eitaa logo
گروه جهادی حضرت ام البنین س
199 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
305 فایل
انتقاد پیشنهاد ارتباط با ادمین: @MaaAbb ﷽ 🇮🇷کپی مطالب با ذکر صلوات آزاد میباشد https://eitaa.com/kanaletobaa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ 🌀سلحشور بعداز مداحی در کوچه، از مادر شهید درخواست دعای شهادت میکنه که حاج خانم جواب جالبی میدن
💔اسم قاسم، جسم قاسم... 💔چون آینه ای شکسته تکثیر شدی 🖤به مناسبت فرا رسیدن شب ششم محرم, شب قاسم ابن الحسن (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ چرا ما از و پیش از شهادت امام حسین می کنیم در حالی که قاعدتا باید از روز عاشورا و روز شهادت حضرت عزاواری کنیم ایا دلیل خاصی داره 🗯پاسخ: ❗️علت این که عزاداری امام حسین از اول محرم اغاز می شود، آن است که شیعیان را بر این امر وا داشته است . 💭امام رضا می فرماید: "کان أبي إذا دخل شهر المحرم  لا يري ضاحكا و كانت الكآبة تغلب عليه حتي يمضي منه عشرة أيام فإذا كان يوم العاشر كان ذلك اليوم يوم مصيبته وحزنه وبكائه ويقول: هو اليوم الذي قتل فيه الحسين صلي الله عليه" ❗️يعني:  " وقتي ماه محرم فرا مي رسيد  در پدرم امام کاظم عليه السلام آثار شادي  ديده نمي شد و همواره غمگين بودند ،  روز دهم ، روز مصيبت و اندوه و گريه او بود و مي فرمود : در اين روز بود که حسين عليه السلام را به شهادت رساندند." 📚امالي صدوق، ص 78 📚بحار الانوار، ج 44 ص 284 ❗️در روایت دیگری امده است که یکی از صحابه امام رضا به نام ریان بن شییب در روز اول محرم بر امام وارد شد .امام متذکر به اغاز محرم شده و مصیبت های امام حسین را بیان کرده و سخنانی در فضیلت عزاداری بر ایشان ذکر کردند 📚عیون الاخبار ج1 ص299 ❗️از این روایت نیز رجحان شروع عزاداری از اول محرم بدست می اید چرا که خود امام در روز اول محرم متذکر مصایب امام حسین شدند 💭فلسفه ان را نیز می توان چنین بیان داشت: ❗️در طول ده روز فرصت مناسي می باشد براي  تبين اهداف عالي حضرت سيد الشهداء و فلسفه سوگواري براي آن حضرت که در پاسخ های گذشته مفصلا بیان کرده ایم مانند: 1 .  حيات مجدد اسلام  واحياي سنت . 2 .  حفظ مکتب و شريعت بود . 3 .  تحکيم باورهاي ديني مردم با آشنا شدن توده هابا معارف ديني. 4 .  پيوند عميق عاطفي ميان امت والگوهاي راستين. 5 .  اعلام وفاداري نسبت به مظلوم و مخالفت با ظالم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فضای مجازی بخش حقیقی زندگی مردم فضایی که در دسترس مردم ما هست، نباید خارج از اختیار ما مدیریت شود
✅چرا در جنگ روایت های هیأت پیروز شدیم؟! 🔷تاامروز در جنگ روایت های محرم پیروز بودیم. البته تا امروز؛ از اینرو خط توفیق این روزها را باید دقت کرد و مستحکم ادامه داد. 🔷ضدانقلاب برنامه اش چه بود؟ تلاش کرد با جمع آوری تصاویری از هیات های بی اعتنا به پروتکل، نشان دهد هیات ها منشا توسعه کرونا می شوند. با این روش هیاتی ها را مقابل سلامتی مردم قرار دهند و دین گریزی مردم را مستقر سازند. اما موفق نشدند. بی بی سی با استیصال آمار کرونا را با خیمه های عزا انتشار داد. یورو نیوز نیز از سر درماندگی آمار کرونا را با تصاویر زنان محجبه و در حال دعا منتشر کرد. دست به تحریف و دروغ هم زدند. از تحریف سخنان امام جمعه درباره توسعه عزاداری ها تا دروغ انتشار فیلم عزاداری سال های قبل. 🔷اما چرا تاامروز در جنگ روایت ها شکست خوردند؟ 🔻یکم. تدبیر رهبری. رهبرانقلاب با تاکید صریح و روشن بر رعایت پروتکل ها مسیر را روشن کردند. رهبری حتی به شکوه عزاداری ها نیز اشاره نکردند تا موجب تصمیم های سلیقه ای و شخصی نشود. در نهایت خودشان هم مجلس شان را مجازی کردند. ان‌شاءالله روشن است که این تدبیر چه ثمره ای دارد؟ این اقدام یعنی حتی مناسک و شعائر نیز متوقف به ظواهر کلیشه ای نیست. 🔻دوم. همراه با تدبیر رهبری اقدام بخردانه مادحین سرشناس است. از کوچه گردی محمودکریمی تا حسینیه کوچه رسولی و سلحشور و دیگر هیات ها. هشتگ هر کوچه یک حسینیه سبک جدیدی در هیات داری بود. این سبک حتی از هیات خانگی نیز جلوتر بود. چون روابط عاطفی در هیات را انسانی تعریف می کرد و نه قومی و فامیلی. 🔻سوم نظم خودساخته و چشم نواز هیات های بزرگ در فضای باز بود. با اینکه به تصمیم ستاد نقد داشتند اما بر دیده گذاشتند. از هیات بنی فاطمه تا مطیعی و طاهری و حدادیان وغیره. 🔻چهارم اقدام خلاقانه هیات ها در خدمت رسانی بود که با هشتگ هایی شبیه هر هیات یک خدمت توسعه پیدا کرد. از روضه خواندن برای بیماران تا غذای نذری برای خانواده آنها و کمک به کادر درمان تا آزاد کردن زندانی ها و تا کمک مالی به آسیب دیده های کرونایی و غیره. آنقدر که بی بی سی و من وتو نتوانستند عصبانیت خود را از این اقدام بپوشانند. این اقدام عینی در کنار تدابیر خبری برای وانمایی و خوانش رسانه ای باعث شد روایت تحریف و دروغ ضدانقلاب برای دوگانه پوچ سلامت و هیات بی ثمر بماند. در این بازنمایی چشم گیر حتی هیات هایی که دچار کم کاری و سهل انگاری شدند نیز نتوانستند مورد اعتنای ضدانقلاب قرار بگیرند. همین خط را باید مستحکم ادامه داد. 💬محسن مهدیان ♻️شبکه سایبری ثامن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 مدیریت هیئتی، آنچه پیش از این بی‌نظم می‌خواندیم 👇👇
⭕️ مدیریت هیئتی، آنچه پیش از این بی‌نظم می‌خواندیم ➖ ساختار‌های رسمی از نهاد‌های مردمی الگو بگیرند ◀️ متاسفانه با بی دقتی رسانه‌ای و همچنین هجمه‌های جریانات خاص، سال‌ها از مدیریت هیئتی به نام بی‌نظمی، شلختگی، عدم دقت و کار غیر علمی نام برده می‌شود. و هرگاه می‌خواهند نمونه کار بی‌نظم و سوء مدیریت را نشان دهند با نام مدیریت هیئتی و حتی مدیریت جهادی خطاب می‌کنند. گواه اینکه هرجا مدیریت هیئتی و جهادی که خارج از ساختارها و بروکراسیِ رسمیِ اداری کشور بوده همراه با ضعف و بی‌نظمی بوده است. 🔸 حال آنکه، فقط تماشای برگزاری هیئت‌های بزرگ در شرایط حساس کرونای امسال دقیقا خلاف گزاره مرسوم و غلط را ثابت می‌کند. آنچنان که مردمی‌ترین، منظم‌ترین و دقیق‌ترین مدیریت را همین هیئت‌ها انجام داده‌اند. مدیریتی چابک و پویا که سریع توانست در مواجه با تغییرات شرایط و اعمال پروتکل‌های بهداشتی خودش را تطبیق بدهد و بدون کوچکترین بی‌نظمی، مراسماتی با شکوه و جمعیتی قابل توجه را مدیریت کند. مدیریت هیئتی که کاملا خودجوش و مردم نهاد است، توانسته خارج از چارچوب‌های خشک رسمی و اداری، مدلی موفق را ارائه دهد. 🔹در همین قضایای کرونا، اجتماع های پرتراکم مردم در دفاتر خدمات ارتباطی برای سهام عدالت، ازدحام مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تعویض پلاک و امثالهم نمونه‌هایی از سوء مدیریت دولتی در همین مدت اخیر است. که با وجود امکانات و اطلاع رسانی های گسترده اما حتی بصورت حداقلی نتوانست امور را مدیریت کند و موجب تبعات جدی برای سلامتی مردم کشور گردید. 🔸 این مدیریت خسته و ناتوان را که هر کجا وارد شده، جز بی‌نظمی و عصبانیت مردم، چیزی در پی نداشته (تا جائیکه حتی در توزیع ساده یک سبد کالای معیشتی بحران می‌آفریند) با مدیریت مردمی و بومیِ هیئتی و جهادی، قیاس کنیم. آنچنان که خود مردم کاملا پویا و منطبق بر نیازهای مردم عمل می‌کنند و در کمترین زمان و با کمترین امکانات و بودجه، کار را به بهترین شکل پیش می‌برند. 🔹 نمونه‌های اخیر مدیریت هیئتی یا جهادی را نه تنها در برگزاری هیئات مذهبی در محرم امسال، که در رزمایش همدلی و مواسات، عملکرد گروه‌های جهادی در تولید ماسک و ضدعفونی سطح شهر، حضور خودجوش گروه های جهادی در ماجراهایی چون سیل و زلزله هم می‌توان دید. هر کدام را حقیقتا می‌توان به عنوان یک نمونه مطالعاتی تحقیقاتی مورد بررسی و مطالعه قرار داد. 🔸 این مدیریت هیئتی و جهادی را مرهون انقلاب اسلامی هستیم. همان‌ها که در دهه اول انقلاب در نهادهایی چون کمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و نهضت سواد آموزی به کمک ساختارهای رسمی جمهوری اسلامی آمدند و در حوزه های امنیت، سازندگی و سواد آموزی حقیقتا عملکرد موفق و بی‌بدیلی داشته‌اند. 🔺 که البته تمامی این نهادهای مردمی بعدها توسط تکنوکرات‌ها و ساختارهای رسمی و معیوب اداری کشور روز به روز تضعیف، ادغام و حذف شدند. هرچند این مدل‌های موفق امروز در قالب‌های دیگر در حال ظهور و بروز است و سرچشمه جوشان مدیریت مردمی شده‌اند. زین پس هرجا از نظم و مدیریت مردم محور، کار دقیق حرف زده شود باید از مدیریت هیئتی و جهادی نام برده شود.