eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نوبت جهاد ماست 🔻با دیدن ‌شما باور میکنم امام‌صادق(ع) ۴هزار شاگرد داشت،ولی دنبال ۴۰ مرد میگشت! @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
💠علم بهتر است یا مدرک؟؟ ◾تردید نکنید که پاسخ صحیح، مدرک هست. کسی به علم شما کار ندارد. البته تا وقتی که همه کارها دولتی باشند. دولت برای اینکه شما را سرکار بگذارد(کارافرینی)، مراحلی را طراحی کرده و شما باید آنها را طی کنید. مدرک بهانه ای برای طی این مراحل است. بعد از کسب مدرک یا جذب هیات علمی می شوید و همان فرایند را یاد دیگری می دهید و یا رابطه ای وجود دارد تا شما بتوانید از آن طریق و به کمک اعلام وفاداری به ساختار، استخدام بشوید. غیر از این، استثنا هست‌. ◽ هیات علمی هم داستان آن شخصی است که رشته اژدهاکشی قبول شد. به او گفتند برای کشتن اژدها باید لیسنانس بگیری. بعد از اتمام دوره منتظر بود تا اژدها را در اختیارش بگذارند تا آن را بکشد. گفتند باید اول ارشد بگیری...بعد از ارشد هم‌دکتری...در پایان به او گفتند اژدهایی وجود ندارد. تو باید این هایی که خوانده ای را به دیگران درس بدهی... ◾ما در مدرسه و دانشگاه برای همین منظور آماده شده ایم. برای همین هم کار عملی صفر بود، کسب تجربه صفر بود،مواجهه با مساله صفر بود. برای همین کمتر کسی متناسب با رشته اش سرکار رفت. یا اگر هم رفت، از تجربیات بیرون مدرسه و دانشگاهش بهره برد. حالا وقتی کارهای دولتی تمام می شود و تو باید روی پای خودت بایستی و کاری شروع کنی، می بینی بی سوادی. چون تو علم کسب نکرده ای، مدرک کسب کرده ای.بعد می بینی مسائل جامعه تبدیل به بحران می شود.چون کسی حلش را بلد نیست و باید مربی خارجی بیاوریم که او هم با مسایل بومی ما غریبه است. ◽خلاصه، مدرک بهتر است از علم. چون تنها آدم هایی موفق می شوند که بتوانند خودشان را با سیستم وفق بدهند. سیستم هم تعریف های خودش را دارد.مدرک، نشان این است که شما داخل تعریف ها قرار گرفته اید. تا وقتی نخواهیم روی پای خودمان بایستیم و به خودمان اجازه تحول خواهی بدهیم و تا وقتی علم تنها بهانه ای باشد برای کسب موقعیت های اجتماعی، حتماً مدرک بهتر از علم است... ♦️ کانال کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @kanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔷 جشنواره و همایش ملی سیره امام رضا علیه السلام، آموزه‌ها و کارکردها (ویژه دهه ♥️❤️💛💚💙💜)💎 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami sapp.ir/qomislamic
✅□ شرحی بر بند ۲ بیانیه گام دوم ■ پیروزی انقلاب اسلامی ، آغازگر عصر جدید عالم 》 آن روز که جـهان میان شرق و غـرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد ، انقـلاب اسلامی ایران با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد ؛ چهـارچوب ها را شکست ؛ کهنگی کلیـشه ها را به رخ دنیا کشید ؛ دین و دنیا را در کنار هم مطـرح کرد و آغاز عصـر جـدیدی را اعلام نمود. طبیعی بود که سردمـداران گمراهی و ستم واکنش نشان دهند ، امّا این واکنش ناکام ماند. چـپ و راست مدرنیتـه ، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت ، تا تلاش گسترده و گونه گون برای خفه کردن آن ، هرچه کردند به اجل محتوم خود نزدیک تر شدند. اکنون با گذشت چهـل جشن سالانه ی انقلاب و چهـل دهه ی فجـر ، یکی از آن دو کانون دشمنی نابـود شده و دیگری با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار میدهند ، دست و پنجه نرم میکند! و انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان به پیش میرود. 》 جرعه ای تشریح : پس از جنگ جـهانی دوّم ، کشورها به دو گروه بلـوک شرق به سردمداری شـوروی سابق ، و بلـوک غـرب به سردمداری ایالات متحـده آمریکا. کشورهای بلوک شرق عبارت بودند از کشورهای عضو پیمان ورشو با محوریت جریان کمونیسم. کشورهای بلوک غرب نیز کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو با محوریت جریان لیبرالیسم. در آن زمـان ، کسی انتظـار ظهور نهضـتی دینی را نداشت و حتی فکرش را هـم نمی کرد ؛ زیرا جـوامع بشـری زمـان ، از مسئلة ورود دیـن و دستورات شریعت در جـامعه سازی و جـامعه پروری ، ادارة حـکومت و دولـت گردانی مسیحـیّت ناامید شده بودند. در این قضـیه ، دو احتمال وجود دارد : یک) ناتوانی مجریان دینی در تفهیم احـکام و دستورات شریعت به جامعه. دو) نقصـان شریعت. خودِ احتمال دوّم نیز به دو دستـه تقسیم می شود : الف) نقصان شریعت حاصل از تحریفات حکماء. ب) نقصان کلّی دین به خاطر عدم تکامل و پیوستن به دین پیامبر آخرالزمان. به هر حال با وجود این گمان نادرست ، انقلابی برآمده از دین و با محوریّت دین همزمان با وجود دو قدرت بزرگ جهانی ، ظهور میکند. یکی از بزرگ ترین اتفاقاتی که بعد از متولّد شدن این انقلاب در دنیا می افتد این است که به همه ، به ویژه سردمداران و طرفداران جریانات حاکم بر جهان می فهماند که دین خودِ حکومت است. ألإسلَامُ وَ هُوَ الحُکُومَة. سردمداران گمراهی که عبارتند از مخالفان نهضـت دینی با معیار اسلام ناب ، برای تضعیف و نابودی انقـلاب اسلامی اقداماتی انجام دادند که از جملة آنها می توان به اقدامات سخت جنگ هشت ساله ، حملة هوایی طبس و موارد جدیدتری از اقدامات نرم تحریم اقتصادی و حملة فرهنگی اشاره کرد. این اقدامات ، آن ها را به اجـل حتمی خود نزدیک تر کرده است ؛ زیرا سنّت الهی بر این است که باطل نابودشدنی است و عاقبت و نتیجة کار با جبهة حق است. جَاءَ الحَقُّ وَ زَهَقَ البَاطِلُ ، إنَّ البَاطِلَ کَانَ زَهُوقاً . وَ العَاقِبَةُ لِلمُتَّقِینَ. @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تصور کنید اگر یک کشتی جنگی ایرانی در خلیج مکزیک حضور داشت و... 🔺افشای دروغ‌های آمريکا در ماجرای حمله به هواپیمای مسافربری ایران توسط یک برنامه طنز @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
تمدن‌سازی با استفاده از تجربه صفویه 💠 دکتر موسی نجفی، رئیس گروه تاریخ معاصر موسسه امام خمینی(ره) است. 🔰 نجفی در مورد تجربه تمدنی صفویه می گوید: آنچه بعد از یک قرن از پایه گذاری رسمی شیعی صفوی در اوایل قرن یازدهم ، میراث شاه عباس اول شد و با درایت و همت او به اوج رسید؛ ثبات و امنیت ملی و شکوفایی اقتصادی و توسعه و خلاقیت فرهنگی و هنری و علمی بود و همه اینها در یک مرکزیت و هماهنگی و شکوفایی بودند.✅ 🔰 این اوج و خلاقیت در فلسفه ملاصدرا و ابتکارات شیخ بهایی و خوشنویسی و هنر علیرضای عباسی و لیاقت و فرماندهی سردار بزرگ امامقلی خان و ساخت و توسعه شهرهای بزرگ و باشکوه قابل رویت است.🏛 🔵 این دوره شکوفایی بعد از دو دوره مهم تاریخی اتفاق افتاد: اول دوره تاسیس و التهاب و انقلابی گری شاه اسماعیل اول، و دوم نیم قرن دوره ثبات و امنیت و تثبیت نظام دینی دوره شاه طهماسب.💯 🔰 انقلاب اسلامی در دوره ثبات و رفتن به طرف تمدن عظیم اسلامی شیعی می تواند از این تجربه مهم همچون عیار و راهکار و افق جهت برنامه ریزی استفاده کند و البته آسیب شناسی خودش را هم داشته باشد✅ 🔰 علیرغم بسیاری از کمبودها و آسیبها و سوء مدیریتها که وقایع و تلخیهای سالهای اخیر را در پی داشته است، اینها نه در ذات انقلاب که مسائلی عرضی و روبنایی بوده و علیرغم تحمیل شرایط بد، نوعی شکوفایی تمدنی(به خاطر ازدیاد علم و ثروت و قدرت) بعد از دوران آرامش گونه و ثبات سالیان اخیر دیده می شود.👌👌 🔰 این انفتاح و گشودگی از چشم استراتژیست های برجسته غرب مثل هنری کیسینجر پنهان نمانده، از آن به نام امپراطوری پارس نام می برد✅
مجموعه ۷ جلدی تاریخ فلسفه غرب انتشارات آکسفورد به‌زودی به همت انتشارات سمت منتشر خواهد شد: جلد ۱. اندیشه‌ی کلاسیک، ترنس اِروین، ترجمه‌ی حسن فتحی جلد ۲. اندیشه‌ی دوران میانه، دیوید لاسکم، ترجمه‌ی میثم سفیدخوش جلد ۳. فلسفه‌ی رنسانس، برایان کوپنهاور و چارلز اشمیت، ترجمه‌ی سیدمسعود حسینی جلد ۴. عقلگرایان، جان کاتینگهام، ترجمه‌ی مصطفی شهرآیینی جلد ۵. تجربه‌گرایان، راجر وولهاوس، ترجمه‌ی مهدی سلطانی جلد ۶. فلسفه‌ی زبان انگلیسی ۱۹۴۵-۱۷۵۰، جان اسکروپسکی، ترجمه‌ی یاسر خوشنویس جلد ۷. فلسفه‌ی قاره‌ای از ۱۷۵۰ به بعد، رابرت سالمن، ترجمه‌ی محمدمهدی اردبیلی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🌿🌿🌿 ✅حجت الاسلام در مراسم بزرگداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی : «دروسی که طلاب می خوانند به نمی خورد». 🔹عموم تبلیغات و آموزش های دینی غالبا موجب از دین می شود، به چند نفری که دور یک عالم دینی را گرفته اند نباید شد، ادبیات ما با ادبیات معصومین و سیره آنان سازگاری . 🔸دروسی که طلاب می خوانند، به درد تبلیغ نمی خورد، یک تصور در حوزه رایج است که فکر می کنند که طلبه همین دروس را بخواند و هنر تبلیغ و فن خطابه را نیز بداند می کند؛ در حالی که به هیچ وجه اینطور نیست ... 👈متن کامل در : yon.ir/bZVBT 🔻سخن سدید (دانش های موثر در فهم و تبلیغ دین) @sokhanesadid
✅کانال کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی، را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و به دوستان و علاقه مندان معرفی نمایید. اعضای کانال مخاطب خاص هستند... 🆔🆔🆔🆔🆔🆔🆔🆔 پیام رسان سروش https://sapp.ir/qarb_islam پیام رسان ایتا https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami پیام رسان گپ https://gap.im/Qarb_Islam تلگرام https://telegram.me/QarbshenasiAndisheIslami
نشست علمی "بررسی و واکاوی نگاه عرفای نجف به مساله حکومت و سیاست" استاد آیت الله دکتر علی رضایی تهرانی چهارشنبه 19 تیر, ساعت 18 الی 19.30 مجمع عالی حکمت اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
نشست علمی "تحلیل دیدگاه علامه طباطبایی ره در باب زمان نزول آیه اکمال" استاد: دکتر جواد رقوی پنجشنبه 20 تیر 98 ساعت 18 الی 19.30 در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی مشهد بر گزار می گردد. @KanooneQarbshenasuAndisheIslami
گروه فلسفه مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار میکند: کارگاه بررسی تحلیلی مکتب فلسفی پراگماتیسم استاد:دکتر مجتبی درایتی(استاد دانشگاه فردوسی مشهد) زمان: پنج شنبه 20 تیرماه 1398 ساعت 8 الی 17 مکان: نبش سناباد 33 پلاک 307 هزینه ثبت نام: 50 هزار تومان به همراه صدور گواهینامه @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
hedayat 15-04-98 Dr. Yaseri .doc
214.5K
✴️ #تحلیلـانقلاب اسلامی بر اساس بیانیه #گامـدوم نقاط قوت انقلاب اسلامی (2) 💠دکتر ابوذر یاسری 💠نشریه الکترونیکی #هدایت/شماره7 💠 #ویژه هادیان و مسئولان سیاسی #نشستهای بصیرتی ✳️ به کانال تخصصی #شبکهـتحلیلگران بپیوندید: ✳️ @Analysts
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍‍ 🔘 سنت و تجدد ❇️ (دو الگوی معرفت شناختی در تحلیل دانش سیاسی مسلمانان) 🔻 ▪️مفهوم «» و ساختار و عناصر آن در اندیشه سیاسی دوره اسلامی، هنوز به عنوان امری مستقل مورد توجه واقع نشده است. و در غیاب سلسله ای از بررسیهای انتقادی درباره ماهیت این سنت، به مثابه نظامی از دانش که بتواند مبانی معرفتی و نظام گفتاری آن را توضیح دهد، هرگونه سخن گفتن از سنت مشکل می نماید. در عین حال، مساله جدی است؟ نحوه پرسشهایی که در برابر سنت وجود دارد، بسیار شگفت انگیز است و آن را به معمای مخصوص زمان ما تبدیل کرده است که با اضطراب در اذهان جوامع اسلامی جریان دارد. ▪️ ما واجد یک حافظه جمعی است که جریانهای مختلف اندیشه سیاسی را در خود ادغام نموده و هویت کلی خاصی پیدا کرده است. قواعد تعریف شده ای دارد و، چنانکه اشاره خواهد شد، صورت بندی معینی از اندیشه درباره حقیقت و حقانیت ارائه می دهد. این سنت، به همراه حافظه خود، فرآیند اجتماعی فعالی است که به طور مداوم به باز تولید گذشته می پردازد و در تلاش مستمر برای پیوند حال و گذشته، اقدام به تفسیر و بازپرداخت ممتد هویت می کند. سنت و هویت بر ساخت آن، طبعا امری هنجاری، غیریت آفرین و مسئولیت ساز است. @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
‍‍ 🔘مبانی نظری غرب مدرن ❇️(غرب به مثابه تاریخ نیست انگاری) 🔻 ▪️انسان یونانی با از دست رفتن عقلانیت غیب باور و تمثیلی اسطوره ای و میتولوژیک، در پی مبنایی جدید برای تبیین جهان بود. در دوره نسبت انسان به هستی به گونه ای تمثیلی بود و انسان در هماهنگی با نظم جهان قرار داشت. در این دوره با بروز یک فاصله و «انقطاع» وجودی از جهان، انسان متوجه پرسش بنیادینی می شود که او را متوجه سوال از نظم جهان می‌کند. «جهان از چه ساخته شده است؟»، پرسشی بود که تا قبل از آن سابقه نداشت و برای اولین بار در تاریخ ظهور می‌کند. از این به بعد برای اولین بار در آثار متفکرانی که به «طبیعت گرایان » نامیده شده اند، نحوی از تفکر و تبیین از جهان ظاهر می شود، که در پی تبیین ماهیت جهان به کمک عناصر طبیعت هستند. ▪️ (Renaissance) به معنای تولد دوباره است. سالهای بعد از قرون وسطی را دوره رنسانس یا همان بازگشت به روم و یونان باستان گویند. آغاز رنسانس که به عنوان طلیعه ظهور غرب مدرن است، با فتح قسطنطنیه و کشف قاره آمریکا و همچنین با حال و هوای انسان گرایانه مردمان عصر رنسانس و آثار ادبی-فرهنگی «پترارک» و «بوکاچیو» در قرن چهاردهم میلادی و آثار «پیکودلا میراندولا»، «لورنزو والا»، «اراسموس روتردامی»، «جوردانو برونو» در قرون بعد، همراه است. واژه «» (Modern) از لفظ لاتینی Modernus و از قید Modo مشتق شده است. در زبان لاتین modo، به معنای «به تازگی، اخیراً، این اوخر» بوده است. ظاهرا کاربرد Modern و Modernus، در این معنا به قرن پنجم و ششم میلادی برمی-گردد. واژگان «مدرنیست» و «مدرنیزه» در قرن هجدهم در ادبیات عصر روشنگری نویسندگان انگلیسی و آلمانی مورد استفاده قرار می گرفت. @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
💢 اثری ارزشمند از آیت‌الله جوادی آملی؛ 📌«سَلُونِی قَبْلَ أَن ْتَفْقِدُونِی؛ تحریر نهج‌البلاغه» بزودی منتشر می‌شود 🔹جلد نخست از مجموعه ارزشمند «سَلُونِی قَبْلَ أَن ْتَفْقِدُونِی؛ شرح و تحریر نهج‌البلاغه» به قلم آیت‌الله جوادی آملی، دربردارنده شرح و تحریر خطبه‌های ۱ تا ۱۷ نهج‌البلاغه است که به زودی وارد بازار نشر خواهد شد. پیش بینی می‌شود این اثر ارزشمند حدود ۱۵ مجلد باشد. 📖 متن کامل در: 🌐 http://yon.ir/mdnPq ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ #آیت‌الله_جوادی_آملی #نهج‌البلاغه 🔳 با #مفتاح همراه باشید 🆔 @meftaah_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اطلاع‌نگاشت متحرک | سرنیزه رضاخانی علیه حجاب زن ایرانی 🔺️ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در سالروز واقعه‌ی خونین کشتار مردم معترض به #کشف_حجاب رضاخانی در #مسجد_گوهرشاد مشهد که در تیرماه ۱۳۱۴ به وقوع پیوست، ابعاد حادثه مسجد گوهرشاد را براساس بیانات رهبرانقلاب اسلامی مرور میکند. 📥 سایر کیفیت‌ها👇 http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=41356
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ| بر همان عهد 🔻 آقای «محمدحسین ملکیان» خرداد ماه سال گذشته در دیدار رمضانی شاعران با رهبر انقلاب شعری با این مطلع درباره‌ی ماجرای #گوهرشاد خواندند: یکایک سر شکست آن روز اما عهد و پیمان نه / غم دین بود در اندیشه‌ی مردم، غم نان نه 🌷 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این شعر را تحسین و از پرداخت به این موضوع بعد از ۸۳ سال تشکر کردند. 🔺️ سالروز واقعه‌ی خونین کشتار مردم معترض به #کشف_حجاب رضاخانی در مسجد گوهرشاد مشهد در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ 📥 سایر کیفیت‌ها👇 http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=41361
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺شاخصه های ایرانی بررسی رفتار ملی گرایی برخی ایرانی ها مناظره دکتر کچویان و دکتر نعمت الّه فاضلی 🔶کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
#ثبت_نام_اولیه کلمه اقتصاد را به همراه نام و نام خانوادگی و استان محل سکونت به سامانه ۵۰۰۰۲۸۳۷۱۶ پیامک کنید. ✴️ دوره های کادرسازی گام دوم انقلاب در کانال تخصصی ما: 🔸 @Analysts
🔷معرفی #کتاب📚 اثر : آیت‌الله #سید_محمدمهدی_میرباقری چهار گفتار این کتاب مختصر در باب #اخلاق و #فناوری_اطلاعات به ویژه در حوزه #توسعه و #جامعه_اطلاعاتی سودمند و الهام‌بخش است. ۱۱۶ص، نشر #تمدن_نوین_اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami با #کتاب، تازه بمانید: 👉 ble.im/join/ZTk3NGIyNT
عبرت از "راهبرد های سطحی" در تاریخ برای سیاست امروز ایران ✅هنری کیسینجر دیپلمات و استراتژیست کهنه کار امریکایی در کتاب نظم جهانی در مورد وقوع فاجعه بار جنگ جهانی به نکته ای اشاره میکند که میتواند از جهاتی مهم باشد ؛ او معتقد است که : تاریخ "کار سطحی" استراتژیکی را دیر یا زود تنبیه می کند ، جنگ جهانی اول در گرفت ، زیرا رهبران کنترل بر تاکتیک هایشان را از دست دادند۰ کتاب نظم جهانی ، ص ۸۴ 🔴مطلب مذکور مهم است چرا که هر وقت رهبران در راهبرد کلان دچار تحلیل غلط میشوند ، در نهایت قافیه را باخته و کنترل مدیریت شرایط را از دست میدهند؛ برای مثال می توان از استراتژی سطحی "تعامل با غرب" بدون در نظر گرفتن سایر عوامل قدرت سخن گفت۰ راهبرد کلانی که در سیاست امروز ما به دنبال خود ، برجام را متولد کرد و با گذاردن تقریبا همه تخم مرغها در یک سبد ، دولتمردان و دیپلماتها دست برتر کنترل تاکتیک هایشان را از دست دادند۰ به نظر من از این منظر می توان نوعی آسیب شناسی جدی نسبت به راهبردی غلط در تاریخ ایران بدست داد ؛ راهبردی سطحی که دکتر مصدق نسبت به امریکا انجام داد و قبل از ان هم گروهی از مشروطه خواهان ، مردم را راهی بست نشینی در سفارت انگلیس نمودند۰ نتایج این راهبردهای غلط در تاریخ قرن اخیر نه تنها از دست دادن مدیریت تاکتیک و بخشی از استقلال کشور شد، بلکه دو کودتای استعماری سوم اسفند ۱۲۹۹ و ۲۸ مرداد۱۳۳۲ نتیجه آن بوده است ۰ راستی سیاستمداران ما کی میخواهند از تاریخ درست درس بگیرند، تا بتوانند درست درس پس بدهند!! http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸آقای صفائی حائری، جامع مطهری و شریعتی بود🔸 ویژگی آقای صفایی [حائری] این بود که هم اندیشه‌هایش جایگاه سالمی داشت و هم روش او روش مؤثری بود. متأسفانه برخی از اندیشمندان ما «محتوا» داشتند، ولی «فرم» نداشتند و برخی بالعکس بودند. دکتر شریعتی در «فرم بیان» و ورود به مطالب و انتخاب واژه‌ها خوب بود؛ ولی در «محتوا» خوب نبود و اسلام شناس نبود. استاد مطهری در «محکم‌بودن اندیشه»، کم‌نظیر بود؛ اما «فرم» او به اندازه محتوایش خوب نبود. من وقتی کتاب غدیر آقای صفایی (عین-صاد) را خواندم، در حاشیه آن نوشتم: «قدر این نویسنده، شناخته نشده است. او محتوای شهید مطهری را دارد و روش بیان شریعتی را» آقای صفایی شناخته نشد. من اگر در مروری که در چند تا از کتابهایشان داشتم ضعف اندیشه دیده بودم، ایشان را ترویج نمی کردم. @haerishirazi @KanooneQarbshenasiAndisheIslami