حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 پویانمایی کوتاه و دلنشین «آخرین عکس»
📌قصه دوربین شکسته ای که می خواهد ثابت کند هنوز ارزش حفظ و نگهداری دارد…
این انیمیشن به کارگردانی «امیلیا ویدودو» در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است.
#کانون_عکاسی_و_نقد_فیلم
#پردیس_امام_خمینی_گرگان
@kanoon_rasaneh
😀بهار دلنشین و سال نو ۱۴۰۳ بر شما خجسته باد! 💥 💥
🌸🌺 با نغمه دلنشین بلبلان و شکوفههای رنگارنگ بهار، بار دیگر سال نو از راه رسید تا فرصتی دوباره برای نو شدن و شادکامی به ما هدیه دهد.
🌱امیدواریم در سال جدید، سفره زندگیتان پر از برکت، سلامتی و شادکامی باشد و در کنار عزیزانتان لحظات بهیادماندنی و سرشار از عشق و صمیمیت را تجربه کنید
@kanoon_rasaneh
🖍 اما رسیدیم به مبحث سوم :#نقد فیلم:
نقد یعنی تحلیل و بررسی یک اثر از نظر خوبی و بدی، درستی و نادرستی، بر اساس دلایل منطقی.
وقتی میگوییم اثری خوب است بر اساس معیارهایی که عبارتند از:
1-#فرم اثر در حیطه هنر مرتبط
2-#محتوا و معنای اثر در رابطه با حقیقت
3-قصد و #انگیزۀ سازنده
✍️ممکن است اثر، محتوا و فرم خوبی داشته باشد اما سازندگان قصد و #انگیزۀ خوبی نداشته باشند.این اثر قطعاً بد و نادرست است.
از قصد مؤلف که بگذریم به محتوا و فرم میرسیم. #فُرم یعنی چگونگی انتقال معنای مورد نظر و #محتوا آن معنایی است که اثر منتقل میکند. فرم و محتوا دو چیز جدا نیستند و با یکدیگر ممزوجاند. فُرم مجموع تکنیکهای سینمایی و ساختار سینما است و مواردی مثل صدابرداری، نورپردازی، حرکت دوربین، فاصلۀ دوربین و غیره.
🗨در آینده نزدیک به توضیح تخصصی اصطلاحات و تعاریف این حوزه خواهیم پرداخت.
🖍 #محتوا فقط به معنای دیالوگهای فیلم نیست، چرا که ممکن است فیلمی اصلاً بدون دیالوگ و صامت باشد اما پر از معنا و محتوا باشند.هم محتوا اصالت دارد و هم فُرم اما محتوای بدون فرم اصلاً هنر نیست.
قبل از نقد فیلم باید فرم سینما را بفهمیم، بدانیم میزانسن و دکوپاژ و ...چیست؛ تدوین بفهمیم و تعلیق را بشناسیم.
🔻بعد از فهم فرم، دانستن محتوا مهم است که برای آن نیاز به مطالعۀ فلسفه، مسائل سیاسی روز و ادیان داریم. گاهی هم اقتصاد و علوم استراتژیک و...
باید هدفمان را از نقد فیلم مشخص کنیم. ما در حال حاضر منتقدینی نیاز داریم که واقعاً معنای فیلم را بفهمند
🔹اگر میخواستیم فلسفه کار کنیم کارمان راحتتر از این بود که بخواهیم فیلمهای سینمایی را تحلیل کنیم چرا که فلسفه فقط یکی از پیش نیازهای نقد فیلم است.
📚برای مطالعه در این بخش کتاب (اسطورههای صهیونیستی سینما) و کتاب (دین در سینمای شرق و غرب) استاد محمد حسین فرج نژاد توصیه می شود.
📺 فیلمهای سینمایی امروز تلویزیون
🔹️ «سوییپِر» ساعت ۹ از شبکه دو
🔹️ «بینظیر» ساعت ۹ از شبکه تهران
🔹️ «خانواده بینظیر ۲» ۱۲:۳۰ با از شبکه سلامت
🔹️ «یک روز عالی» ساعت ۱۳ از شبکه افق
🔹️ «سریع و خشن ۱۰» ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران
🔹️ «پنگوئن ببری ۳» ساعت ۱۴ از شبکه کودک
🔹️ «فیل شعبده باز» ساعت ۱۷ از شبکه امید
🔹️ «مصادره» ساعت ۱۹ از شبکه نمایش
🔹️ «رادیکال» ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار
🔹️ «جاماندگان» ساعت ۲۱ از شبکه نمایش
🔹️ «اکولایزر ۳» ساعت ۲۳ از شبکه نمایش
🔹️ «جانوران شگفتانگیز» ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه فراتر
🔹️ «زادهشده برای پرواز» ساعت ۲۳:۴۵ از شبکه یک
🔹️«در مسیر بوستون» ساعت ۲۴ از شبکه سه
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انیمیشن کوتاه داستان شادی (Joy and heron)
📝خلاصه: گاهی بعضی چیزها به آن بدی که در
ظاهر به نظر میاید نیستند، به خصوص وقتی که با تغییر چشم انداز فعلی، از موضع و منظری دیگر به ماجرا نظر می کنید.
#کانون_عکاسی_و_نقد_فیلم
#پردیس_امام_خمینی_گرگان
@kanoon_rasaneh
🖍پیرنگ(Plot)
زنجیره کنش و واکنش در داستان به نحوی که بر مخاطب آشکار میشود. پیرنگ که"داستان پیش زمینه"هم خوانده میشود، انتخاب نویسنده درباره حوادث و ترتیب زمانی است. استخوانبندی قصه است و تمام روایت را در یک صفحه تعریف میکند. همچون نقشه یک ساختمان که ابتدا طرح کلی ریخته میشود و سپس به آن شاخ و برگ داده میشود. که مثلا در فلان صحنه شخصیت فرعی، وارد اتاق شود و چراغ را روشن کند تا جریان حوادث بعدی ادامه پیدا کنند.
🖍 شرح پیرنگ:
چیزی بیش از اتفاقی است که میافتد؛ دلیل اتفاق است و رابطه را از رویدادی به رویداد بعدی سوق میدهد.
ویژگیهای عمومی یک پیرنگ کلاسیک عبارتند از:
1️⃣وقایع با هم رابطه علت و معلولی دارند.
2️⃣تک تک وقایع مهم هستند و حذف یا جابهجایی آنها باعث تغییر در پیرنگ میشود.
3️⃣کنش صعودی است. یعنی به تدریج تشدید میشود و به نقطه اوجی میرسد که باعث تغییر محسوس در بخت قهرمان میشود.
4️⃣کنش را شخصیت اصلی پیش میبرد و به نتیجه میرساند.
5️⃣کنشهای شخصیت اصلی معرف منحنی تغییر وی است یا نشان میدهد چرا این تغییر غیرممکن است.
(برگرفته از نقد تحلیل و درک آثار برتر سینمایی )
نماها بر حسب نوع کارکردشان به چند دسته تقسیم میشوند:
🏛مکان و محل رخداد ماجرایی را معرفی میکنند
احساس و عواطف و میزان همزادپندازی با مخاطب را مشخص میکنند
📙با توجه به محتوای سکانس برداشت میشوند.
✔️هر نما، تلاشی است برای ارائه مفهومی ثانویه به مخاطب، برای مثال اگر کارگردان بخواهد ترس و فضایی مرموز و هولناک ایجاد کند همچون نمونه کارهای هیچکاک، دوربین را به شدت به سوژه نزدیک میکند تا شما هم ترس و وحشت را در چهره او به خوبی ببینید و هم مانند شخصیت ترس را تجربه کنید. زیرا که وقتی نمایی بسته و به شدت تنگ باشد، شما از اطرافتان بیخبر میشوید و این بهترین تکنیک برای غافلگیری و ترساندن شما و شخصیت است.
(برگرفته از نقد تحلیل و درک آثار برتر سینمایی )
نقد فیلم و عکاسی.pdf
1.52M
📌گواهی حضور نقد و پخش انیمیشن مهاجرت
@kanoon_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎭دوره تحلیل فیلم انیمیشن
این بار با موضوع و رویکردی متفاوت!
•تحلیل تیپولوژی های هفتگانه در انیمیشن ها
و ایدئولوژی های موجود در قهرمانپردازی
🎉تو این کارگاه شخصیت شناسی قهرمان هارو کنار هم یاد میگیریم
و تحلیل و بررسی میکنیم کدوم ابرقهرمان ها بهترن؟!
🎉این قهرمان ها چه تاثیراتی روی تربیت و آینده بچه ها میذارن؟!
⁉️اگه دغدغه مندی و دنبال ارتقاء مهارت سواد رسانه ای خودت هستی، این کارگاه بهترین فرصته!
منتظرتون هستیم🥰
🕙 10 اردیبهشت ماه ساعت 10 صبح
🔻سالن دکتر شکوهی پردیس امام خمینی (ره)
#کانون_هنرهای_تجسمی
#کانون_نقد_فیلم
#انجمن_امور_تربیتی
#سواد_رسانه
#مهارتهای_معلمی
📌نشست واکاوی و مسئله پژوهی
《معلم بلاگری؛ چالش امروز آموزش و پرورش》
⏰زمان: دوشنبه ۲۴ اردیبهشت، ساعت ۱۰
📍مکان: سالن دکتر شکوهی
من بازیگر فیلم های شما نیستم📽🚫
#معلم_بلاگر
#آموزش_و_پرورش
#آموزش_آنلاین
https://eitaa.com/kanoon_rasaneh
https://eitaa.com/sabkezendegi_farhangian
https://eitaa.com/Olom_tarbiati_pardis_gorgan
تحلیل فیلم و انیمیشن.pdf
1.62M
📌گواهی حضور تحلیل فیلم و انیمیشن با محوریت تیپولوژی هفتگانه
@kanoon_rasaneh