eitaa logo
مرکز تخصصی کلام و تفسیر، واحد کرمانشاه
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
363 ویدیو
367 فایل
ارتباط با ادمین: @M_S_Dolatshahi @ebadoasalehin
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1683606794.pdf
574.3K
🔰 چارچوب نظریه استاد پارسانیا درباره علم دینی 💠 معرفت شناسی های مختلف، تعاریف متفاوتی از علم را به دنبال می‌آورد و هر تعریف از علم، پیامدها و لوازم فرهنگی، تاریخی، اجتماعی خاصی را به همراه دارد و به همین دلیل فرهنگ و تمدن اسلام، با معنایی خاص از علم سازگاری دارد که از آن با عنوان علم دینی و اسلامی می‌توان یاد کرد. 💠 برای علم دینی و یا اسلامی معانی مختلفی بیان شده است؛ برخی از معانی علم دینی به معنای علم نقلی و در مقابل علم عقلی به کار می‌رود و در برخی از معانی دیگر، علم دینی، محصول مشترک عقل و نقل شمرده می‌شود. 💠 این مقاله ضمن اشاره به معانی مختلف علم دینی، علم دینی را از منظر حکمت اسلامی اعم از حکمت مشاء، اشراق و متعالیه بررسی و برخی از خصوصیات روش‌شناختی آن را تشریح می‌کند. 🆔@parsania_net 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت علم دینی (1) 🔹استاد پارسانیا دیگر صوتها پیرامون را در کانال استاد پارسانیا دنبال فرمایید 👇👇 💠 @parsania_net 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
مردم زخمی هستند 🔹آیت الله جوادی آملی در دیدار با امام جمعه کاشان: در احادیث می‌خوانیم که هیچ تازیانه‌ای دردناک‌تر از فقر نیست و امروز این تازیانه کمر مردم را زخم کرده است و مسئولین باید برای رفع مشکلات تدبیری بیندیشند 🔸 «پیامبر اسلام فرمودند: خدایا به نان ما برکت بده و بین ما و آن جدایی نیفکن! زیرا اگر نان نباشد ما نمی توانیم نماز بخوانیم و روزه بگیریم. نان در این حدیث به معنای اقتصاد است. با اختلاس و حقوق‌های نجومی، اقتصاد ساخته نمی‌شود و اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود.» 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6043890816588450732.pdf
32.11M
- سیره و صفات صلی‌الله علیه و آله (ترجمه كحل البصر في سيرة سيد البشر) 👆 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
⚫️ 1⃣ ✍️ بررسی شبهات (ص) و حکم چند همسری در اسلام 📖 دانلود ۲۹ مقاله و کتاب سودمند؛ با کلیک کردن روی عنوان اثر ✔️ محور اول: بررسی شبهات حکمت تعدد زوجات در اسلام و قرآن 1. فلسفه حکم تعدد زوجات | مسعود امامی - پژوهشنامه اسلامي زنان و خانواده 2. بررسی شبهات موجود درباره تعدد زوجات در قرآن کریم | حسین رضایی فرج الله میرعرب - فصلنامه مطالعات علوم قرآن 3. آیة تعدد زوجات، حکمی مطلق یا مشروط؟ | اثر رضا شکرانی - مهدی حبیب‌اللهی - پژوهش‌نامه زنان 4. چندهمسری در قرآن؛ چالش‌ها و رویکردها | فرج‌الله هدایت‌نیا - فصلنامه قرآن، فقه و حقوق اسلامی 5. علل دیگر تعدد زوجات؟ | زین العابدین قربانی _ مجله درسهایی از مکتب اسلام 6. مبانی فقهی و حقوقی نظام تعدد زوجات در خانواده | فریبا حاجی علی - فصلنامه فقه و حقوق خانواده 7. تعدد زوجات | ابراهیم عبدی پور - حقوق اسلامی (فقه و حقوق) 8. پاسخ دفتر حضرت آیت الله سبحانی به مقایسه چند همسری و چند شوهری در اسلام؛ جوابیه به روزنامه اطلاعات ✔️ محور دوم: بینش و سیره پیامبر (ص) درباره نظام زن و خانواده 1. زن و خانواده در باز خوانی سیره پیامبر (ص) | محمد رضا زیبایی نژاد؛ ماهنامه حوا 2. زن از نگاه پيامبر (ص) | اثر محمد شفیعی / نشریه زن و فرهنگ 3. احترام به مقام زن در سیره نبوی (ص) | فاطمه پهلوان پور و سید علی اکبر حسینی ایمنی؛ فرهنگنامه سیره پیامبر اعظم (ص)، انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم (ع)، ص ۹۳ به بعد. 4. زن در سنت و سیره پیامبر اکرم (ص) در جامعه | زهرا حجازی دوست / پرتال جامع امام خمینی (ره) 5. اصول ارتباط اجتماعي با زنان بر اساس سيره فعلي پيامبر (ص) | نویسندگان: رجبي طاهره, بختيارنصرآبادي حسنعلي / فصلنامه اخلاق 6. سبکهای رفتاری پیامبر اعظم(ص) با زنان در عرصه های اجتماعی، جنگ و خانواده | نویسندگان سید حسن قریشی کربن؛ حجت شعبانی / فصلنامه علمی – پژوهشی سیاست متعالیه 7. حضور پزشکي و درماني زنان در جنگ هاي عصر پيامبر (ص) (سال هاي 1 تا 11 هجرت) | حاجيان پور حميد و كريمي زينب / سالنامه مجله ايراني اخلاق و تاريخ پزشكي 8. آیت ا... کورانی در گفت و گو با قدس: «منشور حقوقی زن» در سیره اجتماعی پیامبر(ص) 9. بررسی شیوه های ارتباطی پیامبراکرم (ص) [از جمله روابط خانوادگی] | ایوب هاشمی و محمدعلی فلاح / فصلنامه حبل المتین 10. اصول حاکم بر سیره پیامبر (ص) در خانواده | حجت الله بیات - محمد باقری زاده اشعری فصلنامه حدیث اندیشه ✔️ محور سوم: چیستی و چرایی تعدد زوجات پیامبر (ص)؛ پاسخ به شبهات 1. کتاب مهم «عذر تقصیر به پیشگاه محمد [ص] و قرآن»؛ مورد توصیه استاد ابوالحسنی (منذر) اثر یک دانشمند انگلیسی به نام «جان دیون پورت» که اساساً این کتاب را برای عذرخواهی از تهمت‌های غربیان به وجود مقدس پیامبر رحمت (ص) نگاشته است؛ ترجمه سید غلامرضا سعیدی. 2. بررسی اصول اخلاق خانوادگی و همسرداری نزد پیامبر (ص) | فرزین سلیمی؛ منیژه پدیه؛ مهدیه خنجری - فصلنامه حبل المتین (نقطه پرگار) 3. حکمت چندهمسری در حیات رسول خدا (ص) | نیکو دیالمه - فصلنامه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی 4. چند همسری در قرآن و سیره پیامبر (ص) | وحیده حمامی - بینات 1385 شماره 52 5. تحلیل حکمت‌های تعدد زوجات پیامبر(ص) و بازخوانی اختصاصات نبی در ازدواج | فرزانه حکیم زاده؛ حسین حسینیان مقدم - فصلنامه «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» 6. تفسير آيات مربوط به همسران پيامبر با تأکيد بر شبهات نوپديد | جعفري اباذر - فصلنامه مطالعات تفسيري 7. پیامبر اکرم (ص) و چند همسری | مصطفى جعفرپیشه - نشریه بازتاب اندیشه 8. چرایی تعدد همسران حضرت محمد (ص) | علي محمد آشناني؛ قائمیه اصفهان 9. بررسی همسر گزینی پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) | علی اصغر رضوانی - نشریه شمیم یاس 10. بررسی انحرافات تاریخی و اعتقادی« زنان پرده نشین و نخبگان جوشن پوش» | فاضل حسامی - نشریه مطالعات راهبردی زنان 11. ازدواج‏هاى پیامبر | نشریه پاسدار اسلام 12. جايگاه و نقش همسران رسول خدا (ص) در تحولات سياسي، فرهنگي صدر اسلام با تاکيد بر احاديث فريقين | بشیر سلیمی و اصغر کریمخانی - کنگره علوم اسلامی ✔️ محور چهارم: نقد دیدگاه مستشرقان در باب تعدد زوجات پیامبر (ص) 1. مستشرقان و تعدد زوجات پيامبر اکرم (ص) | اثر كيوان احساني و ماندانا قنبري - از مقالات همايش بين المللي شرق شناسي... 2. نقد دیدگاه مستشرقان درباره تعدد همسران پیامبر (ص) از منظر قرآن | محمد حسین محمدی؛ فاطمه صارمی - قرآن پژوهی خاورشناسان ◾️ معرفی منابع فوق، لزوما به معنای تایید همه محتوای آن نیست. 🌐 eitaa.com/monzer_ir 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah
✍✍صوت این نشست که دیروز برگزار شده بود👇👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 🔰 سلسله نشست های "بررسی فقهی وظایف حکومت اسلامی نسبت به وضعیت پوشش در جامعه" 🔺 جلسه سوم: بررسی شرایط حق الزام حجاب از سوی حاکمیت با رویکرد تفسیر تنزیلی 💬 با ارائه نظریه توسط استاد ارجمند؛ حجة الاسلام و المسلمین دکتر عبدالکریم بهجت پور زیدعزه 📚 نویسنده کتاب «سیر فرهنگ سازی پوشش اسلامی با رویکرد تفسیر تنزیلی» 💬 با نقد استاد ارجمند؛ حجة الاسلام و المسلمین دکتر خالد غفوری الحسنی زیدعزه 📚 عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیة 📍مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام طبقه ۳ سالن سلمان فارسی @asranehelmi 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌صوت فرمایشات استاد ربانی دامت برکاته افتتاحیه سال تحصیلی مرکز تخصصی کلام 🔻با موضوع: بایسته های فراگیری علم کلام 🌐 @kalamcenter 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
مجلات موبوط به رشته کلام.pdf
104.8K
👆 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
🔔 «شبهه‌پژوهی تفکر صحیح» 💢به صورت حضوری و مجازی💢 📆 4 و 5 آبان ماه 1401 💠همراه با اعطای گواهی شرکت در دوره ⏰ مهلت ثبت نام: 28 شهریور لغایت 3 آبان 1401 ✏️ثبت نام از طریق سایت نجاح و پیام‌رسان ایتا: 1⃣ @tafakoresahih_shobhepashuhi و یا از طریق فرم زیر اقدام کنید: 2⃣ https://formafzar.com/form/uxwyf 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
🔹آیت الله العظمی سبحانی: «اهمیت کمتر از نیست» ✍متن کامل سخنان ایشان را در نشریه افق حوزه ش ۷۲۶ دنبال بفرمائید 👇👇👇 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
No. 726.pdf
2.89M
💠 هفتصد و بیست و ششمین(726) شماره هفته‌نامه افق‌حوزه منتشر شد. 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰http://Eitaa.com/ofogh_howzah 🌐 ofoghhawzah.ir 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | ۴ دقیقه متفاوت از تشییع پیکر طلبه شهید آرمان علی‌وردی در تهران ◀️ مشاهده با کیفیت بالاتر @HawzahNews 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران نشست علمی برگزار می کند: ▫️بررسی تاریخ قرآن تئودور نولدکه ارائه دهنده: جناب آقای دکتر حسن رضایی هفتادر؛ دانشیار دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران زمان: چهارشنبه 11 آبان ۱۴۰۱ ساعت 14 تا 16 مکان: دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، دانشکده الهیات، طبقه سوم، تالار امام هادی (علیه السلام) 🔹لینک ورود به نشست: https://vroom.ut.ac.ir/farabi1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها در برکت بخشی به قم در بیان حضرت آیت الله العظمی 🔹شما در قم نیستید تا از نزدیک تجربه کنید؛ فهم کتاب عمیق علمی در قم، آسان میشود، اما همان کتاب در غیر قم، به کندی فهمیده میشود... 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتقاد آیت الله شب زنده دار از اعتناء به تاریخ جعلی برای رحلت حضرت معصومه علیها السلام. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
*فرصتی مغتنم برای دانشجویان و پژوهشگران جوان* ✒️ معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می کند:🔻 *سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»:* نشست سی و سوم با حضور: *جناب آقای دکتر رضا اکبری* *عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)* زمان: *یکشنبه ۱۴۰۱/۸/۱۵* *از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲* لینک ورود به نشست: http://vroom.ut.ac.ir/farabi1 ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ فایلهای صوتی سلسله نشست‌های تجربیات پژوهشی استادان و صاحب‌نظران 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4146659506C29e0052165
💠۵نکته درباره‌ی سخنان ۱۳ آبان جناب آقای مولوی عبدالحمید 🔹بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای مولوی عبدالحمید، مدیر محترم دارالعلوم مکی زاهدان سلام علیکم ورحمة الله 🔸بخشهایی از سخنان جنابعالی در نمازجمعه‌ی ۱۳ آبان زاهدان خبرساز شد. مجمع اسلامی حبل‌الله که طبق رسالت اسلامی و انقلابی خود، همواره دغدغه‌ی عملی شدن شعار وحدت داشته و در برابر وحدت‌ستیزان ایستاده و از جمله در ماجرای تعویق نماز عید فطر اهل‌سنت خراسان و نیز درباره‌ی اتفاقات اخیر زاهدان بیانیه‌ی تفصیلی خطاب به مسئولان ارشد نظام صادر کرده، لازم می‌داند از باب تواصی به حق، نکاتی را پیرامون محورهایی از بیانات شما متذکر شود: 🔺۱. فرموده‌اید انقلاب شد، اما عدالت و مساوات رحمةللعالمین محقق نشد و «ایران امروز به خاک نشسته است.» 🔹با چه شاخصی ادعا می‌کنید به خاک نشسته‌ایم؟ کدام کشوری را می‌شناسید که ۱۰ سال درگیر تروریسم و جنگ تحمیلی جهانی و ۴۳ سال تحت سنگین‌ترین تحریم‌ها بوده و مستقل از شرق و غرب، تقریبا از صفر شروع کرده و در عین حال، امروز در بسیاری رشته‌ها در لبه‌ی علم و فناوری روز دنیا حرکت کند؟ ما همان کشوری نیستیم که در زمان پهلوی از بازوبست قطعات هواپیما ناتوان بودیم، اما امروز به صادرکننده‌ی پهپاد تبدیل شده‌ایم؟ به استناد آمار، در عرصه‌های دیگر همچون محرومیت‌زدایی، سوادآموزی و تحصیلات عالی، بهداشت و سلامت عمومی، گرایش به معنویت و دین‌داری و فداکاری در راه ارزش‌ها و... نیز پیشرفت چشمگیری پدید آمده است. 🔸بلی؛ تا عدالت و مساوات نبوی فاصله داریم؛ اما شرطش این است: «فاستقم کما امرت ومن تاب معک»: آنطور که دستور داده شدی استقامت کن؛ هم خودت و هم یاورانت. (هود:۱۱۲) راستی نقش علما در ساختن چنین یاورانی برای اقامه‌ی دین خدا چیست؟ 🔺۲. فرموده‌اید زنان در کشور مورد تبعیض قرار گرفته‌اند که روسری‌هایشان را پاره می‌کنند و آتش می‌زنند. 🔹اولا هر کس ادعا کند تبعیض و بی‌عدالتی ریشه‌کن شده، ادعای گزافی کرده است. اما قضاوت منصفانه، بدون دیدن گذشته و روند طی شده ممکن نیست. مثلا آمار زنان باسواد از ۳۵ نفر در هر ۱۰۰ نفر، به بیش از ۹۳ نفر رسیده است. همچنین آمار دختران دانشجو، از ۳۰٪ به ۶۰٪ افزایش یافته است و نزدیک به ۳۳٪ اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از بانوان فرهیخته هستند. نگاهی مقایسه‌ای به فرهنگ، ورزش، هنر، اقتصاد و حتی سیاست نیز حاکی از رشد چشمگیر فعالیت و توفیق زنان و دختران در سطوح جهانی پس از انقلاب اسلامی است. 🔸البته انقلاب همچنان با رگه‌های تحجر که به اسم دین به مردم تحمیل می‌شود درگیر است. اما این اهتمام به هویت و کرامت زن، در کجا نمونه دارد؟ در عربستان که روزی زنان را برای نداشتن نقاب تازیانه می‌زد و امروز به دادن حق رانندگی به آنان، به خود می‌بالد؟ یا در قطر که به بهانه‌ی جام جهانی موازین اسلامی را زیر پا گذاشته؟ یا در امارات که موج هوسرانی و لاابالی‌گری را در جهان عرب راهبری می‌کند؟ یا در مصر که قوانینی برای محدودیت اجتماعی زنان محجبه وضع می‌کند؟ یا برخی کشورهای غربی که رسما زن را در ویترین‌ها می‌فروشند و دستکم چاشنی فروش کالا در تبلیغات بازرگانی می‌کنند؟ 🔹ثانیا آیا کسانیکه روسری آتش می‌زنند و در منظر عموم برهنه می‌شوند، از تبعیض و بی‌عدالتی ناراحتند؟! آنانکه چادر و روسری حتی از سر دانشجویان محجبه می‌کشند و به غذاخوری دختران حمله می‌کنند و در پی خوابگاه مختلط هستند، درد عدالت دارند؟! 🔸ثالثا خوب است با یک دید وسیع قضاوت کنیم که مسئله، «حجاب اجباری» است، یا «بی‌حجابی اجباری» به‌دست هواپرستانی که دختران محجبه‌ی بی‌پناه را در هند و فرانسه و... از مدرسه و دانشگاه بازمی‌دارند و مانع از حضور عفیفانه‌ی زنان مسلمان در ساحل و استخر عمومی می‌شوند و زن را پلکان سرمایه‌سالاری می‌کنند؟ 🔹راستی کسانیکه روسری می‌سوزانند، به دستار شما رحم می‌کنند؟! 🚫قسمت دوم و پایانی در پیام بعد👇 🆔 @Hablollahir
🚫قسمت اول «۵ نکته درباره‌ی سخنان ۱۳ آبان جناب آقای مولوی عبدالحمید» در پیام قبل👆 🔺۳. فرموده‌اید: «قانون اساسی ۴۳ سال پیش تصویب شده... باید تغییر پیدا می‌کرد و به‌روز می‌شد.» 🔸اولا کدام انقلاب را سراغ دارید که در مدت کوتاهی، هم اصل روش حکومت‌داری، هم ترکیب مجلس خبرگان قانون اساسی و هم متن آن را به رای مردم بگذارد؟ کدام قانون اساسی است که با حضور پررنگ علمای دین و با دغدغه‌ی تطبیق حداکثری بر قرآن و سنت پایه‌گذاری شده باشد؟ 🔹ثانیا شأن قانون اساسی، در تمام دنیا، حفظ ثبات نظام‌های حاکمیتی است و تحولات اقتضایی، از طریق قوانین عمومی و در مجالس کشورها دنبال می‌شود. بماند که برخی کشورهای به‌اصطلاح ابرقدرت، اساسا قانون اساسی ندارند! 🔸ثالثا آشنایی با متن مترقی قانون اساسی و اطلاع از دردهای مزمن کشور نشان می‌دهد که چاره‌ی بسیاری از نارضایتی‌های به‌حق مردم، در احیای اصول معطل‌مانده‌ی همین قانون اساسی است؛ مانند اصل ۸ (امر به معروف و نهی از منکر متقابل مردم و حاکمیت)، اصل ۱۰ (حق ازدواج آسان و محوریت خانواده)، اصل ۳۰ (حق آموزش رایگان و غیرطبقاتی)، اصل ۳۱ (حق مسکن متناسب برای هر ایرانی) و... . بدیهی است که اجرای این اصول، صرفا با مطالبه از مسئولان نیست؛ بلکه خواست و قیام جمعی ملت را با بیدارگری نخبگان می‌طلبد: «لقد أرسلنا رسلنا بالبینات وأنزلنا معهم الکتاب والمیزان لیقوم الناس بالقسط» (حدید:۲۵) 🔺۴. از نبودن اعدام در سنت نبی اکرم (ص) و خلفای راشدین سخن گفته‌اید. 🔹خوب است نظر خود را درباره‌ی آیه‌ی ۳۴ سوره‌ی مائده بفرمایید: «سزاى كسانى كه با خدا و پيامبر او مى‏جنگند و در زمين به فساد مى‏كوشند، جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند. اين، رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.‏»؟ 🔸تحلیل شما از گردن زدن خائنان بنی‌قریظه توسط رسول اکرم چیست؟ 🔹با آیه‌ی «كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصاصُ فِي الْقَتْلى‏» (بقره:۱۷۸) چه کنیم؟ 🔺۵. فرموده‌اید برای رفع نارضایتی مردم: «رفراندومی فوری با حضور ناظران بین‌المللی برگزار کنید.» 🔸اولا همچنانکه شما به سروصدای چندصد نفر در این ایام استناد می‌کنید، در مقابل می‌توان به حضور میلیونی مردم در اجتماعات اخیر و همین راهپیمایی ۱۳ آبان استناد کرد. 🔹ثانیا کدام نظامی را سراغ دارید که بقای خودش را به همه‌پرسی بگذارد؟ 🔸ثالثا اصل ۵۹ قانون اساسی، خودش محدوده و سازوکار همه‌پرسی را تعیین کرده است. 🔹رابعا جنابعالی درس تفسیر دارد و به‌خوبی آگاهید که طبق نص قرآن کریم، پذیرفتن ولایت دشمنان دین خدا: «لا تتخذوا الیهود والنصاری أولیاء» (مائده: ۵۱) و شکایت بردن به این طواغیت، حرام است: «يُريدُونَ أَنْ يَتَحاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ» (نساء:۶۰) 🔸مانور رسانه‌های دین‌ستیز بیگانه روی این درخواست شما، چه معنایی دارد؟ 🔹خامسا کدام ناظر بین‌المللی دلسوزی را برای ملت ما سراغ دارید؟ آمریکا و کانادا و انگلیس و فرانسه و آلمان که از تحریم بیماران پروانه‌ای ما هم ابا نکردند و خاک افغانستان و عراق و سوریه و یمن و لیبی و فلسطین را به توبره کشیدند و پیامبر رحمت و قرآنش را به سخره گرفتند؟ یا سازمان ملل تماشاچی جنایات زورگویان؟ یا عربستان و امارات که نه صندوق رای به خودشان دیده‌اند و نه دیگر برای ظواهر اسلامی حداقلی ارزش قائلند و رسما با اشغالگران صهیونیست رابطه برقرار می‌کنند؟ 🔺خلاصه، همانقدر که ترک‌فعل و کوتاهی مدیران در شفافیت و عدالت (مانند قضایای اخیر زاهدان) برای مردم هزینه‌ساز است، طرح مطالب حاشیه‌ساز و به‌کاربردن ادبیاتی که باعث تحریک متقابل جریانات تکفیری شیعه و سنی شده و بیگانگان اسلام‌ستیز را امیدوار کرده و فضای کشور را امنیتی‌ می‌کند نیز برای مردم دردسرساز است و کمکی به تامین منافع پایدار آنان نمی‌کند. از خطیب منبر مقدس نمازجمعه که میراث رسول الله (ص) است، انتظار می‌رود این آیه‌ی شریفه را سرلوحه‌ی خود قرار دهد: «یا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلاً سَديدا* يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمالَكُمْ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُم‏»: ای اهل ایمان! خدا را در نظر بگیرید و سخن استوار بگویید* تا رفتارتان را اصلاح کند و گناهانتان را ببخشد (احزاب: ۷۰-۷۱) ربنا آمنا بما أنزلت واتبعنا الرسول فاکتبنا مع الشاهدین 📌مجمع اسلامی حبل‌الله مشهد 📆 ۱۴ آبان ۱۴۰۱ 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش دکتر «» به سخنان : این مملکت با وحدت اقوام حفظ شده/ اگر‌ احترام شما بر ما واجب است، احترام ما هم بر شما واجب است 🔹اگر اتفاقی در این کشور بیفتد، به شما هم رحم نمی‌کنند و اول از همه عمامه از سر شما برمی‌دارند. اگر فقط کمی از این حرف‌ها را در سعودی می‌زدید و تفاضای رفراندوم می‌کردید، خودتان می‌دانید چه بلایی سرتان می‌آوردند. همان طور که آوردند و شیخ نمر‌ را به آن وضع شهید کردند. 🔹این مملکت با وحدت اقوام حفظ شده. زمان شاه کجا شما این تریبون و این آزادی و این رفت‌وآمد را داشتید؟ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------