّهِمْ وَرِضْوَانًا وَإِذَا حَلَلْتُمْ فَاصْطَادُوا وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ أَن صَدُّوكُمْ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ أَن تَعْتَدُوا وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ (سوره مائده آیه ۲) 📍ﺍی ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ!ﺷﻌﺎﻳﺮﺧﺪﺍ ﻭ ﻣﺎﻩ ﻫﺎی ﺣﺮﺍمﻭ ﻗﺮﺑﺎنی بی ﻧﺸﺎﻥﻭ ﻗﺮﺑﺎنی ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺭ ﻭ ﻗﺎﺻﺪﺍﻥ ﺑﻴﺖ ﺍﻟﺤﺮﺍم ﺭﺍ ﻛﻪ ﻓﻀﻞ ﻭ ﺧﺸﻨﻮﺩی ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻰ ﻃﻠﺒﻨﺪ ﺣﻠﺎﻝ ﻣﺸﻤﺎﺭﻳﺪ وﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﺍﺣﺮﺍم ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻳﺪ ﺷﻜﺎﺭ ﻛﻨﻴﺪو ﻛﻴﻨﻪ ﺗﻮﺯی ﻭ دشمنی ﮔﺮﻭهی ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍم ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭﺍﺩﺍﺭﺗﺎﻥ ﻧﻜﻨﺪ ﻛﻪﺗﻌﺪّی ﻭ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻛﻨﻴﺪﻭ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺍﻧﺠﺎم ﻛﺎﺭﻫﺎی ﺧﻴﺮ ﻭ ﭘﺮﻫﻴﺰﻛﺎﺭی ﻳﺎﺭی ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ ﻭ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﺮ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻳﺎﺭی ﻧﺪﻫﻴﺪ وﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺳﺨﺖ ﻛﻴﻔﺮ ﺍﺳﺖ .✳✳✳ 📍ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻓﻮﻕ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺗﻌﺎﻭﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﻳﻚ ﺍﺻﻞ ﻛﻠﻰ ﺍﺳﻠﺎﻣﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻰ ﻭ ﺣﻘﻮﻗﻰ ﻭ ﺍﺧﻠﺎﻗﻰ ﻭ ﺳﻴﺎﺳﻰ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮ ﻣﻴﮕﻴﺮﺩ، ﻃﺒﻖ ﺍﻳﻦ ﺍﺻﻞ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﻣﻮﻇﻔﻨﺪ ﺩﺭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻯ ﻧﻴﻚ ﺗﻌﺎﻭﻥ ﻭ ﻫﻤﻜﺎﺭﻯ ﻛﻨﻨﺪ ﻭﻟﻰ ﻫﻤﻜﺎﺭﻯ ﺩﺭ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺑﺎﻃﻞ ﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ ﻭ ﻇﻠﻢ ﻭ ﺳﺘﻢ، ﻣﻄﻠﻘﺎ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﺍﺳﺖ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺁﻥ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻳﺎ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ.ﺟﺎﻟﺐ ﺗﻮﺟﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ" ﺑﺮ" ﻭ" ﺗﻘﻮﺍ" ﻫﺮ ﺩﻭ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻓﻮﻕ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺫﻛﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﻛﻪ ﻳﻜﻰ ﺟﻨﺒﻪ ﺍﺛﺒﺎﺗﻰ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﻔﻴﺪ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺟﻨﺒﻪ ﻧﻔﻰ ﺩﺍﺭﺩ.✴✴✴
🔴متخلفان آماده طلب 📍سَيَقُولُ الْمُخَلَّفُونَ إِذَا انطَلَقْتُمْ إِلَىٰ مَغَانِمَ لِتَأْخُذُوهَا ذَرُونَا نَتَّبِعْكُمْ يُرِيدُونَ أَن يُبَدِّلُواگ كَلَامَ اللَّهِ قُل لَّن تَتَّبِعُونَا كَذَٰلِكُمْ قَالَ اللَّهُ مِن قَبْلُ فَسَيَقُولُونَ بَلْ تَحْسُدُونَنَا بَلْ كَانُوا لَا يَفْقَهُونَ إِلَّا قَلِيلًا (سوره فتح آیه ۱۵) 📍ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﻏﻨﺎﻳﻤﻰ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﻣﻰ ﺷﻮﻳﺪ ، ﻣﺘﺨﻠﻔﺎن ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﻔﺖ : ﺑﮕﺬﺍﺭﻳﺪ ﻣﺎ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﺑﻴﺎﻳﻴﻢ.ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻭﻋﺪﻩ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﻫﻨﺪ . ﺑﮕﻮ : ﻫﺮﮔﺰ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﺎ ﻧﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺁﻣﺪ ; ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺧﺪﺍ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﺯﻭﺩی ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﻔﺖ : ﺷﻤﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺣﺴﺪ ﻣﻰ ﻭﺭﺯﻳﺪ ، ﺑﻠﻜﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺟﺰ ﺍﻧﺪکی ﻧﻤﻰ ﻓﻬﻤﻨﺪ .✳✳✳ 📍ﻏﺎﻟﺐ ﻣﻔﺴﺮﺍﻥ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﺎﺕ ﻧﺎﻇﺮ ﺑﻪ" ﻓﺘﺢ ﺧﻴﺒﺮ" ﺍﺳﺖ. ﻃﺒﻖ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺹ ﺍﺯ" ﺣﺪﻳﺒﻴﻪ" ﺑﺎﺯ ﻣﻰ ﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺷﺮﻛﺖ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺒﻴﻪ ﺭﺍ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺑﻪ" ﻓﺘﺢ ﺧﻴﺒﺮ" ﺩﺍﺩ ﻭ ﺗﺼﺮﻳﺢ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﻜﺎﺭ ﻓﻘﻂ ﺁﻧﻬﺎ ﺷﺮﻛﺖ ﻛﻨﻨﺪ، ﻭ ﻏﻨﺎﺋﻢ ﺟﻨﮕﻰ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺗﺨﻠﻒ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺼﻴﺒﻰ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻏﻨﺎﺋﻢ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ! ﺍﻣﺎ ﺍﻳﻦ ﺩﻧﻴﺎ ﭘﺮﺳﺘﺎﻥ ﺗﺮﺳﻮ ﻫﻤﻴﻦ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻗﺮﺍﺋﻦ ﻓﻬﻤﻴﺪﻧﺪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺹ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺟﻨﮕﻰ ﻛﻪ ﺩﺭ ﭘﻴﺶ ﺩﺍﺭﺩ ﻗﻄﻌﺎ ﭘﻴﺮﻭﺯ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻏﻨﺎﺋﻢ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﻰ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺳﭙﺎﻩ ﺍﺳﻠﺎم ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺍﻓﺘﺎﺩ، ﺍﺯ ﻓﺮﺻﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩﻩ، ﺧﺪﻣﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺹ ﺁﻣﺪﻧﺪ، ﻭ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺷﺮﻛﺖ ﺩﺭ ﻣﻴﺪﺍﻥ" ﺧﻴﺒﺮ" ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪ! ﻭ ﺷﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻋﺬﺭ ﻧﻴﺰ ﻣﺘﻮﺳﻞ ﺷﺪﻧﺪ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺑﺮﺍﻯ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﺧﻄﺎﻯ ﮔﺬﺷﺘﻪ آمده ایم، ﻏﺎﻓﻞ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺯ ﻗﺒﻞ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﻭ ﺳﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻓﺎﺵ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩ.✴✴✴
🔴خداوند کریم و عادل مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِّنْهَا وَمَن جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلَا يُجْزَى الَّذِينَ عَمِلُوا السَّيِّئَاتِ إِلَّا مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (سوره قصص آیه ۸۴) 📍ﻫﺮ ﻛﺲ ﻛﺎﺭ نیکی [ ﺑﻪ ﭘﻴﺸﮕﺎﻩ ﺧﺪﺍ ] ﺑﻴﺎﻭﺭﺩ ، ﭘﺎﺩﺍشی ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺮﺍی ﺍﻭﺳﺖ ، ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻛﺎﺭ ﺑﺪﻱ ﺑﻴﺎﻭﺭﺩ [ ﭘﺲ ﺑﺪﺍﻧﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎی ﻧﺎﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ] ﺟﺰﺍ ﺩﺍﺩﻩ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻧﺪ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ . ✳✳✳ 📍ﺍﻳﻦجا دو مرحله داریم: ﻣﺮﺣﻠﻪ" ﺗﻔﻀﻞ" ﻳﻌﻨﻰ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻣﺮﺩم ﺗﻨﮓ ﭼﺸﻢ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺭﻋﺎﻳﺖ ﻋﺪﺍﻟﺖ، ﺳﻌﻰ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻣﺰﺩ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻋﻤﻞ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻭ ﮔﺎﻫﻰ ﺩﻩ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻭ ﮔﺎﻩ ﺻﺪﻫﺎ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻭ ﮔﺎﻩ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺑﺮﺍﺑﺮ، ﺍﺯ ﻟﻄﻒ ﺑﻰ ﻛﺮﺍﻧﺶ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻋﻤﻞ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ، ﻭ ﺣﺪ ﺍﻗﻞ ﺁﻥ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﻩ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﺳﺖ. و ﻣﺮﺣﻠﻪ" ﻋﺪﻝ" ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﺫﺭﻩ ﺍﻯ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻴﻔﺮ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻧﺪ. ﺟﺎﻟﺐ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺧﻮﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﻛﻴﻔﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺖ.✴✴✴