eitaa logo
🌹بنیاد مهدویت شهر بهارستان🌹
652 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.9هزار ویدیو
460 فایل
◗بــسم‌ࢪب‌اڵمھـدۍ🌿◖ کانال رسمی بنیاد مهدویت بهارستان. @kanonemahdavi 🌐 سایت: zahraiyan.ir ویراستی ( توییت https://virasty.com/Komeil31312 ◽آپارات : www.aparat.com/zahraiyan 👤 ارتباط با مدیر بنیاد : @Zabiholah
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا اباصالح المهدی ادرکنی 🌹 یا فاطمة الزهرا 🌹 امام صادق‏ علیه السلام : هر مؤمنی که گرفتاری مؤمنی را بر طرف کند ، خداوند هفتاد گرفتاری دنیا و آخرت را از وی دور می‏سازد. مستدرک الوسائل ، ج ۱۲ ، ص ۴۱۳ . 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 سی ویکمین طرح اطعام سه شنبه های مهدوی در تاریخ۱۴۰۲/۳/۳۰ 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 توزیع غذای گرم بین نیازمندان شهر بهارستان 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 شما هم می توانید در این امر ولو به یک غذا سهیم باشید، راه ارتباط و مشارکت 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @zabiholah -عمومی-بنیاد مهدویت # دفتر امام جمعه شهر بهارستان
═════ ♥️ ⃟⃟ ⃟❀❀ ⃟⃟ ⃟♥️ ═════ "توصیه آیت الله بهجت به علیرضا پناهیان بعد از خواندن خطبه عقد" زمانی که از آیت الله بهجت (ره) خواستیم که بعد از خواندن خطبۀ عقدمان ما را نصیحتی بکنند؛ ایشان فرمودند: بنده نصیحت می‌کنم؛ ولی وقتی مرد را نصیحت می‌کنم خانم دستش را بگذارد روی گوشش و نشنود و وقتی زن را نصیحت می‌کنم آقا دستش را بگذارد روی گوشش و نصیحت مربوط به خانم را نشنود. بعد فرمودن: خب کدام یک از شما اول اینکار را می‌کنید؟ بنده دیدم قضیه جدی است؛ دستم را بردم سمت گوش‌هایم. ایشان فرمودند: حالا دست‌تان را هم نبردید؛ عیبی ندارد. ولی سعی کنید نصیحت خانم را بعداً به رخ او نکشید. در بین زن و شوهر نباید این نکته باشد که بخواهند دائماً حرف‌ها و نصایحی را به رخ همدیگر بکشند و یکدیگر را دائماً برای عمل نکردن به بعضی مسائل تخطئه کنند. نتیجه‌ی به رخ کشیدن بعضی مسائل و یا به سر طرف مقابل کوبیدن عیب‌های او، چیزی جز سردی رابطه نخواهد بود. امروزه در جامعه‌ی ما به زوج‌های جوان یاد می‌دهند چگونه از طریق قانونی می‌توانی اگر همسرت نقصی داشت در رفتارش، حق خودت را بگیری! @kanonemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
سرشار سرور و شادی بسیاریم سرمست ولای حیدر کرّاریم صد حمد که با ذکر شریف صلوات بر حبل ولایتش تمسّک داریم @kanonemahdavi
عید غدیر خم غدیر خم نام ناحیه‌ای است بین مکه و مدینه که پیامبر اسلام در حجة الوداع علی را «ولی» پس از خود اعلام کرد. ۱۸ ذی‌الحجه، سالروز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد. محمد، پیامبر اسلام در بازگشت از آخرین حج خود تمام مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در محلی به نام غدیرخم جمع کرده و علی بن ابی طالب را به عنوان وصی برادر و جانشین خود از جانب خدا معرفی کرد. عبارت معروف «هر آنکس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست» قسمتی از خطابه بلند غدیر است که مورد تایید شیعیان و اهل تسنن است. گرچه در تفسیر «ولی» بین شیعه و سنی اختلاف وجود دارد. در فرهنگ لغت عرب ولی به دو معنی آمده: ۱- دوست؛ ۲- صاحب اختیار به معنای جانشین و امام پس از پیامبر . جغرافیای غدیر خم «غدیر خم» نام ناحیه‌ای است در میان مکه و مدینه که بر سر راه حجاج قرار دارد. غدیر خم نام محلی است که به خاطر وجود برکه‌ای در این محل، که در آن آب باران جمع می‎شده ‌است، به این نام (غدیر خم) شهرت یافته ‌است. غدیر در ۳ - ۴ کیلومتری جحفه واقع شده و جحفه در ۶۴ کیلومتری مکه قرار دارد که یکی از میقاتهای پنجگانه می‌باشد. در جحفه راه اهالی مصر، مدینه، عراق و شام از یکدیگر جدا می‌شود. غدیر خم به علت وجود مقداری آب و چندین درخت کهنسال، محل توقف و استراحت کاروانیان واقع می‌شد اما دارای گرمایی طاقت فرسا و شدید بود.[۱] مسجد غدیر خم مسجدی با وسعتی بالغ بر ۵۰ متر مربع واقع در منطقه غدیر که در دو دهه اخیر بازسازی شد اما در شهریور ۱۳۸۶ پیروان فرقه وهابیت در اقدامی شبانه آن را به ویرانه‌ای تبدیل کردند. مسجد غدیر خم در روایات شیعیان شیخ کلینی در کتاب کافی فصلی با عنوان «مسجد غدیر خم» آورده و چنین گفته‌است: ۱- عبدالرحمن بن حجاج می‌گوید: «روز بود و من مسافر بودم از حضرت موسی بن جعفر(ع) درباره خواندن نماز در مسجد غدیر خم پرسیدم. در پاسخ فرمود: در آن مسجد نماز بگزار، زیرا نماز در آن فضیلت بسیار دارد و پدرم همیشه به آن سفارش می‌کرد.» ۲-حسان جمال می‌گوید: «امام صادق(ع) را از مدینه به مکه همراهی می‌کردم، وقتی به مسجد غدیر رسیدیم حضرت نگاهی به سمت چپ مسجد کرد و فرمود: آنجا جای پای رسول خدا(ص) است جایی که فرمود: من کنت مولاه فعلی مولاه ...» ۳- ابان از امام صادق(ع) چنین روایت می‌کند: «نماز خواندن در مسجد غدیر مستحب است، زیرا که پیامبر(ص) در آن مکان امیرمؤمنان(ع) را به پا داشت (و او را به عنوان جانشینی خود به مردم معرفی کرد) و آن همان جایی است که خداوند حق را ظاهر ساخت.» @kanonemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
4_5791935884542609352.mp3
21.06M
قرائت دعای "عهــــد" با نوای استاد علی فانی هدیه میکنیــم به امام زمــان ارواحنافداه💚 @kanonemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا علی ذکر قیام قائم است... ۴ امام صادق (ع): یک درهم خرج کردن در روز برابر است با صد هزار درهم - و بنا بر نقلی یک میلیون درهم - در بقیه اوقات است. شما می توانید با کارهایی همانند: با اشتراک گذاری مطالب مربوط به غدیر برای دیگران "یا" یک پدر با خریدن لباس برای فرزندان خود به مناسبت عید این عید بزرگ و اسمانی را تبلیغ و از برکات آن در روزگارتان بهره مند شوید... @kanonemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در خطبه شریف غدیر به امام زمان (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) توجه خاصی شده است و پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در سه فراز خطبه به وجود مبارک آن حضرت اشاره فرموده‌اند. در فراز اول می‌فرمایند: «مَعَاشِرَ النَّاسِ آمَنُوا بِاللهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذِی اُنزِلَ مَعَهُ مِن قَبلِ ان نَطمِسَ وُجُوهاً فَنَّرُدُّها عَلی ادبارِها … مَعاشِرَ النّاسِ، النُّورُ مِنَ اللهِ عَزَّوَجَلَّ مَسلوکٌ فِی ثُمَّ فی عَلیِّ بنِ ابی طالِبٍ، ثُمَّ فِی النَّسلِ مِنهُ اِلَی القائِمِ المَهدِیِّ، الَّذِی یَاخُذُ بِحَقِّ اللهِ وَ بَکُلِّ حَقِّ هُوَ لَنَا.» [۱] در این قسمت از روایت، پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) به صراحت جریان نور را علاوه بر خود، در امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) و امامان از نسل ایشان تا مهدی موعود (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) جاری و ساری می‌دانند و آن بزرگوار را گیرنده تمام حق الله و حق اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) که به آن‌ها ظلم شده است، معرفی می‌کنند. فراز دوم از گفتار پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) که اصل نگارش ما را در بر می‌گیرد، به صورت مستقل به امام زمان (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) و بیان ویژگی‌های آن حضرت اختصاص دارد. حساسیت این قسمت از سخن را از آن جا می‌توان دریافت که حضرتش هجده بار مردم را با تکرار لفظ هشدار دهنده «الا» (=‌هان، آگاه باشید) به دقت در کلام خود فرا می‌خواند. پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در آغاز این بخش، بار دیگر روند پیوسته نبوت و امامت را مطرح نموده و یادآور می‌شوند که سررشته این نظم، در دست علی (علیه‌السّلام) است و پایان بخش این روند، حضرت مهدی (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) خواهد بود: «مَعاشِرَ النّاسِ، الا وَ انّی رَسولٌّ وَ عَلِیٌّ الاِمامُ وَ الوَصِیُّ مِن بَعدی، … الا انَّ خاتَمَ الاَئِمَهِ مِنَّا القائِمَ المَهدِی»[۲] و پس از آن، بیست و یک ویژگی اساسی و مهم آن امام را ترسیم می‌نمایند که به آن‌ها خواهیم پرداخت. سومین فراز، اواخر خطابه و هنگام بیعت گرفتن از مردم است که می‌فرمایند: «فَامِرتُ ان آخُذَ البَیعَهَ مِنکُم وَ الصَّفقَهَ لَکُم بِقَبُولِ ماجِئتُ بِهِ عَن اللهِ عَزَّوَجَلَّ فی عَلِیٍّ امیرِ المُؤمِنینَ وَ الاوصِیاءِ مِن بَعدِهِ الَّذینَ هُم مِنِّی وَ مِنهُ امامَهٌ فیهِم قائِمَهٌ، خاتِمُها المَهدیُّ اِلی یَومِ یلقَی اللهَ الَّذی یُقَدِرُ وَ یَقضی؛ [۳] مامورم که از شما پیمان بگیرم تا دست در دست من نهید، در پذیرش آن چه از سوی خداوند درباره علی امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) آورده‌ام و درباره اوصیای پس از او که از من و اویند، این امامت در میان آنان پایدار است و خاتم آنان مهدی (علیه‌السّلام) است و پیشوایی استوار است تا روزی که با خداوند قدر و قضا دیدار کند (قیامت)». نقطه اوج خطبه غدیر این است که پیغمبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) آینده جهان را به صورت تابلویی بسیار دقیق و زیبایی طراحی کرده‌اند (همین فراز دوم). البته در سه جای دیگر هم (دو بار در قسمت ششم و یک بار در قسمت دهم خطابه) درباره امام زمان (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) مطالبی را گفته‌اند؛ ولی قسمتی که دارای اهمیت ویژه است و چنانچه به خوبی در آن تامل و تدقیق شود، حکومت، شخصیت، علم، عصمت و ولایت تکوینی امام زمان (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) روشن می‌شود، همین قسمت هشتم خطابه غدیر است. @kanonemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا