ابنزیاد، سلطان استراتژیستهای دهه ۶۰
ابن زیاد در هفتههای آخر سال ۶۰ هجری به کوفه میرسد. به شهری که بیشتر از یک ماه است رسما به دست بسیجیها و حزباللهیها افتاده. شهری که تویش تقریبا همه مردم پای منبر «مسلم بن عقیل» جمع میشوند، شعارشان «ما همه سرباز توییم یا حسین، گوش به فرمان توییم یا حسین» است. وقتی مسلم را میبینند شاید شعار میدهند: «ما اهل کوفه نیستیم! مسلم تنها بنماند.»
در شهر کوفه چیزی حدود ۱۸ هزار نفر با مسلم بیعت کردهاند، حاکم شهر فرار کرده، حکومت دست مسلم است، آقای شهر مسلم است، نماینده امام زمان در شهر مسلم است، امید مردم شهر به نامهای است که مسلم میخواهد برای اباعبدالله بنویسد.
ابن زیاد در لحظه ورودش به شهر، بازنده است. اگر شمشیر بردارد و سربازان اندک دارالخلافه را به جنگ با مسلم ببرد، به نیمروز، کار خودش و نیروهایش تمام است.
ابن زیاد چون اهل سیاست است، میداند به جای جنگ با شمشیر باید سراغ جنگ با رسانه برود. برنامهریزی رسانهای ابنزیاد طوری دقیق و قدرتمند است که بیشتر حزباللهیهای دور مسلم در کوفه را تبدیل میکند به دشمنان امام در کربلا.
برنامه رسانهای ابنزیاد چند بخش دارد.
«ادامه دارد ...»
.
«محمدرضا جوان آراسته»
zil.ink/mrarasteh
ابنزیاد، سلطان استراتژیستهای دهه ۶۰
(ادامه ...)
اول، برچسبزنی. ابنزیاد بلد است از کلیدواژهها استفاده کند، برای همین در کمپین مبارزاتیاش کلیدواژه «خارجی» (یعنی از دین خارج شده) را برای امام استفاده میکند. میرود روی منبر و در قالب سخنرانیهای مناسبتی یا خطبههای نماز جمعه یا برنامههای عمومی شهر، میگوید: مردم حواستان را جمع کنید، حسین بن علی، از دین پیغمبر «خارج» شده. حسین بن علی یک آقازاده بیدین است. میگوید: فریب نام و عنوانش را نخورید، مثل پسر نوح که با بدان بنشست و عاقبت گمراه شد، حسین بن علی هم از دین، گمراه شده. بعد جارچیها را میفرستاد تا به عنوان خبرگزاریهای زنده، توی همه کوچهها خبر گمراهی اباعبدالله را پخش کنند. بعدش شایعهسازها را فعال میکند تا حرفهای درگوشی علیه امام در همه مهمانیهای خانوادگی و جمعهای مذهبی و گعدههای دوستانه پخش کنند.
چند روز بعد، همه سبزیفروشهای کوفه خبر موثق داشتند که حسین بن علی بیدین شده. همه بارکشهای دور میدان شهر میگفتند که خودشان دیدهاند اباعبدالله کفر گفته. خالهخانباجیها سرکتاب باز کرده بودند و خبر کفر یکی از فرزندان پیامبر را به چشم خودشان دیده بودند، راننده تاکسیهای کوفه تحلیلهای دقیقی داشتند که علت خروج حسین بن علی از دین جدش به خاطر قدرتطلبیهای بنیهاشمی است و ریشسفیدها و معتمدین شهر افسوس میخوردند که چه حیف شد، حسین میتوانست عاقبت به خیر بشود ولی به خاطر دنیا، آخرت خودش را خراب کرد.
دوم، دشمنهراسی. ابن زیاد در بستر همان ابزارهای رسانهای مردم را از لشکر پر تعداد و مجهز یزید ترساند. گفت: سایه جنگ بر سر کوفه و مردمش افتاده. گفت: تانکهای یزید تا نزدیکیهای دیوارهای کوفه رسیدهاند. گفت: بمبافکنهای یزید اگر به آسمان کوفه برسند، دوست و دشمن را با خاک یکسان میکنند. گفت: کشورهای همسایه را ببنید، پای لشکر یزید هر جا باز شده، همه چیز را ویران کرده، گفت ناوهای هواپیمابر یزید تا نزدیکی دجله و فرات آمدهاند.
توی کوفه، همه خبر لشکر یزید را شنیده بودند، نه یک بار و دو بار، توی همه خبرگزاریهای کوفه حرف سربازهای مسلح یزید بود، پیامهایی که اهل کوفه برای هم فوروارد میکردند درباره روشهای در امان ماندن از جنگ با یزید بود. بعضی روزنامههای کوفی درباره ذخیره مواد غذایی برای روزهای قحطی و جنگ مطلب منتشر میکردند و توی بازار قیمتها تحت تاثیر فاصله لشکر یزید تا دیوارهای شهر بالا و پایین میشد.
لشکر یزید البته هیچ وقت از شام سمت کوفه حرکت نکرد، اصلا هیج وقت برای چنین جنگی آمادهباش هم نداشت اما مردم کوفه طوری سایه جنگ را بالای سرشان میدیدند که شبها بارها از ترس از خواب میپریدند و روزها توی ذهنشان بارها نقشه فرار را در روز جنگ مرور کرده بودند.
مردم کوفه به واسطه بازی رسانهای ابن زیاد، از دشمنی که نبود شکست خوردند. از دشمنی که حتی از خانه خودش به سمت کوفه راه هم نیفتاده بود شکست خوردند.
سوم، سلبریتی مذهبی. نقطه کانونی عملیات رسانهای ابن زیاد، استفاده از سلبریتی مذهبی در کوفه بود. ابن زیاد هم در ماجرای برچسبزنی به امام و هم در ماجرای فرار از دست یاران هانی، پشت اعتبار بزرگترین سلبریتی مذهبی شهر پنهان شد. آقای قاضی شریح، مرد مورد اعتماد و یکی از نامدارترین چهرههای مذهبی شهر بود. دعوای خیلی از مردم را همین آدم صاف کرده بود، خطبه عقد خیلی از مردم کوفه را خودش خوانده بود، التماس دعای خیلی از مردم را با تواضع پاسخ داده بود، برای گرفتاریهای مردم استخاره گرفته بود، خیلی وقتها برایشان در مسجد سخنرانی کرده بود و احکام و عقائد به مردم یاد داده بود.
ابن زیاد در چند جا، حرف و ادعایش را با مهر و امضا و تایید قاضی شریح ثابت کرده بود. قاضی شریح آیتاللهی بود که در بازی رسانهای ابنزیاد هم خودش را باخته بود، هم دینش را باخته بود و تبدیل شده بود به کسی که حرفهای ابن زیاد را توییت میکرد و نظرات او را از زبان خودش پخش میکرد.
ترکیب عملیات برچسبزنی با دشمنهراسی در کنار بازی گرفتن از سلبریتیها ابن زیاد بازنده را تبدیل کرد به برنده سرزمین کوفه. همین ترکیب بچه حزباللهیهای کوفه را به جنگ با امام زمانشان فرستاد و مسلم بن عقیل را در شهر تنها کرد.
ابن زیاد در سال ۶۰ هجری رسانه را میشناخت و عملیات رسانهای را بلد بود. میدانست جان و ذهن آدمها را با شمشیر نمیشود فتح کرد ولی با رسانه خیلی رود آدمها دل و جان میبازند.
.
«محمدرضا جوان آراسته»
zil.ink/mrarasteh
#حفظ_قرآن_در_کلام_علما_و_بزرگان
🌸... قرآن را حفظ کنيد نتيجه حفظ قرآن قابل توصيف نيست...
🌸 قاعدتا حفظ قرآن خيلي آسان است و تکرار هم لازم ندارد: «سهل الله حفظه لامته» خداوند، حفظ قرآن را بر امت رسول خدا (ص) آسان نموده است.
🌸 ولي ابقا و نگهداري از آن تکرار لازم دارد، زيرا که فرمود: «تعاهدوا هذا القرآن، فإنّه وحشي.»
🌸 قرآن را تکرار کنيد، که زود از خاطر مي رود.
📚.در محضر حضرت آيت الله بهجت ص 115.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@kanon_Quran_ui
38.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹گزارش تصویری فعالیت های کانون قرآن و عترت
🔸سال ۱۴۰۲_۱۴۰۳
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@kanon_Quran_ui
Shab11Moharram1394[04].mp3
6.39M
هرچه پل پشت سرم هست خرابش بنما؛ تا به فکر نرسد از ره تو برگردم...
کربلایی علی نهاوندی
#هیئت_میثاق_با_شهدا
#شب_تاسوعا
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@kanon_Quran_ui
📍آغاز ثبت نام سفر دانشجویی کربلا (اربعین ۱۴۰۳)
👈 سفر زیارتی همراه با پیادهروی نجف تا کربلا
👈 ویژه خواهران و زوجین
(دانشجو، طلبه و فارغالتحصیلان)
👈 اولویت با زائران زیر ۳۰ سال
👈 حرکت از تهران
📍اطلاعیه شماره یک: B2n.ir/etelaie403_1
📍آدرس ثبتنام: B2n.ir/karbala_Sabtenam
#اربعین_1403 #پیاده_روی_اربعین #کربلا_طریق_الاقصی #کربلا_سلام #کربلا
🍃💎✿●•۰▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
💠 انجمن دانشگاهی فرهنگی "کربلا سلام"
کانال های ما در ایتا، روبیکا و بله:
@karbalaasalam
کسب اطلاعات بیشتر در سایت:
karbalasalam.com
امشب شهادت نامه ی عشاق امضا می شود
فردا ز خون عاشقان، این دشت دریا می شود
امشب کنار یکدگر، بنشسته آل مصطفی
فردا پریشان جمعشان، چون قلب زهرا می شود
امشب بود بر پا اگر، این خیمه ی خون خدا
فردا به دست دشمنان، بر کنده از جا میشود
امشب صدای خواندن قرآن به گوش آید ولی
فردا صدای الامان، زین دشت بر پا می شود
امشب کنار مادرش، لب تشنه اصغر خفته است
فردا خدایا بسترش، آغوش صحرا می شود
امشب که جمع کودکان، در خواب ناز آسوده اند
فردا به زیر خار ها، گم گشته پیدا می شود
امشب رقیه حلقه ی زرین اگر دارد به گوش
فردا دریغ این گوشوار از گوش او وا می شود
امشب به خیل تشنگان، عباس باشد پاسبان
فردا کنار علقمه، بی دست، سقا می شود
امشب که قاسم زینت گلزار آل مصطفی ست
فردا ز مرکب سرنگون، این سرو رعنا می شود
امشب بود جای علی، آغوش گرم مادرش
فردا چو گل ها پیکرش، پا مال اعدا می شود
امشب گرفته در میان، اصحاب، ثار الله را
فردا عزیز فاطمه، بی یار و تنها می شود
امشب به دست شاه دین، باشد سلیمانی نگین
فردا به دست ساربان، این حلقه یغما می شود
امشب سر سر خدا، بر دامن زینب بود
فردا انیس خولی و دیر نصاری می شود
ترسم زمین و آسمان، زیر و زبر گردد حسان
فردا اسارت نامه ی زینب چو اجرا می شود
حبیب الله چایچیان (حسان)
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
📌کانون قرآن و عترت دانشگاه اصفهان
@kanon_Quran_ui
👓 روایت است که چون تنگ شد بر او میدان
فتاد از حرکت ذوالجناح و از جولان
نه ذوالجناح دگر تاب استقامت داشت
نه سیدالشهدا بر جدال طاقت داشت
هوا ز جور مخالف چو قیرگون گردید
عزیز فاطمه از اسب سرنگون گردید
بلند مرتبه شاهی ز صدر زین افتاد
اگر غلط نکنم #عرش بر زمین افتاد
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@kanon_Quran_ui
فریاد هل من ناصرش صوتی مطنطن بود
اما تمام دشت دشمن بود و دشمن بود
گیسو پریشان از دو چشمش شعر میبارید
تکلیف اشعار جهان تاریک و روشن بود
بر سینۀ ماهی که در گودال میافتاد
دیدم پلنگی مست در حال نشستن بود
خنجر به رگهای گلو نزدیکتر میشد
دیدم دلی آهسته در حال شکستن بود
رفتند تنها از حصار تنگ پیراهن
این سیبها سرشار از شوق رسیدن بود
تاریخ با هفتاد و دو سرفصل زرّینش
در انتظار خطبۀ غرّای یک زن بود
پیروزی خون بود بر شمشیر عاشورا
خورشید سر بر نیزه در حال دمیدن بود
#سمیه یزدی
#عاشورا
#شعر ولایی
Mohammad Ali Karimkhani - Mastan hame Oftade (320).mp3
9.11M
مستان همه افتاده و ساقی نمانده...
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@kanon_Quran_ui
هدایت شده از انجمن علمی علوم قرآن وحدیث دانشگاه اصفهان
زیارت ناحیه مقدسه از زیارتنامههای امام حسین(ع) است که سفارش شده در روز عاشورا خوانده شود.
این زیارتنامه، با سلام بر پیامبران و ائمه(ع) آغاز شده و با سلام بر امام حسین(ع) و یارانش ادامه مییابد. پس از آن، به شرحی از اوصاف و کردار امام، زمینههای قیام، شرح شهادت و مصائب وی و عزادارشدن عالَم و موجودات میپردازد.
المَزارُ الکبیر اثر ابنمشهدی (۶۱۰ق) مسند این زیارتنامه است که علامه مجلسی در بحارالانوار، آن را به نقل از کتابُ المَزار نوشته شیخ مفید (۴۱۳ق) نیز آورده است؛ اما در نسخههای موجودِ این کتاب، چنین زیارتنامهای وجود ندارد.
سید بن طاووس در مصباح الزّائر زیارتی از سیدِ مرتضی (۴۳۶ق) با عنوان «زیارةٌ ثانویه بالفاظ شافیه» جزو اعمال روز عاشورا نقل میکند که دو سوم زیارت ناحیه در این زیارت به چشم میخورد. علامه مجلسی علت این تفاوت را اختلاف نسخه یا به احتمال قویتر، افزودن عباراتی توسط سیدِ مرتضی دانسته است.
هرچند ابنمشهدی در آغاز کتابش با توثیقی عام بیان داشته آنچه در این کتاب آورده است از طریق راویان ثقه به سادات میرسد اما در منابع حدیثی، تصریح نشده است که صادره از کدام معصوم است. برخی با استناد به این سخن ابنمشهدی: و مِمَّا خرج من الناحیه علیه السلام الی احد الابواب؛ قائلاند این زیارتنامه از ناحیه حضرت مهدی (عج) به یکی از نواب اربعه بیان شده است.
به گفته احسانیفر در مقاله «اعتبار سندی زیارتهای ناحیه مقدسه» با استناد به اینکه منظور از سادات، امامان معصوم هستند، روایات این کتاب معتبر و صحیح است، هرچند مُرسَل باشد.
#علیرضاسلیمانی
#عاشورا
❅✾❅
🔰@qranhadisesf
هدایت شده از انجمن علمی علوم قرآن وحدیث دانشگاه اصفهان
Ziarat-Nahiya.pdf
756.2K
متن کامل زیارت ناحیه مقدسه همراه با ترجمه
🔆مرکز تخصصی آموزش قرآن کریم خیرات حسان
ویژه خواهران
بهره مندی از اساتید بین المللی
حفظ،تثبیت،روخوانی،روانخوانی،تجوید و مفاهیم
📲برگزاری کلاسها به صورت آنلاین با بهترین کیفیت آموزشی
ثبت نام
✅ عضویت در کانال جهت شرکت در کارگاه های رایگان
https://eitaa.com/joinchat/3112305351C3e1f8d2b24
D1737179T17904615(Web)-mc.mp3
508.6K
کامل الزيارات، جلد۱، صفحه۵۲:
حَدَّثَنِي اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ اَلزَّعْفَرَانِيُّ بِالرَّيِّ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سُلَيْمَانَ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عُثْمَانَ بْنِ خَيْثَمٍ عَنْ سَعِيدِ بْنِ أَبِي رَاشِدٍ عَنْ يَعْلَى بْنِ مُرَّةَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : حُسَيْنٌ مِنِّي وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ أَحَبَّ اَللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً حُسَيْنٌ سِبْطٌ مِنَ اَلْأَسْبَاطِ.
🎙️آیت الله #ضیاآبادی(ره)
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
📌کانون قرآن و عترت دانشگاه اصفهان
@kanon_Quran_ui
هدایت شده از کانون آیین فطرت | تربیتکده
📣 جلسۀ برخط افتتاحیهٔ دورۀ «قصۀ من و خدا (سطح یک)»-دور هفتم
👤 با تدریس: حجت الاسلام #محسن_عباسی_ولدی
⏳زمان: جمعه ۲۹ تیر، ساعت ۱۸
🌀 بنا به تصمیم گرفته شده، شرکت عموم افراد در جلسهٔ افتتاحیه آزاد است؛ عزیزانی که میخواهند اطلاعات بیشتری راجع به محتوای دوره کسب کنند و بعد برای ثبت نام تصمیم بگیرند، حتما در افتتاحیه شرکت کنند.
🌐 لینک جلسه:
https://ktft.ir/live
‼️ثبت نام تا ساعت ۲۴ فردا شب(جمعه) ادامه خواهد داشت.
👈 دوستانتون را به افتتاحیه دعوت کنید...
#قصه_من_و_خدا
#تربیتکده
eitaa.com/tarbiatkadeh
هدایت شده از Mozhgan Hajihashemi
✔ برای کسانی که میخواهند حفظ قرآن را شروع کنند:👇👇👇
📖قرآن، ریسمان محکمی است که انسان با تمسک به آن به آرامش میرسد.
یکی از راههای تلاوت فراوانِ قرآن، همین حفظ قرآن است چون که حافظ قرآن برای مرور محفوظات خود باید هر روز قرآن تلاوت کند و در آیات آن تدبر کند و همین قرائت مدام و تدبر موجب می شود زندگی عادی به یک زندگی قرآنی تبدیل شود و ناهنجاریها، در رفتار، اخلاق، منش و شئونات اجتماعی و فردی او(حافظ قرآن) تأثیری نداشته باشد.
طعم شیرین حفظ قرآن را فقط حافظ قرآن میتواند درک کند و گاهی انسان در تصمیمگیری و انجام آن حیران میماند.
خداوند صاحب قرآن،در دل فرد آنچه که خیر باشد القا میکند و این نعمت بلاشک از حفظ و انس با قرآن و برکات آن است.
حفظ حضوری دانشگاه اصفهان👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4227269121Cde46269ac2
هدایت شده از انجمن علمی علوم قرآن وحدیث دانشگاه اصفهان
📌انجمن علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان برگزار میکند:
[{ آشنایی با آراء تفسیری علامه طباطبایی در سوره آل عمران }]
📕 مدرس: خانم زهرا ساریخانی
مربی تفسیر و دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان
📆 زمان: دوشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۷ الی ۱۸:۱۵
⏱ مهلت ثبتنام تا ۱۰ مرداد
💡شروع دوره از دوشنبه ۱۱ مرداد
به مدت ۱۲ جلسه
🔖 همراه با اعطای گواهی حضور در دوره
✅ جهت ثبتنام و دریافت اطلاعات بیشتر به آیدی زیر در ایتا پیام دهید.
🆔 @pouyesh1402
┄┄┄┅┅❅✾❅┅┅┄┄┄
🔰@qranhadisesf
🌱نویسه هشتاد و نهم #قرآن
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ (حمد/۵)
🔻ترجمه:
(خدايا) تنها ترا مىپرستيم و تنها از تو يارى مىجوئيم
🔹️رندانه🔸️
خدایا من رو تا جایی تحت فشار قرار بده که نخوام غیر تو رو بپرستم...
فقط این تن نیست که حصار شده
این قلب هم حصار شده
اصلا یه کلنگ میگیرم توی دستم
خودم حصارو ساختم
خودَمَم می کوبَمِش
خرابش میکنم
ویرانش میکنم
تا دیگه حصاری نباشه
تا دیگه دیواری نباشه
بین من و تو
تا دیگه من و تویی نباشه، برای من
تا فقط تو باشی، برای من
خودم فرهاد میشم برات
آخه شیرین تر از تو نیست، برای من
🖋صنم
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
📌کانون قرآن و عترت دانشگاه اصفهان
@kanon_Quran_ui
⚫️ تایید گزارش تبیان؛ ارتباط شرکت خوشگوار با کوکاکولا اثبات شد
▪️انتشار یک بخشنامه از سمت گمرک و ممنوعیت صادرات محصولهای شرکت خوشگوار به دلیل قرارداد رسمی این شرکت با کمپانی کوکاکولا، رابطه میان این دو شرکت را ثابت کرد، موضوعی که تبیان طی چندماه گذشته بارها از شرکت خوشگوار و مسئولین، آن را پیگیری کرده بود اما هیچکس پاسخگو نبود.
▪️شش ماه از اولین روزی که تبیان با انتشار اسناد معتبر، به بررسی ارتباط میان نوشابههای کوکاکولا در ایران و نشان تجاری اصلی صهیونیستی آن در سوئیس پرداخت، میگذرد. این پیگیریها در آن زمان از شرکت خوشگوار به هیچ پاسخ روشنی نرسید.
▪️در ادامه روند سرانجام ۹ آبانماه مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اعلام کرد که لیست کالاهای وارداتی مرتبط با رژیم اسرائیل بهروزرسانی و به سازمان توسعه تجارت اعلام شده تا سازمان در زمان ثبت سفارش، ممنوعیتهای لازم را اعمال میکند.
▪️روز ۳۰ آبان هم خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت اعلام کرده بود که فهرست کالاهای صهیونیستی به گمرک رفته و اطلاعرسانی عمومی درباره آن انجام میشود. اطلاعرسانی که هرگز از سوی گمرک، وزارت صمت و وزارت امورخارجه انجام نشد.
▪️ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه هم در نمایشگاه مطبوعات و در پاسخ به خبرنگار تبیان گفته بود که «بر اساس قانون مصوب مجلس، وزارت امور خارجه مکلف به شناسایی شرکتها و کالاهایی که صهیونیستی هستند، است. ما به وظیفه خود پایبند هستیم و در یک سال گذشته لیستهای موجود را تکمیل کردیم. اما طبق قانون، وزارت امور خارجه وظیفهای برای انتشار فهرست ندارد و در صورت...